Magnum:
Ik ga gewoon verder met de verslagen voor de minder validen onder ons.

De afgelopen 2 weken achter elkaar op vrijdag Magnum getest. Hoewel aangegeven wordt dat het bijna allemaal op een etage zich afspeelt is deze club geen club voor mindervaliden verblijvend in rolstoel, maar ook niet echt voor prothesen dragende forumleden.

Het begint al met de ingang. Voordat je bij de receptie bent moet je al ettelijke trappen bestijgen om daar te geraken. Het beste zet je de auto aan de voorkant, daar hoef je enkel een tiental treden te nemen. Na de financiële afwikkeling van de entree en ontvangst van badjassen en dergelijke ga je nog 1 etage verder omhoog op de trap om op de uiteindelijke etage te belanden. Het lijkt dan alles op 1 etage, maar om van de ene in de andere ruimte (hal) te komen moet je constant hoge en lage drempels nemen en soms ook weer enkele treden op en af. Het blijft constant oppassen geblazen. Overigens niet alleen met prothesen, ik heb ook enkelijke ijsberen zonder prothesen een smak zien maken! Ik had soms het gevoel dat sommige dames speciaal op bepaalde plekken gingen zitten om nog wat te beleven op een avond.

Dan heb ik het nog niet gehad over de 3e etage die er ook nog is. Hoewel het daar zeer goed toeven is, is het welhaast onmogelijk hier te geraken, voor rolstoelers al bijna helemaal niet maar ook voor op prothesen lopende mindervaliden niet. Ik was kapot toen ik uiteindelijk boven was. Je moet van de 1e etage naar de 3e etage trappen lopen. Tussen de 1e en 3e etage zijn een aantal slaapplaatsen en omkleedruimten voor de aanwezige dames en beren. En eenmaal op de 3e etage aangekomen kun je met een zeer steile trap nog verder omhoog. De kamers hier zijn wel prachtig en meestal voorzien van een jacuzzi en douches etc. Jasmina nam speciaal daarom ook hier een kamer, zodat ik vooraf en erna mij even lekker kon douchen. Dat kende ze al van mij. Maar op zich is dit haast niet te doen.

De dvp’s waren vaak toch wat schuchter als ze merkten dat je op prothesen loopt. Dit in tegenstelling tot veel andere clubs. Het kan ook te maken hebben dat het relatief donker in de club is, waardoor ze niet eens in de gaten hebben dat je op prothesen loopt en er mee overvallen worden, maar als ze het zagen merkte je toch een soort van hoe moet ik hier nu weer mee omgaan. Het kan overigens ook zijn, dat ik me nog niet echt op mijn gemak voelde. Maar ik zal ook hier de barrière gaan doorbreken. Het zal niet lang meer duren voordat ze me hier ook allemaal kussend komen begroeten, haha!!

Ik denk dat het voor de club haast geen zin heeft om hier nog aanpassingen te doen zodat de club wel rolstoelvriendelijk wordt. De club is er eenvoudig genoeg niet geschikt voor. Goed, op de prothesen is het nog enigszins te doen al komt de club echt nooit in de top 3 van gehandicaptvriendelijke clubs, in de rolstoel zou ik deze club echt afraden.