Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 185

Discussie: IJsberen en Voetbal

  1. #51
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    O het kan nog gekker hoor, Belgen die voor Spanje gaan supporteren .
    Ik ben een Spanjaard die in België geboren is! Ik wist niet dat jij een Duitser was die in Nederland geboren is?
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  2. #52
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Hoe kun je toch zulke duidelijke buitenspelposities missen als lijnrechters?
    Als leek heb ik me eens laten vertellen dat dit fysiek onmogelijk is. De grensrechter moet zijn blik immers richten op het exacte moment van afspelen en tegelijkertijd op de aanvaller (die op een lijn staat met de verdedigers). Vooral in situaties waar de aanvaller in volle sprint de lijn verdedigers kruist, schijnt het onmogelijk te zijn om dat correct met het blote oog waar te nemen. Dus . . . technische hulpmiddelen toestaan.

  3. #53
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Dus . . . technische hulpmiddelen toestaan.
    En daarmee was duidelijk te zien op de duitse tv dat zowel bij een spaans als een duits doelpunt de spelers buitenspel stonden.
    En waarom in zo'n geval niet overgaan op het stilleggen en kijken naar de beelden ? Tja de Fifa is een wat ouderwetse organisatie die stelt dat niet ieder lid van de Fifa dit kan invoeren.

    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  4. #54
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Last Online
    16 november 2023 @ 08:19
    Berichten
    1.203
    Discussies
    21
    Thanks
    269
    Thanked
    404 in 96 posts

    Standaard

    Buitenspel is idd heel moeilijk waar te nemen omdat je op veel verschillende dingen moet letten. Als het heel erg snel gaat met lopende mensen terugvallende ballen momenten van spelen etc etc.. is bijna onmogelijk te doen... Idd zou voor buitenspel een hulpmiddel moeten komen maar dat kan nog heel lang duren... Doellijn bewaking is het enige waar de fifa nu iets aan wil doen.

    wat ik kwalijker vind is dat er een kerel achter de goal staat en een grensrechter en net als gister bij barca werd er een van psg van achter in zijn rug de lijn over geduwd.. met volle hand... Er staat een assistent 2 meter er vanaf naast de goal en een grensrechter op een meter of 5 en ze laten het gewoon doorgaan... Dat is kwalijk ...

    Dat er een keer wat fout gaat bij buitenspel is jammer maar kan gebeuren maar als je ziet wat er aan overtredingen gemist wordt vind ik kwalijker..

  5. #55
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    En daarmee was duidelijk te zien op de duitse tv dat zowel bij een spaans als een duits doelpunt de spelers buitenspel stonden.
    En waarom in zo'n geval niet overgaan op het stilleggen en kijken naar de beelden ? Tja de Fifa is een wat ouderwetse organisatie die stelt dat niet ieder lid van de Fifa dit kan invoeren.

    Ja, dat klopt, aan beide kanten gingen de lijnrechters in de fout en zou bij correctie hiervan Dortmund ook door zijn gegaan. Wat de fysieke onmogelijkheid betreft waar Badslippers het over heeft, leek me echter bij de buitenspel goal van Dortmund fysiek onmogelijk dat ze dat tot twee keer achter elkaar niet hebben kunnen zien.

    Hoewel de meeste problemen bij voetbalwedstrijden te maken hebben met buitenspel goals en wel of niet terecht geven van een penalty, worden we ondertussen door die zeer ouderwetse organisatie 'blij' gemaakt met een dooie muts zoals een doellijnrechter die alleen moet beoordelen of een bal over het lijntje is, en zelfs zo'n simpele beperkte taak ging een paar keer volledig mis tijdens afgelopen EK. Met zoveel onwil om te moderniseren maakt die ouderwetse organisatie zich compleet ongeloofwaardig.
    Temeer na allerlei recente gepubliceerde omkopingsschandalen en uitgekomen belangenverstrengelingen met het wedden op eigen wedstrijden, kan men het zich eigenlijk niet permitteren om geen beschikbare middelen in te zetten die een eerlijker wedstrijdverloop kunnen bevorderen.

  6. #56
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Last Online
    16 november 2023 @ 08:19
    Berichten
    1.203
    Discussies
    21
    Thanks
    269
    Thanked
    404 in 96 posts

    Standaard

    @picasso doellijnbewaking wordt ingezet in Brazilie tijdens het WK! Dus dat hoeft niet meer door dat mannetje met zijn stokkie zonder vlaggie..

  7. #57
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seqoya Bekijk bericht
    @picasso doellijnbewaking wordt ingezet in Brazilie tijdens het WK! Dus dat hoeft niet meer door dat mannetje met zijn stokkie zonder vlaggie..
    Een dooie muts dus, er zijn belangrijker problemen dan het balletje dat wel of niet over de doellijn gaat. De echte discussie wordt met deze dooie muts weer 20 jaar uitgesteld.

  8. #58
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Last Online
    16 november 2023 @ 08:19
    Berichten
    1.203
    Discussies
    21
    Thanks
    269
    Thanked
    404 in 96 posts

    Standaard

    Nou vraag maar niet aan engeland of ze dat een dooie mus vinden... die hebben er door verloren... Als het aan mij ligt ook overal bewaking voor maar dat zal er echt nooit komen.

    Misschien dat er ooit iets komt dat je 2x per wedstrijd terug mag kijken per team ...maar volledige bewaking van buitenspel lijkt me niet... ze kunnen beter buitenspel laten vallen en zonder buitenspel spelen zal het spel ook ten goede komen..

  9. #59
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seqoya Bekijk bericht
    Nou vraag maar niet aan engeland of ze dat een dooie mus vinden... die hebben er door verloren... Als het aan mij ligt ook overal bewaking voor maar dat zal er echt nooit komen.

    Misschien dat er ooit iets komt dat je 2x per wedstrijd terug mag kijken per team ...maar volledige bewaking van buitenspel lijkt me niet... ze kunnen beter buitenspel laten vallen en zonder buitenspel spelen zal het spel ook ten goede komen..
    Volledige bewaking is weer het andere uiterste en hoeft van mij niet. Ik zie er echter niets op tegen om bij cruciale momenten (buitenspelgoals en wel/niet penalties) de teams twee of drie "hawk-eye" momenten te geven zoals bij tennis ter verificatie van een beslissing. Wat is er op tegen om een verkeerde scheidrechterbeslissing a la minute te corrigeren?

    Een paar blunders begaan door goede scheidsrechters lijkt mij menselijk en kunnen op deze manier recht getrokken worden. Bij veel meer blunders denk ik dat de scheidsrechter niet het gewenste niveau heeft.

  10. #60
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Last Online
    16 november 2023 @ 08:19
    Berichten
    1.203
    Discussies
    21
    Thanks
    269
    Thanked
    404 in 96 posts

    Standaard

    helemaal mee eens over de hawkeye maar ik ben zelf scheidsrechter en wij zien alles mooi van een punt op tv maar als je tussen die gasten loopt gebeurt er heel veel om je heen.

    soms sta je in perfecte lijn met een situatie en komt er ineens een speler voor je langs...en dan hoor je knal en heb je het niet gezien... dat soort dingen gebeuren. Ik had vroeger ook altijd commentaar maar ik fluit nu een jaar of 7 en je kunt simpelweg niet alles zien... Wat wij via de tv als blunders zien kan soms ook wel eens door een scheids vanuit zijn hoek niet waar te nemen zijn...

    maar nog iets veel belangrijkers kom je vanavond GT ?

  11. #61
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seqoya Bekijk bericht
    maar nog iets veel belangrijkers kom je vanavond GT ?
    Mijn hawk-eye kijkt vanavond in de richting van Frankfurt. GT zal een andere keer worden :smile:.

  12. #62
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Een paar blunders begaan door goede scheidsrechters lijkt mij menselijk en kunnen op deze manier recht getrokken worden. Bij veel meer blunders denk ik dat de scheidsrechter niet het gewenste niveau heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seqoya Bekijk bericht
    Ik had vroeger ook altijd commentaar maar ik fluit nu een jaar of 7 en je kunt simpelweg niet alles zien... Wat wij via de tv als blunders zien kan soms ook wel eens door een scheids vanuit zijn hoek niet waar te nemen zijn...
    Dikke 20 jaar lang basketbal gefloten. Gaat ook heel snel. Zoals Seqoya zegt, het ene moment heb je een perfect standpunt, je staat er met je neus bovenop, speler loopt door je beeld, weg ideale positie. Blunders van scheidsrechters behoren bij de sport. Het is onmogelijk dat een scheidsrechter alles ziet, alles correct beoordeelt en geen blunders maakt. Inderdaad, het blijven mensen. Tja, wat is teveel? Ligt ook aan de context. "Champions League" is immers geen cafévoetbal (hoewel je leven ook niet altijd zeker is bij een verkeerde beslissing!). De belangen zijn zo groot. Er gaan miljoenen in om. Ik geloof zelfs dat de sponsors alleen al over het miljard sponsoren. Bij winst toucheert een club dermate hoge bedragen dat het niet meer rechtvaardig is als wedstrijden beïnvloed worden door verkeerde beslissingen. In dat miljoenenspel doen spelers gretig mee om de scheidsrechter te beïnvloeden en om de tuin te leiden. Ze hoeven maar een tikje op hun schouders te voelen en ze storten als een dronkaard die over zijn eigen voeten struikelt ter aarde. Fysiek onmogelijk om dat allemaal correct in te schatten.

  13. #63
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Last Online
    16 november 2023 @ 08:19
    Berichten
    1.203
    Discussies
    21
    Thanks
    269
    Thanked
    404 in 96 posts

    Standaard

    helemaal mee eens BS !!

  14. #64
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    In geval van wel of niet een doelpunt of buitenspel laat gewoon de techniek beslissen. Ik zou niet weten waarom dat een probleem kan zijn. Zelfs met de bestaande camera's bij CL wedstrijden is dat geen enkel probleem, met een camera/sensor in het doel al helemaal niet. Voor buitenspel heb je wel meer dan 1 camera nodig maar dat zou ook vrij eenvoudig moeten kunnen.

    Je kunt uiteraard niet amateurwedstrijden zo volgen maar doe het dan bij cL wedstrijden, EK/WK en de kwalificatie daarvoor en op het hoogste profnivo dus bij ons de eredivisie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAUL7 Bekijk bericht
    Ik ben een Spanjaard die in België geboren is! Ik wist niet dat jij een Duitser was die in Nederland geboren is?
    Ik ben geboren uit zonnegloren en een zucht van de ziedende zee .
    Ben geen Duitser die in Nederland geboren is, ben gewoon in een kribbetje geboren en mijn moeder heette Maria en mijn vader Jozef. Heb wel een Duits paspoort maar heb wel meer paspoorten erg handig is dat .
    Laatst gewijzigd door Big30; 11 april 2013 om 23:47
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  15. #65
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard Halve Finales Champions League 2013!

    Bayern München - FC Barcelona
    Borussia Dortmund - Real Madrid
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  16. #66
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    12 september 2015 @ 22:48
    Locatie
    linker Niederrhein ™
    Berichten
    5.650
    Discussies
    392
    Thanks
    4.150
    Thanked
    2.853 in 1.178 posts

    Standaard

    In der Vorrunde (Gruppenphase) der diesjährigen CL sind Dortmund und Madrid schon 2x aufeinander getroffen, die Ergebnisse:

    Borussia Dortmund - Real Madrid 2 : 1
    Real Madrid - Borussia Dortmund 2 : 2

    => Dortmund kommt ins Finale, die Bayern sowieso...
    Ein Niederrheiner ist einer, der nix weiß und alles erklären kann. (Hanns Dieter Hüsch, † 12/2005)

    In DFB-Pokal und Champions League noch ungeschlagen! Die Elf vom Niederrhein - Auf, auf, auf in die Champions League

    Nach dem Club ist vor dem Club. (frei nach Sepp Herberger, † 4/1977)

  17. #67
    Geregistreerd
    30 mei 2011
    Last Online
    20 januari 2024 @ 10:42
    Locatie
    Te dicht bij GT ,maar oh zo ver weg de laatste tijd
    Berichten
    262
    Discussies
    7
    Thanks
    690
    Thanked
    91 in 57 posts

    Standaard

    De 3e op rij.

    HP020
    Kiss my schermafbeelding

  18. #68
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hp001 Bekijk bericht
    De 3e op rij.

    HP020
    Vorig jaar was Dortmund toch kampioen?
    Maar je hebt volkomen gelijk, de welgemeende felicitaties naar onze nieuwe landskampioen Bayern München, gewoon verdiend dit kampioenschap en zeer overtuigend .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  19. #69
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hp001 Bekijk bericht
    De 3e op rij.

    HP020
    Gefeliciteerd . Maar ze zijn er toch nog niet? (hoewel bijna niet meer weg te geven)

  20. #70
    Geregistreerd
    27 november 2005
    Last Online
    6 juni 2022 @ 21:20
    Locatie
    Tja... ergens in Europa
    Berichten
    538
    Discussies
    22
    Thanks
    233
    Thanked
    326 in 127 posts

    Standaard

    Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer één voor me zitten.

  21. #71
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    @JB,

    Bovenstaand bericht ben ik verplicht vanwege zijn uitermate provocatieve aard en intentie weg te moeten halen. Het is niet conform de forumregels en je strooit ook onnodig zout in de wonden. Dit is er echt te veel aan, ook al na het verlies van de Haien tegen de Eisbären.

    Noroc !

    m.vr.gr.,
    Big30
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  22. #72
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard Raad verdedigt wethouder rond PSV-deal

    http://www.nu.nl/binnenland/3399698/...-psv-deal.html

    De Eindhovense PvdA-wethouder Staf Depla lijkt in de gemeenteraad op steun te kunnen rekenen voor zijn optreden in het conflict met de Europese Commissie over de aankoop van grond van PSV.

    In een debat in de gemeenteraad legde de wethouder dinsdagavond nog eens uit welke stappen tot dusver zijn gezet en waarom hij nu naar de rechter stapt.

    De wethouder vertelde dat hij een rechtszaak begint vanwege zijn vrees dat het onderzoek naar mogelijk verboden staatssteun op verkeerde uitgangspunten wordt uitgevoerd omdat Brussel meent dat de gemeente winst moet maken op de grond. De stelligheid van de Europese Commissie noemde hij dinsdag voorbarig. Hij erkende dat de rechtszaak veel geld gaat kosten.

    Eindhoven kocht in 2011 voor ruim 48 miljoen euro de grond onder het stadion en het trainingscomplex van PSV. De club betaalt nu jaarlijks huur (pacht) aan de gemeente.
    Belachelijk dat Brussel zich hiermee bemoeit. Laat de raad dit beslissen zonder verdere inmenging!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  23. #73
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard


    http://www.bild.de/

    Wat een Gala voorstelling van München zeg! Sinds tijden weer eens genoten van een voetbal wedstrijd en het vertoonde spel, zo heel af en toe kun je plezier beleven aan het kijken naar een voetbal match.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  24. #74
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Ik ben tegen die hawkeye. Want wat wordt er gedaan als er gefloten wordt voor buitenspel bij een doorgebroken speler en het blijkt het niet te zijn. Krijgt dan degene die het aanvraagt een goal toegewezen? Voor hetzelfde geld stopt de keeper de doorgebroken speler nog of verprutst de speker de val nog. En daarnaast is het een gunstige regel voor verdedigende partijen. Want je kunt als aanvallende ploeg met 30 aanvallen net zo veel in beroep gaan als een club die net 3 keer voor de goal komt. Lijkt mij onterecht
    Gr.

    Cupido

  25. #75
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Real Madrid versloeg Manchester United niet alleen in de achtste finale van de Champions League, maar gaat nu ook de Engelse club voorbij als meest waardevolle voetbalclub van de wereld. Met een waarde van $3.3 miljard is Real Madrid ook direct 's werelds meest waardevolle sportmerk. Dat berekende tijdschrift Forbes.
    Het is natuurlijk een fictieve waarde waar nog maar de vraag is hoe schuldenlast van Real is meegenomen.
    De meest gezonde en tevens schuldenvrije Topclub is de winnaar van de CL 2013 namelijk Bayern München .
    Denk dat in NL voor PSV een soortgelijk verhaal kent d.i. schuldenvrij, economisch gezond en althans in NL de meest waardevolle club, op een afstand denk ik gevolgd door Ajax.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 
Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

FKK Artemis 468*60