Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard FAQ - FKK Oase in Friedrichsdorf



    Inhoudsopgave

    1. Adresgegevens
    2. Parkeren / Ingang
    3. Openingstijden
    4. Entree / Dienstverlening / Geldautomaat
    5. Verblijfsruimten
    6. Publiek
    7. Atmosfeer
    8. Kennismaking / Afloop
    9. Hygiëne
    10. Goede tijden, slechte tijden
    11. Dames
    12. Overnachting
    13. Openbaar Vervoer



    1. Adresgegevens

    FKK Oase
    Ober-Erlenbacher-Straße 109
    Friedrichsdorf-Burgholzhausen
    Website: www.fkk-oase.de

    2. Parkeren / Ingang

    Er is een grote parkeerplaats waar men zijn auto parkeren kan. De club ligt in een landelijk, rustig gebied omringd door akkers en landbouwvelden. Je kunt de ingang makkelijk zien vanaf de weg.

    3. Openingstijden

    Zondag - dinsdag: 10:00 - 04:00 uur
    Woensdag - zaterdag: 10:00 - 05:00 uur

    Op 31 december is Oase ook open en wordt er een Oudjaarsfeest gegeven.

    4. Entree / Dienstverlening / Geldautomaat

    De entree kost 70 Euro. Er is ook een groepskorting: 6 gasten = 4 betalen. Je krijgt een armbandje met de sleutel voor je kleedkastje en een badjas. Handdoeken zijn gratis en liggen naast de receptie. Daarnaast heb je ook een apart kluisje waar je je geld en mobiele telefoon in kwijt kunt. Deze kluisjes kun je vinden tegenover de bar. Mobiele telefoons zijn niet toegestaan in de club en naar mijn weten is er geen Wifi. Je kunt je mobiele telefoon natuurlijk wel in de kleedruimte gebruiken of bij de receptie. Maar in de kleedruimte had ik altijd een heel slecht bereik. Ik kan me ook niet herinneren een geldautomaat bij de receptie gezien te hebben.

    Bij de entreeprijs is inbegrepen een buffet met eten en niet-alcoholische dranken. Ik drink zelf niet, dus let ik er eigenlijk nooit op, maar als ik het goed heb, moet je voor bier en sterke dranken betalen. Ook kun je gebruik maken van de wellness (sauna, bubbelbad en zwembad). Oase heeft een grote verbouwing ondergaan en hebben nu een prachtig restaurant, waar je gratis van het buffet gebruik kunt maken. Er is een Italiaanse bakoven, waar pizza's in worden gebakken. Ik geloof dat een deel van het personeel ook Italiaans is. Je kunt ook tegen betaling à-la carte eten. Er liggen menukaarten op de tafeltjes. Maar ik vind het vrij prijzig. Een soep kost bijvoorbeeld 10 Euro.

    Het gratis buffet smaakt prima. Bij mijn laatste bezoek had je kip in tomatensaus, salades en pasta. Het was een prima buffet, dus à-la carte eten is eigenlijk niet nodig. Het keukenpersoneel is erg vriendelijk. En het werd op prijs gesteld dat ik mijn bordje terugbracht, toen ik klaar was. Ik heb me door stamgasten laten vertellen dat de barbeque in de zomer ook heel goed schijnt te zijn. Laat ik het zo zeggen. Het eten heeft zich verbeterd. Ik weet nog dat vroeger het eten echt dramatisch was en achter de bar werd geserveerd. Ik ging dan vaak hongerig terug naar het hotel. Het nieuwe restaurant is dus echt een verbetering.

    5. Verblijfsruimten

    Oase heeft een grote verbouwing ondergaan. De club is prachtig gerenoveerd. Het maakt een schone, verzorgde indruk. Dit in tegenstelling tot vroeger, toen de douches nog weleens stonken en de kleedruimte een slagveld leek van op de grond gegooide handdoeken. Maar ik ga altijd douchen bij de trap die naar het bubbelbad gaat. Dat zijn prettige, rustige douches.

    De omkleedruimte is geheel goudkleurig en andere gedeelten van de club zijn ook gehuld in goud. Je ziet Egyptische en Romeinse beelden met gouden gezichten en beelden van leeuwen. Oase is wat dat betreft een soort beeldentuin. Je ziet plafondschilderingen. Sommigen vinden dit mooi, anderen vinden het kitscherig. Feit is wel dat het wat megalomaan aandoet. Je kunt zien dat de eigenaar van Oase een Italiaan is. Dit zie je ook aan de keuken, waar je pizza's kunt bestellen en in de omkleedruimte hoor je Italiaanse muziek.

    Er is een grote barruimte met bioscoop, sauna, bubbelbad, zwembad en een grote tuin. Ook is er een mooie serre gebouwd, waar je rustig op een van de ligstoelen kunt liggen. Het restaurant bevindt zich op de onderste etage en ligt naast het bubbelbad. Hier zijn ook wat kamers. Verder zijn er kamers aan de andere kant van het gebouw. Er zijn ook wat luxe suites en een SM-kamer. De kamers zien er verder verzorgd uit.

    6. Publiek

    Ik kan volmondig zeggen dat Oase een Italiaanse enclave in de Provinz van Duitsland is. Ik durf geen schattingen te doen, maar ik denk dat zeker 50% van de gasten (wellicht nog meer) uit Italië afkomstig is. Tijdens mijn bezoeken aan Oase hoorde ik eigenlijk alleen maar Italiaans. Ze houden zich allemaal in groepjes op en zijn vreselijk luidruchtig. Kunnen die Italianen niet op een normaal geluidsniveau praten? Dit is iets wat ik me iedere keer afvroeg. Ook zijn het niet de meest gemanierde mensen. Ze laten alles staan, gooien hun handdoek op de grond en ik heb gezien dat sommige zich na een sessie niet eens fatsoenlijk douchten. Piemel onder de kraan en klaar is kees. De rest van het publiek zijn Duitsers, Aziaten, Engelsen en Amerikanen.

    7. Atmosfeer

    De atmosfeer is een persoonlijk beleving. Smaken verschillen. De sfeer kun je vergelijken met die van Artemis. En dat is nu precies het punt. Er is eigenlijk geen sfeer. Hoe gek het ook klinkt. Het is een mooie club, maar er is geen gezellige stemming. De barruimte is vaak erg donker, zodat je de gezichten van de vrouwen niet kunt zien. Er staan wat witte sofa's met een danspaal in het midden. En achter die sofa's heb je ook een open bioscoop. Ik heb vaak een tijdje in de bar gezeten, maar kon niet echt opgaan in de sfeer.

    In de barruimte kun je geen moment ergens zitten, want je wordt constant aangesproken door jagende dames. Maar dit zal wel komen, omdat ik niet zo vaak in Oase kom. Als je stamgast bent, dan laten ze je met rust. Ook is het barpersoneel vaak wat humeurig. Wellicht komt dit ook een beetje door het publiek. De meeste Italianen vind ik toch erg grof in de omgang. Ze laten alles liggen en ruimen niets op. Het publiek is apart. En dat heeft ook een negatieve uitwerking op de dames. Slecht publiek, chagrijnige dames. Maar de club is altijd vol met gasten, dus ze zullen wel iets goeds doen. Oase is dus zeer geliefd bij een bepaald soort publiek, waar ik me niet zo prettig tussen voel.

    Er is ook een glazen serre gebouwd met uitzicht op de tuin. Hier heb je ligbanken waar je even tot rust kunt komen. De tuin is zeer groot. Je kunt zelfs basketballen. Er is een mooi, groot zwembad. En er zijn veel ligstoelen. Dus in de zomer moet het er erg prettig vertoeven zijn. De line up van vrouwen is goed te noemen. Het zijn allemaal mooie vrouwen om te zien. En op een zaterdag zijn er zo'n 80-100 vrouwen aanwezig. De vrouwen lopen veelal naakt in FKK-stijl. Ook schijnen er paren in Oase toegelaten te worden, maar ik heb dit nog nooit gezien.

    8. Kennismaking / Afloop

    Contact maken met een vrouw is in Oase erg eenvoudig. Sterker nog, je hoeft er niets voor te doen. Mijn ervaring is dat er behoorlijk gejaagd wordt. In de barruimte kon ik soms geen 5 minuten alleen zitten of er kwam wel weer een dame naar me toe. Wellicht als je stamgast bent dat ze je dan met rust laten. Maar als onregelmatige bezoeker is het soms rennen voor je leven. Ik merkte dat ik vaak wel veilig was in het restaurant. Het betalen van de dame vindt na de sessie plaats.

    9. Hygiëne

    De club maakt een schone indruk. De hygiëne heeft zich na de grote verbouwing sterk verbeterd.

    10. Goede tijden, slechte tijden

    Donderdag, vrijdag en zaterdag zijn goede dagen. Maar volgens de gasten die ik heb gesproken zijn de zondag en maandag wat rustiger. Maar dat is over het algemeen in veel clubs zo.

    11. Dames

    A) Herkomst
    80% van de vrouwen komt uit Roemenië. De andere 20% uit: Bulgarije, Moldavië en Hongarije. Je ziet er ook weleens een Dominicaanse dame, enkele keer een Russische of zelfs Italiaanse dame. In het verleden werkte er ook een Zwitserse dame, genaamd Michelle, uit Basel. Zij kon geweldig pijpen. Dus al snel kreeg ze de bijnaam "Michelle aus Blasel" van de Duitse gasten. Ook werken er weleens wat leuke Duitse meiden. Ik heb vroeger weleens een geweldige Duitse gehad, genaamd Mandy, uit Frankfurt. Maar het gros van de meiden komt uit Roemenië, Bulgarije en Hongarije.

    B) Verloop
    Wat ik van de Duitse stamgasten heb begrepen, is dat het verloop gemiddeld is. Wel zie je dames nog weleens wisselen van clubs. In Oase kom je ook van tijd tot tijd meiden uit World tegen.

    C) Communicatie
    Bijna alle vrouwen spreken Engels en sommige ook Duits.

    D) Service
    De standaardservice bestaat uit: tongzoenen, beffen, PZC en NMC. Het zoenen is natuurlijk een kwestie van chemie. Ik vraag het altijd even van te voren. Maar ik heb wel gemerkt dat de vrouwen aan upselling doen. Dus als je 1 uur op de kamer gaat, dan is zoenen inbegrepen en bij een half uur niet. In Oase heb ik net zoveel slechte als goede sessies gehad. Dus het risico op een slechte sessie vind ik wel wat groter als in andere clubs, zoals World of Sharks. Maar dat ligt ook weer aan wat je gewend bent. Dus daarover kun je eigenlijk niet discussiëren.

    E) Prijzen
    50 EUR/30 minuten
    100 EUR/60 minuten
    50 EUR voor extra's, zoals FT

    F) Dresscode
    Vrouwen lopen veelal naakt en dragen alleen schoenen. Het kan zijn dat sommige meiden weleens een slipje of bikini dragen. Ik heb er niet echt opgelet. Als je een club vol met dames ziet, dan ontgaan de details je soms. Het is me regelmatig gebeurd dat ik op de kamer was met een dame en dan zou ik toch zweren dat ze geen tatoeage had, maar achteraf bezien had ze dat dus wel. Dat bedoel ik nu. Je verliest soms het oog voor de details.

    12. Overnachting

    Er is een goed Mercure hotel in Friedrichsdorf op 1 kilometer afstand van het treinstation Friedrichsdorf. Als je met het openbaar vervoer reist, dan kun je naar het hotel lopen. Van dit hotel kun je met de taxi naar Oase voor rond 12 Euro.

    Mercure Hotel Bad Homburg Friedrichsdorf (kamerprijs vanaf 47 Euro)
    www.accorhotels.com/nl/hotel-2937-mercure-hotel-bad-homburg-friedrichsdorf/index.shtml

    13. Openbaar Vervoer

    Je kunt ook met het openbaar vervoer naar Oase. Je kunt vanuit Nederland met de trein naar Friedrichsdorf. Tickets kun je boeken via www.nsinternational.nl of www.bahn.de.

    Je kunt ook gewoon een ticket naar Frankfurt boeken en dan een los kaartje kopen bij de automaat op Frankfurt Centraal Station voor de rit van Frankfurt naar Friedrichsdorf. Het is een ritje van 30 minuten met de S-Bahn (S 5). De vertrektijden kun je vinden op www.rmv.de. RMV is het Openbaar Vervoer voor Rhein-Main.

    Als je een hotel in Frankfurt hebt geboekt, dan kun je naar station Friedrichsdorf met de S-Bahn en vandaar uit met de taxi naar Oase. De taxirit van station Friedrichsdorf naar Oase kost rond 10 Euro. Er staan altijd taxi's bij het station, maar mocht er geen taxi staan, dan kun je Taxi Breitkopf bellen op het nummer +49 6172 266666.

  2. Onderstaande 9 leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 ( 7 oktober 2015),biged ( 8 oktober 2015),CCR5d32 ( 9 oktober 2015),Don Rudo ( 7 oktober 2015),hp001 ( 7 oktober 2015),mechelen ( 7 oktober 2015),Megaboob ( 7 oktober 2015),The Joker ( 8 oktober 2015),Wijze grijze ( 7 oktober 2015)

  3. #2
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Video-animatie van Oase:


  4. Onderstaande leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Sjeufke ( 7 oktober 2015)

  5. #3
    Geregistreerd
    9 juni 2013
    Last Online
    15 april 2021 @ 19:44
    Berichten
    3.223
    Discussies
    85
    Thanks
    19.086
    Thanked
    9.024 in 2.133 posts

    Standaard

    Dat ziet er zeer aantrekkelijk uit !!!

  6. Onderstaande leden hebben Sjeufke bedankt voor deze bijdrage:

    bergm550 ( 7 oktober 2015)

  7. #4
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:09
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    "Geen gezellige stemming, slecht publiek, chagrijnige dames, geen sfeer" ik denk dat hier wel benadrukt moet worden dat dit observaties zijn die niet door een ieder gedeeld zullen worden .

    Mijn eigen Oase bevindingen zijn al gedateerd en niet meer relevant maar waren juist het tegendeel van wat Bergmans beschrijft.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  8. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    MiniME ( 8 oktober 2015)

  9. #5
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    Vandaag @ 19:49
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.687
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    "Geen gezellige stemming, slecht publiek, chagrijnige dames, geen sfeer" ik denk dat hier wel benadrukt moet worden dat dit observaties zijn die niet door een ieder gedeeld zullen worden .

    Mijn eigen Oase bevindingen zijn al gedateerd en niet meer relevant maar waren juist het tegendeel van wat Bergmans beschrijft.
    Doe jezelf niet tekort... je hebt in ieder geval meer recht van spreken dan sommigen.

  10. #6
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    "Geen gezellige stemming, slecht publiek, chagrijnige dames, geen sfeer" ik denk dat hier wel benadrukt moet worden dat dit observaties zijn die niet door een ieder gedeeld zullen worden .

    Mijn eigen Oase bevindingen zijn al gedateerd en niet meer relevant maar waren juist het tegendeel van wat Bergmans beschrijft.
    Ik heb ook duidelijk aangegeven in mijn FAQ dat de sfeer een persoonlijke beleving is en dat Oase een druk bezochte club is. Dus ze zullen iets goeds doen, omdat de club zeer geliefd is bij een bepaald soort publiek, waar ik mezelf niet zo prettig tussen voel. Dit is niets ten onrechte aan Oase, het is gewoon een subjectief oordeel.
    Laatst gewijzigd door Big30; 8 oktober 2015 om 12:11

  11. #7
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:34
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.443 in 8.521 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    Ik heb ook duidelijk aangegeven in mijn FAQ dat de sfeer een persoonlijke beleving is en dat Oase een druk bezochte club is.
    Dat kan eigenlijk niet met een FAQ. Hoe graag je ook een mening wilt geven, een FAQ dient zakelijk en "neutraal" te zijn.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  12. Onderstaande 3 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    rmjhexe (10 oktober 2015),satanic surfer ( 8 oktober 2015),Sjeufke ( 8 oktober 2015)

  13. #8
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:09
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Topic opgeschoond. Inhoudelijke aanvullingen op de FAQ kunnen uiteraard gegeven worden.
    Laatst gewijzigd door Big30; 8 oktober 2015 om 12:19
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  14. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    satanic surfer ( 8 oktober 2015)

  15. #9
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:09
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    12. Overnachting

    Er is een goed Mercure hotel in Friedrichsdorf op 1 kilometer afstand van het treinstation Friedrichsdorf. Als je met het openbaar vervoer reist, dan kun je naar het hotel lopen. Van dit hotel kun je met de taxi naar Oase voor rond 12 Euro.

    Mercure Hotel Bad Homburg Friedrichsdorf (kamerprijs vanaf 47 Euro)
    www.accorhotels.com/nl/hotel-2937-mercure-hotel-bad-homburg-friedrichsdorf/index.shtml
    Er zijn uiteraard in Frankfurt zelf ook nog vele opties en voor in de buurt vb Oase, zie:
    https://www.ijsberenforum.com/forum/...archid=4203956

    Maar als het gaat om prijs/kwaliteit scoort Mercure hoog. Ik heb zelf vaak in het Ibis (ex-Etap) hotel in Linden-Giessen overnacht maar dat is toch eigenlijk allemaal wel zeer karig uitgerust zeker in vergelijking met het Mercure Hotel als je daar gunstig kunt boeken.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  16. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    bergm550 (10 oktober 2015)

  17. #10
    Geregistreerd
    10 januari 2014
    Last Online
    Vandaag @ 18:49
    Berichten
    194
    Discussies
    2
    Thanks
    69
    Thanked
    137 in 35 posts

    Standaard

    Ben van plan om deze club te gaan bezoeken. Is dit nog steeds een volledige FKK Club? Met andere woorden: lopen de dames hier volledig naakt?

  18. #11
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 14:03
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.710
    Discussies
    156
    Thanks
    5.407
    Thanked
    2.976 in 965 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald11 Bekijk bericht
    Ben van plan om deze club te gaan bezoeken. Is dit nog steeds een volledige FKK Club? Met andere woorden: lopen de dames hier volledig naakt?
    Ja, met uitzondering van donderdag.

  19. #12
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 14:03
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.710
    Discussies
    156
    Thanks
    5.407
    Thanked
    2.976 in 965 posts

    Standaard

    De club heeft nu ook een shuttledienst :

    https://www.fkk-oase.de/shuttleservi...frankfurt_main

  20. Onderstaande leden hebben mechelen bedankt voor deze bijdrage:

    Husky ( 9 mei 2019)

  21. #13
    Geregistreerd
    4 februari 2015
    Last Online
    16 april 2024 @ 11:56
    Berichten
    1.834
    Discussies
    8
    Thanks
    9.020
    Thanked
    10.613 in 1.453 posts

    Standaard

    Mooie chique club en mooie website,ben af en toe in Frankfurt,enig idee wat de kamerprijzen zijn voor 30 en 60 minuten?
    Zie wel entree 50 Euro.

  22. #14
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 14:03
    Locatie
    Ergens in B.
    Berichten
    1.710
    Discussies
    156
    Thanks
    5.407
    Thanked
    2.976 in 965 posts

    Standaard

    Kamerprijzen zijn zoals elders, dwz 50/30 min en 100/60 min. Zoals je wellicht weet wordt er fel aan upsellen gedaan : onderhandelen is een must.

    Entree voor 16u (en woensdag de hele dag) 50 euro, later 70.

  23. Onderstaande leden hebben mechelen bedankt voor deze bijdrage:

    pret ( 9 mei 2019)

  24. #15
    Geregistreerd
    14 januari 2017
    Last Online
    Vandaag @ 19:54
    Locatie
    Mentholland
    Berichten
    12.531
    Discussies
    270
    Thanks
    25.995
    Thanked
    15.800 in 6.412 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mechelen Bekijk bericht
    Kamerprijzen zijn zoals elders, dwz 50/30 min en 100/60 min. Zoals je wellicht weet wordt er fel aan upsellen gedaan : onderhandelen is een must.

    Entree voor 16u (en woensdag de hele dag) 50 euro, later 70.
    En die shuttle bus was niet duur. Ik meende 5 euro ofzo. Vele malen goedkoper dan iemand die ik was tegengekomen en de taxi had genomen.

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

FKK Artemis 468*60   Freude 468*60