Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard Hotel Des Indes, logeren op stand

    Portret: Het Haagse Hotel Des Indes vierde onlangs haar 130 jarige bestaan. In deze documentaire kijken we naar het hotel en zijn wereldberoemde gasten.

    http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339495
    Toen ik de bovenstaande documentaire zag, dacht ik dat het nu maar eens tijd zou worden om Hotel des Indes te bezoeken. Ik zag op de website www.hoteldesindes.nl dat het hotel beroemd is om zijn "high tea". Geen idee wat het was, maar het klonk goed.

    Dus ben ik samen met een vriend van mij naar Des Indes gegaan en hebben we daar genoten van de high tea. Ik ben niet zo iemand van poespas, maar ik moet toegeven dat het hotel een enorme indruk op me heeft gemaakt. Het straalt gezelligheid en warmte uit.

    Ik kan alle beren aanraden eens voor een high tea naar Des Indes te gaan.

  2. Onderstaande leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    Gondolas9 ( 4 juni 2013)

  3. #2
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    21 april 2024 @ 09:39
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard

    scones and clotted cream...
    I drown by the flood of your beauty.

  4. #3
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:07
    Berichten
    9.290
    Discussies
    176
    Thanks
    2.938
    Thanked
    4.120 in 2.261 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    scones and clotted cream...
    Waarbij gezegd moet worden dat deze "hight tea"niets met de Engelse High Tea te maken heeft.

    Tea is in deze meer een benaming voor maaltijden dan voor iets met thee, hoewel het met name in Engeland vooral met thee gegeten wordt. Zo hebben z edaar het briljante idee om hun 11 uur snack "elevenses"te noemen, Dat is dan zeg maar het koekje bij de thee, al mag dat wel wat groter dan een koekje. En wij doen dat met koffie, zullie doen dat met thee en melk en suiker er in.

    Wat hier de "high tea"genoemd wordt komt het meeste overeen met de Englese Afternoon tea, dat is een lichte maaltijd van zeg maar brood en banket (sandwiches met komkommer-het flauwste eten wat er bestaat- muffins, scones met cloted cream en jam en marmelade en "lemon curd")van met name de gegoede klasse die met thee geserveerd wordt. Dit is een soort van pauzemaaltijd, een tussendoortje omdat men traditioneel in de gegoede klasse pas na 7 uur of nog later eet (supper of dinner)

    De Engelse "High Tea" is dan weer de warme maaltijd die om 6 uur 's avonds door de werkende klasse gegeten wordt. Echter, als men in de werkende klasse de lunch als warme maaltijd gebruikte, dan werd dit door hun "dinner"genoemd en de broodmaaltijd 's avond gewoon "tea".

    Des Indes? Ik ben er twee keer geweest en 1 keer doodziek geworden. Daar kan de kok vast niks aan doen, het was een "lunch-party" van vrienden van de familie (ik moest waarnemen want moeders was ziek) en die hadden een menu uitgekozen waar iets in zat waar ik niet tegen kan, maar het toen nog niet wist. Tja, dat tekent je ervaring.
    De keer daarvoor moet ik zeggen dat ik, met redelijk veel kennis van monumenten en horeca vond, dat het een beetje oubollig aan deed, rommelig, matig onderhouden. Dat oubollige is vast de charme voor de Haegsche Dames op stand maar mij trekt het niet zo en ik had de indruk dat ook het normale onderhoud een beetje oubollig gebeurde, ik bedoel bijvoorbeeld niet even grondig en goed schilderen maar op de oubollige manier de nachtportier 's nachts hier en daar in een stofjas (smetteloos gestreken) een likje verf weg laten zetten. Het is een beetje licht vergane glorie, nog steeds glorie maar wel ouderwets. Ik zou er niks aan veranderen want het is een monument , een soort open luchtmuseum van de hogere hotellerie maar een bedrijf, zo ik het haast niet meer willen noemen.

  5. #4
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Wisten jullie dat Hotel Des Indes het eerste hotel was in de wereld waar gigolo's werkten? Gigolo's waren mannen, die met de vrouwen dansten om zo een goede sfeer te krijgen. Maar volgens het hotel bleef het daar ook bij.

  6. #5
    Geregistreerd
    5 februari 2007
    Last Online
    18 mei 2024 @ 23:27
    Berichten
    381
    Discussies
    13
    Thanks
    91
    Thanked
    200 in 120 posts

    Standaard

    De gigolo werd later piccolo!

  7. #6
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:07
    Berichten
    9.290
    Discussies
    176
    Thanks
    2.938
    Thanked
    4.120 in 2.261 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bergm550 Bekijk bericht
    Wisten jullie dat Hotel Des Indes het eerste hotel was in de wereld waar gigolo's werkten? Gigolo's waren mannen, die met de vrouwen dansten om zo een goede sfeer te krijgen. Maar volgens het hotel bleef het daar ook bij.
    Da's dan weer nieuw voor mij.

  8. #7
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Last Online
    6 oktober 2022 @ 22:54
    Berichten
    263
    Discussies
    33
    Thanks
    152
    Thanked
    364 in 135 posts

    Standaard

    Heb ooit eens een dame uit de Doubletstraat, nadat ik gekamerd had, meegenomen naar Des Indes en aan de portier voorgesteld als mijn vriending :-)
    De dame in kwestie vond het prachtig, en ondergetekende natuurlijk ook. De bedden doen het prima en de overdaad aan kussens op het bed maakt vele standjes mogelijk. Alle hoeken van de kamer gezien, zelfs met een heerlijk uitzicht op de Lange Voorhout. De volgende morgen na het ontbijt heb ik de betreffende dame weer afgezet in de Doublet. dat moet wel een afknapper voor haar zijn geweest.

    Enig nadeel is dat de hotelkamer duurder was dan de dame...
    Veni Vidi Fiki ....of is het Vidi Fiki Veni?

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Freude 468*60