Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard Saunaclub Gallardo (voorheen Villa Marisol) Hamminkeln

    Ook hier even een verslag voor de mindervalide forumleden. De club is goed bereikbaar. Je kunt de auto voor de ingang parkeren al is er geen speciale parkeerplaats voor mindervaliden. Maar gezien het aantal beren dat er komt zal de afstand van auto naar ingang nooit erg lang zijn. Ik heb jammer genoeg niet gevraagd of er ook ruimtes op de begane grond zijn waar je op de kamer kunt en gebruik kan maken van toiletten en/of douches. Zover ik heb kunnen zien zijn de kamers ofwel naar boven danwel naar beneden en de douches enkel onder. Bij kamer 1 op de eerste etage zit nog wel een aparte badkamer incl toilet en bad. Dat was voor mij voldoende, maar ik kan mij dan ook met prothesen voortbewegen. Aangezien het zeer rustig is in de club is het misschien ook wel mogelijk in de aangrenzende bargedeelte iets te doen met een dame. Het is te hopen dat ze bij de verbouwing wellicht ook aan de mindervalide ijsberen denken, door bijvoorbeeld ook een kamer op begane grond te creeren met een toilet en doucheruimte. Zou mooi zijn, want dan is de club zeker perfect voor iedereen.

    Voor de rest kun je overal heen in de club, ook naar buiten. De loopgedeelten zijn ruim van opzet en ook buiten is alles betegeld en dus goed bereikbaar.

    Ook hier is het personeel verder wel behulpzaam en proberen de dames ook met je mee te denken. Bij Emi zocht ze meteen een kamer waar ik me vooraf nog even kon douchen. De dames hebben er volgens mij verder ook geen remmingen bij het aanzicht van prothesen en of rolstoel.

    Voor gewoon verslag zie Villa Mariso algemeen
    Gr.

    Cupido

  2. Onderstaande 4 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 9 augustus 2012),cath.leen ( 8 februari 2016),Jovibeer (13 augustus 2012),Opa57 ( 9 augustus 2012)

  3. #2
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    11 april 2024 @ 19:31
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Ook ik ben hier twee jaar terug ongeveer geweest. Ik ben het met je eens dat het best toegangkelijk is voor mensen met prothesen of rolstoel. Naar boven waar de kamers waren ben ik toen wel geklommen, geen probleem. Ik denk dat het niet alleen goed zou zijn wanneer er een kamer op de begane grond zou komen, maar ook een locker/kastje waar je dan je spullen in kwijt kan (want die waren toen op de beneden verdieping. Verder kan ik me wel in je verhaal vinden .

  4. #3
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Ja klopt. Eén van die 2 buitenkamers heb ik vorige week bij mijn tweede bezoek aan de Villa opgezocht. Heerlijke sessie overigens met Lorena, maar inderdaad wel warm op de kamer. Maar och een lekker heet standje is nooit verkeerd.

    Het staat me wel bij dat de sauna een flinke drempel had, maar daar moet ook over heen te komen zijn. Inderdaad zou je dan bijna alles op de begane grond kunnen doen. Als ik dan ook nog ergens daar een locker kan krijgen om mijn spullen en prothesen neer te leggen, gaat dat allemaal goed komen. Alleen in de winter zal het wel moeilijker worden als ze dan gesloten zijn. Maar wellicht kunnen zij bij de verbouwing nog eens goed nadenken of ze de mindervaliden bij het plan kunnen meenemen. Een gedeelte waar een kamer, douche en toilet zou zijn en wellicht je ook nog je spullen kunt opbergen zou fantastisch zijn.

    Bij GT zijn ze bijvoorbeeld van plan 2 kamers te maken met daar tussenin een douche en toiletgedeelte speciaal geschikt voor mindervaliden, waar je vanaf 3 kanten in kunt komen. Op het moment dat 1 van de deuren opengemaakt wordt, worden de andere 2 automatisch gesloten. Dus je kunt er vanaf 2 kamers op en ook zonder kamer is de ruimte als invalidetoilet te gebruiken. Nou maar eens hopen dat de plannen van GT ook eens tot uitvoering worden gebracht. Zoiets is wellicht ook in Villa Marisol mogelijk. Zou mooi zijn!!
    Gr.

    Cupido

  5. Onderstaande leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    cath.leen ( 8 februari 2016)

  6. #4
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    VM 6-9-13 en 8-9-13

    Ter aanvulling op mijn eerder berichten met betrekking tot villa marisol het volgende.

    Om met de deur in huis te vallen wil ik allereerst opmerken dat de club nu bijna invalidenvriendelijk genoemd mag worden. Natuurlijk zijn er nog wat dingen ter verbetering en natuurlijk ga ik die ook benoemen, maar ik zie ook diverse pluspunten.

    Allereerst wil ik aangeven dat het personeel zeer behulpzaam is en ook kijkt naar oplossen van problemen zoals die er meteen nog steeds is als je binnenkomt. In eerste instantie werd ik namelijk weer naar beneden gestuurd, terwijl ik mijn rolstoel bij mij had. Maar ik heb vrijdag natuurlijk om mij heen gekeken en zag dat bij de damesomkleedruimte 2 ruimtes waren waar je je kunt omkleden. Eentje wordt gebruikt door de dames en de andere kant vooralsnog niet. Aangezien ik zondag graag in de rolstoel verder ging heb ik gevraagd om in die ruimte een locker te krijgen. Na enige twijfel hielp de thekefrau mij daarmee en kon ik mij daar omkleden en als ik iets nodig had hoefde ik ook niet naar beneden. Een zeer grote winst voor de minder valide ijsberen.

    Dan zijn er eigenlijk nog maar 2 obstakels en dat zijn het trapje tussen het oude en nieuwe gedeelte en het ontbreken van een invalidetoilet- en douche. Het probleem van het trapje tussen het oude en nieuwe gedeelte zou opgelost kunnen worden als ze een gedeelte van de trap langzaam zouden laten aflopen zonder treden. Daar is ruimte genoeg voor. Het probleem van een invalidetoilet en douche is moeilijker op te lossen nu. Weliswaar zijn er in het nieuwe gedeelte meerdere plekken waar je kunt douchen en naar toilet kunt, maar van een beetje privacy is dan geen sprake meer. Ik doe het maar op de GT manier, dus met handoeken op de grond en me maar niets aantrekken van wie er allemaal mee kijkt. En ja, welke club heeft nu wel een invalidetoilet en douche……

    Het personeel is zoals gezegd ook erg behulpzaam. Bijvoorbeeld om in het nieuwe gedeelte te komen of weer terug in het oude gedeelte hebben ze meerdere keren geholpen. En enkele dames vroegen mij om te kunnen helpen en/of ik wellicht wat te drinken wilde.

    Dus al met al ben ik tevreden over de mogelijkheden hier en hoop ik dat er nog iets gedaan kan worden met deze opmerkingen.

    Voor de rest van het verhaal verwijs ik naar villa marisol zelf.
    Gr.

    Cupido

  7. Onderstaande 5 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (11 september 2013),bergm550 (11 september 2013),cath.leen ( 8 februari 2016),LittleJoe (11 september 2013),Quads (11 september 2013)

  8. #5
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Update voor degene die villa marisol willen gaan. Zoals eerder had ik al vermeld dat er eigenlijk nog maar 2 obstakels waren voor mindervaliden. Inmiddels heeft de club een van de obstakels getracht te verhelpen. Bij het trapje tussen het oude en nieuwe gedeelte hebben ze tegenwoordig een oprijplank gelegen, waardoor de mindervaliden in ieder geval zelfstandig van boven naar boven naar beneden kunnen komen en de hulp die geleverd wordt bij het omhoog gaan een stuk lichter is geworden. Er wordt dus wel degelijk geluisterd naar de klanten in deze club. De bazen zijn echter nog niet tevreden en hebben inmiddels een langere oprijplank besteld. De kortere kunnen ze ook buiten gebruiken werd aangegeven. Extra pluspunt voor deze club!!
    Gr.

    Cupido

  9. Onderstaande 2 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    cath.leen ( 8 februari 2016),SAS (29 december 2014)

  10. #6
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    De ervaringen die ik hier beschreven heb gelden inmiddels ook voor Gallardo. Wellicht kan de naam Marisol omgezet worden naar Gallardo. Eigenlijk gelden de hiervoor beschreven toegankelijk voor minder validen nog steeds volledig. Ik blijf er bij dat deze club een van de best toegankelijke clubs is voor mindervaliden. Toevoeging is dat de leiding en medewerkers erg hulpbereid zijn net als van vroeger bij Marisol. Je merkt het al bij binnenkomst. Deuren worden meteen opengehouden, de oprijplank die nodig is om van het oude naar het nieuwe gedeelte te komen wordt al neergelegd terwijl je net binnenkomt. Er wordt regelmatig gevraagd of ik iets nodig hebt. Drank etc. wordt naar je toegebracht, etc. Nee echt, ze doen er alles aan om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken.

    Waar zou de club nog extra op kunnen scoren? Een echte rolstoelvriendelijke toilet en doucheruimte met een beetje privacymogelijkheden. Ik kan me echter voorstellen dat de kosten daarvoor niet opwegen tegen de voordelen van maar een beperkt aan invaliden die de club bezoeken. Maar goed, mochten ze nog een keer een toiletblok gaan verbouwen kunnen ze er wellicht rekening mee houden en kost het niets extra.
    Gr.

    Cupido

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

FKK Artemis 468*60   Living Room 468*60