Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 156
  1. #76
    Geregistreerd
    24 mei 2012
    Last Online
    26 juni 2022 @ 10:20
    Locatie
    De Trots van het Zuiden
    Berichten
    1.417
    Discussies
    208
    Thanks
    10.953
    Thanked
    6.521 in 810 posts

    Standaard 2014, een terugblik en wat persoonlijke beslommeringen

    En weer is een jaar voorbij en m’n 2000e bijdrage hier is inmiddels ook een feit. Tijd voor een terugblik, zelfreflectie en wat algemene beschouwingen.

    Ik vind dat je in het leven altijd een uitdaging moet hebben. Graag had ik m’n titel Mr Ijsbeer 2013 verdedigd. Nu er geen competitie heeft plaatsgevonden, prolongeert mijn titel dus automatisch; zonder spannende eindfase. Beetje teleurstellend en een anticlimax van het fantastische afgelopen jaar. Dat geeft me ook de kans om me op een hoogtepunt wat te gaan terugtrekken in de hoeveelheid en uitgebreidheid van m’n forumbijdragen. Om in de de Final Countdown 2014 voor een hoge eindklassering mee te strijden, was een uitdaging geweest. Gevoelsmatig voelt het alsof ik in mijn afgelopen 2de schrijfjaar nog meer nominaties en thanks geoogst heb dan in 2013. Maar ja, dat zullen we nooit weten. Aangezien de final countdown helaas niet meer plaatsvindt, ontbreekt het me ook aan de motivatie om te proberen ook Ijsbeer 2015 te worden.

    Gelukkig heeft zich me inmiddels onverwachts een nieuwe uitdaging aangeboden waar ik me op kan richten.

    Huh, Wijze Grijze gaat ermee stoppen?

    Nou nee, niet stoppen, maar er treedt wel een soort schrijfmoeheid op. Badslippers had er begin 2013 ook last van en ik verbaasde me erover. Nu gebeurt me hetzelfde. Alles wat ik tegenwoordig schrijf, heb ik al een keer geschreven. La histoire se répète. De 26e keer in PC-Bochum in 2014 was nu niet zoveel anders als de 16e keer in 2013. Weer een nieuw woord voor sperma verzinnen? Zwemmertjes, proteïne-shake, body crème op lichaamstemperatuur, of Wijze Grijze DNA-cocktail? Een synoniem voor orgasme? Spuitfontein, moment suprême, point of no return, hoogtepunt, ontlading?
    Tegenwoordig voelt het schrijven van een recensie soms als een verplichting en niet meer als iets leuks of ontspannends. Insteek van mijn bijdragen was altijd dat het behalve informatief ook een beetje prettig leesbaar moest zijn. Vaak kreeg ik te horen: “aan die recensies van jou daar heb je tenminste wat aan”. Maar heb je tegenwoordig nog wel wat aan mijn recensies? Alle clubs heb ik al een keer beschreven. Er zijn er niet veel waar ik nog niet geweest ben. Dus nog maar weer eens een keer de keuken, de wellness, het sanitair, de inrichting, de verzorging, de tuin en de kamers beschrijven?

    Mijn bijdragen werden vroeger veel gethankt. Dat was voor mij een teken dat ze in de smaak vielen. Ik deed mijn best ze zo informatief mogelijk te schrijven en er ook af en toe een leuke gebeurtenis in mee te nemen. Ik schreef het al eerder: Waardering motiveert me om te schrijven. Niet om er een Wijze Stijve van te krijgen, maar om te zien dat ik niet zomaar wat in het luchtledige zit te schrijven.

    Inmiddels is er een nieuwe garde aan getalenteerde schrijvers bijgekomen die met verve over hun escapades bericht en wier bijdragen ik met veel plezier lees. Iamlonely, Again and Again. Licky Luke, Knaktuut, Kanariepiet en Mr Pussy schieten me dan spontaan als prettig leesbare posters van de “nieuwe” generatie te binnen.
    Ik heb natuurlijk veel geschreven in de laatste 2 ½ jaar (2.000 berichten dus) en ik geloof niet dat er veel one-liners of geleuter tussen hebben gezeten. Vandaar dat ik tegenwoordig soms ook Duitstalige bijdragen schrijf. Enerzijds om mijn Duitse taalniveau op peil te houden (Danke übrigens an Willi69 für sein Feedback), maar anderzijds ook vanwege de verfrissende interne commentaren die ik op die Duitse fora op mijn berichten ontvang. Ben ik soms narcistisch? Ik denk van niet, maar dat moeten anderen maar bepalen.

    Controversieel was ik wellicht ook soms. Niet erg. Ik ga graag de discussie aan en verdedig m’n standpunt. M’n beruchte Wijze Grijze sexapproval™ heb ik ooit in het leven geroepen om uitdrukking te geven aan mijn persoonlijke ervaring van de kamersessie of de clubdag. Laat het als handvat dienen, maar maak er geen waardeoordeel van waar niet aan getornd mag worden. Iedereen heeft zijn eigen perceptie toch?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Pussy Bekijk bericht
    Om nog een voorbeeld te geven waarin m.i. zowel de afvlakking als de problematiek van de persoonlijke relatie een rol spelen noem ik de verslagen van Wijze Grijze, toch een van de trouwste schrijvers op dit forum. De verwondering, de fascinatie voor het nieuwe die zijn vroegere verhalen zo lezenswaardig maakten is er van af. Het zijn verslagen met een zeer hoge informatiedichtheid, dat wel, maar in een vast stramien en ik heb geen enkele illusie dat Tailer mij dezelfde behandeling zal geven zoals ze WG geeft, die het afgelopen jaar immers toch al zeker wel 60 keer zijn, and I quote: "DNA-cocktail" in haar mondje moet hebben gedeponeerd. Met alle respect voor WG, en het is dat zijn recente verhalen de hierboven genoemde observaties zo mooi illustreren, maar dit geldt voor heel veel beren: dat verhaal ken ik nou wel. Is dat erg? Helemaal niet, behalve als je op zoek bent naar de beste recensie van de maand...
    Mr Pussy slaat hier alle spijkers op zijn kop en heeft me mede laten realiseren dat het tijd is een stapje terug te doen. De afgelopen jaren waren jaren die ik ooit omschreef als mijn “Wonder years”. In mijn eerste 1 ½ jaar op dit forum was ik nieuw, interessant en, als ik iets schreef, dan schreef ik misschien met de verwondering van het ”Alice in Wonderland” syndroom: Elke hoek die je omslaat, verrast je met weer nieuwe indrukken. Navenant enthousiast was ik, hetgeen waarschijnlijk dan weer zijn weerslag vond in mijn schrijfinspiratie.

    Navenant waren ook mijn recensies en navenant werden ze ook door menige lezer gewaardeerd.

    Precies die waardering in de vorm van een thanks of een nominatie stimuleerde me om m’n bijdragen te blijven leveren. Ik zag dat ze gelezen werden en men vond ze immers leuk! En dat motiveerde me.
    Nu ik alle clubs al een keer heb gezien, ga ik niet telkens nog eens opschrijven waar de douches zich bevinden, hoe het eten, de bediening, de netheid er is. Alles is al een keer gezegd en verteld. Ik probeer een bijdrage altijd met zo’n insteek te schrijven dat je er ook iets aan hebt. Frustrerend is daarbij ook te constateren dat het algemene hoofdtopic, waarin nuttige bijdragen geplaatst worden, vaak ondersneeuwt met nutteloos geneuzel, geleuter en one-liner geping-pong. Dan vind ik het soms jammer dat mijn recensie, waarin ik toch weer wat energie in heb gestoken weer in dit drijfzand verzuipt. Ik pleitte al eerder om bij elke club een apart geneuzel en leuterhoekje in te richten. Net als het “live from…” subforum. In zo’n neuzel-, leuterhoekje kan iedereen dan zijn one-liners en bla bla in kwijt. In het algemene topic blijven dan de nuttige en informatieve recensies over. Wil iemand zich een duidelijk beeld van een club vormen dan is dat de plek waar je alle info vindt. Daar is dan toch iedereen bij gebaat, of zie ik dat verkeerd? Nogmaals, ik schrijf zodat je er wat aan hebt.

    Ooit verplaatste ik de damesrecensie uit mijn algemene bijdrage nog eens extra naar het aparte meidentopic met de hoop dat men er op die manier ook nog eens wat aan heeft. Begin van het jaar ben ik hier echter ook mee gestopt. Waarom zou ik me die moeite nog doen. Niemand leest het. Er volgen geen reacties op. Het is maar ballast.

    De cijfers:
    Omdat ik toch wel nieuwsgierig was, wat voor een impact mijn hobby op mijn beurs en agenda zou hebben, ben ik voor mezelf het afgelopen jaar eens gaan bijhouden, waar, wanneer en hoeveel ik eigenlijk op stap ga. Een analyse van de feiten heeft tot volgende nuchtere conclusies geleid

    Ik heb het afgelopen jaar exact 100 clubs of RLD’s bezocht. Dit zijn geen 100 volle dagen, want ik heb menig clubbezoek afgesloten met een wandeling over de Vulkan in Duisburg. Alleen schrijf ik daar niet meer over, vanwege bovenvermelde reden. Menige Duisburg-bijdrage raakte verloren door oeverloos geneuzel en gezwets. Nogmaals: ik schrijf voor de geïnteresseerde lezer en niet om een of andere nitwit te voeden die denkt wat onzinnig gezwatel op mijn bijdragen te moeten projecteren. Daar pas ik voor.

    Ik had begin 2014 een bepaald maandbudget in gedachten genomen, waarvan ik voor mezelf vond dat ik dat kon verantwoorden. Nu ik op het eind van het jaar de balans heb opgemaakt, heb ik vastgesteld dat ik keurig binnen de grenzen van dat door mij geplande maandbudget gebleven ben: Op jaarbasis had ik exact 36 Euro over! Ik stond er zelf ook van te kijken. 406 kamergangen in 2014 brengen het gemiddelde op meer dan één kamergang/dag.

    PC-Bochum:
    Het moge bekend zijn en ik maak er geen geheim van. PC-Bochum is onbetwist mijn favoclub. Ik postte het eerder al in het Bochum-topic maar ik herhaal het hier nog maar eens. In 2014 had ik er 231 kamergangen gedurende 26 bezoeken. (Dus om de 2 weken was ik er, met een tendens die stijgende is)

    Steeds als ik weer eens een saunaclub bezocht heb en die dag de revue laat passeren, dan vraag ik me steeds vaker af waarom ik niet naar PC-Bochum gegaan ben. Qua kosten geef ik in een saunaclub meer uit dan de EUR 150,= die een dagkaart in Bochum kost. De seks is vrijwel altijd goed, maar als jullie mijn Wijze Grijze sexapproval™ zien, dan moge duidelijk zijn dat ik eigenlijk toch wel heel vaak uitstekende tot zeer goede sessies in Bochum beleef. De beren die mij persoonlijk kennen, zullen wellicht beamen dat mijn aanpak van en omgang met de meiden misschien net dat beetje verschil maakt. Toon respect en je zult gerespecteerd worden.
    Lees het maar na in De Wijze Grijze Aanpak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wijze grijze Bekijk bericht
    Ooit, in een van mijn eerste bijdragen hier op dit forum, heb ik eens een vergelijking gemaakt tussen de kosten in een saunaclub, afgezet tegen een Pauschaldag. hier in PC-Bochum

    Zoals bekend, kost een volledige all-inclusive dag in Bochum EUR 150,=

    Net zoals destijds houd ik hiervoor de Golden Time-tarieven aan.


    Entree EUR 60,=
    10 kamersessies à EUR 50,= EUR 500,=
    7 keer toeslag voor FT à EUR 25,= EUR 175,=
    1 x toeslag voor anale excursie EUR 50,=
    1 x toeslag voor trio EUR 25,=
    EUR 810,=

    In bijv. Haus Panthera wordt het iets goedkoper door de EUR 50,= entree en het EUR 40,= kamertarief: EUR 700,=

    Uiteraard zijn er verschillen:
    · Je kunt in PC-Bochum niet pannenkoeken. De minimale kamertijd bedraagt echter 20 minuten. 30 minuten of incidenteel nog iets langer is echter geen enkel probleem.
    · In PC-Bochum wordt geen bier (alleen alcohol vrij) of sterke drank geschonken.
    · Er is geen masseur aanwezig
    · Er wordt niet gejaagd. (Er wordt uitdrukkelijk vermeld, dat jij op de meid dient af te stappen)
    · Je wordt niet met een Hummer naar de club gereden. Je moet voor de deur parkeren.
    · Het WIFI-netwerk functioneert wel naar behoren.
    · Douches zonder vervelende tijdsintervaldrukknoppen.
    · Het is in Bochum absoluut niet gezellig. (behalve als er Nederlanders zijn)
    · Er is een duidelijke aanwezigheidslijst (voor vandaag, morgen en overmorgen) met servicetabel
    Dit wellicht ietwat roze gekleurde bericht werd mooi genuanceerd door Mr Pussy die ik hieronder nogmaals citeer. Vind ik wel zo fair om ook de andere kant van de medaille te tonen. Nog zo’n bijdrage waar je wat aan hebt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Pussy Bekijk bericht
    Conclusie

    Wijze Grijze heeft recent ergens voorgerekend hoe veel prijsgunstiger een pauschalclub is t.o.v. een saunaclub. Gemiddeld geef ik rond de 250-300 euro in een saunaclub uit, entree meegerekend, dus dan is 150 euro all-in (zonder alcohol) in een pauschalclub aanzienlijk goedkoper. Maar ik vind ze gewoon niet vergelijkbaar en dat komt door drie dingen: (1) In een saunaclub heerst (meestal, in de betere clubs is de kans zeer reeel) een fijne clubsfeer, het is er gezellig of gemakkelijk gezellig te maken. Volgens de dames die ik vandaag sprak is het totale gebrek aan sfeer in Dortmund typisch voor de(ze) pauschalclub. Ik vind dat een groot nadeel, want ik kom niet alleen om mijn kwakje kwijt te raken. (2) Het concept waarbij je na binnenkomst zo vaak kan stengelen als je wilt, werkt negatief op de verhouding tussen dames en heren. De dames in een saunaclub moeten "versierd" worden (heel gemakkelijk haha) en omdat andersom elke kamer door de dame "verdiend" moet worden, ontstaat er een soort spel met als zeer groot pluspunt dat je "common ground" krijgt en vaak goed kan bepalen of het wat gaat worden of niet. Is er dan een klik dan werkt dat door in de kamer, waardoor de seks doorgaans veel beter is. Als je elke twee weken naar dezelfde club gaat en daar dezelfde dames treft, dan bouw je een bepaalde band op en kan je zeker ook hele goeie sessie krijgen, maar dan komt punt (3) Als je zoals ik graag een uur of langer samen met een dame bent als het goed bevalt, dan zijn die 20-minuten-kamers in een pauschalclub echt helemaal niks. Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer naar een pauschalclub ga, dat hangt ook van de lineup af, maar geef mij maar een saunaclub uit het bovenste segment, dan ga ik wel wat minder vaak. Want dat is wat er volgens mij mis is met het pauschal-concept: het is te veel gericht op kwantiteit i.p.v. kwaliteit. Dus: prima club qua faciliteiten en organisatie, alles dik voor elkaar, mooie meiden op een enkele na, maar niet mijn ding!
    Desgewenst kunnen jullie hieronder een discussie met me starten waarom ik toch moet doorschrijven of misschien hebben jullie wel goede redenen om het leuk te vinden dat zoveel topics ondergescheten worden door nitwits, zwatelaars en schreeuwmeeuwen.

    Overtuig me. Motiveer me.

    Adieë tsezame en maat ‘t jót
    Wijze Grijze
    Seen it, done it and want it again and again and again.

  2. Onderstaande 17 leden hebben Wijze grijze bedankt voor deze bijdrage:

    Again and Again ( 6 januari 2015),Badslippers ( 5 januari 2015),Bluebear ( 5 januari 2015),burnrubber ( 6 januari 2015),Eddy_V ( 5 januari 2015),KanariePiet ( 6 januari 2015),Kwakje ( 6 januari 2015),Mistralwind ( 6 januari 2015),Nietsche ( 6 januari 2015),nieuwkomertje (16 januari 2015),Picasso 1 ( 6 januari 2015),salitos ( 5 januari 2015),Sjeufke ( 6 januari 2015),spinazieboy ( 5 januari 2015),Teiresas ( 6 januari 2015),Tjeppah ( 7 januari 2015),too slow ( 5 januari 2015)

  3. #77
    Geregistreerd
    27 mei 2014
    Last Online
    Gisteren @ 16:30
    Berichten
    574
    Discussies
    38
    Thanks
    707
    Thanked
    2.021 in 368 posts

    Standaard

    Wijze grijze, schrijf door. Door jouw inspirerende verhalen heb je mij in ieder geval goed op weg geholpen. Ik denk dat dit ook het geval zal zijn bij nieuwe en toekomstige ijsberen. Daarbij verandert het dvp-bestand voortdurend (ook in Bochum). Graag word ik door jou op de hoogte gehouden!

  4. Onderstaande 4 leden hebben Scrotum bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 5 januari 2015),burnrubber ( 6 januari 2015),Sjeufke ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  5. #78
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 21:46
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.676
    Discussies
    127
    Thanks
    11.984
    Thanked
    18.391 in 6.027 posts

    Standaard

    Beste Wijze Grijze, dat je minder schrijft vanwege het in herhaling vallen is wel herkenbaar als het meestal over dezelfde club(s) gaat.
    Maar juist de dames info is toch ook waar het hier op het forum om draait en niet alleen of de hamburger in het "restaurant" wel goed gebraden was.. Die uitgebreide dames info weet jij meestal zonder schroom te brengen en dat is voor velen informatief en leuk om te lezen.
    Dat vooral het aantal Thanks en nominaties een reden is voor een (uitgebreid) verslag heb je inderdaad al eerder duidelijk gemaakt en dat zou op een narcistisch trekje kunnen wijzen.. �� En ik schrijf dat met een knipoog omdat ik jou een paar keer ontmoet heb en weet dat je in de clubs juist niet alleen met jezelf bezig bent, in tegenstelling tot veel beren die menen de hunk te zijn waarop de dames al de hele week op zaten wachten.

    Schrijven doen de meesten om meerdere redenen, maar toch vooral voor zichzelf.
    Bijvoorbeeld om de dag nog eens te beleven, om de leuke en minder geweldige momenten nog eens naar voren te halen en daar voor een volgende keer weer profijt van te hebben.
    Misschien vergis ik mij, maar volgens mij ben jij daar geen uitzondering op, want als je de wereld had willen veranderen, dan was je wel journalist bij een "kwaliteitskrant" geworden ipv Wijze Grijze op een bordeel forum.
    En dat een uitgebreid verslag soms meteen gevolgd wordt door totale onzin of andere al dan niet relevante informatie...daar zou jij volgens mij eenvoudig boven kunnen staan. Men leest echt niet alleen de laatste bijdrage in een topic, dus daar zou ik mij helemaal niet zo druk over maken.

    Tot slot een reactie op jouw oproep om jouw te overtuigen en te motiveren om door te gaan...: Ga door Wijze Grijze als je d'r plezier in hebt!
    Ik lees jouw bijdragen vaak zelf ook met plezier, maar verwacht geen Nobelprijs voor de literatuur ��

    Ps ik hoop niet dat mijn reactie negatief over komt, want zo is het zeker niet bedoeld, maar emotie is zoals bekend niet altijd helder over te brengen in een forum.1
    En Garde

  6. Onderstaande 5 leden hebben Eddy_V bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 5 januari 2015),burnrubber ( 6 januari 2015),Liefhebberrob24 (18 januari 2015),Sjeufke ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  7. #79
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Wijze Grijze stop ermee. Koester wat je geschreven hebt en schrijf af en toe een bericht als je pet goed staat. Laat de illusie varen dat je berichten gelezen worden. Ok, ze worden wel gelezen doch slechts door een handvol ijsberen. Het gros klikt vlug verder als ze de naam Wijze Grijze zien staan en in de behangrollen de welbekende Wijze Grijze sexapproval™ zien opduiken gelardeerd met foto's. En dacht je nou werkelijk dat een nominatie gelijk staat aan "gelezen"? Je weet hoe dat gaat. Iemand nomineert en de rest klikt op "Met citaat reageren" zonder ook maar een letter van je recensie gezien te hebben. "That's Life". Je bent een welbespraakt heerschap met de nodige kennis van zaken maar wat betreft Forum inzicht heb je nog wat noten te kraken.

    Een forum is vluchtig. Mensen komen en gaan. Behalve dan Ace2, Jansen en SFL. Die blijven schrijven totdat ze er bij neervallen of de vellen er langs hangen. Alle anderen zakken weg in de poel van de vergetelheid. Wie herinnert zich nog Rex, De Geile Hond, TipTop (Sonny?), Clubsport, Ketserr, Bosbeer of Gustomass. Allemaal ijsberen met +1500 berichten. Waarschijnlijk nog wel actief in de saunaclubs maar niet of nauwelijks meer schrijvend. Weer anderen meten zich om het jaar een nieuwe Nickname" aan om met frisse moed opnieuw te beginnen. Zou een mooie prijsvraag kunnen zijn. Wie heeft de meeste Nicks aangemaakt? Cannabis, Ce Faci of Piet Plezier? Vrijkaartje af te halen bij W2.

    Ook de manco's van een forum zullen altijd blijven bestaan. In 2005 werd er volop geleuterd d.m.v. één-regel niemendalletjes en in 2020 zal dat nog steeds zo zijn; "If you can stand the heat get out of the kitchen". Om je taalvaardigheden wat aan te wakkeren:

    "Si ton whisky est trop fort, mets un glacon"
    "Si no puedes lidiar el toro, quítate de en medio"
    "Dacă nu puteți suporta caldura ieși din bucătărie"

  8. Onderstaande 7 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 6 januari 2015),KanariePiet ( 6 januari 2015),Liefhebberrob24 (18 januari 2015),Mr Pussy ( 6 januari 2015),Mr.IJsbeer ( 6 januari 2015),Picasso 1 ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  9. #80
    Geregistreerd
    29 maart 2013
    Last Online
    7 juli 2015 @ 14:58
    Locatie
    Aan de Maas.
    Berichten
    184
    Discussies
    9
    Thanks
    117
    Thanked
    288 in 75 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Wijze Grijze stop ermee. Koester wat je geschreven hebt en schrijf af en toe een bericht als je pet goed staat. Laat de illusie varen dat je berichten gelezen worden. Ok, ze worden wel gelezen doch slechts door een handvol ijsberen. Het gros klikt vlug verder als ze de naam Wijze Grijze zien staan en in de behangrollen de welbekende Wijze Grijze sexapproval™ zien opduiken gelardeerd met foto's.
    Badslippers geeft hier op zijn eigen wijze duidelijk aan, het is hard maar hij heeft gelijk. Jij zelf geeft het ook al aan. Je bijdragen van Bochum sla ik standaard over, de belachelijke hoge cijfers van 12 van de 10 komen niet betrouwbaar over. Je sexapproval verloor na 2 maanden al zijn geloofwaardigheid. Je waardering 7 voor een smerige AO club, was een begin van een neerwaartse spiraal met als diepte punt je zogenaamde waarschuwing voor een dame aan de Vulkanstrasse, die je niet de gewenste service gaf voor 20 euro.

    Maar dat je een gewaardeerde schrijver bent mag toch wel duidelijk zijn. En net als Badslippers stopt op zijn hoogtepunt, of minder schrijft, is stijlvol. Bedankt voor al je bijdragen, maar laat af en toe eens van je horen. Als je weer eens ergens een brandje blust.

    Ik wens je het beste,

    Mr. IJsbeer, een van de nitwits, zwatelaars en schreeuwmeeuwen waar jij ook bij hoort.

  10. Onderstaande 3 leden hebben Mr.IJsbeer bedankt voor deze bijdrage:

    Mr Pussy ( 6 januari 2015),satanic surfer ( 7 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  11. #81
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Vandaag @ 08:06
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.243
    Discussies
    50
    Thanks
    12.568
    Thanked
    4.351 in 1.819 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Wijze Grijze stop ermee. Koester wat je geschreven hebt en schrijf af en toe een bericht als je pet goed staat. Laat de illusie varen dat je berichten gelezen worden. Ok, ze worden wel gelezen doch slechts door een handvol ijsberen.
    Wijze grijze, van mij mag je blijven schrijven. Hier op het forum zijn maar enkele mensen die zich durven te presenteren en ook nog achter een nickname en dus anoniem. Het is een verkapte vorm van uit de kast komen door hoerenlopers. Toevallig hadt ik het er laatst nog met mijn huisarts over dat wij als hoerenlopers maatschappelijk niet geaccepteerd worden, want doe het maar eens en kijk maar hoeveel mensen je laten vallen.
    Mijn huisarts was hier verbaasd over en dacht dat het in deze moderne tijd wel aanvaard werd. Dus niet.
    Mijn sociale omgeving weet niks van mijn dubbelleven. Behalve enkele vertrouwelingen.
    Wat ik met mijn relaas wil zeggen is dat de kring, zich meldende lezers, zeer klein is. Maar als je de actieve onlinelijst bekijkt dan zul je zien dat het ijsberenforum veel "anonieme"gasten heeft zonder nickname. Meer als "actieve" leden, veel meer. Deze gasten liften mee op de verhalen die verteld worden door de kleine honderd vaste mensen. Niet dat ik hen veroordeel, maar zelfs onder een nickname opereren is teveel voor hen.
    Het is een maatschappelijk probleem dat wij moeten dragen, omdat we door nitwits als misbruikers en viezerikken worden gezien. Door velen zo uitgelegd met boter op hun hoofd!!
    Ik heb maten die vroeger naast de pot pisten net als ik, maar nu als brave burgervaders door het leven gaan. Als de ega wist van hun vroegere bestaan worden ze vandaag nog de laan uit gebonjourd. Sommigen liggen ooit tegen me aan te preken dat ik een vriendin moet zoeken en dit leven aan de wilgen moet hangen. Want dat is toch maar tijdelijk!!!!
    Je blijft toch niet doorgaan met de hoeren, krijg ik dan te horen. Er wordt mij dus zelfs verweten dat ik alleenstaand ben. Hoeze maatschappelijke acceptatie?
    Nou ben ik zeer van de tongriem gesneden, dus ze worden door mijn repliek snel terug op hun poef gezet. Er wordt dus door "ex-hoerenlopers" mij verweten dat ik nog hoerenloop. Hoe ist?
    Het begint wel eens op ex-rokers te lijken. Maar om een lang verhaal kort te maken, Wijze Grijze, ik denk dat jou verhalen veel gelezen worden alleen nemen weinigen de moeite om te thanken.
    Van mij mag je je verslagen blijven schrijven en laat je niet ontmoedigen.

    P.S. Ik ben inderdaad een van die reactionaire schrijvers, de zgn. zwetsers en schreeuwmeeuwen, maar die wel proberen de zaak luchtig en een beetje lollig te houden. Mijn niet informatief schrijven ligt besloten in het feit dat ik een pannenkoekbeer ben en dus slechts enkele dames onder mijn berenvel heb. (Bosco schreef laatst over hetzelfde probleem, dacht ik) Dan is het ook nog zo dat deze dames het totaal niet waarderen dat ik over ze schrijf, want ze zijn zeer goed op de hoogte van dit forum. Hoe ze het weten weet ik niet, maar ze weten van de hoed en de rand. En ze verrekken me de bron te vermelden. Zou ik over deze dames schrijven dan wordt het al heel snel behangpapier, omdat de veel wisselende ijsbeer veel beter geinformeerd is als ik. Ik weet best veel van de dames, maar alles uit de tweede hand, niet uit de eerste en laat dat nou de beste raadgever zijn.
    NEVER UNDERESTIMATE THE SENSE OF THE NON-SENSE.

  12. Onderstaande 6 leden hebben Bluebear bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 6 januari 2015),burnrubber ( 6 januari 2015),ButtinSky ( 6 januari 2015),Eddy_V ( 6 januari 2015),Hemaworst ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  13. #82
    Geregistreerd
    21 maart 2010
    Last Online
    Vandaag @ 05:29
    Locatie
    Overal
    Berichten
    2.628
    Discussies
    71
    Thanks
    2.445
    Thanked
    3.977 in 1.152 posts

    Standaard Het Wijze Grijze hoekje

    Ik kan de gedachtengang van Wijze Grijze, maar zeker ook die van Badslippers volledig volgen.

    ook ik heb mijn schrijfsels drastisch teruggeschroefd.

    Enerzijds omdat de vrijheid om te schrijven beperkt wordt door het feit dat de clubs duidelijk meelezen en er me zelfs met een huisverbod is gedreigd als bepaalde zaken over de clubs geschreven werden.

    Anderzijds is het forum niet meer wat het geweest is.
    Clubrecensies en recensies over dames worden in steeds mindere mate geschreven, en het "gezwets", "nietszeggend one-liners" en het "doordrukken van iemands mening" overheerst.
    Het voetbaltopic, een topic dat in mijn mening is verworden tot forumvulling (al dan niet bewust gevoedt), is hiervan het voorbeeld bij uitstek.

    mij is daardoor de lol in het schrijven helaas vergaan, en beperk ik me tot lezen, waarbij het aantal "bijdragen" dat ik bewust oversla echter groter en groter wordt.
    Laatst gewijzigd door Boy69; 6 januari 2015 om 09:32

  14. Onderstaande 4 leden hebben Boy69 bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 6 januari 2015),De Laef ( 6 januari 2015),Johnny Bravo ( 7 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  15. #83
    Geregistreerd
    12 oktober 2007
    Last Online
    16 januari 2023 @ 08:03
    Berichten
    1.243
    Discussies
    25
    Thanks
    445
    Thanked
    705 in 303 posts

    Standaard

    Wijze Grijze, vergeet Badslippers, die is nl. zelf middelpuntvliedende kracht van de nominatie-inteeltbrigade en dus per definitie niet serieus (meer) te nemen. Schrijven op een forum gaat niet om de aantallen Thanks en Nominaties. Dat zijn immers de fopspenen voor forumhoeren met gedeukte ego's, de mannetjes die dagelijks een anoniem platform verbaal moeten onderschijten om hun continue-bloedend zelfbeeld van de nodige pleisters te laten voorzien door andere hemofiliepatiënten. Voor hen is een forum als dit per definitie niet meer dan een grote rol Hansaplast. Daarnaast, iemand die adviseert ijs in je whisky te doen, daar moet je per definitie zo ver mogelijk uit de buurt blijven. Die heeft blijkbaar nog nooit een single malt gedronken en is blijven steken in de Jupiler League van Johnnie Walker Red Labels en Famous Grouses.

    Schrijven op een forum zou je m.i. vanuit een intrinsieke motivatie moete doen, omdat je het leuk vindt om belangeloos je kennis en ervaringen me anderen te delen. Ongeacht het aantal bevestigingen dat je vanuit de groep geregistreerde leden krijgt. Vergeet niet dat het grootste deel van de lezende populatie bestaat uit mensen die er voor hebben gekozen zonder IJBF-nick door het leven te gaan. Voor hen is de waarde van je schrijfsels wellicht groter dan voor de geregistreerde meute met dubbele agenda's. Zelf lees ik jouw schrijfsels altijd ten dele. De algemene beschrijvingen over een club lees ik vaak, de recensies over dames zelf vind ik het minst interessant. Ervaringen met dames zijn per definitie afhankelijk van persoon, tijd en omgeving en dus volatiel en niet constant. Ik ontdek zelf wel welke dame ik leuk vind en met wie ik leuke sessies kan hebben. Ik heb geen namenlijstjes nodig voor een "to-do-lijst" in mijn smartphone. Wat mij betreft schrijf je dus lekker door, zonder recensies blijft alleen de gebakken lucht van one-liners over en daar hebben we al te veel van op dit forum.

  16. Onderstaande 5 leden hebben Hemaworst bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 6 januari 2015),Bluebear ( 6 januari 2015),Eddy_V ( 6 januari 2015),Liefhebberrob24 (18 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  17. #84
    Geregistreerd
    22 september 2013
    Last Online
    16 maart 2024 @ 23:57
    Berichten
    865
    Discussies
    10
    Thanks
    3.409
    Thanked
    1.497 in 459 posts

    Standaard

    WG, badslippers schrijft het misschien wat cru op, maar ik denk dat hij volkomen gelijk heeft en hij bevestigt de conclusie die je zelf al had getrokken. Schrijf voor je eigen plezier (vanuit intrinsieke motivatie zoals Hemaworst terecht zegt) en blijf eerlijk (daar heeft Mr. IJsbeer absoluut een punt). En om mijn eigen woorden over Dortmund te gebruiken: kwaliteit boven kwantiteit. Daar hebben jij en het forum het meeste aan.

  18. Onderstaande 2 leden hebben Mr Pussy bedankt voor deze bijdrage:

    Eddy_V ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  19. #85
    Geregistreerd
    11 januari 2011
    Last Online
    Vandaag @ 07:52
    Locatie
    lustoord
    Berichten
    4.273
    Discussies
    33
    Thanks
    5.258
    Thanked
    5.745 in 2.240 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemaworst Bekijk bericht
    Wijze Grijze, Vergeet niet dat het grootste deel van de lezende populatie bestaat uit mensen die er voor hebben gekozen zonder IJBF-nick door het leven te gaan. Voor hen is de waarde van je schrijfsels wellicht groter dan voor de geregistreerde meute met dubbele agenda's.
    En dan nog iets, HET KLOPT OOK NOG !
    Hemaworst slaat hier zeker de spijker op de kop want de schrijfsels van het clubje schrijvende beren worden door duizenden beren/medewandelaars gelezen en waarschijnlijk ook verslonden.
    Zelfs dit WijzeGrijze hoekje is al 9500 keer bekeken dus ook gelezen.
    Eigenlijk zegt het aantal Thanks en Nominaties niet zo veel voor het aantal meelezers.
    Het topic algemeen van PCB is al meer dan 100.000 keer bekeken en dat zegt ook al genoeg over de interesse voor de recensies aldaar geschreven.
    Een populaire club zoals b.v. GT (Algemeen) haalt stiekem al bijna het miljoen keer bekeken

  20. Onderstaande 4 leden hebben rob45 bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 6 januari 2015),Eddy_V ( 6 januari 2015),Sjeufke ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  21. #86
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Ik zeg maar zo Wijze Grijze doe wat je moet doen en niet meer en niet minder.
    En heb je echt alle clubs bezocht??
    Ik kan geen stukje over van Goch terug vinden van jou.
    maar dat weet jij naturlijk zelf beter ik heb er even snel over heen gekeken.
    ik nodig jou uit voor 31 januari en jij krijgt van mij een vrijkaartje.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  22. Onderstaande leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  23. #87
    Geregistreerd
    2 juni 2014
    Last Online
    9 maart 2019 @ 21:20
    Berichten
    373
    Discussies
    15
    Thanks
    164
    Thanked
    836 in 212 posts

    Standaard

    Dit is uiteindelijk gewoon natuurlijk verloop van/op een forum, dat zie ik op praktisch elk forum waar ik post of heb gepost.


    WG, dank voor alle bijdragen, ik zou me er verder niet erg druk over maken.

  24. Onderstaande leden hebben Davedv bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  25. #88
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:39
    Berichten
    11.089
    Discussies
    224
    Thanks
    13.055
    Thanked
    17.463 in 6.145 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemaworst Bekijk bericht
    Wijze Grijze, vergeet Badslippers, die is nl. zelf middelpuntvliedende kracht van de nominatie-inteeltbrigade en dus per definitie niet serieus (meer) te nemen.
    Zo is het maar net. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Vóór mij pleit echter dat de orgasmen die bij mij door de inteeltbrigade werden opgewekt vooral in de begintijd van mijn schrijverscarrière tot een lekker gevoel leidden.

    Ik was nieuw en zag al die ijsberen spannende en erotische verhalen vertellen. Zo groen als gras verslond ik die verhalen. Niks had ik meegemaakt en hier schreven ijsberen over FT en anaal. Ik hield me op de vlakte maar diep van binnen wilde ik ook zo schrijven. Mijn eerste bericht was over Wan-Li die in "Villa Vertigo" werkte. Een Aziatische op leeftijd. Drie x ben ik met haar de kamer op geweest en de derde keer fluisterde ze zwoel in mijn oor: "Du kannst in meine Mund spritzen". Alleen van die woorden al spoot ik bijna.

    In die tijd bestond de "Thanks-kittelaar" nog niet en werden alleen nominaties gegeven. Een vreemd verschijnsel wat ik niet helemaal kon duiden. Totdat ik opeens uit het niets gebombardeerd werd tot juryvoorzitter van "DBRvdM". Ik schrok me kapot en dacht dat ik leiding moest geven aan een club hooggeplaatste ijsberen. Langzamerhand kwam ik erachter dat het echter een spelletjes was waarin vooral de humor centraal moest staan. Toch streelde het mijn ego dat mijn recensies in de prijzen vielen.

    Maar na een 2-tal jaren had ik het wel gezien en wilde ik gewoon mijn ervaringen vastleggen in een bepaalde stijl. Dingen die ik in het normale leven anders zou zeggen, kon ik nu tot in het absurde verwoorden. Liefst doorspekt met wat grappen en grollen en vooral grove taal. Een soort uitlaatklep zullen we maar zeggen.

    Net als vele schrijvers voor mij, had ik na 4 jaar het gevoel dat alles wel zo'n beetje besproken en verwoord was. Ik begon ook minder te lezen. Eerst las ik elk bericht. Nu lees ik zeer selectief. Recensies die een grote woordenbrij zijn zonder opmaak, alinea's of gelardeerd met smiley's, lees ik niet eens meer. Daarentegen lees ik nog altijd met plezier de vetes en verwensingen waarin ijsberen hun eigen gelijk en/of superioriteit willen halen. Je druk maken om helemaal niks. Heerlijk. Ik mag dat wel. En zo af en toe wat aandragen om het vuurtje nog wat hoger op te stoken. Nu is het forum voor mij wat de krant vroeger was. Het behoort tot de routine van de dag. Een beetje de koppen snellen en sommige verhalen uitgebreid lezen. En zo lang me dat plezier bezorgt blijf ik dat doen. Thanks en nominaties? Leuk om te krijgen maar geen eerste levensbehoefte.

  26. Onderstaande 7 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 6 januari 2015),De Laef ( 6 januari 2015),Knabbel ( 6 januari 2015),Picasso 1 ( 6 januari 2015),Piet Plezier ( 6 januari 2015),rob45 ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  27. #89
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 01:12
    Berichten
    13.825
    Discussies
    98
    Thanks
    5.268
    Thanked
    10.357 in 4.540 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de duisburg spesjalist Bekijk bericht
    zijn neerwaartse spiraal was de recensie van duisburg ft voor 20 euro in huis 27 en dan nog klagen als koopjes jager over de sessie
    Heeft wel toe bijgedragen dat WG aan het einde van het jaar 36 euro over hield en die nu kan toevoegen aan het jaarbudget voor 2015.

  28. Onderstaande 3 leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    de duisburg spesjalist ( 6 januari 2015),Knabbel ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  29. #90
    Geregistreerd
    1 februari 2011
    Last Online
    20 februari 2024 @ 13:03
    Berichten
    386
    Discussies
    17
    Thanks
    345
    Thanked
    1.427 in 244 posts

    Standaard

    Wat lees ik nu? Gaat onze Wijze Grijze zijn pen neerleggen?
    Toen hij vorig jaar na een zinderende strijd de titel in de wacht wist te slepen schreef ik het volgende:

    Lang leve de koning! Lang leve Wijze Grijze een dikke proficiat van mijn zijde!

    Nu moet mij overigens wel iets van het hart, vanmiddag ben ik benaderd door Mathijs van Nieuwkerk of ik contact met je wilde leggen in verband met een aflevering van DWDD College! Het lijkt me een briljant idee! Ik zie het zoals ze het in de paardensport noemen ANKY effect voor me!
    Ik voorzie een grote toekomst voor jou beste vriend, een man die op de barricades springt voor de hoerenloperij en niet zo´n figuur als Rob Oudkerk die het forum hookers.nl ineens van duizenden bezoekers voorzag! Nee, nee onze koning pakt de zaken veel grootser aan!

    De uitzending zal miljoenen Nederlanders aan de buis gekluisterd houden! Pauschalclubs, Fkk´s en saunaclubs zullen deze dag massaal gesloten zijn en hebben gezamenlijk een kroeg afgehuurd in Venlo om met zijn alle deze uitzending te bekijken! In de reguliere uitzending van DWDD zullen Badslippers, Ace2 en SFL het klootjesvolk vast opwarmen met een paar anekdotes! Nelly Freida één van de gasten in de reguliere uitzending drijft zowat van haar stoel en heeft voor de voorzichtigheid bekend ze met het schaamrood op haar kaken een incontinentieluier aangedaan! Ze legt uit dat de scené in Flodder met Tatjana Simic oooh buurman wat doe je nou er heel anders uit had gezien met de hedendaagse kennis van Wijze Grijze. De Westergasfabriek in Amsterdam was binnen no-time compleet uitverkocht! Er is een speciaal vak voor bekende nederlanders en ijsberen gereserveerd anders konden wij niet eens getuige zijn van deze historische gebeurtenis!

    Sylvie van der Vaart, Sylvana Simons, Tanja Jess, Gigi Ravelli en brave huismoeders Chantal Janssen en Linda de Mol hebben zich aangemeld als studieobject c.q. paspop voor Wijze Grijze. Voor de uitzending diende er nog een kort geding aangespannen door de SGP, die eerst via Kamervragen uitzending probeerde te voorkomen! De rechter wou echter ook weleens weten hoe het kon dat deze Wijze Grijze het zover geschopt had! Via extra journaals worden wij op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in Amsterdam ik zie oma's en brave huismoeders die al 2 dagen voor de Westergasfabriek slapen om de beste plaatsen te bemachtigen om maar niks van dit college te hoeven missen!

    Op de radio bij het voorlezen van de files voelt de beste man die deze taak gegeven is zich een nietsnut, s' middags had er nog nooit zoveel file gestaan maar nu stond er geen eentje tussen vijf en acht uur s'avonds. Heel Nederland moest en zou voor de buis zitten, nog nooit waren er zoveel ziekmeldingen, werden zoveel conducteurs bedreigd omdat de treinen vertraging hadden, hapjes en drankjes voor een gezellige avond vlogen de supermarkten uit het was een complete massahysterie!
    En dan het onvergetelijke moment de tune loopt en vanuit de spotlights verschijnt hij, de wijze grijze man met zijn onafscheidelijke snor!
    Hij draagt een spierwitte badjas, een paar gepoetste slippers, heeft zijn zak nog even laten scheren bij de grimeuse en draagt met trots de van Satanic Surfer overgenomen doornkrans!

    In woorden en termen zoals alleen hij dat kan verteld hij zijn toehoorders over zijn avonturen! De bakvisjes, oma's, huismoeders, milfs, slettenbakken schreeuwen het uit bij het minste of geringste wat onze koning verteld! Toestanden die alleen the beatels, rolling stones of doe maar in onze land eerder voor elkaar kregen! Gerard Joling en Gordon reageren een dag later in RTL Boulevard dat ze na het horen van zoveel lekkers direct hetrosexueel zijn geworden! Onno Hoes wordt de volgende dag op de gevoelige plaat vastgelegd terwijl hij met een tienermeisje tongzoent in een Maastrichts hotel! Alle kijkcijferrecords worden gebroken, de WK finales van 1978 en 2010, de WK finale darts van 2013, de EK finale van 1988 of de inhuldiging van Koning Willem-Alexander ze zijn geen partij voor onze Wijze Grijze!

    Hij krijgt een column in diverse vrouwenbladen Viva, Mijn geheim, Libelle, Margriet en trekt heel de bladenmarkt uit het slop! De telegraaf is compleet uitverkocht op de dagen dat Wijze Grijze zijn column daar in verschijnt! Biologieboeken worden herschreven en gynaecologen worden op bijscholing gestuurd bij de master! Zijn Wijze Grijze sexapproval wordt cultureel erfgoed en voor de Nederlanders net zo normaal als de stelling van Pythagoras!
    Ambtenaren van de burgerlijke stand informeren bij aanstaande echtparen naar de score, mocht deze onvoldoende zijn dan kan er niet getrouwd worden zo wordt opgenomen in de Grondwet! Wijze Grijze struint het land af en geeft lezingen bij grote bedrijven, topmanagers en bankiers worden er op gewezen dat een beetje neuken zo slecht nog niet is!

    Grote merken staan in de rij om hem als reclameobject te gebruiken! Hij verplaatst zich in een gesponsorde Mercedes S-klasse met chauffeur want the best or nothing!
    Speelt de tegenhanger van Jules Deelder en vervangt per direct Bram Moszkowicz in Robijn doet de was bij...natuurlijk Wijze Grijze!
    Fisherman's Friend neemt een nieuwe commercial op waarin we WG snoepjes uit zien delen, hem de club zien verlaten en daarna alle meisjes inclusief de theke in tranen uitbarsten! Sterk Spul!
    Durex en Gillete brengen een specialeWG lijn uit! En van Bommel komt met een speciale slipperlijn op de proppen!
    De KLM meldt zich ook als sponsor ten eerste omdat WG in een week meer hole in ones slaat dan Joost Luiten in zijn hele leven, en ten tweede onder het mom van Cause Related Marketing om WG de mogelijkheid te bieden om ook eens in Thailand, Cuba of Brazilië van bil te gaan!

    Ook in het buitenland is deze massahysterie niet onopgemerkt gebleven! Madonna wil WG per direct als personal trainer! Miley Cyrus wil met WG een potje kogelslingeren en Kim Kardashian sms't allerlei sexy foto's naar WG en vraagt of ie misschien nog tips heeft voor haar seksleven!
    David Guetta, Jan Smit en zelfs BZN herenigd zich en brengt een plaat uit als ode aan Wijze Grijze! De master zelf is inmiddels in Hollywood aangekomen voor besprekingen over het verfilmen van zijn leven! S'avonds gaat hij op stap met Charlie Sheen en Justin Bieber! Premier Rutte belt hem dagelijks voor advies, maar heeft ondanks het openstellen van de grenzen voor Roemeense en Bulgaarse nog steeds geen partner gevonden!

    Wijze Grijze het is je van harte gegund jongen, zo zie je maar deze titel KAN meer verschil maken als het winnen van de Oudejaarsloterij!

    P.S. mocht iemand zich afvragen waar ik ga kijken, ik zit in Venlo in de kroeg bij al die meisjes!

    Zou het dan toch zo zijn dat deze titel je leven voorgoed veranderd?
    Ik persoonlijk heb altijd met veel plezier zijn avonturen gelezen, maar net als ik is ook misschien hij tot de conclusie gekomen dat er meer is in het leven dan op zijn Maaskantjes gezegd hoeren neuken, nooit meer werken!?
    In ieder geval wens ik deze sympathieke talenknobbel de Limburgse evenknie van Ivo Niehe het aller beste toe en hoop hem ooit nog eens tegen te komen! Bedankt voor je onvergetelijke bijdrage aan dit forum!
    I went to school and i was taught that:
    Pussy meant a cat, Sex meant a gender, Bitch is a female dog, Dick was a name, Bang was a sound, Rubber was an eraser, head meant a part of the body, 69 was just a number.
    And then i came across all you dirty bastards and my education was ruined.

  30. Onderstaande 6 leden hebben Iamlonely bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 6 januari 2015),Bluebear ( 6 januari 2015),Kwakje ( 6 januari 2015),Mr Pussy ( 6 januari 2015),Tjeppah ( 7 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  31. #91
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    Gisteren @ 22:00
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.687
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    Leden die willen stoppen met schrijven, stoppen met schrijven... leden die aandacht willen, kondigen aan te denken aan stoppen met schrijven.

  32. Onderstaande 3 leden hebben vrije jongen bedankt voor deze bijdrage:

    Mr Pussy ( 6 januari 2015),too slow ( 9 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  33. #92
    Geregistreerd
    24 mei 2012
    Last Online
    26 juni 2022 @ 10:20
    Locatie
    De Trots van het Zuiden
    Berichten
    1.417
    Discussies
    208
    Thanks
    10.953
    Thanked
    6.521 in 810 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy_V Bekijk bericht
    En dat een uitgebreid verslag soms meteen gevolgd wordt door totale onzin of andere al dan niet relevante informatie...daar zou jij volgens mij eenvoudig boven kunnen staan.
    Nee dus. Daar kan en wil ik niet boven staan. Ik heb zelfs een gruwelijke hekel aan zulke “Trittbrettfahrer”. Dat zijn profiteurs die zich een podium wensen te verschaffen en in de spotlights van iemand anders gaan staan. Maar zelf iets constructiefs bijdragen, ho maar.
    Bedankt voor je steun in de rug.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.IJsbeer Bekijk bericht
    maar laat af en toe eens van je horen. Als je weer eens ergens een brandje blust.
    Je kon het zelf niet weten, maar deze opmerking is wel ERG toevallig. Ik geef hier al een kleine cliffhanger weg: Ik was afgelopen Zaterdag in Oceans en wat maakte ik daar mee? Er waren zelfs getuigen bij! Wacht op m’n verslag

    @Bluebear: jij bent tenminste een van m’n trouwe lezers die m’n bijdragen d.m.v. een thanks veelvuldig waardeerde. Bedankt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boy69 Bekijk bericht
    Anderzijds is het forum niet meer wat het geweest is.
    Clubrecensies en recensies over dames worden in steeds mindere mate geschreven, en het "gezwets", "nietszeggend one-liners" en het "doordrukken van iemands mening" overheerst.
    Exactemundo


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boy69 Bekijk bericht
    Het voetbaltopic, een topic dat in mijn mening is verworden tot forumvulling (al dan niet bewust gevoedt), is hiervan het voorbeeld bij uitstek.

    mij is daardoor de lol in het schrijven helaas vergaan, en beperk ik me tot lezen, waarbij het aantal "bijdragen" dat ik bewust oversla echter groter en groter wordt.
    Dat er een apart voetbaltopic bestaat, waarin wat meer off topic geschreven wordt, is niet erg. Dat weet je van tevoren als je zo’n thread opent. Daarom pleit ik ook voor een apart leuter topic bij elk clubforum. Jammer dat je niet meer schrijft, want zeker jij bent een wandelende DVP info encyclopedie, zoals ikzelf al heb mogen ervaren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hemaworst Bekijk bericht
    Schrijven op een forum zou je m.i. vanuit een intrinsieke motivatie moete doen, omdat je het leuk vindt om belangeloos je kennis en ervaringen me anderen te delen. Ongeacht het aantal bevestigingen dat je vanuit de groep geregistreerde leden krijgt.
    Zo was het idd ooit. Nu erger ik me teveel als ik op een topic klik dat me interesseert en waar dan weer zo’n nietsbijdragende one-liner in staat, die ook gemakkelijk per IM gestuurd had kunnen worden. Ik weet niet of je het al bemerkt had, maar zelfs iets verderop in deze thread - of all places - begint het hier ook al weer. To whom it may concern: stuur me dan GVD een e-mail. Ik zal de admins dan ook vragen een 9-tal totaal niet ter zake doende bijdragen hier te verwijderen of elders aan het kruis te nagelen. Niet in mijn eigen Wijze Grijze Hoekje alstublieft. Laat me hier dan tenminste het topic zuiver houden. Het is toch niet tegeloven

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Plezier Bekijk bericht
    van Goch….
    ik nodig jou uit voor 31 januari en jij krijgt van mij een vrijkaartje.
    Het zou zo maar eens kunnen dat ik dan kom. Ben er idd nog nooit geweest. Ik herinner me HET feestje uit 2013 nog (mag ik zeggen waar en wie je toen was?). Dawasechkeileukman. Maar de rest van je posts hier zal ik laten moven naar je eigen leukste speeltuintje aan de Niederrhein, samen met die van De Dwaze Spellingiresseertmeniet. Je snapt wel waarom. Anders stuur me maar een IM!

    @Iamlonely: Ja, ik herinner me. Die geweldige bijdrage heeft me toen een grijns op mijn gezicht bezorgd waar ik nog de nodige dagen aangezichtspijn van heb overgehouden. Het was niet kien geweest om deze dan in mijn quote topic te plaatsen, maar hij muntte uit in originaliteit. Maar ik denk dat het compromis dat ik hier onder als reactie op Mr Pussy schrijf, me vooralsnog de beste oplossing lijkt. Dus voorlopig zijn jullie me (nog) niet helemaal kwijt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vrije jongen Bekijk bericht
    Leden die willen stoppen met schrijven, stoppen met schrijven... leden die aandacht willen, kondigen aan te denken aan stoppen met schrijven.
    Dus toch narcistisch?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Pussy Bekijk bericht
    Schrijf voor je eigen plezier… kwaliteit boven kwantiteit. Daar hebben jij en het forum het meeste aan.
    Mr Pussy. Timmerman? Alweer de spijker op z’n kop getroffen. Schreef ik tot nu toe over ALLES wat ik in dit milieu bezocht en meemaakte; wellicht is het een goed compromis daar wat selectiever in te worden. Mijn komende bijdragen moeten het dan maar uitwijzen. We shall see.
    Seen it, done it and want it again and again and again.

  34. Onderstaande 6 leden hebben Wijze grijze bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 6 januari 2015),Iamlonely ( 6 januari 2015),Kwakje ( 6 januari 2015),Mr Pussy ( 6 januari 2015),PollekeZuid01 ( 6 januari 2015),Scrotum ( 6 januari 2015)

  35. #93
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    wijze grijze jij mag zeker zeggen waar dat feestje was.
    En de rest natuurlijk ook.
    Het was er ijsberegezellig.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  36. #94
    Geregistreerd
    29 maart 2011
    Last Online
    19 februari 2017 @ 23:18
    Berichten
    817
    Discussies
    12
    Thanks
    2.195
    Thanked
    2.253 in 541 posts

    Standaard

    Tijd om even een bericht van 2013 uit dit topic naar boven te halen ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wijze Grijze Bekijk bericht
    Nog niet gepokt en gemazeld, maar ik verkeer (gelukkig) nog in de "Alice in Wonderland" fase. Ik kan me nog steeds over veel nieuwe dingen verheugen en verbazen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aamu Bekijk bericht
    Zolang je in deze fase zit is het heerlijk. Zelf zit ik er ook nog wel een beetje in, maar realiseer me tegelijkertijd ook dat daar een einde aan gaat komen. Dat wetende probeer ik er juist zo veel mogelijk van te genieten. Dus geniet ze!
    De "Alice in wonderland"-fase is dus ten einde gekomen

    Aan elke verbazing en verwondering komt een eind. Het magische is er en dan af en je kan dezelfde weg niet nog een keer belopen, dus hij blijft ook weg. DE reden dat men vroeger alles beter vond; uiteraard is dat de helft de tijd natuurlijk niet zo. En vandaar dat er een nieuwe generatie zich weer vol kan storten waar de vorige op uitgekeken is. Erg? Nee hoor, er komt wel weer wat anders voor in de plaats, zoals je zelf al aangeeft

    Zie het als wijzer en grijzer worden. Laat het aan de jonge honden over om elk woord te moeten uitspreken. En laat de meer gewogen woorden die je dan een keer vermeldt dubbel tellen.

  37. Onderstaande 2 leden hebben aamu bedankt voor deze bijdrage:

    Mr Pussy ( 6 januari 2015),Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  38. #95
    Geregistreerd
    22 september 2013
    Last Online
    16 maart 2024 @ 23:57
    Berichten
    865
    Discussies
    10
    Thanks
    3.409
    Thanked
    1.497 in 459 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wijze grijze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Pussy
    Schrijf voor je eigen plezier… kwaliteit boven kwantiteit. Daar hebben jij en het forum het meeste aan.
    Mr Pussy. Timmerman? Alweer de spijker op z’n kop getroffen. Schreef ik tot nu toe over ALLES wat ik in dit milieu bezocht en meemaakte; wellicht is het een goed compromis daar wat selectiever in te worden. Mijn komende bijdragen moeten het dan maar uitwijzen. We shall see.
    Yep, en mijn zoon heet Jezus. :wink:

    Klinkt goed, dat plan.

  39. Onderstaande leden hebben Mr Pussy bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  40. #96
    Pietjepik's schermafbeelding
    Pietjepik is offline у меня большой и очень хороший член
    Geregistreerd
    18 juni 2013
    Last Online
    25 augustus 2023 @ 21:35
    Locatie
    Velikiy Ustyug
    Berichten
    1.865
    Discussies
    37
    Thanks
    2.135
    Thanked
    2.027 in 727 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Wijze Grijze stop ermee. Koester wat je geschreven hebt en schrijf af en toe een bericht als je pet goed staat. Laat de illusie varen dat je berichten gelezen worden. Ok, ze worden wel gelezen doch slechts door een handvol ijsberen. Het gros klikt vlug verder als ze de naam Wijze Grijze zien staan en in de behangrollen de welbekende Wijze Grijze sexapproval™ zien opduiken gelardeerd met foto's. En dacht je nou werkelijk dat een nominatie gelijk staat aan "gelezen"? Je weet hoe dat gaat. Iemand nomineert en de rest klikt op "Met citaat reageren" zonder ook maar een letter van je recensie gezien te hebben. "That's Life". Je bent een welbespraakt heerschap met de nodige kennis van zaken maar wat betreft Forum inzicht heb je nog wat noten te kraken.

    Een forum is vluchtig. Mensen komen en gaan. Behalve dan Ace2, Jansen en SFL. Die blijven schrijven totdat ze er bij neervallen of de vellen er langs hangen. Alle anderen zakken weg in de poel van de vergetelheid. W2.
    In ieder mens schuilt het verlangen zich bij de meute onder de aandacht te brengen met als doel opgemerkt te worden om zo een plekje in de maatschappij te veroveren en/of behouden. Radicalen doen dat middels aanslagen en terreurdreiging, anderen hebben sex met tienermeisjes, of pretenderen dat, doen daar vervolgens op een publiekelijk toegankelijk platform verslag van. Dit forum speelt handig in op dat verlangen, hoe meer men hier in detail treed over de opzienbarende perversiteit van de handelingen hoe meer waardering er geuit wordt middels thanks en nominaties. Dit door weinigen als dusdanig herkende/onderkende gedragsmanipulerende aspect van dit forum is dus het instrument bij uitstek om iemand die erkenning of aansluiting zoekt bij een grote groep anoniempjes de mogelijkheid te bieden uit te groeien tot een grootheid met een enorme aanhang. Een soort virtuele sekte zou je kunnen zeggen.

    Maar net als bij de doorsnee sekte geld ook bij participatie op dit forum dat het onvermijdelijke einde reeds een zekerheid is vanaf het prille begin. Als de volgelingen uit verveling of het niet meer slikken van de eindeloos herhaalde retoriek van de sekteleider hun geloof en loyaliteit langzaam beginnen te verliezen dan grijpt de sekteleider in en roept op tot massale zelfdoding zodat hij op het hoogtepunt kan stoppen, geen gezichtsverlies hoeft te leiden in de onverdraagbare ondenkbare omstandigheid dat schaapjes zijn kudde zouden gaan verlaten.

    Daarom is het een prima idee om te stoppen op het moment dat de behoefte tot opgemerkt worden ingevuld kan worden door een andere uitdaging op een ander vlak in het bestaan. Een fris publiek dat graag positief verrast wordt door de inbreng van de nieuwkomer en hem opnieuw van lof en uitingen van bewondering zal voorzien.
    Iemand die ergens vol voor gaat zal zijn inzet immers niet toereikend kunnen verdelen over 2 veeleisende aandachtsgebieden , in ieder geval niet op beide vlakken kunnen excelleren.
    Het is in dat geval beter de kaars uit te blazen dan deze ten overstaan van de ooit zo trouwe volgers langzaam op te laten branden.

    Viel spass en succes bij je nieuwe uitdaging!
    Der mensch ist, was er fickt.......

  41. Onderstaande leden hebben Pietjepik bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze ( 6 januari 2015)

  42. #97
    Geregistreerd
    18 mei 2013
    Last Online
    13 april 2024 @ 09:52
    Berichten
    521
    Discussies
    62
    Thanks
    4.906
    Thanked
    2.482 in 410 posts

    Standaard

    Beste WG,

    Allereerst wil ik je bedanken voor de vele gevatte verslagen en recensies die je de afgelopen jaren bij elkaar hebt geschreven.
    Zelf sta ik nog in mijn ijsbeer kinderschoenen en kan je wel vertellen dat jou berichten tot de meest informatieve behoren voor de beginnende ijsbeer. Schrijfwerk dat correct, informatief, met de nodige humor en zelfspot kan omschreven worden. En dat af en toe ook eens tot nadenken aanzet. (Paushal <> Sauna, ....).

    Op 26 nieuwe berichten over PC-Bochum in 2015 zit ik ook niet te wachten maar toch hoop ik dat je af en toe nog de nodige nieuwtjes hierover aan ons laat weten. Waar het hart van vol is ...
    En hun beste marketing kanaal valt dan ook weg.

    Ik probeer ook een bescheiden bijdrage te leveren aan het forum maar ben niet zo welbespraakt als de grote schrijvers hier maar ik ga er maar vanuit dat er dan voor ieder wel wat te vinden is.

    Bij deze hoop ik dus nog wat sappig geleuter en gevrij van jou in de toekomst te mogen lezen. (Geldt trouwens ook voor de andere beren).

    Hij gaat nog niet naar huis, belange nie belange nie

  43. Onderstaande leden hebben Kwakje bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze ( 7 januari 2015)

  44. #98
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 20:31
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.912
    Discussies
    109
    Thanks
    1.347
    Thanked
    8.698 in 2.635 posts

    Standaard

    Deze racebeer heeft qua levenservaring een stuk minder meegemaakt dan onze Wijze Grijze, maar ik heb de fase die hij hier beschrijft al een eerder zien gebeuren. Niet alleen mensen die clubmoe werden en zich beginnen af te vragen of het nog zin heeft, maar ook mensen die idd schrijfmoe worden: of omdat ze zich afvragen hoe ze nu voor de zoveelste keer iets origineels moeten beschrijven, of juist omdat ze eerst alles lezen, maar door alle "gezever" de echte info missen, een soort informatie-overload, of eerder non-informatie-overload.

    Ikzelf bezoek regelmatig clubs, schrijf er regelmatig wat over, lees ook regelmatig. Sommigen (ik dacht onze psycho-bull) hebben het dan over de regelmaat van een klok maar dat valt tegen, dat verzeker ik je, als je daarnaast nog het geld moet verdienen dat je in de clubs weer uitgeeft en soms letterlijk naar vrije minuten zit te zoeken om toch iets geschreven te krijgen. Ik heb wel geleerd dat "less is more" geen loze kreet is, vooral het stukje "matig" in regelmatig is belangrijk. Schrijf af en toe wat, want daar ben je echt goed in en het zou jammer zijn om alles meteen pats boem af te kappen.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  45. Onderstaande 2 leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    Mr Pussy ( 7 januari 2015),Wijze grijze ( 7 januari 2015)

  46. #99
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Vandaag @ 08:06
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.243
    Discussies
    50
    Thanks
    12.568
    Thanked
    4.351 in 1.819 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toulouse-Lautrec Bekijk bericht
    Zullen we, nu iedereen zijn scheet weer heeft gelaten en die Grijze de aandacht heeft gekregen die hij zo graag wilde, weer overgaan tot de orde van de dag?
    De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet!!!

    f2795804e16daf77cf2aece43b20f3ed_1351166545.jpg
    NEVER UNDERESTIMATE THE SENSE OF THE NON-SENSE.

  47. Onderstaande leden hebben Bluebear bedankt voor deze bijdrage:

    too slow ( 7 januari 2015)

  48. #100
    Geregistreerd
    30 april 2011
    Last Online
    16 april 2024 @ 15:39
    Berichten
    4.702
    Discussies
    353
    Thanks
    5.154
    Thanked
    10.150 in 2.566 posts

    Standaard

    Het is uiteraard je reinste onzin dat WijzeGrijze zal ophouden met schrijven, en dat om plausibele redenen, namelijk de drift richting vrijkaartengewin want al zal de beste man het niet zelve melden zoals in bijna alle clubbezoeken die hij volbracht buiten de Paushallscene waar men voor een vast bedrag de ganse dag alles met tieten dat rondloopt mag neuken zonder meerprijs. Zelden of nooit nam hij in z´n behangrollenberichtgeving de moeite om forum en/of club te bedanken voor de vrijkaart, want voor de goeie orde: entree betaalt ie zelden of nooit. Karrevrachten vrijkaarten ( de reden van z´n Duitse recensies zijn uiteraard de gewonnen Freikarten daar) werden z´n deel, ook z´n Oceans-recensie ontsproot door een gratis entree uiteraard, niet vergeten te thanken en nomineren zoals ie me ooit zelfs vroeg in Freiercafé om een recensie te nomineren om ze onder de aandacht te brengen, hilariteit op alle banken. Nog groter was m´n verbazing (alhoewel, niet echt meer na allerhande geruchten en commentaren hier en daar) dat de hoofdmoderator van Freiercafé me meedeelde dat WijzeGrijze hem aldaar meermaals aanschreef met de wederkerende vraag hem "eindelijk" een vrijkaart voor Haus Panthera te schenken, tjonge toch. Een tiental bezoeken van hem aldaar het afgelopen jaar, telkenmale met een vrijkaart en als ik me niet vergis heeft ie er nog enkele op zak, de schaamte voorbij...Mij kan het niet deren dat men gratis entrees wint, ik win ook graag ns wat, doch moderatoren meermaals aanschrijven terwijl men die club 2 handvol maal heeft bezocht met louter vrijkaarten, tja, erg bedenkelijk en dat staat niet los van de inhoud van z´n schrijfsels...De intrieste "afrekening" met een mokkel en de ongeloofwaardige puntenscores zijn slechts nevenzaak, vrijkaarten, daar draait het hem om bottom line...

    De lachwekkende ponering dat hij zowat alle clubs heeft beschreven is uiteraard schuddebuikend lachwekkend, dit kan worden geinterpreteerd als alle clubs waar vrijkaarten hem ten deel vielen, u kan zelf wel invellen dewelke...Een kleine greep uit het aanbod dus, en sinds bijvoorbeeld GT stopte met vrijkaarten merkt eenieder de terugloop qua berichtgeving daar, ook vanuit WijzeGrijzehoek uiteraard complete radiostilte, logisch, geen vrijkaart...Egal zal u denken? Welneen, het systeem der vrijkaarten is een incentive tot schrijven bij vele schrijvers, laat dat duidelijk zijn, doch het pertinent en consequent niet melden van dankbetuigingen begint ook hen te ergeren, geen enkele club zit te wachten op zulk een lui die telkenmale zonder 1 duit te dokken gans de dag komen vreten/zuipen en dan een dankloos bericht posten met lovende woorden en foto´s en dikke puntenscores om aldoende weer op een goed blaadje te komen richting volgende vrijkaart, een forumschrijven in de voeten schietend fenomeen met WG als absolute uitblinker...Voorts wens ik geen persoonlijke zaken aan te halen want daarvoor heeft hij genoeg bijdrages geschreven die het forum verrijktten, en daarvan dus aktetas, doch de beweegredenen etcetera, laat me niet lachen...De Freiercafé-shite deed wat dat betreft de deur dicht, onbetamelijk is daar nog uitermate eufemistisch...
    ps voor PietPlezier: voor Van Goch moet je hem geen vrijkaart sturen, die heeft ie elders al gewonnen... maar ach, dat kan hem motiveren...
    "... two roads diverged in a wood, and i- i took the one less traveled by,
    and that has made all the difference."
    r. frost

  49. Onderstaande 6 leden hebben satanic surfer bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 7 januari 2015),de duisburg spesjalist ( 7 januari 2015),Mr.IJsbeer ( 8 januari 2015),Picasso 1 ( 7 januari 2015),Piet Plezier ( 7 januari 2015),Toulouse-Lautrec ( 8 januari 2015)

 

 
Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

FKK Artemis 468*60