Pagina 16 van 186 EersteEerste ... 61213141516171819202666116 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 376 t/m 400 van 4640

Discussie: Vluchtelingen

  1. #376
    Geregistreerd
    23 februari 2015
    Last Online
    13 juli 2020 @ 10:22
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.074
    Discussies
    31
    Thanks
    448
    Thanked
    738 in 376 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    je vergeet het belangrijkste het vluchtelingen probleem.
    En dat is juist op te lossen.
    Een bom erop en de grenzen dicht.
    En al het ander wat jij opnoemt dat lukt niemand.
    Zoals ik al schreef, Geert gaat alle problemen oplossen o.a. door al het buitenlandse tuig de grens over te zetten.
    Daar vallen ook de vluchtelingen onder, probleem opgelost dus.
    Lang leve Geert, de grote verlosser. Hallelujah!
    Als je doet wat je niet doen wilt, en je raakt je dromen kwijt.
    Niet doet wat je doen wilt, dan is dat zonde van de tijd.

    There is only one way of life, and that is your own!

  2. Onderstaande leden hebben Strijker bedankt voor deze bijdrage:

    molaar ( 7 oktober 2015)

  3. #377
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:16
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    UMFRAGE UNTER FLÜCHTLINGEN
    |
    Wenn Assad weg ist, wollen die Syrer wieder nach Hause
    Nur ganze acht Prozent können sich vorstellen, in Deutschland zu bleiben
    http://www.bild.de/politik/ausland/s...7644.bild.html

    Mooi toch! Ook mooi dat Merkel deze oorlogsslachtoffers een vriendelijk welkom heet. Daar mag je zoals P1 doet kannttekeningen bij zetten maar uiteindelijk voert Merkel een verstandig beleid.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  4. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal ( 8 oktober 2015)

  5. #378
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 22:26
    Berichten
    11.112
    Discussies
    225
    Thanks
    13.080
    Thanked
    17.533 in 6.167 posts

    Standaard

    Eerder stelde ik al dat Nederland nog lang niet vol is. Dat is nu wetenschappelijk berekend.

    In Nederland kunnen maximaal 485 miljoen mensen wonen

    Nederland is met bijna 17 miljoen inwoners nog lang niet vol. We kunnen doorgroeien tot hier 485 miljoen mensen wonen. Wij rekenden dit uit voor een artikel in de Quest101, de jaarlijkse special waarin we de 101 beste vragen van lezers beantwoorden.

    Bij de berekening zijn we uitgegaan van het dichtstbevolkte stukje land ter wereld, Macau. Op elke vierkante kilometer Nederland wonen gemiddeld 450 mensen. Als we dat opkrikken tot het niveau van stadstaat Macau, worden dat er 19.433.

    In dit dichtstbevolkte stukje land ter wereld wonen ruim 460.000 mensen op een stuk land ter grootte van de gemeente Baarn. Wordt het met 485 miljoen Nederlanders niet heel druk? Jawel, maar een voller land heeft ook voordelen. Het bruto binnenlands product is in Macau per inwoner hoger dan in Nederland en de mensen zijn er gelukkiger.

    Maar hoe dan?
    Wanneer je de bevolkingsdichtheid van Macau toepast op Nederland, kun je dus doorgroeien tot 485 miljoen inwoners, net zoveel als er op dit moment in de hele Europese Unie wonen. Daarvoor zijn wel maatregelen nodig:

    De landbouwgrond verdwijnt en wordt volgebouwd. We importeren alle voedingswaren.
    De Hoge Veluwe wordt een stadspark, het IJsselmeer een stadsvijver, de rest bouwen we vol.
    We bouwen een derde Maasvlakte waardoor Rotterdam een tophaven blijft.

    Stadstaten zijn welvarend, denk maar aan Monaco en Singapore. De inwoners klagen niet over de drukte. Een voller Nederland zou kunnen uitgroeien tot een economische en politieke grootmacht.

    Bron: http://www.quest.nl/artikel/in-neder...n-mensen-wonen

  6. #379
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 22:26
    Berichten
    11.112
    Discussies
    225
    Thanks
    13.080
    Thanked
    17.533 in 6.167 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    Elke dag zie ik ze lopen de niets nutten.
    Jij ziet je eigen schaduw ! ! !

  7. #380
    Geregistreerd
    3 november 2012
    Last Online
    15 september 2017 @ 07:17
    Berichten
    716
    Discussies
    93
    Thanks
    240
    Thanked
    1.497 in 754 posts

    Standaard

    EU: illegalen moeten sneller terug naar huis

    De EU-landen zullen illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers sneller en massaler terugsturen naar hun thuisland.
    De EU-bewindslieden van Justitie beloven vandaag extra gesloten opvangcentra te bouwen waar niet erkende vluchtelingen kunnen worden vastgehouden tot hun uitzetting.

    Meer uitzettingen moeten illegale migratie afschrikken', staat in de ontwerpverklaring die de bewindslieden vandaag zullen aannemen. Een strenger terugkeerbeleid was al eerder aangekondigd, mede om draagvlak te krijgen voor de verplichte spreiding van 160 duizend vluchtelingen over de EU-landen de komende twee jaar.

    Momenteel verdwijnt het overgrote deel van de asielzoekers in de illegaliteit zodra duidelijk is dat ze geen verblijfsvergunning krijgen.

    Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) en zijn EU-collega's zeggen toe 'systematisch' terugkeerbesluiten te nemen en alles te doen om die besluiten uit te voeren.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Opsluiting van uitgeprocedeerden en illegalen is daarbij toegestaan als 'legitiem, uiterste middel'.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Betrokken EU-ambtenaren wijzen erop dat honderdduizenden migranten, vooral in Italië, niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning


    Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/...huis~a4158498/
    Laatst gewijzigd door Toulouse-Lautrec; 8 oktober 2015 om 06:51

  8. #381
    Geregistreerd
    3 november 2012
    Last Online
    15 september 2017 @ 07:17
    Berichten
    716
    Discussies
    93
    Thanks
    240
    Thanked
    1.497 in 754 posts

    Standaard

    Hongarije heeft volgende hek bijna af

    Ook de grens met Kroatië gaat dicht, en dan?

    Hongarije sluit naar verwachting de komende dagen ook zijn grens met Kroatië af met een drie meter hoge afrastering. Hierdoor worden vluchtelingen gedwongen 'Europa' binnen te gaan via Slovenië of ze blijven met tienduizenden tegelijk in Kroatië of Servië 'hangen'.

    Mogelijk buigt dan de vluchtelingenstroom af richting Roemenië ....... http://www.volkskrant.nl/buitenland/...a-af~a4158517/


  9. #382
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Jij ziet je eigen schaduw ! ! !
    nog 1tje die voor is.
    Jij zult wel ergens wonen waar die nietsnutten niet worden opgeslagen.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  10. #383
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    27 april 2024 @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Ik had een droom...
    Ik liep door een grote menigte.. Plots zie ik een mevrouw voor een auto staan...
    Ik hoor mezelf roepen "wegwezen", ik denk "wat een stom mens", ik denk "stom of niet. ik moet haar redden"... Ik zie dat het wat krachten gaat kosten dus ik zet nog eens kracht en trek mevrouw voor de auto weg.... Helaas is mevrouw niet onbeschadigd gebleven maar ze is , ondanks haar stommiteit niet onder de auto terecht gekomen. De menigte om ons heen juicht, ik hoor woorden als 'held", terwijl ik alleen maar deed wat anderen ook hadden moeten en kunnen doen. misschien niet iedereen had deze lillende vleesmassa weg kunnen trekken maar er waren er meer dan mijzelf... Vandaag krijg ik van de voorzitter van de bewonersvereniging een dankbrief en een bos bloemen. En ik heb me toch een spierpijn, zeker iets verrekt.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  11. Onderstaande 3 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    @j ( 8 oktober 2015),Badslippers ( 8 oktober 2015),guusg ( 8 oktober 2015)

  12. #384
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Bron: NRC

    Gratis wifi voor asielzoekers in Duitse Gauting

    http://www.nrc.nl/nieuws/2015/10/07/...uitse-gauting/

    Hoezo is het raar dat vluchtelingen een smartphone hebben? Ze moeten er juist gebruik van maken! Dit dacht evenement-technicus Tobias McFadden. Daarom hing hij speciale wireless routers overal door de kleine Zuid-Duitse stad Gauting. Zo hebben asielzoekers in de stad toegang tot gratis wifi. De Deutsche Welle (DW) maakte er een video over.

    De video volgt McFadden bij het installeren van wifi-routers in Gauting en er wordt duidelijk wat de vluchtelingen eraan hebben. Zo kan Ahmad Farhad Abbassi, sinds januari 2014 in Duitsland, nu naar zijn vrouw in Afghanistan bellen zonder dat het te duur wordt. Ook de technische aspecten van het surfen op een open netwerk worden komen aan bod. Zo legt McFadden aan de vluchtelingen uit hoe ze beschermd op hun computers kunnen internetten.

  13. #385
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 22:26
    Berichten
    11.112
    Discussies
    225
    Thanks
    13.080
    Thanked
    17.533 in 6.167 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    nog 1tje die voor is.
    Jij zult wel ergens wonen waar die nietsnutten niet worden opgeslagen.
    Jawel hoor, asielzoekerscentrum bestaat al 15 jaar in Venlo. Werd gesloten en is nu weer geopend. En inderdaad, ik ben voor opvang van vluchtelingen wier leven niet veilig is. Tuig en ander schorem mag thuis blijven.
    700 asielzoekers in dat dorp Oranje is ronduit belachelijk en er dan nog eens 700 erbij is krankzinnig en onaanvaardbaar. Ben ik helemaal met je eens.

    Tenslotte, als je harde taal spreekt moet je er ook tegen kunnen dat daar een reactie op komt (waarop jij dan natuurlijk ook weer op mag/kunt reageren).

  14. #386
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    27 april 2024 @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Jawel hoor, asielzoekerscentrum bestaat al 15 jaar in Venlo. Werd gesloten en is nu weer geopend. En inderdaad, ik ben voor opvang van vluchtelingen wier leven niet veilig is. Tuig en ander schorem mag thuis blijven.
    700 asielzoekers in dat dorp Oranje is ronduit belachelijk en er dan nog eens 700 erbij is krankzinnig en onaanvaardbaar. Ben ik helemaal met je eens.
    Aan de andere kant, je hebt in z'n dorp maar 150 mensen die menen er last van te hebben. Huur je de jaarbeurs af dan staat heel Utrecht op zijn kop ook al zou het aantal vluchtelingen wat we daar kwijt kunnen een druppel zijn in een emmer vol Utrechters.
    Wilders houdt zich toch best wel gedeisd vind ik.. Hij zou hoger van de toren kunnen blazen maar ik denk dat ook hij denkt dat 1500 vluchtelingen in een gat van 150 bewoners minder kwaad kan 3000 in Amsterdam, mits we niet opeens een deugdelijk systeem van openbaar vervoer krijgen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  15. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 8 oktober 2015)

  16. #387
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 22:44
    Berichten
    13.827
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.368 in 4.542 posts

    Standaard

    Genoodzaakt zijn om nog eens 700 asielzoekers op te nemen in die locatie met als argument dat ze anders op straat zouden moeten slapen betekent simpelweg dat het limiet van mogelijkheden tot opvang bereikt is.

  17. #388
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 22:26
    Berichten
    11.112
    Discussies
    225
    Thanks
    13.080
    Thanked
    17.533 in 6.167 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Genoodzaakt zijn om nog eens 700 asielzoekers op te nemen in die locatie met als argument dat ze anders op straat zouden moeten slapen betekent simpelweg dat het limiet van mogelijkheden tot opvang bereikt is.
    In dat dorp ja. Niet in Nederland. Leegstaande kantoorpanden zat.

  18. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal ( 8 oktober 2015)

  19. #389
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:16
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    De Nederlandse overheid is simpel weg veel te afwachtend geweest wetende dat de toestroom zou toenemen.
    De limiet van de opvang mogelijkheden is zeker niet bereikt. Men is simpel weg niet voldoende reactief geweest.

    Wees wat creatiever en pro-actiever. Zorg ook voor een wat betere spreiding. Er staat in Nederland iets van 8 miljoen m2 kantoorruimte leeg. Vaak op perfecte lokaties voor vluchtelingen. In de grote stad maar niet in de woonwijken.

    Breng wat scheidingwandjes aan en wat extra sanitair en ga uit van 20 m2 ruimte per vluchteling dan heb je voor 10.000 vluchtelingen dus 200.000 m2 nodig. Een perfecte nood oplossing.
    Van de grote groep Syriers wil het overgrote deel toch asap terug.

    In plaats van opvang in landelijke regio's kunnen nu de grote steden aanzet.

    Alleen al in Amsterdam staat meer dan een miljoen m2 kantoorpanden leeg. Er is gewoon te veel gebouwd en gespeculeerd. Zelfs een definitieve transformatie naar woonruimte wordt nu al besproken en is een logische optie voor het leegstand probleem. Kost wel iets meer tijd.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  20. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Autobahn ( 8 oktober 2015),Goedemorgenallemaal ( 8 oktober 2015)

  21. #390
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    27 april 2024 @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    In dat dorp ja. Niet in Nederland. Leegstaande kantoorpanden zat.
    Is natuurlijk ook een mogelijkheid om de autochtone woningnood te verminderen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  22. #391
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.645 in 3.151 posts

    Standaard

    In Belgie idem dito en kaarte dit probleem ook al lang.aan
    van de kust tot en met limburg zit je door verkeerde visie van projectontwikkelaars en speculanten met enorme leegstand, en steden zoals Brussel en Antwerpen beschikken over ruim aanbod niet verhuurd krijgende kantoren.
    echter dat de meeste Syriers asap terug willen lijkt me niet waar, hoor of ga jij ervanuit dat die oorlog vlug gedaan zal zijn?
    op langere termijn zal het heel moeilijk zijn, de vluchtelingen allemaal voldoende plaats, ruimte en last but not least werk te bezorgen. Dit is niet realistisch en maken de progressieve linkse poltici en mensenrechtenorganisaties zichzelf en/of anderen wijs.
    het zal niet simpel zijn.

  23. #392
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Last Online
    30 maart 2024 @ 08:01
    Berichten
    134
    Discussies
    4
    Thanks
    111
    Thanked
    64 in 33 posts

    Standaard

    Door de crisis in 2009,baan kwijt zelfrespect kwijt,ben ik gaan werken in BRD Munchen,Hoewel ik al jaren in BRD werkte was dit de eerste keer dat ik voor een Duitse werkgever ben gaan werken ,ik moest in een gedeelde huurwoning wonen in de Bijlmer van munchen.Ik heb nooit geklaagd en voelde dat ook niet zo,ik kon door mijn Deutschkanntnis en losse opstelling mij prima redden,wat echter altijd aanwezig was dat ik de mogelijkheid had en heb om ten allen tijde terug te kunnen keren naar mijn thuisland,ook met lege portemonnee en zonder werk......De echte vluchtelingen kunnen dat niet,en ook de gelukzoekers zijn meestal wanneer ze een voet over de grens zetten zo goed als statenloos.Het hele gedoe met verblijfsvergunningen en familiehereniging is natuurlijk volledig achterhaalt met deze exodus vanuit alle delen van de wereld,maar misschien kunnen we de mensen wel een tijdelijk leven aanbieden en dat wij die het in eigen land kunnen redden hun iets van onze gastvrijheid en kennis gunnen.

  24. Onderstaande leden hebben Autobahn bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal ( 8 oktober 2015)

  25. #393
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    27 april 2024 @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deket Bekijk bericht
    In Belgie idem dito en kaarte dit probleem ook al lang.aan
    van de kust tot en met limburg zit je door verkeerde visie van projectontwikkelaars en speculanten met enorme leegstand, en steden zoals Brussel en Antwerpen beschikken over ruim aanbod niet verhuurd krijgende kantoren.
    echter dat de meeste Syriers asap terug willen lijkt me niet waar, hoor of ga jij ervanuit dat die oorlog vlug gedaan zal zijn?
    op langere termijn zal het heel moeilijk zijn, de vluchtelingen allemaal voldoende plaats, ruimte en last but not least werk te bezorgen. Dit is niet realistisch en maken de progressieve linkse poltici en mensenrechtenorganisaties zichzelf en/of anderen wijs.
    het zal niet simpel zijn.
    Ik denk dat met ASAP bedoeld wordt ASAP na de val van Assad en/of IS...

    "Het zal niet simpel zijn"suggereert een uitdaging..
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  26. #394
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    En die lege kantoorruimte zijn dat lege gebouwen of delen van een gebouw waar verder ook kantoren huizen ?
    In Brussel hebben ze asielzoekers tijdelijk opgevangen in kantoorgebouwen, maar aangezien daar ook kantoren waren konden ze er pas na 17:00 binnen, slapen en 's morgens terug buiten. Een kantooractiviteit gaat nogal moeilijk samen met rondhangende asielzoekers lijkt me.

    Er was in Brussel dan ook veel tegenstand van de asielzoekers zelf. Van de 500 plaatsen waren er in eerste instantie 14 bezet. De rest bleef liever in het naastliggende park slapen.

    Na lange tijd en heel wat overredingskracht zijn de bedden uiteindelijk toch bezet geraakt, maar het lijkt me niet zo'n gemakkelijke oplossing als hier voorgesteld wordt.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  27. #395
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    27 april 2024 @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    En die lege kantoorruimte zijn dat lege gebouwen of delen van een gebouw waar verder ook kantoren huizen ?
    In Brussel hebben ze asielzoekers tijdelijk opgevangen in kantoorgebouwen, maar aangezien daar ook kantoren waren konden ze er pas na 17:00 binnen, slapen en 's morgens terug buiten. Een kantooractiviteit gaat nogal moeilijk samen met rondhangende asielzoekers lijkt me.

    Er was in Brussel dan ook veel tegenstand van de asielzoekers zelf. Van de 500 plaatsen waren er in eerste instantie 14 bezet. De rest bleef liever in het naastliggende park slapen.

    Na lange tijd en heel wat overredingskracht zijn de bedden uiteindelijk toch bezet geraakt, maar het lijkt me niet zo'n gemakkelijke oplossing als hier voorgesteld wordt.
    Het lijkt me toch dat je moet gaan voor geheel leegstaande kantoren, die zijn er denk ik genoeg. Halfleegstaande panden zijn meer een lange termijn oplossing, die zijn nu nog niet leeg maar zullen dat heel snel worden. Een kantoorpand waar eenmaal wat leegstand in is wordt alleen maar leger, tenzij opeens alle ruimte gehuurd gaat worden door een partij, maar dat willen bedrijven niet, die willen liever iets nieuws. Een randstedelijke makelaar in mijn familie zei het ooit eens zo "het lijkt er op dat een kantoorpand sneller wordt afgeschreven dan het kopieerapparaat".


    Ze zijn ook niet meteen klaar voor gebruik natuurlijk. Zelfs leegstaande panden die door anti kraak instanties bewoond worden vereisen wat aanpak. Andere sanitaire voorzieningen, brandveiligheid. Begrijpelijk dat, zolang dat nog niet geregeld is, een park, zeker in de zomermaanden voorkeur heeft, sanitiar is beter geventileerd en voldoende nooduitgangen.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  28. #396
    Geregistreerd
    3 november 2012
    Last Online
    15 september 2017 @ 07:17
    Berichten
    716
    Discussies
    93
    Thanks
    240
    Thanked
    1.497 in 754 posts

    Standaard

    Erdogan chanteert de EU en stort Europa in een crisis

    EU-leiders kondigen een 'stevig en eerlijk gesprek' aan met de Turkse president Erdogan, die EU-lidmaatschap wil in ruil voor opvang van Syrische migranten.
    Erdogans eisen zijn ronduit immoreel, en Europa moet zich niet laten gijzelen.


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    De migranten komen via de islamitische buurlanden van Europa de Europese Unie (EU) binnen. Een deel van hen komt via Libië, waar een effectieve centrale staat ontbreekt.

    Er valt niemand iets te verwijten. De grenzen staan wijd open, en tot op heden heeft de EU niet de wil getoond om concrete maatregelen te treffen. We zijn al bijna vergeten dat het aanvankelijk ging om rubberbootjes uit Libië. Dat overheerste in alle berichtgeving.

    Ongekend
    Alleen al sinds begin dit jaar zijn meer dan zeshonderdduizend mensen illegaal Europa binnengekomen. Dat zegt Fabrice Leggeri, de directeur van Frontex, het EU-agentschap voor grensbewaking.

    De mensen van Frontex zijn de Europese grensbewakers, maar ze hebben dus niets bewaakt. Volgens Leggeri hebben we te maken met een ongekende migratiecrisis, 'de grootste in Europa sinds de Tweede Wereldoorlog'.

    Plotseling verschoof alle aandacht richting Turkije. Alsof iemand daar op een dag het nut van de migratiecrisis in Europa ontdekte.

    Illegaal
    Tienduizenden migranten komen uit Turkije naar Europa. Ik vroeg me steeds af hoe dat mogelijk is. De Turkse regering is in staat om binnen een paar uur honderden mensen te arresteren wegens terroristische activiteiten, maar zij is niet in staat om haar grenzen effectief te bewaken. Hier en daar heb ik de vraag gesteld waarom Turkije de eigen grenzen niet goed bewaakt.

    Ik weet dat de Turkse regering de grenzen met Iran perfect bewaakt, slechts een enkeling kan deze grens illegaal overschrijden.

    Helemaal aan het begin van de burgeroorlog in Syrië schreef ik dat de Turkse leider Recep Tayyip Erdogan bezig is om een humanitaire ramp te creëren door bij de grens met Syrië vluchtelingenkampen op te zetten.

    Moslimbroeders
    Precies op grond hiervan vroeg Erdogan het Westen telkens om concrete militaire maatregelen tegen de Syrische president Bashar al-Assad. Assad moest van Erdogan, de informele leider van de Moslimbroeders in Turkije, ten val worden gebracht.

    De Volkskrant en elsevier.nl melden dat Turkije van Erdogan in ruil voor opvang van Syriërs lid van de EU wil worden.

    EU-president Donald Tusk zegt dat de Unie bereid is om over alles te praten met Turkije, maar dat het land zijn grenzen beter moet bewaken: 'Er moet een eind komen aan de situatie waarin honderdduizenden vluchtelingen uit Syrië en Irak via Turkije naar Europa komen.'

    Lachen of huilen
    Ik weet het niet meer of ik hierom moet lachen of huilen. Erdogan chanteert en gijzelt Europa, terwijl de voorzitter van het Europese Parlement Martin Schulz zegt dat de Unie 'stevige en eerlijke' gesprekken gaat voeren met de Turkse president. In werkelijkheid is onze Unie helemaal niet in staat om stevige en eerlijke gesprekken te voeren met Turkije. Dat weet Erdogan als geen ander.

    Voorlopig gaat het ook om 1 miljard euro die Turkije wil ontvangen voor de vluchtelingen. Maar nu al worden door internationale organisaties miljoenen besteed aan vluchtelingen in Turkije. Geeft Erdogan de Syrische vluchtelingen kinderbijslag, scholing, gratis gezondheidszorg en uitkeringen?

    Nee. En toch beweert hij dat de vluchtelingen hem 7 miljard euro hebben gekost. Ook aan liegen zijn redelijke grenzen.

    Stevig gesprek
    Als de vluchtelingen zo goed worden ontvangen in Turkije, waarom willen ze dan massaal naar het welvarende deel van Europa?

    Ik zal de Unie vertellen hoe een stevig gesprek eruitziet. De Turkse regering is verplicht zijn grenzen te bewaken, en daartoe is ze heel goed in staat. Doet Turkije dat niet, dan dient Europa van de andere kant, de Europese kant, de grenzen te bewaken.

    Bovendien moet de Turkse regering dan worden gestraft voor haar vijandige gedrag: het ongedaan maken van de voordeeltjes die Turkije van Europa kreeg. Wat het lidmaatschap van de EU betreft: NEE, niet onder leiding van Erdogan.

    Crisis
    Hij wil de EU gebruiken om, net als een aantal jaren geleden, de Turkse kiezers te verleiden om op hem te stemmen. Erdogan en zijn fundamentalistische partij verkeren in een crisis. Ze hebben de verkiezingen verloren en waren niet bereid met de winnaar een regering te vormen.

    Binnenkort gaan de Turken daarom opnieuw naar de stembus. De Europese Unie moet Erdogan niet nogmaals aan een overwinning helpen.

    Immoreel
    Ook Erdogans eis dat in ruil voor de opvang van Syriërs de Turken makkelijker Europa in moeten kunnen, is ronduit immoreel.

    Niet de Syrische vluchtelingen, maar de Turken die Europa moeten binnenstromen. Dat is wat Erdogan vraagt. Turkije mag Europa niet in een crisis storten.

    Een stevig en eerlijk gesprek met de sultan van Turkije.


    Afshin Ellian - Elsevier

  29. #397
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 00:27
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.945
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Standaard

    Beste Big30,

    Met de PVDA in de regering is "pro actief zijn, en creatviteit" simpelweg een niet bestaande optie... helaas.

    Misschien wat illegalen terugsturen naar eigen land, dan kunnen daar echte vluchtelingen geholpen worden. Dat zou nog eens positief creatief zijn. Mijn motto is en blijft: stop bed, bad en brood. De idioterie! Illegaal = illegaal en is al 20 keer uitgeprocedeerd op kosten van jou en mij, de nette belastingbetalers.

    Inhoudelijk en creatief genoeg? Ik dacht het wel!

    Megaboob


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    De Nederlandse overheid is simpel weg veel te afwachtend geweest wetende dat de toestroom zou toenemen.
    De limiet van de opvang mogelijkheden is zeker niet bereikt. Men is simpel weg niet voldoende reactief geweest.

    Wees wat creatiever en pro-actiever. Zorg ook voor een wat betere spreiding. Er staat in Nederland iets van 8 miljoen m2 kantoorruimte leeg. Vaak op perfecte lokaties voor vluchtelingen. In de grote stad maar niet in de woonwijken.

    Breng wat scheidingwandjes aan en wat extra sanitair en ga uit van 20 m2 ruimte per vluchteling dan heb je voor 10.000 vluchtelingen dus 200.000 m2 nodig. Een perfecte nood oplossing.
    Van de grote groep Syriers wil het overgrote deel toch asap terug.

    In plaats van opvang in landelijke regio's kunnen nu de grote steden aanzet.

    Alleen al in Amsterdam staat meer dan een miljoen m2 kantoorpanden leeg. Er is gewoon te veel gebouwd en gespeculeerd. Zelfs een definitieve transformatie naar woonruimte wordt nu al besproken en is een logische optie voor het leegstand probleem. Kost wel iets meer tijd.
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!
    I prefer silicone boobs on slim and beautiful womans!
    Read my lips: no more taxes!
    “The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
    Voor de Nederlandse staat: Ik had geen ernstig vermoeden dat de betreffende dame met wie ik betaalsex had word uitgebuit of op enige wijze word gedwongen.

  30. #398
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:16
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megaboob Bekijk bericht
    Beste Big30,

    Met de PVDA in de regering

    Megaboob
    In het kabinet Rutte (VVD) heeft de VVD 7 en de PvdA 6 ministers. De verantwoordelijk staatssecretaris is van VVD huize evenals de minister op het departement.
    De voormalige minister en staatssecretaris van VVD huize moesten aftreden omdat ze de kamer hadden voorgelogen. Los vh feit dat ze volstrekt incompetent waren. Dat hebben ze dan weer gemeen met Dijkhof die nu ook bewijst volstrekt te falen en de regie niet meer in handen heeft.

    De laatste minister van Justitie van PvdA huize (opgezocht) was Ivo Samkalden in de jaren 60. Op justitie zaten vooral CDA en VVD politici.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  31. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob ( 9 oktober 2015)

  32. #399
    Geregistreerd
    24 februari 2009
    Last Online
    Vandaag @ 00:27
    Locatie
    Silicon valley
    Berichten
    8.178
    Discussies
    211
    Thanks
    11.945
    Thanked
    7.985 in 3.266 posts

    Standaard

    Ik ben het met big30 eens dat zowel pvda als VVD colledig falen in dit slechtste kabinet ooit. Ik stoort mij vooral dat de VVD zo ver van het pad is afgedwaald en nu een soort neolinkse partije is verworden met bovenstaand resultaat. triest, zeer triest. Maar inderdaad Big, ook de VVD bakt er niets van en je scoort een punt!

    Megaboob
    Bigger is better!
    Plastic is Fantastic!
    I prefer silicone boobs on slim and beautiful womans!
    Read my lips: no more taxes!
    “The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
    Voor de Nederlandse staat: Ik had geen ernstig vermoeden dat de betreffende dame met wie ik betaalsex had word uitgebuit of op enige wijze word gedwongen.

  33. #400
    Geregistreerd
    25 september 2010
    Last Online
    12 augustus 2017 @ 09:41
    Berichten
    663
    Discussies
    15
    Thanks
    343
    Thanked
    606 in 284 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    De Nederlandse overheid is simpel weg veel te afwachtend geweest wetende dat de toestroom zou toenemen.
    De limiet van de opvang mogelijkheden is zeker niet bereikt. Men is simpel weg niet voldoende reactief geweest.
    Dit soort totale bullshit is populair bij de napraters in ons land. Dat park in Oranje wordt al een jaar gehuurd en bied ruimte voor 1400 personen. Wellicht kunnen er nog wel meer in als iedereen een beetje inschikt, alleen breekt de pleuris daar weer uit als je dat als staatssecretaris nu heel proactief gaat verkondigen. Tot nu toe werden er slechts 700 plaatsen benut. Toen dat vakantiepark nog lekker draaide kwamen er 300000 mensen per jaar dat dorp van 140 inwoners "ontwrichten".

    Het hele gedoe is typerend voor de zeikmentaliteit in ons land. Het platteland loopt leeg en daar klaagt men over verdwijnende voorzieningen. De oplossing is simpel: de bevolkingsaantallen weer op pijl brengen met gelukzoekers en vluchtelingen. De gemeente waarin Oranje ligt ontvangt tonnen per jaar zolang het opvangcentrum open is dus de lokale bevolking vaart er wel bij.

    Ook kenmerkend is dat er steeds maar weer paupers op tv mogen komen zeuren. Gisteren ook weer: mijn dochter was zo maar zwanger en staat op een wachtlijst voor een woning, moet ze met haar kindje dan nog 18 jaar bij ons blijven wonen klaagde de moeder. Sorry hoor, zo iemand zou zich de ogen uit de kop moeten schamen. Hoe haal je het in je hoofd om aan kinderen te gaan beginnen zonder dat je je leven op orde hebt. Zorg er eerst maar eens voor dat je partner een vaste baan heeft met een salaris dat voldoende is om een gezin te onderhouden en koop eerst samen een huis voordat je er ook maar aan gaat denken om je te laten bezwangeren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Wees wat creatiever en pro-actiever. Zorg ook voor een wat betere spreiding. Er staat in Nederland iets van 8 miljoen m2 kantoorruimte leeg. Vaak op perfecte lokaties voor vluchtelingen. In de grote stad maar niet in de woonwijken.

    Breng wat scheidingwandjes aan en wat extra sanitair en ga uit van 20 m2 ruimte per vluchteling dan heb je voor 10.000 vluchtelingen dus 200.000 m2 nodig. Een perfecte nood oplossing.
    Van de grote groep Syriers wil het overgrote deel toch asap terug.

    In plaats van opvang in landelijke regio's kunnen nu de grote steden aanzet.

    Alleen al in Amsterdam staat meer dan een miljoen m2 kantoorpanden leeg. Er is gewoon te veel gebouwd en gespeculeerd. Zelfs een definitieve transformatie naar woonruimte wordt nu al besproken en is een logische optie voor het leegstand probleem. Kost wel iets meer tijd.
    Goed punt. Op de zuidas staat 160000 m2 leeg. Ik zou zeggen onmiddelijk ombouwen, daar zullen die linkse politici en kiezers in onze hoofdstad toch onmogelijk bezwaar tegen kunnen hebben?

  34. Onderstaande leden hebben too slow bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 9 oktober 2015)

 

 
Pagina 16 van 186 EersteEerste ... 61213141516171819202666116 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Freude 468*60