Weergegeven resultaten: 1 t/m 24 van 24

Discussie: IJsberenforum 2.0

  1. #1
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    10 januari 2024 @ 09:06
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard IJsberenforum 2.0

    Als je over de goede, oude tijden begint, dan ben je een ouwe zak c.q. een zeurpiet.
    Wellicht ben ik dat dus ook. En als ik de reacties van sommigen op een aantal van mijn recentere postings mag geloven, dan ben ik dat zelfs met zekerheid. En dan heb ik op dit forum dus inderdaad geen plaats.
    Dat is dan genoteerd – en de boodschap is doorgekomen. Ik reageer nauwelijks nog op wat er op dit forum geschreven wordt. Maar dat is en andere discussie (die ik enkel via ‘berichten’ even gevoerd heb).

    Maar waar het mij hier om gaat is dit: naar mijn (uiterst subjectief) aanvoelen is dit forum de laatste tijd erg veranderd. Het is hard geworden, sectarisch, bulkend van mini-oorlogjes, van intolerantie.

    Meer dan tien jaar geleden kwam ik op hookers terecht. Toen nog een forum dat in de kinderschoenen stond. Ik was tegelijk nieuwsgierig naar en onwennig in de wondere wereld van de paysex. Iemand die een heel erg dierbare vriendin is en zij die nog altijd dé liefste in mijn leven is, ‘werkten’ toen. Ik heb in hookerlandia rondgewandeld. Ik vond en vind dat ik recht van spreken heb in deze materie.

    Met de toenmalige hookersmod voor het Duitslandgedeelte (ja inderdaad, W2) heb ik in 2003 vaak, veel, en intensief gediscussieerd, maar altijd met wederzijds begrip en respect. Toen IJbf ontstond, kwam ik ook naar hier. Een beetje een vreemde eend in de bijt, maar ik had het gevoel dat ik welkom was.

    Naar mijn aanvoelen was IJbf een soort van community, een groep van gelijkgezinden die ook openstonden voor andere, kritische geluiden.
    Dat aanvoelen heb ik niet meer, en dan gaat het me eigenlijk niet eens om mezelf. Ik ben het afgelopen jaar regelmatig afgezeikt, op het forum en in berichtjes. OK, daar kan ik mee leven, als je afwijkende standpunten inneemt, dan kan dat. And if you can’t stand the heat, stay out of the brothel (of zoiets).
    Maar IJbf is dus veel harder geworden. Met behoorlijk wat persoonlijke vetes. Als A iets zegt, weet je al dat B zal reageren (de man, niet de bal spelend). En omgekeerd.

    Een voorbeeldje. Een paar weken geleden zat in het Xanten-topic iemand met het vingertje hoog een ‘liefdesrivaal’ af te zeiken. Boeiende lectuur voor een eerstejaarsstudent psychologie, daar niet van. Maar hoort dat op IJbf thuis?

    Wellicht provoceer ik te veel, maar als ik in een spelletje associaties IJbf zou moeten omschrijven, dan zou ik uitkomen bij enkele kernwoorden: vendetta’s, intolerantie, oppervlakkige berichtjes (in live topics, genre ‘ik ben er en het is geweldig’) enkel gericht tot clubmaten, afzeiken, vrijkaartjesjacht.

    Ik vond IJbf 1.0 leuker…
    I drown by the flood of your beauty.

  2. Onderstaande 13 leden hebben Gondolas9 bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 ( 2 juni 2013),anali ( 4 juni 2013),Badslippers ( 2 juni 2013),der lickmeister ( 2 juni 2013),hitman ( 4 juni 2013),Jimbo1 ( 2 juni 2013),MiniME ( 2 juni 2013),molaar ( 2 juni 2013),Nibor76 ( 2 juni 2013),Picasso 1 ( 2 juni 2013),Red Devil ( 3 juni 2013),Stief ( 6 juni 2013),T&A Addict ( 2 juni 2013)

  3. #2
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    ach Gondolas, neem het niet te zwaar er zijn nog genoeg beren die graag stangen en jou opvattingen respect(eren) dus be my guest van mij mag iedereen zijn seksuele begeerten hebben en opvattingen , zolang die maar nieit zijn piemel in mijn sterretje probeert te duwen....ik ben langzaam maar zeker hoerenemoe geworden...dus lol is altijd welkom

  4. #3
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Gisteren @ 19:11
    Berichten
    6.128
    Discussies
    449
    Thanks
    1.588
    Thanked
    3.370 in 1.836 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Als je over de goede, oude tijden begint, dan ben je een ouwe zak c.q. een zeurpiet.
    Wellicht ben ik dat dus ook. En als ik de reacties van sommigen op een aantal van mijn recentere postings mag geloven, dan ben ik dat zelfs met zekerheid. En dan heb ik op dit forum dus inderdaad geen plaats.
    Dat is dan genoteerd – en de boodschap is doorgekomen. Ik reageer nauwelijks nog op wat er op dit forum geschreven wordt. Maar dat is en andere discussie (die ik enkel via ‘berichten’ even gevoerd heb).

    Maar waar het mij hier om gaat is dit: naar mijn (uiterst subjectief) aanvoelen is dit forum de laatste tijd erg veranderd. Het is hard geworden, sectarisch, bulkend van mini-oorlogjes, van intolerantie.

    Meer dan tien jaar geleden kwam ik op hookers terecht. Toen nog een forum dat in de kinderschoenen stond. Ik was tegelijk nieuwsgierig naar en onwennig in de wondere wereld van de paysex. Iemand die een heel erg dierbare vriendin is en zij die nog altijd dé liefste in mijn leven is, ‘werkten’ toen. Ik heb in hookerlandia rondgewandeld. Ik vond en vind dat ik recht van spreken heb in deze materie.

    Met de toenmalige hookersmod voor het Duitslandgedeelte (ja inderdaad, W2) heb ik in 2003 vaak, veel, en intensief gediscussieerd, maar altijd met wederzijds begrip en respect. Toen IJbf ontstond, kwam ik ook naar hier. Een beetje een vreemde eend in de bijt, maar ik had het gevoel dat ik welkom was.

    Naar mijn aanvoelen was IJbf een soort van community, een groep van gelijkgezinden die ook openstonden voor andere, kritische geluiden.
    Dat aanvoelen heb ik niet meer, en dan gaat het me eigenlijk niet eens om mezelf. Ik ben het afgelopen jaar regelmatig afgezeikt, op het forum en in berichtjes. OK, daar kan ik mee leven, als je afwijkende standpunten inneemt, dan kan dat. And if you can’t stand the heat, stay out of the brothel (of zoiets).
    Maar IJbf is dus veel harder geworden. Met behoorlijk wat persoonlijke vetes. Als A iets zegt, weet je al dat B zal reageren (de man, niet de bal spelend). En omgekeerd.

    Een voorbeeldje. Een paar weken geleden zat in het Xanten-topic iemand met het vingertje hoog een ‘liefdesrivaal’ af te zeiken. Boeiende lectuur voor een eerstejaarsstudent psychologie, daar niet van. Maar hoort dat op IJbf thuis?

    Wellicht provoceer ik te veel, maar als ik in een spelletje associaties IJbf zou moeten omschrijven, dan zou ik uitkomen bij enkele kernwoorden: vendetta’s, intolerantie, oppervlakkige berichtjes (in live topics, genre ‘ik ben er en het is geweldig’) enkel gericht tot clubmaten, afzeiken, vrijkaartjesjacht.

    Ik vond IJbf 1.0 leuker…
    de tijden veranderen en net zo als in het dagelijks leven hebben we minder respect voor elkaar maar het is hier nog niet zo erg als op hookers. daar mag je de waarheid niet op het forum zetten en als je er teveel forum leden mee raakt wordt er gedreigt met een ban in mijn geval voor ewich. ik denk zelf dat je het je zelf te veel aantrek .ijsberenforum is een kleinere forum als hookers ma op hookers staat minder info. als het over sauna clubs partytrefs en wandelen in dutseiland ga. als er over een privéhuis negatief wordt geschreven op hookers dan krijg de despentrevende mot daar de opdracht voor om dat bericht te wissen. misschien leest hij hier ook wel mee ma ik heb er schijt aan . bij het ijsberenforum gebeurt dat ook ma je krijg er netjes een pm over zonder dreigementen van een ban.

  5. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Nibor76 ( 2 juni 2013)

  6. #4
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Ik denk dat inherent aan de groei van het forum wat inderdaad begon als een (kleine) community je ook zult zien dat af en toe wat haantjesgedrag, "ik weet het beter", elkaar wat uitdagen en ook vaak sub-communities, fanclubs ziet ontstaan. De bewoordingen die jij gebruikt G9 herken ik niet zo en vind ik wat zwaar aangezet.

    Toch til ik daar ook weer niet zo zwaar aan, het hoort nu eenmaal bij de grootte van dit forum. De community gedachte blijft en het speciale wat ons in het begin typeerde proberen we wel degelijk te koesteren.
    Op bijna elk vergelijkbaar forum zie je vergelijkbare fenomenen. De grens lijgt bij IJBF relatief ver en klopt soms zoekt men bewust die grenas op niet te zeggen gaat er bijna overheen. Toch gebeurt het maar hoogst zelden dat men echt te ver gaat en een ban noodzakelijk is, sterker nog de laatste ban voor wangedrag kan ik me niet herinneren.

    Wat wel klopt is dat sommigen wel zeer stellig zijn in hun meningen (soms vooroordelen) en het verdedigen hiervan. We zouden hier wat strakker kunnen gaan modereren maar dan gaat toch iets verloren van het typische wat IJBF kenmerkt en daarmee bedoel ik niet het haantjes en ik weet het beter gedrag.

    Een community van gelijkgezinden is alleen daarom al lastig omdat meningen over bepaalde verschijnselen en ook clubs nu eenmaal sterk verschillen. Dan krijg je dus de nodige discussie over en dat moet ook kunnen zolang je inderdaad het niet al te scherp op de spits drijft.

    Soms denk ik ook wel eens relativeer alles toch eens wat meer en maak je niet zo druk wat Pietje of Jantje denkt en schrijft ... . We maken ons soms druk om 3 maal niets!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  7. Onderstaande 8 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Ascari ( 2 juni 2013),Autobahn ( 4 juni 2013),Bluebear ( 2 juni 2013),Dolfie ( 2 juni 2013),Goedemorgenallemaal ( 2 juni 2013),Nibor76 ( 2 juni 2013),Snor ( 2 juni 2013),sofaking ( 2 juni 2013)

  8. #5
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Ik ben het er allemaal niet mee eens, jullie doen allemaal net alsof ik het niet beter weet, ook al vind ik dat van wel....

  9. #6
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 03:30
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.160 in 946 posts

    Standaard

    Ik bezondig mijzelf ook weleens aan off-topic zaken of een "pissing contest". Het forum is en blijft echter een goede informatiebron voor de (in eerste instantie) Duitsland georienteerde beer. En daar lever ik, naar mogelijkheden, ook mijn bijdrage aan.

    Het bijhouden, structureren en leesbaar houden van het forum lijkt mij nou niet meteen de makkelijkste klus. Persoonlijk, en dat heb ik ooit eens eerder geschreven, ben ik van mening dat we op dit forum veel vrijheid krijgen en dat waardeer ik.

    Tijden veranderen en het lijkt alsof er een nieuwe generatie ijsberen is gekomen die deels zaken anders zien of ervaren. Dat het forum dan ook verandert is een logisch gevolg. Maar dat mensen zich daar tegen proberen te verzetten ook...

    Samenvattend; ik ben blij met het forum!
    Een uurtje is ook maar een uur...

  10. Onderstaande 4 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 ( 2 juni 2013),Bluebear ( 2 juni 2013),der lickmeister ( 2 juni 2013),phoenix ( 2 juni 2013)

  11. #7
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Goeie punten van Gondolas9. Ik herken er veel in. Maar ik denk dat IJBF geen uitzondering is. Dat afzeiken zie je overal op internet, vooral Nederlanders zijn er erg goed in: lekker anoniem schelden en mensen afzeiken. Kijk eens een kwartiertje op Twitter en dan valt het hier nog mee. Ik heb ook al eens opgemerkt dat het een incrowd gebeuren is hier. Dat lees ik ook bij Gondolas9 een beetje. Dat mag best, jammer alleen dat het nog wel eens in grappen ten koste van anderen resulteert, ook mods doen daar aan mee. Maar hier wordt je alle vrijheid geboden iets terug te zeggen. Je kunt hier wel veel informatie vandaan halen. En zoals iemand hierboven ook al stelde, het is niet zoals dat andere forum waar af en toe gewoon Noordkoreaanse toestanden heersen en alles wat niet in het beeld past, wordt verwijderd en je binnen no time een ban aan je broek hebt.

  12. #8
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:05
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Een community van gelijkgezinden is alleen daarom al lastig omdat meningen over bepaalde verschijnselen en ook clubs nu eenmaal sterk verschillen.
    ????
    Of B30 kan beter z'n medicijnen nemen voordat hij een reactie plaatst, of het is weer humor die Jan z'n pet te boven gaat.

    Maar even serieus:
    Strikte controle over de content is iets wat met hookers.nl geassocieerd word. Echter: dat is niet de reden dat ijsberen huilend bij dat forum zijn weggelopen. Nee, ze hadden kritiek op de manier waarop het hookers-forum werd gemodereerd, en waren verbolgen over het feit dat de kritiek van mensen die content aan leveren klakkeloos werd weggewuifd.

    Krampachtig houden de moderators hier op IJBF vast aan de vrijheid om over de meest onzinnige dingen met elkaar overhoop te liggen. Consequent modereren is er, uit krampachtige angst dat ze van hookers-praktijken beticht worden, niet bij. Met een grimmig overkomend forum tot gevolg. Er is bijna geen topic te vinden zonder flame of flame-bait. Sterker nog: moderatoren raken ZELF verzeild in flame-wars, of gooien in een halfslachtige poging tot humor olie op het vuur.

    Deze thread begon met kritiek van een lid op deze gang van zaken. En wat doet de grootste moderator hier: die wuift de kritiek vrolijk weg. Net als vroeger, bij hookers.nl. Helaas kunnen we dus constateren dat de groei van het IJBF bij de moderatoren heeft geleid tot dezelfde trekjes die ze bij bobby vitale en kornuiten maar slecht konden pruimen.

    Dergelijke lieden wenst Jan toe dat ze verzeild raken in een situatie waarin begrippen als 'fors geschapen neger', 'gevangenis', 'douche' en 'zeep oprapen' voorkomen.

    J.W.
    Keep on Walking.....

  13. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    jacky pakutra ( 4 juni 2013)

  14. #9
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    ????
    Of B30 kan beter z'n medicijnen nemen voordat hij een reactie plaatst, of het is weer humor die Jan z'n pet te boven gaat.
    [ . . . ]
    En wat doet de grootste moderator hier: die wuift de kritiek vrolijk weg
    Dergelijke lieden wenst Jan toe dat ze verzeild raken in een situatie waarin begrippen als 'fors geschapen neger', 'gevangenis', 'douche' en 'zeep oprapen' voorkomen.
    [ . . . ]

    Er is bijna geen topic te vinden zonder flame of flame-bait.
    En JW doet daar vrolijk aan mee.

  15. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 ( 4 juni 2013)

  16. #10
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    De grote overeenkomst tussen al die fora die op internet te vinden zijn is dat ze allemaal met dezelfde dynamiek te maken krijgen zoals daar zijn "Off Topic" geleuter, gescheld, kankeren op elkaar, "Trollen", de tweede wereldoorlog erbij halen, "Flaming" etc. Dan heb je nog het verschijnsel dat forumfossielen menen op basis van een langdurig lidmaatschap het voor het zeggen te hebben. Het "IJBF" is geen uitzondering. Om dit alles tegen te gaan kun je een zakelijke moderator aanstellen die rigoureus schrapt, veegt of een "Ban" oplegt. Ik weet eerlijk gezegd niet of het er dan leuker op wordt.

    Wat G9 beschrijft is dan ook niks anders als de dynamiek van het (een) forum. Die dynamiek ervaar je anders als je je registreert en je eerste bericht schrijft dan als je het 2567e bericht schrijft. En na 5 jaar lezen weet je inmiddels wel hoe de mondharmonica klinkt, dat de tieten van Jenny inmiddels de cc inhoud van een formule 1 benaderen benaderen en dat ijsbeer xxx er prat op gaat dat hij toch maar mooi discussies weet uit te lokken.

    En als je het hebt gehad met het forum zou ik je willen wijzen op de wijze raad van basketbalcoach Ton Boot: "Steek geen energie in nutteloze zaken".

  17. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Megaboob ( 4 juni 2013),Picasso 1 ( 4 juni 2013)

  18. #11
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:05
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    De grote overeenkomst tussen al die fora die op internet te vinden zijn ...
    ... En dan heb je natuurlijk ook de kereltjes met de illusie dat ze boven de partijen staan. Als een volleerd fop-wetenschapper 'analyseren' ze de vorm en de boodschapper, maar inhoudelijk wat toevoegen: ho-maar. Inhoudelijk bijdragen gaat immers ten koste van de illusie boven de partijen te staan.

    Ook voor dergelijke kereltjes geldt wat Jan betreft: neger - gevangenis - douche - zeep

    J.W.
    Keep on Walking.....

  19. Onderstaande 2 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Ma doare in pula ( 3 juni 2013),T&A Addict ( 3 juni 2013)

  20. #12
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    1.
    Ik vind het ook niet raar dat mensen reageren op allerlei kwatsverhalen. Ik moet niet veel zeggen, maar ik kan me voorstellen dat mensen het forum raadplegen om wat informatie te vinden over een bepaalde club of bepaalde dame. Die informatie kun je dan zoeken tussen allerlei kwatsverhalen over clubbezoeken: beer A is weer in club B geweest en schrijft een recensie waar je de halve zaterdageditie van de Telegraaf mee kunt vullen en het gaat dan over dat hij beer B heeft begroet, beer C heeft gesproken en aan de plasser van beer D heeft gezeten en nog veel meer irrelevante onzin. Een aantal recensies zijn niet meer bedoeld om informatief te zijn, maar puur een soort van pseudo roman met klets en sterke verhalen met de beer in de hoofdrol en slechts dienend om een gooi te doen naar de winst van een vrijkaartje. Aan het eind van het verhaal blijkt dat er tussen de shitload aan woorden en regels, niet of een half uurtje is geneukt. Ik kan me wel voorstellen dat dat irritatie opwekt bij mensen.

    2.
    Vaak lijkt het ook wel een beetje dat sommige mensen er een wedstrijdje van maken: wie is de grootste sexgod, voor wie zouden de dames eigenlijk moeten betalen i.p.v. omgekeerd, wie gaat het vaakste, wie kan het sterkste verhaal vertellen, etc...

    3.
    Zet een stel mensen een tijd bij elkaar, irl of digitaal of combinatie, en er volgen na verloop van tijd vanzelf wel irritaties. Tel daar ook het achterbakse gedrag van sommige mensen bij op...

  21. Onderstaande 4 leden hebben Ma doare in pula bedankt voor deze bijdrage:

    Gondolas9 ( 3 juni 2013),jacky pakutra ( 4 juni 2013),Nacho ( 8 juni 2013),T&A Addict ( 3 juni 2013)

  22. #13
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Last Online
    27 november 2017 @ 06:53
    Berichten
    2.431
    Discussies
    293
    Thanks
    621
    Thanked
    1.385 in 401 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    ... En dan heb je natuurlijk ook de kereltjes met de illusie dat ze boven de partijen staan. Als een volleerd fop-wetenschapper 'analyseren' ze de vorm en de boodschapper, maar inhoudelijk wat toevoegen: ho-maar. Inhoudelijk bijdragen gaat immers ten koste van de illusie boven de partijen te staan.

    J.W.

    IMHO geldt bovenstaande quote van Jan_wandelaar bij uitstek voor hemzelf (en zeker niet voor de schrijver die hij citeert - een van de grootste contentleveraars ooit van dit forum). En G9? die moet misschien maar serieus zijn pensioen in paysexland en bijbehorende internetfora gaan overwegen. Sinds hij met zijn geliefde ex-dvpees thuis zit (en daarvoor ook al niet) heb ik nooit zinnige content van hem gelezen. Sorry maar ook dit opgestarte topic is zo....retro. Wie komt er nog met een vroeger was alles beter draadje, juist ja. G9. G9 bedankt voor dit nutteloze draadje.

  23. Onderstaande 3 leden hebben Pistol Pete bedankt voor deze bijdrage:

    bad pritt ( 6 juni 2013),jacky pakutra ( 4 juni 2013),Picasso 1 ( 4 juni 2013)

  24. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Met dat soort associaties bij negers begin ik te begrijpen waarom JW zo'n voorstander is van een strict deurbeleid.

    De vraag is nu, welke neger heeft bij hem zo'n associatie veroorzaakt?

  25. #15
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    10 januari 2024 @ 09:06
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pistol Pete Bekijk bericht
    En G9? die moet misschien maar serieus zijn pensioen in paysexland en bijbehorende internetfora gaan overwegen.
    QED...

    Ik zal die wijze raad met veel genoegen opvolgen. Ik had al eerder per IM gevraagd om mijn account te deleten. Zonder gevolg. Ik zal die vraag dus nog even op het forum herhalen...
    I drown by the flood of your beauty.

  26. #16
    Geregistreerd
    28 mei 2008
    Last Online
    Gisteren @ 15:56
    Berichten
    5.686
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869
    Thanked
    4.651 in 1.918 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    ... En dan heb je natuurlijk ook de kereltjes met de illusie dat ze boven de partijen staan. Als een volleerd fop-wetenschapper 'analyseren' ze de vorm en de boodschapper, maar inhoudelijk wat toevoegen: ho-maar. Inhoudelijk bijdragen gaat immers ten koste van de illusie boven de partijen te staan.

    Ook voor dergelijke kereltjes geldt wat Jan betreft: neger - gevangenis - douche - zeep
    J.W.
    Lijkt me dat je een lange tijd in de bajes hebt gezeten want deze taal hoor je alleen van bajesklanten die nu nog pijn in hun reet hebben van de negers die hun regelmatig het sterretje hebben opengescheurd.
    Doet het nog steeds zo pijn JW

  27. #17
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Toch verschilt het niet wezenlijk van het café op de hoek, soms een club en vaak de voetbalkantine, ook daar wordt wat afgezwamd en ook daar zijn mensen het al dan niet met elkaar eens en juist daar raken gemoederen ook vaak oververhit.

  28. #18
    Geregistreerd
    3 oktober 2010
    Last Online
    31 oktober 2021 @ 00:11
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    495
    Discussies
    8
    Thanks
    718
    Thanked
    409 in 204 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Als je over de goede, oude tijden begint, dan ben je een ouwe zak c.q. een zeurpiet.
    Vaak wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Wellicht ben ik dat dus ook.
    Denk het wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    En als ik de reacties van sommigen op een aantal van mijn recentere postings mag geloven, dan ben ik dat zelfs met zekerheid.
    Beetje zelfkennis kan noooooit kwaad...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    En dan heb ik op dit forum dus inderdaad geen plaats.
    Voeg dan maar de daad bij het woord...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Dat is dan genoteerd – en de boodschap is doorgekomen. Ik reageer nauwelijks nog op wat er op dit forum geschreven wordt.
    Was daar maar achter gekomen voor je dit topic opende!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Maar waar het mij hier om gaat is dit: naar mijn (uiterst subjectief) aanvoelen is dit forum de laatste tijd erg veranderd. Het is hard geworden, sectarisch, bulkend van mini-oorlogjes, van intolerantie.
    Valt over het algemeen wel mee toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Iemand die een heel erg dierbare vriendin is en zij die nog altijd dé liefste in mijn leven is, ‘werkten’ toen.
    You lucky bastard
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Toen IJbf ontstond, kwam ik ook naar hier. Een beetje een vreemde eend in de bijt...
    Die indruk krijg ik nu ook een beetje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Naar mijn aanvoelen was IJbf een soort van community, een groep van gelijkgezinden die ook openstonden voor andere, kritische geluiden.
    Dat aanvoelen heb ik niet meer...
    Dus het ligt aan jou? Denk dat de meeste ijsberen dat aanvoelen wel nog hebben, anders werd er niet zoveel geschreven - en gelezen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Maar IJbf is dus veel harder geworden. Met behoorlijk wat persoonlijke vetes. Als A iets zegt, weet je al dat B zal reageren (de man, niet de bal spelend). En omgekeerd.
    Er lopen inderdaad enkele personen rond op dit forum die graag provoceren. ik kan er smakelijk om lachen. Dat maakt dit forum levendig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Een voorbeeldje. Een paar weken geleden zat in het Xanten-topic iemand met het vingertje hoog een ‘liefdesrivaal’ af te zeiken. Boeiende lectuur voor een eerstejaarsstudent psychologie, daar niet van. Maar hoort dat op IJbf thuis?
    Heeft die eerstejaarsstudent psychologie ook nog wat aan dit forum.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Wellicht provoceer ik te veel, maar als ik in een spelletje associaties IJbf zou moeten omschrijven, dan zou ik uitkomen bij enkele kernwoorden: vendetta’s, intolerantie, oppervlakkige berichtjes (in live topics, genre ‘ik ben er en het is geweldig’) enkel gericht tot clubmaten, afzeiken, vrijkaartjesjacht.
    Nou nou nou, kan het wat minder?


    Moraal van dit verhaal (of van deze reactie: dumpen dit topic).

  29. Onderstaande leden hebben anali bedankt voor deze bijdrage:

    bad pritt ( 6 juni 2013)

  30. #19
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:05
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dalton Bekijk bericht
    ... die nu nog pijn in hun reet hebben van de negers die hun regelmatig het sterretje hebben opengescheurd. ...
    Op basis van de door Jan opgesomde woorden/begrippen kunnen duizend-en-één scenario's worden verzonnen. Het is je eigen geest die er een scenario van maakt waarin anale seks centraal staat.

    Een fop-wetenschapper zal bij de analyse van een dergelijke gedachtegang ongetwijfeld de woorden 'latente homoseksualiteit' in de mond nemen.

    J.W.
    Keep on Walking.....

  31. #20
    Geregistreerd
    28 november 2011
    Last Online
    Gisteren @ 18:41
    Berichten
    412
    Discussies
    25
    Thanks
    924
    Thanked
    452 in 138 posts

    Standaard

    Opvallende trends wat mij betreft zijn de volgende:
    1. er is een wezenlijk verschil tussen BE Nederlands en NL Nederlands, waardoor bij NL ijsberen sneller het gevoel ontstaat dat sarcastische opmerkingen van BE ijsberen "hard" zijn. Heeft eigenlijk gewoon te maken met taal- en culturele verschillen. Persoonlijk waardeer ik meer de inbreng van NL ijsberen, aangezien die meestal met argumenten onderbouwd zijn (terwijl BE ijsberen al snel eens losse flodders schieten), ofwel gewoon grappiger zijn!

    2. heb het gevoel dat er steeds minder berichten worden geschreven die er echt toe doen. Kom wel eens vaker beren tegen in clubs, die het forum wel kennen, volgen en lezen, maar zelfs niets bijdragen

    3. áls er dan eens een leuke recensie wordt geschreven, valt het aantal "thanks" gewoon tegen tov de "gouwe ouwe tijd". Denk dat iedereen het leuk vindt om ge"thanked" te worden, bij het schrijven van een informatieve, vrolijke of grappige sessie!

    Ik stel daartoe volgende remedies voor teneinde deze boze forumwereld weer leefbaar te maken:
    1. Wil hier geen landenoorlog mee creëren, maar als we terug de "gouwe ouwe tijd" van G9 willen beleven op dit forum, dan kunnen de forumoprichters best een onderscheid maken tussen ijsberenforum.nl en ijsberenforum.be. Indien dit gebeurt, vraag ik graag de oranje naturalisatie aan :smile:

    2. De toegangsprijzen tot diverse clubs zouden 50% goedkoper moeten zijn voor leden die wekelijks inhoudelijk bijdragen tot dit forum.

    3. We brengen al die ruziemakers van dit forum (hierboven staan er een paar) fysisch bij mekaar (op te zoeken via hun IP-adres) en laten ze het eens van man tot man uitvechten in een moddercatch zwembad die we laten installeren in de tuin van Golden Time of Planet Eden. Inkom gratis voor de DVPs. De winnaars van elke worstelwedstrijd krijgen een gratis entree en de losers van elke wedstrijd worden verwezen naar Bubba, die deze sukkels zal verwelkomen:
    naamloos.jpg

    Deal?

    Gr,
    Stief

  32. Onderstaande 4 leden hebben Stief bedankt voor deze bijdrage:

    Dolfie ( 6 juni 2013),rmjhexe ( 8 juni 2013),wervelwind ( 6 juni 2013),Wijze grijze ( 6 juni 2013)

  33. #21
    Geregistreerd
    5 juni 2010
    Last Online
    27 januari 2014 @ 17:49
    Locatie
    In mijn eigen hoofd.
    Berichten
    4.400
    Discussies
    227
    Thanks
    4.864
    Thanked
    4.028 in 1.511 posts

    Standaard

    Wat een gezemel Gondolas.
    Is je vriendin frigide of al 3 maanden weg, is op je werk ontdekt dat je xxx sites bezoekt, kreeg je een naheffing van de belastingdienst ?.....wat is er toch loos met onze beste gelijkgezinde forum collega ?

    Want de staat van dit forum dat interesseert toch niemand een biet.
    Laatst gewijzigd door bad pritt; 6 juni 2013 om 17:06

  34. #22
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    @Stief: Jij bent zeker een Belg?

  35. #23
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Belgen, Nederlanders. Dat ze verschillende soorten humor zal ook best. Ik versta Belgen overigens vaak beter dan Limburgers of alles wat boven of achter Deventer woont. En volgens mij hebben ze in die contreien ook weer een ander soort humor. Het zal allemaal wel. Maar heren, we zijn allemaal eender, namelijk hoerenlopers.

  36. Onderstaande leden hebben T&A Addict bedankt voor deze bijdrage:

    Dolfie ( 7 juni 2013)

  37. #24
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Last Online
    1 augustus 2023 @ 22:34
    Berichten
    168
    Discussies
    16
    Thanks
    140
    Thanked
    256 in 72 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T&A Addict Bekijk bericht
    Belgen, Nederlanders. Dat ze verschillende soorten humor zal ook best. Ik versta Belgen overigens vaak beter dan Limburgers of alles wat boven of achter Deventer woont. En volgens mij hebben ze in die contreien ook weer een ander soort humor. Het zal allemaal wel. Maar heren, we zijn allemaal eender, namelijk hoerenlopers.
    Ik ben een Belg, maar ook een Limburger, namelijk een Belgisch Limburger.
    Humor verschilt overal wel een beetje.

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

  FKK Artemis 468*60