Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 26 t/m 27 van 27
  1. #26
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark&Naughty Bekijk bericht
    De Duitse gaan steeds verder in Duitsland hun boodschappen doen
    Is dat zo? Kom eens in Venlo kijken. Dag maakt niet uit. Je struikelt over de Duitse kooptoeristen. En dat is maar goed ook want anders was Venlo een gat waar niks te beleven viel. Het krikt de economie in ieder geval flink op.
    Niet dat ik zo dol ben op hordes Duitsers maar de regelrechte afkeer van zo'n 40 jaar geleden is er wel zo'n beetje af. 7 Juli 1974 was een dieptepunt. Nu zie je toch meer wederzijdse sympathie en komen we er langzamerhand achter dat er ook "Goede" Duitsers zijn. In vergelijking met Nederlanders vind ik Duitsers toch meer geciviliseerd en correct, hoewel ook iets formeler en stijver. Ze zijn ook (en ik mag dat woord graag eens uit de mottenballen halen), eloquenter. Wij kregen het Duits met de paplepel ingegeven vanwege de Duitse televisie met series als "Lederstrumpf, Rauchende Colts, die Klamottenserie Dick und Doof". Maar ook "Tatort" draaide toen al. Daar bleef je voor thuis. Toen ik op de basisschool zat had je Ned 1, de Belg en 3 Duitse zenders. Daar werd fanatiek naar gekeken en heeft zeker positief meegewerkt in het spreken en begrijpen van de Duitse taal. Tevens een goede leraar en lerares gehad voor Duits.
    Natuurlijk, ook ik stuur nog geregeld een naar de weg vragende Duitser het bos in. Dat is toch een leuk tijdverdrijf. Maar alleen als het een hork is en dat komt steeds minder vaak voor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dalton Bekijk bericht
    Ik ben niet mijn gehele familie kwijtgeraakt maar toch aardig wat en zodoende heeft mijn moeder het alleen moeten doen om mij groot te krijgen.
    En kijk eens wat ze goed werk heeft verricht.

  2. #27
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    16 april 2024 @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Natuurlijk, ook ik stuur nog geregeld een naar de weg vragende Duitser het bos in. Dat is toch een leuk tijdverdrijf. Maar alleen als het een hork is en dat komt steeds minder vaak voor.
    Helaas, het bos is nu net een plek waar Duitsers veel beter op hun plaats zijn dan wij, ze hebben er gewoon meer van, het is zelfs een deel van hun cultuur.
    Ik zie in Nederland nog geen "Forsthaus Falkenau" gemaakt worden.
    Nee, die Duitsers moet je niet het bos in sturen, naar de polder met ze. Of het groene hart. Dan verdwalen ze.

  3. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (30 mei 2014)

 

 
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Diamond 468*60