Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Hybrid View

  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard Sekstempels in Amsterdam moeten dicht

    Zie ook : IJsberengeklets Noord Holland



    Bron : NU.nl

    AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam heeft besloten 33 vergunningen voor seksbedrijven op de Wallen niet te verlenen of in te trekken. De beslissing volgt op intensieve controles in de roemruchte hoerenbuurt naar criminele activiteiten van ondernemers. Dat maakte de gemeente donderdag bekend.


    Het intrekken of niet verlenen van vergunningen is mogelijk door de wet Bibob. Die moet voorkomen dat de overheid onbedoeld criminele activiteiten ondersteunt door het verlenen van vergunningen en subsidies.

    Rechter

    De seksbazen moeten hun panden nog voor het eind van dit jaar sluiten. Volgens een gemeentewoordvoerder zijn in totaal negen ondernemers gedupeerd. Overigens kunnen de ondernemers een bezwaarschrift of verzoek om voorlopige voorziening bij de rechter indienen. De gemeente wacht in dat geval de uitspraak van de rechter af voordat de betreffende panden worden gesloten.

    De gemeente heeft ook vier vergunningen geweigerd voor een aantal horecazaken en een bouwvergunning voor een prostitutiebedrijf. De beslissing van donderdag volgt na een eerste intensieve screening in de prostitutiebranche.

    Hotels

    In de toekomst wil de gemeente ook hotels, restaurants, cafés en sekstheaters controleren. Naar verwachting zal eind volgend jaar de hele prostitutiebranche in de hoofdstad zijn doorgelicht.

    Amsterdam heeft aangekondigd bij nieuwe aanvragen en bij verkoop van de betreffende zaken de nieuwe exploitanten opnieuw te screenen om te voorkomen dat er schijnconstructies worden gemaakt. Bij het controleren van andere bedrijven kijkt de gemeente of en in hoeverre de nu gedupeerde ondernemers daar een rol in spelen.

    Geerts

    Een van de grootste seksbazen op de Wallen, Charles Geerts reageert verbijsterd op de beslissing van de gemeente. Hij moet twintig panden met zo'n zestig ramen sluiten. Daardoor zouden ruim honderd prostituees op straat komen te staan.

    Geerts zal de beslissing van de gemeente tot bij de hoogste rechter aanvechten. "Ik heb er niet de minste twijfel over dat de rechter de lafhartige beslissing van Amsterdam zal terugdraaien."

    Strafblad

    De ondernemer ontkent schuldig te zijn aan criminele activiteiten. "Ik heb een blanco strafblad en beschik zelfs over brieven van de officier van justitie waarin aan banken wordt meegedeeld dat ze zonder probleem zaken met me kunnen doen omdat ik nooit van het plegen van enig strafbaar feit ben verdacht, laat staan daarvoor zou zijn vervolgd of veroordeeld."

    Hij beschuldigt de media ervan hem als mikpunt te hebben gebruikt voor roddel en achterklap. "Nu zitten die oude roddels weer opnieuw in het dossier van de Bibob en zegt de gemeente dat ik dicht moet, omdat alleen al het vermoeden dat er iets niet in orde is, reden voor het intrekken van vergunningen is."

    Metje Blaak van Stichting de Rode Draad zei in een reactie "heel bang te zijn voor Arnhemse toestanden". "Van het Spijkerkwartier is niets meer over." "De gemeente kan wel zeggen dat de toeristen voor de Amsterdamse geveltjes komen, maar nergens in de wereld is een dergelijk redlightdistrict. Dat is uniek", zei de voormalige prostituee.

    Negatief effect

    Mariska Majoor van het Prostitutie Informatie Centrum denkt niet dat de sluiting van de ramen de echte problemen op de Wallen zullen verhelpen. Volgens Majoor is het tegengaan van gedwongen prostitutie meerdere malen belangrijker dan "achter een paar exploitanten met zwart geld aangaan".

    Ze denkt dat de actie van de gemeente een negatief effect zal hebben op de buurt. "De ramen die moeten sluiten zijn de goed verzorgde ramen." Majoor vreest dat de buurt loucher wordt.

    De Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven vindt dat Amsterdam de Bibob-wet oneigenlijk gebruikt om seksbedrijven weg te krijgen. "De afgelopen jaren verleende de gemeente steeds vergunningen en gingen ze de antecedenten van de eigenaren ook al na", zegt directeur André van Dorst.

    Gat in de markt

    "Nu gaat Amsterdam deze mensen nog eens veroordelen, terwijl men heeft bewezen aan alle voorschriften te hebben voldaan." Volgens de branchevereniging zullen de Wallen altijd blijven bestaan. "De markt is er en de klant gaat zoeken", aldus Van Dorst. "Er komen nieuwe seksbedrijven die het gat in de markt opvullen."

    Stefan Diender, algemeen directeur van het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB), vreest niet dat de Wallen als attractie zullen verdwijnen. Volgens hem zal er niet één toerist minder naar Amsterdam komen.

    Ongeveer een derde van alle bezoekers in de hoofdstad bezoekt de hoerenbuurt. Het is volgens hem onduidelijk hoeveel bezoekers ook daadwerkelijk gebruikmaken van de diensten van de dames




    zit ook een video bij : http://www.nu.nl/news/903456/10/Seks...t_(video).html
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard Seksbaas Geerts verkoopt peeskamers

    Bron : telegraaf.nl


    AMSTERDAM - Een van de grootste seksbazen op de Amsterdamse Wallen, Charles Geerts, heeft een deel van zijn panden en peeskamers verkocht. Het gaat om een vijfde van zijn imperium, bevestigde hij dinsdag.


    Geerts ligt in de clinch met de gemeente, die wil dat hij een belangrijk deel van zijn panden sluit. Burgemeester Job Cohen verdenkt hem en een aantal van zijn collega's van criminele praktijken, zoals witwassen. Geerts ontkent deze aantijgingen en stapt naar de rechter. Het kort geding dient waarschijnlijk nog deze maand.


    Geerts heeft drie panden met dertien kamers van de hand gedaan, liet hij weten. Kopers zijn twee broers, Frank en Lambertus Pot. Zij zijn eveneens actief in de seksbranche. Overigens zat de verkoop al in de pijpleiding. Geerts: „Ik trek me niets van de gemeente aan. Ik wil gewoon van mijn oude dag genieten.” De seksbaas wil nog meer panden in de verkoop doen
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  3. #3
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard Bordelen in Amsterdam blijven voorlopig open



    Bron : NU.nl

    AMSTERDAM - De 33 seksbedrijven op de Amsterdamse Wallen waarvan de vergunning is ingetrokken, mogen nog een tijdje open blijven. Dat heeft de voorzieningenrechter in Amsterdam vrijdag bepaald.

    De gemeente Amsterdam heeft volgens de rechter geen 'spoedeisend belang' om de prostitutiebedrijven met onmiddellijke ingang te sluiten.


    Tijdens een kort geding vrijdag vochten zeven exploitanten de beslissing van de gemeente aan om de vergunning van hun bordelen in te trekken. Zij vroegen de rechter met succes het besluit op te schorten totdat alle bezwaarschriften zijn behandeld die de seksbazen bij de gemeente hebben ingediend.

    Drugshandel

    De gemeente wil de betreffende ramen in de hoerenbuurt zo snel mogelijk dichttimmeren, nog voordat de bezwaarschriftenprocedure is afgerond. De gemeente beschuldigt de betrokken bordeelhouders onder meer van witwaspraktijken en betrokkenheid bij drugshandel.

    Charles Geerts, een van de grootste seksbazen op de Wallen: "Ik krijg nu de kans mezelf te verdedigen. Het gaat om gerechtigheid."

    Belasting

    Tegen de rechtbank zei hij zich enorm te storen "aan het gelul over witwassen en criminelen". "Ik ben nooit veroordeeld en ik heb elk jaar belasting betaald. Ik schaam me diep over deze zaak tegen mijn personeel en mijn kinderen." Geerts moet van de gemeente twintig panden met ongeveer zestig ramen sluiten.

    De gemeente besloot eind november 33 vergunningen in te trekken na intensieve controles naar criminele activiteiten van ondernemers op de Wallen. Hierdoor zou bijna een derde van de raamprostitutie in de rosse buurt verdwijnen.

    Witwassen

    De gemeente betoogde bij de rechter dat zolang de betrokken seksbedrijven open zijn, zij criminele activiteiten kunnen blijven faciliteren. Het gaat volgens het stadsbestuur bijvoorbeeld om de koop en verkoop van panden in kleine kring, waarbij telkens een hogere prijs wordt gevraagd. De meeropbrengst is dan witgewassen.

    De gemeente wil niet wachten tot de afhandeling van de bezwaarschriften, vermoedelijk eind mei.

    Roulette

    De advocaten van de seksbazen zagen geen noodzaak direct tot sluiting over te gaan. "Wij hebben hier eerder te maken met een spelletje roulette waar de rechter voor croupier moet spelen, dan met de zekerheden van burgemeester Cohen", aldus Ramon Ridder, die de eigenaar van een kamerverhuurbedrijf en een paaldansclub bijstaat.

    Beroep

    De rechtbank zag die noodzaak ook niet en vind dat de complexe zaak zich leent voor een bodemprocedure. Die komt er als de seksbazen beroep instellen tegen de uitkomst van de bezwaarschriftenprocedure. De schorsing van het gemeentelijk besluit geldt tot vier weken hierna, besliste de rechter.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Living Room 468*60   Diamond 468*60