Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Het beste voor Kees

  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard Het beste voor Kees

    Bron: Kees Momma bij zijn treinen. Screenshot uit 'Het beste voor Kees', een documentaire van Monique Nolte.



    Bron: NRC

    Twee weken geleden werd de indrukwekkende documentaire Het beste voor Kees uitgezonden. Hoe gaat het inmiddels met de autistische Kees Momma? Wordt hij veel herkend, tekent hij nog? Hoe is het met de huizenjacht? Het antwoord komt van hemzelf, via brieven op Facebook.

    Iedereen die de documentaire gezien heeft (360.000 mensen op Uitzending Gemist alleen al), heeft de autistische Kees in de armen gesloten. Tegelijkertijd kun je je daar ongemakkelijk bij voelen: mag je hem zielig vinden, of dapper, of lief? Het is tenslotte een volwassen man. Op zoek naar een huis voor zichzelf om in te wonen als zijn ouders, beiden in de tachtig, er niet meer zijn.

    We leerden hem in de film kennen als een intelligent, welbespraakt iemand die desondanks niet te veel prikkels van buiten moet krijgen. Geen harde geluiden, geen onverwachte wendingen. Geen Mediterraans klimaat. Geen korte rokjes.
    Hier is de URL naar de documentaire: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471

    Ik heb de hele documentaire gezien. Op bepaalde momenten moest ik lachen en dacht ik wat een aansteller zeg. Wat een verwend nest. Meneer woont in zijn chalet. Het deed me denken aan Carla en Frank van Putten (Van Kooten en de Bie). Geef die gozer gewoon eens een trap onder zijn hol en dan leert hij vanzelf voor zichzelf te zorgen.

    Maar hij schijnt autistisch te zijn. Dus vanuit dit perspectief kun je het hem ook niet kwalijk nemen en kan het zijn gedrag ook verklaren. Bepaalde dingen die hij zei en deed, daar kon ik wel wat van mezelf in herkennen. Zo had hij het over rokjes van vrouwen, dat vind ik ook altijd erg afleiden. En ik houd ook niet van warm weer.

    Maar aan het eind van de documentaire kan ik niet zeggen dat ik hem aardig ben gaan vinden. Ik vind het eigenlijk maar een verwende aansteller, een lastbak. Eigenlijk mag je dat niet zeggen, want hij is autistisch, maar ik voel gewoon geen sympathie voor hem. Ik kan iedereen aanraden de documentaire eens te bekijken.

  2. Onderstaande 2 leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (16 juni 2014),Wentelt Eefje (16 juni 2014)

  3. #2
    Geregistreerd
    10 juni 2007
    Last Online
    8 oktober 2023 @ 20:23
    Locatie
    Heidweg 1, Bruggen
    Berichten
    1.073
    Discussies
    51
    Thanks
    1.367
    Thanked
    1.241 in 343 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    Bron: NRC
    Iedereen die de documentaire gezien heeft (360.000 mensen op Uitzending Gemist alleen al), heeft de autistische Kees in de armen gesloten
    Ja, dat is logisch!

    http://www.youtube.com/watch?v=mCO0j0sqj70
    THE BOSS!!!!
    stay hard, stay hungry, stay alive!

  4. Onderstaande leden hebben ketserr bedankt voor deze bijdrage:

    bergm550 (17 juni 2014)

  5. #3
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    Vandaag @ 00:41
    Locatie
    Close 2 Paradise
    Berichten
    2.393
    Discussies
    58
    Thanks
    2.484
    Thanked
    2.229 in 705 posts

    Standaard

    Ik lijd ook aan eeen lichte vorm van autisme, maar ik scheld alleen in de wagen als ik niet onderweg ben naar Mofrika

  6. #4
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard Het beste voor kees - Alle grappige scenes op een rij!


  7. #5
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    Maar aan het eind van de documentaire kan ik niet zeggen dat ik hem aardig ben gaan vinden. Ik vind het eigenlijk maar een verwende aansteller, een lastbak. Eigenlijk mag je dat niet zeggen, want hij is autistisch, maar ik voel gewoon geen sympathie voor hem. Ik kan iedereen aanraden de documentaire eens te bekijken.
    Het 1 sluit het andere niet uit. Zoals er veel normale mensen zijn die best aardig zijn (echt waar) zo heb je bij de minder validen, zowel geestelijk als lichamelijk, gewoon irritante klootzakken en kutwijven zitten. Ja ze hebben het zwaar, zeker nu er overal bezuinigd wordt maar we moeten ze niet in een zielig hoekje stoppen en ons gevoel van "wat ben jij een lul" onderdrukken omdat ze niet kunnen lopen.

  8. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Pietjepik (17 juni 2014)

  9. #6
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    Mooi voorbeeld van de term "Ziektewinst" waarbij de figuur Kees zijn omgeving volledig naar zijn hand zet met zijn gedrag. Inderdaad een redelijk irritant figuur.

  10. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Jansen (17 juni 2014)

  11. #7
    Pietjepik's schermafbeelding
    Pietjepik is offline у меня большой и очень хороший член
    Geregistreerd
    18 juni 2013
    Last Online
    25 augustus 2023 @ 21:35
    Locatie
    Velikiy Ustyug
    Berichten
    1.865
    Discussies
    37
    Thanks
    2.135
    Thanked
    2.027 in 727 posts

    Standaard

    Ik rem niet voor Kees!
    Der mensch ist, was er fickt.......

  12. Onderstaande leden hebben Pietjepik bedankt voor deze bijdrage:

    Jansen (17 juni 2014)

  13. #8
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Last Online
    28 oktober 2022 @ 22:40
    Berichten
    176
    Discussies
    5
    Thanks
    262
    Thanked
    132 in 50 posts

    Standaard

    Jim Carrey (rond 1.20)

    Mooi geformuleerde volzinnen van Kees..
    Als buitenstaander kan ik hem wel pruimen....als familie trekt Kees een zware wissel op je leven..
    Respect voor pa en ma en hun onvoorwaardelijke liefde voor Kees

  14. #9
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    Bepaalde dingen die hij zei en deed, daar kon ik wel wat van mezelf in herkennen. Zo had hij het over rokjes van vrouwen, dat vind ik ook altijd erg afleiden. En ik houd ook niet van warm weer.
    Een ander ding dat ik met Kees gemeen heb, is dat ik ook nog nooit een vriendin heb gehad. Daarnaast woont Kees graag in zijn "chalet" en ik heb graag sex in de blokhutten van GT en dit zijn ook een soort chalets.

  15. Onderstaande 3 leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Pietjepik (17 juni 2014),rmjhexe (17 juni 2014),Wacko66 (17 juni 2014)

  16. #10
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard

    Vele ijsberen hebben ook dat gedrag van Kees. Ik snap niet dat hier een draadje van is.

  17. Onderstaande leden hebben Jansen bedankt voor deze bijdrage:

    Clinic (18 juni 2014)

  18. #11
    Geregistreerd
    5 november 2009
    Last Online
    Gisteren @ 17:35
    Berichten
    59
    Discussies
    1
    Thanks
    5
    Thanked
    68 in 19 posts

    Standaard

    Het beste voor Frenske

    Geinspireerd door de film en de commentaren zou ik mijzelf (en de andere ijsberen) het volgende toewensen.

    - In de clubs meer voorspelbaarheid.
    Je weet niet vooraf wie je aan zult treffen en de informatie die je inwint blijkt niet altijd betrouwbaar.
    - In de clubs meer vrouwen met de instelling van Kees zijn moeder.
    Het is geen probleem om in de clubs iets meer verwend te worden.
    - In de clubs meer compassie met betrekking tot de gevoeligheid voor harde geluiden.
    Het is niet te verdragen, en daarbij nog slecht voor het gehoor, als het muziekvolume om 15.00 uur 's middags
    al van hard naar keihard verhoogd wordt.
    - In de clubs meer begrip voor de de problemen die plotselinge veranderingen opleveren.
    Je loopt in de wellness(verticaal) en voor je het weet lig je op je rug (horizontaal).
    - In de clubs geen ontmoeting met de medeberen die de irritante Kees wel effen een lesje zullen leren.
    Wat de ouders in 44 jaar niet gelukt is, zal met een heftige kortdurende interventie ook niet lukken.

    Zelf ben ik nog geen "Kees-beer" in een club tegengekomen. Ik snap niet dat hier een draadje van is.

  19. Onderstaande leden hebben frenske007 bedankt voor deze bijdrage:

    fr_loper (19 juni 2014)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Living Room 468*60