Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard In 2017 weer prostitutie bij Zandpad

    De gemeente wil dat alle prostitutie in de binnenstad geconcentreerd wordt op Het Nieuwe Zandpad, dat haaks komt te staan op het huidige Zandpad.

    Exploitant Caja van Tolie van stichting Freya wil echter dat er ook aan de Hardebollenstraat in de binnenstad weer prostitutie wordt bedreven. Volgende maand moet er duidelijkheid komen.

    Donderdag heeft het college van B&W laten weten dat het er vooralsnog vanuit gaat dat het Nieuwe Zandpad in het voorjaar van 2017 weer open gaat. Met het vaststellen van het bijbehorende bestemmingsplan hiervoor heeft de gemeente aangegeven alle raamprostitutie te willen concentreren op het Nieuwe Zandpad.

    Dit betekent niet automatisch dat de Hardebollenstraat vrij van prostitutie blijft, aangezien het bestemmingsplan dit nog altijd toelaat. Freya heeft een vergunning aangevraagd om gebruik te kunnen maken van de peeskamers aan de Hardebollenstraat.

    De bewonersgroep ‘Leefbare Breedstraatbuurt’ heeft hierop hun zienswijze over de aanvraag ingediend. Zij merken dat de buurt is opgeleefd nadat de prostituees de straat hebben verlaten en willen dit graag zo houden.

    Donderdag hebben diverse raadsleden op verzoek van stichting Freya de Hardebollenstraat bezocht. Eén van hen was Marleen Haage van de Partij van de Arbeid. Zij laat weten dat de procedure zoals deze de laatste jaren is geweest al veel te lang duurt.

    Bezoek

    “Er zijn fouten in het planproces gemaakt en dat is jammer. Uiteindelijk willen ook wij dat alle prostitutie in de stad naar het Nieuwe Zandpad verhuist. Maar het is goed om met elkaar in gesprek te blijven, zowel met de stichting Freya als met de buurt. Het ligt natuurlijk niet aan de dames dat prostitutie overlast van bepaalde mensen met zich meebrengt, maar het is wel een terechte zorg van de buurt.”

    College

    Ook Queeny Rajkowski, raadslid namens de VVD, was gisteren in de Hardebollenstraat. Zij wil nog niet op de zaken vooruit lopen. “Het was een interessant werkbezoek. Ik was daar nog nooit binnen geweest. Maar ik kan kort zijn over de vergunningsaanvraag: de zaak ligt bij het college en het besluit moet binnenkort genomen worden. Het ligt nu ook bij de rechter en tot die tijd krijg je geen politieke reactie van mij.”

    hier de link http://www.nu.nl/utrecht/4217384/in-...j-zandpad.html

    gelukig ma dat het zandpad open gaat volgend jaar ik kijk er na uit

  2. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    mechelen ( 6 juli 2016)

  3. #2
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 13:30
    Berichten
    9.708
    Discussies
    304
    Thanks
    17.570
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Utrechtse prostituees krijgen luxe werkplekken

    Geen vervallen woonboten of groezelige kamertjes in donkere stegen. De 162 nieuwe peeskamers in Utrecht zullen huizen achter een chique gevel met lantaarntjes aan de muur. Wie volgend jaar naar de hoeren gaat in Utrecht, doet dit op stand. In plaats van de oude vervallen peeskamers in de binnenstad of de tientallen woonboten aan het Zandpad, kunnen behoeftigen terecht in één van de 162 nieuwe sekswerkplekken die de gemeente laat bouwen door vastgoedontwikkelaar Beja Accommodaties uit Hoogeveen.

    BBu2Jv7.img.jpg

    aap Slomp van Beja stuitte bij toeval op het project. "Twee jaar geleden las ik ergens dat de gemeente Utrecht geen bouwer kon vinden voor het Nieuwe Zandpad en dacht: dat is toch wat." Slomp nam contact op met de gemeente en al gauw zaten beide partijen aan tafel.

    'Humoristische gebruikersgroep'

    Peeskamers bouwen klinkt als een ongewone opdracht, maar voor Beja is het 'iets wat wij altijd doen, namelijk gebiedsontwikkeling'. Alleen zijn vrouw vroeg zich af wat hij nou weer ging doen. Slomp: "De gebruikersgroep van het gebied is misschien wat humoristisch en anders."

    Voor Sikko Vellinga van Vellinga Architecten was de opdracht ook 'business as usual'. "Iedere opdrachtgever heeft eisen. Zo ook de gemeente Utrecht." Zo moest de uitstraling 'kwalitatief hoogwaardig' zijn. "En het geheel moest een gezellige uitstraling hebben", aldus Vellinga.

    Groen met zonnepanelen

    Hij wilde geen containers op elkaar plaatsen, maar 'echt een mooi straatbeeld creëren'. Op de daken komen zonnepanelen. Bomen en hagen nemen het zicht op de zone deels weg. De 'strip' doet aan als een vakantieresort.

    Het gevelbeeld wordt 'afwisselend'. De achterkant vormt een groene wand. Architect Vellinga liet zich daarvoor inspireren door de negentiende eeuwse wijken van de stad.

    Rood licht

    Er komen peeskamers van 18 vierkante meter, met sanitair, wifi, een kitchenette, stoelen en natuurlijk bed. Achter de ramen rode verlichting. "De dames zijn wat dat betreft traditioneel", aldus Slomp.

    Hoeveel het project Beja zal opleveren kan en wil de vastgoedontwikkelaar niet zeggen. "Wij zullen de werkruimten verhuren aan tenminste vijf exploitanten. Daar kleeft voor ons een risico aan." Sekswerkers die zzp’er zijn mogen zelf een vergunning aanvragen.

    Veilig en schoon

    Door de peeskamers op één plek te concentreren wil de gemeente in de woorden van burgemeester Jan van Zanen (VVD) een 'veilige, schone en transparante plek voor prostitutie in de stad.'

    BBu2uje.img.jpg

    In het voorjaar van 2017 moeten de eerste 64 ramen aan het Nieuwe Zandpad in de wijk Overvecht open gaan. Eind 2017 volgt de rest. De woonboten aan het oude Zandpad staan inmiddels te koop.

    Bron: rtl nieuws

  4. Onderstaande 4 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    Bonkieman 69 ( 7 juli 2016),de duisburg spesjalist ( 7 juli 2016),Mistralwind ( 8 juli 2016),monstertje890 ( 8 juli 2016)

  5. #3
    Geregistreerd
    15 februari 2007
    Last Online
    17 augustus 2023 @ 22:32
    Berichten
    537
    Discussies
    6
    Thanks
    1.090
    Thanked
    638 in 257 posts

    Standaard

    Ben benieuwd wat het wordt,altijd makkelijk om ff voor of na het werk,even langs te wippen

  6. Onderstaande leden hebben Mistralwind bedankt voor deze bijdrage:

    monstertje890 ( 8 juli 2016)

  7. #4
    Geregistreerd
    6 juni 2006
    Last Online
    Vandaag @ 11:12
    Berichten
    674
    Discussies
    5
    Thanks
    726
    Thanked
    759 in 280 posts

    Standaard

    Ik reken helemaal nergens meer op. Af en toe komt er weer is iets semi positiefs zodat iedereen weer even zoet wordt gehouden maar ik geloof er niet in.

  8. #5
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Hoeveel het project Beja zal opleveren kan en wil de vastgoedontwikkelaar niet zeggen. "Wij zullen de werkruimten verhuren aan tenminste vijf exploitanten. Daar kleeft voor ons een risico aan." Sekswerkers die zzp’er zijn mogen zelf een vergunning aanvragen.
    Kan iemand mij dit uitleggen?
    Ik meende dat sekswerkers in Nederland per definitie zelfstandigen zijn.
    Waarom zijn er dan nog exploitanten nodig in een door de gemeente aan te leggen red-light district?
    En Garde

  9. #6
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 13:40
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.707
    Discussies
    156
    Thanks
    5.393
    Thanked
    2.969 in 963 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Kan iemand mij dit uitleggen?
    Ik meende dat sekswerkers in Nederland per definitie zelfstandigen zijn.
    Waarom zijn er dan nog exploitanten nodig in een door de gemeente aan te leggen red-light district?
    Ik vermoed : de gemeente laat een gebouw neerzetten, door een vastgoedontwikkelaar, en de exploitanten mogen delen hiervan aankleden en doorverhuren aan de DVP 's. De exploitanten moeten hun deel onderhouden volgens contractuele afspraken...

    De gemeente wordt dus geen rechtstreeks verhuurder aan de dames.

  10. #7
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Kan iemand mij dit uitleggen?
    Ik meende dat sekswerkers in Nederland per definitie zelfstandigen zijn.
    Waarom zijn er dan nog exploitanten nodig in een door de gemeente aan te leggen red-light district?
    een sekswerkers in Nederland hoef per definitie geen zelfstandigen zijn. ‘Loondienst zie je eigenlijk alleen maar in de entertainmentbranche. Als je stript, performt, op het podium staat. In de Moulin Rouge, de Casa Rosso, dat soort bedrijven.’

    Sekswerkers zijn meestal in loondienst. Alleen als u een overeenkomst tekent met de Belastingdienst en u voldoet aan de voorwaarden die daarbij horen, zijn sekswerkers niet bij u in loondienst. hier de link waar je daar meer info over vind https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...titutie-werken . weten we gelijk hoe clubs als een sixsens en een yingyang te werk zouden moeten gaan

  11. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (10 juli 2016)

  12. #8
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Berichten
    1.046
    Discussies
    66
    Thanks
    933
    Thanked
    663 in 336 posts

    Standaard

    ‘Hoge huur Nieuwe Zandpad leidt tot uitbuiting’

    De gemeente werkt uitbuiting van prostituees in de hand door de huur van het Nieuwe Zandpad vrij te laten. Dat stelt Freya-baas Caja van Tolie, die voorrekent dat een kamer voor een sekswerker ruim duizend euro per week gaat kosten. ,,Zulke bedragen wil ik als exploitant niet voor mijn rekening nemen”, zegt Van Tolie.

    Ver voordat de eerste cabines aan het Nieuwe Zandpad gebouwd zijn, is er al onenigheid over de huur. ,,De bouwer schoof een papiertje naar me toe met een bedrag van 575 euro erop. Als ik iets meer zou bieden, zou ik kans maken op een paar ramen, anders niet.”

    Volgens Jaap Slomp van bouwer Beja uit Hoogeveen is het bedrag een kwestie van marktwerking. ,,Ik heb de kandidaten gevraagd wat ze wilden bieden. Er is nu een exploitant uit Groningen die een bepaald bedrag wil betalen. Ik zeg niet hoeveel, maar wij zijn tevreden.”

    http://www.privehuizenblog.nl/hoge-h...ot-uitbuiting/

  13. #9
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:38
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Limburger Bekijk bericht
    ‘Hoge huur Nieuwe Zandpad leidt tot uitbuiting’

    De gemeente werkt uitbuiting van prostituees in de hand door de huur van het Nieuwe Zandpad vrij te laten. Dat stelt Freya-baas Caja van Tolie, die voorrekent dat een kamer voor een sekswerker ruim duizend euro per week gaat kosten. ,,Zulke bedragen wil ik als exploitant niet voor mijn rekening nemen”, zegt Van Tolie.

    Ver voordat de eerste cabines aan het Nieuwe Zandpad gebouwd zijn, is er al onenigheid over de huur. ,,De bouwer schoof een papiertje naar me toe met een bedrag van 575 euro erop. Als ik iets meer zou bieden, zou ik kans maken op een paar ramen, anders niet.”

    Volgens Jaap Slomp van bouwer Beja uit Hoogeveen is het bedrag een kwestie van marktwerking. ,,Ik heb de kandidaten gevraagd wat ze wilden bieden. Er is nu een exploitant uit Groningen die een bepaald bedrag wil betalen. Ik zeg niet hoeveel, maar wij zijn tevreden.”

    http://www.privehuizenblog.nl/hoge-h...ot-uitbuiting/
    in eros 26 betaalen de dames voor de vipkamers al 180 euro per dag en het starters tarief is 30 euro dat is ruim 1000 euro per week waar het starters tarief voor een kamergang 30 euro is

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.