Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Discussie: Emmen of Amsterdam?

  1. #1
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 18:22
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.627
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.251 in 5.173 posts

    Standaard Emmen of Amsterdam?

    Het fijnst woon je in Amsterdam, het slechtst in Emmen


    Amsterdam blijft de aantrekkelijkste stad van Nederland, maar in Nijmegen, Eindhoven en Dordrecht wordt het in rap tempo steeds prettiger wonen. Uit Emmen kun je maar beter wegblijven.

    Dat zeggen de onderzoekers van Atlas voor Gemeenten, die de 50 grootste gemeenten van Nederland op 50 punten met elkaar vergeleken. Tien jaar geleden stond Amsterdam ook al op plek één.

    Kwaliteit van binnensteden
    De onderzoekers keken voor hun onderzoek onder meer naar de hoeveelheid banen in de buurt, het culturele aanbod en de veiligheid in de stad. Maar ook de nabijheid van natuur telt mee. Vooral steden die flink hebben geïnvesteerd in de kwaliteit van hun binnensteden zijn flik gestegen op de ranglijst, schrijven de onderzoekers.

    De top 3 bleef de afgelopen tien jaar onveranderd. Utrecht en Amstelveen volgen op plek 2 en 3. Haarlem heeft Den Bosch verdrongen van de vierde plaats, dat nu als eerste gemeente buiten de Randstad de top 5 completeert.

    http://www.rtlnieuws.nl/nederland/he...slechtst-emmen
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #2
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 18:30
    Berichten
    5.062
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.582 in 2.509 posts

    Standaard

    Roermond of Vaals, of er tussenin zoals ik.

  3. #3
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    geef mij maar Amsterdam
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  4. #4
    Geregistreerd
    28 april 2015
    Last Online
    1 augustus 2023 @ 23:39
    Locatie
    Brabantse land
    Berichten
    1.489
    Discussies
    33
    Thanks
    5.778
    Thanked
    2.296 in 817 posts

    Standaard

    Emmen... Reden lijkt me duidelijk als Philips aanhanger.. Ik zou gek worden van dat Amsterdamse accent..

    Gek dat Rotterdam niet hoog staat, volgens een bekende reisgids zou dat toch wel hot moeten zijn.

    Lonely planet, vlgs mij
    Laatst gewijzigd door Nedlovefkk; 15 juni 2016 om 21:25

  5. Onderstaande 3 leden hebben Nedlovefkk bedankt voor deze bijdrage:

    @j (15 juni 2016),Johan35 (15 juni 2016),Teiresas (15 juni 2016)

  6. #5
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    14 april 2024 @ 00:18
    Berichten
    41.718
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Waarom zeg je niks over Eindhoven ....

    en limburg doet t fantastisch
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  7. #6
    Geregistreerd
    28 april 2015
    Last Online
    1 augustus 2023 @ 23:39
    Locatie
    Brabantse land
    Berichten
    1.489
    Discussies
    33
    Thanks
    5.778
    Thanked
    2.296 in 817 posts

    Standaard

    Eindhoven heeft idd leuke plekjes maar imo is het geen top5 waard. Hoe hard ook, vooral gebrek aan historisch centrum is groot. Maar ze zijn wel goed bezig met Strijp-S o.a.

    Ja, maastricht had wel top5 mogen/kunnen zijn.

  8. #7
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 18:22
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.627
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.251 in 5.173 posts

    Standaard

    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  9. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Nedlovefkk (15 juni 2016)

  10. #8
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 18:22
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.627
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.251 in 5.173 posts

    Standaard

    Vreemd lijstje, criteria eens opzoeken, de mooiste stad van Nederland Maastricht op plaats 39? Wat is er mis met Venlo of Enschede? Emmen en Almelo OK. Das niks.
    Oss op plaats 29, hier klopt iets niet!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  11. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Nedlovefkk (15 juni 2016)

  12. #9
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 18:30
    Berichten
    5.062
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.582 in 2.509 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    en limburg doet t fantastisch
    Wij hebben ook geen steden, het zijn eigenlijk grote dorpen (of een verzameling van).
    Daarbij heb ik het nog niet eens over Maastricht, want dat is een wereldje voor zich (Sjengen City).
    Steden hebben we uitbesteed aan het buitenland, zoals Luik, Hasselt, Aken, Düsseldorf en Keulen.

    Maar voor de rest is het zéér goed toeven in het bronsgroen eikenhout en niet alleen om de aanwezigheid van die 2 clubs...

  13. #10
    Geregistreerd
    28 april 2015
    Last Online
    1 augustus 2023 @ 23:39
    Locatie
    Brabantse land
    Berichten
    1.489
    Discussies
    33
    Thanks
    5.778
    Thanked
    2.296 in 817 posts

    Standaard

    Oss op 29 boven Maastricht, Deventer en Apeldoorn.
    Lachwekkend...

    Michael Boogerd sprak ooit de volgende mooie woorden..

    "de mooiste stad van Nederland is Antwerpen"...

    Criteria zijn vast en zeker divers ..

  14. #11
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Last Online
    15 juni 2019 @ 22:35
    Berichten
    2.106
    Discussies
    31
    Thanks
    3.669
    Thanked
    2.620 in 927 posts

    Standaard

    Doe mij maar Emmen dan...

    Onbegrijpelijke lijst sowieso al, maar dat Rotterdam zakt van 12 naar 17 gezien de grote stappen voorwaarts van met name de Rotterdamse binnenstad de afgelopen 5-10 jaar vind ik zeer opmerkelijk.
    "Ohne Spaß kein Fun"

  15. #12
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Vreemd lijstje, criteria eens opzoeken, de mooiste stad van Nederland Maastricht op plaats 39? Wat is er mis met Venlo of Enschede? Emmen en Almelo OK. Das niks.
    Oss op plaats 29, hier klopt iets niet!
    Klopt. Dit soort onderzoeken zijn allemaal flut onderzoeken. Met statistieken bewijs je helemaal niets. Het is volledig afhankelijk van de vragen en de volgorde waarmee ze worden gesteld. "Meten is weten" gaat niet op met gevoelskwesties en smaak valt al helemaal niet te meten. Zelf vind ik Amsterdam de afgrijselijkste stad van Nederland. Ik heb een totale aversie tegen deze stad. En dat heeft vooral met de drukte te maken door de toeristen, die zich onder drugs en alcohol door de stad begeven. Het is gewoon het Mallorca van het noorden.

    De wijk Amsterdam-Buitenveldert, Beatrixpark en het Amsterdamse Bos zijn wel gezellige gebieden, maar het Amsterdam-Centrum mijd ik als de pest. Gelukkig hoef ik hier nooit te komen. De omgeving van het Rokin is zo vreselijk druk met toeristen. Deze stad gaat ten onder aan de toeristenstroom. Ik houd mijn hart vast, want ik woon in Haarlem en dit ligt nabij Amsterdam.

    Je ziet nu al steeds meer toeristen uitwijken naar Haarlem. Er is nu ook een klompenwinkel in het centrum van Haarlem geopend. Toen ik het zag, dacht ik "oh jezus, daar gaan we hoor." De toeristen komen. Die vreselijke kut Engelsen met hun gezuip. Ik heb nooit de aantrekkingskracht van Amsterdam begrepen. Ik vind het een overgewaardeerde stad. Er zijn zoveel mooiere steden in Nederland, zoals Amersfoort, Apeldoorn, Venlo, Arnhem en Nijmegen. Dit zijn steden met prachtige natuur. Vooral Venlo heeft mijn hart gewonnen.

  16. Onderstaande 3 leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (17 juni 2016),Nedlovefkk (15 juni 2016),Sjeufke (15 juni 2016)

  17. #13
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Bron: NRC

    http://www.nrc.nl/next/2016/06/16/em...-vakan-2749804

    Emmen slecht? Wie hier woont, hoeft nooit op vakantie

    Atlas voor gemeenten Nee, in Emmen begrijpen ze er niets van dat de gemeente zo slecht uit de bus komt. In Estland, daar is het pas saai.

    Veel Emmenaren hebben het vernomen. Dat van de vijftig grootste gemeenten hun stad de minst aantrekkelijke is, volgens een onderzoek van de Atlas voor gemeenten. Maar dat ze zich bij die conclusies iets kunnen voorstellen, en of ze een hoge pet op hebben van zulke onderzoeken, dat niet.

    Lokale politici komen woorden tekort om het onderzoek te diskwalificeren en Emmen, met meer dan honderdduizend inwoners, de hemel in te prijzen. Verklaren de onderzoekers de score van Emmen vooral uit het geringe aantal banen, krimp van de bevolking en matige bereikbaarheid van de voorzieningen? Onzin. „De criteria in dit onderzoek zijn volstrekt subjectief”, stelt locoburgemeester Bouke Arends (PvdA). Als je zoals de onderzoekers de waardering voor een stad laat afhangen van, bijvoorbeeld, de afstand tot de zee of een rivier, of het aantal parken, dan scoor je als Emmen slecht. En als je „Amsterdam als middelpunt van de wereld neemt”, dan ligt Emmen inderdaad een behoorlijk eind weg. „Het is perceptie.”

    Emmen heeft geen parken, maar de wijken liggen wél tegen groen aan. De woningen zijn ruim en betaalbaar. Er is middelbaar en hoger beroepsonderwijs. Er zijn sportvoorzieningen en er is een betaaldvoetbalclub. Er zijn geen files. Er is industrie. Er zijn veel evenementen. „Wie in Emmen woont, hoeft nooit op vakantie.” Er is werkloosheid. „Maar minder dan in Rotterdam.” En inderdaad is er sprake van „een beetje” krimp. „Er worden minder kinderen geboren. Maar weet u hoe dat komt? Door de economische crisis.”

    We treffen vier jochies op het onlangs aangelegde Raadhuisplein, een hippe vlakte met bomen, parken en skatebaan. Ze bestijgen de trappen van de ondergrondse parkeergarage, waar ze met winkelwagentjes aan het racen zijn geweest en dit hebben gefilmd. „Niet tegen de politie zeggen!” Ze willen wel toegeven dat Emmen soms een beetje saai is. „Het zou helpen als hier een BN’er zou wonen”, zegt een van hen. Maar de rustige ligging, ver buiten de Randstad, heeft ook z’n voordelen, zegt een ander. „Dacht je dat IS hier ooit een aanslag zal plegen? Dat doen ze in Amsterdam of zo!”

    Wat maakt een stad eigenlijk aantrekkelijk, vraagt Gunnar Bijlsma zich af, voorzitter van de grootste fractie in de gemeenteraad, Wakker Emmen. „Dat je zoals in Amsterdam dicht bij een kroeg zit, of dat je ’s avonds veilig je hondje kunt uitlaten?” De vraag stellen is hem beantwoorden. „Moet je twaalf Griekse restaurants hebben? Of is twee genoeg?” Emmen beschikt over een „splinternieuwe” dierentuin. Er is een theater gebouwd. Er zijn zwemplassen in de omgeving. Er is rust. Ruimte. Veel mensen hebben een tuin. „Daar kun je in barbecuen. Als je dat in Rotterdam wilt doen, moet je naar een park.” En is Emmen aan het krimpen? Wat is daar zo erg aan? „Naar welke basisschool zou u uw kind willen sturen? Naar eentje met driehonderd leerlingen of eentje met 125 leerlingen?”

    Ook de mensen op straat kunnen het moeilijk begrijpen. „Wat een flauwekul”, spreekt een heer met stemverheffing die hier elf jaar geleden samen met zijn vrouw is komen wonen. „Het is hier prima.” Lang geleden ging hij als vriend van het Rotterdams Philharmonisch Orkest regelmatig naar prachtconcerten. „Die heb ik hier in het begin wel gemist.” Inmiddels is hij gewend aan de „rust” en zijn vrouw, die van winkelen houdt, is ook tevreden. „Het is hier goed winkelen.” Inderdaad zijn alle bekende winkelketens en hamburgertenten hier te vinden. Er zijn zelfs twee coffeeshops. Een moeder en zoon vinden Emmen „gezelliger dan Assen” en verlangen hooguit „een grote discotheek en meer festivals”. Maar ja, zij kwamen enkele jaren geleden uit Estland en waren niets gewend. „Het is daar zó saai”, legt moeder Tamara Makara uit.

    Klopt er dan helemaal niets van het onderzoek? En ook niet van het mistroostige beeld dat schrijver Peter Middendorp twee jaar geleden schetste in zijn autobiografische roman van zijn leven als zoon van de serviele eigenaar van een filiaal van Blokker? „Nou, dat moet je allemaal met een flinke korrel zout nemen”, zegt Marjon Veenstra, medewerker van het filiaal. Ze herinnert zich „de kleine Peter” nog goed. Collega Ina de Roo vertelt dat in Emmen „veel mensen met een lage opleiding” wonen. „En soms schrik ik van de werkloosheid. Er zijn halve buurten waar niemand werkt.” Maar wat is er tegen mensen die „elkaar nog groeten ook al kennen ze elkaar niet”?

    Emmen heeft óók nog eens een prachtig café, dat vorig jaar tot het beste van Nederland werd verkozen. Café Groothuis. De bedrijfsleider zegt dat er in Emmen „minder reuring” is dan in andere grote steden. „Dat is nou eenmaal zo.” Haar kinderen zijn voor hun studies vertrokken naar Utrecht en Groningen en zijn niet van plan terug te keren. „Dat begrijp ik.” Tja, de meeste Emmenaren zijn niet erg ondernemend. „Ze vinden het al snel best. ‘Ik krijg m’n uitkering toch wel’, zeggen ze soms.”
    Als ik moet kiezen tussen Emmen en Amsterdam, dan wordt het Emmen. Maar ik moet wel toegeven dat ik even op Google Maps moest kijken om te kijken waar Emmen lag. Ik zie dat het vlakbij de Duitse grens ligt. Kijk, dat is dus al een pluspunt. Om die reden alleen al zouden alle grensplaatsen (zoals Venlo) in de top 5 moeten staan, want het lijkt me fantastisch om dichtbij de Duitse grens te wonen.

    Je hoeft inderdaad nooit op vakantie. Je kunt tanken en boodschappen doen in Duitsland. En je kunt in Duitsland wonen en in Nederland werken. Ik zie dat de Duitse plaats Haren vlakbij Emmen ligt. Dus nu alleen nog een saunaclub in Haren en dan is Emmen nummer 1 om te wonen.

  18. Onderstaande 3 leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Nedlovefkk (16 juni 2016),Strijker (17 juni 2016),Teiresas (16 juni 2016)

  19. #14
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 18:22
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.627
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.251 in 5.173 posts

    Standaard

    Het is puur een kwestie van zeer discutabele criteria helemaal als je Maastricht de mooiste stad van NL in dit rijtje ziet, Hengelo Roosendaal Maastricht Lelystad Almere (#37-#41).
    Ik zou zeggen laat de gemeente Emmen een rechtszaak aanspannen wegens geleden imago schade!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  20. #15
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Mwah, de Sjengen die ik ken zijn trots op hun stad, zouden niet willen ruilen maarrrrr.... ik denk als ik ze zo hoor, ze zelf vinden dat de stad in ieder geval voor bewoners niet in de top tien thuis hoort, natuurlijk wel boven Amsterdam, maar dat is logisch
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  21. #16
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 18:31
    Berichten
    9.731
    Discussies
    306
    Thanks
    17.730
    Thanked
    11.719 in 5.117 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    Bron: NRC

    http://www.nrc.nl/next/2016/06/16/em...-vakan-2749804



    Als ik moet kiezen tussen Emmen en Amsterdam, dan wordt het Emmen. Maar ik moet wel toegeven dat ik even op Google Maps moest kijken om te kijken waar Emmen lag. Ik zie dat het vlakbij de Duitse grens ligt. Kijk, dat is dus al een pluspunt. Om die reden alleen al zouden alle grensplaatsen (zoals Venlo) in de top 5 moeten staan, want het lijkt me fantastisch om dichtbij de Duitse grens te wonen.

    Je hoeft inderdaad nooit op vakantie. Je kunt tanken en boodschappen doen in Duitsland. En je kunt in Duitsland wonen en in Nederland werken. Ik zie dat de Duitse plaats Haren vlakbij Emmen ligt. Dus nu alleen nog een saunaclub in Haren en dan is Emmen nummer 1 om te wonen.
    Bergm beredeneerd vanuit optiek SC bezoekers. Als dit zou kloppen zou Venlo ook heel hoog moeten scoren.

  22. #17
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 18:31
    Berichten
    9.731
    Discussies
    306
    Thanks
    17.730
    Thanked
    11.719 in 5.117 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Het is puur een kwestie van zeer discutabele criteria helemaal als je Maastricht de mooiste stad van NL in dit rijtje ziet, Hengelo Roosendaal Maastricht Lelystad Almere (#37-#41).
    Ik zou zeggen laat de gemeente Emmen een rechtszaak aanspannen wegens geleden imago schade!
    Laat ik eens vsn de advocaat spelen, hoezo imago schade slechte reklame is immers ook reklame.

  23. #18
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Laat ik eens vsn de advocaat spelen, hoezo imago schade slechte reklame is immers ook reklame.
    Daarom is Amsterdam zo aantrekkelijk
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  24. #19
    Geregistreerd
    15 augustus 2014
    Last Online
    29 december 2023 @ 22:33
    Berichten
    1.577
    Discussies
    29
    Thanks
    1.201
    Thanked
    998 in 622 posts

    Standaard

    Lastige keuze, het lijkt me allebei niet leuk om te wonen. Moet ik dan toch kiezen, dan toch maar Amsterdam. Geef mij dan maar een Nederlandse stad als Maastricht of een van de prachtige dorpen daar in de omgeving.

  25. #20
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 18:30
    Berichten
    5.062
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.582 in 2.509 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Verplancke Bekijk bericht
    ... of een van de prachtige dorpen daar in de omgeving.


    Ik woon er lekker rustig en de grens met Duitsland ligt letterlijk op een steenworp afstand.
    Nee, ik verkas niet meer, ik vind het wel goed zo.

  26. #21
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Vandaag @ 18:06
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    1.953
    Discussies
    62
    Thanks
    8.231
    Thanked
    2.690 in 952 posts

    Standaard

    Deze onderzoekers waren blijkbaar geen Saunaclub bezoekers anders had Venlo wel met stip op nummer 1 gestaan 😁.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  27. Onderstaande leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

    pret (17 juni 2016)

  28. #22
    Geregistreerd
    23 februari 2015
    Last Online
    13 juli 2020 @ 10:22
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.074
    Discussies
    31
    Thanks
    448
    Thanked
    738 in 376 posts

    Standaard

    Nee, niks voor mij, die gehele top 50 niet.
    Laat mij maar lekker rustig op het platteland wonen.

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

  Babylon 468*60