Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
  1. #1
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    16 april 2024 @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard GMA vraagt zich af wat hij hier nou allemaal heeft neeregtikt....

    AIVD gaat ver bij hacken van fora.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu.nl
    'AIVD gaat te ver bij hacken van fora'
    De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) gaat te ver bij het hacken van internetfora, vinden deskundigen op het gebied van informatierecht.
    Dat schrijft NRC Handelsblad zaterdag.

    Internetfora zijn volgens de krant een belangrijke bron van informatie voor de inlichtingendiensten. Met name fora op ongeïndexeerde websites, sites die nog niet gevonden zijn door Google, zouden populair zijn onder extremisten en criminelen.
    Zouden ze hier ook gekeken hebben?

  2. #2
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Last Online
    1 december 2023 @ 22:07
    Berichten
    466
    Discussies
    6
    Thanks
    1.730
    Thanked
    352 in 193 posts

    Standaard

    Lijk me wel waarschijnlijk dat hier ooit meegekeken wordt door aivd en ook ihkv politieonderzoek zware criminaliteit.

    Van Google voor €150 per stuk profielen 'lone wolf' kopen, accountje aanmaken hiero en gezellig meelezen.
    Groetjes aivd!

  3. #3
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    16 april 2024 @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Rudo Bekijk bericht
    Lijk me wel waarschijnlijk dat hier ooit meegekeken wordt door aivd en ook ihkv politieonderzoek zware criminaliteit.

    Van Google voor €150 per stuk profielen 'lone wolf' kopen, accountje aanmaken hiero en gezellig meelezen.
    Groetjes aivd!
    Nou ja zware boeven vangen mag van mij.
    Minstens zo eng is wat commerciele partijen als facebook en google van ons willen weten, van ons hebben, en van ons opslaan.
    Ik vertrouw die Mark Z. voor geen meter...

    Nu had ik eigenlijk al het idee dat er meegekeken zou worden. En om eerlijk te zeggen dacht ik dat ze al veel verder waren, dat ze gewoon alles wat over het web ging konden volgen, dat ze helemaal geen "spookleden" van fora hoefden te zijn.
    Is het ook niet een beetje achterhaald? is het niet naïef om nu zo geschokt te reageren? Ik meen dat het al "oud nieuws"is dat je boodschap of telefoongesprek met bepaalde terreur- of criminalitetsgerelateerde woorden er in verwerkt belletjes en toeters bij NSA en AIVD en GCHQ doen rinkelen.
    En dat ze ook wel steekproefsgewijs berichten volgen.
    Daar zijn die instellingen voor.

  4. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    bergm550 (30 november 2013)

  5. #4
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Is het ook niet een beetje achterhaald? is het niet naïef om nu zo geschokt te reageren? Ik meen dat het al "oud nieuws"is dat je boodschap of telefoongesprek met bepaalde terreur- of criminalitetsgerelateerde woorden er in verwerkt belletjes en toeters bij NSA en AIVD en GCHQ doen rinkelen.
    En dat ze ook wel steekproefsgewijs berichten volgen.
    Daar zijn die instellingen voor.
    Juist. Het is ook naïef. Ik begrijp ook werkelijk alle ophef niet. Landen en haar inlichtendiensten spioneren elkaar altijd. Medewerkers van inlichtendiensten hebben het altijd over "het spel". Er zit een spelelement in het spionnenwerk, zoals het doorgeven van desinformatie om je tegenstander op het verkeerde been te zetten.

    Kijk maar eens naar deze reportage van Andere Tijden: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1135673

    Echt razend interessant hoe een Nederlandse jurist vertelt over de tijd dat hij spion werd voor de Stasi in de DDR en dubbelspion voor de BVD. Hij ontmoet na 25 jaar ook weer zijn Oost-Duitse runner en samen praten ze over het spionnenspel dat ze met elkaar deden, waarvan de Oost-Duitse agent niet wist dat hij met een dubbelspion te maken had.

    De Nederlandse jurist vertelt ook over hoe bang hij was toen hij uitgenodigd werd door de Stasi in Berlijn. Daar sta je dan in Berlijn als dubbelspion en hij vertelt ook dat ze hem meenamen naar die hoge zendmast op het Alexanderplatz gewoon als een onschuldig uitje, maar voor hem was het spannend, want als ze er achter zouden komen dat hij een dubbelspel speelde, dan zouden ze hem gewoon van die toren af gooien. Dat soort gedachten speelden in zijn hoofd.

    Ook andere medewerkers van de BVD komen aan het woord en ze laten Oost-Duitse camera's zien, die de Oost-Duitsers gebruikten om documenten te kopieren en andere gadgets, waarmee je onopgemerkt door grenscontroles kunt komen.

  6. #5
    Geregistreerd
    25 september 2010
    Last Online
    12 augustus 2017 @ 09:41
    Berichten
    663
    Discussies
    15
    Thanks
    343
    Thanked
    606 in 284 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    AIVD gaat ver bij hacken van fora.

    Zouden ze hier ook gekeken hebben?
    Klik rechtsboven op Uitloggen en kijk wat een leek allemaal kan lezen. Waarom zouden ze de moeite nemen om in te breken? Om er achter te komen wie Goedemorgenallemaal is? Zolang prostitutie vraag en aanbod legaal is lijkt me dat verspilde moeite, het zou hooguit zinvol zijn als voorbereiding op een toekomst waarin fundamentalisten weer aan de macht komen in dit land. En dat is ook gelijk het risico van het ongelimiteerd snuffelen in je gegevens. De Joden hadden ook niets te verbergen 70 jaar geleden, totdat... Te laat

    De kans dat hookers gehackt wordt is stukken groter want van oudsher worden mensen met radicaal communistische denkbeelden bespioneerd door AIVD en voorgangers.

  7. #6
    Geregistreerd
    10 juni 2007
    Last Online
    8 oktober 2023 @ 20:23
    Locatie
    Heidweg 1, Bruggen
    Berichten
    1.073
    Discussies
    51
    Thanks
    1.367
    Thanked
    1.241 in 343 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door too slow Bekijk bericht
    De kans dat hookers gehackt wordt is stukken groter want van oudsher worden mensen met radicaal communistische denkbeelden bespioneerd door AIVD en voorgangers.
    Als het daar gebeurd dan gebeurd het hier ook.
    THE BOSS!!!!
    stay hard, stay hungry, stay alive!

  8. #7
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    5 oktober 2019 @ 23:46
    Berichten
    465
    Discussies
    16
    Thanks
    567
    Thanked
    256 in 95 posts

    Standaard

    2x gebeurT a.u.b.

  9. Onderstaande leden hebben Henk74 bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V (30 november 2013)

  10. #8
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Last Online
    27 november 2017 @ 06:53
    Berichten
    2.431
    Discussies
    293
    Thanks
    621
    Thanked
    1.385 in 401 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk74 Bekijk bericht
    2x gebeurT a.u.b.
    Sinds wanneer gaan we hier spelfouten aangeven? Dan heb je heel veel werk Henk74.

  11. #9
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Wat ik ook altijd erg naief vind, is dat mensen over schending van privacy spreken omtrent data, maar tegelijkertijd zetten mensen wel hun hele hebben en houwen omtrent hun prive leven op Facebook en dan achter af lopen mouwen dat hun privacy geschonden wordt.

    Het is heel simpel. Inlichtingendiensten kijken mee en houden iedereen in de gaten. Dat is de prijs die je betaalt voor het hebben van een wereldwijd toegangelijk netwerk, zoals het internet. Je moet je altijd bewust zijn wat voor foto's of informatie je op het internet plaatst, want het internet vergeet nooit iets en het zal je jarenlang achtervolgen.

  12. #10
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 09:10
    Berichten
    11.086
    Discussies
    224
    Thanks
    13.050
    Thanked
    17.456 in 6.142 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Minstens zo eng is wat commerciele partijen als facebook en google van ons willen weten, van ons hebben, en van ons opslaan.
    Ik vertrouw die Mark Z. voor geen meter...
    "Facebook" (Zuckerberg), "Google" en al die andere bedrijven hebben slechts één oogmerk en dat is geld verdienen. Die zijn niet geïnteresseerd dat GMA 365x per jaar naar www.ijsberenforum.com surft of elke dag op de woordcombinatie "Facial+swallow" zoekt. Ze zullen er wel in geïnteresseerd zijn om hun gigantische hoeveelheid data te verkopen aan de hoogste bieder. Dat is immers kassa. De koper kan weer andere bedoelingen hebben met die gekochte data. Die bedoelingen kunnen variëren van het opsporen van criminelen tot het doen van aantrekkelijke aanbiedingen.

    Ik heb nu een nieuwe Albert Heijn klantenkaart. Dat is verdomde handig want als notoire bierzuiper krijg ik nu allerlei aantrekkelijke bieraanbiedingen in de bus. Tevens snack ik elke dag graag, ga om 21:35 aan de borrelnoten en kan niet van de "Bosche bollen" afblijven. Albert Heijn gunt me de ene aanbieding na de andere. Heerlijk toch? Maar dan komt mijn ziektekostenverzekeraar om de hoek kijken en die lijkt het wel een goed plan om die data te kopen. En dan zien ze dat die BS een wel erg ongezond eetpatroon heeft. Gevolg . . . hogere premie of oprotten.

    Dit forum zal zeker in de gaten gehouden worden en tegelijkertijd zullen de inlichtingendiensten dan constateren dat hier weinig te halen valt. Een stelletje hoerenlopers die smeuïge verhalen vertellen over wat dames en over elkaar heen buitelen of de "Jacuzzi" te heet was afgesteld en of er nou wel of geen vers sinaasappelsap in de pers van "PSR" zit. Het zou anders zijn als hier een compleet pedofielennetwerk hun ranzigheid zou delen. Daar zal men iets meer in geïnteresseerd zijn.

    Onlangs moest ik weer een "Verklaring omtrent gedrag" ophalen bij de gemeente. Gewoon gekregen zonder ook maar een vlekje erop. Ik zit dus nog goed.

  13. #11
    Geregistreerd
    25 september 2010
    Last Online
    12 augustus 2017 @ 09:41
    Berichten
    663
    Discussies
    15
    Thanks
    343
    Thanked
    606 in 284 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ik heb nu een nieuwe Albert Heijn klantenkaart. Dat is verdomde handig want als notoire bierzuiper krijg ik nu allerlei aantrekkelijke bieraanbiedingen in de bus. Tevens snack ik elke dag graag, ga om 21:35 aan de borrelnoten en kan niet van de "Bosche bollen" afblijven. Albert Heijn gunt me de ene aanbieding na de andere. Heerlijk toch?
    Ah, werkt dat zo. Ik zoek al maanden op de website van appie of de kassiersters nu eindelijk cum swallow aanbieden. Ik vroeg me al af waarom ik steeds aanbiedingen krijg voor de vleesvervangende producten van Tivall...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Onlangs moest ik weer een "Verklaring omtrent gedrag" ophalen bij de gemeente. Gewoon gekregen zonder ook maar een vlekje erop. Ik zit dus nog goed.
    Gelukkig heeft een dvp mij nooit om zo'n verklaring gevraagd:smile:


  14. Onderstaande leden hebben too slow bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V ( 2 december 2013)

  15. #12
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Last Online
    15 april 2024 @ 23:19
    Berichten
    1.418
    Discussies
    63
    Thanks
    1.452
    Thanked
    1.136 in 393 posts

    Standaard

    Wat je niet zomaar aan Jan met de Pet in de straat zou zeggen/tonen moet je al zeker NIET zeggen/doen op Internet !!

    Die regel zou verplicht moeten zijn bij elke les informatica of in de gebruikershandleiding van elke provider.
    Als er ooit een Internetgrondwet geschreven wordt heb je hier al het eerste artikel.

    Enige nut dat ik zou kunnen bedenken om Yb-forum te volgen is omwille van fiscale zaken.
    Pain is weakness leaving the brain !

  16. #13
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 09:10
    Berichten
    11.086
    Discussies
    224
    Thanks
    13.050
    Thanked
    17.456 in 6.142 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Costana Bekijk bericht
    Wat je niet zomaar aan Jan met de Pet in de straat zou zeggen/tonen moet je al zeker NIET zeggen/doen op Internet !!
    Laat dat bij mij nou net andersom werken. Wat ik niet op internet zet, vertel ik ook niet op straat.


    Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Big30; 30 november 2013 om 22:04 Reden: kwoot

  17. #14
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard

    AIVD leest heel veel hier omdat het ambtenaren zijn die zich vervelen en dan is dit forum voor hun een goede afleidng voor ze naar huis gaan en hun vrouw een beurt gaan geven.
    p.s. die hebben ze de gehele dag ook afgeluisterd.

  18. Onderstaande 3 leden hebben Jansen bedankt voor deze bijdrage:

    bad pritt (17 december 2013),Badslippers ( 1 december 2013),Pietjepik (16 december 2013)

  19. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Ga er maar gewoon vanuit dat ze ook de clubs bezoeken. Dit forum zullen ze vast wel eens scannen afhankelijk van het onderwerp van hun aandacht.

  20. #16
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Ga er maar gewoon vanuit dat ze ook de clubs bezoeken. Dit forum zullen ze vast wel eens scannen afhankelijk van het onderwerp van hun aandacht.
    Ga er maar vanuit dat ook Obama de clubs kan bezoeken maar kans is klein dat je hem tegen komt.

  21. #17
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Sowieso valt ie niet zo op in die donkere clubs!

    Oei....mag zo'n grap nog wel tegenwoordig of moet ik nu met Zwalte Piet mee?
    En Garde

  22. #18
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Vandaag @ 00:54
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Hoe dan ook, kunnen jullie je die grote "storing" op IJBF,van een paar weken nog herinneren? ? ?
    Wat er toen niet allemaal voor een malware op site gezet is...m'n Windows Phone schrikt er nog dagelijks van en zelfs bij bezoek via Firefox zie ik sterretjes op het scherm :-))

    Interessant en geruststellend dat de Amerikanen oprecht geïnteresseerd zijn in alle Nederlanders.
    En Garde

  23. #19
    Pietjepik's schermafbeelding
    Pietjepik is offline у меня большой и очень хороший член
    Geregistreerd
    18 juni 2013
    Last Online
    25 augustus 2023 @ 21:35
    Locatie
    Velikiy Ustyug
    Berichten
    1.865
    Discussies
    37
    Thanks
    2.135
    Thanked
    2.027 in 727 posts

    Standaard

    ze lezen blijkbaar mee aangezien ik een keertje werd gecorrigeerd naar aanleiding van het schrijven over ernstig coke misbruik van een lellebel waar ik op dat moment ergens in NRW in bed lag.

    maar zonder gekheid, ik ken toevallig iemand die dit werk doet, zal eens een balletje opgooien van de week.
    Maar zal vooral de duitse justitie zijn die meeleest aangezien de feiten zich in DTL afspelen.
    Fiscus kan geen moer met de info hier, als ik schrijf dat ik morgen 10K zwart geld ga verbrassen dan is dat voor hun niet meer dan een mededeling.

  24. #20
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    16 april 2024 @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Ach, met name de AIVD heeft hier WEL wat te zoeken.
    De AIVD heeft namelijk onder andere tot taak het verrichten van veiligheidsonderzoeken.
    AIVD Veiligheidsonderzoeken/.
    Ondergetekende is zelf eens aan zo'n onderzoek onderworpen.
    Niet dat het de AIVD op zich iets kan schelen wat je in Duitsland doet, echter, ga je dwangmatig, dan ben je verslaafd en dat is 1 van de criteria waarnaar gekeken wordt. Intergriteit en loyaliteit worden belangrijk gevonden dus ga je in de baas zijn tijd, dan zijn dat weer minpuntjes. En verder, hoe chantabel ben je als je als brave huisvader in Duitsland de deur plat loopt in zaken waar wel eens ongure types rondhobbelen. Misschien niet, misschien wel, dat wordt uitgezocht Da's dan de V tak, van veiligheid. Heb je ook nog de I tak van inlichtingen. Die zijn misshien helemaal geïnteresseerd, wie weet kunnen die jou wel pakken op je ongewenste gedrag " werk jij maar voor ons, anders komt je vrouw te weten dat.."

    Dat vereist misschien wel veldonderzoek, dit alles in het landsbelang.

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Babylon 468*60