Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 207

Discussie: WC Rugby 2023

  1. #51
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vrije jongen Bekijk bericht
    Ik gunde het Wales, maar de Springboks waren toch echt een standje beter. Als je het wel bekijkt is het de 3e keer dat Wales duidelijk de mindere was, ook Engeland was eigenlijk sterker en werd alleen door heroisch verdedigen verslagen.
    En nu was het, achteraf onder andere, 1 foutje in de verdediging. Toch heeft Zuid Afrika weer niet echt kunnen overtuigen. Althans hun verdediging.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  2. #52
    Geregistreerd
    12 oktober 2007
    Last Online
    16 januari 2023 @ 08:03
    Berichten
    1.243
    Discussies
    25
    Thanks
    445
    Thanked
    705 in 303 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vrije jongen Bekijk bericht
    Was die laatste wissel niet verplicht? Ik zag in beeld staan dat het een "head injury" wissel was. Het werd door geen van de commentatoren opgemerkt, maar dat zegt niet zo veel als je ziet hoe vaak ze er bij de scheids ook naast zitten
    Klopt, zie het nu ook in de herhaling. Alleen de head injury zelf is een vage call.

  3. #53
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Ik wordt wel een beetje moe van dat "Amersfoort"-verhaal
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  4. #54
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Heb het Rugby niet zo gevolgd en kijk nu net 10 minuutjes naar NZL FRA. Kan mijn ogen niet geloven. Om de 2-3 minuten is het raak. Zaterdag gehaktdag.

    Verliezen OK. Maar dit is een historische afslachting. 62-13 62-13 62-13 ... .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  5. #55
    Geregistreerd
    12 oktober 2007
    Last Online
    16 januari 2023 @ 08:03
    Berichten
    1.243
    Discussies
    25
    Thanks
    445
    Thanked
    705 in 303 posts

    Standaard

    Frankrijk aan alle kanten afgetroefd, opgerold, afgedroogd en op de TGV terug naar huis gezet. Wat een machtsvertoon van de All Blacks. Uffa!

  6. #56
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    49 punten verschil en dat waren er snelle meer geweest dan minder. De laatste 10 minuten zo nog twee breaks die vlak voor de try line mislukten. Wel geweldig om naar te kijken!

  7. Onderstaande leden hebben vrije jongen bedankt voor deze bijdrage:

    Hemaworst (17 oktober 2015)

  8. #57
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Het was wel een afslachting na voorbereidend werk. Ik vond de Fransen leuk beginnen, en toen de eerste mogelijke try van Nieuw Zeeland niet doorging doordat de man met de bal doorliep en niet op een vrij man passte die zo de laatste meters had kunnen doorlopen dacht ik nog, dat gata leuk worden. Maar toen begonnen de Kiwi's op te warmen en rondjes om de Fransen te draaien, ze moe te maken, ze af te matten En het was geen RamRugby zoals de Zuid Afrikanen dat doen maar het was op stijl. Beetje Franse Flair achtig... En toen de Fransen moe waren kwamen de demonstraties, de Rugby lessen, op gang, slechts onderbroken door een mooie Frans try. Hoewel, die try, toen waren de Kiwi's nog niet los geslagen, toen waren de Fransen nog niet duizelig geworden.

    Wat een loopacties, wat een afhouden van tackles, alsof je even zo'n figuur die je in de super van alles probeert aan te smeren van je af houdt. Nee verkeerd, deze Kiwi deed lijken alsof het afhouden van een aanstormende blok beton minder moeite kost dan datte. Dat beloofd wat: Zuid Afrika - Nieuw Zeeland... Clash van speelstijlen...

    Ergens wel jammer, ik hou wel van het Franse rugby. Ik denk achteraf dat bv Frankrijk zich tegen een Zuid Afrika veel minder zo opzij had laten zetten, ik zal niet zeggen dat ze gewonnen hadden maar het was meer gelijke strijd geweest
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  9. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Hemaworst (18 oktober 2015)

  10. #58
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Last Online
    28 oktober 2022 @ 22:40
    Berichten
    176
    Discussies
    5
    Thanks
    262
    Thanked
    132 in 50 posts

    Standaard

    Na dit spektakelstuk (wat een tempo!!) nog even de samenvattingen bekeken van het eredivisie voetbal.....wat gaat dat dan allemaal traag...alsof ze met hun voetjes op een speelveld honing lopen....

    en dan heb ik het nog niet eens over:
    het continu in discussie gaan met de scheids na het zoveelste fluitje;
    de stervende zwaan spelen na een klein duwtje;
    het elkaar een kaart aannaaien;

    Wat een verademing is dat rugby dan....passie en liefde voor de sport/natie, die ook uitstraalt naar het publiek, dat gewoon door elkaar ,jong en oud, op de tribune plaats kan nemen...

    (de best betaalde rugbyer ter wereld gaat 2 miljoen per jaar verdienen, daar komen sommige voetballers hun bed nog niet voor uit)

  11. Onderstaande leden hebben trigootje bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (18 oktober 2015)

  12. #59
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    Nou dat laatste moet je ook nuanceren, voor een gentlemans sport wordt er verrekte veel geklierd en gezuigt.... in elke ruck of scrum worden er waar kan regels overtreden. Vandaar constant die penalties: simpele regels die ze breken met de hoop dat het niet gezien wordt. Laten we het verhaal met het nepbloed van een tijdje terug maar helemaal niet naar voren halen.


    Inmiddels wordt Ierland overigens omvergeblazen door de Pumas (die eigenlijk Jaguars zouden moeten heten, zoals ik net hoor).

  13. #60
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Jeej, wat gebeurt daar zeg, 1 van de sterkste Europese landen... Als de Ieren niet oppassen wordt dit een walkover van begin tot eind...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  14. #61
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Pffff. Amper een kwartiertje gespeeld en het staat al 0-17!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  15. #62
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Nou de spannng zit er weer wat in, maar ik krijg wat van dat Amersfoort verhaal...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  16. #63
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Wat kwamen de Ieren sterk terug zeg. "Gelukkig" walsten de Argentijnen daarna weer stevig door. "Gelukkig" want het zou wel zuur zijn als de Ieren alleen op basis van die eerste paar minuten verloren. Dat Argentijnse spel mag ik wel graag zien zo.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  17. #64
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Van de vier Europese landen in de kwart finales ligt Schotland het meest Noordelijk. Kansloos dus vanavond.

    Het Zuidelijk halfrond zal weer zoals bijna altijd de WK leveren.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  18. #65
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Zo, even een recordje supermarkt gedaan... Wel een paar keer boos moeten kijken, dreigen, maar ik ben er weer

    Nou ja, wie er ook gaat winnen, die zal het zwaar, heel zwaar krijgen tegen de Puma's...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  19. #66
    Geregistreerd
    12 oktober 2007
    Last Online
    16 januari 2023 @ 08:03
    Berichten
    1.243
    Discussies
    25
    Thanks
    445
    Thanked
    705 in 303 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Van de vier Europese landen in de kwart finales ligt Schotland het meest Noordelijk. Kansloos dus vanavond.
    In tegendeel, in nagenoeg alle finales stond een land van het noordelijk halfrond. Op basis van Bigiaanse logica gaat Schotland van Australie winnen.

  20. #67
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Jeemig wat een wedstrijd. Wat een ongelukkig einde... Hadden de hulpjes en de video ref ook wel wat van mogen zeggen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  21. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Hemaworst (18 oktober 2015)

  22. #68
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemaworst Bekijk bericht
    In tegendeel, in nagenoeg alle finales stond een land van het noordelijk halfrond. Op basis van Bigiaanse logica gaat Schotland van Australie winnen.
    Je ontwikkelt je zo constateer ik met vreugde tot een echte Bigiaan! Kenmerkend voor de Bigiaanse Logica is het het feit dat er veel axioma's gelden en dat ze rekening houdt met de intrinsieke onvoorspelbaarheid van menselijk handelen en gedrag.
    Het fundament vd Bigiaanse logica is de chaos theorie.

    Jouw stelling dat Schotland van Australie gaat winnen hedenavond is strikt genomen niet onwaar maar wel hoogst onwaarschijnlijk!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  23. #69
    Geregistreerd
    12 oktober 2007
    Last Online
    16 januari 2023 @ 08:03
    Berichten
    1.243
    Discussies
    25
    Thanks
    445
    Thanked
    705 in 303 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Jouw stelling dat Schotland van Australie gaat winnen hedenavond is strikt genomen niet onwaar maar wel hoogst onwaarschijnlijk!
    Slechts met behulp van twee scheidsrechterlijke dwalingen... Heb je videotechnologie, gebruik hem dan ook! Wat een flapdrol.

  24. #70
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemaworst Bekijk bericht
    Slechts met behulp van twee scheidsrechterlijke dwalingen... Heb je videotechnologie, gebruik hem dan ook! Wat een flapdrol.
    Eigenlijk waren het er vier, waarvan er 1 in het voordeel van Schotland, ik kan me niet alles meer herinneren maar ik meen dat het off side was op een plek die Australie wel heel goed uit zou komen maar daar werd geen aandacht aan besteed, het heenzenden van die Schot was ook nogal dubieus (waarna meteen een try viel), alsmede het geen tweede kaart geven aan een Australier. Ik kan het alleen samenvatten als een weekend met mooie sport en een zeer onbevredigend einde. Zoals ik op twitter las, momenteel is David Cameron veel populairder dan de een of andere scheidsrechter.. En dat is één van de beleefdere berichten... Het wordt de Australiers overigens niet echt kwalijk genomen dat ze gewonnen hebben (WEL dat ze nu beweren bij hoog en laag verdiend gewonnen te hebben, dat de scheidsrechter gelijk had en zo. Dat wordt ze zeer kwalijk genomen), al zal volgend weekend een buitengewoon groot deel van de inwoners van het Verenigd Koninkrijk voor het eerst sinds de Falkland oorlog voor Argentinie juichen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  25. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Hemaworst (18 oktober 2015)

  26. #71
    Geregistreerd
    30 april 2011
    Last Online
    24 maart 2024 @ 20:36
    Berichten
    4.694
    Discussies
    353
    Thanks
    5.148
    Thanked
    10.116 in 2.556 posts

    Standaard

    Bottom line zoals voorspeld krijgt het Europese rugby een serieuze pets om de oren..cfr vorige berichtje in dit topic voor enige tijd...Het lijkt me de hoogste tijd dat enig modernisme zich gaat verbreidden in Europa, ze worden zowel tactisch als qua snelheid van uitvoering overklast... Sneu voor de Schotten die Australie verrassend genoeg deden wankelen doch de rest werd kansloos opzij gezet...Finale N-Zealand-Australie zoals het ernaar uit ziet...
    "... two roads diverged in a wood, and i- i took the one less traveled by,
    and that has made all the difference."
    r. frost

  27. #72
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door satanic surfer Bekijk bericht
    Bottom line zoals voorspeld krijgt het Europese rugby een serieuze pets om de oren..cfr vorige berichtje in dit topic voor enige tijd...Het lijkt me de hoogste tijd dat enig modernisme zich gaat verbreidden in Europa, ze worden zowel tactisch als qua snelheid van uitvoering overklast... Sneu voor de Schotten die Australie verrassend genoeg deden wankelen doch de rest werd kansloos opzij gezet...Finale N-Zealand-Australie zoals het ernaar uit ziet...
    Nieuw Zeeland was gewoon grote groote klasse.. Zuid-Afrika, toch vooral op kracht gewonnen, minder techniek dan de andere zuidelijke landen, denk ik tegen een Wales dat een paar keer boven zichzelf uit steeg en dat hou je gewoon niet vol. Dat gaat Zuid-Afrika naar alle waarschijnlijkheid niet overleven. Argentinie was wel de meest speelse van de zuidelijke landen maar Ierland heeft het wel heel, heeel erg laten liggen. Vandaar dat een waardeoordeel over de Puma's wat moeilijk te geven is maar als ze dit vol kunnen houden dan geef ik ze kans tegen Australie. (Argentinie Zuid-Afrika, dat zou wel eens een "Zuid-Afrika - Japan" hebben kunnen worden.

    Toch denk ik niet dat het zo heel zwart wit is, de zuidelijken zijn wel beter maar als Frankrijk bv niet tegen Nieuw-Zeeland maar Zuid Afrika gespeeld had, dan was het denk ik heel anders afgelopen, de Fransen hadden langer in hun spel kunnen blijven van het begin (zie mijn commentaar aldaar) en dat had voldoende kunnen zijn tegen een nog steeds niet echt overtuigend Zuid-Afrika. Ook Schotland had de Zuid Afrikanen weg kunnen spelen. Nieuw Zeeland staat gewoon momenteel boven alles, heeft alles op het goede rijtje maar met iets minder geluk voor een zuidelijk team , of zomaar een andere reeks kwartfinales hadden de Europeanen gewoon in de halve, wie weet finale kunnen staan.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  28. #73
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    27 maart 2024 @ 22:50
    Berichten
    2.945
    Discussies
    12
    Thanks
    199
    Thanked
    882 in 541 posts

    Standaard

    As predicted by French, France was bad and swept by all blacks.
    I was looking this match in a pub far away in the galaxy with 15 Frenchies and 10 New Zs (some welsch too, drunked trying to forget) and at the end very friendly atmosphere with french wishing good luck and congrats and New Zs paying all boozes (including french one). They asked us to make come back real France because it is not fun against a red team like on saturday that nobody know.

    Results of other 1/4 were not surprising too for results but Scotland was better than expected (they lost only because of mistake of referee Joubert , the same as in final in 2011 who let NZ win against France)and Ireland worse (they lost a lot of soul players in their pyrhus victory against France).

    For Semis: NZ- AFSUD: it will be more close than believed 55-45; Springboks are not weak in physical fighting like French and this is the difference. The pressure will be so strong and discipline will make the winner ( I hope not the referee)
    AUS - ARG: 55-45 Argentina is very well prepared and enthousiastic with furia, they were 3rd in WC 2007 with some players of french championship and they replaced them by new except Fernandez Lobbe. Now, they are in squad as trainer like Pichot with science of KO MATCH.
    Australia is the winner of 4th nations tournament this year ( so, all blacks were beatten) and Matt Giteau is back as playmaker ( trained by Wilkinson since last year).

  29. #74
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Not sure about the number of points scored, we now have solid teams in the semis who wont allow that much scoring. Springboks ofcourse stroner side than France but they seem to struggle agains playfull teams like Japan and I dare say, we saw that too in the play of New Zealand (yep, it will be a hard job for the ref, Mr. Joubert would not be able to handle this game and there are a few other "not so strong" refs this tournament.) and Argentina and a bit less in Australia..
    About Australia-Argentina, may be much closer, Australia may be favourite but an Argentina win would not be the biggest surprise.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  30. #75
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Niet storen, we gaan weer kijken...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  31. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Hemaworst (24 oktober 2015)

 

 
Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

  FKK Artemis 468*60