Pagina 6 van 63 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 126 t/m 150 van 1564

Discussie: IJsberen en Voetbal

  1. #126
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi69 Bekijk bericht
    Bin zwar zum Glück kein Belgier, aber einen Elfmeter für Costa Rica habe ich auch gesehen (in der 62. min., habe ich mir extra gemerkt), als ein Spieler aus Costa Rica im Strafraum umgestoßen wurde. Wäre das einem Robben passiert, hätte jeder Holländer Elfmeter gefordert.
    Dann hast du das nicht richtig gesehen ! Wat wel opviel was dat Robben zeker in het begin vd wedstrijd vogelvrij leek verklaard en dat de ene na de andere smerige overtreding gemaakt kon worden, vaak onbestraft.
    Pas later greep de scheids in maar hij had Costa Rica minimaal 1 maal rood moeten geven waar hij nu met geel het afdeed. Maar wat maakt het verder uit, we staan in de halve finale tegen een bepaald niet sterk Argentinië. Het zwakste Argentinië sinds jaren met een bepaald niet fit ogende Messi.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #127
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    hmm "Schwalbe'' haben die Deutschen das nicht ausgefunden dass Wort?, so ich errinere mir plotz mathaus, Voller? final 1974 ? gab es kein Schwalbe dann? oder wann war dass?

  3. #128
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi69 Bekijk bericht
    Bin zwar zum Glück kein Belgier, aber einen Elfmeter für Costa Rica habe ich auch gesehen (in der 62. min., habe ich mir extra gemerkt), als ein Spieler aus Costa Rica im Strafraum umgestoßen wurde. Wäre das einem Robben passiert, hätte jeder Holländer Elfmeter gefordert.
    Effe later fluit de scheidsrechter wel voor eenzelfde fout op het middenveld.
    Waarom in de zestien niet?
    Jan Mulder en Johan Boskamp zaten gisteren in de studio bij Sporza, en gaven eerlijk toe dat dit strafschopfouten waren.
    In de verlengingen was er ook zo'n fout.
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  4. #129
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    12 september 2015 @ 22:48
    Locatie
    linker Niederrhein ™
    Berichten
    5.650
    Discussies
    392
    Thanks
    4.150
    Thanked
    2.853 in 1.178 posts

    Standaard

    Wir reden ja hier nicht von 1974. Sonst könnte ich auch ein anderes Ereignis aus der Historie anführen:

    Ein Niederrheiner ist einer, der nix weiß und alles erklären kann. (Hanns Dieter Hüsch, † 12/2005)

    In DFB-Pokal und Champions League noch ungeschlagen! Die Elf vom Niederrhein - Auf, auf, auf in die Champions League

    Nach dem Club ist vor dem Club. (frei nach Sepp Herberger, † 4/1977)

  5. #130
    Geregistreerd
    9 juni 2013
    Last Online
    15 april 2021 @ 19:44
    Berichten
    3.223
    Discussies
    85
    Thanks
    19.086
    Thanked
    9.024 in 2.133 posts

    Standaard

    Dass macht das Haar völler 😄
    Teddy Bear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

  6. #131
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    ... maar vooral als je de reacties aanklikt bij de artikelen zie je alle tekenen van een Calimero complex en negativisme mbt Oranje. Vreemd zo ken ik de Belgen helemaal niet.


    Zo herken ik Van der Gijp wel

    Jammer dat de Belgen er uit liggen, was mooi geweest om de Wereld Cup te pakken door Spanje, België en Duitsland te verslaan .
    Maar de Zuid/Midden-Amerikaanse route via Chili, Mexico, Costa Rica, Argentinië en Brazilië is ook mooi!

  7. #132
    Geregistreerd
    9 juni 2013
    Last Online
    15 april 2021 @ 19:44
    Berichten
    3.223
    Discussies
    85
    Thanks
    19.086
    Thanked
    9.024 in 2.133 posts

    Standaard

    Teddy Bear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

  8. Onderstaande 3 leden hebben Sjeufke bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 7 juli 2014),Wentelt Eefje ( 7 juli 2014),Willi69 ( 6 juli 2014)

  9. #133
    Geregistreerd
    9 september 2010
    Last Online
    Vandaag @ 09:54
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    3.168
    Discussies
    33
    Thanks
    226
    Thanked
    557 in 345 posts

    Standaard

    Verliezende bondscoach sportief: "Nederland had veel kansen"

    Met opgeheven hoofd nam Jorge Luis Pinto zaterdag met Costa Rica afscheid van het WK. "Nederland is een Europese grootmacht", zei de bondscoach na 120 minuten zonder doelpunten en een verloren strafschoppenserie. "Dat bleek wel."

    "Verliezen na strafschoppen is niet leuk", vervolgde de succesvolle oefenmeester van Costa Rica. "Maar we hebben ook veel geluk gehad. Nederland had veel kansen en was de betere ploeg. Zij verdienen het om door te gaan naar de halve finales. Daar moeten we eerlijk in zijn. Wij gaan blij weg uit Brazilië. We hebben hier mooie dingen laten zien. Niemand geloofde in ons, maar we hebben veel mensen verrast. Tegen Uruguay, Italië, Engeland en Griekenland."

    Pinto sprak tijdens de wedstrijd even met Arjen Robben. "Ik vroeg hem of hij ons ook iets wilde laten winnen. Hij heeft al zo veel gewonnen. Jammer genoeg heeft hij dat niet gedaan. Hij is momenteel de beste aanvaller van de wereld. Een geniale voetballer."

    Bron: Voetbalmedia

  10. #134
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard 'Hoe wij Messi gaan stoppen? Hoe gaat Argentinië Robben stoppen?'

    Dé vraag die de komende dagen veelvuldig gesteld zal worden: hoe gaat Oranje Lionel Messi onschadelijk maken. De kleine dribbelaar van Barcelona is de man om wie het draait bij Argentinië, dat woensdagavond in Sao Paulo als tegenstander fungeert in de halve finale. Assistent-bondscoach Patrick Kluivert kan daar echter niet van wakker liggen. Hij draait de rollen om.

    Want wat Messi is voor de Argentijnen, is Arjen Robben voor Nederland. De aanvaller uit Bedum lijkt zelfs nog in grootsere vorm te verkeren dan la Pulga. "Hoe wij Messi gaan stoppen?", herhaalt Kluivert de vraag van een Argentijnse journalist. "Hoe gaan zij Robben stoppen?", kaatst hij terug. De topspits van weleer voegt daar uiteraard wel aan toe dat Messi 'een geweldige speler' is.

    Kluivert beaamt dat de halve finale tegen la Albiceleste zwaar zal worden, maar weet ook dat de spelers van het Nederlands elftal bijna vier dagen hebben om tot rust te komen. "Onze spelers zullen wel vermoeid zijn, zeker, maar dat geldt ook voor Argentinië. Oranje trapt woensdagavond om 22.00 uur af tegen de Zuid-Amerikaanse grootmacht.

    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=218781
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  11. #135
    Geregistreerd
    9 september 2010
    Last Online
    Vandaag @ 09:54
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    3.168
    Discussies
    33
    Thanks
    226
    Thanked
    557 in 345 posts

    Standaard

    Analyse


    "Jammer België, maar ook niet meer dan dat"

    Peter Vandenbempt zit met een dubbel gevoel. "Deze kans hadden de Belgen moeten grijpen", vindt de voetbalcommentator. "Zoveel meeval krijgen ze niet meer." En wie staat volgende zondag in Rio met de Wereldbeker te zwaaien? "Ik zet mijn geld op Duitsland. Ik hoop het en ze verdienen het."

    Gemiste kans
    Ik zit met een dubbel gevoel, vooral teleurstelling, omdat het beste België dit Argentinië opzij had kunnen zetten. Die kans had je moeten grijpen. Een gemiste kans. En kansen op een Wereldbeker krijg je niet elke dag. Je had beter moet zijn en Argentinië in de problemen moeten brengen. Je had zomaar in de halve finales kunnen staan. Argentinië heeft niet gevoetbald. Di Maria zorgde voor problemen op de rechterflank, gelukkig moest die er vroeg af. En Higuain speelde zijn beste wedstrijd op dit WK. Voor het overige heeft Argentinië gedaan wat ik ook van Duitsland tegen Frankrijk heb gezien: vroeg scoren om daarna achterover te leunen. Argentinië ging niet voor een schoonheidsprijs, maar voor een plaats in de halve finales.

    Eén goeie wedstrijd
    Teleurstellend wat België daar maar tegenover heeft kunnen stellen. Dat moet beter als je ambitieus bent en jezelf bij de betere ploegen rekent. Ik weet niet of de nationale ploeg in de toekomst ook zoveel meeval zal hebben: met de loting, met het weer en met de kwaliteit van de tegenstanders. En na de Verenigde Staten bots je dan op lang niet het sterkste Argentinië. Ze hebben één goeie wedstrijd gespeeld. Over een heel toernooi bekeken is dat te weinig. In de groepsfase heeft België drie hele matige wedstrijden gespeeld, die ze dankzij een klasseflits en fysieke paraatheid toch hebben kunnen winnen. Daarna kwam een geweldige wedstrijd tegen de Verenigde Staten, een die we ons nog lang zullen herinneren, maar wel tegen een zwakke tegenstander die de deur wagenwijd openzette. Argentinië had zijn les goed geleerd en pakte het anders aan. Dus: bij de laatste acht eindigen vind ik goed gedaan, maar ook niet meer dan dat. Je mag ontgoocheld zijn over het spelniveau: in de eerste ronde en ook in de kwartfinales.

    Hazard een grote ontgoocheling
    De man die mij het meeste ontgoocheld heeft is toch Eden Hazard. Van hem hadden we het meeste verwacht. Hij werd in één adem met grote namen als Messi, Ronaldo en Neymar genoemd. Hazard heeft het niet voor mekaar gekregen, ook niet tegen Argentinië. Als de match op slot zit, heb je zo'n speler nodig. Kijk maar naar Arjen Robben. Ik overdrijf als ik Nederland een eenmansploeg noem, maar Robben doet het wel tegen Costa Ricanen die 120 minuten lang naar zijn benen schoppen. Dat hadden we van Hazard ook verwacht. Misschien laat hij dat later nog zien. Hij is in elk geval kritisch voor zichzelf, een positief punt.

    Train tactisch
    Aan excuses als "gebrek aan ervaring" kan ik me alleen maar ergeren. Maak de vergelijking met Duitsland vier jaar geleden in Zuid-Afrika. Van Müller, Khedira en Özil hadden we bij wijze van spreken nog nooit gehoord. En Duitsland stond toen in de halve finales. Een defensieve organisatie staat er. Misschien moet er nu meer getraind worden op automatismen, op offensieve patronen. Dat gemor hoor je af en toe vanuit de spelersgroep: er werd te weinig tactisch getraind en dat er niet op stilstaande fases geoefend is. Wilmots reageert daar kregelig op. Dieper in het toernooi kunnen standaardsituaties meer en meer de wedstrijd bepalen. Aan die details moet België nu werken. En vooral oplossingen zoeken om defensieve gordels te ontmantelen. Over twee jaar zullen we ook tegen een muur moeten opboksen. Het is nu eenmaal de wet van de betere.

    Duitsland wereldkampioen
    Voor de wereldtitel zet ik mijn geld op Duitsland. Toegegeven, ik hoop het ook. Tegen Frankrijk stelden de Duitsers me teleur, maar voorts bekoort het team me al sinds 2006. Ik ben ingepalmd door het nieuwe Duitsland en Bayern München. Zoals die voetballen. Dat mag nu een keer beloond worden met een trofee. Zeker ook voor bondstrainer Joachim Löw. Argentinië speelt niet als een wereldkampioen. Ook Brazilië niet, al zou ik het gigantische volksfeest wel willen meemaken. Het kabaal van die 200 miljoen Brazilianen maakt wel krachten los bij de nationale elf. En die passie durft ook al eens in het hoofd van een scheidsrechter te kruipen. Daarom zal Duitsland dus wel heel goed moeten zijn om in de halve finales voorbij Brazilië te geraken. En Nederland mag van mij de wereldtitel mee naar huis nemen. Het is heel knap wat die groep presteert met veel spelers uit de eigen competitie, maar de ploeg hangt wel te veel af van Robben.

    Peter Vandenbempt
    Belgisch voetbalcommentator


    Bron: Voetbalmedia

  12. #136
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Last Online
    7 augustus 2023 @ 00:05
    Berichten
    1.418
    Discussies
    63
    Thanks
    1.452
    Thanked
    1.136 in 393 posts

    Standaard

    Dacht dat Khedira en Ozil nét ontdekt werden op het WK10....

    Zolang Duitsland of Nederland maar winnen.

    en voor de rest wil ik nog wel eens zien als België zich zal kwalificeren voor het EK....
    Is ondertussen al 20 jaar geleden... (EK 2000 waren we automatisch gekwalificeerd als organisatie)

    Sneller, preciezer, meer diepgang moet blijven aan gewerkt worden. De organisatie staat er wel.
    Pain is weakness leaving the brain !

  13. #137
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Costana Bekijk bericht
    en voor de rest wil ik nog wel eens zien als België zich zal kwalificeren voor het EK....
    Dat zal wel lukken, want de eerste twee uit de poule zijn rechtstreeks geplaatst!
    De Rode Duivels spelen in de voorronde van het EK 2016 in Frankrijk in poule B tegen Bosnië-Herzegovina, Israël, Wales, Cyprus en Andorra.
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  14. #138
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Kijktip: vanavond om 21.25u andere tijden sport over het WK van 1978, de finale verloren we van Argentinië, de kopbal van Nanninga, de paal van Rensenbrink en de manchet van vd Kerkhof. De afstand schoten van Haan zullen ook wel getoond worden.
    Winnen door omkoping, in 1978 bleek het mogelijk!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  15. #139
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Last Online
    7 augustus 2023 @ 00:05
    Berichten
    1.418
    Discussies
    63
    Thanks
    1.452
    Thanked
    1.136 in 393 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAUL7 Bekijk bericht
    Dat zal wel lukken, want de eerste twee uit de poule zijn rechtstreeks geplaatst!
    De Rode Duivels spelen in de voorronde van het EK 2016 in Frankrijk in poule B tegen Bosnië-Herzegovina, Israël, Wales, Cyprus en Andorra.
    okay wist ik nog niet...ik geloof er iets meer in maar toch geen garantie...
    Pain is weakness leaving the brain !

  16. #140
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Kijktip: vanavond om 21.25u andere tijden sport over het WK van 1978, de finale verloren we van Argentinië, de kopbal van Nanninga, de paal van Rensenbrink en de manchet van vd Kerkhof. De afstand schoten van Haan zullen ook wel getoond worden.
    Winnen door omkoping, in 1978 bleek het mogelijk!
    De omgekochte wedstrijd tegen Peru werd gewonnen met 6-0.
    In 1986 won Argentinië met de hulp van de hand van God tegen Engeland.
    Twee gepikte WK's!
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  17. #141
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard 'FIFA overweegt titel van Argentinië op WK 1978 te schrappen'

    Nederland wordt 34 jaar na het verliezen van de WK-finale in 1978 mogelijk alsnog uitgeroepen tot winnaar. Oranje verloor de finale van het toernooi van gastland Argentinië, maar de manier waarop de Argentijnen de eindstrijd bereikten doet steeds meer twijfels rijzen. Nieuwe verklaringen en bewijzen kunnen er alsnog toe leiden dat Argentinië haar veroverde titel moet inleveren; Nederland is in dat geval alsnog WK-winnaar.

    Aan het WK namen zestien teams deel en na de groepsfase bleven acht landen over, die in twee groepen doorspeelden. Nederland won voor Italië, West-Duitsland en Oostenrijk de groep en stroomde zo direct door naar de finale. In de andere groep eindigde Argentinië als winnaar dankzij een wonderbaarlijke 6-0 overwinning op Peru. Daardoor werd Brazilië voorbijgestreefd en mocht Argentinië naar de finale.

    Vanuit Peru duiken echter meer en meer berichten op dat het nationale team zich liet omkopen door Argentinië. Zo zou er een enorme lading graan naar Peru gegaan zijn na de wedstrijd. Voormalig senator Genaro Ledesma Izquieta gaf al eerder toe dat Argentinië wilde dat Peru ruim zou verliezen, met als beloning de legale doorstroom van enkele Peruviaanse politieke tegenstanders richting Argentinië. Nu zegt ook Ramon Quiroga, de man die in 1978 het doel van Peru verdedigde, dat verdediger Rodolfo Manzo en hij zich minder inzetten dan eerder in het toernooi.

    Meerdere Peruviaans internationals namen het geheim mee hun graf in, omdat zij tijdens een vliegtuigcrash in 1987 om het leven kwamen. De Argentijnse aanvaller Leopoldo Luque liet enkele jaren na het winnen van het WK '78 al optekenen dat er een geur van omkoping hing rond de ruime winst van Argentinië op Peru. “Van wat ik nu weet, kan ik niet zeggen dat ik trots ben op de winst. Maar ik realiseerde me dat destijds allemaal niet, de meeste van ons niet. We speelden gewoon voetbal”, zei hij.

    Volgens Argentijnse media overweegt de wereldvoetbalbond (FIFA) serieus om aan de slag te gaan met de nieuwe verklaringen en bewijzen die het heeft ontvangen. De kans is dan ook aanwezig dat de WK-winst van de Zuid-Amerikanen geschrapt wordt en dat Nederland ruim drie decennia na dato alsnog de titel toegewezen krijgt. In de finale verloor Oranje met 3-1; Mario Kempes en Dick Nanninga scoorden in de reguliere tijd en in de verlenging velden Kempes en Daniel Bertoni het vonnis over Nederland met ieder een doelpunt.

    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=159072

    Spijtig genoeg hebben we hier nooit meer iets van gehoord!
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  18. #142
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    12 september 2015 @ 22:48
    Locatie
    linker Niederrhein ™
    Berichten
    5.650
    Discussies
    392
    Thanks
    4.150
    Thanked
    2.853 in 1.178 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Costana Bekijk bericht
    en voor de rest wil ik nog wel eens zien als België zich zal kwalificeren voor het EK....
    Is ondertussen al 20 jaar geleden... (EK 2000 waren we automatisch gekwalificeerd als organisatie)
    1980 stand Belgien sogar im Finale der EM und hat dort mit 1:2 verloren. Gegen wen eigentlich?
    Ein Niederrheiner ist einer, der nix weiß und alles erklären kann. (Hanns Dieter Hüsch, † 12/2005)

    In DFB-Pokal und Champions League noch ungeschlagen! Die Elf vom Niederrhein - Auf, auf, auf in die Champions League

    Nach dem Club ist vor dem Club. (frei nach Sepp Herberger, † 4/1977)

  19. #143
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    27 maart 2024 @ 22:19
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.237
    Discussies
    50
    Thanks
    12.527
    Thanked
    4.332 in 1.814 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willi69 Bekijk bericht
    1980 stand Belgien sogar im Finale der EM und hat dort mit 1:2 verloren. Gegen wen eigentlich?
    Horst Hrubesch!!

    belgie.jpg
    NEVER UNDERESTIMATE THE SENSE OF THE NON-SENSE.

  20. #144
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    dat van die 6es goals tegen Peei is onlangs uitgekomen omdae Peru economische steun had ontbangen
    en ja Anderlechtspelers Haan en Remsenbrimk nrachtem Nedeeland naar de finale en die gaat er mu pok aan lomen wamt diy Atgentimie is miet grpotst hoor en dat maakt de frustratie des te groter. met dit talent hadden we zeker via stilstaande fases meer moetem uithalen?
    Em indien Edem Hazard die boj de tien best betaalde spelers ter wereld hoort nog msar eem fraktie van de eerkkracht van zijn ploeggenoten zou aantonen haalden we de finale

  21. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Sjeufke ( 6 juli 2014)

  22. #145
    Geregistreerd
    22 december 2009
    Last Online
    Vandaag @ 07:28
    Berichten
    700
    Discussies
    24
    Thanks
    1.247
    Thanked
    964 in 330 posts

    Standaard

    Nu ook weer niet overdrijven, ze hebben één goede wedstrijd gespeeld (tegen USA) en voor de rest konden ze mee met de overige ploegen maar ook niet meer dan dat.
    Overige ploegen hebben ook bijna allemaal maar één goede wedstrijd gespeeld, neem nu Duitsland....tegen Portugal, en Nederland tegen Spanje.
    Wij, Belgen mogen blij zijn dat we erbij mochten zijn en de volgende jaren zullen we wel zien. Het enige dat telt, is een prijs pakken.
    Anderlecht heeft ook CL gespeeld maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hoeveel wedstrijden hebben ze gewonnen ?

  23. #146
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAUL7 Bekijk bericht
    Nederland wordt 34 jaar na het verliezen van de WK-finale in 1978 mogelijk alsnog uitgeroepen tot winnaar. Oranje verloor de finale van het toernooi van gastland Argentinië, maar de manier waarop de Argentijnen de eindstrijd bereikten doet steeds meer twijfels rijzen. Nieuwe verklaringen en bewijzen kunnen er alsnog toe leiden dat Argentinië haar veroverde titel moet inleveren; Nederland is in dat geval alsnog WK-winnaar.

    ...

    Spijtig genoeg hebben we hier nooit meer iets van gehoord!
    Gelukkig maar! Op z'n manier een WK-titel krijgen is geen eer!

  24. #147
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davedv Bekijk bericht
    Ik vond de scheids overigens niet geweldig, ik snap dat robben de schijn tegen heeft maar hij werd vaak hard aangepakt. En die grens moet bij c&a gaan werken, daar hebben ze vlaggetjesdag voor hem.
    Ik vond de scheids naar WK maatstaven ook niet schokkend slecht, hij heeft geen beslissingen genomen die het spel regelrecht hebben of had kunnen beïnvloeden. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zijn wanprestatie in het niet viel bij die van de grensrechter. Ja die had het soms wel goed als van persie of een ander buiten spel stond maar hij zat er ook heel vaak naast. te vaak voor een toernooi als deze.

    Daarnaast hadden die CostaRicanezen natuurlijk nog een wereldkeeper. En had Nederland te maken met en paar kleine pechduiveltjes die het spel meer beïnvloeden dan scheids- en grensrechter samen. Dus ik ga er van uit dat dit voor Nederland e gebruikelijke het zit niet mee vandaag"wedstrijd was, die we ieder toernooi wel hebben. Maar meestal vliegen we er dan uit, nu niet.

    En trouwens, die Colombiaanse coach van Costa Rico, wat een verademing, dat geluid na een verloren wedstrijd. Meestal wentelen coaches zich in hun verdriet en gooien er nog een sausje onrechtvaardigheid overheen. Nee hoor, deze man niet.
    Ze waren dit toernooi gewoon goed, kijk maar welke landen ze verslagen hebben. Goed, die speelden niet groots maar het was wel een zwaardere weg dan die bv Belgie of de VS af legden.

    Jammer dat Kuipers weer geen finale mag fluiten.

  25. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Davedv ( 7 juli 2014)

  26. #148
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Als je wilt lachen dan moet je hln.be aanklikken, je staat verbaasd niet zo zeer over het Belgische Chauvinisme, das geen punt, doen wij ook aan, maar vooral als je de reacties aanklikt bij de artikelen zie je alle tekenen van een Calimero complex en negativisme mbt Oranje. Vreemd zo ken ik de Belgen helemaal niet. Dit is helemaal hilarisch, een Belg die 2 strafschoppen zag voor Costa Rica.
    Ik heb het ook gelezen... Verbazingwekkend. Dat het Calimero complex weer helemaal terug is geeft te denken, geen goed vooruitzicht voor de toekomst. Ik achtte het Belgische voetbal in de toekomst tot redelijk groet dingen in staat, maar als je zulke dingen leest weet je dat wat ze nu bereikt hebben gewoon weer uit elkaar gaat vallen.

  27. #149
    Geregistreerd
    2 juni 2014
    Last Online
    9 maart 2019 @ 21:20
    Berichten
    373
    Discussies
    15
    Thanks
    164
    Thanked
    836 in 212 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Ik vond de scheids naar WK maatstaven ook niet schokkend slecht, hij heeft geen beslissingen genomen die het spel regelrecht hebben of had kunnen beïnvloeden. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zijn wanprestatie in het niet viel bij die van de grensrechter. Ja die had het soms wel goed als van persie of een ander buiten spel stond maar hij zat er ook heel vaak naast. te vaak voor een toernooi als deze
    De scheids was niet schokkend slecht, maar volgens mij was er minimaal één Costa Ricaan die een tweede gele kaart had verdiend.
    De grens zat er gewoon te vaak naast, in principe weet je al genoeg bij de Fifa als ze geen herhaling van de situatie laten zien.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Dus ik ga er van uit dat dit voor Nederland e gebruikelijke het zit niet mee vandaag"wedstrijd was, die we ieder toernooi wel hebben. Maar meestal vliegen we er dan uit, nu niet.
    Dan is er nu echt niks meer dat ons tegenhoudt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Jammer dat Kuipers weer geen finale mag fluiten.
    Over 2 jaar heeft hij weer een kans

  28. #150
    Geregistreerd
    9 september 2010
    Last Online
    Vandaag @ 09:54
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    3.168
    Discussies
    33
    Thanks
    226
    Thanked
    557 in 345 posts

    Standaard

    De Belgen hebben zichzelf in de aanloop naar dit toernooi schromelijk overschat. Veel zuiderburen zagen hun ploeg na de makkelijke loting en de gunstige weersomstandigheden in hun speelsteden minimaal tot de laatste vier komen. Nu Oranje daar tegen hun verwachtingen en hoop met een hele onervaren ploeg wel in is geslaagd, is er onder een bepaald gedeelte van het volk enige afgunst te bespeuren ten opzichte van die zogenaamde 'diknekken'. Dat merk je op de televisie en met name in HLN. Vier jaar geleden was dat ook al zo met Gunther Jacob en Franky Vercauteren, die toen tv-analisten waren. Zij reageerden steeds teleurgesteld na de overwinningen van Nederland.

    Ik verwacht dat de Rode Duivels op het EK 2016 hogere ogen gaan gooien. Het talent is aanwezig en ze hebben nu wat ervaring opgedaan tegen B- en C-landen. Als ze bij de volgende loting weer veel geluk hebben en tactisch bijgeschoold worden door een capabele bondscoach moeten ze in de komende jaren kunnen gaan oogsten. Ik gun ze een coach van het niveau Louis van Gaal, iemand die van een ploeg met spelers als Hazard, De Bruyne, Witsel, Origi, Courtois en wellicht Januzaj en de andere Hazard wel een sterk team kan maken.

    De affiches Nederland-Argentinië en Brazilië-Duitsland zijn op papier overigens om van te smullen. Heerlijk voor de liefhebber, om naar uit te kijken. En nogmaals benadruk ik dat het bijzonder knap is wat Oranje in Brazilië presteert. Spanje, Chili en Mexico al verslagen met veel spelers uit de Nederlandse Eredivisie en dat zonder 'sterkmaker op het middenveld' Strootman en de laatste twee wedstrijden ook 'chef middenveld' De Jong. Stel je voor dat die twee deze week beschikbaar zouden zijn...

  29. Onderstaande leden hebben Peter020 bedankt voor deze bijdrage:

    deket ( 7 juli 2014)

 

 
Pagina 6 van 63 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Babylon 468*60   Diamond 468*60