Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 173

Discussie: Duitse Krimi's.

  1. #76
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik denk dat het uitzendschema veranderd is want ik zie ze niet staan.
    Heb je niet goed gekeken beide films waren vanavond bijna gelijktijdig. Kijk nog maar in de mediathek.
    https://www.tvspielfilm.de/

    https://www.zdf.de/serien/marie-brand-und

    https://www.daserste.de/unterhaltung...angst-100.html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #77
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan35 Bekijk bericht
    Hoi Eef,

    Ik geniet wel van Charlie Huebner.
    Ben het met je eens dat er weer wat betere draaiboeken komen. Ballauf en Schenk was laatst met die hoteleigenaresse die bleek rond te spoken met wat oud-Stasicollega’s toch beste een spannende.
    De combi van Dortmund en Muenchen, Batic en Laitmayr die met Faber te stellen hadden was vooral een spannend verhaal, hoewel Italië maffia dreigt een beetje uitgekauwd te raken.
    Ben het met je eens dat Dortmund spannende afleveringen heeft. Vooral die keer met die fanatieke moslim die zichzelf en twee gijzelaars opblies daar middenin het centrum.
    Magdeburg was laatst erg spannend toen Barsch half in elkaar werd getimmerd in die kelder, maar ze sloeg echt goed terug zeg.
    Thiel en Boerner moest ik in het begin aan wennen, maar Liefers speelt wel erg goed. De combi van een redelijk humor gehalte en toch spannend is eigenlijk best wel knap.
    Hübner’s rol is hem ook nog eens op het lijf geschreven, dat is dubbel mooi als je naar één van Duitsland’s beste acteurs te kijken. En Magdeburg vreemd genoeg (nog) beter nu Brasch geen vaste collega heeft om stroef mee samen te werken, komt de krimi-plot-lijn denk ik gewoon ten goede door de 100% focus erop.
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  3. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    Johan35 (27 januari 2021)

  4. #78
    Geregistreerd
    11 juli 2010
    Last Online
    27 maart 2024 @ 17:17
    Locatie
    Bergen en dalen
    Berichten
    934
    Discussies
    28
    Thanks
    2.182
    Thanked
    2.181 in 410 posts

    Standaard

    In dit kader een filmhuis-film tip: vorige week ‘Der Fall Collini’ gekeken. Eigenlijk een rechtbank drama, maar hij kon me als Krimi liefhebber erg bekoren.
    Inde kern gaat het om het Gesetz Dreher. Is er ooit een krimi geweest die hier ook over ging, dat iemand weet?

  5. #79
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan35 Bekijk bericht
    In dit kader een filmhuis-film tip: vorige week ‘Der Fall Collini’ gekeken. Eigenlijk een rechtbank drama, maar hij kon me als Krimi liefhebber erg bekoren.
    Inde kern gaat het om het Gesetz Dreher. Is er ooit een krimi geweest die hier ook over ging, dat iemand weet?
    Ja, zowel Tatort als Polizeiruf110 voorzover ik weet. Zal eens kijken hoe vlot ik daar achter kom
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  6. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    Johan35 ( 2 februari 2021)

  7. #80
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan35 Bekijk bericht
    In dit kader een filmhuis-film tip: vorige week ‘Der Fall Collini’ gekeken. Eigenlijk een rechtbank drama, maar hij kon me als Krimi liefhebber erg bekoren.
    Inde kern gaat het om het Gesetz Dreher. Is er ooit een krimi geweest die hier ook over ging, dat iemand weet?
    https://de.wikipedia.org/wiki/Der_Fall_Collini_(Film)

    is een boek van Ferdinand von Schirach en veel van zijn films zijn wel goed
    https://de.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_von_Schirach

    De reeks Schuld is gewoon goed.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  8. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Johan35 ( 2 februari 2021)

  9. #81
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan35 Bekijk bericht
    In dit kader een filmhuis-film tip: vorige week ‘Der Fall Collini’ gekeken. Eigenlijk een rechtbank drama, maar hij kon me als Krimi liefhebber erg bekoren.
    Inde kern gaat het om het Gesetz Dreher. Is er ooit een krimi geweest die hier ook over ging, dat iemand weet?
    Ik weet niet precies wat je bedoelt maar van dezelfde schrijver is de 2-delige cyclus:
    Feinde - Gegen die Zeit
    Feinde - Das Geständnis

    Ik vond het uitermate boeiend om te kijken. Maar het beste is natuurlijk om zelf te kijken (en te beoordelen).


    Het Leitmotiv is of je een verdachte mag martelen om een ​​ontvoerd kind te redden?

    Politieagent Peter Nadler wil het leven van een kind redden. Om dit doel te bereiken schendt hij echter een belangrijk principe: de staat mag niet martelen. Of - mag hij dat in een specifiek geval bij uitzondering toch doen? En wat zijn de gevolgen van de martelingen in het latere proces tegen de ontvoerder?

    Over dit onderwerp zijn twee juridische kwesties te onderscheiden. Het proces tegen de verdachte ontvoerder, dat in detail in de film wordt getoond gaat over de vraag of de verdachte kan worden veroordeeld op basis van een bekentenis die direct na de marteling is afgelegd? Of moet de rechtbank hem vrijspreken omdat deze bekentenis niet kan worden gebruikt en er geen verder bewijs tegen hem is? Het tweede gedeelte gaat erover of de politieman zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten.

    Glansrol van Klaus Maria Brandauer. Ik herkende hem eerst niet eens. De laatste keer dat hem zag speelde hij in een James Bond film. Complete website:
    https://www.daserste.de/unterhaltung...nde/index.html

    Je moet wel ff je VPN aan het werk zetten i.v.m. geo-blokkade.

  10. #82
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    https://de.wikipedia.org/wiki/Der_Fall_Collini_(Film)

    is een boek van Ferdinand von Schirach en veel van zijn films zijn wel goed
    https://de.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_von_Schirach

    De reeks Schuld is gewoon goed.
    De (draai)boeken van Ferdinand von Schirach (verfilmingen) steken altijd ingenieus in elkaar. Dat een topacteur als Moritz Bleibtreu in alle drie seizoenen van “Schuld” de hoofdrol speelt maakt de serie alleen maar sterker.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik weet niet precies wat je bedoelt maar van dezelfde schrijver is de 2-delige cyclus:
    Feinde - Gegen die Zeit
    Feinde - Das Geständnis

    Ik vond het uitermate boeiend om te kijken. Maar het beste is natuurlijk om zelf te kijken (en te beoordelen).


    Het Leitmotiv is of je een verdachte mag martelen om een ​​ontvoerd kind te redden?

    Politieagent Peter Nadler wil het leven van een kind redden. Om dit doel te bereiken schendt hij echter een belangrijk principe: de staat mag niet martelen. Of - mag hij dat in een specifiek geval bij uitzondering toch doen? En wat zijn de gevolgen van de martelingen in het latere proces tegen de ontvoerder?

    Over dit onderwerp zijn twee juridische kwesties te onderscheiden. Het proces tegen de verdachte ontvoerder, dat in detail in de film wordt getoond gaat over de vraag of de verdachte kan worden veroordeeld op basis van een bekentenis die direct na de marteling is afgelegd? Of moet de rechtbank hem vrijspreken omdat deze bekentenis niet kan worden gebruikt en er geen verder bewijs tegen hem is? Het tweede gedeelte gaat erover of de politieman zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten.

    Glansrol van Klaus Maria Brandauer. Ik herkende hem eerst niet eens. De laatste keer dat hem zag speelde hij in een James Bond film. Complete website:
    https://www.daserste.de/unterhaltung...nde/index.html

    Je moet wel ff je VPN aan het werk zetten i.v.m. geo-blokkade.
    Wat Johan35 bedoelt is het Verjährungsskandal:
    Dabei geht es um das sogenannte Dreher-Gesetz, das 1968 vom Deutschen Bundestag beschlossen wurde und zahlreiche Kriegsverbrechen als Totschlag und nicht als Mord bewertete, wodurch viele NS-Verbrechen als verjährt galten und straffrei blieben.
    Dubbel fout als je bedenkt dat het uit de pen stamt van een overheidsjurist die vanaf 1938 als NSDAP-Mitglied actief was als Staatsanwalt...

    Over Feinde:
    Het zegt natuurlijk iets over de personele bezetting van deze verfilming dat - ondanks zijn lulletjes-uiterlijk - topacteur Bjarne Mädel de rechercheur Nadler speelt. Sowieso een geweldenaar, maar geen beter bewijs dan tegenover het acteergeweld van Brandauer overeind blijven.
    MUST SEE!
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  11. Onderstaande 2 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 1 februari 2021),Johan35 ( 2 februari 2021)

  12. #83
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:20
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Wat Johan35 bedoelt is het Verjährungsskandal:
    Dabei geht es um das sogenannte Dreher-Gesetz, das 1968 vom Deutschen Bundestag beschlossen wurde und zahlreiche Kriegsverbrechen als Totschlag und nicht als Mord bewertete, wodurch viele NS-Verbrechen als verjährt galten und straffrei blieben.
    Deze werd ook benoemd in Florian von Donnersmark's film Werk ohne Author. Ging eigenlijk over een kunstenaar die van Oost naar West vlucht, maar er zit een heel goede bijrol in van Sebastian Koch als een Nazi-Arts die eerst jaren in de DDR verblijft onder bescherming van de Russen en daarna alsnog vlucht naar NRW om daar via die wet op te klimmen naar de positie van Geneesheer in een ziekenhuis in Bonn.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  13. Onderstaande 3 leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 1 februari 2021),Johan35 ( 2 februari 2021),Wentelt Eefje ( 1 februari 2021)

  14. #84
    Geregistreerd
    11 juli 2010
    Last Online
    27 maart 2024 @ 17:17
    Locatie
    Bergen en dalen
    Berichten
    934
    Discussies
    28
    Thanks
    2.182
    Thanked
    2.181 in 410 posts

    Standaard

    Ja klopt die aflevering dat je op twee zenders tegelijk moest kijken vond ik heel sterk. Ik heb me geconcentreerd op Der Process, in die rechtszaal, nadat je eerst zag hoe de Kommissar in die kleedkamer uit pure frustratie die gevangene onder druk zette, dus de facto martelde.
    Kent iemand die boeken van Ferdinand von Schirach? Zijn ze lezenswaardig?
    En: als ik via Google zoek op Dreher Gesetz, dan kom ik op de filmbesprekingen. Het gegeven op zich vind ik intrigerend. Kan me ook voorstellen dat het destijds, in 1968, wel commotie heeft losgemaakt in Duitsland.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik weet niet precies wat je bedoelt maar van dezelfde schrijver is de 2-delige cyclus:
    Feinde - Gegen die Zeit
    Feinde - Das Geständnis

    Ik vond het uitermate boeiend om te kijken. Maar het beste is natuurlijk om zelf te kijken (en te beoordelen).


    Het Leitmotiv is of je een verdachte mag martelen om een ​​ontvoerd kind te redden?

    Politieagent Peter Nadler wil het leven van een kind redden. Om dit doel te bereiken schendt hij echter een belangrijk principe: de staat mag niet martelen. Of - mag hij dat in een specifiek geval bij uitzondering toch doen? En wat zijn de gevolgen van de martelingen in het latere proces tegen de ontvoerder?

    Over dit onderwerp zijn twee juridische kwesties te onderscheiden. Het proces tegen de verdachte ontvoerder, dat in detail in de film wordt getoond gaat over de vraag of de verdachte kan worden veroordeeld op basis van een bekentenis die direct na de marteling is afgelegd? Of moet de rechtbank hem vrijspreken omdat deze bekentenis niet kan worden gebruikt en er geen verder bewijs tegen hem is? Het tweede gedeelte gaat erover of de politieman zich schuldig heeft gemaakt aan strafbare feiten.

    Glansrol van Klaus Maria Brandauer. Ik herkende hem eerst niet eens. De laatste keer dat hem zag speelde hij in een James Bond film. Complete website:
    https://www.daserste.de/unterhaltung...nde/index.html

    Je moet wel ff je VPN aan het werk zetten i.v.m. geo-blokkade.

  15. Onderstaande leden hebben Johan35 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 2 februari 2021)

  16. #85
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Boeken zijn goed te lezen, maar ik heb meer de films en luisterboeken van von Schirach gehoord-gezien.

    https://www.bol.com/nl/p/schuld/9200...hoCEIwQAvD_BwE

    voor 5euro weet je het
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  17. #86
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Boeken zijn goed te lezen, maar ik heb meer de films en luisterboeken van von Schirach gehoord-gezien.
    Aha, dat verklaart waarom jij altijd met oordopjes in de club liep.
    Bedankt voor dit inkijkje op jouw fetisj
    En Garde

  18. #87
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Boeken zijn goed te lezen, maar ik heb meer de films en luisterboeken van von Schirach gehoord-gezien.

    https://www.bol.com/nl/p/schuld/9200...hoCEIwQAvD_BwE

    voor 5euro weet je het
    Heb je ook zijn naar verluidt (want staat nog op mijn verlanglijstje) zeer indrukwekkende autobiografie “Kaffee und Zigaretten” auditief gelezen?
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  19. #88
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    Heb je ook zijn naar verluidt (want staat nog op mijn verlanglijstje) zeer indrukwekkende autobiografie “Kaffee und Zigaretten” auditief gelezen?
    Nee, is meer iets voor SFL
    Ik zal eens kijken ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  20. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje ( 3 februari 2021)

  21. #89
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Düsseldorf in de jaren ‘80 (of net ‘90) nu op WDR bij Tatort Ein bisschen Frust.
    Heerlijk langzaam, geen mobiele telefoons, draaischijf telefoontoestellen, ouderwetse houten geweren ipv kalasjnikovs
    die goeie ouwe tijd
    En Garde

  22. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (13 oktober 2021)

  23. #90
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Gisteren @ 22:32
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    1.929
    Discussies
    62
    Thanks
    8.109
    Thanked
    2.610 in 929 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    ouderwetse houten geweren ipv kalasjnikovs
    die goeie ouwe tijd
    De bekendste kalasjnikov AK47 is van 1949 en sommige modellen hebben ook houten onderdelen.
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  24. #91
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    De bekendste kalasjnikov AK47 is van 1949 en sommige modellen hebben ook houten onderdelen.
    Dank voor de aanvulling!
    Ik ben niet zo bekend met wapentuig
    En Garde

  25. #92
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    Düsseldorf in de jaren ‘80 (of net ‘90) nu op WDR bij Tatort Ein bisschen Frust.
    Heerlijk langzaam, geen mobiele telefoons, draaischijf telefoontoestellen, ouderwetse houten geweren ipv kalasjnikovs
    die goeie ouwe tijd
    WDR vertoont vaker op dinsdagavond 3 Tatort afleveringen achter elkaar.
    Ik miste gisteren trouwens Freddy Schenk als vaste collega van Max Ballauf.

    De aflevering eerder op de avond "Spargelzeit" met Frank Thiel en Professor Dr. Dr. Karl-Friedrich Boerne was het kijken ook meer dan waard. Heerlijke zwartgallige humor.

  26. Onderstaande 3 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    deket (13 oktober 2021),Johan35 (13 oktober 2021),Wentelt Eefje (14 oktober 2021)

  27. #93
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Tatort blijft top,zeker die met den Pool en dan bedoel ik niet SFL

  28. Onderstaande leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (14 oktober 2021)

  29. #94
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    De skurrile Klamauk van Thiel und Boerne blijft voor mij onovertroffen!
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  30. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (14 oktober 2021)

  31. #95
    Geregistreerd
    11 juli 2010
    Last Online
    27 maart 2024 @ 17:17
    Locatie
    Bergen en dalen
    Berichten
    934
    Discussies
    28
    Thanks
    2.182
    Thanked
    2.181 in 410 posts

    Standaard

    Axel Prahl en Jan Josef Liefers zijn enorm goeie acteurs. In het begin moest ik wennen aan de hoeveelheid humor en maffe types in Tatort Muenster, maar momenteel een van de favorieten.

    Al zal ik Ballauf & Schenk als favoriet blijven houden.
    Batic en Laitmayer waren vroeger vaak goed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wentelt Eefje Bekijk bericht
    De skurrile Klamauk van Thiel und Boerne blijft voor mij onovertroffen!

  32. Onderstaande 2 leden hebben Johan35 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (14 oktober 2021),Wentelt Eefje (14 oktober 2021)

  33. #96
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    3 Tatort’s op één avond achterelkaar is misschien wat veel van het goede maar als de 3e Shine om you crazy Diamond als achtergrondmuziek heeft is uitkijken tot de laatste minuut geen straf. En de 633Csi van de rijke papa was destijds één van m’n droomauto’s (jeugdzonden heeft iedereen nietwaar), eens kijken hoe Haferkamp dit varkentje gaat wassen.
    Erg mooie dame overigens die Sabine, maar ja zonder lijk geen Tatort.
    En Garde

  34. Onderstaande 3 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 3 november 2021),Johan35 ( 3 november 2021),Wentelt Eefje ( 3 november 2021)

  35. #97
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan35 Bekijk bericht

    Al zal ik Ballauf & Schenk als favoriet blijven houden.
    Inderdaad, de 2e Tatort van vanavond weer top
    En Garde

  36. Onderstaande leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Johan35 ( 3 november 2021)

  37. #98
    Geregistreerd
    11 juli 2010
    Last Online
    27 maart 2024 @ 17:17
    Locatie
    Bergen en dalen
    Berichten
    934
    Discussies
    28
    Thanks
    2.182
    Thanked
    2.181 in 410 posts

    Standaard

    Wat me laatste tijd opvalt : de korte krimi’s:
    Der Chefin en Soko Leipzig . En er zijn nog een paar Soko’s, maar net of die niet zo vaak meer worden uitgezonden.
    Der Chefin vind ik knap om binnen 1 uur een volledige krimi te maken, al is de voorspelbaarheid hoger dan bij de meeste
    Tatorts. Het verhaalverloop is meer staccato. Dat zal die voorspelbaarheid zijn.
    Soko Leipzig koerst duidelijk op een vervolgverhaal , met open eindjes van de teamleden. Die de volgende aflevering doorgaan. Drie kwartier per aflevering.
    Polizeiruf 110: ik mis Rostock al een poosje, met de nagenoeg onovertroffen Charlie Huebner.

  38. Onderstaande 3 leden hebben Johan35 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 7 november 2021),Eddy_V ( 7 november 2021),Wentelt Eefje ( 7 november 2021)

  39. #99
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    @Johan35
    Vrijdagavond bij ZDF is meestal krimi avond met dus Soko Leipzig en Der Cheffin. Maar ook wel Letzte Spur Berlin.
    Vanavond is er dus Tatort, deze keer uit München. Bij Tatort is het wel wat afhankelijk uit welke stad er ermittelt wordt
    Sommige krimis zijn gewoon wat slap maar wel vermakkelijk door het goede acteerwerk.
    Ik denk niet dat er minder maar eerder meer verschillende krimis de afgelopen jaren zijn bijgekomen op de duitse TV met ook veel streekkrimis o.a. NordNord Mord, Jenseits der Spree(met Jürgen Vogel). Erzgebirgskrimi, Blutige Anfänger.
    Maandagavond zijn er ook wel langere krimis.
    Toten vom Bodensee, Ingo Thil, Wolfsland ...
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  40. #100
    Geregistreerd
    11 maart 2008
    Last Online
    Gisteren @ 22:32
    Locatie
    Nomad
    Berichten
    1.929
    Discussies
    62
    Thanks
    8.109
    Thanked
    2.610 in 929 posts

    Standaard Babylon Berlin

    Nog een tip voor een recentere productie. Naast moord, mysterie krijg je ook af en toe wat dvp's te zien en clubs uit die tijd. Erg sterke serie.

    https://m.imdb.com/title/tt4378376/
    De serie speelt zich af in de Weimar-republiek in 1929. Babylon Berlin draait om de Duitse politie-inspecteur Gereon Rath uit Keulen die een afpersingsschandaal probeert bloot te leggen, en Charlotte Ritter, een jonge stenograaf die graag politie-inspecteur wil worden.

    Babylon-Berlin-3_2D (1).jpg
    The Gods pause for a moment to contemplate your fate.

  41. Onderstaande leden hebben Ascari bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje ( 7 november 2021)

 

 
Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

FKK Artemis 468*60   Living Room 468*60