Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 74
  1. #26
    Geregistreerd
    13 februari 2006
    Last Online
    25 juni 2016 @ 13:41
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    650
    Discussies
    6
    Thanks
    158
    Thanked
    283 in 161 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foots Bekijk bericht
    Tja en als je accu na een paar jaar op is wat kost een nieuwe accu en wat is die bak dan nog waard ? Ja ja ik ken de verhalen dat de accu net zo lang meegaat als de auto. De gemiddelde levensduur van en auto is 17 jaar momenteel. En hoe lang deed de accu het in je mobiele telefoon ? Ook 17 jaar zeker dacht het niet.

    Wat als je een ongeluk krijgt en de carrosserie komt tegen de hoogspannings draden ? Of wat doet je als hij in de fik komt staan ? Blussen die 400 volt accu ? Is net iets heftiger als tegen de schrikdraad aanpissen zal ik maar zeggen, een harde variant van SM. En zorg dat je zeker geen dampen die daaruit komen inademt, want dan ben ben je voor de laatste keer in een club geweest en slaap je voor de rest van je leven buiten.

    En als er geen rampen gebeuren, maar de overheids past vanwege het zoveelste tekort de motorvoertuigen belasting ophoog ? Ik vind het altijd zo jammer als ik vergelijkingen zie bij auto's op basis van 1 parameter. Daarentegen bij DVP kijk ik alleen naar het vacuum wat ze met hun mond kunnen bereiken, tja zo heb ik ook weer mijn gebrek.

    Groet, Foots

    P.S. leuke draad hier
    De ADAC heeft dit vast wel eens getest.

  2. Onderstaande leden hebben KevinK bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze (21 januari 2014)

  3. #27
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Last Online
    27 juni 2023 @ 09:47
    Locatie
    mooie stad achter de duinen
    Berichten
    2.953
    Discussies
    105
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.309 in 1.020 posts

    Standaard

    Leuk om het rijtje voertuigen eens terug te halen....

    Brommers
    Zundapp supersport 70 cc, CS 50, CS 80 en CS 125 waaierkop. Yamaha FS1 en FSE. Puch maxi.

    Motoren
    Honda XL 500, VFR 800i, 900 RR, 600 RR, 1000 RR, Kawasaki crosser 125 cc, Yamaha R1 en MT-01, Triumph Rocket 111.
    Twijfel tussen de Yamaha Hayabusa en de Suzuki ZZR 1400 om die erbij te nemen.

    Auto's

    Ford Taunus 2.0L, Ford Granada 2.8 Ghia, Opel Senator 2.8, BMW 3.0, 318i, 320i, 520i 525i, Hyyundai 100, 200, Volvo 850i, Renauld Clio.
    Volgende koekblik twijfel ik tussen de nieuwe Renauld Clio en de Citroën DS3.

    Dat was het ongeveer wel, zover ik mij kan herinneren. Ik gaat wat de auto betreft ook voor zuiniger!!!

  4. Onderstaande 2 leden hebben Bosco bedankt voor deze bijdrage:

    de duisburg spesjalist (21 januari 2014),nieuwkomertje (22 januari 2014)

  5. #28
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Vandaag @ 11:28
    Berichten
    6.144
    Discussies
    449
    Thanks
    1.595
    Thanked
    3.384 in 1.845 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosco Bekijk bericht
    Leuk om het rijtje voertuigen eens terug te halen....

    Brommers
    Zundapp supersport 70 cc, CS 50, CS 80 en CS 125 waaierkop. Yamaha FS1 en FSE. Puch maxi.

    Motoren
    Honda XL 500, VFR 800i, 900 RR, 600 RR, 1000 RR, Kawasaki crosser 125 cc, Yamaha R1 en MT-01, Triumph Rocket 111.
    Twijfel tussen de Yamaha Hayabusa en de Suzuki ZZR 1400 om die erbij te nemen.

    Auto's

    Ford Taunus 2.0L, Ford Granada 2.8 Ghia, Opel Senator 2.8, BMW 3.0, 318i, 320i, 520i 525i, Hyyundai 100, 200, Volvo 850i, Renauld Clio.
    Volgende koekblik twijfel ik tussen de nieuwe Renauld Clio en de Citroën DS3.

    Dat was het ongeveer wel, zover ik mij kan herinneren. Ik gaat wat de auto betreft ook voor zuiniger!!!
    dan zou ik zeggen neem de ds3 diesel de enige 4 cilinder die 1 op 25 loop en een kennis van mijn redt dat egt

  6. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Bosco (21 januari 2014)

  7. #29
    Geregistreerd
    29 maart 2011
    Last Online
    19 februari 2017 @ 23:18
    Berichten
    817
    Discussies
    12
    Thanks
    2.195
    Thanked
    2.253 in 541 posts

    Standaard

    Zo gedetailleerd heb ik het allemaal niet bijgehouden. Maar er zijn nog wel een paar getallen die ik zo kan produceren uit de losse pols.

    Eerste gemotoriseerde voertuig: Honda SS50 (later met 72 cc en 85cc) – 1 op 40 om te beginnen, wat toch wel 1 op 25 werd met een 12/43 vertanding met 85 cc en 50 cc kop.

    Dan over op de Auto's:
    • Ford Sierra 2L met carburateur uit 1987. 1 op 10.
    • Golf TDI 1.9L
      Woon-werk 1 op 13.
      Vakantie meting: 6600 km, 125 km/h gemiddeld verbruik 1 op 16,5
    • Renault 1.6 op gas (lease auto).
      Gemiddeld kwam ik uit op een 1 op 8 of zo. 3 x per week bij de pomp, niet fijn.


    In de tijd dat het niet op kon en er nog een IceSave bestond:
    • BMW 24 kleppertje (2 per cilinder)
      - Best gehaald verbruik 1 op 8
      - Gemiddeld verbruik 1 op 6.5 (per 700 km even 110 liter bijtanken).
      - Verbruik bij 300 km/h 1 op 2
      - Glimlach bij 200km/h naar 3e versnelling terugschakelen: van oor tot oor
    • Huidig autootje – Duitse 3L V6
      - Benzine kosten 2012/2013 – 6430 Euro ex BTW
      - KM stand Januari 2012 – 157000
      - KM stand December 2013 - 214000
      - 6430 / 57000 = 0.11 Euro per km bruto.
      - 0.0528 Euro per km netto (op basis van 48%)

    Gemiddelde benzine prijs 2012 was 1.652 Euro (op basis van http://www.cijfernieuws.nl/benzineprijzen/). Economisch rijdt de huidige auto dus 1.652/0.0528 = 1 op 31

    Laatst met de Ford Ka (1.3) van mijn oma heen en weer naar Panthera: 1 op 15.

  8. Onderstaande 3 leden hebben aamu bedankt voor deze bijdrage:

    foots (21 januari 2014),Mr Pussy (21 januari 2014),nieuwkomertje (22 januari 2014)

  9. #30
    Geregistreerd
    22 september 2013
    Last Online
    16 maart 2024 @ 23:57
    Berichten
    865
    Discussies
    10
    Thanks
    3.409
    Thanked
    1.497 in 459 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinK Bekijk bericht
    Realiseer je je wel welk gerucht je in de wereld zet als bekenden van je dochter die auto bij een club zouden zien staan?
    Hahaha, geniaal!

  10. #31
    Geregistreerd
    29 maart 2011
    Last Online
    19 februari 2017 @ 23:18
    Berichten
    817
    Discussies
    12
    Thanks
    2.195
    Thanked
    2.253 in 541 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinK Bekijk bericht
    Realiseer je je wel welk gerucht je in de wereld zet als bekenden van je dochter die auto bij een club zouden zien staan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aamu Bekijk bericht
    Laatst met de Ford Ka (1.3) van mijn oma heen en weer naar Panthera: 1 op 15.
    Er schijnt een hele markt voor GILFs te zijn toch ? :P

  11. #32
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de duisburg spesjalist Bekijk bericht
    dan zou ik zeggen neem de ds3 diesel de enige 4 cilinder die 1 op 25 loop en een kennis van mijn redt dat egt
    Een Golf Blue Motion is nog net wat zuiniger met 20 paardenkrachten meer:

    • gemiddeld verbruik (fabrieksopgave) : 3,2 liter/100km
    http://www.hybrideauto.eu/volkswagen...luemotion.html

  12. Onderstaande leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    de duisburg spesjalist (21 januari 2014)

  13. #33
    Geregistreerd
    12 september 2012
    Last Online
    22 november 2019 @ 19:15
    Locatie
    Twente
    Berichten
    240
    Discussies
    8
    Thanks
    339
    Thanked
    307 in 122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foots Bekijk bericht
    P.S.2. Funske ik vind het werkelijk doodzonde wat je doet, Die Iq is een echt scheurijzer, zelfs leverbaar met 4 wielaandrijving. Het is een 4x4 kart voor op de openbare weg. Maar goed jij praat nog over wat je auto kost en niet wat hij opbrengt. Mijn 535D brengt dus geld op en als je naar Bels verhuisd kan je dat ook. Ook iets veiliger, want als je tegen een scooter of brommobiel aanrijd heb je al een deftig probleem en als Little Joe zijn leesbril niet op heeft en hem op je Iq parkeert dan is hij zo plat als een dubbeltje. Dus let op als je bij LR vlakbij bij de deur parkeert.
    Bij aanschaf 4 jaar geleden had deze benzineauto de minste CO2 uitstoot in die prijsklasse. De rij-eigenschappen vond ik ook uitstekend dus de keus was snel gemaakt. Daarnaast heeft hij maar liefst 9 airbags en kreeg het maximale aantal sterren (5) in de Euro NCAP crashtest. Ik heb geen auto nodig voor mijn werk. Ik vind het heerlijk om relaxed en wat milieuvriendelijker te rijden. Ik reed meestal zo'n 5-7000 km per jaar dus zo'n belastingvrije auto paste mij wel (sinds 1 januari mag ik echter ook weer belasting betalen). Maar na de ontdekking van saunaclubs rij ik wel 10-12.000 km per jaar. Ja, saunaclubs bezoeken is niet echt milieuvriendelijk, maar wat ik doe probeer ik meestal wel zo milieuvriendelijk mogelijk te doen.

  14. #34
    Geregistreerd
    10 maart 2008
    Last Online
    5 december 2014 @ 17:10
    Locatie
    België
    Berichten
    1.569
    Discussies
    98
    Thanks
    108
    Thanked
    77 in 39 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinK Bekijk bericht
    De ADAC heeft dit vast wel eens getest.
    Nee de TUV heeft dat gedaan, maar rapporteert dit alleen naar de opdrachtgevers en laat de opdrachtgever nu net geen belang hebben om de risico's en gevaren aan de grote klok te hangen.

    Zelf heb ik geen enkel belang, ik verkoop geen auto, maar trek het gerust even na. Trouwens zolang je zelf onder hoogspanning staat terwijl je in de auto zit is er niets aan de hand, pas zodra je uitstapt en met je voet de aarde raakt hangt het maar net van af welke schoenen je aanhebt. Heb je veiligheidsschoenen aan dan krijg je daar toch spijt van.

    Ook dat kun je bij TUV laten testen.

    Groet Foots
    "Een dvp is goedkoper* dan een lief en wordt nooit ouder, dikker of lelijker en heeft altijd zin" door Foots

    * Goedkoper over totale looptijd genomen met inbegrip van aanschaf, onderhoud en afschrijvingskosten. Garantie en verzekeren niet mogelijk en juridische kosten vallen buiten rechtsbijstand.

    Hoeren neuken, nooit meer werken !

  15. #35
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:51
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.915
    Discussies
    109
    Thanks
    1.347
    Thanked
    8.705 in 2.636 posts

    Standaard

    De Sud en de Mini liepen allebei hetzelfde: 1 op 15. De Mini deed dat met een ongeblazen 1600cc motor, de Sud met een 1400 cc turbo-blokje dat volgens de reclames met gemak op 1 op 18 zou kunnen. Daar moest deze racebeer bij de aanschaf al hartelijk om lachen, zeker toen bleek dat die 135pk's er een scheurijzer van jewelste van maakten. De zuinigste auto waarmee ik ooit een club heb bezocht was Silent Assassin, een VW Scirocco met een ronduit lompe 2 liter Diesel motor die er 170 pk uitperstte, maar op die ene zuinigheidsrit van thuis uit naar Bernds is me wel gelukt er 1 op 22 mee te rijden. Op vakantie de week daarna bleek die auto uiterst lomp rijgedrag met ongegeneerd meevlammen op links toch met 1100 km op één tank te belonen. Wat de volgende racebeermobiel verbruikt? No se, senõr, ik laat het u weten als ik er een club mee bezocht heb.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  16. #36
    Geregistreerd
    27 november 2005
    Last Online
    6 juni 2022 @ 21:20
    Locatie
    Tja... ergens in Europa
    Berichten
    538
    Discussies
    22
    Thanks
    233
    Thanked
    326 in 127 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door funske Bekijk bericht
    Toyota iQ 1.0 over 40.000 km gemiddeld 1 op 21,2

    Rustige rijstijl, tijdens opschakelen niet boven 2000 toeren uitkomen, vanaf 50 al in zijn 5, zoveel mogelijk snelweg vermijden, aan maximum snelheid houden, op tijd gas loslaten ipv op laatste moment remmen voor bebouwde kom, rotonde, etc.
    Ben jij een broertje van Knabbel?
    Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer één voor me zitten.

  17. #37
    Geregistreerd
    12 september 2012
    Last Online
    22 november 2019 @ 19:15
    Locatie
    Twente
    Berichten
    240
    Discussies
    8
    Thanks
    339
    Thanked
    307 in 122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Bravo Bekijk bericht
    Ben jij een broertje van Knabbel?
    Voor zover ik weet niet.

  18. #38
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard

    Ik rijdt meestal met een Duitse auto van de zaak dus wat verbruik is houd ik niet bij, weet wel dat ik meerdere malen per week moet tanken.
    Bij dat tanken moet Big30 meteen wat boodschappen doen die vaak meerijdt.
    Ik ga niet invullen met welke auto's ik rijd omdat ik dan meteen mijn echte naam hier ook bij kan invullen.
    Maar ik ben wel een echte autoliefhebber van Amerikaanse,Italiaanse en Duitse auto,s.

  19. #39
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 10:17
    Berichten
    11.107
    Discussies
    224
    Thanks
    13.077
    Thanked
    17.511 in 6.160 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
    Bij dat tanken moet Big30 meteen wat boodschappen doen die vaak meerijdt.
    Ik ga niet invullen met welke auto's ik rijd omdat ik dan meteen mijn echte naam hier ook bij kan invullen.
    Ha ha ha Jansen toch, dan had je beter niet kunnen vermelden dat Big30 de hele tijd met je mee rijdt want alleen al dat gegeven is voor je omgeving genoeg om je te ontmaskeren als fervent h**renloper ! ! !

  20. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (22 januari 2014)

  21. #40
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Vandaag @ 10:32
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.244
    Discussies
    50
    Thanks
    12.575
    Thanked
    4.356 in 1.820 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ha ha ha Jansen toch, dan had je beter niet kunnen vermelden dat Big30 de hele tijd met je mee rijdt want alleen al dat gegeven is voor je omgeving genoeg om je te ontmaskeren als fervent h**renloper ! ! !
    Zwaar foute analyse, Badslippers. Er is mij persoonlijk ooit in mijn oren gefluisterd dat Big30 juist de ideale dekmantel is en ik kon dit alleen maar beamen.

    flower.jpg
    NEVER UNDERESTIMATE THE SENSE OF THE NON-SENSE.

  22. #41
    Geregistreerd
    9 juni 2013
    Last Online
    15 april 2021 @ 19:44
    Berichten
    3.223
    Discussies
    85
    Thanks
    19.085
    Thanked
    9.024 in 2.133 posts

    Standaard

    Ik ga ook niet meedelen in wat voor auto ik rijd. Ik heb een SUV....je weet wel zo'n benzine slurper met grote brede banden waar lekkere wijven op geilen (alleen merk ik er weinig van) en een boodschappen auto (BW) waar geen lekkere wijven op geilen (en ook daar merk ik weinig van).
    De eerste rijdt 1 op 8 (LPG) en de andere 1 op 15.
    Om moverende redenen ben ik meestal met het BW.
    Enig probleem dat ik met het BW heb, is dat er geen winterbanden onder liggen. Gelukkig zitten de weersomstandigheden mee.....

  23. #42
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Last Online
    28 mei 2016 @ 16:28
    Locatie
    Try to be selective, ladies do the same
    Berichten
    446
    Discussies
    11
    Thanks
    432
    Thanked
    541 in 160 posts

    Standaard

    Brandstofverbruik
    Het is doorgaans een tegenstrijdigheid als je leest/hoort dat veel ouderen een hoge zit willen. Na drie jaar hoor je ze klagen dat de hogere SUV meer verbruikt dan men had verwacht. Een hogere zit, hogere wegligging = meer weerstand = meer brandstof verbruik. Liever lager bij de weg, dit bevordert niet alleen lagere weerstand maar de auto heeft ook een veel betere wegligging (en helemaal met wind).

    Daarnaast kan je wel een in een kleine compacte autorijden die 1:28 rijdt. Het lagere gewicht komt doorgaans tot stand door dat je nauwelijks kan spreken van een degelijke (zware) kooiconstructie.
    Een simpele en minder veilige kooiconstructie =minder brandstof verbruik maar wel elke afgelegde kilometer met minder veiligheid. En ja een ander kan het je aandoen. Een besparing die je pas merkt als het leed is geschied . Er hoeft maar iets te gebeuren en je hebt niets te vertellen.

    Genoeg auto's gereden, bijna alle merken wel. Maar Duitse en Scandinavische auto's blijven er met kop en schouders bovenuit steken. In de fabriek in Gent geweest waar een half open Volvo stond opgesteld. De veiligheidsstangen in de deur waren zo dik als mijn onderarmen. Dat zie je bij veel auto's niet. Een Volvo stortte in Zweedse bergen naar beneden en belandde op zijn dak. Veel auto's zouden deze klap niet hebben weerstaan. De betreffende familie heeft het overleefd dankzij de goede dakconstructie. Vraag de ADAC/ANWB of de verkeerspolitie maar eens welke auto's mensen hebben behoed voor de dood bij ongelukken. Dat zijn maar een paar auto's die je keer op keer weer hoort.

    Liever betrouwbaar en veilig dan 1:30 rijden om nog maar niet te spreken over die complete hybride waanzin. Voor een hybride auto wordt ontzettend veel energie gebruikt bij de fabricatie. Hoezo zuinig rijden als er vooraf al zoveel meer energie is verbruikt. Het windmodel scenario (De productie van een windmolen, vooral de bladen, kost 15 jaar aan energie). De accu’s van een hybride wordt een ramp als deze vervuilende accu’s gerecycled moeten worden. Daarnaast is het verbruik van elektriciteit en dan weer benzine funest op langere termijn voor de auto met hogere afwijkingen in het verbruik tot gevolg. Nee, stroomauto’s (=kolencentrale auto's) complete onzin. Waterstof daar zie ik meer in. Overigens treinen het verbruik per reiziger bij De Thalys: 1 liter per 50 km en bij een NS dubbeldekker met vier wagons 1 liter per 158 km per reiziger (beide met minimaal 372 passagiers in de trein). Nachttreinen verbruiken dus doorgaans veel meer dan de auto.

    Doorgaans rijd ik wel 1:16 en op de snelweg zonder airco etc. 1:18. Let wel met een dubbele turbo en brede banden. Dit heb je deels ook zelf als gebruiker in de hand. Wat je zelf kan doen is altijd zorg dragen voor: een zuiver/schone luchtfilter (filterbak reinigen), schone olie en oliefilter, het juiste oliepeil, de juiste bandenspanning en goede bougies (meer pks betere ontsteking/verbranding). Daarnaast een glad (waxpanzer) oppervlakte van de auto, dit alles scheelt. Overigens expres altijd minder toeren maken, snel opschakelen dus altijd onder de 3000 blijven is funest voor de motor, deze vervuild veel eerder en kan zelfs met blijvende motorschade tot gevolg hebben.

    Gewicht is hier de allerbelangrijkste component voor deze besparing (licht en toch super sterk, sterker dan staal). Iets waar veel merken nog ver bij achterblijven omdat zij de knowhow (nog niet) niet in huis hebben.
    Ik betaal liever iets meer per gereden kilometer voor veiligheid (en betrouwbaarheid). En ja iedere dag gaat de inhoud van 40 olietankers er doorheen op de aarde....dus ja waar hebben wij het over. 1000 Boeings 747..vliegen (met een verbruik van 3,47 liter per seconde per motor bij het opstijgen) er iedere dag weer en dan de rest nog ;-)
    Laatst gewijzigd door Hunziker; 22 januari 2014 om 00:25
    'Einen guten FKK Saunaclub gibt einem tierisch guten Urlaubsgefühl. I vermiss die besten olle mol.

    Zu Risiken und Nebenwirkungen der besuchten Damen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker ... gute Bekannte fragen beim das IJsberenforum.

  24. #43
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 10:17
    Berichten
    11.107
    Discussies
    224
    Thanks
    13.077
    Thanked
    17.511 in 6.160 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluebear Bekijk bericht
    [B]Zwaar foute analyse, Badslippers. Er is mij persoonlijk ooit in mijn oren gefluisterd dat Big30 juist de ideale dekmantel is en ik kon dit alleen maar beamen.
    Niks foute analyse. Dekmantel ? ? ? Dekhengst zul je bedoelen. Iedereen die B30 in zijn auto heeft zitten is bij voorkeur aangeschoten wild en verdacht ! ! !

  25. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (22 januari 2014)

  26. #44
    Geregistreerd
    20 maart 2013
    Last Online
    2 juni 2023 @ 17:50
    Berichten
    77
    Discussies
    5
    Thanks
    295
    Thanked
    64 in 18 posts

    Standaard

    Mijn 1e brommer een Honda MT 5 liep 1 op 33,0 over 13.850 km in 1 jaar

    Mijn 2e brommer een Aprilia AF 1 replica liep 1 op 30,36 over 13.156 km in 1 jaar

    Mijn motor een Honda Fireblade uit 1992 ,(een heerlijk ding) liep 1 op 15,4 over 54.824 km in 9 jaar tijd

    Mijn andere motor, een Suzuki hayabusa uit 1999 liep 1 op 12,69 over 6915 km.

  27. Onderstaande leden hebben nieuwkomertje bedankt voor deze bijdrage:

    Bosco (22 januari 2014)

  28. #45
    Geregistreerd
    20 maart 2013
    Last Online
    2 juni 2023 @ 17:50
    Berichten
    77
    Discussies
    5
    Thanks
    295
    Thanked
    64 in 18 posts

    Standaard

    Ja, ik heb iets met motorische mobiliteit cijfertjes ......

    Ik heb zoveel bijgehouden............

    Let op, sinds ik al op mijn 14e in de weer was met tomosjes en Puch brommertjes, heb ik altijd al alle kosten, brandstof en km,s
    bijgehouden, later ook met de officiële brommers, al mijn auto,s , alle motorfietsen , en zelfs ook voor alle leen en lease voertuigen en ook globaal de km,s die ik altijd in de auto,s van mijn ouders en vrienden reed...........

    Daarom kan ik u nu ook vertellen hoeveel mobiliteits gemotoriseerde km,s ik in mijn hele leventje gereden heb.
    Nogmaals van mijn 1e brommer tm mijn laatste auto en motor nu...........heb ik in totaal........

    ...............416.472 km,s afgelegd..".................

    Ha, is dat geen puik meetwerk.....!!...................(heb ik nu een vrijkaartje gewonnen ?)

  29. #46
    Geregistreerd
    16 april 2010
    Last Online
    25 april 2024 @ 18:50
    Berichten
    6.939
    Discussies
    1882
    Thanks
    102
    Thanked
    3.568 in 1.971 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hunziker Bekijk bericht
    Genoeg auto's gereden, bijna alle merken wel. Maar Duitse en Scandinavische auto's blijven er met kop en schouders bovenuit steken. In de fabriek in Gent geweest waar een half open Volvo stond opgesteld. De veiligheidsstangen in de deur waren zo dik als mijn onderarmen.
    Lang geleden kon je nog wel stellen dat Volvo's (en Saabs) relatief veilig waren. Inzichten over energie absorptie bij een botsing en hoe je een stijve kooi en een effectieve kreukelzonde moet ontwerpen zijn aan verandering onderhevig. Zie dit filmpje, waar een klein renaultje veel veiliger blijkt te zijn dan een vette en zware Volvo 940. Is natuurlijk een oud model maar gaat meer om de illustratie dat er meer speelt dan massa van de auto.
    Tuurlijk mag je voor veiligheid niet op 1 test afgaan maar denk dat Volvo nu te veel teert op een imago uit het verleden dan dat ze nu daadwerkelijk echt veel veiliger zijn. De V70 stond bijvoorbeeld bekend om zijn zwakke kooi constructie en dat was bepaald niet de enige Volvo waar dit voor gold. Volvo scoort overigens over de hele linie nog steeds goed bij crashtesten, maar is zeker niet het enige veilige merk.

    Laatst gewijzigd door Admin; 22 januari 2014 om 01:29

  30. #47
    Geregistreerd
    20 maart 2013
    Last Online
    2 juni 2023 @ 17:50
    Berichten
    77
    Discussies
    5
    Thanks
    295
    Thanked
    64 in 18 posts

    Standaard

    Ps. Met de bovenstaande overweldigende fantastische info, moet ik natuurlijk ook meteen de kans aangrijpen om mezelf hier te promoten.

    Ik ben nog beschikbaar om 2 dagen per week als administrateur / boekhouder / calculator / accountant freelance op lokatie te kunnen werken....

  31. #48
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Last Online
    28 mei 2016 @ 16:28
    Locatie
    Try to be selective, ladies do the same
    Berichten
    446
    Discussies
    11
    Thanks
    432
    Thanked
    541 in 160 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Admin Bekijk bericht
    ....waar een klein renaultje veel veiliger blijkt te zijn..
    The Fifth Gear, persoonlijk vind ik het een vreemd brits programma, waar de mening van de presentator meer geldt dan de harde feiten...zal wel brits ;-) zijn, top gear heeft ook die trekjes, overigens wel ietsjes minder.

    Helaas heb ik met het merk Renault zoveel elektronische gedoe gezien en gehoord. Elektronisch zijn het echt misbaksels. De rijverlichting reageert intenser als je aan je elektrische raambediening even zit (leuk als je moet seinen), Dashboardverlichting die uitvalt (handig bij een nachtelijke traject controle), Boordcomputers die uitvallen, toeters die niet meer werken en het wisselen van lampjes is een drama (via de wielkasten en dat moet je s winters eens proberen. Hoe verzinnen ze het. Plaatwerk blijkt soms gewoon ordinair plastic te zijn. Er tegenaan leunen en het deukt in en uit. De voorruiten zo super dun gelaagd glas (van slechte kwaliteit), dit weten de glasreparatiecenters ook...Franse auto's zijn goede klanten. Geen Franse bak..die mogen ze houden. Dat de Franse auto industrie het zwaar heeft, ik zeg: "Si belle!"
    'Einen guten FKK Saunaclub gibt einem tierisch guten Urlaubsgefühl. I vermiss die besten olle mol.

    Zu Risiken und Nebenwirkungen der besuchten Damen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker ... gute Bekannte fragen beim das IJsberenforum.

  32. #49
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Willen de eigenaars van plug-in hybrides en andere aan stofzuigers gerelateerde vervoermiddelen even zo eerlijk zijn om ook de hoeveelheid zwavelhoudende bruinkool per kilometer te vermelden die het kost om de accu via het stopcontact op te laden.

    Even het gas van een Duitse V8 intrappen om 500+ paarden los te laten op het asfalt, en al je frustraties/zorgen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Stukken goedkoper dan een therapeut, en tevens een goed voorbeeld van het nuttige met het aangename verenigen.

    Knap van die Duitsers dat zo'n V8 bij 100km/h op de cruise-control toch gewoon 1:12 loopt. Maar ja, daar heb je zo'n ding niet voor. Ook al wil je er 'normaal' mee rijden: het 'AMG' of 'M' knopje blijft lonken.


    Toch gaat de volgende waarschijnlijk een hybride worden: een BMW i8. Zit ten minste nog onder de 5 seconden op de 100.

    J.W.
    Keep on Walking.....

  33. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Jan Verplancke (24 februari 2016)

  34. #50
    Geregistreerd
    26 juni 2012
    Last Online
    20 april 2024 @ 22:38
    Locatie
    Emmerich am rhein
    Berichten
    715
    Discussies
    37
    Thanks
    333
    Thanked
    1.150 in 278 posts

    Standaard

    Blijf lekker trouw aan Japanse/Koreaanse bakken. Heb er nu 4 gereden en nooit problemen gehad, nog nooit stil gestaan, nog nooit hoge APK kosten.

    Mensen om mij heen met Franse of Italiaanse gammelbakken en tegenwoordig zelfs de Duitse bakken, met name slopel, hoor ik alleen maar problemen.

    De Koreaan die ik nu rijdt doet 1 op 9 gemiddeld maar daar krijg je dan wel 105pk voor terug op 850kg auto, rap zat, alleen de v8's die hier boven genoemd worden trekken 'm eruit.

    Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

 
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

  Living Room 468*60