Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 76 t/m 84 van 84

Discussie: TOP 2000 2014

  1. #76
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Vele uitstekende nummers hoor. Groot artiest. De tijd van toen, muziek werd nog niet overheerst door marketingboys

  2. #77
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:20
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Lijst staat vanaf vandaag ook online: Ik was stomverbaasd en zeer verheugd dat er zowaar drie platen van Editors in stonden. Bij mijn weten wordt de band van Tom Smith NOOIT gedraaid op radio2 ( op 3FM kom je hem vaker tegen), dus dat is een leuke opsteker. Papillion staat zelfs op 352



    Ook een leuke, The Chain van Fleetwood Mac maakt een sprong van 1835 naar 551.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  3. Onderstaande 2 leden hebben Sphinx bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (23 december 2014),trigootje (23 december 2014)

  4. #78
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Ook dit jaar zal Joe Cocker met verschillende nummers in de top2000 staan. Maar Joe is niet meer, overleden aan longkanker op zeventigjarige leeftijd. Veel mooie meeslepende nummers gemaakt.

    Dit blijft mijn favoriet, je mag het eigenlijk geen beattle cover noemen.
    Joe Cocker - With A Little Help From My Friends: http://youtu.be/_wG6Cgmgn5U
    Ja voor mij was Joe ook een groot artiest met de nummers : Summer in the City en Cry me a River deze 2 nummers zullen ook wel zeer hoog staan, in de Top 100 zou ik ze zetten.

  5. #79
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    Lijst staat vanaf vandaag ook online: Ik was stomverbaasd en zeer verheugd dat er zowaar drie platen van Editors in stonden. Bij mijn weten wordt de band van Tom Smith NOOIT gedraaid op radio2 ( op 3FM kom je hem vaker tegen), dus dat is een leuke opsteker. Papillion staat zelfs op 352.
    Ja dat nummer heeft zo'n lekkere "van vroeger"ondertoon, ik wordt alleen zo moe van al dat geren...

    Joe Cocker..Tja, een grootheid maar toch nog nooit een plaat van gekocht.....

  6. #80
    Geregistreerd
    28 oktober 2006
    Last Online
    Gisteren @ 23:20
    Locatie
    Nordschleife
    Berichten
    5.905
    Discussies
    109
    Thanks
    1.346
    Thanked
    8.673 in 2.631 posts

    Standaard

    Ja dat nummer heeft zo'n lekkere "van vroeger"ondertoon, ik wordt alleen zo moe van al dat geren...
    In this light and on this evening, het album waar Papillion opstaat, is door Mark Ellis, bijgenaamd Flood geproduceerd. Flood werkte eerder ook met New Order, U2, Depeche Mode, Erasure en A-ha, dus die jaren 80 look and feel is heel begrijpelijk. Smith klinkt zelfs een beetje als David Gahan. Dat rennen is een leuke gimmick, schijnt volgens Smith iemands leven uit te beelden: je begint alleen, leert steeds meer mensen kennen, wordt van een eenzamer wandelaar/loper/renner een soort kuddedier, maar aan het eind stop je toch weer alleen met rennen. Typisch eigenlijk, je zou het zo met dit forum kunnen vergelijken.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

    "Never break the Chain" - Fleetwood Mac

  7. #81
    Geregistreerd
    26 oktober 2014
    Last Online
    23 juli 2015 @ 19:02
    Berichten
    38
    Discussies
    1
    Thanks
    6
    Thanked
    5 in 5 posts

    Standaard

    Voor mij blijft Queen de N° uno.Heb de groep 15 keer live aan het werk gezien en dat was fantastisch.Maar ik had ook gestemd op Robbie Valentine(megaman),smoke on the water (live)enz.
    Die classic rock blijft mijn ding.

  8. #82
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    [QUOTE=Sphinx;406521] Flood werkte eerder ook met .... U2... [QUOTE]
    Ach ja, U2... Wie weet nog dat ze ooit als klein bandje op Pinkpop waren?
    Mooie jaren volgden, later werd de muziek wat "anders"maar toch wisten ze nog steeds een "snaar te raken"... Echter, de laatste jaren, vele jaren, ik zou al bijna van "decennia" kunnen spreken lijken verpakking en boodschap belangrijker dan de muziek, de klederdracht van de twee "voormannen"werd steeds vreemder.. Met name Bono begint steeds meer op die oude man te lijken die jong wil doen...

  9. #83
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Ach ja, U2... Wie weet nog dat ze ooit als klein bandje op Pinkpop waren?
    Ja, ik geloof dat ik dat nog heel vaag weet als ik zeer diep in mijn geheugen graaf en wat herinneringen probeer op te halen. 1976-1981 waren voor mij de wilde jaren met wilde haren die ik toen nog had. Van de 7 dagen in de week was ik er minimaal 4 redelijk beschonken en de andere 3 zo stoned als een garnaal oftewel "Sex, Drugs, and Rock 'n Roll". Ik begrijp nog steeds niet goed hoe ik die jaren heb overleefd en toch nog fatsoenlijk terecht ben gekomen. Hoewel fatsoenlijk? Als je nu gewoon een ordinaire hoerenloper bent heb je toch ook ergens een pan los liggen en is er op die weg iets goed fout gegaan ! ! !

    "Pinkpop" duurde toen nog slechts 1 dag en wij arriveerden de avond ervoor al in "Geleen" waar in zo'n beetje alle kroegen festiviteiten waren. Die kroegen gingen echter gewoon om 02:00u dicht en dan trokken we met onze slaapzak, een paar flessen goedkope sterke drank en een zeil tegen de eventuele regen naar de poort van het festivalterrein zodat we 's morgens om 09:00 de eersten waren.

    1976 was bloed en bloed heet. Dat herinner ik me nog wel. "The Outlaws" stonden op het programma en van die "Southern Rock" waren we helemaal weg. Vooral omdat die gasten ook van zuipen hielden en de fles "Jack Daniels" op de versterkers hadden staan. Met 3 "Lead Guitars" stonden die gasten naast elkaar en regen de solo's aan elkaar.

    Beginnende bandjes gezien die toen nog redelijk onbekend waren zoals "The Police, Dire Straits, Elvis Costello, Rush (waanzinnig optreden)". Maar ook al iets grotere zoals "The Kinks" en "Manfred Man". Maar goed, van "U2" kan ik me eerlijk gezegd niet zoveel herinneren.

    Volgens vrienden scheen ik in de nacht 3/4 fles "Joseph Guy cognac" soldaat gemaakt te hebben. Voeg daarbij de nodige blikken bier (wat je toen nog gewoon kon meenemen) en je zult begrijppen dat ik 's morgens om 09:00 niet aan de poorten stond te rammelen. Mijn vrienden sleepten me met slaapzak en al het festivalterrein op waar ik eerst mijn roes heb uitgeslapen om vervolgens wakker geschud te worden op de dreunende klanken van de "Michael Schenker" groep. "U2" stond vroeg op het programma en flarden "Sunday Bloody Sunday" heb ik wel voorbij horen komen.

    Jaren '70 was mijn muziekdecennium. Daar zat veel in. Van Punk ("Sex Pistols", gezien in Maasbree in het Mafcentrum) tot Disco ("George Mc Cray"), van "AOR (= Adult orientated Rock, eigenlijk gewoon Classic Rock") ("Journey") tot de bombastische Symphonische Rock ("Yes"). Maar ook onze eigen "Pussycat" met "Mississippi" mogen we niet vergeten.

    We bezochten in die tijd veel concerten. Legendarische concerten die ik toen zag waren van "The Eagles" en "Fleetwood Mac". Die stonden op het toppunt van de roem en hadden zojuist twee super albums afgeleverd. Wie kent ze niet? "Hotel California" en "Rumours". Beiden gezien in Duitsland want dat was toen ook al dichterbij (en goedkoper) dan de Amsterdamse RAI. Zo zie je maar, de weg naar Duitsland kende ik toen al. Kortom, mooie tijd. De tijd waarin ik ben opgegroeid.

  10. Onderstaande 2 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    amigo70 (24 december 2014),Big30 (24 december 2014)

  11. #84
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Ja, ik geloof dat ik dat nog heel vaag weet als ik zeer diep in mijn geheugen graaf en wat herinneringen probeer op te halen. 1976-1981 waren voor mij de wilde jaren met wilde haren die ik toen nog had. Van de 7 dagen in de week was ik er minimaal 4 redelijk beschonken en de andere 3 zo stoned als een garnaal oftewel "Sex, Drugs, and Rock 'n Roll". Ik begrijp nog steeds niet goed hoe ik die jaren heb overleefd en toch nog fatsoenlijk terecht ben gekomen. Hoewel fatsoenlijk? Als je nu gewoon een ordinaire hoerenloper bent heb je toch ook ergens een pan los liggen en is er op die weg iets goed fout gegaan ! ! !

    "Pinkpop" duurde toen nog slechts 1 dag en wij arriveerden de avond ervoor al in "Geleen" waar in zo'n beetje alle kroegen festiviteiten waren. Die kroegen gingen echter gewoon om 02:00u dicht en dan trokken we met onze slaapzak, een paar flessen goedkope sterke drank en een zeil tegen de eventuele regen naar de poort van het festivalterrein zodat we 's morgens om 09:00 de eersten waren.

    1976 was bloed en bloed heet. Dat herinner ik me nog wel. "The Outlaws" stonden op het programma en van die "Southern Rock" waren we helemaal weg. Vooral omdat die gasten ook van zuipen hielden en de fles "Jack Daniels" op de versterkers hadden staan. Met 3 "Lead Guitars" stonden die gasten naast elkaar en regen de solo's aan elkaar.

    Beginnende bandjes gezien die toen nog redelijk onbekend waren zoals "The Police, Dire Straits, Elvis Costello, Rush (waanzinnig optreden)". Maar ook al iets grotere zoals "The Kinks" en "Manfred Man". Maar goed, van "U2" kan ik me eerlijk gezegd niet zoveel herinneren.

    Volgens vrienden scheen ik in de nacht 3/4 fles "Joseph Guy cognac" soldaat gemaakt te hebben. Voeg daarbij de nodige blikken bier (wat je toen nog gewoon kon meenemen) en je zult begrijppen dat ik 's morgens om 09:00 niet aan de poorten stond te rammelen. Mijn vrienden sleepten me met slaapzak en al het festivalterrein op waar ik eerst mijn roes heb uitgeslapen om vervolgens wakker geschud te worden op de dreunende klanken van de "Michael Schenker" groep. "U2" stond vroeg op het programma en flarden "Sunday Bloody Sunday" heb ik wel voorbij horen komen.

    Jaren '70 was mijn muziekdecennium. Daar zat veel in. Van Punk ("Sex Pistols", gezien in Maasbree in het Mafcentrum) tot Disco ("George Mc Cray"), van "AOR (= Adult orientated Rock, eigenlijk gewoon Classic Rock") ("Journey") tot de bombastische Symphonische Rock ("Yes"). Maar ook onze eigen "Pussycat" met "Mississippi" mogen we niet vergeten.

    We bezochten in die tijd veel concerten. Legendarische concerten die ik toen zag waren van "The Eagles" en "Fleetwood Mac". Die stonden op het toppunt van de roem en hadden zojuist twee super albums afgeleverd. Wie kent ze niet? "Hotel California" en "Rumours". Beiden gezien in Duitsland want dat was toen ook al dichterbij (en goedkoper) dan de Amsterdamse RAI. Zo zie je maar, de weg naar Duitsland kende ik toen al. Kortom, mooie tijd. De tijd waarin ik ben opgegroeid.
    PFFFFFFFFFFFFFFFF badslippert ik had niet verwacht dat jij al zo oud bent.
    maar zo oud als je eruit ziet word je toch nooit.
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  12. Onderstaande leden hebben Piet Plezier bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (24 december 2014)

 

 
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Living Room 468*60   FKK Artemis 468*60