Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Caloh Wagoh

  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard Caloh Wagoh

    Veertig invallen bij motorbende Caloh Wagoh, kopstukken gearresteerd

    De politie heeft vanmorgen veertig invallen gedaan bij clubpanden en woningen van leden van de omstreden motorbende Caloh Wagoh. Twee kopstukken van de club (48 en 70 jaar oud) zijn in Mijdrecht en Leiden gearresteerd. Zij worden verdacht van deelname aan een criminele organisatie. ............ https://www.ad.nl/binnenland/veertig...eerd~a7f8fd5c/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Ben benieuwd of justitie rond krijgt dat die motorclub een criminele organisatie is.

    Ik rij ook motor en ook in clubverband. We hebben ook nog kleding die wijst op een motorclub.
    Moet ik me nu ook zorgen maken over art. 140 van het wetboek van strafrecht. Art. 140 gaat over een criminele organisatie.

    Dat kan inmiddels ook van de belastingdienst gezegd worden.
    Daar is tot nu toe aangetoond dat 15 medewerkers gefraudeerd hebben met hun belastingopgaaf.

  3. #3
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 05:05
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.145
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    Frauderen met je belastingopgave is totaal iets anders dan drugshandel en liquidatie.
    Ik wil uiteraard belastingfraude niet goedpraten, maar ik vindt drugshandel en andere vormen van zware criminaliteit veel erger.

    Groet, schoolmeester.

  4. #4
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard

    "Hij lijkt het vermoorden van mensen als een gewone bezigheid te ervaren", zei de officier van justitie vandaag over een dertiger met de bijnaam Worcc, lid van motorclub Caloh Wagoh. Hij is een van de vijf mannen tegen wie vandaag een levenslange gevangenisstraf is geëist voor betrokkenheid bij een groot aantal liquidaties. Tegen nog eens dertien andere verdachten vroeg het Openbaar Ministerie om gevangenisstraffen tussen de 20 en 30 jaar. Alleen voor de kroongetuige in de zaak was er een mildere eis, 10 jaar, omdat hij meewerkte met justitie.

    Slechts een keer eerder vroeg het Openbaar Ministerie voor zo'n grote groep tegelijk om levenslang. Dat was in 2012, in het liquidatieproces Passage. Het OM eiste toen tegen zes verdachten de zwaarste straf die Nederland kent. Uiteindelijk werd vier maal levenslang opgelegd.

    Saillant detail: een van de schutters die toen zijn veroordeeld, is de zoon van een verdachte die nu terechtstaat in het Caloh Wagoh-proces. Mogelijk zitten straks dus zowel vader als zoon levenslang vast.
    .... https://nos.nl/artikel/2413973-eis-v...e-niet-mee-weg
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

  Diamond 468*60