Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25
  1. #1
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Cuba, april/mei 2016

    Gisteren, na drie heerlijke weken op Cuba geweest te zijn, weer teruggekomen in het kleine kikkerlandje. Komend weekend zal ik een soort van dagboek hier posten van dingen die De Laef en ik meegemaakt en gezien hebben. Cuba is een heerlijk land..... maar niet als je van structuur, regelmaat en planning houdt. Het leven op Cuba verschilt enorm met het westen, maar daarover later meer.

    Eerst maar eens een paar begrippen, prijzen, statistieken welke in het verhaal terugkomen.
    Alle ervaringen zijn gebaseerd op de omgeving van Camagüey. Prijzen, regels, wetgeving ed. kunnen in een ander deel van Cuba flink afwijken!

    Begrippen:

    Casa Particular soort privégerunde bed & breakfasts, voordeel is dat je veel gemakkelijker een meisje mee kan nemen (in tegenstelling tot een hotel)
    Paladar privégerunde restaurant, meestal 4 tot maximaal 10 tafels. Eten is in een paladar meestal beter dan in een door de staat gerund restaurant
    Chica blanca blank meisje
    Chica negra zwart meisje
    Chica mulata meisje met één blanke en één zwarte (groot)ouder.
    Chica rubia blond meisje
    Bicitaxi een omgebouwde fiets, waarop 2 passagiers vervoerd kunnen worden.
    CUC toeristische munt op Cuba, 1 CUC = 1 USD = 0,90 EUR
    CUP nationale munt op Cuba, 100 CUP = 4,17 USD = 3,75 EUR
    Carne ID-kaart, waarop je kunt zien hoe oud iemand is

    Prijzen:

    Vliegticket Amsterdam - Holguin (retour) 725 EUR, variërend van 500 tot 1500 (afhankelijk van welke periode je wilt gaan) via TUIfly. De heenvlucht is rechtstreeks van Amsterdam naar Holguin (10,5 uur), bij de terugvlucht maak je een tussenstop in Cancun Mexico en vlieg je daarna naar Amsterdam (13,5 uur)
    Casa Particular 20 CUC, variërend van 15 tot 25 CUC, afhankelijk van de periode, luxe en plaats
    DVP 0 CUC - 20 CUC, voor een wip van een uur tot een hele nacht seks
    Avondeten in een paladar 4 -7 CUC, voor een stuk vlees (vis, varken, rund, kip, kreeft), met rijst, gebakken banaan en bier/fris/rum
    Taxi rit van 210km 80 - 100 CUC (Holguin -> Camagüey), 475 km -> 150 - 200 CUC (Camagüey - Baracoa)
    Bicitaxi ongeveer 1 CUC per kilometer
    Cubaanse simkaart 40 CUC (inclusief 10 CUC beltegoed). Met Cubacel betaal je 0,35 CUC p/minuut of 0,09 CUC per sms. Bellen naar Nederland/België kost 1,20 CUC per minuut, SMS naar Nederland/België kost 0,60 CUC
    Sigaretten 0,80 CUC - 4 CUC, cubaanse sigaretten kosten 0,80 - 2,00 CUC, Westerse merken als Lucky Strike en Camel 2,50 - 4,00 CUC

    Statistieken:

    Naam Leeftijd Uiterlijk Haren Cup Wipjes Kosten
    Jocelina 23 blank zwart, lang B 1 20 CUC
    Marisel 18 blank blond, lang B 16 120 CUC
    Rocio 42 mulata zwart, halflang B 1 20 CUC
    Yadra 22 negerin zwart, lang B 1 20 CUC
    Yaniurki 28 blank zwart, lang A 4 40 CUC
    Lourdes 18 blank donkerblond, lang C 2 40 CUC
    Alianaris 31 mulata zwart, lang B 6 0 CUC *
    * wordt later in het verhaal toegelicht.

    In totaal 31 wipjes voor 260 CUC, ongerekend ongeveer 235 EUR, voor je portemonnee is Cuba qua seks een uitstekend land. Qua uiterlijk heb ik in Cuba weinig absolute beauties gezien, maar wel veel meiden net daaronder. Meiden kleden en gedragen zich modern en op seksgebied zijn ze beter dan de saunaclub-meiden. Bij de 7 meiden die ik getroffen heb zat één grote miskleun, de rest was goed tot zeer goed.

    Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen is Cuba (lees: Camagüey), in vergelijking met West-Europa, goedkoop: er geldt de "20-20-20-regel", per dag ben je ongeveer 20 CUC kwijt aan overnachting (casa particular), 20 CUC aan eten/drinken en 20 CUC aan een meisje, met 60 CUC (55 EUR) per dag kun je goed rond komen (alleen je vliegticket komt daar bovenop en eventuele excursies/taxi-kosten). Kleinere steden/dorpen schijnen nog een stuk goedkoper te zijn, toeristische plaatsen als Havana, Varadero en de all-in resorts zijn een stuk duurder.


    Komend weekend zal ik de dagen beschrijven, dan kunnen jullie lezen:

    • hoeveel een bepaalde pizza heeft gekost (of juist heeft opgeleverd?)
    • wat er met de trap van de buurman aan de hand was
    • hoe een Hamsterweek op Cuba er uit ziet
    • de reis naar Baracoa
    • het hechten van een snijwond
    • oud-HollandsCubaans-serveerster-wisselen
    • de Laef en Speedy Gonzales in Mexico
    • en nog veel meer....



    Reisverslag:
    Dag 0 - de voorbereiding
    Dag 1 - de aankomst
    Dag 2 - Jocelina
    Dag 3 - Marisel
    Dag 4 - Marisel
    Dag 5 - serveerster
    Dag 6 - hitte
    Dag 7 - Rocio
    Dag 11- Yadra
    Laatst gewijzigd door MichelJ; 12 mei 2016 om 20:12

  2. Onderstaande 25 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 (22 mei 2016),bierbeer (27 juli 2016),Big30 (12 mei 2016),Bluebear (13 mei 2016),bocariver (23 mei 2016),Bosco (13 mei 2016),Bubbelbader (29 november 2017),Carpe Momentum (12 mei 2016),felrops (13 mei 2016),hasta la pasta (13 mei 2016),hugging_pall (14 juli 2016),Knabbel (12 mei 2016),kwakky90 (26 mei 2016),Nedlovefkk (15 mei 2016),Nietsche (13 mei 2016),Oost (11 november 2022),pret (12 mei 2016),Sjeufke (14 augustus 2016),Snor (12 mei 2016),The Joker (13 mei 2016),Ties85 (12 mei 2016),Tukkie (13 mei 2016),waterrat (13 mei 2016),Wijze grijze (12 mei 2016),Znipper (17 mei 2016)

  3. #2
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Niet van cultuur? De beste schrijver aller tijden woonde daar, alsook de heerlijkste sigaren, maar betreffende musea heb je een punt

  4. #3
    Geregistreerd
    17 maart 2014
    Last Online
    13 mei 2019 @ 14:09
    Berichten
    252
    Discussies
    6
    Thanks
    93
    Thanked
    235 in 127 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    Niet van cultuur? De beste schrijver aller tijden woonde daar, alsook de heerlijkste sigaren, maar betreffende musea heb je een punt
    gevraagde info cq extra achtergrond info nodig. ga naar www.cubareis.com . 3 cuc per info met een max van 1 uur

  5. #4
    Geregistreerd
    12 november 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 14:09
    Berichten
    742
    Discussies
    107
    Thanks
    1.563
    Thanked
    1.835 in 433 posts

    Standaard

    De prijzen zijn idd. heel Holguin achtig voor dat geld moet je in Havana en de regio Varadero-Matanzas heel goed gaan zoeken kan ik je uit eigen ervaring vertellen maar bied misschien toch een beetje perspectief om ooit weer eens een weekje terug te gaan als ik deze prijzen zo lees
    I just don't give a fuck

  6. #5
    Geregistreerd
    7 november 2005
    Last Online
    22 februari 2024 @ 00:41
    Berichten
    3.134
    Discussies
    30
    Thanks
    3.339
    Thanked
    4.261 in 1.566 posts

    Standaard

    Kunt wel merken dat de drank goedkoop was,die van 42 zul je vast niet nuchter hebben gescoord haha
    Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.

  7. #6
    Geregistreerd
    2 september 2010
    Last Online
    Gisteren @ 18:39
    Locatie
    De Peel
    Berichten
    1.175
    Discussies
    50
    Thanks
    1.137
    Thanked
    1.106 in 488 posts

    Standaard

    En alweer verliefd? Gehoord van betrouwbare Cubaanse bron.
    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

    http://www.youtube.com/watch?v=BszIZjYzMDQ

    Een vrouw en een fiets, is altijd iets!

  8. #7
    Geregistreerd
    17 maart 2014
    Last Online
    13 mei 2019 @ 14:09
    Berichten
    252
    Discussies
    6
    Thanks
    93
    Thanked
    235 in 127 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo Banana Bekijk bericht
    En alweer verliefd? Gehoord van betrouwbare Cubaanse bron.
    ook dit is te lezen op www.cubareis.com

    uiteraard 3 cuc per info

  9. #8
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 0 - De voorbereiding

    Een aantal jaar geleden had ik al eens wat verhalen van Pistol Pete gehoord dat er op het eiland Cuba qua vrouwen veel te beleven was. Ik genoot van zijn verhalen en nam ze ter kennisneming aan, maar had verder geen interesse om Cuba op korte termijn te bezoeken, aangezien ik duidelijk de gedachte had dat de vrouwen op Cuba niet in mijn smaak vielen. Afgelopen winter was een groot deel van de Bende van Ellende naar Cuba afgereisd en wederom kwamen er prachtige verhalen op tafel: "MichelJ, Cuba is echt iets voor jou, jij moet er eens heen gaan!"

    Afgelopen februari, De Laef had inmiddels zijn 5e bezoek aan Cuba in één jaar afgerond, belde De Laef mij op om te informeren of ik interesse had om een keer die kant op te vliegen. Aangezien het al weer een paar jaar geleden was dat ik in het Caribisch gebied geweest was nam ik de uitdaging aan. Mocht Cuba tegenvallen, dan had ik op z'n minst een paar weken rust (nou jah...rust met De Laef bij je ) en mooi weer. Al snel hadden we een datum geprikt en besloten om 3 weken te gaan (TUIfly vliegt 1x per week op Holguin en 2 weken zou te kort zijn), ook het reisschema was gemaakt: landen op Holguin, de eerste week naar Camagüey, de derde week naar de kust van Baracoa en in de tussenliggende tijd één of meerdere plaatsen aandoen die op de route liggen tussen Camagüey en Baracoa. De voorbereidingen konden beginnen!


    Vervoer

    We besloten om met de trein vanuit het Brabantse naar Schiphol te reizen, zodat de geen last hadden van eventuele files en hoge parkeerkosten op Schiphol. Via ActievandeDag.nl had ik treinkaartjes van 20 EUR voor een retourtje gekocht, dat scheelt al weer een paart tientjes. Vanaf Schiphol zouden we met TUIfly naar Holguin vliegen, het vliegticket, met comfort class en 20 KG bagage, was 725 EUR. Het voordeel van TUIfly is dat je rechtstreeks op Holguin (of Varadero) vliegt (terugweg wel een stop in Mexico), onbeperkt gewicht in de handbagage mag hebben en, niet geheel onbelangrijk, het vliegticket relatief goedkoop is in vergelijking met andere luchtvaartmaatschappijen.


    Baggage

    Een paar dagen voor vertrek heb ik een shortlist gemaakt met spullen die in de koffer mee moesten. Alle gebruikelijke zaken als kleding, persoonlijke verzorging ed. zal ik gemakshalve buiten beschouwing laten:

    • tenminste één lange broek en één shirt met lange mauwen: in overheidsgebouwen (zoals een ziekenhuis) op Cuba is het meestal verplicht om een lange broek te dragen.
    • aantal kopieën van je paspoort: je loopt dan geen risico om je paspoort te verliezen, een nieuw document aanvragen op Cuba is een drama! Daarnaast heb je voor het aanschaffen van een internetkaart een kopie van je paspoort nodig.
    • slippers: het is veel te warm om iedere dag schoenen te dragen.
    • zonnebrandcreme/after sun: de temperatuur loopt met gemak op tot een graad of 40, vooral aan de kust een must!
    • rol wc-papier: op Cuba is wc-papier niet op iedere toilet aanwezig, erg handig als je dus zelf een paar velletjes bij hebt.
    • Engelse verklaring van je zorgverzekering: bij aankomst op Cuba kán hier om gevraagd worden. Heb je deze niet bij je, dan ben je verplicht om op de luchthaven een zorgverzekering af te sluiten, natuurlijk tegen een veel te hoog tarief.
    • Voldoende cash (liefst EUR en geen USD!) en een creditcard van een niet-Amerikaanse firma. Pinnen met je normale bankpas is op Cuba niet mogelijk!
    • Toeristenkaart/visum: deze krijg je van de luchtvaartmaatschappij thuis gestuurd. Zorg dat je alles goed invult (schrijffouten maakt het visum ongeldig!) en dat je beide delen aan elkaar laat zitten.
    • Reisstekker: stopcontacten op Cuba zijn 220V of 110V, dat verschilt nogal.
    • Cadeautjes voor de Cubaanse meiden: dat kan van alles zijn, alle luxe goederen zijn op Cuba schaars en duur, de Cubaan kan alles gebruiken en is met alles blij. Loop een keer de Big Bazar of Action binnen en kijk of ze kleding (felle kleuren!), geurtjes, haarklemmen, viltstiften/kleurpotloden en dergelijke hebben. Spendeer niet meer dan 1 á 2 euro per artikel, dat is duur genoeg en de Cubaanse is er zeker blij mee!
    • Koekjes en snoepgoed: Cubanen zijn doel op alles wat zoet is, vooral drop en winegums doen het goed op Cuba. Loop eens langs Kruidvat en schep wat zakken vol met snoep.


    Wat je (beter) niet mee hoeft te nemen:


    • dure kleding: alles is vies en smerig, dure kleding kun je dus beter thuis laten. Daarnaast loopt je het risico dat wanneer je kleding laat wassen het gestolen wordt en beschadigd terugkrijgt.
    • dure horloges, tablets, notebooks, etc.: Cuba is een relatief veilig land, zeker vergeleken met andere Zuid- en Midden-Amerikaanse landen, maar zoals een Cubaanse Canadees me vertelde: "Don't give them the opportunity to steal". Er zijn veel, heel veel politie-agenten op Cuba op straat, maar aangifte van diefstal doen is kansloos...
    • (veel) warme kleding: 's nachts is het meestal 25-30 graden, overdag 30-40 graden, je gaat het écht niet koud krijgen!
    • US Dollars en Amerikaanse creditcards: Hoewel de relatie tussen Cuba en Amerika beter aan het worden is kun je beter Amerikaans (plastic) geld thuis laten, Cuba is er zeker niet dol op, je krijgt een erg slechte wisselkoers.


    Let er op dat de meest gebruikelijke artikelen die wij in West-Europa op iedere hoek van de straat kunnen kopen schaars (en duur) zijn op Cuba. Er zijn hier en daar wel wat winkeltjes, maar het is niet eenvoudig om een pakje Sportlife, snoep, zonnebrandolie, geheugenkaartje voor de fotocamera of oplader voor je telefoon te kopen. Dingen die je absoluut nodig hebt kun je dus beter van thuis meenemen (en desnoods het maximale gewicht voor je koffer verhogen).


    Vaccinaties

    Vaccinaties zijn op Cuba niet verplicht, maar inenting voor DTP en hepatitis A wordt wel aangeraden. Deze inentingen had ik bij een eerdere reis naar het Caribisch gebied al gehad, dus hoefde ik me daar geen zorgen over te maken. Indien je langer dan drie maand op Cuba gaat verblijven wordt ook een vaccinatie tegen rabiës/hondsdolheid aangeraden.


    De taal

    Er was nog één probleem voor vertrek: Op Cuba spreken de mensen Spaans, Spaans en Spaans. Een enkeling heeft een paar woorden Engels geleerd, maar eigenlijk is het een must om wat Spaans te leren, voordat je vertrekt. Aangezien mijn kennis van de Spaanse taal beperkt was tot Hola en Adios, besloot ik op mijn smartphone de app van duolingo te installeren en wat te gaan oefenen. Helaas, door tijdsgebrek, is daar weinig van terecht gekomen, maar ik heb mijn vocabulair kunnen uitbreiden tot 74 woorden, beter iets dan niets....

  10. Onderstaande 26 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (15 mei 2016),Bosco (14 mei 2016),Bubbelbader (29 november 2017),fg22 (17 mei 2016),hasta la pasta (15 mei 2016),Jack42 (15 mei 2016),kempie (25 mei 2016),Knabbel (18 mei 2016),Kwant (18 mei 2016),LittleJoe (14 mei 2016),Nedlovefkk (15 mei 2016),pcenter (16 mei 2016),pret (15 mei 2016),Ricardo Banana (15 mei 2016),rob45 (14 mei 2016),Sjeufke (15 mei 2016),Snor (15 mei 2016),spinazieboy (15 mei 2016),The Saint (16 mei 2016),Ties85 (16 mei 2016),vrije jongen (14 mei 2016),waterrat (17 mei 2016),Wentelt Eefje (14 mei 2016),Wijze grijze (14 mei 2016),Willem2 (15 mei 2016),Znipper (17 mei 2016)

  11. #9
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Last Online
    1 juli 2022 @ 16:24
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    1.187
    Discussies
    129
    Thanks
    5.210
    Thanked
    1.761 in 664 posts

    Standaard

    Hepatities B wordt ook aanbevolen voor Cuba!
    De plek waar het goed toeven is voor alle ijsberen.
    Waar je kan genieten van leuke dames en uitgebreide wellness en lekker eten.

  12. Onderstaande leden hebben SAS bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (17 mei 2016)

  13. #10
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag1 - de aankomst

    Klokslag 9.00 uur sprongen we met onze koffers in de trein richting Schiphol. Gelukkig zonder vertraging arriveerden we om 11.00 uur op station Amsterdam Schiphol, ruim op tijd om ons vliegtuig te halen, welke om 14.00 uur de lucht in zou gaan. Normaal gesproken hang ik op Schiphol wat rond, voordat ik richting de douane ga, maar De Laef was volgens mij zo geil als een hond en rende als een jonge god door Schiphol, zodat we binnen een half uur langs de baggage drop-off en door de security en douane waren. Dat is oude kerel zo snel kon zijn was voor mij nieuw...

    Aangezien we nog 2,5 uur moesten wachten hebben we de tijd etend, drinkend (en ik) rokend doorgebracht, terwijl De Laef mij vertelde wat mij te wachten stond in Cuba. Zijn Cubaanse 'liefde' zou bij aankomst op Cuba een chica rubia oftewel blond meisje geregeld hebben. Ik was benieuwd! Normaal duurt wachten lang, maar deze keer vloog te tijd voorbij. Een uur voor vertrek liepen we richting de gate, waar ik nog bijna op m'n bek ging toen ik naar drie stewardessen zat te gapen. Nog even een laatste keer het Hollandse riool bevuilen en dan konden we de lucht in. Of.... toch niet... De gate was een half uur later open dan gepland, waardoor we ook een half uur later in de vliegkist zaten. Het leek er op dat alles en iedereen klaar was om te gaan vliegen, totdat de intercom meldde dat er een minor technical problem was aan één van de motoren...nah... leuk voor de mensen met vliegangst.

    Om iets over 15 uur, een goed uur later dan het schema verlieten we Schiphol en wasde reis werkelijk begonnen. Zoals gebruikelijk op lange vluchten van TUIfly kregen we aan boord een zakje zoutjes met een glasje water en rond een uur of 17 het avondeten, wat natuurlijk niet te pruimen was, echt fabrieksvoer. Korte na het opstijgen had ik voor een tientje het personal entertainment systeem aangeschaft, maar tegen 18 uur kon ik nog steeds geen film kijken. Nadat ik een stewardess aangesproken had werkte het binnen een paar minuten en kreeg ik haar verontschuldiging en een gratis drankje aangeboden. De vlucht verliep prima, een uurtje voor de landing wat lichte turbulentie, waardoor de riemen vast moesten, maar verder niks vreemds meegemaakt. Iets na middernacht zetten we voet op Cubaanse grond, gelukkig was er een tijdsverschil van 6 uur, waardoor we de avond nog voor ons hadden.

    Voordat we het land echt konden betreden moesten we eerst natuurlijk nog langs de douane en security. Je komt in één van de vele hokken, waar een bromsnor in zit. Grondig bestudeert hij mijn paspoort en visum, waarna hij vraagt of ik recent in Afrika ben geweest en of ik contact met Afrikanen heb gehad. De achterliggende reden zal waarschijnlijk zijn dat Cuba bang is voor het ebola-virus. Na de douane konden we ook de security zonder al te veel tijdsverlies passeren. Het wachten op de koffers nam wel behoorlijk wat tijd in beslag, mede gezien het maar een heel klein vliegveld is. De Laef had bij zijn eerdere Cubaanse avonturen al wat contacten opgebouwd, waardoor de taxi en zijn 'vakantieliefde' Yudeisi (alle namen zijn uit privacy-overwegingen fictief) al op ons stonden te wachten, helaas was 'mijn' rubia er niet bij...

    Nadat we onze koffers in de taxi gepropt hadden kon de rit naar Camagüey en voor mij een cultuur-shock beginnen. Op veel plaatsen langs de weg zag je politie-agenten liften of in de laadbak van een vrachtwagen klimmen, omdat ze zelf geen vervoer hadden, iets wat bij ons in het Westen totaal ondenkbaar is. Op zich verliep de taxi-rit, voor Cubaanse begrippen soepel. Dat de auto minder verlichting heeft dan een fiets in Nederland is geen probleem op Cuba, veiligheidsgordels bestaan niet, snelheidsmeter hoeft niet te werken. Het enige belangrijke is dat je van A naar B kunt komen. Onderweg een paar flessen bier gekocht, om de dorst te lessen. Lege flesjes gooi je uit het raam in de berm, dat is normaal. Ergens halverwege, toen het al donker was en we half lagen te slapen hoorde ik ineens een vreemd geluid, de taxi stopte en de chauffeer stapte uit. Het duurde en duurde maar, ik besloot om eens te kijken wat er aan de hand was. Klaarblijkelijk was iemand een wiel verloren, deze zat vast onder onze taxi. Na wat gekloot hebben we 'm er onderuit gekregen. Hier, in Nederland, gooi je dat ding in de berm en rij je verder, maar niet op Cuba! In Cuba wordt niks zo maar weggegooid, dus het wiel ging in het kofferbak, waardoor de klep niet meer dicht kon. Maar ook dat is geen probleem op Cuba, dan rij je toch gewoon met de klep open!

    Om 23 uur, in Nederland was het inmiddels 4 uur in de nacht, kwamen we aan bij ons casa particular. "Oh my god!", dacht ik. Moet ik hier een hele week verblijven?!? Niks geen luxe van een all-in resort wat ik in die regio gewend was. De Laef sprak mij toe: "Zit niet te zeuren jong, je hoeft hier alleen maar te zijn om te neuken en slapen. Kom, gooi je koffer op je hok, ga je douchen en dan gaan we een Cristal drinken in de Cambio!". "In de watte?" vroeg ik me hardop af... El Cambio is dé kroeg van Camagüey, waar de toeristen en de (semi-)professionele hoeren zich in de avonduren verzamelen, aan de rand het Ignacio Agramonte Park, waar zich ook een WiFi-spot bevindt.

    Nadat we ons opgefrist hadden liepen we, zodat ik de omgeving al wat kon verkennen, in een half uurtje naar de Cambio. En ja...de Cuba-gangers hadden niet overdreven, het stikt er van de hoeren. Binnen een paar minuten zat er een pikzwart meisje van begin 20 naast me. Doodvermoeid van de reis en nauwelijks een woord Spaans sprekend, dacht ik: "What the fuck...". We dronken een paar biertjes (1 CUC per stuk) en ik kocht me sigaretten (0,40 CUC), die op gedroogde boomschors leken, dus het pakje weggeven en een ander merk genomen. Het negerinnetje, luisterend naar de naam Louisa, maakte mij kenbaar dat ze vannacht met me meeging. Ik dacht daar toch iets anders over. Ondanks ik totaal niet op zwarte meiden val, was zij toch een mooie verschijning en ik zou het wel op haar kunnen. Toch besloot ik om haar even te parkeren en als optie te houden voor de volgende dag. Het enige wat ik vandaag nog wilde doen was..... slapen! Om 8 uur Nederlandse tijd lag ik in m'n nest en viel als een blok in slaap.....

  14. Onderstaande 24 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (17 mei 2016),Bluebear (16 mei 2016),Bosco (16 mei 2016),Elmo3108 (24 mei 2016),fg22 (17 mei 2016),gignnl (24 mei 2016),goldstar (16 mei 2016),hasta la pasta (16 mei 2016),Hcw (23 mei 2016),Jack42 (16 mei 2016),kempie (25 mei 2016),Knabbel (18 mei 2016),kwakky90 (26 mei 2016),Kwant (18 mei 2016),Megaboob (16 mei 2016),Nedlovefkk (16 mei 2016),Pistol Pete (16 mei 2016),pret (16 mei 2016),rob45 (16 mei 2016),Sjeufke (16 mei 2016),The Saint (16 mei 2016),Ties85 (16 mei 2016),waterrat (17 mei 2016),Wijze grijze (16 mei 2016)

  15. #11
    Geregistreerd
    12 november 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 14:09
    Berichten
    742
    Discussies
    107
    Thanks
    1.563
    Thanked
    1.835 in 433 posts

    Standaard

    Heb je in deze regio enkel in casa particular verbleven of ook in hotels, ik heb wel eens gehoord dat hotels in deze regio van Cuba niet zo moeilijk doe over jinetera´s. Dat is echter in de regio Havana heel anders hier mag je z sinds een tijdje voor de nacht meenemen naar je hotel maar ze mogen niet de hele dag blijven en dat kost je al snel tussen de 30 en 40 cuc per nacht extra. Dus je kunt er vaak voor de sex dan nog maar beter een casa particular voor 20/30 cuc per nacht bij nemen ben je nog goedkoper en makkelijker uit. Ben nieuwsgierig naar hou ervaring aan die kant van het eiland met de dames.
    I just don't give a fuck

  16. Onderstaande leden hebben Ties85 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (17 mei 2016)

  17. #12
    Geregistreerd
    17 maart 2014
    Last Online
    13 mei 2019 @ 14:09
    Berichten
    252
    Discussies
    6
    Thanks
    93
    Thanked
    235 in 127 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ties85 Bekijk bericht
    Heb je in deze regio enkel in casa particular verbleven of ook in hotels, ik heb wel eens gehoord dat hotels in deze regio van Cuba niet zo moeilijk doe over jinetera´s. Dat is echter in de regio Havana heel anders hier mag je z sinds een tijdje voor de nacht meenemen naar je hotel maar ze mogen niet de hele dag blijven en dat kost je al snel tussen de 30 en 40 cuc per nacht extra. Dus je kunt er vaak voor de sex dan nog maar beter een casa particular voor 20/30 cuc per nacht bij nemen ben je nog goedkoper en makkelijker uit. Ben nieuwsgierig naar hou ervaring aan die kant van het eiland met de dames.
    hotels in deze regio 10 cuc aftikken bij de portier en voor 6 uur in de morgen moeten ze vertrokken zijn

  18. Onderstaande leden hebben De Laef bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (17 mei 2016)

  19. #13
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 2 - Jocelina

    Nadat ik om 08.00 uur naar bed was gegaan werk ik exact dezelfde tijd weer wakker. Jah... inmiddels had ik het tijdsverschil van 6 uur met Nederland ook verwerkt en na een relatief korte nachtrust kon de eerste, echte dag op Cuba beginnen. Yudeisi was inmiddels naar huis gegaan, zodat De Laef en ik rond 9.30 uur richting het centrum gingen. Op Cuba heeft niemand haast, dus wij pasten ons moeiteloos aan en besloten het stuk van ongeveer 2 km te voet af te leggen. De route naar het centrum legden we dagelijks 2 tot 3 keer af en met nog wat rondslenteren liepen we op slippers dagelijks meer dan 10 km, met een enkele uitschieter van 18 km (handig... zo'n smartphone die je 24/7 in de gaten houdt). Onderweg kwamen we twee Westerlingen tegen, De Laef kende ze al van een eerder bezoek aan Cuba. Het bleek een Belg en een Canadees te zijn, laat ik ze maar Luuk en Jack noemen. Beide heren bleken al sinds het begin van deze eeuw een groot deel van het jaar op Cuba door de brengen en hadden inmiddels enorme berg kennis en ervaring opgedaan over het leven op Cuba en die kennis kwam ons goed van pas.

    Samen met Luuk en Jack gaan we ontbijten bij La Bigornia, een restaurant/café dat later in de vakantie nog een grote rol zal spelen. Tijdens het ontbijt, twee grote sandwiches met koffie voor 4 CUC, krijgen we veel beginnerstips, zodat we niet in één van de vele Cubaanse valkuilen trappen. Cuba is namelijk geen gemakkelijk land. Wel als je een georganiseerd reis via Kras.nl boekt, maar niet als je van het pad af gaat en je mengt onder de hoeren, pooiers en oplichters. Ik luister aandachtig en geniet van alle mooie verhalen, de tijd vliegt voorbij. Rond het middaguur besloten De Laef en ik om weer verder te gaan, zodat ik de rest van het centrum leerde kennen, uiteindelijk zijn de beland bij café El Cambio, het hoerenhok van Camagüey. Het café ligt op een hoek van de straat, grenzend aan het stadspark. Op ieder moment van de dag van je daar één of meerdere hoeren, maar last van hun heb je niet. Ze lopen het café binnen om te zien of er een toerist is en zoeken dan oogcontact. Reageer je niet dan zijn ze zo weer weg in de hoop elders te kunnen scoren. De Laef en ik drinken een paar Cristal (één van de bekendste biermerken op Cuba, samen met Bucanero en Presidente. Zo nu en dan kom je ook Bavaria en Heineken tegen).

    Ergens halverwege de middag komt er een jong, zwart meisje van begin 20 met haar zoontje van een jaar of anderhalf de kroeg ingelopen, ook zij blijkt De Laef van eerder al te kennen en komt bij ons wat drinken. Niet veel later komen Jack en Luuk ook langs gelopen en vragen of wij mee gaan eten in een goedkoop Cubaans restaurant. Ze hebben kip, kip of kip met witte rijst of gebakken rijst en wat salade. Op zicht smaakte het niet slecht, zeker niet voor de prijs van 60 CUP, omgerekend 2,5 CUC, alleen het bier zou in Nederland al duurder geweest zijn. Na het eten liepen we weer terug naar de Cambio, waar De Laef om 16 uur met Yudeisi had afgesproken. Ze was precies op tijd en niet alleen; ze was samen met een meisje met lang, zwart, gladgestreken haar, normaal postuur, mooi smoeltje en B-cups, het had zomaar een typische Roemeense kunnen zijn, waar ik jarenlang op gegeild heb. Ze luisterde naar de naam Jocelina en was ongetwijfeld meegenomen om een toerist (lees: mij) te scoren. Communiceren was lastig, bijna onmogelijk aangezien zij geen Engels sprak en ik geen Spaans, dus jah... dan maar weer wat biertjes drinken en met de Laef ouwehoeren.

    Ik had wel zin om een eerste wip op Cubaanse grond te maken, maar we moesten nog even wachten. Op Cuba kun je niet zomaar met een meisje/vrouw naar bed gaan: ten eerste is prostitutie bij wet verboden en ten tweede moet bij de immigratiedienst bekend zijn wie waar woonachtig is cq. verblijft. In ons casa particular werkt het als volgt: Je kunt, zonder problemen een meisjes meenemen, maar zie moet zich dan in een boek inschrijven dat door de immigratiedienst afgestempeld wordt. Als een bepaald meisjes in een korte periode op verschillende adressen ingeschreven wordt kan zij als hoer bestempeld worden en een (flinke) straf krijgen, dus niet ieder meisje wil ingeschreven staan, zeker niet voor een korte wip van één of enkele uurtjes. Een andere mogelijkheid is om een meisje na 19.00 uur mee te nemen, zij moet dan haar ID-bewijs aan de casa-eigenaar afgeven en krijgt het weer terug als ze de kamer verlaat. Het verlaten van de kamer moet voor 6.00 uur in de ochtend zijn, aangezien vanaf die tijd de controleurs van de immigratiedienst op pad kunnen gaan.

    We liepen terug naar onze casa en ik besloot haar niet te laten inschrijven, aangezien ik eerst wilde weten of ze wel de moeite waard was. Eenmaal op mijn kamer is Jocelina afstandig en blijkt er niet veel zin in te hebben. We douchen apart, ik eerst daarna zij. Terwijl ik op bed lig komt ze naar me toe gelopen met een condoom in de hand en zegt dat ze alleen pijpt met condoom en ook kussen was bij haar niet bekend. Pfff...ik had even heimwee naar Duitsland, maar besloot het beste er van de maken. Dat viel niet mee.... Een uurtje nadat we het hok betreden had besloot ik er maar een einde aan te maken en vroeg haar wat de dacht wat ze verdiend had. Zonder enige schroom zegt ze in het Spaans: 42 CUC!, 40 CUC voor de seks en 2 CUC voor de bicitaxi. Ik dacht even dat ik het niet goed verstaan had en vroeg het nogmaals. Geërgerd zegt ze weer 42 CUC, waarna ik keihard begin te lachen. Twee Cubaanse maandsalarissen voor wat slechte seks.... Door m'n onervarenheid geef ik haar 20 CUC, een bedrag wat ik later alle meiden zou geven ongeacht de duur, maar eigenlijk had ik haar mijn kamer uit moeten schoppen en alleen 2 CUC voor de bicitaxi moeten geven. Ach... de schade was 18 EUR en vanaf nu kon het alleen maar beter worden....

    Inmiddels had De Laef bij zijn vaste Cubaanse vriendinnetje zijn zaad geloosd en konden we terug naar het centrum gaan voor het avondeten. Geen idee meer hoe die toko heette, maar we aten paella die wat aan de vochtige kant was, maar verder wel oké (13 CUC voor 3 personen). Tegen een uur of 23 zijn we nog even langs de Cambio gelopen om een biertje te pakken. Terwijl ik half onderuit aan een tafel zit komt er een meisje naar me toe die in gebrekkig Engels vroeg of ik nu niet moe was. Ik kijk haar aan en dacht: "Wat is dit nu weer voor een openingszin?!". "No, I'm not tired.....", antwoordde ik en niet veel later was ze net zo snel weer weg als dat ze gekomen was. De Laef kijkt me aan en lacht. "Weet je nier meer wie dat is?", vroeg hij. Ik had geen flauw idee.... het bleek Louisa geweest te zijn met wie ik gisteravond aan de bar gezeten had. Hoogste tijd om naar bed te gaan!

  20. Onderstaande 31 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (17 mei 2016),Bluebear (17 mei 2016),Bosco (18 mei 2016),Eddy_V (17 mei 2016),Elmo3108 (24 mei 2016),fg22 (28 februari 2019),gignnl (24 mei 2016),goldstar (18 mei 2016),hallodaarbenikweer (30 mei 2016),hasta la pasta (17 mei 2016),Hcw (23 mei 2016),Jack42 (18 mei 2016),kempie (25 mei 2016),Knabbel (18 mei 2016),kwakky90 (26 mei 2016),Kwant (18 mei 2016),Mistralwind (17 mei 2016),Nedlovefkk (17 mei 2016),Nietsche (18 mei 2016),pcenter (22 mei 2016),pret (17 mei 2016),rob45 (17 mei 2016),Sjeufke (17 mei 2016),Snor (18 mei 2016),The Saint (17 mei 2016),Ties85 (17 mei 2016),Tukkie (17 mei 2016),waterrat (17 mei 2016),Wentelt Eefje (18 mei 2016),Wijze grijze (17 mei 2016),Znipper (17 mei 2016)

  21. #14
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 3 - Marisel

    Na een goede nachtrust lag ik in bed nog wat te luieren toen op de deur geklopt werd. De Laef en Yudeisi waren al gedoucht en aangekleed en vroegen of ik mee ging ontbijten. Snel onder de douche gesprongen, goh... als ik ging pissen kwam er een hardere straal uit, en wat kleren uit het koffer gepakt, zodat ik een kwartiertje later met hun naar het centrum liep. Net als de vorige dag hebben we ontbeten bij La Bigornia, aangezien de sandwiches daar zo lekker smaakten én omdat er een leuke serveerster rondliep. Eenmaal klaar met het ontbijt en na de nodige bakken koffie (zonder melk), vroeg Yudeisi of we haar huis wilden zien. Vooral in een land als Cuba is het natuurlijk leuk om je te mengen onder het gewone volk, je ziet en hoort dan veel meer dan wanneer je door een reisleider van Kras.nl rondgeleid wordt. Uiteraard gingen we te voet naar haar huis, aan de rand van de stand, zo'n half uurtje lopen vanaf het centrum en dus een klein uur vanaf ons casa particular.

    Onderweg kocht Yudeisi bij de groenteboer (lees: bakfiets) wat groente en fruit, zodat ze in de middag wat eten voor ons kon maken. We vervolgden onze weg, eerst via een asfaltweg, daarna een brede zandweg en uiteindelijk kwamen we op een zandpad waar geen auto meer kon rijden. Ondertussen kwamen ook nog langs een school. Toen een kind zag dat ik een fotocameraatje aan m'n pols had hangen werden ze half gek en wilden allemaal op de foto. Om ze blij te maken schoot ik een paar foto's en liep verder.

    Net voordat we bij het huisje van Yudeisi aankwamen zat er een blond meisje, met opvallend bolle wangetjes, in een soort van tuin voor haar uit te staren. Yudeisi liep naar haar toe en sprak was in het Spaans met haar, waar De Laef en ik geen touw aan vast konden knopen. We zeiden tegen elkaar: "Wedden dat die ook zo bij het huis is!". Eenmaal aangekomen bij het huisje kreeg ik last van m'n tweede cultuur-shock: ongelooflijk dat hier mensen kunnen wonen! De vloer van beton was goed, de rest was allemaal gemaakt van afval; oude planken vast getimmerd tegen wat palen, asbestplaten die als dak dienden en de voordeur.... die was er niet. Net zoals er geen water, douchen en WC was. Nou ja...er was wel een WC, maar dat was niet meer dan een gat in de grond en een plank om de boel weer af te dekken. De heren WC was linksachter in de hoek van de tuin, niet op de plantjes mikken AUB!

    Bij het huisje troffen we ook een jonge gast van een jaar of 25-30, laat ik hem Raul noemen. Volgens Yudeisi was het een vriend die op haar huis paste als zij niet thuis was. Het zou ook zo maar haar kerel of pooier kunnen zijn, who knows... Maakt ook niet uit, het was een vriendelijke gozer en hij vertelde ons veel en - nog belangrijker - hij ging voor ons koud bier halen in een nabij dorp. Even later komt er een meisje onze kant op gelopen, het bleek het blonde meisje te zijn die we een straat verderop al hadden gezien. Haar naam was Marisel en na controle van haar ID-kaart bleek ze precies 18 jaar en één maand te zijn. Een jong, rustig meisje, blond haar, lekkere b-cups en een mooie kont. In het begin had ik even m'n twijfels, maar naar mate de tijd vorderde had ik zin om haar mee te nemen naar mijn casa. Maar ja...het was nog lang geen 19.00 uur. Yudeisi begon de groenten die we onderweg gekocht hadden schoon te maken en Raul hadden we weggestuurd om verse kip te halen, maar hij kwam terug met varkensvlees, ook geen probleem. Terwijl Marisel wat verlegen voor haar uit zat te kijken en De Laef, Raul en ik aan het bier zaten was Yudeisi aan het koken en dat kon ze wel. Het gerecht, varkenvlees met rijst, bananenchips en salade, was simpel maar het smaakte meer dan goed! Nadat iedereen gegeten had lieten we Raul achter en liepen we met z'n vieren in een klein uurtje terug naar ons casa.

    Eenmaal thuis geeft Marisel haar carné (ID-kaart) af aan de huisbaar, die die kaart grondig bestudeert. Op de kaart staat een lang getal: de eerste twee cijfers zijn het geboortejaar, cijfer 3 en 4 de maand en cijfer 5 en 6 de dag van de maand. Hoe de regelgeving precies is weet ik niet, maar zorg er voor dat het meisje altijd minimaal 18 jaar is (dat was bij ons casa particular ook een verplichting). Er gaan onbevestigde verhalen rond dat dat seks met 16 of 17 jarige legaal kan zijn in sommige gevallen, maar volgens mij moet je dan weer getrouwd zijn en/of de Cubaanse residentie hebben. Maak het niet moeilijker dan het is en neem geen meiden onder de 18 jaar mee, anders zou je vakantie wel eens een stuk langer, maar minder prettig kunnen worden.
    Maar goed... ik dwaal af... Samen met Marisel zit ik op de rand van het bed en Marisel weet zich duidelijk geen houding aan te nemen. Verlegen was ze niet meer, eerder wat onwennig. Ik druk haar tegen me aan en streel haar wat. Na een paar minuten voelt ze zich op haar gemak en begint voluit te kussen alsof haar leven er van af hangt en niet veel later liggen we als jonge konijntjes te wippen. Ondanks haar jonge leeftijd weet ze precies hoe ze een kerel moet verwennen, veel Roementjes kunnen er een puntje aan zuigen. Na een uurtje wilde seks zijn we beiden uitgeput en liggen tegen elkaar naar het plafond te staren, om vervolgens samen te gaan douchen wat eigenlijk godsonmogelijk is in een Cubaanse douche.

    Samen met De Laef en Yudeisi gaan we in het centrum nog een hapje eten, omdat we niet veel honger hebben besloten we naar een simpel Cubaanse restaurantje te gaan waar we voor 4 CUC een bord kip, rijst en aardappelen wegwerken. Van het vele lopen en bier zuipen in de hitte waren we allemaal moe, eigenlijk waren we van plan om nog wat te gaan drinken, maar dat lieten we schieten voor een volgende keer en we gingen terug naar ons huis. Ik wilde Marisel op mijn kamer laten inschrijven, maar daarvoor was het tijd laat en moest ik een dag wachten. In de nacht nog twee keer liggen wippen, waarna we rond 3 uur in slaap vielen, totdat..... er op m'n deur geramd werd. "Godverdomme, welke idioot staat er nou midden in de nacht aan m'n deur?", dacht ik. Het bleek bijna 6.00 uur in de ochtend te zijn, het tijdstip waarop de ambtenaren van de immigratiedienst op pad gaan. Marisel sprong snel onder de douche en trok haar kleren aan. Nadat ik haar 20 CUC toegestopt had vertrok ze met stille trom en kon ik verder slapen...

  22. Onderstaande 24 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (18 mei 2016),Bosco (18 mei 2016),forgetskinnyletsgetfatty (18 mei 2016),gignnl (24 mei 2016),hallodaarbenikweer (30 mei 2016),hasta la pasta (19 mei 2016),Hcw (23 mei 2016),Jack42 (18 mei 2016),kempie (25 mei 2016),Knabbel (18 mei 2016),kwakky90 (26 mei 2016),Kwant (18 mei 2016),Nedlovefkk (18 mei 2016),Nietsche (23 mei 2016),pcenter (22 mei 2016),Ricardo Banana (18 mei 2016),rob45 (18 mei 2016),rokkenjager ( 9 juni 2016),Sjeufke (22 mei 2016),Snor (19 mei 2016),Ties85 (20 mei 2016),waterrat (20 mei 2016),Wentelt Eefje (19 mei 2016),Wijze grijze (19 mei 2016)

  23. #15
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden staan hier een paar foto's van Camagüey, Cuba.

  24. Onderstaande 3 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (20 mei 2016),gignnl (24 mei 2016),Wentelt Eefje (21 mei 2016)

  25. #16
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 4 - Marisel

    Nadat Marisel rond 6 uur in de ochtend richting huis ging heb ik nog een uurtje wat kunnen slapen. Iets na 7 uur stap ik me bed uit om buiten in de tuin een sigaret te gaan roken. Nog voor dat ik buiten was kwam ik De Laef tegen, ook op Cuba is hij een vroege vogel. We praten wat over Marisel en Yudeisi, onder het genot van verse koffie en een sigaret. We besloten om deze ochtend vroeg naar het centrum te gaan om te ontbijten. Helaas bleek La Bigornia nog gesloten te zijn vanwege een stroomstoring, iets wat op Cuba niet geheel ongebruikelijk is. Het is dan ook aan te raden om een zaklamp in je koffer te stoppen, zodat je bij een nachtelijke stroomstoring tenminste nog wat licht hebt.

    Verderop in het centrum bleek er wél gewoon stroom te zijn, bij een groot, luxe hotel liepen we naar binnen voor het ontbijt. Deze keer hadden we niet alleen keuze tussen sandwiches of sandwiches, maar ook vers fruit, vis, ei, worstjes, koekjes en weet-ik-veel-wat-nog-meer. Daar was de prijs ook na, geloof dat we per persoon iets van 6 CUC moesten betalen, voor Cubaanse begrippen een flink bedrag voor een ontbijtje. Nadat we ons volgegeten hadden liepen we verder naar La Ciudad, een soort van koffiehuis, met aan de achterkant een klein restaurantje. Bij La Ciudad troffen we Luuk, de Cubaanse Belg. Al snel raakten we aan de praat over van alles en nog wat. Een interessant onderwerp was het uniform van een schoolmeisje: alle scholieren op Cuba zijn verplicht om een school-uniform te dragen. Aan de kleur van het uniform kun je zien hoe oud ze zijn. Luuk gaf de hele opsomming van jong tot oud met bijhorende kleuren. Helaas ben ik weer vergeten welke kleur welke leeftijd vertegenwoordigen. Aan een bepaalde kleur in combinatie met blouse-uit-de-rok kon je herkennen dat een meisje (tenminste) 18 jaar is en die oud genoeg is om mee te nemen naar je casa/hotel. Verder kregen we nog wat tips waar we in de stad goed konden eten, zowel ontbijt-tentjes als avond-restaurants. En dat soort tips zijn erg waardevol, aangezien de kwaliteit van het eten op Cuba enorm kan verschillen!

    Ik vraag aan Luuk hoe het op Cuba precies zit met internet, na een dag of 4 kreeg ik al behoorlijk wat ontwenningsverschijnselen. Op Cuba dien je een zogenaamde tarjeta de internet oftewel een Nauta-kraskaart te kopen. Deze kaarten zijn voor 2 CUC te koop bij de Etecsa-winkels en sommige grote hotels. Ook zijn de kaarten op de zwarte markt te koop, meestal voor 3 CUC. Meer informatie over de internet-kraskaarten vind je hier. Nadat we onze koffie opgedronken liepen we naar een Etecsa-winkel, aan de rand van het centrum, waar ik een paar internetkaarten kocht en De Laef een Cubaanse simkaart voor zijn telefoon. Bellen met een Nederlandse simkaart kost zo’n 2,50 tot 5 EUR per minuut, met een Cubaanse simkaart bel je voor 1,20 CUC p/min. vanuit Cuba naar Nederland of voor 0,35 CUC p/min. lokaal op Cuba (nachttarief is 0,09 CUC p/minuut. Ook de kosten om te SMS zijn een stuk lager met een Cubaanse simkaart).

    Nadat we onze inkopen gedaan hadden belandden we weer in El Cambio, waar we onder het genot van een Cristal-biertje het internet en telefoonlijn uittesten. Al snel kregen we gezelschap van een meisje van een jaar of 20, die later de bijnaam de piranha kreeg. Het was een meisje die de aandacht van iedere man kan trekken. Ze dronk eerst met ons mee, geen bier maar een cola’tje, om daarna zoveel mogelijk in haar tas proberen te stoppen. Eerst een pakje sigaretten waar er nog maar een paar in zaten, daarna een blikje cola. Remember… Cubanen hebben nauwelijks geld en kunnen dus alles goed gebruiken, maar erg netjes van haar was het niet. Om haar kwijt te raken gingen De Laef en ik wat door het centrum slenteren, maar door het erg hete en benauwde weer was er weinig te doen.

    Tegen een uur of 17, nadat donkere wolken zich boven ons samentrokken, besloten we om naar huis te wandelen. Precies op tijd kwamen we bij ons casa particular aan, het noodweer brak los. Om 18 uur hadden we met Marisel en Yudeisi afgesproken, welke al te voet onderweg waren naar ons. Een half uurtje later kregen we van hun een telefoontje dat ze ergens in de stad aan het schuilen waren. De onweersbui duurde en duurde maar… Tegen een uur of 20 werd het pas droger en dat was ook het moment dat de twee meiden bij ons casa aankwamen, doorweekt van de regen. Nadat de meiden zich gedoucht en omgekleed hadden was het tijd om te gaan eten. Hoewel het inmiddels bijna droog was was het, door de dreigende lucht, niet verstandig om weer helemaal naar het centrum te gaan. Deze avond aten we bij Luly Lunch, een paladar vlakbij ons casa, ongeveer 5 minuten te voet. Het eten, pollo frito met platano frito en arroz blanco (gefrituurde kip, met gebakken banaan en witte rijst) was eenvoudig, maar lekker en goedkoop, geloof dat het nog geen 5 CUC kostte. Na het eten was het even droog en liepen we in versnelde pas terug naar ons casa, om daar met z’n vieren nog wat te ouwehoeren. Aangezien iedereen vanochtend vroeg wakker was gingen we ook allemaal vroeg op stok, natuurlijk wel na een twee heftige potjes seks...

  26. Onderstaande 18 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (22 mei 2016),Bosco (23 mei 2016),gignnl (24 mei 2016),Hcw (23 mei 2016),Jack42 (23 mei 2016),kempie (25 mei 2016),kwakky90 (26 mei 2016),mechelen (22 mei 2016),Mistralwind (22 mei 2016),Nedlovefkk (22 mei 2016),Nietsche (23 mei 2016),pret (22 mei 2016),rokkenjager ( 9 juni 2016),Sjeufke (22 mei 2016),Snor (23 mei 2016),Ties85 (23 mei 2016),waterrat (24 mei 2016),Wijze grijze (22 mei 2016)

  27. #17
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 5 - serveerster

    In de vroege ochtend droomde ik dat er iemand aan m'n lul zat te zuigen. Ik probeerde me in m'n slaap om te draaien maar de lukte niet. Toen ik mijn ogen opende zag ik dat Marisel bezig was, maar het sloeg nergens op. Kussen en wippen kon ze, ondanks haar jeugdige leeftijd uitstekend, maar het pijpen sloeg nergens op. Ik wilde haar niet beledigen, dus zei ik maar dat ik even m'n medicijnen in moest nemen. Daarna nog een heerlijk potje liggen rollebollen om een uur of 7.

    Na de dagelijkse ochtendrituelen waren we deze dag wat later in het centrum voor ons ontbijt dan gewoonlijk. De afgelopen dagen hadden we redelijk luxe ontbeten, vandaag was het eens tijd om op z'n Cubaans van het ontbijt te genieten. We liepen een klein... nou ja hoe zal ik het noemen... dingetje binnen, genaamd La Cubana. Aan de bar hing een prijslijst en ik schrok van de prijzen! Tegelijkertijd besefte ik dat de prijzen niet in CUC waren maar in CUP en dus alles door 24 mocht delen. Een broodje ham of kaas voor 6 CUP (=0,25 EUR) met een glaasje vruchtensap voor 2 CUP (=0,08 EUR), dat zijn nog eens prijzen! Ja oké, de sandwiches in La Bigornia smaakten iets beter, maar ook hier kon je prima je dag beginnen. Het enige wat ik hier miste was koffie. Ook deze ochtend kwamen we Luuk weer tegen die ook honger had gekregen. Hij nam een broodje en vroeg ons of we al een beetje aan Cuba gewend waren. Ja dat zeker! De eerste 2-3 dagen moest ik erg aan Cuba wennen, voor het gemis van alle luxe, wat in Nederland doodgewoon is. Na een paar dagen weet je dat die luxe in Cuba niet bestaat, leer je er mee leven en mis je het niet meer.

    Na het ontbijt ging Luuk weer verder op pad, De Laef en ik besloten om de wegen net iets buiten het centrum te gaan verkennen. We dwaalden wat rond, maar veel was er niet te zien of te beleven. Alles wat er gebeurde was in het centrum, dus maar weer ons dagelijks bezoek aan de Cambio gebracht. We hadden ons blikje bier nog niet open en hadden gezelschap van een jong, slank grietje met enorme tieten. Aangezien we haar naam niet kenden noemden we haar maar De Melkfabriek, aangezien ze kindje van bijna twee jaar had die nog steeds aan de tiet zat (jah...melk kopen is te duur voor Cubanen). De Laef kende haar nog van een eerder bezoek aan Cuba. Met z'n drieën zitten we wat te ouwehoeren, bier te drinken en te kijken wat er allemaal op het centrale park gebeurde. Ondanks dat het een zaterdag was, was er niet gek veel te beleven. Ongetwijfeld zal de hitte een grote rol gespeeld hebben, de temperatuur liep op richting de 40 graden, waarbij het ook nog eens flink benauwd was.

    Halverwege de middag namen we afscheid van De Melkfabriek in de Cambio, nadat we onze telefoonnummers uitgewisseld hadden en ik om 19 uur in de avond met haar afgesproken had in het park. Mja... om 20 uur had ik al afgesproken met Marisel... Op de terugweg naar ons casa liepen we nog even La Bigornia binnen om een cuba libre te drinken...en nog één...en nog één...en.... Schuin tegenover, aan de andere kant van de smalle straat zat een restaurantje, waar 2 serveersters voor de ingang stonden om klanten naar binnen te lokken. Van een afstand kreeg ik met één van hun contact. De Laef had het in de gaten. "Wat ben je aan het gapen, jong?", vroeg hij me. Ik antwoordde dat er een leuke serveerster buiten stond, maar dat had De Laef al lang in de gaten. Hij stond op en liep naar een serveerster van ons café, pakte haar bij de arm en liep naar buiten. Even later kwam hij terug, met de serveerster van het restaurant. "Kijk, zo doe je dat hier op Cuba!", glunderde De Laef. Tsja.. om 19 en 20 uur een afspraak en nou nog een serveerster aan me zijde. Kort praat ik even met haar, ze was de eerste Cubaanse die ook Engels en een beetje Duits sprak. Niet veel later had ook het andere personeel, inclusief de chefs, in de gaten wat er gaande was en waren beide serveersters weer op hun eigen stek. Nadat we onze rum hadden afgerekend en we opstonden werd ik gewenkt door de serveerster aan de over kant van de straat, ik moest even naar haar toe komen. Op een stukje papier had ze haar telefoonnummer geschreven en de tekst "Rocio, 9.00 PM". Ah nee.... 3 dates in 3 uur.... Nou ja.. onder het mom van "afzeggen kan tijd" stopte ik het stukje papier in m'n broekzak en gaf haar een kusje op haar wang en liep vervolgens met De Laef richting huis.

    Net als gisteren begon het ook nu weer enorm te stortregenen, gelukkig passeerden we net Hotel Plaza, zodat we daar naar binnen konden gaan om te schuilen en nog wat te drinken. Ondertussen belde De Laef met Yudeisi om te zeggen dat wij later thuis waren vanwege het slechte weer. Ik vraag aan De Laef wat ik moest doe met 3 dates in 3 uur tijd. "Ja jongen, dat is jouw probleem!", zei hij lachend, terwijl hij een slok van z'n rum nam. Pffff... jah... De Melkfabriek in het park kon ik wel laten schieten, maar Marisel... Nee dat was inmiddels m'n vakantie-sletje en die wilde ik niet zomaar aan de kant schuiven. Ik bedacht een slechte smoes: zodra ik thuis was zou ik de serveerster bellen en zeggen dat ik me door de combinatie van hitte, drank en de harde regen niet goed voelde en vanavond thuis bleef, om zo de optie open te houden om na het weekend met haar af te spreken. Eenmaal thuis zaten Marisel en Yudeisi op ons te wachten. Gelukkig was ik was nat geregend, zodat ik even alleen op m'n kamer kon zijn om m'n plannetje uit te voeren.

    Ook vandaag gingen we niet ver van huis om te eten vanwege de regen. In onze straat zat nog een paladar, genaamd La Rueda. Ik koos voor kip met rijs en gebakken banaan, iets simpels voor een Cubaan om klaar te maken, maar erg lekker smaakte het helaas niet. Het eten kon de anderen ook niet bekoren. Ach... het was maar 5 CUC per persoon en we wisten waar we de rest van de vakantie in ieder geval niet meer moesten gaan eten. Tegen een uur of 23 liepen we weer naar huis, waar we aan de overkant van de straat bij El Rapido nog een paar blikken bier kochten en voor de meiden wat vruchtensap. Marisel moest even naar het toilet op mijn kamer, ik gaf haar de sleutel van de deur. Even later kwam ze terug, ging naast me zitten en was stil. Ze zei dat ze wilde gaan slapen. Nadat ik m'n bier op had liep ik met haar mee, aan haar gezicht zag ik dat er iets niet goed was. Op m'n kamer vroeg ik in m'n beste Spaans wat er aan de hand was, maar ze liet in eerste instantie niks los. Uiteindelijk begon ze woorden tegen me te schreeuwen als malo, chico pirana en een hoop welke ik niet verstaan heb. In ieder geval wist ik dat ze boos was . Ze liet het papiertje met de naam en het telefoonnummer van de serveerster zien, welke ik eerder op de avond blijkbaar op m'n kamer had laten rondslingeren. Ze scheurde het papiertje kapot en ging in bed liggen. Ik rookte buiten nog een sigaret en dacht wat ik met haar aan moest. De oplossing lag voor de hand; ik liet haar deze nacht nog bij me en de volgende ochtend kon ze vertrekken....

  28. Onderstaande 18 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (25 mei 2016),Bosco (24 mei 2016),Elmo3108 (24 mei 2016),gignnl (24 mei 2016),goldstar (25 mei 2016),hallodaarbenikweer (30 mei 2016),Jack42 (25 mei 2016),kempie (25 mei 2016),Nedlovefkk (25 mei 2016),Pietjepik (26 mei 2016),pret (24 mei 2016),rob45 (24 mei 2016),rokkenjager ( 9 juni 2016),Sjeufke (28 mei 2016),Snor (25 mei 2016),waterrat (24 mei 2016),Wentelt Eefje (25 mei 2016),Wijze grijze (24 mei 2016)

  29. #18
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 6 - hitte

    Marisel maakte me in de ochtend wakker en deed alsof er gisteravond niets gebeurd was. Ondanks een nacht zonder seks had ik een ruggengraat van een regenworm en besloot om er (voorlopig) ook geen woorden aan vuil te maken en te kijken hoe de dag zou lopen. Ondanks het akkefietje van gisteravond was het gewoon een leuke meid, zag er goed uit en de seks was erg goed.

    Eigenlijk gebeurde er deze dag niet veel, dus maar een keer geen lang verhaal. Het was enorm benauwd en warm, heel erg warm, ik schat zo’n 40 graden of misschien wel meer.. Je kon eigenlijk alleen maar ergens in de schaduw of binnen gaan zitten en dat deden we het grootste deel van de dag dan ook. In de avond een hapje gegeten in La Bigornia samen met De Laef, Marisel en Yudeisi en rond half elf lagen we al op ons hok. Wat er nu weer met Marisel aan de hand was weet ik niet, maar voordat ik de deur van onze kamer dicht had zei ze iets in de trend van; "Quiero sexo contigo toda la noche!".

    Nog voordat ik m'n kleren uit had lag ze al bovenop me en ontdeed me van me kleren. En ja, wat ze wilde kreeg (of beter gezegd: nam) ze ook, 5 keer liggen te wippen gedurende de nacht. Of het aan het klimaat op Cuba ligt weet ik niet, maar op dat eiland ben je 3x zo geil en wordt je pik 3 cm langer en dikker als hier. Iets voor 5 uur in de ochtend val ik als een zombie in slaap, terwijl zij nog een zesde keer wilde...

  30. Onderstaande 11 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (25 mei 2016),Bosco (25 mei 2016),hallodaarbenikweer (30 mei 2016),kempie (25 mei 2016),kwakky90 (26 mei 2016),Nedlovefkk (26 mei 2016),Pietjepik (26 mei 2016),pret (25 mei 2016),Sjeufke (28 mei 2016),waterrat (26 mei 2016),Wentelt Eefje (26 mei 2016)

  31. #19
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 7 - Rocio

    Afgelopen nacht 5x met Marisel liggen wippen en om 5 uur in slaap gevallen..Twee en half uur, zo tegen half 8 werd ik wakker van wat herrie buiten. Ik keek naar Marisel, ook zij was er wakker van geworden. Ze wenste mij een goede morgen en kroop tegen me aan. Voor ik er erg in had lag ik daar weer met een stijve en niet veel later zat Marisel boven op me. Ik besefte me dat dit (voorlopig) de laatste wip met haar zou zijn. Ruim een half uur zien we alle hoeken van de kamer en finish ik met een shot in haar hamsterbekje, iets wat de nodige Spaanse scheldwoorden opleverde, maar na een paar minuten kon ze de humor er wel van in zien.

    Nadat we ons hadden opgefrist en aangekleed ontstond er een gesprekje in een mengelmoes van Engels en Spaans. Ik gaf haar aan dat ik vandaag solo wilde zijn. Verbaasd keek ze mij aan met haar guitige smoeltje. Ze was duidelijk teleurgesteld dat ik haar weg stuurde, maar dat was helemaal niet de bedoeling. Ik wilde een dag (of twee) alleen zijn (lees: met iemand anders wippen). Uiteindelijk ging ze mokkend akkoord op voorwaarde dat we elkaar nog wel zouden zien. Marisel hoort tot het overgrote deel van de Cubaanse bevolking dat geen telefoon heeft. Wilde ik weer in contact met haar komen dan zou dat via via moeten gaan, met het risico haar nooit meer te zien. Ach... komt wel goed dacht ik.

    Van De Laef had ik nog 10 minuten gekregen om me klaar te maken voor het ontbijt, net als voorgaande dagen in een goedkoop Cubaans hok, simpel ontbijtje voor minder dan 1 EUR. Iets voor 11 uur waren we weer in de Cambio, waar ook Jack (uit Canada) en Luuk (België) zaten. We drinken wat rum en ik raak in een interessant gesprek met Jack. Canadezen zijn 'vreemde' mensen; je krijgt geen druppel drinken van hun, tegelijkertijd vragen ze ook niks aan jou, ze betalen altijd hun eigen drank, hun eigen rekening. Maar onzin praten doen ze niet, Jack was een slimme gozer, die het in Canada goed voor elkaar heeft. Hij vertelde mij veel over Cuba, tips en valkuilen. "Don't tell the devil everything, it makes you weak!", was een zin die hij vaak herhaalde. Hij bedoelde daarmee dat je op Cuba niet aan jan en alleman moet vertellen waar je verblijft, wat je gaat doen, wanneer je vertrek, etc. Mensen die het slecht met je voor hebben - en die zijn er zeker op Cuba - kunnen hun voordeel er mee doen en die opportunity moet je ze niet geven. Hoe minder ze weten hoe beter het is.

    Terwijl ik met Jack aan het praten was kwam De Melkfabriek ook aan onze tafel zitten. Ze is een alleraardigste meid, maar ik had weinig tot geen aandacht voor haar, op dit moment was het voor mij interessanter om Cuba te leren kennen. Ondertussen kreeg ik een SMS van Rocio, de serveerster van El Patio. Ze vroeg of ik me al weer wat beter voelde (ik was afgelopen zaterdag zogenaamd ziek om onder de date uit te komen). Aangezien Rocio redelijk goed Engels sprak besloot ik haar maar even te bellen (bleek later peperduur te zijn, zo'n 4 EUR p/min) en al snel kwam het tot een nieuwe date. Ze hoefde deze dag niet te werken, zodat ze rond 20 uur bij mijn casa kon zijn.

    Nadat ik had opgehangen stelde De Laef voor om langzaamaan terug te gaan naar ons casa, aangezien we nog wat kleine dingetjes moesten regelen. Precies op het moment dat wij wilden gaan kwam Yudeisi er aan gelopen en ze was niet alleen. Tot mijn verbazing was Marisel er ook bij. Even weet ik niet wat ik moest doen, ze had drie kwartier naar centrum gelopen en om haar dan weg te sturen. Tsja... pfff... Ik ging even met haar apart staan en zei: "Hoy quiero estar solo.....". Zonder iets te zeggen draaide zij om en begon, teleurgesteld, aan de wandeltocht richting haar huis. Op Cuba moet je over dit soort dingen niet druk maken, de meiden zijn wel wat gewend, maar toch voelde het niet fijn...

    Om klokslag 20 uur ging de bel en was Rocio gearriveerd met de bicitaxi. Uiteraard moest ik 3 CUC dokken aan de fietsboy, omdat de meiden (eigenlijk alle Cubanen) niks te makken hebben. In de 'lounge' van ons casa ploften we met z'n vieren neer, waar Rocio en Yudeisi direct in het Spaans begonnen te kwebbelen in een tempo waar je niets van kunt verstaan. Met De Laef lulde ik wat in het Nederlands, toch een stuk makkelijker. Na een uurtje besloten we om bij Luly Lunch te gaan eten, waar we afgelopen week ook waren geweest, toen in gezelschap van Marisel. Onderweg vroeg ik aan Rocio naar haar leeftijd, ik schatte haar eind twintig, misschien begin 30. Ze wilde haar leeftijd niet zeggen en vroeg hoe oud ik was. Nadat ze mijn leeftijd hoorde begon ze keihard te lachen en zei: "You are too yong for me!!!". Ik schrok.....te jong voor haar? Ze bleek 42 jaar te zijn, iets wat je niet aan haar af zag. Tijdens het eten bleef haar leeftijd maar door m'n hoofd malen... 2,5 keer zo oud als Marisel... Moest ik het vanavond écht op zo'n oude fiets doen? Na een paar biertjes kon ik m'n gedachte verzetten...

    Na het eten hebben we in ons casa nog wat gedronken en zijn we gaan slapen. Nou ja...slapen.... Slapen deden we ergens tegen een uur of 3, eerst met Rocio over van alles en nog wat liggen praten in bed, terwijl ik haar ondertussen aan het vingeren was. Niet veel later begint Rocio aan een uitgebreid pijpconcert wat zij, in tegenstelling tot Marisel, uitstekend uitvoerde. Na het wipwerk zette ze haar smartphone op 5 uur, aangezien ze morgen moest werken. Ergens rond een uur of 5, half 6 wordt ik even wakker en neem ik afscheid van haar, om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen. Twee korte nachten van slechts enkele uurtjes, de ene met een schoolmeisje van net 18 jaar en de andere nacht met een vrouw die haar moeder had kunnen zijn....

  32. Onderstaande 14 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Agronymus1 (11 juni 2016),Bluebear (27 mei 2016),gignnl (28 mei 2016),hallodaarbenikweer (30 mei 2016),Mistralwind (28 mei 2016),Nedlovefkk (27 mei 2016),Nietsche (30 mei 2016),Oost (18 september 2023),pret (28 mei 2016),rob45 (27 mei 2016),Sjeufke (28 mei 2016),waterrat (29 mei 2016),Wentelt Eefje (28 mei 2016),Wijze grijze (27 mei 2016)

  33. #20
    Geregistreerd
    16 april 2015
    Last Online
    26 maart 2024 @ 19:44
    Berichten
    362
    Discussies
    14
    Thanks
    160
    Thanked
    363 in 174 posts

    Standaard

    Ik krijg het gevoel dat MichelJ weer op vakantie is.

  34. Onderstaande leden hebben rokkenjager bedankt voor deze bijdrage:

    goldstar (19 juni 2016)

  35. #21
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rokkenjager Bekijk bericht
    Ik krijg het gevoel dat MichelJ weer op vakantie is.
    Wel een vakantie geboekt, maar dat duurt nog een paar maandjes...
    Binnenkort komt er weer een verhaaltje.

  36. #22
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 09:17
    Berichten
    9.705
    Discussies
    304
    Thanks
    17.565
    Thanked
    11.650 in 5.088 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelJ Bekijk bericht
    Wel een vakantie geboekt, maar dat duurt nog een paar maandjes...
    Binnenkort komt er weer een verhaaltje.
    We zitten met smart te wachten op de nieuwe verhaaltjes. Hopelijk komen ze nog voordat je met vakantie gaat.

  37. Onderstaande leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (28 februari 2019)

  38. #23
    Geregistreerd
    2 september 2010
    Last Online
    Gisteren @ 18:39
    Locatie
    De Peel
    Berichten
    1.175
    Discussies
    50
    Thanks
    1.137
    Thanked
    1.106 in 488 posts

    Standaard

    Zijn assistent De Laef is wel op vakantie
    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

    http://www.youtube.com/watch?v=BszIZjYzMDQ

    Een vrouw en een fiets, is altijd iets!

  39. Onderstaande leden hebben Ricardo Banana bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (28 februari 2019)

  40. #24
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard Dag 11 - Yadra

    Ondanks ik Marisel eerder, na een wandeltocht van haar van bijna een huur, weggestuurd had, dook ze toch ineens weer op bij m'n casa. Ja, ze vond me echt leuk wilde écht geld verdienen . Een paar dagen trok ik met haar op, had wel een zwak voor haar 18-jarig strakke lijfje, maar aan de andere kant boeide me zo ook weer geen ene sodemieter. Zo graag als ik d'r bij me had, zo makkelijk stuurde ik ze ook weg. In een dikke week tijd had ik haar een keer of 15 van haar genoten, dat was wel genoeg. In de ochtend van dag 11 stuur ik haar weer naar huis.

    Na de zowat dagelijkse wandeling langs het ontbijthuis en koffiehuis was het eind van de ochtend tijd om een biertje te gaan drinken in El Cambio. Langzaamaan begin je steeds meer mensen daar te kennen, we zaten dus niet lang alleen, Canadezen, Italianen, Belgen, Engelsen en weet-ik-veel-waar-ze-nog-meer-vandaan-kwamen sjokten voorbij en kwamen een praatje maken. Vaak zie je ook dezelfde meiden bij El Cambio, puur opzoek naar wat geld te verdienen, maar over het algemeen was het niet storend. Ze komen bij je zitten, sommige een paar minuten, andere blijven uren, en ouwehoeren en drinken wat. Tsja... ze hebben toch niks anders te doen. Halverwege de middag krijgen we gezelschap van 2 negerinnetjes, één kon De Laef van een eerder Cuba-bezoek, de andere was 'nieuw'. Ik heb niks met zwarte meiden, maar Yadra was aangenaam gezelschap. Helaas sprak ze vrijwel geen Engels, dus dat werd met handen en voeten communiceren. Ik zat in dubio.... moest ik haar afwimpelen? Of voor 18 EUR maar eens kijken of het iets was? Uiteindelijk spraken we af dat we elkaar vanavond in het park nog wel zouden zien, op deze manier hield ik alle opties open .

    De Laef en ik liepen terug richting om casa. Onderweg namen we bij La Bigornia nog een Cuba Libre. Als een duivel uit een doosje was Yadra daar ook ineens, ze was ons duidelijk achtervolgd. Ze gaf me een briefje met de tekst "Rent room". Tsja... nou ja... Ik besloot haar maar mee te nemen naar mijn casa. Aangezien het nog geen 18.30 uur was (en je dus nog geen meiden mee je kamer op mag nemen), moesten we buiten in de tuin een half uurtje wachten. Een familie met kleine kinderen zat daar ook. Iedereen weet dat je een hoertje bij je hebt, maar op Cuba maakt niemand zich daar druk om, dat lijkt daar de gewoonste zaak van de wereld. Rond 18.15 uur krijgen we van de chef groen licht om naar binnen te gaan. Ik sprong eerst onder de douche en terwijl ik daar goed en wel was stond Yadra poedelnaakt naast me. Ze ging op een ophoging staan, zodat ze even groot als ik was en begon voluit te bekken. Langzaamaan daalde ze naar beneden en gaf een blowjob waar een hoop saunaclub-meisjes wat van kunnen leren. Na een minuut of 10 gingen we naar de slaapkamer om daar het werk af te maken. De seks met haar was goed, maar donkere meiden zijn niet mijn ding. Ach ja... ik heb voor twee tientjes weer iets kunnen afvinken.

    Rond een uur of 20 namen we samen de bicitaxi naar het centrum, hand-in-hand, we leken wel een stelletje , totdat de politie in zicht was. Snel trok ze haar hand los en attendeerde me dat er verderop een paar politie-agenten stonden. Op Cuba kunnen meiden opgepakt worden als ze in gezelschap van een Westerling zijn. Blanke meiden hebben daar niet zoveel last van, zwarte meiden des te meer . Onderweg had ik De Laef nog even gehad waar hij uithing. hij was in gezelschap van een ander zwart mokkel bij La Ciudad, een koffiehuis voor hoeren en gangsters. Om de hoek van La Ciudad stapten we uit, Yadra verdween in de menigte en ik sloot me aan bij De Laef en z'n meisje. Een biertje drinken en plannen voor de avond maken. We besloten om bij Restaurant 1800, een schnitzel-vreethok, te gaan eten. Aangezien ik alleen was en De Laef niet, werd er door een local een meid van het plein tegenover weggeplukt en op de stoel naast me gezet. Ja... zo gaat dat daar. Het was een heel mooi meisje, wiens naam ik vergeten ben, maar tegelijkertijd voelde ik dat ze niet deugde, net als die meid bij De Laef.

    Met z'n vieren lopen we weg uit het centrum richting het restaurant. Althans, dat was deze planning, maar we wisten alle vier niet waar het restaurant exact was. We liepen door een sloppenwijk, waar de straatverlichting het vaker niet dan wel deed. Ongure types hingen op straat rond, voor Nederlandse begrippen was het er niet veilig. Ach...een beetje spanning kan ook geen kwaad. Na een minuut of 20 lopen kwamen we bij het restaurant aan. De twee meiden hadden de grootste schik en waren duidelijk een plan aan het smeden. Aangezien wij geen Spaans spreken konden we niet goed volgen wat er aan de hand was. Achteraf bleek dat ze ons flink bij de veter hadden genomen; beiden bestelden het duurste menu, hadden allebei ook nog de grootste pizza besteld (voor de volgende dag), paar pakken sigaretten. Daarnaast hadden ze met de eigenaresse blijkbaar ook nog geregeld dat zij commissie krijgen, wat uiteraard bij ons op erbij geteld werd. Totale schade: 55 EUR. Geen bedrag om in Nederland van wakker te liggen (als je met z'n 4-en gaat eten), maar voor Cubaanse begrippen hadden ze ons flink beet genomen .

    Wij besloten om de twee pirañas op de terugweg naar het centrum te dumpen en de rest van de avond door te brengen met een fles rum .

    Wijze les: Spaans leren!

  41. Onderstaande 8 leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Bezitos (15 augustus 2016),fg22 (28 februari 2019),goldstar (14 augustus 2016),pret (14 augustus 2016),Sjeufke (14 augustus 2016),Tuc (14 augustus 2016),Wentelt Eefje (14 augustus 2016),Wijze grijze (14 augustus 2016)

  42. #25
    Geregistreerd
    23 december 2005
    Last Online
    15 maart 2024 @ 17:23
    Berichten
    223
    Discussies
    36
    Thanks
    5
    Thanked
    46 in 21 posts

    Standaard

    Ook Pipo heeft Cuba maar eens aangedaan en gemotiveerd door bovenstaande info Camaguey op het lijstje gezet.
    MichelJ had me al gewaarschuwd dat acties van politie mogelijk het feestje al hebben verpest en hij had gelijk. El Cambio bar is een leuke open tent waar je mee kunt liften op de wifi spot van het park maar slechts 1 dame gezien die in the business is, 1 waar ik voor zou passen. Wel een flink aantal mannen die met verwachtingen naar deze in de Lonely Planet vermeldde tent zijn gekomen om te scoren en ook zo om hun heenkijken. Dit laatste zou kunnen betekenen dat Pipo pech had, maar ik denk het niet.
    In de 3 weken dat ik daar was ben ik 1 keer (in Havana) aangesproken door een dame die wat aan te bieden had maar wederom, niet het type waar Pipo wat mee wil dus ook niet op de details ingegaan.
    Het land is inmiddels ook door de vele toeristen groepen verpest. Vaak, erg vaak heb ik mensen moeten corrigeren die me probeerden af te zetten/bedonderen/bestelen en je kunt goedkoop eten maar dat kan in Nederland in de snackbar ook. Als je goed wilt eten ga je tegenwoordig naar prijzen die erg dichtbij de prijzen in Europa komen. Uitzondering: kreeft en garnalen, da's goedkoop en lekker! Cocktail 2,50/3 euro is niet veel geld, biertje soms 1,25 maar meestal 2 Dollar. Casa's vanaf 20/25 dollar + 5 voor ontbijt. De Casa's waren voor mij de highlight. Wifi alleen op bepaalde plekken en 1 dollar per uur. Kaarten voor internet koop je bij de telefoonmaatschappij na een tijd in de rij te hebben gestaan. Er zijn kaarten van 1 en van 5 uur.
    Wel goed en goedkoop: de rum en de sigaren(maar daar is Pipo geen liefhebber van :-( )

  43. Onderstaande 4 leden hebben pipokoeien bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (28 februari 2019),pret (28 februari 2019),Sjeufke (28 februari 2019),waterrat ( 3 maart 2019)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

FKK Artemis 468*60   Living Room 468*60