Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard Toegankelijkheid Babylon, Elsdorf.

    Toegankelijkheid Babylon, Elsdorf.

    Op 8-9-2012 ben ik mijn vrijkaart gaan vergouden in Babylon te Elsdorf. De afstand naar deze club is iets verder dan ik vooraf had verwacht. Vanaf Eindhoven is het ongeveer 110 km.

    Eenmaal aangekomen, was er achter de club een ruime parkeergelegenheid. Daar hoef je naar mijn idee ook geen aparte invalide parkeerplaats te maken. Als je via de voordeur naar binnen gaat dan moet je wel een kleine drempel op (en dat is niet de laatste.) Als je binnen bent kom je meteen de balie tegen en moet je weer een drempel op. Dat zijn toch al enige hindernissen die je moet nemen voordat je binnen bent.

    Als je dus naast de balie staat….komen de volgende problemen. Deze club heeft drie verdiepingen. Je moet eigenlijk direct naar de kelder om je kleren in een locker te doen. Daar bevind zich ook een sauna. Ik hoefde niet naar beneden te gaan. Ik mocht mijzelf omkleden in een van de twee kamers die op de begane grond is. Wanneer je je hebt uitgekleed kan je een grote handdoek omdoen of in je rolstoel leggen. Op de begane grond heb je een bar, een grote ruimte met bank (in een cirkel.) Daarnaast heb je nog een mogelijkheid om te eten. Het is geen groot aanbod van eten, maar toch goed en ruim voldoende. Ook staan er op de begane grond voldoende mogelijkheden om even met een dame terug te trekken bij een bankje (en dat gebeurt ook!!) Naast de bar heb je een mogelijkheid om naar buiten te gaan. Hiervoor heb je een klein terrasje. Dat ziet er gezellig uit en staan ook verschillende bankjes en tuinstoelen.

    Als je naar boven wilt gaan dan heb je daar 5 kamers en een kino. De dames gaan ook regelmatig de trap op om daar te kijken (vermoed ik zo!!) Daardoor wisselt het aanbod van de dvp’s ook wel goed aan de bar. Maar als je dus met een rolstoel zit is het niet zo heel fijn. Ik had naar mijn idee het gevoel alsof ik niet echt goed contact kon leggen met de dames. Wat wel goed was, was dat de baas en de theke-frau de kamers die op de begane grond was de gehele avond hadden gereserveerd voor mij. Maar toen ik na ruim een uur nog geen keuze had (kunnen) maken, kwam ze naar me toe en vroegen telkens of ik al een keuze had gemaakt. Daardoor voelde ik me wel wat opgelaten en gepushed. Ik had later met verschillende dames een gesprek gehad over wat bij hen wel of niet mogelijk was. Ik vond dat wel zeer divers. Maar niet wat ik zocht en wilde. Uiteindelijk toch een keuze gemaakt met een dame.

    Wat betreft de dames zijn er op de zaterdagavond de meeste (zo is te zien op de site: http://www.saunaclub-babylon.com/ ) De opkomst van mannen viel me ook wat tegen. Als je GT en Happy gewend bent dan zijn ze hier blij als er op een dat hooguit 50 mannen komen, maar ik heb het idee dat dit ook wel lukt. De dames lopen hier naakt rond. Bij veel dames ziet dat er wel SUPER uit!! Verder heb ik alleen op de begane grond kunnen rond kijken, dus heb een aantal dingen mij moeten laten vertellen.

    Wat betreft de rolstoel toegankelijkheid is het hier wel mogelijk om binnen te komen. Maar houd er rekening mee dat je bewegingsruimte zeer beperkt is. Ik zei al tegen deze baas dat wanneer je deze club volledig rolstoel toegankelijk wilt maken je met een lift (waarmee je vrij bent om naar de kelder en naar boven te gaan.) Maar dit zou een kostbare ingreep zijn (toch ook niet onmogelijk.) Ik weet niet zeker of ik ooit nog eens naar deze club terug zal gaan, in ieder geval niet alleen.

  2. Onderstaande leden hebben Jovibeer bedankt voor deze bijdrage:

    Cupido (14 oktober 2012)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

  Babylon 468*60