Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard Antwerpen wil sex-shops, sex-cinema's en peepshows buiten.

    Behalve nachtwinkels en wedkantoren vallen ook videotheken, shishabars, club-vzw’s, internetcafés en seksinrichtingen onder deze regel. ‘We willen vermijden dat op sommige plekken grote concentraties van dit soort zaken komen’,
    ...
    ‘Eigenlijk wil ik zo weinig mogelijk van dit soort belastingen innen’, zegt Kennis aan Radio 1. ‘Wat mij betreft staan de inkomsten van deze belasting op nul. Een aantal winkels, zien we liever niet in Antwerpen. Ik denk dat veel Antwerpenaren het daarmee eens zijn.’
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141203_01409343

    Wat een belachelijke regel. Als een zaak overlast veroorzaakt of in louche zaakjes dealt, pak dan die zaak aan. Hier probeert men alles buiten te jagen wat eventueel overlast zou kunnen veroorzaken.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  2. #2
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Last Online
    3 januari 2021 @ 14:24
    Locatie
    België
    Berichten
    6.075
    Discussies
    548
    Thanks
    989
    Thanked
    3.898 in 1.218 posts

    Standaard

    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141203_01410071 om er even op door te borduren. Kijk, deze lieve man baat al 25 jaar een nachtwinkel uit in Berchem, Antwerpen en spreekt blijkbaar nog steeds niet vloeiend genoeg Nederlands zodat hij zijn interview voor de lokale tv-zender in het Engels geeft. Daarom zou het beter zijn om zoals in Mechelen geen instaptaks te heffen maar een jaarlijkse taks van € 1500 die je kan terugkrijgen op het einde van het jaar als je met alles in orde bent met je winkel (vergunningen, hygiëne, Nederlands spreken en Nederlandse aanplakborden en affiches).

    De NVA in Antwerpen heeft zo (naar mijn mening) een makkelijke manier gevonden om extra inkomsten te verwerven voor de stad. Een manier die de grote massa inderdaad zal aanspreken. Populisme is de NVA dan ook niet vreemd, nooit geweest. In Amsterdam (de wallen) noemt men deze zaken "criminogeen". In Antwerpen "imagoverlagende winkels". De bedoeling is dat zulke zaken niet te veel geconcentreerd zouden ingepland worden. Dat is larie want de meeste zijn er al en werden net door het vorige stadsbestuur geconcentreerd in enkele straten. Het vorige stadsbestuur is gelijk aan het huidige (min de sp.a). We gaan dus Amsterdam achterna waar het er ook vingerdik opligt (nog volgens mij) dat er geen bekommernis is om de DVP's maar dat er geld plakt aan de verhouding stad - woningcorporatie Stadsgoed. Is dat nu niet ongeveer hetzelfde als wat de stad Amsterdam wil bestrijden want criminogeen zou willen betekenen dat de criminaliteit nooit veraf is (er plakt geld) .
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

  3. #3
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 23:27
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141203_01409343

    Wat een belachelijke regel. Als een zaak overlast veroorzaakt of in louche zaakjes dealt, pak dan die zaak aan. Hier probeert men alles buiten te jagen wat eventueel overlast zou kunnen veroorzaken.
    Antwerpen wil korte metten maken met een aantal ‘imagoverlagende winkels’. Wie vanaf januari een nachtwinkel of een shishabar wil openen, betaalt daarvoor een startbelasting van 6.000 euro. De jaarlijks terugkerende belasting van 1.500 euro geldt ook voor bestaande zaken. Dat schrijft Gazet van Antwerpen woensdag.
    Een zeer vreemd besluit om bepaalde zaken die gewoon legaal hun business een stempel te geven "imago-verlagend" en ze dan meteen zwaarder te gaan belasten. Overlast dan wel activiteiten die het daglicht niet kunnen verdragen kun je prima met bestaande wetgeving oplossen.
    De nachtwinkeluitbaters reageren verongelijkt. Koen Kennis geeft toe dat deze belasting voor nachtwinkeluitbaters die geen overlast veroorzaken, een bittere pil is.
    Een nachtwinkel hoort in een stad als Antwerpen thuis, die zou je juist bepaalde faciliteiten moeten geven. Gaat het om een sex-winkel kan ik me voorstellen dat je bij het geven van een vergunning rekening houdt met de locatie.

    Zie ook:
    De Antwerpse Jong VLD noemt de belasting die de Antwerpse coalitie (N-VA, CD&V, Open VLD) wil invoeren op ‘imagoverlagende winkels’ een vorm van verdoken racisme.

    Antwerpen wil korte metten maken met een aantal imagoverlagende winkels. Wie vanaf januari een dergelijke zaak wil openen, betaalt daarvoor een startbelasting van 6.000 euro. De jaarlijks terugkerende belasting van 1.500 euro geldt ook voor bestaande zaken. Behalve nachtwinkels en wedkantoren vallen ook videotheken, shishabars, club-vzw’s, internetcafés en seksinrichtingen onder de regel.

    De maatregel valt slecht bij de Antwerpse jongerenafdeling van bestuurspartij Open VLD. “Het zijn vaak mensen van allochtone afkomst die dergelijke zaken uitbaten. We zouden deze vorm van ondernemen net moeten aanmoedigen omdat ze hebben gekozen om actief te participeren in de Belgische economie”, zegt voorzitter Anthony Pierards.
    http://www.gva.be/cnt/dmf20141203_01...rdoken-racisme

    De mogelijke overlast mag als je er maar voor betaalt, een vreemde redenering, maar misschien speelt er wel een verborgen politieke agenda.

    De uitbater van de oudste nachtwinkel in Antwerpen is niet te spreken over de nieuwe openingsbelasting die de stad Antwerpen vanaf volgend jaar wil invoeren. Voor de camera van ATV knipte Murad Gholi zijn N-VA-lidkaart in twee.

    'Ik werd lid van de N-VA omdat ze goede dingen beloofden', begint Murad, die 25 jaar geleden als eerste een nachtwinkel startte in de Statiestraat in Berchem. 'Maar nu knip ik mijn lidmaatschap door, want ik haat het. Ik heb de N-VA niet meer nodig.'
    http://www.gva.be/cnt/dmf20141203_01...dkaart-in-twee
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.