Pagina 56 van 64 EersteEerste ... 646525354555657585960 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.376 t/m 1.400 van 1590
  1. #1376
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus2 Bekijk bericht
    De kans dat hij nog een keer mee zal doen aan de presidentsverkiezingen neemt af.
    daar denkt Biden heel anders over gezien zijn speech van vandaag of gisteren.
    Maar het is werkelijk te hopen dat er twee volledig nieuwe kandidaten komen.
    https://nos.nl/artikel/2442943-biden...oor-extremisme


    hier nog wat onderzoeken die lopen tegen Trump
    https://nos.nl/artikel/2442482-podca...jf-onderzoeken
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #1377
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:54
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    Wat is er dan meer duidelijk geworden?
    Een uurtje is ook maar een uur...

  3. #1378
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Wat is er dan meer duidelijk geworden?
    heb je een uurtje
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  4. #1379
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 20:26
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.911
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.696 in 2.635 posts

    Standaard

    Heel kort samengevat, Trump had met zijn poten van die top secret documenten af moeten blijven en krijgt zware problemen met aanklachten voor spionage. Hij zal nooit langzaam wegdrijven, die gaat kicking en screaming. En om uit de gevangenis en de klauwen van de Department of Justice te blijven zal Trump dus de GOP zover MOETEN krijgen dat ze hem weer mee laten doen. Als presidentskandidaat is ie immers onschendbaar. Trump is dus precies hetzelfde als Berlusconi, aan de macht blijven om uit de gevangenis te blijven.

    Lijkt er alleen wel op dat Dark Brandon Biden de zaken langzaam beter in de vingers krijgt, met grote hulp van de GOP zelf. Hebben ze eindelijk genoeg conservatieve rechters bij elkaar om het abortusverbod op federaal niveau er doorheen te drukken, gaan de kiezers ineens in een van de meeste vrome staten van de USA (Kansas) doodleuk NIET akkoord, geen verbod op abortus. Prompt maar alle referendums afgezegd voor er nog meer van zulke gekte optreedt (hè dat kennen wij ook)

    Vervolgens gaat de GOP allemaal radicale MAGA kandidaten ondersteunen en ziet langzaam de steun inzakken zodat ze zelfs de funding voor de marketing machine stopzetten omdat ze er niet meer in geloven. Intussen blijven ze nog steeds schreeuwen dat Biden het land naar de knoppen helpt door leningen kwijt te schelden. Maar nu blaft het Witte Huis wel terug door alle GOP-politici die dat durven te roepen op Twitter te noemen, plus de miljoenen aan leningen die hen zelf zijn kwijtgescholden... Worden toch moeilijker midterm verkiezingen voor de GOP dan ze hadden gehoopt twee maanden terug
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  5. Onderstaande 2 leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari ( 2 september 2022),Meme Moo (14 oktober 2022)

  6. #1380
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:54
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    Heren.... jullie halen 6 Jan en de inval helemaal door elkaar.....en idd...Trump is geen H Clinton...lang leve het NPO....


    Het topic is trouwens Biden.... zou mooi zijn als we on topic bleven over Biden en de DNC

    Zuckerberg die toegegeven heeft dat de FBI hem geadviseerd heeft geen Hunter Biden laptop verhalen te laten publiceren. 2e ingreep in verkiezingen
    Facebook, op aanraden FBI anti Russia collusion verhalen als nit waar kwalificeen (Russia collusion bleek later een HOAX te zijn ). 1e ingreep in verkiezingen
    Hunter Biden laptop
    Aftreden president DNC ivm het naaien van B Saunders
    Servers van H Clinton
    Gehakte servers DNC
    Handelen met voorkennis door de man van N Pelosi
    Onderdirectuer James Comey ontslagen bij FBI wegens lekken geclassificeerde informatie (vreemd genoeg geen vervolging)

    Zoek er maar een paar uit..... succes met de consternatie en de oproer... hahahahahha
    Een uurtje is ook maar een uur...

  7. #1381
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 20:26
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.911
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.696 in 2.635 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Heren.... jullie halen 6 Jan en de inval helemaal door elkaar.....en idd...Trump is geen H Clinton...lang leve het NPO....
    NPO? Dat sportkanaal met de voetbaluitslagen, het wielrennen en de Max Verstappen show op zondag? die kijk ik al sinds 2019 niet meer vwb Amerika en de politiek. Politico is echt veel informatiever en leuker. Daar krijgt iedereen de ruimte, Dems of GOP, Maga of Manchin
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  8. #1382
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    hier nog wat onderzoeken die lopen tegen Trump
    https://nos.nl/artikel/2442482-podca...jf-onderzoeken
    En hoeveel strafrechterlijke vervolgingen en daaropvolgend veroordelingen zijn er al uit voortgevloeid?

    Doet me een beetje denken aan de politiek uit mijn geboorteland, eindeloze non stop stroom aan onderzoeken naar regerende politici of populaire politici in opkomst waarvan maar bij een zeer beperkt deel er een strafrechterlijke proces op volgt en van een nog kleiner deel een veroordeling . En de linkse en rechtse media die flink met die lopende onderzoeken uithalen om het andere politieke kamp mee zwart te maken. Het merendeel van de onderzoeken worden vervolgens gearchiveerd wegens onvoldoende bewijs, ongegrond, etc. Bij het merendeel van de onderzoeken volgt dus niet eens een strafrechterlijk proces wegens te weinig basis, laat staan het schuldig bevinden van iemand waar onderzoek naar is gedaan. Het is wel een wapen waar politieke tegenstanders gretig gebruik van maken om elkaar politiek aan te vallen. Maakt niet uit of het gegrond is of niet, er blijft altijd wel wat negatiefs kleven en daarmee is het een effectieve politieke wapen.
    Geen idee wat Trump noch andere ex presidenten allemaal wel of niet geflikt hebben, maar heldere informatie heb je pas bij rechterlijke veroordelingen en niet bij lopende onderzoeken waar niet eens een strafrechterlijk proces uit voortgevloeid heeft.

    Niettemin, ik beoordeelde simpelweg zijn beleid tijdens zijn regeringsperiode en zoals ik onderbouwde krijgt die mijn approval.
    Laatst gewijzigd door Picasso 1; 2 september 2022 om 19:23

  9. #1383
    Geregistreerd
    21 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 05:12
    Berichten
    116
    Discussies
    1
    Thanks
    35
    Thanked
    139 in 50 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Ik beoordeelde simpelweg zijn beleid tijdens zijn regeringsperiode en zoals ik onderbouwde krijgt die mijn approval.
    Ongelooflijk

    Met al wat momenteel gaande is vraag ik mij soms af of de mensheid het nog lang zal volhouden

  10. #1384
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bebert Bekijk bericht
    Ongelooflijk

    Met al wat momenteel gaande is vraag ik mij soms af of de mensheid het nog lang zal volhouden
    Dit is wat je noemt een 'inhoudsloze bijdrage' enkel gevuld met wat simpele emotie uiting.

  11. #1385
    Geregistreerd
    21 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 05:12
    Berichten
    116
    Discussies
    1
    Thanks
    35
    Thanked
    139 in 50 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Dit is wat je noemt een 'inhoudsloze bijdrage' enkel gevuld met wat simpele emotie uiting.
    Het is geen emotie, het is een diepe reflectie die ik al enkele jaren leid, door wetenschappelijke analyse van de evolutie van onze samenlevingen. Ik ben een wetenschapper, docent aan de Universiteit van Mons (Bergen), en één van de 22.000 wetenschappers van over de hele wereld die een paar jaar terug aan de alarmbel sloegen en probeerden de mensheid wakker te schudden en te laten begrijpen dat haar huidige evolutie, onze huidige manier van leven ons rechtstreeks tegen de muur stuur. Maar heel weinig mensen hoorden ons en nog minder luisterden naar ons. Ik ben mijn hele leven altijd erg optimistisch geweest, maar vandaag, toen ik o.a. zag dat zoveel Amerikanen nog steeds op Trump stemden na zijn rampzalige bestuur, toen ik zag dat in plaats van samen te komen om de oorlog tegen klimaatverandering te voeren, een afschuwelijke absurde oorlogvoering plaats heeft voor onze deur.... Als ik dit alles en nog veel meer van dit soort onzin zie, geloof ik het niet meer. Als ik het egoïsme en het nationalisme overal zie opkomen, geloof ik niet langer dat de mensheid in haar huidige vorm nog heel lang zal overleven. En uiteindelijk denk ik dat het misschien beter zo is. Ik ben gewoon verdrietig voor iedereen die veel zal lijden tijdens deze decadente overgang.

    En ik ben ook zeer zeker dat jij mijn redenering belachelijk zal vinden .....

  12. Onderstaande 3 leden hebben bebert bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo (14 oktober 2022),pret ( 2 september 2022),yylover ( 2 september 2022)

  13. #1386
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bebert Bekijk bericht
    Het is geen emotie, het is een diepe reflectie die ik al enkele jaren leid, door wetenschappelijke analyse van de evolutie van onze samenlevingen. Ik ben een wetenschapper, docent aan de Universiteit van Mons (Bergen), en één van de 22.000 wetenschappers van over de hele wereld die een paar jaar terug aan de alarmbel sloegen en probeerden de mensheid wakker te schudden en te laten begrijpen dat haar huidige evolutie, onze huidige manier van leven ons rechtstreeks tegen de muur stuur. Maar heel weinig mensen hoorden ons en nog minder luisterden naar ons. Ik ben mijn hele leven altijd erg optimistisch geweest, maar vandaag, toen ik o.a. zag dat zoveel Amerikanen nog steeds op Trump stemden na zijn rampzalige bestuur, toen ik zag dat in plaats van samen te komen om de oorlog tegen klimaatverandering te voeren, een afschuwelijke absurde oorlogvoering plaats heeft voor onze deur.... Als ik dit alles en nog veel meer van dit soort onzin zie, geloof ik het niet meer. Als ik het egoïsme en het nationalisme overal zie opkomen, geloof ik niet langer dat de mensheid in haar huidige vorm nog heel lang zal overleven. En uiteindelijk denk ik dat het misschien beter zo is. Ik ben gewoon verdrietig voor iedereen die veel zal lijden tijdens deze decadente overgang.

    En ik ben ook zeer zeker dat jij mijn redenering belachelijk zal vinden .....
    Kortom, je maakt je zorgen over het klimaat en je oordeel over het beleid van Trump is daaraan gerelateerd. Over het kllimaat is er een andere topic. Heb weinig behoefte in herhaling van zetten van die discussie aldaar maar de algemene strekking voor mij is dat je moet ingrijpen op die plekken op de wereld waar de meeste klimaatwinst te halen valt en niet op plekken waar volgens real time metingen de luchtkwaliteit goed is. Dat Trump niet wilde meewerken aan een internationale agenda dat vol zit met globalisme begrijp ik. Dat is niet goed of slecht beleid maar simpelweg een politiek ideologische keuze. En in zijn keuzes vaarde zijn land er wel bij (de bereikte historisch sterke economische cijfers spreken in zijn voordeel) en begrijp dan ook dat veel Amerikanen dat weer terug willen.
    De absurde oorlog die je aanhaalt heeft verder niks te maken met Trump of welk ander Amerikaans president ook. Het is Rusland die daar schuldig aan is, verder zou je kunnen stellen dat de EU daar ook niet helemaal brandschoon in is geweest door de manier waarop EU politici in Oekraïne hebben opgetreden en hoe Europese overheden omgegaan zijn met referenda over Oekraïne die in meerdere Europese landen zijn gehouden.

    Verder moet ik zeggen dat je voor een wetenschapper wel erg veel zeker weet terwijl twijfel juist de kern is van elke wetenschap.

  14. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari ( 3 september 2022),pret ( 3 september 2022)

  15. #1387
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 09:10
    Berichten
    11.086
    Discussies
    224
    Thanks
    13.050
    Thanked
    17.455 in 6.142 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    [ . . . ]

    Niettemin, ik beoordeelde simpelweg zijn beleid tijdens zijn regeringsperiode en zoals ik onderbouwde krijgt die mijn approval.
    Klopt, en zo'n lijst met 'accomplishments' kun je over elke regeringsleider maken. Bijvoorbeeld over Angela Merkel (ik hoef hier toch geen smiley achter te plakken hè). Net als dat je een lijst over elke regeringsleider kunt presenteren van mislukkingen of misleidingen of leugens of schandalen kortom de erfenis van deze mensen. Over een paar jaar is zo'n lijst met wapenfeiten zelfs van Biden op te stellen. Hoewel dat een mager lijstje zal zijn want Biden is qua daadkracht een aanfluiting i.t.t. Trump.

    Om dat aan te tonen zou ik nu, volledig op de manier van Picasso 1, een feitelijke en vooral rationele lijst moeten presenteren van al de mislukkingen tot nog toe van Biden. Ga ik niet doen. Want er bestaat ook nog zoiets als een eigen mening vormen op basis van al het nieuws en de informatie die voorhanden is. Natuurlijk, dat maakt mijn mening subjectief, gekleurd. Maar dat maakt discussiëren zo leuk. Mag ik Trump een doortrapte en leugenachtige schurk vinden? Ja, dat mag ik (geheel in de traditie van ene Mart Smeets. Schreef trouwens een mooi boek over Canada maar dit terzijde). En leugenachtig is hij als ik bepaalde bronnen mag geloven. Mag ik Biden een wankele, vergeetachtige en ietwat verwarde bejaarde noemen? Ja hoor, ook dat mag. Moet ik dat met feiten aantonen? Nee hoor, nergens voor nodig. Lang leve het vrije denken.

    Wat ik Trump moet nageven is dat hij door zijn onbeschofte straatvechtersmentaliteit, gelardeerd met 23 leugens per dag ***, de wereldpolitiek enorm heeft opgeschud en resultaten heeft geboekt. En ik zou heel nieuwsgierig zijn geweest hoe (en of) hij Poetin terug zijn hok had ingejaagd. Dat zullen we nooit weten. Biden zal de geschiedenis ingaan als een uitermate zwakke president. De zwakste? Hmmm, pindaboer Carter was ook niet om over naar huis te schrijven. Maar zelfs over die laatste kun je een mooi prestatielijstje maken.
    Laatst gewijzigd door Badslippers; 3 september 2022 om 11:16 Reden: *** het zijn 21 leugens per dag.

  16. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 ( 4 september 2022),Wentelt Eefje ( 3 september 2022)

  17. #1388
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Steve Bannon, een voormalige topadviseur van de Amerikaanse oud-president Trump, heeft zich gemeld bij de rechtbank in New York, waar hij is aangeklaagd voor fraude. Hij wordt ervan verdacht dat hij geld heeft verduisterd dat gedoneerd was voor de bouw van de grensmuur tussen de Verenigde Staten en Mexico, een belangrijke verkiezingsbelofte van Trump.
    .... https://nos.nl/artikel/2443808-oud-t...gd-voor-fraude
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  18. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (11 september 2022)

  19. #1389
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Je post een video van Trump waarin hij iets zegt alsof hij een visionair is.
    Err zijn echter maar weinig regeringsleiders die 12 jaar voor hun regeringstijd zo'n motiverende speech houden als steun in de rug voor mensen die door zijn eigen toekomstig beleid in hun bewegingsvrijheid gehinderd gaan worden.

    Laatst gewijzigd door Picasso 1; 11 september 2022 om 16:56

  20. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (11 september 2022)

  21. #1390
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 09:10
    Berichten
    11.086
    Discussies
    224
    Thanks
    13.050
    Thanked
    17.455 in 6.142 posts

    Standaard

    Ben je nou dagen naar een Trump videos aan t zoeken. Ga lekker op zoek naar geile, ranzige maar wel knappe wijven die jou voor €50 per half uur ouderwets verwennen en niet aan je hoofd zeuren met: "Kostet aber extra".

  22. #1391
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Ergens had ik het wel voor de ongezouten taal van Trump,maar vandaag heb ik niets respect nog voor hem.
    Eerst die conservatieve randdebielen van opperrechter, die hij nog benoemde en nu verneem ik ,wat ik al had vermoed, namelijk dat de hoge energieprijzen grotendeels zijn schuld zijn en dus niet alleen Poetin.
    Trump vond het blijkbaar nodig de nucleaire deal met Iran op te blazen. Hij voerde economische sancties uit tegen dat land dewelke beschikt over de 2de grootste aardgasreserve ter wereld.
    Ach goede Amerikaanse presidenten. Merkwaardig genoeg blijkt Ronald Reagan de meest populaire, maar mij lijkt Abraham Lincoln,afschaffen slavernij, winnen Amerikaanse burgeroorlog en Roosevelt, (W02) toch de meest invloedrijke in positieve zin

  23. Onderstaande 3 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari (14 september 2022),Johan35 (14 november 2022),WANDELAAR5 (13 september 2022)

  24. #1392
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.825
    Discussies
    91
    Thanks
    14.676
    Thanked
    9.542 in 3.444 posts

    Standaard

    Even een update Deket: Ronald Reagan was 1 van de meest populaire presidenten. Hij heeft het ook goed gedaan, veel beter dan de Nederlandse pers deed lijken. Maar er zijn nu veel Amerikanen die amper zijn naam kennen. Er zijn heel veel verschillende ranglijsten, maar op allemaal is Reagan inmiddels behoorlijk gedaald rond de 10e plek. Abe Lincoln, George Washington en de Roosevelts voeren de lijst aan.
    Trump staat in de onderste 10…

  25. #1393
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Even een update Deket: Ronald Reagan was 1 van de meest populaire presidenten. Hij heeft het ook goed gedaan, veel beter dan de Nederlandse pers deed lijken. Maar er zijn nu veel Amerikanen die amper zijn naam kennen. Er zijn heel veel verschillende ranglijsten, maar op allemaal is Reagan inmiddels behoorlijk gedaald rond de 10e plek. Abe Lincoln, George Washington en de Roosevelts voeren de lijst aan.
    Trump staat in de onderste 10…
    George Washington was de allerbeste president, dus zijn beleid kan je moeilijk in de juiste objectieve context evalueren.
    De jeugd kent Ronald Reagan inderdaad niet maar wij kennen beiden Roosevelts ook maar van de geschiedenisboeken, de meeste hier waren zelfs nog niet geboren toen Nixon president was.

  26. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (13 september 2022)

  27. #1394
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:54
    Berichten
    9.736
    Discussies
    307
    Thanks
    17.737
    Thanked
    11.730 in 5.120 posts

    Standaard

    De beste president die VS ooit heeft gehad, was naar mijn inziens John F. Kennedy. RIP

  28. #1395
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    @pret
    ik begrijp dat jij dol bent op clans.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  29. #1396
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Mathias Döpfner, de bestuursvoorzitter van de Duitse uitgeverij Axel Springer, ligt hevig onder vuur in eigen land, nadat is uitgelekt dat hij zijn steun heeft uitgesproken aan Donald Trump. In een omstreden e-mail schreef Döpfner ‘te bidden’ dat Trump wederom president van de Verenigde Staten zou worden.
    .... https://www.ad.nl/buitenland/belangr...ordt~a270da3b/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  30. #1397
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    De parlementaire commissie van het Amerikaanse Congres die onderzoek doet naar de bestorming van het Capitool gaat Donald Trump dagvaarden. Alle negen leden van de commissie stemden vandaag voor dagvaarding van de Amerikaanse oud-president. Dat zal waarschijnlijk binnen enkele dagen gebeuren.

    "Hij is de persoon die centraal staat in het verhaal over wat er op 6 januari is gebeurd", zei de Democratische voorzitter van de commissie in een toelichting op het besluit. "Dus we willen hem horen. Hij moet verantwoording afleggen."

    De onderzoekscommissie bestaat uit zeven Democraten en twee Republikeinen. In de hoorzitting van vandaag, naar verwachting de laatste voor de tussentijdse verkiezingen van volgende maand, werden nieuwe beelden getoond van de dag van de Capitoolbestorming.

    Daarop is onder meer te zien hoe de leiders van het Huis van Afgevaardigden en de Senaat, Nancy Pelosi en Chuck Schumer, telefonisch probeerden om meer beveiliging te regelen. Schumer zei daarbij tegen de toenmalige minister van Justitie: "Waarom laat u de president niet gewoon zeggen dat ze het Capitool moeten verlaten?"

    Juridische strijd
    Overigens is het de vraag hoe kansrijk de dagvaarding tegen Trump is. Zo schrijft CNN dat het "in dit late stadium" onwaarschijnlijk is dat de oud-president er gehoor aan geeft. De verwachting is dat de dagvaarding zal leiden tot een langdurige juridische strijd.

    Volgens de Amerikaanse nieuwsorganisatie kan een eventuele weigering van Trump er uiteindelijk toe leiden dat hij wordt vervolgd wegens minachting van het Congres, zoals ook bij zijn voormalig adviseur Steve Bannon is gebeurd. Daarop staat een celstraf van maximaal twaalf maanden.
    ----- https://nos.nl/artikel/2448268-onder...resident-trump


    https://www.zdf.de/nachrichten/polit...adung-100.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  31. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (14 oktober 2022)

  32. #1398
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 10:54
    Berichten
    9.736
    Discussies
    307
    Thanks
    17.737
    Thanked
    11.730 in 5.120 posts

    Standaard

    Censuur toegepast op vooraanstaande Amerikaanse econoom Jeffrey Sachs vanaf minuut 5:18


  33. Onderstaande 3 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    envert ( 8 november 2022),piranha (24 oktober 2022),Wentelt Eefje (25 oktober 2022)

  34. #1399
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Het hoofd van de Russische paramilitaire Wagner Groep, Jevgeni Prigozjin, zegt dat hij zich heeft bemoeid met de Amerikaanse verkiezingen. De Verenigde Staten beschuldigen de Russische zakenman al jaren van inmenging, maar tot nu toe heeft hij het altijd ontkend.

    "We hebben ons ermee bemoeid, we bemoeien ons er nu mee, en we zullen ons ermee blijven bemoeien. Zorgvuldig, nauwkeurig, chirurgisch en op onze eigen manier", schreef Prigozjin op VKontakte, een Russische variant op Facebook. "Tijdens onze nauwkeurige operaties zullen we zowel de nieren als de lever in één keer verwijderen." Hij legde verder niet uit wat hij daar precies mee bedoelde.

    Het bericht is geplaatst aan de vooravond van de 'midterms', waarbij de Amerikanen een nieuw Huis van Afgevaardigden kiezen, en ook mogen stemmen voor een deel van de zetels in de Senaat.
    .... https://nos.nl/artikel/2451514-poeti...-vs-beinvloedt
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  35. #1400
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 20:26
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.911
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.696 in 2.635 posts

    Standaard

    Die midterms zijn ietwat... apart verloren. De GOP liet de laatste weken voor afgelopen dinsdag ineens een heleboel peilingen publiceren waarin races om gouverneurschap en senaatszetels die eerder nog als nek aan nek waren aangemerkt ineens als klinkende zeges werden ingetekend. Ook de media ging erin mee en had het over een Red Wave van stemmen.

    Die Red Wave was er misschien wel gekomen als de Supreme Court Roe versus Wade pas ná de midterms had behandeld. Nu werden vele pro abortus stemmers en ook veel jongeren gegalvaniseerd om toch te gaan stemmen en te voorkomen dat ze a la brexit door hun zeurderige ouders en grootouders worden opgezadeld met een land dat rechtstreeks uit de Handmaid's Tale is weggelopen. De GOP zal waarschijnlijk een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden krijgen, maar vele schreeuwers die de vorige verkiezingen nog steeds ontkennen lijken afgestraft en de kandidaturen van GOP-leden die posities in kiescommissies of belangrijke administratieve posten in de staten wilden krijgen lijken ook afgewezen. Alleen in Texas en Florida natuurlijk niet, maar dat levert weer de vreemde situatie op dat Trump ineens concurrentie krijgt van Ron DeSantis en alvast moet gaan schakelen met zijn Wagner vrienden dat ze echt naar compromitterend materiaal moeten gaan zoeken anders kan hij de nominatie voor 2024 vergeten.

    De senaat lijkt een winst voor de Democraten te kunnen worden. In Pennsylvania de grootste verrassing waar fabrieksarbeider John Fetterman tv persoonlijkheid Doctor Oz versloeg, waardoor de Dems nu 1 senaatszetel meer hebben met nog twee races te gaan. Nevada lijkt GOP te worden, maar het stemmentel proces uit het jaar nul zal daar volgende week pas uitsluitsel over geven. Dominee Rafael Warnock staat in Battleground Georgia nipt voor tegen getroubleerde footballheld Herschel Walker, wordt dus een runof rond Sinterklaas. Belangrijkste hieraan is dat Trump nog niet af is van de senaatscommissie die Jan 06 onderzoekt, de bedoeling was natuurlijk die bij een dikke winst van de GOP meteen stop te zetten. Maar als Warnock Georgia ook nog wint is dat nog niet zomaar van de baan. Al met al de beste Midterms voor een zittend president sinds Reagan in de jaren 80. Zowel Trump als Obama als Bush verloren meer dan 30 zetels in hun periodes, de beste tot nu toe was Carter die er slechts 15 verloor.

    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  36. Onderstaande leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (12 november 2022)

 

 
Pagina 56 van 64 EersteEerste ... 646525354555657585960 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.