Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 61
  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard NS, ICE trein, Fyra trein, Wesp

    Voor de treinreizigers onder ons, in de ICE van Amsterdam naar Duitsland hebben de stoelen in de tweede klas een stopcontact. Reuze handig. Want mijn Samsung Galaxy SII is toch wel erg snel leeg na een beetje internetten.

    PS: ik ben trouwens blij dat de Belgen de stekker uit de Flyra hebben getrokken, want toen ik die trein voor het eerst zag, wist ik al dat het niets zou worden. Als je een Thalys of een ICE (gemaakt door Siemens) ziet rijden, dan weet je gewoon al dat het uitstekende treinen zijn.

    Ik weet nog een paar jaar geleden tijdens een heel koud weekend. Het was in Frankfurt -15 graden en had behoorlijk gesneeuwd. Nou, die ICE banjerde er gewoon zonder problemen door heen. Het lijkt me geen goedkope trein, maar dan heb je ook wat.

  2. #2
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht

    PS: ik ben trouwens blij dat de Belgen de stekker uit de Flyra hebben getrokken, want toen ik die trein voor het eerst zag, wist ik al dat het niets zou worden. Als je een Thalys of een ICE (gemaakt door Siemens) ziet rijden, dan weet je gewoon al dat het uitstekende treinen zijn.
    De NS moet denk ik maar worden overgenomen door de DB die streng toezicht uit moet gaan oefenen zodat deze debacles in de toekomst voorkomen kunnen worden. Een trein met deze kwaliteits problemen afnemen is een schande van de eerste orde waar de verantwoordelijkheid niet in de voeten van de Italiaanse producent kan worden geschoven. Deze bagger treinen hadden nooit door de NS of die organisatie die daar nu verantwoordelijk is geaccepteerd en vrijgegeven mogen worden. De NS heeft en speelt nog steeds met veiligheid daar moeten ze nu eindelijk eens op worden afgerekend.

    Trouwens als we dan een HSL willen hebben leg er dan 1 aan waar je minimaal boven de 200km/u kan rijden. Stoomtreinen voor WO2 konden die snelheid ook al aan. Die hele HSL zowel spoor als materieel is een compleet lachertje waar we ons als land diep moeten voor schamen!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  3. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn ( 2 juni 2013)

  4. #3
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Niet vergeten dat deze trein toch wel zes weken heeft gereden. En dat dit mooie speelgoed de Nederlandse belastingbetaler slechts 500 miljoen kost.

  5. #4
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Berichten
    2.875
    Discussies
    83
    Thanks
    2.092
    Thanked
    3.191 in 954 posts

    Standaard

    en we wellicht wel de juiste aanbestedingsprocedure gevolgd hebben. Dat is zeer zeker ook vermeldenswaardig!!!
    Een uurtje is ook maar een uur...

  6. #5
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    Kon ook nooit goed gaan met een trein die er zo oerlelijk uitziet en dat is dan Italian Design by Pininfarina



    Aan de andere kant hij heeft wel weer veel weg van de Fiat Multipla, ook geen Italiaans design suc6 nummer, juist iets waar Italie heel sterk in is, maar soms dus wat minder sterk:

    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  7. Onderstaande 3 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 1 juni 2013),Nibor76 ( 2 juni 2013),T&A Addict ( 1 juni 2013)

  8. #6
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Misschien is Italie in het geheel niet sterk in ontwerpen maar komen de meeste gevallen de Alpen niet over.
    De nieuwe Fiat 500 is niet onaardig maar niet echt vernieuwend retro, de onder Duitze invloeden gemaakt Mini doet dat beter hoewle ik de 4x4 best lelijk vind.
    Dat Duitsland het ook niet altijd goed doet bewees die "nieuwe"kever.
    Ach het had nog erger gekund, als we de trein door "Spyker"hadden laten maken.

    Ik weet eerlijk gezegd ook net of de Fyra, behalve lelijk, op zichzelf wel zo'n slecht gevaarte is. Als er wat kaduuk is dan zijn het vooral "randzaken"die bv met een klein beetje beter ontwerp of andere onderaanemer waarschijnlijk beter hadden gekund.

  9. #7
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Misschien is Italie in het geheel niet sterk in ontwerpen maar komen de meeste gevallen de Alpen niet over.
    De nieuwe Fiat 500 is niet onaardig maar niet echt vernieuwend retro, de onder Duitze invloeden gemaakt Mini doet dat beter hoewle ik de 4x4 best lelijk vind.
    Dat Duitsland het ook niet altijd goed doet bewees die "nieuwe"kever.
    Ach het had nog erger gekund, als we de trein door "Spyker"hadden laten maken.

    Ik weet eerlijk gezegd ook net of de Fyra, behalve lelijk, op zichzelf wel zo'n slecht gevaarte is. Als er wat kaduuk is dan zijn het vooral "randzaken"die bv met een klein beetje beter ontwerp of andere onderaanemer waarschijnlijk beter hadden gekund.
    Dat is niet wat het rapport van de NMBS zegt hoor. Die FYRA stellen zijn ongelofelijk amateuristisch in elkaar gestoken. Gevoelige en kwetsbare apparaten op de verkeerde plaats en onvoldoende beschermd, en meer nog, elk treinstel is verschillend. Aan de assemblage deed ieder maar waar hij zin in had.
    In Denemarken hebben ze ook enorme problemen gehad met treinen van die constructeur. Men had het dus eigenlijk wel kunnen weten.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  10. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Last Online
    30 maart 2024 @ 08:01
    Berichten
    134
    Discussies
    4
    Thanks
    111
    Thanked
    64 in 33 posts

    Standaard

    mijn vraag is ,wat gebeurt er met de beleidsmakers van toen,wie kent ze netelenbos etc.? toen dit hele project begon,samen met de betuwelijn,moest nl weer zonnodig het braafste en eigenwijste landje zijn.Er werden geen afspraken met sncf of db gemaakt zodat de hsl voor hun ook interessant werd.Ook bij de betuwelijn werd er geen ruggespraak met de duitsers gehouden.En zie nu het resultaat,eigenlijk miljarden weg gegooid en nog een behoorlijke financiele last voor de toekomst.En die treinen,een groot drama,ik heb beelden gezien van die italiaanse werkplaats,het komt zo uit de middeleeuwen.

  11. #9
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autobahn Bekijk bericht
    mijn vraag is ,wat gebeurt er met de beleidsmakers van toen,wie kent ze netelenbos etc.?
    Dat is politiek gezien niet interessant. Hij/zij dei nu de de portefeuille heeft draagt verantwoordelikheid, zelfs als was deze hij/zij indertijd faliekant tegen.
    In principe kan deze hij/zij ook naar huis gestuurd worden om het besluit van een voorganger hoewel dat in het geval van een erklaarde tegenstander niet zo'n vaart zal lopen, tenzij er op dat moment andere politie spelletjes pelen.

    Toch wil Italiaans niet per definitie zeggen dat het niet deugt. Toegegeven, ze zijn vooral bekend om bv auto's waar je iegenlijk niks aan hebt behalve als speelgoed maar ik heb in mijn garage een paar Italiaanse motorische tuingereedschappen die onverwoestbaar zijn.


    Ferrari 340

    Nogmaals Ferrari 340

  12. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn ( 4 juni 2013)

  13. #10
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Vandaag @ 16:25
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.915
    Discussies
    109
    Thanks
    1.347
    Thanked
    8.705 in 2.636 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Aan de andere kant hij heeft wel weer veel weg van de Fiat Multipla, ook geen Italiaans design suc6 nummer, juist iets waar Italie heel sterk in is, maar soms dus wat minder sterk:

    Grote verschil is dat de Multipla weliswaar een designflop was, maar als auto verder goed in mekaar steekt, en dat is iets wat je van die Fyra niet kan zeggen.

    Wat ik nog erger vindt, is dat diezelfde firma die ons die rottrein in de maag heeft gesplitst ons ook helicopters heeft verkocht met problemen: de NH90, een marinehelicopter die dezelfde waslijst aan problemen oplevert voor iedere natie die er gekocht heeft: in Australië en Duitsland is het toestel een "Project of Concern"en India heeft zijn order reeds gecancelled. Meest opvallende problemen: de heli kan niet zoveel soldaten transporteren als vooraf geëist; de laadvloer schijnt het gewicht van een volledig bepakte groep soldaten niet aan te kunnen en de Rolls Royce motoren lopen gevaar oververhit te raken en kapotte transmissies te krijgen als de heli bij shutdown niet gelijkmatig afkoelt. Het schijnt zelfs dat de Marine nu tijdelijk een paar Belgische helicopters huurt om in de Caraïben te kunnen patrouilleren; weet alleen niet of het om Alouettes of om de befaamde Seakings gaat.

    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  14. #11
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 20:43
    Berichten
    11.109
    Discussies
    224
    Thanks
    13.078
    Thanked
    17.519 in 6.164 posts

    Standaard

    Zwaar ondergewaarde auto die door zijn uiterlijke ontwerp al snel afgekraakt werd. Rijdt echter als een tiet. Ligt oervast op de weg. Zeer handige indeling. Stoelen in een vloek en een zucht uit te nemen. De drie-persoons zit voorin is gaaf. Je kunt de middelste stoel eventueel (laten) verwijderen en een koelkast monteren. Kortom, topauto die je haat of lief hebt.



    Attached Images Attached Images

  15. #12
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    Wat ik nog erger vindt, is dat diezelfde firma die ons die rottrein in de maag heeft gesplitst ons ook helicopters heeft verkocht met problemen: de NH90, een marinehelicopter die dezelfde waslijst aan problemen oplevert voor iedere natie die er gekocht heeft: in Australië en Duitsland is het toestel een "Project of Concern"en India heeft zijn order reeds gecancelled. Meest opvallende problemen: de heli kan niet zoveel soldaten transporteren als vooraf geëist; de laadvloer schijnt het gewicht van een volledig bepakte groep soldaten niet aan te kunnen en de Rolls Royce motoren lopen gevaar oververhit te raken en kapotte transmissies te krijgen als de heli bij shutdown niet gelijkmatig afkoelt. Het schijnt zelfs dat de Marine nu tijdelijk een paar Belgische helicopters huurt om in de Caraïben te kunnen patrouilleren; weet alleen niet of het om Alouettes of om de befaamde Seakings gaat.
    Dat betreft de Alouettes. De Sea Kings zijn nu gewoon "op".
    Zowel Duitsland als Italie zetten de NH -90 nu gewoon in, ook in Afghanistan dus ze zullen wel voldoen. De Nederlandse marine helikopters zijn gebouwd volgens NL marine specificaties en problemen kunen zich net zo goed voordoen bij dergelijke specificaties, jij krijgt ook vast wel eens dingen voor je kiezen waarvan je weet dat ze met de opgegeven specificaties niet kunnen werken.
    Het probleem van de vloer zou inmiddels opgelost zijn. Is geen ontwerpfout maar meer een foute opgave van wat men wilde hebben, men had een x- aantal personen opgegeven maar er niet bij gezegd dat die volledig bepakt zouden zijn.. De motoren en transmissie kun je de Italianen niet aanrekenen, die komen uit een andere land dat graag zijn best doet alles wat naar Europese eenwording neigt om zeep te helpen.

    Het is een beetje hetzelfde als met de invoering van de Cougar heli, die zou ook niet deugen en nu vliegen ze nog steeds terwijl ze eigenlijk al afgevoerd hadden moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door MichelJ; 2 juni 2013 om 16:54 Reden: kwoot

  16. #13
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Last Online
    30 maart 2024 @ 08:01
    Berichten
    134
    Discussies
    4
    Thanks
    111
    Thanked
    64 in 33 posts

    Standaard

    toch nog ff reageren , tranentrekkend zoals de besluitvorming en de uitvoering is geweest. helaas heb ik ook bij overheidsdiensten gewerkt en ik kan je nog wel een paar voorbeelden geven van incompetente besluiten. Waar het hier ook om gaat dat het makkelijk is om dit soort fouten te maken zolang bestuurders niet hoofdelijk/financieel aansprakelijk zijn , ben je een ondernemer (ben ik niet hoor) dan zou je de rest van je leven op de blaren lopen.nog altijd is het bv. niet mogelijk om politieke partijen te verbieden die met sluwe campagnes na de verkiezingen een totaal andere weg inslaan,ik wil maar zeggen dat de staat en politiek nl heel makkelijk ervan af komen.
    Wat dat met ijsberenforum te maken heeft???wordt de mensenhandel ook niet zwaar overdreven en komen uiteindelijk de foute pooiers er niet erg makkelijk vanaf.

  17. #14
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autobahn Bekijk bericht
    toch nog ff reageren , tranentrekkend zoals de besluitvorming en de uitvoering is geweest. helaas heb ik ook bij overheidsdiensten gewerkt en ik kan je nog wel een paar voorbeelden geven van incompetente besluiten. Waar het hier ook om gaat dat het makkelijk is om dit soort fouten te maken zolang bestuurders niet hoofdelijk/financieel aansprakelijk zijn , ben je een ondernemer (ben ik niet hoor) dan zou je de rest van je leven op de blaren lopen.nog altijd is het bv. niet mogelijk om politieke partijen te verbieden die met sluwe campagnes na de verkiezingen een totaal andere weg inslaan,ik wil maar zeggen dat de staat en politiek nl heel makkelijk ervan af komen.
    Wat dat met ijsberenforum te maken heeft???wordt de mensenhandel ook niet zwaar overdreven en komen uiteindelijk de foute pooiers er niet erg makkelijk vanaf.
    In Algemeen ge-ijsbeer kan het en mag het en moete het, DAT heeft het met het ijsberenforum te maken.

    En nu, nu horen we dat er een parlementaire enquete komt. Met welk doel? Waarhiedsbevinding? Zodat de kopen gaan rollen van de personen die er nu zitten (en die wellicht ooit in het verleden een Fyra onzin vonden) want zo werkt het met politieke verantwoordelijkheid, die erf je van je voorganger. En de aanstichters (voor zover in politiek en bestuur) zitten al lang en breed op baantjes in het bedrijfsleven.

    Een ondernemer kan er ook zo vanaf komen, die gaat failliet, even door de zure appel bijten en dan kan ie weer van voor af aan beginnen. Dat geldt natuurlijk niet voor de kleine eerlijke hardwerkende ondernemers die geen vetpotje meer hebben om te kunnen doorstarten maar de grote jongens die de hele grote fouten maken, zij leven nog lang en gelukkig. Denk je dat al die bankmensen die fouten gemaakt hebben die qua kosten de Fyra vele malen overtreffen opeens een droge boterham bij de voedselbank moeten halen?

    Overigens heeft het bedrifsleven, NS-Hi Speed, voor de Fyra gekozen, niet de minister voor zover ik weet.
    Terug op Design, de Thalys was/is toch ook een mooiere trein, al is mijn "semi-beroeps-"ervaring dat Franse maaksels op wielen bovengemiddeld vaak in de fik vliegen.
    Laatst gewijzigd door MichelJ; 4 juni 2013 om 16:49 Reden: kwoot

  18. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn ( 5 juni 2013)

  19. #15
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Berichten
    2.875
    Discussies
    83
    Thanks
    2.092
    Thanked
    3.191 in 954 posts

    Standaard

    Eventjes inhaken op een eerdere uitlating van mij en een (terechte) observatie van Sphinx die nadere toelicht behoeft. We hebben tegenwoordig met aanbestedingprocedures te maken. Het is dus niet zo dat als er een grote zak met geld is, er maar gekocht kan worden. Het tegengestelde is eerder waar. De potentiele kopen wordt door de regelgeving en bepaalde richting in geduwd.

    Dat is zeer zeker een van de redenen waarom we met de NH-90 opgescheept zitten. En ja, uitlatingen ten opzichte van tegenvallende capaciteiten en eindeloze rij aan problemen zijn juist. En waar hebben we dat aan te danken? Juist, Europese aanbestedingsprocedure.....
    Een uurtje is ook maar een uur...

  20. Onderstaande leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn ( 5 juni 2013)

  21. #16
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Juist, Europese aanbestedingsprocedure.....
    Waar landen indertijd zelf om gevraagd hebben om het eigen bedrijfsleven te kunnen beschermen....

    En als je je NIET aan de regels houdt, dan komt de de EU niet boos om de hoek kijken.. Nee dan zijn het andere bedrijven die zaken aanspannen.

  22. #17
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 17:13
    Berichten
    13.826
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.365 in 4.541 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autobahn Bekijk bericht
    Ook bij de betuwelijn werd er geen ruggespraak met de duitsers gehouden.En zie nu het resultaat,eigenlijk miljarden weg gegooid en nog een behoorlijke financiele last voor de toekomst.En die treinen,een groot drama,ik heb beelden gezien van die italiaanse werkplaats,het komt zo uit de middeleeuwen.
    Die enorme geldverspilling komt door de linkse anti-auto lobby voor wie geen (andermans) euro teveel is om in het openbaar vervoer te steken. Ik zeg: meer wegen, meer autogebruik en minder openbaar vervoer; scheelt de belastingbetaler een hoop afdracht dat zeer inefficiënt wordt besteed.

  23. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob ( 5 juni 2013)

  24. #18
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Last Online
    30 maart 2024 @ 08:01
    Berichten
    134
    Discussies
    4
    Thanks
    111
    Thanked
    64 in 33 posts

    Standaard

    kijk wat echt kut is natuurlijk is dat je a. een enorm modderfiguur slaat , b, er had een beter netwerk van hsl lijnen gemaakt kunnen worden,denk bijv lijn rotterdam-ruhrgebied evenwijdig aan de betuwelijn. c. de prijzen zullen in nl relatief hoog blijven want ergens moet die poen vandaan komen,zal niet van de bouwer komen hoor.
    Ik ben zelf regelmatig vanuit Amersfoort naar Frankfurt luchthaven getreind en dat is echt een goed alternatief en als je goed boekt veel goedkoper dan met de voiture.Als je dan in een ICE zit dan weet je wel wat snel is.

  25. #19
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Last Online
    30 maart 2024 @ 08:01
    Berichten
    134
    Discussies
    4
    Thanks
    111
    Thanked
    64 in 33 posts

    Standaard

    nog even, de concessie voor de NS van de HSL was zo duur, dat ze bewust gekozen hebben voor een goedkoper alternatief.
    kortom,met zulke vrienden heb je geen vijand nodig.

  26. #20
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Autobahn Bekijk bericht
    kijk wat echt kut is natuurlijk is dat je a. een enorm modderfiguur slaat , b, er had een beter netwerk van hsl lijnen gemaakt kunnen worden,denk bijv lijn rotterdam-ruhrgebied evenwijdig aan de betuwelijn. c. de prijzen zullen in nl relatief hoog blijven want ergens moet die poen vandaan komen,zal niet van de bouwer komen hoor.
    Ik ben zelf regelmatig vanuit Amersfoort naar Frankfurt luchthaven getreind en dat is echt een goed alternatief en als je goed boekt veel goedkoper dan met de voiture.Als je dan in een ICE zit dan weet je wel wat snel is.
    Toch leuk om zoiets uit de mond van een schrijver met de naam "Autobahn"te horen.
    Maar ik ben het wel met je eens. Zeker voor de langere afstanden is een HSL achtig ding een goed alternatief, zelfs die goede oude Thalys was makkelijker om in Parijs te komen dan met je eigen auto, waarmee je dan ook nog in Parijs vooruit moet proberen te komen.
    En ach en wee, de trein heeft een half uur vertraging. Nou dan nemen we de auto. Maar die doet er standaard meer dan een half uur langer over, de trein minder vaak.
    Nadeel is natuurlijk dat je met de auto 100% zeker wete dat je later bent, dus eerder moet vertrekken en dus met meer reistijd op tijd bent. Met d etrein kun je te laat komen en dan wordt je baas weer boos. Bazen moeten ook wat flexibeler worden in deze, dat ene half uurtje aan het begin van de werkdag is toch niet het meest efficiente,
    En meer asfalt, betere snelwegen helpt niet echt , de meeste vertragingen beginnen bij het verlaten van de snelweg, op weg naar het bedrijventerrein of stadsdeel waar je moet zijn.

    Nu ja, meer asfalt, of in ieder geval verharding kan wel helpen. Meer en grotere carpoolplaatsen.
    Carpoolen kan behoorlijk schelen, minder autos op de weg is vanzelf minder vertraging. Kijk maar eens rond in de file, de meerderheid van de mensen zit alleen. Natuurlijk zijn er rmensen bij die vanwege werk geen vervoer kunnen combineren maar velen zouden dat net zo makkelijk wel kunnen. Grootste deel van die mensen zal het waarschijnlijk met drogredenen vertikken maar er zijn er veel die het niet meer kunnen bij gebrek aan carpoolplaatsen, de meesten plaatsten die ik wel eens voorbij rijdt staan al overvol.

    En in Ijsberenforum taal: het meest vervelende van wandelen in Duitsland vind ik dat je toch mindeetsn anderhalr uur heen en anderhalf uur terug moet autorijden over wegen waar het vaak heel druk is. Als er goede OV verbindingen waren naar bv Elsdorf en Lichtenberg, desnoods een half uurtje langer maar geen gedoe met opletten en tanken, da zou ik daar wel vaker te vinden zijn. Verklaart ook deels waarom ik bij voorkeur op een zondag ga, dan is het meestal wat minder druk op de weg

  27. #21
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard




    De Duitsers en Fransen kunnen trots zijn op hun volwaardig net voor Hoge Snelheid Treinen met mooi, modern en zelf ontwikkeld materieel en technologie. Wij moeten ons diep schamen dat we voor een dubbeltje op de eerste rang dachten te zitten en weer achter lopen als het gaat om investeren in nieuwe technologie.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  28. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn (13 juni 2013)

  29. #22
    Geregistreerd
    19 oktober 2011
    Last Online
    20 juni 2016 @ 11:09
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    899
    Discussies
    21
    Thanks
    672
    Thanked
    821 in 333 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht


    De Duitsers en Fransen kunnen trots zijn op hun volwaardig net voor Hoge Snelheid Treinen met mooi, modern en zelf ontwikkeld materieel en technologie. Wij moeten ons diep schamen dat we voor een dubbeltje op de eerste rang dachten te zitten en weer achter lopen als het gaat om investeren in nieuwe technologie.
    Kun jij ook bevestigen dat zelfs een 7 miljard kostend hsl lijn voor veel minder had gekund.

    Ik meen mij namelijk te herinneren vanuit de vele Dico/natgeo uitzendingen dat er treinstellen zijn die op 'normaal' spoor ook hard kunnen rijden zelfs in bochten met kanteltechnieken en met active suspension.

    Dat dubbeltje was er nog over na het peperdure spoor dwars onder het maaiveld door tunnels want anders gaven de koeien zure melk en meer van dat soort statements.
    Geld genoeg uit het gasfonds pdf alert.
    Sowieso begreep ik nooit waarom er vanaf begin tot eind een uitgebalanceerd spoor met afwijkingen in de fracties van millimeters aangelegd moest worden.
    Een trein rijd in een X aantal kilometers nog geen 250 en de laatste X aantal kilometers rijd ie ook geen 250 mee.
    Op rechtse stukken maakt snelheid niet zo heel veel uit in bochten wordt het wel belangrijk hoe de uitlijning is en de banking.
    Dus had alleen strenge toleranties toegepast op cruciale punten.
    Als hadden geweest is, is hebben te laat

  30. #23
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    Gisteren @ 22:29
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.945
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Standaard

    Ik voel me als belastingbetaler weer eens enorm opgelicht door dit fiasco. Het zou ontzetten goed zijn als de verantwoordelijken nu wel eens verantwoording af zouden moeten leggen, en strafrechtelijk vervolgd worden, en ook als crimineel behandeld worden volgens het "pluk ze" regime. Dan denkt de volgende generatie politici wellicht iets beter na hoe ze ons belastinggeld weer over de balk gaan smijten.

    Dit het zoveelste linke milieufantasten debacle helaas. Waneeer leren die linkse rakkers nu eens dat autorijden veel beter is!

    Megaboob, die nog wel weer meer belasting zal moeten gaan betalen helaas.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!
    I prefer silicone boobs on slim and beautiful womans!
    Read my lips: no more taxes!
    “The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
    Voor de Nederlandse staat: Ik had geen ernstig vermoeden dat de betreffende dame met wie ik betaalsex had word uitgebuit of op enige wijze word gedwongen.

  31. Onderstaande leden hebben Megaboob bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 ( 6 juni 2013)

  32. #24
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 20:55
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nibor76 Bekijk bericht
    Kun jij ook bevestigen dat zelfs een 7 miljard kostend hsl lijn voor veel minder had gekund.
    Ik kan bevestigen dat we er een groot debacle van hebben gemaakt wat ons kapitalen heeft gekost, hoeveel zal nog moeten blijken.
    Verder kan ik ook bevestigen dat de Fransen en Duitsers een hoogwaardig HS net hebben met werkelijk schitterend materieel en veel gebruikte verbindingen tussen de economische centra en grote steden aldaar maar ook onderling d.i. een goede koppeling met andere HS netten.

    Wat jij noemt zijn een aantal design inputs en randvoorwaarden die niemand zal bestrijden maar los staan van het debacle met de HSL hier in ons eigen land.

    Investeren in een hoogwaardig HS net betekent een economische impuls en staat los van een links rechts discussie. Sterker nog Groen Links met name heeft de ontwikkeling van het HS net behoorlijk in de wielen gereden. Steun voor de HSL zag je met name bij de rechtse partijen. Dit slechts als kanttekening.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  33. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn (13 juni 2013)

  34. #25
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nibor76 Bekijk bericht
    Kun jij ook bevestigen dat zelfs een 7 miljard kostend hsl lijn voor veel minder had gekund.

    Ik meen mij namelijk te herinneren vanuit de vele Dico/natgeo uitzendingen dat er treinstellen zijn die op 'normaal' spoor ook hard kunnen rijden zelfs in bochten met kanteltechnieken en met active suspension.

    Dat dubbeltje was er nog over na het peperdure spoor dwars onder het maaiveld door tunnels want anders gaven de koeien zure melk en meer van dat soort statements.
    Geld genoeg uit het gasfonds pdf alert.
    Sowieso begreep ik nooit waarom er vanaf begin tot eind een uitgebalanceerd spoor met afwijkingen in de fracties van millimeters aangelegd moest worden.
    Een trein rijd in een X aantal kilometers nog geen 250 en de laatste X aantal kilometers rijd ie ook geen 250 mee.
    Op rechtse stukken maakt snelheid niet zo heel veel uit in bochten wordt het wel belangrijk hoe de uitlijning is en de banking.
    Dus had alleen strenge toleranties toegepast op cruciale punten.
    Als hadden geweest is, is hebben te laat
    Nou, de HS treinen rijden ook in Duitsland en Frankrijk veelal op snellere trajecten dan standaarspoor dus dat schijnt toch wel het beste te werken.
    Maar inderdaad, een paar kilometer voor een station kun je best met de wissel een normaal spoor op. Dat heeft dan wel weer als nadeel dat er met het gewone spoorvervoer geacht kan moeten worden waardoor er van tijdwinst niet zoveel overblijft. Dat doen de Belge overigens ook, Brussle-Antwepren gaat over normaal spoor, max snelheid 160 km/u.
    En een nieuw snel tracé dwars door het groene hart heeft naast de kortere weg als groot voordeel dat er niet nog meer steden een halte krijgen waardoor je een soort Hoge Snelheid Boemel Stoptrein zou krijgen (scenario route "Bos"langs de A4/A13).
    Verder moet je het anatal stopplaatsen natuurlijk zoveell mogelijk beperken maar tussenliggende steden wel met een soort superstoptrein direct verbindingen met de HS stations laten hebben.

 

 
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Living Room 468*60   FKK Artemis 468*60