Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    Gisteren @ 10:42
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard Toegankelijkheid FKK Haus Panthera 31-1-14

    Laatst bezochte nieuwe club was haus Panthera in Ratingen op 31 januari jl.

    De parkeerplaatsen zijn aangelegd rondom de club en/of je kunt de auto kort bij de club in de straat neerzetten. Allemaal op korte afstand van de ingang van de club en de plaatsen zijn geasfalteerd, dus is het vrij makkelijk binnen te komen. Ook hoef je bij de ingang geen trappen op om binnen te komen, zoals bijv. bij living room. Eenmaal binnen ga je na de receptie door enkele gangen waaraan zowel de omkleedruimtes, toiletten, doucheruimte en gangbangruimte liggen voordat je in de bar/relaxruimte annex restaurant terecht komt. Het is allemaal ruim van opzet en makkelijk bereikbaar op zowel protheses als in de rolstoel. Tot zover alles ok. Er is ook nog een tv gedeelte, gokgedeelte en een kino, welke je allemaal makkelijk kunt bereiken. Alles op de begane grond en zonder trappen of zoiets. Zoals gewoonlijk is er natuurlijk geen invalidentoilet en douches en natuurlijk zijn de deuren van de toiletten veel te smal dus moet je je rolstoel uit om op toilet te komen. De omkleedruimte is wel ruim van opzet, dus dat is alweer een probleempje minder.

    De problemen ontstaan op het moment dat je een sigaretje wil roken of gewoon even naar buiten wil. Binnen mag je namelijk niet roken. De deur naar buiten is schat ik schat ik een halve meter breed, op mijn protheses moet ik er al gedraaid er doorheen zo smal. Maar goed, dit gaat nog wel als je op protheses kunt lopen, echter niet of wellicht met heel veel hulp als je in de rolstoel zit. Het andere probleem komt als je de kamer op wilt, want alles kamers zijn gesitueerd op de eerste etage. Er schijnen nog wel enkele kamers ook beneden te zijn, maar die worden alleen gebruikt voor privébezoek en zijn niet beschikbaar als je voor een gewoon saunaclub bezoek komt.

    De oplossing waar de receptioniste mee aankwam was dat als je naar de kamer wil dat je dan in de gangbangruimte of in het kinogedeelte achter de schermen gaat liggen. Ik ben echter toch iets meer voor privacy op een gegeven moment en ben dan toch meer in voor een kamer dan dat je je de hele tijd bekeken voelt. Alhoewel ik er soms inmiddels ook al schijt aan heb. Ditzelfde geldt voor het douchen. Tot nu toe ben ik er alleen met de protheses geweest, dus had ik ook de mogelijkheid om mij boven op de eerste etage te douchen. Daar heb je meer privacy al is het een openbare ruimte. Maar tot nu toe heb ik er iedere keer ofwel alleen danwel met een dvp kunnen douchen.

    Tenslotte wil je in een saunaclub ook als gehandicapte wel gebruik maken van dingen als bijvoorbeeld de sauna en ligweide. Ook deze zijn alleen bereikbaar met de lange trap naar boven en dus onmogelijke opgave voor invaliden in de rolstoel.

    De dames hebben op een enkeling na geen problemen met protheses. Je ziet ze wel kijken, want het komt in de club volgens horen zeggen van de dames haast nooit voor dat hier gehandicapte zijn binnengekomen, maar als je met ze erover praat merk je dat het voor hun geen issue is. En dat is ook wel fijn in deze club. De dames nemen namelijk ruim de tijd voor je, dus je krijgt tijd genoeg om aan elkaar te wennen. En dan kun je eventuele problemen van te voren goed bespreken met elkaar en tot elkaar komen.
    De dames waar ik inmiddels mee op de kamer ben geweest zijn Nicole (2x), Maria, en Elena. En ook van Marianna, Jacky, Shila, Christina weet ik inmiddels dat die er totaal geen problemen mee hebben. Alleen Melanie is nog erg onwennig en weet er totaal nog niet mee om te gaan. Maar ja wat wil je 18 jaar of net 19.

    Resumerend kan ik constateren dat de club:
    - goed bereikbaar is
    - best wel gehandicaptengeschikt is op de toiletten, douches en het naar buiten gaan na
    - eigenlijk maar een echt probleem heeft en dat is dat de kamers en sauna op de eerste etage zijn. De oplossingen die aangereikt worden m.b.t. de kamers op de eerste etage (neuken in de openbare ruimten) zijn geen echte oplossingen als je van een beetje privacy houdt, maar wel het overwegen waard.
    Gr.

    Cupido

  2. Onderstaande 19 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (24 februari 2014),bergm550 (24 februari 2014),biged (26 februari 2014),Bubbelbader (28 mei 2014),Eddy_V (24 februari 2014),gignnl (24 februari 2014),hansdordt (24 februari 2014),hasta la pasta ( 2 maart 2014),licky luke (24 februari 2014),Mr Pussy (24 februari 2014),nieuwkomertje ( 8 april 2014),norsman (25 februari 2014),Pietjepik (24 april 2014),Pistol Pete (24 februari 2014),Quads (24 februari 2014),Rex (26 februari 2014),Wentelt Eefje (26 februari 2014),Willi69 (24 februari 2014),youngadventurer ( 8 maart 2014)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

  Diamond 468*60