Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Een witte Kerst

  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard Een witte Kerst

    Wat is dit toch mooi. Ik verlang naar een witte Kerst. Een wit sneeuwlandschap is toch het mooiste wat er is.


  2. #2
    Geregistreerd
    11 juli 2010
    Last Online
    Vandaag @ 07:54
    Locatie
    Bergen en dalen
    Berichten
    934
    Discussies
    28
    Thanks
    2.193
    Thanked
    2.181 in 410 posts

    Standaard

    helemaal met je eens!
    Maar daar zul je ver weg voor moeten.

    Of probeer in Duitsland.
    Daar komen we wel eens, dacht ik...

  3. #3
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Wanneer we 'The Most Wonderful Time Of The Year' onlosmakelijk verbinden met de kleur WIT moeten we er natuurlijk wel rekening mee houden dat dit als kwetsend ervaren kan worden door mensen met een donkere huidskleur. Hoogstwaarschijnlijk is het zelfs uitgesproken racistisch om te verlangen naar een WITTE kerst.

    Want waarom moet 'The Most Wonderful Time Of The Year' nu weer bij voorkeur WIT zijn, en niet de kleur van de één of andere met gevoelens van minderwaardigheid kampende minderheid.

    Zo krijgen we het stigma dat alles wat Goed en Wonderful is bij WIT hoort, en ontstaat er tweedeling in de samenleving. Op zo'n manier vragen we er wel zelf een beetje om dat er kalashnikovs leeggeschoten worden op bezoekers van een muziekcentrum.

    J.W.
    Keep on Walking.....

  4. #4
    Geregistreerd
    11 juli 2010
    Last Online
    Vandaag @ 07:54
    Locatie
    Bergen en dalen
    Berichten
    934
    Discussies
    28
    Thanks
    2.193
    Thanked
    2.181 in 410 posts

    Standaard

    Ik heb de indruk dat Bergm550 duidt op het gevoel wat Kerst oproept. Van gezelligheid en zo. De sfeer die er dan 'zou' zijn.

    Niet dat het over mensen met een andere huidskleur gaat.

    Kerst is een commercieel familiefeest geworden. Alleenstaanden hebben daar nogal 's moeite mee.
    Het beleven van Kerst is voor denk ik nog al wat mensen het hanteren van deze veelal als verplichtend ervaren dagen.
    Of als je niets doet, zit je twee dagen moederziel alleen, en dat werkt bij de meeste mensen als onprettig door.
    Kun je beter zelf de gezelligheid opzoeken...

  5. #5
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan35 Bekijk bericht
    Ik heb de indruk dat Bergm550 duidt op het gevoel wat Kerst oproept. Van gezelligheid en zo. De sfeer die er dan 'zou' zijn.

    Niet dat het over mensen met een andere huidskleur gaat.

    Kerst is een commercieel familiefeest geworden. Alleenstaanden hebben daar nogal 's moeite mee.
    Het beleven van Kerst is voor denk ik nog al wat mensen het hanteren van deze veelal als verplichtend ervaren dagen.
    Of als je niets doet, zit je twee dagen moederziel alleen, en dat werkt bij de meeste mensen als onprettig door.
    Kun je beter zelf de gezelligheid opzoeken...
    Ligt aan je instelling. Ik ken een "bewuste alleenstaande"en die vind het wel best zo. Hij is één van de weinigen tegenwoordig die Kerstmis ziet om wat er oorspronkelijk gevierd wordt. Hij kan erg genieten van kerst in zijn eentje, zonder afleiding. Boompje in huis, lekker eten. "GMA"zegt ie"Kerst met anderen is nodeloze drukte, en als je niet zelf kookt zitten er altijd wel 1 of 2 gangen bij die je niet te vreten vind, of de wijn is slecht. En het leidt allemaal af van de ware betekenis van kerstmis".
    'tis geen zonderlinge kluizenaar, met oud en nieuw maakt ie de stad onveilig en met carnaval (waar ik hem van ken) gaat ie helemaal los.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  6. Onderstaande 2 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (26 december 2015),Johan35 (27 december 2015)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Diamond 468*60