Pagina 270 van 305 EersteEerste ... 170220260266267268269270271272273274280 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.726 t/m 6.750 van 7607
  1. #6726
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:24
    Berichten
    9.737
    Discussies
    307
    Thanks
    17.744
    Thanked
    11.735 in 5.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Gisteravond werd Wilders gefileerd door Azarkan.
    Alfredo en Janine worden geholpen door hun Islamitische buurvrouw Inez. “Ik kan er gewoon niet tegen dat hier bij bijna elk debat haat wordt gezaaid door de heer Wilders over moslims, over vluchtelingen!” Zijn betoog wordt gevolgd door massaal applaus van vrijwel de hele kamer!
    Is tegenwoordig klappen op je tafel de nieuwe vorm van applaudisseren in de 2e Kamer?

  2. #6727
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Overgenomen van het House of Commons.

    Bergkamp is op weg naar de uitgang. Ze is niet in staat het schorrie morrie in toom te houden.
    Wel aardig dat het hele vak "K" leeg loopt door haar verzuim Baudet tot de orde te roepen.
    Dit theater gaat vrolijk verder zonder enige rem op excessen.

  3. Onderstaande 2 leden hebben Kwibus2 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob (25 september 2022),schoolmeester (24 september 2022)

  4. #6728
    Geregistreerd
    18 september 2014
    Last Online
    25 januari 2024 @ 09:03
    Berichten
    1.913
    Discussies
    20
    Thanks
    552
    Thanked
    1.574 in 819 posts

    Standaard

    Het is schering en inslag dat de leden van D66 weglopen.
    Vorig jaar was het Kaagmens niet bij de algemene beschouwingen en
    nu weer Jetten, terwijl het juist over de energiearmoede ging.
    En ook weer kwam D66 in de vorm van het Kaagmens naar voren met de
    door haar gewenste vernieuwing van het koffertje.
    Zou ze een nieuwe beautycase van het oude willen hebben?

  5. #6729
    Geregistreerd
    10 november 2017
    Last Online
    Vandaag @ 05:05
    Locatie
    Veluwe
    Berichten
    6.110
    Discussies
    112
    Thanks
    14.145
    Thanked
    5.795 in 2.935 posts

    Standaard

    Een beautycase heeft ze wel dringend nodig.....

  6. #6730
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 01:12
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Weglopen door politici op het slagveld van een politieke arena heeft niks te maken met 'grenzen die wel of niet overschreden' zijn, maar is enkel onderdeel van het politieke spel en theater.

  7. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob (24 september 2022)

  8. #6731
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.444 in 8.521 posts

    Standaard

    Het heeft geen zin om grenzen te stellen aan iemand die doorgesnoven is. Indien je niet tot andere maatregelen overgaat dan wordt het van kwaad tot erger.
    Dus o.a. dopingcontroles, onderzoek naar geldstromen van partijen-kamerleden. En handhaven met zware straffen ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  9. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (25 september 2022),Wentelt Eefje (24 september 2022)

  10. #6732
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Cu heeft een vaste groep kiezers. Die blijven cu stemmen.

    Ja21 is totaal onzichtbaar, ondanks ervaren politici als Joost Eerdmans.
    Eerdmans is zo glad als een aal in een emmer snot. Hoeveel partijen heeft die man inmiddels versleten? Louter geïnteresseerd in de anderhalve ton die hij elk jaar kan cashen. Easy money door comfortabel van de een naar de ander partij te hoppen en populistische praat te verkopen. Doet het goed bij het gepeupel. Type, "zoals de wind waait waai ik mee".

    Bosman dan. Komt als voorzitter in zowel woord als gebaar altijd wat nonchalant over. Alsof hij het zo losjes uit de mouw schudt. Ik heb toch vaker gezien dat hij ook pvv leden bij de kloten pakt en ze op hun plaats zet. Beetje a la Dolman in de jaren 70. Ik ken verder zijn historie niet. Ga ik me ook niet in verdiepen. Snap alleen niet dat hij lid is van die 'one issue' partij met allemaal mafketels en imbecielen zoals Marcuszower, Feitsma, de Graaf en oppergarepaap Graus.

  11. Onderstaande 4 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Kwibus2 (25 september 2022),Meme Moo (25 september 2022),schoolmeester (25 september 2022),Wentelt Eefje (25 september 2022)

  12. #6733
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 14:06
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.357
    Thanked
    2.719 in 890 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoolmeester Bekijk bericht
    Een beautycase heeft ze wel dringend nodig.....
    Mevrouw Kaag is een dame van 60. Moeder van 4 kinderen. Hyperintelligent; polyglot. Komt in mijn ogen heel netjes over. Het is daarom een regelrechte en domme belediging aan het adres van deze dame om te zeggen dat ze dringend een beautycase nodig heeft.

    Voor figuren als jij zou ik wensen dat er ook anti-domheidscases zouden bestaan.

    Het vanuit jouw eigen domheid beledigen/kwetsen van andere personen, zoals mij over mijn drugsgebruik (ik heb nooit drugs gebruikt), is iets waar je voorzichtiger mee zou moeten zijn.

    In elk geval zou je zelf ook tegen een stootje moeten kunnen als iemand een opmerking maakt over jouw domheid. Dus mij geen dreig-privéberichten meer sturen.

  13. Onderstaande leden hebben Moontanner bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (25 september 2022)

  14. #6734
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Die Pepijn van Houwelingen (FvD) is al langer de weg volledig kwijt en bevestigt dat nog eens met deze infantiele tweet:
    https://twitter.com/PvanHouwelingen/...49311795503104
    Infantiel? Ja, omdat tegenwoordig zelfs een kleuter met het meest eenvoudige fotobewerkingsprogramma (Paint?) met selecteren | kopiëren | plakken een vreemd vlaggetje kan invoegen

  15. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (25 september 2022)

  16. #6735
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Ik zie dat lafbek PvH zijn bericht snel heeft weggehaald. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en is alles terug te vinden.

    https://imgur.com/a/qmJbKM5

  17. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (26 september 2022),Wentelt Eefje (25 september 2022)

  18. #6736
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Gisteren @ 23:24
    Berichten
    9.737
    Discussies
    307
    Thanks
    17.744
    Thanked
    11.735 in 5.122 posts

    Standaard

    Radicaal-rechtse Giorgia Meloni wint verkiezingen in Italië en wordt de eerste vrouwelijke premier

    In navolging van Zweden heeft radicaal-rechts nu ook in Italië de macht gegrepen. Fratelli d’Italia (Broeders van Italië) van Giorgia Meloni heeft de verkiezingen gewonnen. Het land ging gisteren . Met de winst van Meloni staat er voor het eerst een vrouw aan het roer in het land.

    Volgens de exitpolls is de partij van Meloni de duidelijke winnaar van de verkiezingen in Italië. Fratelli d’Italia lijkt af te stevenen op zo’n 25 procent. Daarmee heeft ze een flinke voorsprong op haar tegenstanders. De winnaar van de verkiezingen moet aan de slag met een aantal loodzware dossiers: de enorme inflatie, een dreigende recessie en een energiecrisis.

    „De Italianen hebben een duidelijke boodschap afgegeven dat zij een rechtse regering onder leiding van Fratelli d’Italia wensen”, was Meloni’s reactie op de winst. Ze voegde eraan toe dat die regering zich zal inzetten „voor alle Italianen, met als doel het volk te verenigen”. Ook zei Meloni dat het ze het „een nacht van trots en verlossing” vond.

    Nederlaag voor links in Italië

    Meloni wil een rechtse regering vormen. Volgens de eerste prognoses zal het rechtse blok, bestaande uit Fratelli d’Italia, Lega en Forza Italia, de parlementsverkiezingen winnen met zo’n 43 procent van de stemmen. Dit zal vermoedelijk leiden tot de meest rechtse regering sinds de val van dictator Benito Mussolini.

    Voor de linkse partijen in Italië is het een zwarte dag. Zij scoorden historisch slecht. De belangrijkste centrumlinkse partij, de Partito Democratico, komt uit op rond de 20 procent van de stemmen. De partij heeft vannacht haar nederlaag officieel toegegeven. Ze hebben laten weten zichzelf in het nieuwe parlement als de belangrijkste oppositiepartij te zien.

    Oerconservatieve Giorgia Meloni geliefd en gevreesd

    Fratelli d’Italia won de afgelopen jaren snel aan populariteit. De partij kreeg bij de landelijke verkiezingen in 2018 slechts 4 procent van de stemmen, maar kon daarna uitgroeien tot de zichtbaarste oppositiepartij door buiten de regering van nationale eenheid te blijven van technocraat Mario Draghi.

    Zo geliefd als Meloni bij rechts is, zo gevreesd wordt ze in andere kringen. Partito Democratico waarschuwde voorafgaand aan de verkiezingen dat Meloni en haar partij Fratelli d’Italia een groot gevaar vormen voor zwaarbevochten rechten als abortus en dat ze belangrijke thema’s als klimaatverandering zouden negeren als ze aan de macht komen.

    Meloni voerde de afgelopen tijd campagne met het motto „God, land en familie” en liet haar afkeur blijken tegen wat zij de „lhbti-lobby”, „woke-ideologie” en „het geweld van de islam” noemt. Ze beloofde tienduizenden migranten tegen te houden die elk jaar aan de Italiaanse kust arriveren. Ook is Meloni eurosceptisch. Weliswaar heeft ze niet meer het doel om Italië uit de Europese Unie te laten stappen opgegeven, maar ze vindt nog steeds nog steeds dat het land zich in Brussel veel meer moet laten gelden.

    Meloni was voorheen gecharmeerd van de Russische leider Vladimir Poetin, maar steunt inmiddels wapenleveranties aan Oekraïne en de sancties van de Europse Unie tegen Rusland.



    Metronieuws
    PN Badslippers zal verheugd zijn dat er een aantrekkelijke dame aan de leiding komt in Italië. Ook niet gek als ze wordt gesteund door Mr Bunga Bunga Berlusconi.

    Het laatste gedeelte van artikel laat goed zien hoe politici bijdraaien als ze éénmaal aan de macht komen.
    Laatst gewijzigd door pret; 26 september 2022 om 08:55

  19. Onderstaande 2 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (26 september 2022),Wentelt Eefje (26 september 2022)

  20. #6737
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 05:47
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.587 in 2.512 posts

    Standaard

    Steeds meer Europeanen worden wakker, nu de Nederlanders nog (voor zover die er nog zijn...).
    Het zal me verder worst zijn...

  21. #6738
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 01:12
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    ....dan zullen altijd vroeg of laat kiezers zich wenden tot wat extremere partijen omdat ze niet meer op vertrouwen dat partijen waar ze eerder op stemden dit soort problemen kunnen oplossen.

    De gematigden kunnen dat voorkomen door tijdens hun regeringsperiode oplossingen aan te dragen waarmee de problemen afnemen. Daar zijn ze kennelijk niet in geslaagd en dan raken ze het vertrouwen kwijt.
    In dit voorbeeld gaat het over migratie maar het kan zich net zo goed voordoen bij een onderwerp zoals energietransitie wanneer mensen ondervinden dat ze in een armoedeval geraken. Ik vermoed dat ook de huidige hyperinflatie de regerende partijen in meerdere landen weinig goeds gaat doen, ook hierbij ontstaat twijfel bij de kiezer wat de rol van de overheden daarin is geweest met als consequentie afbrokkelend vertrouwen.
    In meerdere landen brokkelt het vertrouwen af in huidige regeringen. Niet vreemd wanneer de problemen voor een belangrijk deel de overheden aan te rekenen zijn.

  22. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (26 september 2022)

  23. #6739
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 05:47
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.587 in 2.512 posts

    Standaard

    Niet dat ik de illusie heb dat rechtse regeringen alles wel even zullen oplossen, het point of no return is reeds sinds lange tijd gepasseerd (omstreeks 1970-1975).
    Ze hadden destijds beter naar een zeker clubje, wiens naam gelieerd is aan een grote stad die ligt in het land van mevrouw Meloni, kunnen luisteren.
    Dat het Vierde Rijk in 1975 ook nog een verdrag gaat sluiten met een stel kamelendrijvers, dat was het doodvonnis voor de leefbaarheid van tenminste Europa.
    Het zal me verder worst zijn...

  24. #6740
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Radicaal-rechtse Giorgia Meloni wint verkiezingen in Italië en wordt de eerste vrouwelijke premier

    PN Badslippers zal verheugd zijn dat er een aantrekkelijke dame aan de leiding komt in Italië. Ook niet gek als ze wordt gesteund door Mr Bunga Bunga Berlusconi.
    Nou ja, aantrekkelijk? Daar zitten ook grenzen aan zoals je kunt zien bij Giorgia Meloni.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Het laatste gedeelte van artikel laat goed zien hoe politici bijdraaien als ze éénmaal aan de macht komen. [/B]
    Ach, Italië heeft na de WOII zo'n beetje 40 premiers gehad en ik weet niet hoeveel kabinetten. Dus dit zal ook wel weer snel voorbij zijn. Van mij mag iedereen die democratisch gekozen is het land besturen. En je zult zien, zoals je zelf al opmerkt, dat als Meloni daadwerkelijk aan de macht komt ze consessies zal moeten doen. Leuk om slogans te gebruiken als "God, Gezin, Vaderland" en zich te keren tegen LHBTQ+, wokisme en Islam maar daar kan de gewone burger (zie Nederland) zijn rekeningen niet mee betalen waardoor ze niks te vreten hebben. Daarom zeg ik ook altijd dat Wilders van mij rustig 4 jaar mag regeren met zijn meest wenselijke coalitie. En dan zal Brad ook eindelijk wakker worden dat dit soort figuren echt niet de problemen gaan oplossen.

    Meloni zal dus consessie moeten gaan doen en dan zal het volk gaan morren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Steeds meer Europeanen worden wakker, nu de Nederlanders nog (voor zover die er nog zijn...).
    Ik zeg tegen de Nederlanders: "Gaat u maar lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen."

  25. Onderstaande 4 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Meme Moo (26 september 2022),pret (26 september 2022),schoolmeester (26 september 2022),Wentelt Eefje (26 september 2022)

  26. #6741
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Steeds meer Europeanen worden wakker, nu de Nederlanders nog (voor zover die er nog zijn...).
    Ja, laten we met zn allen gewoon schijt hebben aan andere landen. Ieder voor zich. De sterkste wint.

    Alleen. .... voor Nederland pakt dat niet zo goed uit. Klein. Als we moeten opboksen tegen bedrijven en industrie die gesteund wordt door de nationalistische regeringen van Duitsland, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, Spanje dan gaan we dat niet winnen. Supergoed voor onze boeren ook! Stikstof probleem in 1x opgelost, want er valt niks meer te verkopen aan andere landen.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  27. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (26 september 2022)

  28. #6742
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 05:47
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.587 in 2.512 posts

    Standaard

    Nederland is een kennis- en doorvoerland (tenminste nog), andere landen hebben ons gewoon nodig.
    Dus dat zal zo'n vaart niet lopen, de West-Europese landen blijven gewoon samenwerken.
    Het zal me verder worst zijn...

  29. #6743
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 05:47
    Berichten
    5.065
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.587 in 2.512 posts

    Standaard

    Gepost om 11:35:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Niet dat ik de illusie heb dat rechtse regeringen alles wel even zullen oplossen...
    Gepost om 12:03:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    En dan zal Brad ook eindelijk wakker worden dat dit soort figuren echt niet de problemen gaan oplossen.
    Volgens mij zit jij te slapen.
    Het zal me verder worst zijn...

  30. Onderstaande 3 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (26 september 2022),Ethan Cunt ( 9 november 2022),The Pussyhunter (12 oktober 2022)

  31. #6744
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 01:12
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Ja, laten we met zn allen gewoon schijt hebben aan andere landen. Ieder voor zich. De sterkste wint.

    Alleen. .... voor Nederland pakt dat niet zo goed uit. Klein. Als we moeten opboksen tegen bedrijven en industrie die gesteund wordt door de nationalistische regeringen van Duitsland, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië, Spanje dan gaan we dat niet winnen. Supergoed voor onze boeren ook! Stikstof probleem in 1x opgelost, want er valt niks meer te verkopen aan andere landen.
    Te nationalistisch en naar binnen gerichte landen lijkt me ook niet de bedoeling. Het gaat om een balans vinden waarbij de economieën niet te grote klappen moeten incasseren ten faveure van internationale ideologische agenda's. Denk bijvoorbeeld aan agenda 2030 vanuit de EU waar Europese regeringen zich aan hebben gecommitteerd, die is misschien te ambitieus qua tijdslijnen. Het is binnen die agenda dat Nederland zelf een stikstofnorm aan de EU heeft gecommuniceerd met een tijdsplanning om aan die norm te voldoen. Voorheen was hier geen urgentie voor en nu plotseling wel, enkel om versneld aan die internationale agenda te voldoen, en dat gaat dus met spanningen gepaard zoals nu met de boeren.

    Denk bijvoorbeeld ook aan hoe het ECB de laatste jaren bezig is geweest (miljarden fictief geld in de economie pompen (opkoopprogramma's staatsschulden) en lage tot negatieve rentes) en hoe voormalige centrale bankiers dat beleid hebben getypeerd:
    Ook voormalig centraal bankiers waarschuwen voor 'gevaarlijk' ECB-beleid

    Het beleid dat de Europese Centrale Bank nu heeft ingezet is schadelijk. Daarvoor waarschuwen zes voormalige centraal bankiers, onder wie ook oud-DNB-president Nout Wellink, in een gezamenlijk memorandum. Het is uitzonderlijk dat voormalig centraal bankiers zich op deze manier uitspreken.
    "Als voormalig centraal bankiers en als Europese burgers kijken we met toenemende bezorgdheid naar de aanhoudende crisis modus van de ECB", schrijven ze.

    Naast Wellink hebben oud centraal bankiers Hervé Hannoun (Frankrijk), Otmar Issing (ECB), Klaus Liebscher (Oostenrijk), Helmut Schlesinger (Duitsland) en Jürgen Stark (ECB) het memorandum ondertekend.

    Inflatiehonger:
    De zorgen van de zes beginnen bij de constatering dat de ECB geleidelijk haar mandaat anders is gaan invullen. De centrale bank heeft als doel om te zorgen dat de waarde van de euro stabiel is.
    Daar is ook een heel concrete definitie voor opgesteld: de inflatie, de mate waarin een munt zijn waarde verliest, moet onder de 2 procent blijven.
    Met name de afsluiting van hun memorandum (3 jaar geleden!) is onheilspellend en ondertussen helaas de realiteit:
    "Mocht er een grote crisis komen, dan is die van heel andere omvang dan die we tot nu toe gezien hebben. Net als andere centrale banken dreigt voor de ECB het einde van haar controle over de schepping van geld."
    https://nos.nl/artikel/2304687-ook-v...ijk-ecb-beleid

    Een crisisrealiteit met zeer hoge inflatiecijfers waar we nu ondertussen in beland zijn en mede daarom ook radicale verschuivingen bij verkiezingen.

  32. #6745
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Gepost om 11:35:



    Gepost om 12:03:



    Volgens mij zit jij te slapen.
    Ja, klopt. Ik had je nuancering over het hoofd gezien. Excuus, punt voor jou.

  33. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Brad Clitt (26 september 2022)

  34. #6746
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Kritiek op mijn onzichtbaarheid in crises is terecht, zegt Rutte - https://nos.nl/l/2446136
    .
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  35. #6747
    Geregistreerd
    1 april 2012
    Last Online
    6 maart 2024 @ 13:06
    Locatie
    Onder de regenboog
    Berichten
    2.258
    Discussies
    35
    Thanks
    931
    Thanked
    1.735 in 998 posts

    Standaard

    Het belangrijkste bezwaar tegen Rutte en een aantal van zijn voorgangers is de truuk met de regeerakkoorden.
    Deze in achterkamertjes gesloten akkoorden met een klein aantal politici bepalen het toekomstige regeringsbeleid.
    Dat geheimzinnige gedoe met wat kopstukken van politieke partijen druist in tegen democratische beginselen.
    Het ontspoort pas echt wanneer de coalitie partijen hun tweede kamer leden verplichten blind alle regeringsvoorstellen te steunen in het parlement. Die verplichting, ook wel fractiediscipline genoemd, staat op gespannen voet met de eed of de gelofte die parlementsleden afleggen bij hun installatie tot lid van het parlement. Deze parlementsleden zijn niet langer vrij bij het bepalen van hun standpunt bij het stemmen over voorstellen.

    Rutte cs verdedigen op die manier het regeringsbeleid tegen een parlement waarvan de leden die deel uit maken van coalitiepartijen niet meer tegen wetsvoorstellen en overheidsbeleid kunnen stemmen.

    Oppositie partijen zijn nooit in staat een meerderheid te vinden voor hun voorstellen.
    Rutte cs strijden tegen een parlement waarvan een kleine meerderheid altijd voor het regeringsbeleid zal stemmen.
    Laf beleid om je tegenstander voor de wedstrijd begint de handen op de rug te binden. Hoe is het mogelijk dat deze methode, die in strijd is met democratische principes, al zoveel jaren ongehinderd kan bestaan.

    Wie maakt hier een eind aan?

  36. #6748
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Last Online
    Gisteren @ 16:51
    Berichten
    4.450
    Discussies
    44
    Thanks
    4.679
    Thanked
    6.228 in 2.435 posts

    Standaard

    Arib vertrekt uit Tweede Kamer

    PvdA-Kamerlid en voormalig Kamervoorzitter Khadija Arib vertrekt uit de Tweede Kamer. Arib was de afgelopen dagen veelvuldig in het nieuws vanwege een onderzoek naar mogelijk grensoverschrijdend gedrag van haar. Arib noemt dat onderzoek zelf "een schijnonderzoek" en zegt nu niet meer "vrij en veilig" te kunnen functioneren.
    https://www.nu.nl/politiek/6227347/p...en-veilig.html

  37. #6749
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Ik vond Arib een goede Kamervoorzitter. Pittige tante en misschien voor sommige millenials " te pittig". Als je opgroeit met constant "oh, wat doe je dat goed" en "wat ben jij geweldig" in combinatie met "likes" op facebook, Instagram en YouTube, dan is kritiek al snel erg confronterend, ook al is het terecht. .

    Maar .... Mijn 1e reactie was toch dat het vertrek uit de Tweede Kamer een vlucht naar voren is. Zijn de beschuldigingen toch waar? Als Arib opstapt, dan hoeft ze niets te verklaren en kan ze blijven beweren onschuldig te zijn. Haar straffen is nu ook niet meer aan de orde, ze is al weg. Hiermee wordt dus ook een onderzoek onnodig en dat is dan wat Arib heeft bereikt en zichzelf dus heeft beschermt tegen mogelijk nog meer negatieve publiciteit. Kan handig zijn als je nog mee wilt draaien in de baantjes carrousel.

    Aan de andere kant: misschien was ze wel klaar met de politieke spelletjes. Maar waar ze wel zelf 24 jaar in meedraaide.

    Wordt ongetwijfeld vervolgt
    Laatst gewijzigd door Dennis; 2 oktober 2022 om 00:21
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  38. #6750
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:58
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.137
    Discussies
    233
    Thanks
    21.461
    Thanked
    6.264 in 2.988 posts

    Standaard

    Is de door de totaal onkundige Vera Bergkamp uitgevoerde actie om namens de coalitie te zorgen dat een mogelijk te kritische commissievoorzitter het coronabeleid zou gaan onderzoeken te voorkomen toch gelukt. De cover-up van het wanbeleid van Hugo de Puta en onze onvolprezen grote ontstoken eileider aan de hand van Jaap Josef Joseph en zijn virologen-vriendjes tijdens de coronacrisis gaat onverdroten verder…
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

 

 
Pagina 270 van 305 EersteEerste ... 170220260266267268269270271272273274280 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.