Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Geregistreerd
    18 februari 2016
    Last Online
    27 augustus 2019 @ 16:38
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    64
    Discussies
    10
    Thanks
    27
    Thanked
    76 in 19 posts

    Standaard Pattaya ervaring in de jaren 2012, 2013,2014 deel 1+2

    Uit de vraag of ik mee wilde naar thailand met als bestemming Pattaya. Ik had op dat moment totaal geen idee wat mij te wachten zou staan.

    Ben dan ook samen met hem en zijn zus de eerste keer na Thailand afgereisd.

    Verder uit het gesprek werd het me al snel duidelijk.
    Nu achteraf had ik het jaren eerder willen weten van het bestaan van Pattaya. Het is ook idd achteraf zoals je dat op internet kunt lezen een Disney paradijs voor mannen en toch ook niet te vergeten voor vrouwen als "Sex tourist" daarnaast is thailand ook zeker een prachtig land voor de gewone tourist.

    Ik ben van jongs af aan al geintresseerd in oosterse landen ofwel Asia. Ook hou ik van reizen dus dacht waarom ook niet.
    Thailand pattaya is dan ook het eerste land als reisbestemming buiten mijn reizen in Europa.

    Na heel veel naslag opgedaan uit internet met google heb ik goede voorkennis opgedaan.

    Zoals
    - Scams ofwel oplichtings praktijken
    - De do's en de Dont's in thailand.
    - Opdoen van thaise cultuur en hun gewoontes.
    - verder alles over Pattaya. Bargirls, gogo girls, body2body
    massage's kortom alles is wel terug te vinden over pattaya.
    Zelfs platte gronden tot beer maps die elk jaar geupdate word.

    Ik had eigenlijk maar twee dingen waar ik toch
    niet zo echt huiverig op was. Lady Boys en in een gevangenis belanden in thailand. Maar als je gezond verstand er bij houd en respectvol blijft was dit achteraf helemaal geen punt. Hier onder meer over.

    Ik ging langs mijn huisarts om te vragen welke vaccinaties ik me moet laten prikken. Want uit uit informatie werd dat toch met klemtoom aageraden.

    Huisarts was hierom bezorgd en gaf me welgemeende tips.
    Ook dat ik zeker condoom moest gebruiken.
    Ik weet dat er velen denken als ik zeg dat ik toch velen heb gedaan zonder een condoom, denken jij liever als ik.
    Ondanks het een gok blijft en in pattaya een kleine test laten doen samen met je thaise wat een moment opname is. Dan nog blijft de risic op soa aanwezig of hiv. Maar ik en denk velen onders ons e hebben hekel aan dat rubbertje. Uiteindelijk ben ik toch zelf die dan de consuquenties tot me neem.

    Verder ook achteraf waar menig een al een voordeel heeft over thailand dat het er vies zou zijn of dat ze er allemaal het zelfde uitzien. Of onverzorgd, stinken?? Dit is helemaal onwaar.
    Het is wel zo het moet je bevallen of helemaal niet. Tuurlijk is het geen nederland. Maar Pattaya bied toch wel een flink aanbod uit dingen waar veel mannen graag voor emigreren na thailand.

    (2012)

    De vlucht met China Airlines was een hele lange zit van pakweg 12 uur. Heb toch enkele malen in het vliegtuig op en neer gelopen of een tijdje te gaan staan. Ben nog al vrij lang dus je kunt je benen niet echt goed kwijt. Dus bij inchecken op Schiphol de vraag naar een gunstige stoel op gangpad of aan de tussen wand.
    Het eten is best lekker van deze vlieg maatschappij, ook keuze uit twee menu's. Verder heb je pak weg 6 laatste nieuwe bioscoop films waar je uit kunt kiezen. Of net als ik je ze achtereen gaat kijken om de tijd te doden. Ook als je geen scheerspullen bij de hand hebt kun je ook verkrijgen.

    Ik heb inmiddels drie keer met China Airlines gevlogen en bavald me goed.

    Aankomst BKK ofwel bangkok airport Suvarnabhumi.

    Het heeft erg veel weg van AMS amsterdam schiphol. Je kunt niet verkeerd lopen, routes staan duidelijk aangegeven. Ook vele winkeltjes en fastfood ketens.

    (Taxi)

    Het is (niet) aan te raden om met de eerste beste thaise man of vrouw die wel bespraakt engels spreekt, je een taxi aanbied. Ook dit staat dan nadrukkelijk aangegeven op het internet. Ga dus na 1e of 2e etage buiten waar de taxi's staan, om een taxi rit te boeken na je bestemming.

    Haha ik had de eerste keer ook de gewoonte om rechts voor in te stappen waar op de taxi chauffeur lachte en vroeg of ik zelf de rit na pattaya wilde rijden. Maar ja macht der gewoonte want ook daar rijden ze net als engelse rechts in plaats van links. Dus stuur zijde aan rechterkant.

    Je gaat overigens wel eerst naar een loket en meld je hier ook om een taxi rit.

    Je koffer word je ijverig ontdaan en je hoeft nog niet eens mee na taxi te slepen of te rollen.

    Maar dan thaise met hun eigen rijstijl. Hou je hand op je hart als je mee maakt hoe ze er rijden. Het is altijd spannend en zoals een vliegtuig vlucht je heelhuids op je bestemming komt. Ook dat je thaise achter op de achterbak ziet zitten. Of een hele huishouden op hun wagen.
    Onderweg kunnen ze stoppen om even wat drinken te kopen of sigaretten. Ik adviseer dan toch wel om in de wagen te blijven zitten. Je hebt immers al betaald. En ze kunnen zo maar als je niet oplet aanrijden.

    Je maakt de rit nog spannender als je zegt dat je optijd moet inchecken op hotel.

    Ja de tolwegen waar heb je dat haast niet. Ook in thailand dus. Wel opvallend is dat als je vakantie voorbij is en terug na airport rijd de rit goedkoper is en geen tolwegen hebt onderweg.


    HOTEL

    We stapte binnen bij Lek Hotel 2th road tussen Soi 12 - 13. Vriendellijk ontvangst.
    Vooraf mochten we kijken na de kamers standaard en superior geloof ik. Verschilde praktisch niks. Dus kozen alle drie voor een standaard kamer achterzijde.

    We konden dus pas rond 12 uur op onze kamers.

    Dus gingen we boodschappen. Hun wisten dan ook wel de weg. Ik was helemaal gaar van de reis en ook niet kunnen slapen in vliegtuig.
    Even later mochten we na onze kamertjes.
    Bij binnenkomst ruikte het wel muf maar eenmaal airco aan is dat muffe geurtje weer weg. Twee persoons bed was net beton al leek matras super dik.

    Tip leg geen zoetwaar open en bloot heb mee gemaakt dat je zoetwaar vol mieren zat.

    We hadden afgesproken om effe wat uurtjes te gaan slapen tot 17:00 en dat was toch wel nodig.

    Na douche zijn we dan samen na een all you can eat restaurant. Later op avond ben ik samen met hem op verkenning gegaan. We wilde gaan kijken op walking street. Liepen samen dan eerst van uit hotel richting beach road om daar een Bathbus te pakken na walking street.
    Maar er zaten al twee leuke meiden waar al snel een gesprek mee tot stand kwam en een afspraak. Bij walking street duurde dan ook niet lang voor we weer terug op hotel kamer waren.

    Mijn keuze was een leuke blonde thaise met blonde haarkleur en een rood pakje. Wel een moeilijke tante ze vroeg al 2000 bth. Ik zei nee 1000 bth. Op aandringen van haar thaise vriendin dan toch voor 1000 bth. Want 2012 was 1000 bth standaard althans dat werd me verteld. Ook door hem.

    Sex was lekker alleen toch niet ongeremd. Ze ging ook snachts om 03:00 weg van hotel. Omdat ze gebeld werd. Ze kwam even later terug en klede zich weer uit. En kwam lekker tegen me aanliggen. En heb haar 3x geneukt. Klik was niet helemaal geweldig.

    Volgende morgen dan ook afscheid genomen. Samen ontbijten vond ik niet nodig. Ook geen fooi gegeven.

    Later in de middag dan samen met hem naar de wek bekende (Soi 6)

    Bij aankomst had ik toch wel de culture shock maar zeker op ( Soi 6) er werd na je geschreeuwd en gefloten en aan je armen getrokken. Je voelde je koning te rijk. De knapste man van de wereld. Ze zagen ook heus wel dat dit de eerste wandeling was in dit bekende straatje.
    De een nog mooier dan dan de andere.
    Gewoon weg moeilijk om te kiezen.
    Maar het is ze tuurlijk ergens om te doen.

    (Lisa bar) destijds 100 of 200 meter van beachroad. Hij zag een meid van lisa bar en had zijn keuze gemaakt. Ik liep dus ook na binnen en nog voor ik binnen stapte sprong er thaise op me. Ik verschiete er van. Nog voor ik een biertje bestelde of ging zitten nam ze me meteen vol op me bek. Tongen was diep en heftig. En dat is ook een van mijn favoriete gebeurtenis tot een vrouw.
    Toch verrast en ik dacht wow als ze maar geen lady boy is. Dus pakte snel bij haar kutje. En keek goed na herkenning punten. Ze was ook vrouwellijk, klein.

    We hebben alle bij voor short time gekozen.

    Na lady drank en voor mij ijskoud biertje. En wat tongen en friemelen zijn we na boven gegaan.

    En wat mij verbaasde was dat ze me hielp uitkleden. Ook ging ze me wassen. En goed lachs speelde ze met me
    Pakte ook bij me slurf. Gaf me een klets op me kont. Ging met haar kontje tegen me slurf aanrijden. Ik dach nou nou.

    Ik ben bijna 2 uur met haar op kamer geweest. Ook twee keer klaar mogen komen. En na tijdje aandringen mocht ik haar zonder condoom neuken.

    Na deze heerlijke sessie wederom samen gaan douche en ze me hielp met aankleden. Voor we beneden waren wilde ze graag dat ik haar zou barfinen. Ik vertelde haar dat ik de volgende dag zou terug komen. Ze zegt zoals thaise dat zo mooi kan zeggen "are you sure" no butterfly okey. I want you baby. Ik beloofde aan haar dat ik zou terug komen en zou barfinen.

    Ben na een bezoek megenomen naar een thaise cafe met een Hollandse tint. Ik had zin in een bak koffie.
    We liepen samen na dit kleine cafe en gingen zitten. Bestelde voor mij een koffie en hij nam een biertje geloof ik.

    En ik had nog geen slok genomen en een dame kwam bij me zitten. Ik denk wow. Ze was niet de jongste of mooiste. Ze ging aan me friemelen. Maar ik dacht bij mezelf wat wil je. Maar ik zat te genieten uit hoe ze friemelde aan me randjes van me oor. Ook pakte ze bij me slurf die ook meteen ging staan. Hij lachte na me en ging zijn gangetje met zijn biertje.

    De dame maakte het nog spannender en ging mijn oor grondig schoon maken met haar tongetje. Over en in me oortje voelde zo lekker. Ondertussen ging ze weer een kop koffie halen. En even later vroeg ze of ik mee na boven wilde en ze vertelde dat ze me wilde pijpen en neuken. Voor wat bath. Maar ondanks ze toch probeerde en wat ze deed erg lekker was. En ook haar zachte handje op mijn slurf. Toch haar bedankt. En ik samen met hem weer terugwaards na hotel.


    Volgende dag nam hij me mee om mij te vertelle hoe wat en waar. En om lady boys te herkennen. Ik mocht van hem geen lady boy zeggen nog aanwijzen. En we hadden afgesproken om ze henkey te noemen. Begrijp me niet verkeerd. Heb niks tegen lady boys of ieders voorkeur maar ik ben en blijf hetero. Hij zei je moet alles geprobeerd hebben en wat maakt het uit. Of dit serieus bedoeld was of als grap weet ik dus niet. Maar nee niet voor mij.

    Rond de avond ben ik dan zoals ik beloofd had om de thaise te gaan barfinen. Die inmiddels dacht dat ik niet meer terug zou komen. Toen ik op lisa bar af kwam. Zag ze me en ze was zo blij. Ik dacht je wil me toch alleen maar om te verdienen. Maar uit lichaamstaal zag ik toch ook welgemeende intenties. Dat bleek later ook wel. Want na drie nachten same vertelde ik haar dat ik niet van plan was om elke dag zoveel te betalen aan mama san en haar.

    Ik had ondertussen ook geen contact met hem en zijn zus en hadden vooraf ook afgesproken we onze eigen wegen zouden gaan als t zich ook voor zou doen. Ben ook geen persoon die verplichtingen wilde.

    Mijn thaise had zover dat gaat in thailand dan ook verlof of vakantie dagen gevraagd. Dus geen barfine meer.

    Ik denk mooi blijft ze 3 - 4 dagen lekker hele dagen bij me. Wat ik niet wist was dat ze voor mij bij deze bar ontslag had genomen.

    Thaise uitgaans leven

    Voor de mannen of vrouwen die van bier houden is het hier spot goedkoop. Zelf heb er niks mee. Waar ik wel iets mee heb is asiatisch eten. Chinees en aldaar ook thaise. Liefst pittig. Alleen vis gerechten is aan mij niet besteed. Je kunt dag en nacht terecht. Pattaya 24/7
    Alleen uit eten wil je al terug.

    Freelance girls
    Goedkoopste optie, beach road.
    Wel oppassen. Stap niet zo maar een auto in samen met haar als je haar nog maar luttele secondes kent. Hou er rekening mee dat er dames zijn met een crimineel verleden. Of kwaadgezind. Maar er zeker ook oprechte freelancers werken die niet gebonden willen zijn tot een bar.

    Mijn tip neem haar mee naar je eigen hotel. Controleer haar ID card.


    Bar girls

    Wat zijn ze toch verleidellijk en lief en mooi slank. En die mooie lach waar veel schuil achter gaat. Bar girls is drinken de meeste mannen hier nog onder de tafel als t moet. En je er extreem mooie modellen tussen ziet zitten. Die het beu zijn om hele dagen of uren te dansen. En zij ook te vinden zijn tussen al die barretjes waar ze je in pattaya mee dood gooien. Het loont dan ook de moeite waard om rond te lopen al voor je keuzen maakt.

    Agogo girls

    Duurste varriant. Ook meestal knapste dames. Jongere dames. Ze weten inmiddels mischien ook terecht hun prijzen. Of dit dan onder de lakens beter moet zijn als alleen lust betwijfel ik toch wel.

    Lady boys

    Al was ik toch wel angstig voor lady boys is het achteraf toch zeker mee gevallen. Angst zat hem meer om het feit dat je er mee in bed zou belanden. Als hetero wil je dat gewoon niet. Tuurlijk heb je tot meeste dat je het duidelijk aan af kunt zien. Maar ik heb er eentje gehad waar je het helemaal niet van af kon zien.

    Mijn opgedane vriendin destijds vertelde me dan ook dat deze lady boy volledig getransformeerd was. En van af jongs af aan vrouwwlijke hormoon pillen slikte.
    En de nodige operaties.
    Ook geen mannelijk geslachtdeel.

    Maar lady boys zijn niet zo lastig al dat wat ik had gelezen vooraf. Als je ze respecteerd heb je ook de grootste lol met ze. Tuurlijk proberen ze het tot je. Maar houden ook net zo snel weer op.

    Tuurlijk is het toch altijd oppassen voor ze in de avond uren met name in steegjes of beach road. Dus ga ze deze tijden niet opzoeken.

    Als je veel alcehol nuttig is de kans groot dat je er met een in bed beland. Dan is je waarneming ook minder.

    Met alle respect voor de mannen onder ons die wel voor lady boys gaan.

    Let wel ga niet met ze lopen spotten.
    Daag ze niet uit. Je krijgt zo een lesje om je oren. Uit walking street tot een dronken engels man een lady behoorlijke trappen zien geven. En vaak horde lady boys er een tot hulp schieten. Naald hakken uit en weg rennen.

    Maar je kunt ook de grootste lol beleven met ze.

    (Freelancers)
    geen ervaring mee



    Massage parlors girls.

    Je hebt massaga salons waar je ook deze dames, meiden kunt barfinen.
    Niet allemaal.

    Bij een body to body massage als ze je leuk vind. Althans na mijn ervaringen tot drie bezoeken tot een body2body massage. toch tot drie keer een telefoon nummer gekregen en ze wel gewillig waren. Tuurlijk ook voor te verdienen.

    (Massage algemeen)

    Body2body massage is toch wel een aanrader, elke man moet dit ooit in zijn leven toch een keer mee gemaakt hebben.

    Je kunt een keuze maken uit tientallen dames onder genot van wat drinken. Elke dame aanwezig heeft een nummer plaatje op haar kleding stuk. Heb je er een gekozen laat je dit weten aan een medewerker. Ook kun je advies vragen op welke beste is of als voorbeeld wel of niet toelaat.
    Eenmaal gekozen word ze tot je geroepen. Na elkaar voorgesteld te hebben neemt ze het over en neemt ze je mee na een kamer.

    Een niet al te grote kamer met een bed een tv een bad en het plek waar het body2body massage zich afspeelt.

    Voor dit zover komt ook hier deze thaise je flink onder handen neemt. Je word gevraagd om in bad te stappen na het water op gewenste nivo is en zeep is toegevoegd. Ze wast je van top tot teen. Uit mijn bezoeken toch wel dat ze onder het wasse je slurf in haar mondje neemt. Ook heb in elke keer toch wel tijdens het de bad sessie haar bij hun kutjes billetjes en tietjes gepakt.

    Eenmaal klaar met bad sessie maakt ze een saop mix en gooit dit over het waterbestendige opblaas matras van plastick. Soms denk ik dat het kapot springt. Ben ook niet iel en klein lol.

    Wel voorzichtigheid in acht nemen. Oil en zeep en water of waar het uit bestaat is glad.

    Als he eenmaal ligt gooit ze dat gloedje ook over je heen en over haarzelf.
    En dan ja dan maak je wat mee.
    Ze glijd met heel haar lichaam over onder en naast he heen. Wat een lekker gevoel is dat. Ook heb ik dan uit drie keer mee gemaakt dat ze tussen door pijpen en je sterretje likken. En ook hier bij hun kontje pak en tietjes met die lekkere knoppen er op.

    Na paar minuten vraagt ze of je je wil omdraaien. Buikje op matras en jawel hoor ze glijd als een slang overal over je heen. En wat ik fijn vind is dat ze op je billen drukkend na boven. En tussen je bilnaat glijden of zo van achter je ballen streeld.

    Kortom het is een geweldige ervaring.
    Let wel? Niet elke dame is even goed. Dus ervaring staat en valt met een door jouw gekozen dame.

    (Oil massage)

    Ik had in eerste jaar tot pattaya al een favorite massage sallon op seccond road. Ben elke dag dan wel een tot twee keer geweest.
    Ook een favoriet. De tweede jaar was haar dochter er ook werkzaam geloof 20 jaar oud. Haar naam was leuhng. Ze viel in voor haar moeder. Ik dacht okey laat dan eerst maar is een voet massage doen. Ze had kleine zachte en stevige handjes.

    Het voelde erg goed en lekker aan niet te krachtig ook niet te slap. En ook veel beter als haar moeder. De volgende dag heb ik haar een oil massage laten toen en van af dat moment alleen haar nog maar laten masseren.

    Derde bezoek aan thailand dan ook weer terug naar deze massage sallon. Ook haar collegas blij me terug te zien. Speels dat ze zijn gieggelen en praten. Ze wisten al als van ouds wie ik als keuze had. Leuhng had een brede glimlach en na lange vlucht was ik er wel weer aan toe.

    Alleen dit keer bood deze jonge dame aan voor een pijp sessie. Na ze eerst tijdje aan me slurf lag te rukken. Ik dacht bij mezelf zo zo die heeft in een jaar veel bijgeleerd. Ik heb haar tijdens de sessie ook mogen tongen en voelen..

    Ik had ja gezegd op haar vraag om me te pijpen voor 500 bth. Ik kwam in haar mondje klaar en hierna spugde ze het uit op de handoek. Ze vertelde me dat ze even weg ging. 5minuten later vervolgde ze haar massage en de tijd was om. Ik ging recht opzitten en ze pakte bij me wangen en kneep er in.
    Ik ontarmde haar en ze gaf me nog een heerlijke tongzoen. Ik dacht wow.. en vroeg of ze met mij mee wilde. Maar ze zei nee. Ze hield het vast alleen tot dat.

    Ook had ik een favorietje op beach road. Jonge dame van tegen de 30. Hier ook alleen puur en alleen massage. En met deze dame had ik een bijzondere klik. Ook heeft ze me afgeholpen van me arm en schouderklachten. Ze heeft letterlijk kapot geknepen. En enorme kracht in haar handjes. Heb haar een keer de thaise massage laten uitvoeren. Alleen heb halverwege stop aangezegd. Niets voor mij. Ze buigt of breekt je zowat in twee. Ook velen malen in slappe lach schieten tot elkaar. En de collegas van haar langs kwamen of t wel goed ging.

    Ze ssssste er ook vaak op los en zei customers ssssst not so loud. Maar ze lachte alleen al als ze me aankeek of ik wat humor er ingooide of haar plaagde.

    Heb haar dan ook erg lief en zal wellicht dit jaar haar weer gaan opzoeken.

    (Voet massage)

    Zeker als je net als ik heel wat afwandeld is een voet massage erg welkom.

    (Gezicht Arm massage

    Gezicht arm massage is lekker voor een keer. Of als tijdverdrijf.

    Eten+drinken

    Ja op dat gebied kom je nergens in pattaya te kort. In overvloed te vinden, dag en nacht.
    - insecten
    - vis
    - eend
    Thai zelf eet zowat alles. Zelf youtube gezien hoe ze een rat klaarmaken en opeten. Het waar je van houd.
    Ook lekkernij zoals straatkraampjes aanbieden. Pancakes en dergelijke.

    Vergeet niet de thaise ijscoffee soms lekker fris. Mits je van koffie houd net als ikzelf.

    Waar kun je het beste gaan eten uit mijn ervaring en wat ik gelezen heb. Als je niet al te veel geld wil uitgeven. Zijn de straatkraampjes best te doen. Voor weinig bath. Als de thai van hun loontje kunnen rond kome zou jii dat ook moeten kunnen. Al hebben wij meer te besteden.

    Tip ga daar eten waar veel thai ook eten..
    Als je een enkele fallang ofwel westerling ziet zitten of weinig volk kun je beter doorlopen. Er word ook gezegd dat je de hoofdwegen overslaat en eet tent in de zijstraatjes opzoekt. Dit ook goedkoper zou zijn. Variatie is groot, hollands eten belgisch verder de bekende fast food ketens. Maar daar betaal je wel meer.

    Alles is er wel te vinden. Zelf Shoarma, kabab, pizza's

    En fruit in overvloed heerlijk toch


    Pattaya zelf

    Verkeer in pattaya is toch wel oppassen.
    Ga er beslist niet van uit dat ze verkeers regels hanteren nog naleven lol. De stoplichten staan er zowat als voor alleen versiering van het straatbeeld lol.
    zeker als het heeft geregend. Ook uit de slechte voetpaden of wegen met kuilen of hoge stoepranden. Denk er niet te licht over als je in een plasje stapt wat niet diep lijkt en toch dieper is dan je verwacht. Ga ook niet spontaan rennen naar een afdak als het er met bakken regen uitvalt.

    Ik heb zelf dan ook het geluk gehad dat mijn thaise vriendin me net op tijd terug trok. En er van links een bathbus met aardige snelheid vlak voor me neus voorbij kwam.

    Als het erg warm is kun je de shopping malls of seven elevens of mike shopping mall gebruiken om ook effe af te koelen.

    Ondanks ik tot nu toe steeds in regen seizoen ben gegaan is t toch behoorlijk heet soms. En ik de regenbuien als erg welkom zie. Nadeel is wel dat je soms mee mee maakt dat je tot ver boven je enkels in t water staat.

    Overdag ruik je dan soms of vaak wel de riool lucht met volle zon.

    Plens buien houden 1 tot 2 uur aan. Soms langer.


    (Vervoer opties)

    Je hebt keuze uit
    Bathbus
    Deze rijden op enkele na hun vaste routes en rijden pas aan na gelang klante aantal. Dus na instappen even geduld. De al rijdende kun je instappen wees wel alert.
    De bathbussen rijden rondjes op enkele na die richting nuklua rijden of elders.
    De route gaat van waling street, om richting rontonde met dolfijn weer over beach road terug. Ik zelf pendel alleen dus gebruik de wegen van en na beach road om daar op te stappen. Dus als ik na walking street wil. Loop ik via seccond road een soi na beach road en al daar met bath bus na walking street.

    De motor bike taxi, vaak handiger niet goedkoper. Tot op heden 100 tot 200 bth afhankelijk je rit. Wel sneller.

    Taxi zelf doe ik niet. Is niet nodig tenzij je verder weg moet.

    Voor dag trips is de mini van of touring bus een optie.

    Ook hier is t wel zo dat je met angst en zweet komt te staan als je bijvoorbeeld van pattaya na sa kaew rijd. Tegemoed komende vrachtwagens letterlijk op af rijden op hun weghelft om de thai voor je in te halen is geen uitzondering en je thaise vlam tegen je zegt maak je niet o gerust hij weet wat hij doet. Ik denk okey het gaat net zolang goed tot fout gaat..

    Draag trouwens wel een helm op motor bikes. Je kunt ze al daar verkrijgen. Het scheelt je bekeuring. Plus je leven als je niet uitkijkt.

    Vaak ook dodelijk afloop.

    Ja zoals ik al heb verteld kijk waar je loopt. Je kan heel ongelukkig terecht komen. Blijf het knap vinden dat je als dronken geschonken wandelaar je kunt voort bewegen in pattaya met deze hoge stoep randen en slechte voedpaden. Wat over gaat van verharding naar zand paden en teer.

    (Thaise volk)

    Thaise zijn erg behulpzaam en tuurlijk heb je ook rotte appels. Ik zelf heb ervaren dat als je iets laat vallen de bar personeel op de grond duiken en gaan zoeken. Ook zijn ze er op uit om je te vermaken.

    Okey het is wel zo dat iedereen een graantje mee wil pikken. Het is soms dan wel irritant van het aandringen tot straat verkopers. Van heel jong tot oud en bedelaars. Bloemen verkopers en foto schieters zijn toch wel meest irritant.

    Ik had een jong meidje met haar broertje die toch erg slim en mondviat was en goede onderhandelaar was. Ze speelde op de irritatie en zei ook je mag deze roos kopen voor zoveel en dan val ik je niet meer lastig. En ook van die bij de hande opmerkingen en druk aanwezig zijn. Soms kun je t niet hebben soms lach je er mee.

    Thaise zijn erg hartelijk uit hun cultuur stappen ook niet zomaar op je af. Zij die dat wel doen hebben meestal iets achter hun kiezen. Blijf alerd.

    (Scams)

    Ook thailand en zeker pattaya kent zijn velen straat oplichters. Van van gokspelletjes waar je nooit van gaat winnen tot waarzegers die je er in laten stinken.

    Loop door doe ik ook altijd. Ga geen gesprek aan want ze zijn heel sluw en voor je weet ben je wat geld kwijt.

    Bedelaars
    Op internet youtube gezien dat een man met kapotte been eigenlijk een silcone beenstuk wat levens echt lijkt maar hij werkelijk op zijn knie zit. Of moeders met baby vragend om geld. En wij maar denke aaaaah god wat sneu. Maar ze gedwongen worden door thaise mafia om te bedelen en eigenlijk niks te kort komen.

    Ondanks er zoveel voor word gewaarschuwd op internet trappen tot op heden nog steeds mensen in de scams zoals ski jets of scooter bike. Geef je ze eenmaal je paspoort kun je voor grote problemen komen te staan.

    Ik zelf vermijd dit. Geef geen paspoort heb een kopie opzak. Word stilzwijgend gedoogd als je met politie in aanraking komt.

    Hotels
    Let bij uitchecken of je alles goed hebt achtergelaten. Ofwel fotos maakt. Hoeft niet zo bizar te zijn maar ja.

    Mij hebben ze een gescheurde handdoek opgelegd voor 400 bth wat moest ik betalen aan hotel.

    Hieronder al vast wat tips!

    Stap nooit met een thaise in een auto die je nog maar net hebt ontmoet.
    Ga als je dan toch een freelancer pakt met haar naar je eigen hotel.

    Als een meid op soi 6 je arm vast pakt en geen zin hebt. Kun je door "bai gin cow" te zeggen weer zo door lopen. Je zegt dan ik ga rijst eten. Dit is heilig in thailand.. weet zo niet of juist geschreven is. Dit kun je allemaal opzoeken op internet.

    Lachen en lief zijn is een grote opwinding voor thaise dames.

    Ga niet mopperen of vloeken of je stem verheffen. Dit is voor de thai een teken van zwakte. Kan ook uitlopen tot conflicten. Dus wees kalm. "Mai pan rai"

    Bij een escalatie doorlopen, vermijden of weg van lopen. De thai neemd het altijd voor de thai op. Gevecht tusse een thai en fallang en je er bij staat kan je er ook mee ingezogen worden. Ook tussen thai zelf weg lopen.

    Wijs dingen niet met je voet aan. De voet is het onrijne deel van het lichaam. Ook niet hoofd vast pakken..

    Ga nooit de koning of koningin beledigen dus ook niet op het geld gaan staan of wat ook..

    Koop niks van een man die je als enkel figuur iets verkoopt wat op snoep lijkt. Voor hetzelfde geld koop je drugs. En hier op staat levenslang tot dood straf.

    Wees niet te ijverig met parfum lol. Je mag wel ruiken maar voor thaise dames hoeft het niet op km afstand.

    Houd je check-bib potje in de gaten. Als je niet oplet heb je meer bonnetjes dan je gedronken hebt. Je kan ook per keer afrekenen.

    Thailand is een land van afdingen. Dus betaal niet meteen de bedrag of prijs wat er staat. Afdingen is normaal en vast op berekent vooraf..

    Ga aub niet met dure horloge lopen showen of met geld of wat ook. Je kunt de verkeerde tot je afroepen.

    Ga niet zo maar met iemand mee die je niet kent..

    Bij straat verkopers zeg je als je niks wil

    "Mayo khap"of wel nee bedankt

    Als je zeker wil weten of de thaise dame ook een echte dame is kan je dit aan collegas vragen of mama san..

    Je bent niet verplicht om lady drankje te geven, of aan haar vriendinnen..

    Maak een kleuren kopie van je paspoort en houd deze op zak. Inplaats van je paspoort zelf..

    Ja zal er vast nog meer hebben.
    En kan nog meer verslag doen van de drie reizen.

    Mischien nog een vervolg..
    Nu is t effe welletjes.

    Grt spikey73

  2. Onderstaande 13 leden hebben Spikey73 bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 (19 februari 2016),Badslippers (20 februari 2016),biged (20 februari 2016),bredeweg (20 februari 2016),fr_loper (19 februari 2016),hajo2009 (19 februari 2016),hasta la pasta (19 februari 2016),jan 67 (19 februari 2016),kwakky90 (15 april 2016),lustman (20 februari 2016),Ricardo Banana (19 februari 2016),rob45 (19 februari 2016),Wijze grijze (19 februari 2016)

  3. #2
    Geregistreerd
    18 februari 2016
    Last Online
    27 augustus 2019 @ 16:38
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    64
    Discussies
    10
    Thanks
    27
    Thanked
    76 in 19 posts

    Standaard Pattaya ervaring in de jaren 2012, 2013,2014 deel 2

    Vervolg

    Pattaya 2013 - 2014

    Zoals ik al reeds een topic heb gedaan over (Devils Den) zie forum.

    Ik keek ik er al weer erg na uit om naar thailand - Pattaya te gaan. Ook voor de mooie thaise dame uit (Devils Den)
    om haar te ontmoeten.

    Deze keer zelf de reis geboekt, via Vliegtickets.nl.
    Via internet naar een girlfriendly budget hotel. Dit keer Sutus Court hotel. (Zone 1 room )960 bth per nacht.

    En ook weer met zelfde vliegmaatschappij china airlines.

    Normaal nooit geen heimwee naar een vakantie land of er graag terug wil.
    wilde toch zeker weer terug.

    De laatste keer wilde ik eigenlijk al niet meer terug naar huis.

    Tot tweede reis wist ik dus dit keer wat me allemaal te wachten zou staan.
    Ook waar ik in Pattaya allemaal moest zijn. Was eerste keer wel effen wennen wat omgeving betreft.

    Ook had ik dit jaar met een tattoo shop afgesproken al daar. "Tattoo Corner" geloof ik, richting jomatien beach. Ben voor af dan ook wezen kijken.
    Oogde professioneel en zelfde werkwijze als europa.

    Uit bezorgdheid van familie en vrienden die me vertelden dat je op moest op passen, was het ook hier weer overdreven maar goed bedoeld.

    De tattoo is de beste tot nu toe en heb er geen last van gehad al had ik deze al de vierde dag heb laten zetten.
    Rechter bovenarm.
    Heb plastic ook de avond er al afgehaald en verder ook met de heete zon niet afgedekt. Enkel vaseline op gesmeerd. Dus dat viel allemaal wel mee. Als je dan toch tattoo wil laten zetten en je na thailand gaat is het ook weer goedkoper als hier in nederland.

    (Soi 6)

    Ik dacht ga kijken of ze er weer was bij "lisa bar" en wat ik toen niet wist is dat ze er een bar bij hadden in het midden van Soi 6 met ook de naam Lisa bar 2.
    Ik zag ook niemand bij de bar als een schoonmaak vrouwtje. Ik vroeg na haar en ze zei dat ik later terug moest komen was ook iets aan de vroege kant.
    Maar later op de dag zag ik er wel meiden zitten en staan buiten maar ik dacht bij mezelf waar zijn die mooie meiden gebleven. Die dan ook allemaal bij dat andere bar werkte. Ik liep er naar toe maar zag haar niet. Wel zag ik een bekende en vroeg aan haar waar ze was. Ze zei dat ze er niet meer werkte. Ik denk jammer. Ik zag een andere leuke meid zitten. En dacht ja waarom niet. Had haar gebarfined en heb haar 6 dagen bij me gehad. Koste wel wat maar ze was het waard. Ook veel professioneler. Dus bleef het ook puur zakellijk.

    Na zes dagen heb ik haar gedag gezegd en ben ik "Sabai dee"gaan bezoeken. Was wel weer toe aan een body2body massage. Ik liep door die grote deuren heen na binnen. En aan de rechter kant tal van dames. Had zelfs moeite met kiezen dus ik vroeg aan de man daar welke hij zou adviseren. Had wat nummers in gedachte en vroeg dan ook wat hij wist. Het werd dus Nr 1

    Ook hier de nodige activiteiten en telefoon nummer. Ze vroeg of ik haar de opvolgende dag om 02:00 wilde ophalen na werktijd. Wat ik dus ook had gedaan. Heb met haar enkele dagen doorgebracht. Ook 1000 bth per nacht.

    (POOLEN)

    Als thaise meiden erg voor in zijn dan is het wel voor een potje 8bal of 9ball. Elke bar staat wel een pool tafel, ook biljart tafel.

    Ik kan het vrij goed, en bij L.K metro had je een thaise jonge dame waar ik wel van op keek. Zoals zij met die ballen om kan gaan met haar keu? geweldig. De tafel was ook langer met blauwe doek. Ik was de standaard tafel met groene doek gewend. Ik bakte er dus niks van.

    Maar het is erg gezellig om met die thaise meiden een potje te doen ofn te zien spelen. Ook lady boys, je lacht je rot als ze intense mee leven met het spel als het er net niet in gaat of je aan kop ligt. Ook niet willen verliezen. En boven al er ook geld op zetten per pot. Ook de thaise meiden zo wat geld bij verdienen.

    (LADY BOY)

    ik liep dus elke dag van Sutus Court hotel naar Seccond road. Je komt uit op en schuin tegen over mike shopping mall op seccond road. Met daarvoor een klein marktje.

    Maar elke keer als ik alleen door deze soi na seccond road liep. En 200 meter voor seccond road voorbij kwam. Riep deze lady boy met zijn grote riette hoed na me voor klanditie. Maar ja ik wilde er niks van hebben. Hij/zij riep kom wat drinken. Ik zeg andere keer. En zei beloof je het met zijn pinkje als gebaar. Het was er niet van gekomen dat jaar. Opvolgende jaar dan toch maar biertje gaan doen. Hele pientere lady boy als eigenaar van dat barretje waar overdag geen kip te beleven was en ik wel begrijp dat hij voorbij gangers bij zijn barretje wil laten komen. En toch beste goede gesprekken tot gehad. Al was deze ladyboy toch steeds aan het proberen. En zijn tong steeds tegen zijn wang drukte voelde ik me niet echt fijn bij, dus ben na een biertje weer aangelopen en mijn belofte was na gekomen. Elke dag schreeuwde hij wel een keer. Tot ik dan met een thaise meid voorbij kwam. En hij riep you butterfly man schreeuwde. Lol en me thaise de opmerking maakte you like lady boy. Ze was er niet blij mee. Toch even geduurd voor ze het snapte.

    Ze steken er ook de draak mee, en je kunt toch wel met ze lachen. Lady boys zijn ook een item in het cultuur van de thai.

    (MUAY THAI)

    Mijn interesse tot vechtsport van jongs af aan tot oosterse vecht kunsten. Opgegroeid met Bruce Lee als groote voorbeeld. Is het tot op dat sport niet van gekomen maar wel tot Aikido en kickboxen. op jongere leeftijd. Dus had ook wel passie na Muay Thai. Heb een keer in de ring gestaan om te sparren. Gelukkig voor mij hield deze thai zich goed in. Ik ben al 16 jaar uit dat wereldje en zeker niet meer getraind. Eerder van een six pack trainen naar een big pack drinken en eten. Maar heb het Kickboxen ook weer niet verleerd.
    Heb veel respect voor de thaise vechtkunst die deze sport uitoefenen. en ben dus ook vaak gaan kijken.

    Ook in Sakaew waar ze tournament houden. Ook illegaal op gokken. Wel afgelegen. Vol met pickups.
    Ik ging er tussen in zitten en de mannen je oren van je kop af schreeuwen. Thailand gokken ze overal wel op. Ze wilde dat ik mee ging gokken. Halverwege kon je nog aanpassen maar ik wilde alleen maar kijken. Je zag partijen van jonge mannekes en manne van 11 tot in de 40. Ze waren helemaal in geolied. En het ging er hard op.

    Maar terug na Pattaya, in pattaya kan je dus ook inschrijven voor compentitie of als toeschouwer gaan kijken bij een evenement. Heb je een t-shirt aan van muay thai dan komen ze zelfs met kaartje of folder op je af.

    Ook richting nuklua bij het dolfijn kruis punt rechts heb je een leerschool met fitness. Ik vroeg dan ook hoe lang je nodig zou hebben om het thaise variant te leren. Hij gaf aan maand tot drie maande met conditie er bij. Ik gaf aan dat ik in jonge jaren aan kickboxen had gedaan. En hij zegt ja dan kan het sneller gaan.

    Toevallig die dag kwam er een fallang les volgen bij hem. Heb ook staan kijken en ben later met me thaise vriendin weer gegaan.
    Nee ik ga het daar niet opzoeken om in problemen te komen met die thai. Ben ook niet meer fit. En je hebt toch niks te vertellen daar. Dus veel mai pan rai en doorlopen.

    (BEACH ROAD)

    Ik liep richting beach road en ik herkende het bijna niet meer terug. Voorheen was het niet veel bijzonder. Maar dit jaar was het toch opvallend veranderd. Tot aan walking street waar ze nog bezig waren. Heb toch wel respect voor de thai met z'n heet weer zien zwoegen.

    Tijdens reis na chayaphum ook thaise aan het werk gezien met dat heet weer. En een tas vol drinken gekocht voor ze.

    Maar thaise zijn toch wel ijverig wat dat betreft. Beach road is er dan ook goed van opgeknapt. En verder is het een komen van gaan. Gogos of baretjes nieuwe eigenaren.

    (RUSSISCHE INVLOED)

    Bij mijn eerste reis was het niet opvallend. Maar 2013 leek het wel of Pattaya door Russen bezet was. Althans mijn ervaring en seizoen van het jaar. Gezinnen met kinderen. Soi's met Russische reclame borden. Gogo's met Russische eigenaren.
    Begrijp me niet verkeerd heb niks op tegen maar de beeldvorming was weg.
    Ook baretjes met Russische eigenaren wat in 2014 nog duidelijker uit kwam.
    Toch opvallend dat ze er liepen met de instelling hier zij wij. Ook met bathbussen assiocaal. En als ik dan zag hoe ze met hun thaise bar personeel omgingen dacht ik echt bah.

    Ook heb ik er een gesproken die toevallig eigenaar was van een gogo die ons ook uitnodige voor een drankje van het huis. Het was nog maar een snotneus lol. Ik geloofde het ook niet maar hij trok ons mee. En nogmaals begrijp me niet verkeerd heb niks tegen ondernemende Russen of wat ook. Maar het beeld of plaatje klopte gewoon niet.

    Ja dat was het wel zo.

    Hoop dat jullie een indruk hebben wat je kunt verwachten.
    Laatst gewijzigd door Spikey73; 22 februari 2016 om 12:05

  4. Onderstaande 6 leden hebben Spikey73 bedankt voor deze bijdrage:

    biged (22 februari 2016),fr_loper (22 februari 2016),hasta la pasta (22 februari 2016),kwakky90 (15 april 2016),Ricardo Banana (22 februari 2016),SeX++ (22 februari 2016)

  5. #3
    Geregistreerd
    18 februari 2016
    Last Online
    27 augustus 2019 @ 16:38
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    64
    Discussies
    10
    Thanks
    27
    Thanked
    76 in 19 posts

    Standaard

    Ja het klopt dat officiële prijzen lager zijn.
    Bij bath bus, Ik er pas zelf achter gekomen ben, met mijn thaise partner. Die steeds 20 bth door het raampje gaf. Ze me ook vertelde dat ik geen 100 bth moest geven. En zelfs met gewone taxi rit, ze de taxi chauffeur vertelde dat we getrouwd waren om gewone prijs te hanteren.


    Voor motor bike taxi, wist ik de normale prijs niet. Als alleen dat ze voor mij alleen soms 100 bth tot 200bth vraagde. En andere weer minder.
    Ook zij blijven het proberen tot buitenlanders.

    Maar als je europees bekijkt doen ze dat ook met taxi ritten. Waar de meters ook aangepast zijn. En ook in thailand.

    Ook zelf in thailand met attracties. Een fallang, tot wel drie dubbele vragen.

    Nu is het voor ons als vakantie ganger niet zo'n probleem. En ik na 2e en 3e reis ook pas elke keer briefje van 20bth geef of 2 briefjes van 20bth en aanloop.

    Ook wel belangrijke tip:

    Zorg er wel voor dat je altijd klein geld hebt, speciaal hier voor. Geef zeker geen groot geld. 1000 bth bijvoorbeeld. Je dan alleen terug krijg van 500bth. En je ze 1000 bth hebt gegeven. Bewijs dan maar is dat je 1000 bth hebt gegeven. Dus hou altijd klein geld op zak. dus ook dat je ook elders, gepast geld geeft. Anders zit je met wisselgeld scam. Ook met afrekenen in beer bars. Of waar ook.

    En als je eerste keer thailand aandoet, je de biljetten goed tot je toeneemd.

    Bij bath bus ook het beste niks vragen, wat het kost. Steekt briefje van 20 bth door het raampje en loop je aan. Korte aftand. Langer afstand zal het met 40bth genoeg zijn.

    Alleen kan het voorkomen uit wat ik heb gehoord dat de chauffeur ook echt moeilijk kan gaan doen. Dan kun je zeggen dat je toeristen politie belt en ze dan liever aanrijden. Maar je hoort ook andere verhalen.

    Ik zelf ga me er niet zo fixeren op de normale prijzen. Want dan kun je bij attractie parken ook flinke ophef gaan maken.

    Fallang betaald, en zelfs expats meestal 3 dubbel of meer. Discriminatie prijzen zelfs voor expats.

    Maar het klopt wel fijnschieter
    Is me ontgaan om dit er bij te vermelden. Ook goed dat je het aanhaald.

    Grt spikey73
    Laatst gewijzigd door Spikey73; 16 maart 2016 om 09:43

  6. Onderstaande 2 leden hebben Spikey73 bedankt voor deze bijdrage:

    hasta la pasta (16 maart 2016),SeX++ (16 maart 2016)

  7. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2016
    Last Online
    27 augustus 2019 @ 16:38
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    64
    Discussies
    10
    Thanks
    27
    Thanked
    76 in 19 posts

    Standaard

    Voor de thai is verbaal geweld of boosheid echt een teken van zwakte. zoals ik dit ook in mijn verslag heb aangegeven.

    Ook als je thailand een afspraak maakt tot een thai. moet je niet denken dat het net zo strak loopt als in nederland. En je frustratie totaal geen zin heeft.

    Als mede ook gezichtsverlies voor de thai zelf. Nou dan kun je voor problemen komen te staan als je ze in deze situatie brengt.

    Je kunt hier mee de zaak alleen maar meer laten escaleren. Ook al komt het sporadisch voor, geloof me het is het je conflict niet waard.

    Wat niet weg neemt dat je alles zo maar hoeft te sliken.
    Maar waarom zou je voor wat bath zo moeilijk gaan lopen doen.

    En zoals elder in de wereld proberen ze het ook. En willen ze ook extra verdienen.

    Ik ben achteraf blij dat ik een goede voorkennis heb opgedaan tot Thailand. Heeft me vast veel problemen bespaard. Je leert vanzelf wel hoe en wat. Want normaal ben ik toch wel iemand die zijn gelijk gaat halen.

    Thaise cultuur is het ( Mai pan rai )
    Veel vergeten dan toch wel weer dat ze te gast zijn. Of expats toch altijd die fallang blijven.

    En zoals fijnschieter laat weten met briefje van 1000 bth het met klemtoon laat weten. Maar ik toch liever altijd klein geld maak.

  8. Onderstaande 3 leden hebben Spikey73 bedankt voor deze bijdrage:

    biged (17 maart 2016),hasta la pasta (16 maart 2016),SeX++ (16 maart 2016)

  9. #5
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spikey73 Bekijk bericht
    Wat niet weg neemt dat je alles zo maar hoeft te sliken.
    Maar waarom zou je voor wat bath zo moeilijk gaan lopen doen.
    Allemaal leuk en aardig maar vooral in Bangkok trachten ze je al lachend constant een oor aan te naaien met allerlei boottripjes, taxiritjes, entreegelden etc die worden aangeboden. En op een gegeven moment is dat niet leuk meer.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  10. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    SeX++ (16 maart 2016)

  11. #6
    Geregistreerd
    18 februari 2016
    Last Online
    27 augustus 2019 @ 16:38
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    64
    Discussies
    10
    Thanks
    27
    Thanked
    76 in 19 posts

    Standaard

    Het is ook niet leuk willem!
    Ze maken er zelf een sport of beroep van, spelen op je irritatie en je geduld. En voor geld doet men veel.
    En het ligt ook grotendeels aan jezelf. Net wat fijnschieter ook aangeeft dat je niet te serieus moet zijn en ze laat weten dat je het weet, en toch rustig blijft.
    Ook met afdingen op kleding of spullen die je koopt. Meeste betalen meteen de vraagprijs.
    Maar hun verwachten dat je afdingt. Is er ook op berekent. En geloof me er zijn er veel die dat niet doen. En zo onnodig meer betalen.

    Ik heb me soms zo liggen irriteren tijdens eerste reis tot intree geld voor atracties. En je doet er niks aan. Een fallang betaald tegenover de thai drie dubbel tarief. En waar hij ook komt zien ze hem als fallang, ook al is het een doorgewinterde expat. Op bekent terein zullen de meeste thai wel de expat als gelijke beschouwen hopelijk.

    Zelfs thaise corupte politie laat zich al te graag omkopen voor iets van niks, of van verkeersovertreding en dan nog meer moet betalen.

    Zelfs voor regen cape wat in een winkel 60 bth kost! ze op straat voor 100bth verkopen. Voor de thai zelf de werkelijke prijs. en voor de fallang meer. En als je dan niet weet dat deze regen cape in een 7/11 goedkoper is dan weet je niet beter. Als je t wel weet dan ga je een 7/11 een kopen.

    En wie weet voor wat nog meer je als westerling meer betaald.

    Bangkok ga ik dit jaar voor het eerst bezoeken. Zal vast niet aan ontkomen dat ik dan meer ga betalen.

    Hoe vaker je na thailand reist hoe handiger je er in word. Maar denk wel dat dit punt altijd zal blijven bestaan.

  12. Onderstaande 3 leden hebben Spikey73 bedankt voor deze bijdrage:

    biged (17 maart 2016),SeX++ (16 maart 2016),Ties85 ( 3 april 2016)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Babylon 468*60   Diamond 468*60