Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Parksauna Residenz

  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard Parksauna Residenz

    Een van mijn lievelingsdames uit Living Room was verhuisd naar parksauna Residenz en aangezien ik deze club ook wel eens een keertje wilde aanschouwen was een keuze voor deze club een makkelijke. De roem van de club was vooruit gesneld en met name gericht op het eten en het relaxen met mooie ruimtes en veel wellness, niet zo zeer op de dames al werd me vaak verteld dat er relatief veel duitse dames aanwezig zouden zijn en minder Roemeense. Maar ik was er nog nooit geweest aangezien er aangegeven werd dat dit absoluut geen club voor mindervaliden zou zijn. Mijn bezoek zou dus als zo vaak tweeledig zijn, allereerst kijkend vanuit het perspectief mindervaliden (zie informatie voor gehandicapte wandelaars) en anderzijds een gewoon verslag (zie PSR algemeen).

    Ok voor de mindervaliden:
    Vooropgesteld, mij viel de club aangenaam mee. Om te beginnen kun je de auto op 3 meter afstand van de ingang parkeren. Er zijn 2 gehandicapten parkeerplaatsen aanwezig bij de ingang. Met een geasfalteerde weg (geen grindpad of iets dergelijks) is het ook makkelijk naar de ingang te komen. Je komt dan binnen in de benedenruimte alwaar zich de meeste (misschien wel alle) kamers en de omkleedruimte bevinden. Op een paar kleine af- en opstapjes na(die een rolstoelrijder makkelijk kan nemen) kun je hier goed met de rolstoel rijden. Hier bevindt zich o.a. ook een kamer met douche en toilet. Die is natuurlijk geliefd bij de meeste dames, maar wellicht kunnen ze die vasthouden voor een aanwezige mindervalide ijsbeer. Mijn schatje van de dag had er in ieder geval heel slim al rekening mee gehouden voor mij. Zeer attent. Voor minder validen die alleen voor de snelle wip gaan en al weten wie ze willen hebben is dit soms dus al genoeg.

    Ja dan komt het grootste struikelblok van de club, want wil je ook de rest van de club zien zal je omhoog moeten naar de begane grond. En dan moet je dus met de trap omhoog en later weer naar beneden (bijv om geld uit je kastje te halen). Ik heb de mogelijkheid met mijn prothesen naar boven en beneden te komen. Dus dat ging nog, maar puur in de rolstoel is dat een heikel probleem. Er schijnen nog wel mogelijkheden te zijn om buitenom naar de begane grond te komen, binnendoor moet je in ieder geval geholpen worden. Maar vanaf dat moment is dan ook alles op 1 etage te vinden, zonder onoverkomelijke problemen. De bar, het restaurant, het zwembad, de kino, de bioscoop, de buiten zitgedeelten, de lounge, de tv-ruimte (sportkanaal), etc, is allemaal toegankelijk en op een enkele smalle deur na goed te bereiken. De whirlpool ligt wel een stuk hoger, maar met een beetje sterke armen kom je er ook goed bij. Alleen om in de tuin te komen moet je met een trap naar beneden. Toen ik er was werd mij ook verteld dat als je alleen op deze etage wil blijven en niet naar beneden er ook mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld de daad in de kino of bij de sport-tv-ruimte te doen, zij zouden de ruimte voor een half uurtje kunnen afsluiten (behalve als de duitse competitie net aan de gang is natuurlijk). In dat geval hoef je helemaal niet meer naar beneden en heb je toch je privacy. Mocht je daar geen moeite mee hebben zijn er banken genoeg waar je van alles met de dames kunt doen en waar ook van alles op wordt gedaan. Invalidetoilet heb ik er niet gezien, al was er bij de natte ruimte (bij het zwembad) een deur waar de toiletten zouden zijn waar je met de rolstoel goed in kon komen. Ik weet echter niet of je achter deze deur ook meteen bij het toilet kwam of in een ruimte waar de toiletkamers zijn, dus of die werkelijk rolstoelvriendelijk was durf ik niet te garanderen. Voor de rest is de club echt ruim van opzet, brede gangen, bewegingsvrijheid genoeg en zijn er haast geen hoogteobstakels, zolang je dus maar op deze etage blijven kan.

    Het personeel is zeer vriendelijk en proberen je het goed naar de zin te maken. Ook de dvp’s kijken wel even verrast maar hebben er verder geen problemen mee, zover ik heb mogen beleven. Ze komen net als op andere gasten regelmatig even met je praten en ook vragen of je nog wat van plan bent en hebben verder geen remmingen.

    Conclusie:
    Ondanks dat velen mij PSR vanuit gehandicaptenperspectief hebben afgeraden is mij de club 100 % meegevallen en zie ik genoeg mogelijkheden om er een fijne dag aan een bezoek aan deze club over te houden. Wat de club nog zou kunnen doen is een lift tussen benedenruimte en begane grond te realiseren. En wellicht nog een douche (wellicht incl. toilet) speciaal voor de mindervaliden op de begane grond realiseren.
    Gr.

    Cupido

  2. Onderstaande 8 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 9 augustus 2012),bergm550 ( 9 augustus 2012),cath.leen ( 8 februari 2016),gignnl ( 9 augustus 2012),Jack42 ( 9 augustus 2012),Jovibeer ( 9 augustus 2012),rob45 ( 9 augustus 2012),satanic surfer (11 augustus 2012)

  3. #2
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard toegankelijkheid Park Sauna Residenz

    Toegankelijkheid Park Sauna Residence.

    Ik ben nu 3x in deze club geweest. Op zich is deze club makkelijk naar toe te rijden. Mijn eerste advies voor als je aankomt is om of je auto voor de deur te zetten, dat scheelt je weer een oprit bij de helling.

    De eerste twee keer werd er wat geschrokken gereageerd op een beer in een rolstoel. Maar er werd altijd wel vriendelijk gedaan en mocht ik mij omkleden in een van de kamers bij de ingang. Eenmaal de berenvel aan dan ga ik door de entree naar buiten en kan dan via de zijkant naar binnen gaan. Daar is alles gelijkvloers….behalve als je buiten in de tuin wilt zitten want dan moet je toch een paar treden van de trap af.

    Verder is alles wel gelijkvloers en als ik met een dame wil kameren dan ga ik via de deur weer naar de entree….dat is verder goed aan te rijden. Dus daar zie ik geen echte problemen. De dame neemt meestal de trap en zie ik bij de entree.

    Wat mij gisteren opviel is dat er bij de ingang die ik moet nemen aan de zijkant ook een ruime (prive) toilet is, wat goed bruikbaar is voor iemand met een rolstoel. De douches zijn verder ruim maar niet aangepast. Maar ik denk dat als je het vraagt men wel ergens een plastic stoel heeft staan.

    Dus naar mijn idee goed toegankelijk voor beren met rolstoel.

  4. Onderstaande 4 leden hebben Jovibeer bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 (25 augustus 2015),Cupido (25 augustus 2015),de duisburg spesjalist (26 augustus 2015),Don Rudo (22 augustus 2015)

  5. #3
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    He jovibeer bedankt voor jou kijk er op. Er is trouwens al eerder geschreven over psr. Misschien kunnen die worden samen gevoegd
    Gr.

    Cupido

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Babylon 468*60