Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard Toegankelijkheid FKK Ying yang 19 januari 2014

    Tweede nieuw bezochte club deze maand was Ying yang op 19 januari jl.

    Deze club schijnt onlangs totaal gerenoveerd te zijn. Ik had nog nooit in een Nederlandse saunaclub bezocht, maar een dame die vroeger in GT had gewerkt zorgde ervoor dat ik nu een keer voor ying yang koos. Ik kwam net voor 2 uur aan, moest even wachten waardoor ik net na 2 uur binnen kwam. Scheelde toch een tientje in mijn nadeel. Volgende keer toch iets eerder binnen komen.

    De club is zeer mooi gelegen. Er is een groot parkeerterrein voorzien van grindlaag wat het moeilijk maakt als je met een rolstoel naar binnen moet. Ik kwam redelijk vroeg, er waren dichtbij de ingang nog parkeerplaatsen genoeg. Ik kan niet inschatten hoe snel die plekken weg zijn, want anders worden de problemen nog een stuk groter, want dan moet je naast een grote afstand afleggen ook nog omhoog door het grind wat het nog een stuk lastiger maakt.

    Eenmaal binnen merk je dat de club grondig gerenoveerd is. De club is modern ingericht, alles ziet er erg strak uit, moderne kleuren. De club ziet er tiptop uit. Na de entree moet je een paar trede naar beneden om in de omkleedruimte te komen en na de omkleedruimte moet je weer een aantal trede omhoog om in het bargedeelte uit te komen. Het bargedeelte waar niet gerookt mag worden het restaurant, een gedeelte van het terras en de rookruimte. Wil je naar het wellnessgedeelte dan moet je ook enkele treden naar beneden. Wil je daarbij de whirlpool in heb je nog een flinke trap extra te nemen. En ook een kamergang gaat alleen door het nemen van een trap. Met protheses is dit goed te doen, in de rolstoel heb je echt hulp nodig. Dan heb ik het nog niet over de bioscoop en het zwembad en saunabereik in de tuin.

    Maar goed, het bargedeelte is ruim van opzet en ook het restaurant gedeelte is ruim bemeten. Je kunt daar goed met een rolstoel toeven. De club is echter door het aantal trappen toch wel een moeilijk te nemen vesting voor een mindervalide. Verder heb ik ook geen invalidetoilet en goede iinvalide doucheruimte gezien.

    De dames dan. Jammer genoeg kwam ik maar voor een dame die me al door en door kent. Toch heb ik wel een goede indicatie gekregen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld acapulco mogen de dames hier well animeren. Je merkte daarbij dat de meeste dames totaal geen problemen hadden met handicap. Ze waren meestal meteen geïnteresseerd ipv afwerend. Dus geen probleem volgens mij wat dat betreft.

    Al met al concluderend dat deze club niet (echt) geschikt is voor een mindervalide. Tenzij je op protheses kan lopen en /of de hele dag hulp in de buurt hebt. Hulp die je hard nodig hebt, want het is niet voor een trapje midden in de club zoals bijvoorbeeld bij villa Vertigo of in de tent van GT, maar echt overal zitten trappen.
    Gr.

    Cupido

  2. Onderstaande 12 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (24 februari 2014),bergm550 (23 februari 2014),gignnl (23 februari 2014),Megaboob (24 februari 2014),Mr Pussy (24 februari 2014),nieuwkomertje ( 8 april 2014),norsman (25 februari 2014),Quads (24 februari 2014),Rex (26 februari 2014),sofaking (23 februari 2014),Wentelt Eefje (26 februari 2014),Willi69 (24 februari 2014)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

  Babylon 468*60