Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
  1. #1
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard Prostitutiebeleid: dialoog der doven

    De politieke discussie over prostitutie ontbeert elke feitelijke onderbouwing, blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. ‘Symboliek is belangrijker dan de realiteit.’
    Lees het hele artikel

  2. Onderstaande 6 leden hebben T&A Addict bedankt voor deze bijdrage:

    aamu (22 mei 2013),bad pritt (24 mei 2013),Badslippers (22 mei 2013),Big30 (22 mei 2013),egon, Dr. Rammler (23 mei 2013),Toulouse-Lautrec (22 mei 2013)

  3. #2
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 14:04
    Berichten
    2.874
    Discussies
    83
    Thanks
    2.091
    Thanked
    3.191 in 954 posts

    Standaard

    ik denk dat politieke belangen regelmatig niets met "common sense" te maken hebben...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  4. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 15:01
    Berichten
    11.105
    Discussies
    224
    Thanks
    13.074
    Thanked
    17.507 in 6.159 posts

    Standaard

    "Toen ik Van der Laan tijdens de hoorzitting aansprak en zei: als u het niet begrijpt leg ik het u graag uit, zei hij: "“Laat maar, ik begrijp u toch niet,”" vertelt Marjan Wijers een jaar later.
    Tja, open staan voor de opvattingen van iemand anders is voor velen een probleem.

    Mooi artikel.

  5. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    egon, Dr. Rammler (23 mei 2013)

  6. #4
    Geregistreerd
    25 februari 2013
    Last Online
    22 november 2016 @ 17:47
    Berichten
    40
    Discussies
    4
    Thanks
    15
    Thanked
    43 in 9 posts

    Standaard

    Het valt mij op dat Opstelten zich steeds meer inzet voor strengere regulering en meer overheidsinterventie. Bijvoorbeeld: het drugsbeleid (wietpas) en nu ook prostitutie (verplichte registratie). Is dat waar de VVD voor staat? In vergelijking met Nederland vind ik dat Duitsland het veel beter doet op gebied van prostitutie. Hoe komt het dat er in Duitsland zoveel FKK/Sauna/Flatrate clubs zijn terwijl het in Nederland zelden voorkomt?

  7. #5
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 14:04
    Berichten
    2.874
    Discussies
    83
    Thanks
    2.091
    Thanked
    3.191 in 954 posts

    Standaard

    De VVD stond oudsher voor Liberalisme wat volgens hun ook betekende dat de overheidsbemoeienis minimaal zou moeten zijn. Maar ja, De VVD is onder Rutte getransformeerd tot een links verlengstuk van de PvdA opdat het hoogste doel, het in zadel blijven van Rutte, behaald gaat worden.
    Een uurtje is ook maar een uur...

  8. Onderstaande 2 leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    egon, Dr. Rammler (23 mei 2013),Picasso 1 (23 mei 2013)

  9. #6
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yogi Bear Bekijk bericht
    In vergelijking met Nederland vind ik dat Duitsland het veel beter doet op gebied van prostitutie. Hoe komt het dat er in Duitsland zoveel FKK/Sauna/Flatrate clubs zijn terwijl het in Nederland zelden voorkomt?
    Je bedoelt omdat er meer prostitutie is? Je kunt het ook omdraaien. Ik heb sterk de indruk dat in Duitsland veel meer het laissez-fair principe wordt gehanteerd. Of in goed Nederlands, wat niet weet, wat niet deert. De georganiseerde misdaad is in Duitsland op sommige plekken wel heel erg aanwezig, denk alleen al aan het motorgeteisem in Duisburg. De politie zie je er alleen als ze elkaar omleggen. Vergelijk dat eens met Doubletstraat, Zandpad of Oudezijds Achterburgwal. In Nederland maakt men veel meer werk van de bestrijding van de misdaad, de bestrijding van de vrouwenhandel is tot religie verheven. Of de Nederlandse manier de juiste is, kun je over van mening verschillen. Ik denk zelf dat de methode averechts werkt. Maar de overheid doet wel wat.

    Dat er nauwelijks saunaclubs zijn in Nederland heeft ongetwijfeld met regelgeving te maken. Waarom zijn er bijvoorbeeld geen saunaclubs in België waar prostitutie ook legaal is? Ook is er in Duitsland veel meer ruimte en dus ligt de grondprijs er een stuk lager dan in Nederland. Zo'n complex als PHG met alles erop en aan kost in de Randstad denk ik al gauw richting de 20 miljoen. Waar haal je dat geld vandaan? Geen bank die erover peinst zo'n bedrag in een sexclub te steken.
    Niet toevallig vind je de enige Nederlandse saunaclubs in Limburg, een provincie waar bouwen een stuk goedkoper is dan boven de rivieren en waar zoals bekend de overheid in ruil voor een vriendendienst wel eens scheutig wil zijn bij het verlenen van bouwvergunningen.

  10. Onderstaande 2 leden hebben T&A Addict bedankt voor deze bijdrage:

    Henk74 ( 2 juni 2013),Ma doare in pula (29 mei 2013)

  11. #7
    Geregistreerd
    25 februari 2013
    Last Online
    22 november 2016 @ 17:47
    Berichten
    40
    Discussies
    4
    Thanks
    15
    Thanked
    43 in 9 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T&A Addict Bekijk bericht
    Je bedoelt omdat er meer prostitutie is? Je kunt het ook omdraaien. Ik heb sterk de indruk dat in Duitsland veel meer het laissez-fair principe wordt gehanteerd. Of in goed Nederlands, wat niet weet, wat niet deert. De georganiseerde misdaad is in Duitsland op sommige plekken wel heel erg aanwezig, denk alleen al aan het motorgeteisem in Duisburg. De politie zie je er alleen als ze elkaar omleggen. Vergelijk dat eens met Doubletstraat, Zandpad of Oudezijds Achterburgwal. In Nederland maakt men veel meer werk van de bestrijding van de misdaad, de bestrijding van de vrouwenhandel is tot religie verheven. Of de Nederlandse manier de juiste is, kun je over van mening verschillen. Ik denk zelf dat de methode averechts werkt. Maar de overheid doet wel wat.

    Dat er nauwelijks saunaclubs zijn in Nederland heeft ongetwijfeld met regelgeving te maken. Waarom zijn er bijvoorbeeld geen saunaclubs in België waar prostitutie ook legaal is? Ook is er in Duitsland veel meer ruimte en dus ligt de grondprijs er een stuk lager dan in Nederland. Zo'n complex als PHG met alles erop en aan kost in de Randstad denk ik al gauw richting de 20 miljoen. Waar haal je dat geld vandaan? Geen bank die erover peinst zo'n bedrag in een sexclub te steken.
    Niet toevallig vind je de enige Nederlandse saunaclubs in Limburg, een provincie waar bouwen een stuk goedkoper is dan boven de rivieren en waar zoals bekend de overheid in ruil voor een vriendendienst wel eens scheutig wil zijn bij het verlenen van bouwvergunningen.
    Bedankt voor je verduidelijking. Het viel mij op dat er meer prostitutie is in Duitsland in de vorm van FKK/Sauna/Flatrate clubs. Het is naar mijn mening jammer dat het zelden voorkomt in Nederland.

  12. #8
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yogi Bear Bekijk bericht
    Bedankt voor je verduidelijking. Het viel mij op dat er meer prostitutie is in Duitsland in de vorm van FKK/Sauna/Flatrate clubs. Het is naar mijn mening jammer dat het zelden voorkomt in Nederland.
    Heb je je weleens afgevraagd waarom dat in Duitsland meer aanwezig is? Het draait bij het maken van beleid om meer dan alleen om jou de gelegenheid te geven om te budgetneuken.

  13. #9
    Geregistreerd
    25 februari 2013
    Last Online
    22 november 2016 @ 17:47
    Berichten
    40
    Discussies
    4
    Thanks
    15
    Thanked
    43 in 9 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ma doare in pula Bekijk bericht
    Heb je je weleens afgevraagd waarom dat in Duitsland meer aanwezig is?
    Ja, al meerdere malen. Zie ook één van mijn eerdere reacties in dit topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ma doare in pula Bekijk bericht
    Het draait bij het maken van beleid om meer dan alleen om jou de gelegenheid te geven om te budgetneuken.
    En waar draait het dan precies om? Ik probeer overigens nog steeds te ontcijferen wat je hiermee bedoelt. Leg uit. Human trafficking tegengaan? Belastingvoordelen? Overigens zijn er wel saunaclubs aanwezig in Nederland. Alleen in veel mindere mate. Komt het door het beleid dat er weinig saunaclubs zijn? Van T&A begreep ik dat het eerder de kosten zijn die een probleem vormen.

  14. #10
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yogi Bear Bekijk bericht
    Ja, al meerdere malen. Zie ook één van mijn eerdere reacties in dit topic.


    En waar draait het dan precies om? Ik probeer overigens nog steeds te ontcijferen wat je hiermee bedoelt. Leg uit. Human trafficking tegengaan? Belastingvoordelen? Overigens zijn er wel saunaclubs aanwezig in Nederland. Alleen in veel mindere mate. Komt het door het beleid dat er weinig saunaclubs zijn? Van T&A begreep ik dat het eerder de kosten zijn die een probleem vormen.
    Het draait ook om het tegengaan van gedwongen prostitutie, belastingontduiking, mensenhandel en witwassen. De grondprijs in bv. Zeeuws Vlaanderen is echt niet zo hoog en met Antwerpen, Gent en West-Vlaanderen heb je best een behoorlijk achterland. Een beetje wat T&A addict zegt...

  15. #11
    Geregistreerd
    25 februari 2013
    Last Online
    22 november 2016 @ 17:47
    Berichten
    40
    Discussies
    4
    Thanks
    15
    Thanked
    43 in 9 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ma doare in pula Bekijk bericht
    Het draait ook om het tegengaan van gedwongen prostitutie, belastingontduiking, mensenhandel en witwassen. De grondprijs in bv. Zeeuws Vlaanderen is echt niet zo hoog en met Antwerpen, Gent en West-Vlaanderen heb je best een behoorlijk achterland. Een beetje wat T&A addict zegt...
    Ah ok. Met andere woorden, de grondprijs in België vormt dus geen obstakel voor meer saunaclubs in België. Echter zorgt het beleid in België ervoor dat er weinig tot geen saunaclubs zijn met als doel om crimineel gedrag te bestrijden? Indien dat het geval is, dan vraag ik me nog steeds af of het beleid ook zo streng is in Nederland. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre strengere maatregelen tegen crimineel gedrag in de prostitutie effectief zijn. Is er bijvoorbeeld onderzoek verricht in Duitsland naar de effecten van hun beleid op gebied van prostitutie? Zal me hier overigens binnenkort eens in verdiepen, het lijkt me allemaal zeer interessant.

  16. #12
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yogi Bear Bekijk bericht
    Ah ok. Met andere woorden, de grondprijs in België vormt dus geen obstakel voor meer saunaclubs in België. Echter zorgt het beleid in België ervoor dat er weinig tot geen saunaclubs zijn met als doel om crimineel gedrag te bestrijden? Indien dat het geval is, dan vraag ik me nog steeds af of het beleid ook zo streng is in Nederland. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre strengere maatregelen tegen crimineel gedrag in de prostitutie effectief zijn. Is er bijvoorbeeld onderzoek verricht in Duitsland naar de effecten van hun beleid op gebied van prostitutie? Zal me hier overigens binnenkort eens in verdiepen, het lijkt me allemaal zeer interessant.
    In België heeft nog geen enkele saunaclub het lang vol kunnen houden. Alleen Robert Jan en Michael hebben het geprobeerd met Queenies, Ritz en Las Vegas, maar iedereen weet wel hoe dat ongeveer zat.

    In Nederland zal het beleid niet heel veel strenger zijn dan in Duitsland, maar zal de handhaving best strakker zijn ingeregeld. De effecten? Tja, die zijn vermoedelijk zeer divers en lastig te meten. Ik heb wel het idee dat het in Nederland wat meer een business is waar een bedrijf winst dient te maken om het hoofd boven water te houden en dat dat in Duitsland wat minder het geval is. In Nederland sluit het ene na het andere bordeel, in Duitsland wordt het ene na het andere wellnesspaleis uit de grond gestampt om doordeweeks anderhalve man en een paardenkop te plezieren.

    In Nederland zie je relatief ook veel minder Roemeense en Bulgaarse dames, ondanks dat Roemenen en Bulgaren als zelfstandig ondernemer gewoon aan de slag mogen in Nederland. In Duitsland zijn er zat clubs die compleet draaien op Roemeense en Bulgaarse dames.

    Ik denk dat het beleid in Duitsland best wel wat ongewenste neveneffecten heeft (net zoals het beleid in Nederland). Onderzoek doen is lastig. Met onderzoeken wordt altijd gerommeld. Over Zweden lees je bijvoorbeeld ook verschillende verhalen.

  17. #13
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Niet alleen de handhaving is in Nederland strenger ook de exploitanten zelf. Ik weet niet helemaal hoe sauanaclubs met legitimatie e.d. omgaan, maar in Amsterdam zijn de kamerverhuurders erg streng zo is me verteld. Ook al huur je vier jaar lang een kamer op de Wallen, iedere dag weet moet je je paspoort laten zien en wordt er een kopietje van gedraaid.

    En dan hebben we in Nederland nog het fenomeen dat ze in onze buurlanden bij mijn weten niet kennen, de BIBOB-wetgeving. Dat stelt een gemeente in staat alleen al bij vermoeden van dubieuze handelingen (kan van alles zijn) vergunningen te weigeren of in te trekken. Wat je bijvoorbeeld in Duisburg ziet, een Mercedes met een waarde van 1,5 ton pontificaal voor de deur parkeren in de Vulkanstrasse, is in Nederland smeken om problemen. Politie, Belastingdienst zullen alles omkeren om te achterhalen hoe de eigenaar in godsnaam aan zoveel geld komt. Als je alleen een keer geluncht hebt met een Hells Angel kan dat dan al reden zijn die vergunning in te trekken. Wat overigens onverlet laat dat je zo weer iets anders kunt beginnen, zie Charles Geerts die onlangs weer een pand heeft gekocht in de Warmoesstraat.

  18. Onderstaande leden hebben T&A Addict bedankt voor deze bijdrage:

    Ma doare in pula ( 1 juni 2013)

  19. #14
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Dat de exploitanten streng zijn, komt natuurlijk vooral doordat de handhaving in Nederland stukken strenger is. Als dames niet in orde zijn met bv. papieren, dan heeft de exploitant een probleem.

    De BIBOB is natuurlijk wel te omzeilen, maar dat vereist weer stromannetjes. Onlangs werd bv. voor BB een ondernemer afgewezen en ik weet van meer ondernemers die niet door de BIBOB toetsing zijn gekomen.

  20. Onderstaande leden hebben Ma doare in pula bedankt voor deze bijdrage:

    T&A Addict ( 1 juni 2013)

  21. #15
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ma doare in pula Bekijk bericht
    De BIBOB is natuurlijk wel te omzeilen, maar dat vereist weer stromannetjes.
    Dachten ze in Alkmaar ook...

  22. #16
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 14:04
    Berichten
    2.874
    Discussies
    83
    Thanks
    2.091
    Thanked
    3.191 in 954 posts

    Standaard

    Ja....en floep...het moest dicht. En vervolgens zijn de dames weg en is het probleem weer opgelost. Eigen straatje is schoon en waar de dames zitten boeit niemand. Lekker makkelijk....
    Een uurtje is ook maar een uur...

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

FKK Artemis 468*60   Living Room 468*60