Pagina 1 van 38 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 935
  1. #1
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.219 in 5.157 posts

    Standaard Kan Zwarte Piet nog wel?

    Kan Zwarte Piet nog, of is de racistische lading rond deze figuur te zwaar? Zelfs de Verenigde Naties vragen het zich inmiddels af, en Sinterklaasorganisaties zijn al bereid het uiterlijk van Zwarte Piet aan te passen. Vier vragen over de spanning rond ons nationale familiefeest, die dit jaar hoger lijkt op te lopen dan ooit.

    Niet alleen Prem maakt zich dit jaar extra kwaad aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk, in de hoofdstad vond deze week onder grote belangstelling een hoorzitting plaats met als inzet: geen intocht in Amsterdam dit jaar.

    Sinterklaasorganisaties gaven op hun beurt in NRC Handelsblad voor het eerst aan bereid te zijn Zwarte Piet een aangepast uiterlijk te geven tijdens de intocht, en een commissie binnen de VN buigt zich nu over de vraag of Zwarte Piet een racistisch stereotype is. Kortom: de traditionele Sinterklaasviering blijkt nu verre van onaantastbaar. Vier vragen over het hoog oplopende debat.
    http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/19/...e-controverse/

    Zwijg ... .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #2
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 22:51
    Berichten
    11.062
    Discussies
    223
    Thanks
    13.001
    Thanked
    17.408 in 6.121 posts

    Standaard

    Kinderfeesten waarbij ondeugende kindertjes door zwarte kerels met rammelende kettingen in een zak worden gestopt om er in Spanje zeep van te maken dienen subiet verboden te worden. Het is sowieso ontoelaatbaar in deze tijd dat een geestelijke zich verlekkert met zo'n kleuter op zijn schoot. Meer wil ik er niet over kwijt.

    Inderdaad . . . Zucht ! ! !

  3. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    molaar (20 oktober 2013),Picasso 1 (20 oktober 2013)

  4. #3
    Geregistreerd
    26 juni 2012
    Last Online
    1 oktober 2023 @ 03:32
    Locatie
    Emmerich am rhein
    Berichten
    715
    Discussies
    37
    Thanks
    333
    Thanked
    1.150 in 278 posts

    Standaard

    Alle mensen die Sinterklaas linken aan racisme en het op basis daarvan willen verbieden mogen van mij tegen de muur, dan ben ik maar extreem!

  5. Onderstaande leden hebben krukar bedankt voor deze bijdrage:

    broodpoot (21 oktober 2013)

  6. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:13
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.325 in 4.535 posts

    Standaard

    Is natuurlijk niet leuk wanneer nou eens een keertje met het belerende vingertje naar Nederland wordt gewezen.

  7. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 (20 oktober 2013),Don Rudo (20 oktober 2013)

  8. #5
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Kinderfeesten waarbij ondeugende kindertjes door zwarte kerels met rammelende kettingen in een zak worden gestopt om er in Spanje zeep van te maken dienen subiet verboden te worden. Het is sowieso ontoelaatbaar in deze tijd dat een geestelijke zich verlekkert met zo'n kleuter op zijn schoot. Meer wil ik er niet over kwijt.

    Inderdaad . . . Zucht ! ! !
    Juist van de andere kant, we leven in een tolerant land waar we kleine kinderen ongezorgd met deze Heilige om laten gaan, waar we ons geen zorgen maken als een persoon met een andere huidskleur snoepjes aan kinderen uitdeelt.

    Het is pas discriminatie als we DAT gaan aanpassen, het is discriminatie als we zwarten, al dan niet nep, niet meer met onze kinderen om willen laten gaan.
    Dat "knecht"zijn is een reliek uit het verleden. Je zou de term knecht aan kunnen passen en vervangen door bv "personeel van de goedheiligman".
    Het staat natuurljkl wel als een paal boven water dat de Goedheiligman vanwege gelijke rechten niet uitsluitend personeel kan en mag zoeken in de zwarte bevolkingsgroep maar om de mythe in stand te houden is dat wel op te lossen met zwarte schmink.

    Maar nogmaals, waar moet het heen met de tolerantie als we onze kinderen verbieden snoepjes van zwarten aan te nemen.

    Overigens, de zwarte hulpjes van Sinterklaas vinden hun oorsprong in het verre verleden, toen de Heilige Nicolaas zwarte slaven (uit West en Midden-Afrika) uit de klauwen van de Noord-Afrikaanse slavenhouders bevrijdde. Als dank bleven enkelen in dienst van de Sint.

  9. #6
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Straks mag je niet meer als kannibaal naar carnaval...

  10. #7
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:18
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.066
    Thanked
    3.156 in 945 posts

    Standaard

    Er zijn landen in deze wereld waar de helft van de bevolking uitgesloten is van het sociale leven. Ze mogen niet zelf auto rijden en niet fietsen. Er zijn landen in de wereld waar homo's met de dood bedreigd worden (nee, niet Rusland maar wel sommige Islamitische landen). Er zijn landen op de wereld waar niet autochtonen als 10e rangs burgers worden behandeld. Er zijn landen op de wereld, waar elke andere godsdienst dan de Islam, verboden is danwel "ontmoedigt" wordt. Er zijn landen op de wereld waar het hebben van schandknaapjes een soort statussymbool is. Er zijn landen op de wereld waar vrouwen de meest draconische straffen over zich heen krijgen voor zaken die ze niet hebben gedaan en waarbij de daders lachend, met een fijne haatbaard, de dans ontspringen.

    En dan komen een aantal van die rellui klagen over zwarte Piet (waar ze trouwens de tijd voor hebben) en dan neemt de VN het over???????? Bij mij gaat het licht uit.......
    Een uurtje is ook maar een uur...

  11. Onderstaande 4 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (20 oktober 2013),pietpotent44 ( 7 november 2017),sofaking (20 oktober 2013),Teiresas (21 oktober 2013)

  12. #8
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht

    En dan komen een aantal van die rellui klagen over zwarte Piet (waar ze trouwens de tijd voor hebben) en dan neemt de VN het over???????? Bij mij gaat het licht uit.......
    Tja, Saoudie Arabie heeft wel een punt natuurlijk. Je kunt zeggen wat je wilt maar principes hebben ze wel. Ook dat is een land dat heel veel zwarten en nu andere minderheden heeft uitgebuit. KLasse dat je dan uit principe niet zitting wilt nemen in de veiligheidsraad nu onze sinterklaasvraag speelt.

    Overigens zal ik onze anders gekleurde medelanders niet anders gaan zien. In veel reacties op dit probleem worden kreten met een strekking van "als je onze tradities niet kunt hebben lazer je maar op" gebruikt. Alsof zij er wat aan kunnen doen. Deze discussie wordt jaar na jaar aangezwengeld door autochtone politiek correcte witkoppen.

  13. #9
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:18
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.066
    Thanked
    3.156 in 945 posts

    Standaard

    het heeft niets met Sinterklaas te maken maar met het niet in staat zijn om geen conflicten op te lossen. Het paradoxe is natuurlijk dat dit ook een van de grote geldschieters is.

    terug naar af, ik word er schijtziek van en voel me bijna gediscrimineerd in eigen land...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  14. #10
    Ace2's schermafbeelding
    Ace2 is offline A poor lonesome icebear, fucking far away from home
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    23 maart 2024 @ 13:40
    Berichten
    8.958
    Discussies
    140
    Thanks
    7.155
    Thanked
    7.747 in 2.379 posts

    Standaard

    Wat een zeurpieten

  15. Onderstaande 4 leden hebben Ace2 bedankt voor deze bijdrage:

    Don Rudo (20 oktober 2013),Picasso 1 (20 oktober 2013),pietpotent44 ( 7 november 2017),Teiresas (21 oktober 2013)

  16. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:13
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.325 in 4.535 posts

    Standaard

    Tja, als je de zwarte piet krijgt dan loopt die natuurlijk vervolgens hier rond.

  17. Onderstaande 2 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 (20 oktober 2013),Don Rudo (20 oktober 2013)

  18. #12
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Tja als zwarte piet niet meer wordt toegelaten in ons land, is dat dan het begin van een volledige zuivering van blank en donker in ons land?
    Gr.

    Cupido

  19. #13
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    hehe, ik kreeg op mijn facebook een bericht dat iemand het een goed punt vind als de VN het onderzoekt, da's de eerste stap om het Sinterklaasfeest met Zwarte Piet op de UNESCO lijst voor het immateriele erfgoed te krijgen, zoals bv carnaval van Aalst en Binche en het bloemencorso in Zundert (dat laatste loopt geloof ik nog)

  20. #14
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Ik ben opgegroeid in Nederland en met Sinterklaas. Tegenstanders hebben het constant over racisme. Maar ik heb de associatie van Zwarte Piet met racisme nooit gelegd als kind. Toen ik een jaar of 7 was, zag ik Zwarte Piet nooit als een man van Afrikaanse afkomst. Hij was voor mij Zwarte Piet, omdat hij zwart was, maar de associatie met racisme kwam niet eens in mij op. En mijn vriendjes op school maakten die associatie ook niet.

    Ik kan me ook geen enkele discussie erover herinneren. Je was blij als je als kind je schoen mocht zetten. En op mijn 8ste heb ik ook Zwarte Piet gespeeld en was ik helemaal zwart geschminkt. Ik heb het altijd als een onschuldig kinderfeest ervaren. Ik begrijp dan ook niet dat dit de laatste jaren steeds meer een probleem wordt.

    Maar tijden veranderen klaarblijkelijk. Ik zou het jammer vinden als het Sinterklaasfeest verboden wordt. Maar als de weerstand steeds groter wordt en de protesten steeds heftiger, dan zullen we aan het idee moeten wennen dat Zwarte Piet wellicht zijn houdbaarheidsdatum heeft bereikt.

  21. #15
    Geregistreerd
    5 december 2006
    Last Online
    15 mei 2018 @ 20:33
    Berichten
    480
    Discussies
    25
    Thanks
    127
    Thanked
    398 in 196 posts

    Standaard

    Het is allemaal de schuld van de buitenlanders. Het enige wat over een poosje in nederland nog bestaat zijn de islamitische feest- en gedenkdagen.

  22. Onderstaande 3 leden hebben vakantieganger24 bedankt voor deze bijdrage:

    Boy69 (23 oktober 2013),Limburger (20 oktober 2013),Pietjepik (20 oktober 2013)

  23. #16
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:18
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.066
    Thanked
    3.156 in 945 posts

    Standaard

    ik denk niet dat de weerstand steeds groter wordt. Enkelen gaan steeds fanatieker worden. Het gaat bovendien niet om zwarte Piet. Het gaat om het zieken, het spijkers op laag water zoeken. De negerzoen is er al aan gegaan, de zigeunersaus moest er bijna aan geloven. Nog even en we mogen het woord "suiker" niet meer gebruiken omdat bepaalde mensen dat gereserveerd hebben voor een religieuze activiteit...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  24. Onderstaande leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    Limburger (20 oktober 2013)

  25. #17
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 09:13
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.325 in 4.535 posts

    Standaard

    Jaarlijks terugkomend onderwerp door de media getriggerd. En de kranten vullen zo vlak voor Sinterklaas weer hun edities.
    Typisch een geval van door media in de wereld geslingerd 'nieuws' ipv berichtgeving over echt nieuws. Ach, zolang het verkoopt...

  26. #18
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    ik denk niet dat de weerstand steeds groter wordt. Enkelen gaan steeds fanatieker worden. Het gaat bovendien niet om zwarte Piet. Het gaat om het zieken, het spijkers op laag water zoeken. De negerzoen is er al aan gegaan, de zigeunersaus moest er bijna aan geloven. Nog even en we mogen het woord "suiker" niet meer gebruiken omdat bepaalde mensen dat gereserveerd hebben voor een religieuze activiteit...
    En niet te vergeten de Jodenkoeken. Op Schiphol mogen die niet meer onder die naam verkocht worden. En dan hebben we nog de Moorkop. Gaat men zeggen dat dit ook racistisch is? Als ik aan een Moorkop denk, dan denk ik aan een gebakje, maar niet aan iets racistisch.

  27. Onderstaande leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Limburger (20 oktober 2013)

  28. #19
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:18
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.066
    Thanked
    3.156 in 945 posts

    Standaard

    ik heb nog niemand horen mopperen over blanke vla. Maar dat duurt niet meer lang. Ik klaagkoppen moeten gewoon terug naar daar waar ze thuis horen. En dat is niet hier! (oeiiiii)
    Een uurtje is ook maar een uur...

  29. Onderstaande leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    Limburger (20 oktober 2013)

  30. #20
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vakantieganger24 Bekijk bericht
    Het is allemaal de schuld van de buitenlanders.
    En dat ben ik nu niet met je eens, het is de schuld van politiek correcte blanken.
    Ik kan het weten, ik ben wel eens door naieve toeristen in donker afrika gefotografeerd toen ik mijn schoenen liet poetsen. "Oh wat een schande, wat een uitbuiting". Als ze de moeite genomen hadden om even te wacchten hadden ze ontdekt dat ik temidden van vele zwarten mijn schoenen liet poetsen. En ik liep stage op een project van Oxfam. En alle blanke ontwikkelingswerkers deden dat"zo help je die man aan geld en je krijgt mooie schoenen". Naïeve jongens? Moet je ze eens te keer horen gaan tegen bedelaar... "Donder op, ga werken, zoek iets, verzin its, schoenen poetsen, autoramen lappen maar ga gvd geen geld vragen als je niks doet". Hoezo ontwikkelingswerkers softies???

    Nee, deze bezwaren komen van de blanken, misschien een enkele van zijn vaderland vervreemde Surinamer of Antilliaan (en dat zijn in de regel ook Nederlanders en geen buitenlanders) maar meer ook niet.

    Het enige wat me niet bevalt aan deze discussie is het "wij (wit) tegen zij (andere kleur)" wat af en toe de kop opsteekt, eigenlijk is het "wij tegen wij"...

  31. #21
    Geregistreerd
    5 december 2006
    Last Online
    15 mei 2018 @ 20:33
    Berichten
    480
    Discussies
    25
    Thanks
    127
    Thanked
    398 in 196 posts

  32. Onderstaande 2 leden hebben vakantieganger24 bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 (20 oktober 2013),Bluebear (20 oktober 2013)

  33. #22
    Geregistreerd
    25 augustus 2009
    Last Online
    22 maart 2024 @ 11:46
    Locatie
    Niederlande
    Berichten
    238
    Discussies
    5
    Thanks
    216
    Thanked
    370 in 54 posts

    Standaard

    Als je niet van boerenkool houd, eet dan wat anders, bijvoorbeeld koes-koes,
    Als je niet hetero bent, dan ben je misschien homo,
    Als je je niet wit bent, dan ben je misschien donker,
    en zo kun je door gaan

    Waarom moeten we in hokjes denken en regels en verplichtingen opleggen.

    Als je niet niet kunt vinden in Sinterklaas met zijn pieten, vier dan iets anders waar je wel vrolijk van wordt en doe niet zo moeilijk.

  34. Onderstaande leden hebben spinazieboy bedankt voor deze bijdrage:

    pietpotent44 ( 7 november 2017)

  35. #23
    Geregistreerd
    19 oktober 2011
    Last Online
    20 juni 2016 @ 11:09
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    899
    Discussies
    21
    Thanks
    672
    Thanked
    821 in 333 posts

    Standaard

    Niks mis met zwarte piet.

    3720602079.2.JPG

    Ik kan trouwens weinig sexy zwarte pieten in kostuum vinden.

  36. #24
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 08:53
    Berichten
    9.255
    Discussies
    176
    Thanks
    2.912
    Thanked
    4.084 in 2.244 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spinazieboy Bekijk bericht
    Als je niet niet kunt vinden in Sinterklaas met zijn pieten, vier dan iets anders waar je wel vrolijk van wordt en doe niet zo moeilijk.
    Van de kerstman wordt ik sjaggereinig..

    Het voordeel van deze discussie is natuurlijk dat een heleboel mensne in 1 klap van het "wat moet ik dit jaar met carnaval aandoen?" syndroom verlost zijn...

  37. #25
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.219 in 5.157 posts

    Standaard

    Waarom is het juist dat witte paard, een albino, die de goedheiligman tijdens de intocht mag vervoeren? Omdat hij blank is? Terwijl iedereen weet dat donkere paarden veel krachtiger en sportiever zijn”, fulmineert mijn Belgische vriend Walter Waterdrager tegen mij in de bar van het Gentse hotel waar ik nog steeds zit ondergedoken.

    „Pure discriminatie en een onderschatting van donkere raspaarden”, gaat hij verder.
    http://www.nrc.nl/youp/2013/10/19/ramptoerist/

    Volkomen terecht punt van Youp, zo'n blanke schimmel dat kan toch niet, das niet meer van deze tijd. Een evident geval van pure discriminatie, ongehoord.
    Zo nu eerst nog een negerzoen naar binnen werken, heb honger gekregen na een lange autorit en dan gaat zo'n negerzoen er wel in, mjamjam!

    Dit lied moet ook verboden worden dunkt me:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Waar_de...top_der_duinen

    Waar de blanke top der duinen
    Schittert in de zonnegloed
    En de Noordzee vriendelijk bruisend
    Neêrlands smalle kust begroet
    Juich ik aan het vlakke strand: (bis)
    'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis)
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 
Pagina 1 van 38 1234511 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Living Room 468*60