Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 256
  1. #1
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.629
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.256 in 5.175 posts

    Standaard OS London medaille voorspelling

    http://www.usatoday.com/sports/olymp...al-tracker.htm

    Netherlands plaats 16 6 Goud 4 Zilver 6 Brons 16 totaal

    We gaan dus eindigen op plaats 16 in het medaille klassement, voor de Spanjaarden die op plaats 20 komen en de Belgen op plaats 39.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #2
    Geregistreerd
    23 mei 2006
    Last Online
    8 april 2024 @ 19:34
    Locatie
    omgeving Mechelen, België
    Berichten
    989
    Discussies
    30
    Thanks
    698
    Thanked
    971 in 238 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    http://www.usatoday.com/sports/olymp...al-tracker.htm

    Netherlands plaats 16 6 Goud 4 Zilver 6 Brons 16 totaal

    We gaan dus eindigen op plaats 16 in het medaille klassement, voor de Spanjaarden die op plaats 20 komen en de Belgen op plaats 39.
    Voor de Belgen zouden 4 medailles een verdubbeling zijn want denk dat ze er vorige keer maar 2 hadden. Arm sportland als je het vergelijkt met Nederland.

  3. #3
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    16 april 2024 @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilovethaigirls Bekijk bericht
    Voor de Belgen zouden 4 medailles een verdubbeling zijn want denk dat ze er vorige keer maar 2 hadden. Arm sportland als je het vergelijkt met Nederland.
    Een Nationale Ramp zal het worden voor Belgie, Boonen geen wegkampioen.
    Wel Philippe Gilbert, maar die is met name in Vlaanderen toch minder heilig verklaard dan Tom Boonen (die overigens tweede wordt en daarmee half Vlaanderen in rouw dompelt).
    Maar wat is de waarde van deze site die bij het Turnen Yuri van Gelder in de uitslagen heeft staan (als zevende)

  4. #4
    Geregistreerd
    23 mei 2006
    Last Online
    8 april 2024 @ 19:34
    Locatie
    omgeving Mechelen, België
    Berichten
    989
    Discussies
    30
    Thanks
    698
    Thanked
    971 in 238 posts

    Standaard

    Naast Tia Hellebaut pakten de Belgen ook nog zilver op de laatste dag met onze 4 x 100 m vrouwen. Jammer dat deze ploeg onthoofd werd nadat Kim Gevaert er mee kapte. Nu zal het moeten komen van onze 4 x 400 m mannen die mooi Europees kampioen werden.
    Tia zal zichzelf nog een keer moeten overtreffen want met een seizoensbeste 1.97 m komt ze te kort voor de medailles.

    Als medaillekandidaten hebben we natuurlijk Tom Boonen, zeilster Evi Van Acker, Hans Van Alphen in de tienkamp, de gebroeders Borleé in de individuele 400 m en 4 x 400 m en dan nog een paar judoka's. Ik hoop natuurlijk dat ook Kim Clijsters haar oude niveau nog een laatste keer haalt, maar ik geloof niet echt dat ze een medaille kan halen. Is wel degene die ik het meest een medaille zou gunnen, als bekroning voor haar carriere.

    Als ik er eentje een sleutel laat halen, laat het dan maar een van onze zwarte parels zijn, Anne Zagre of Elodie Ouedraogo.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    http://www.usatoday.com/sports/olymp...al-tracker.htm

    Netherlands plaats 16 6 Goud 4 Zilver 6 Brons 16 totaal

    We gaan dus eindigen op plaats 16 in het medaille klassement, voor de Spanjaarden die op plaats 20 komen en de Belgen op plaats 39.
    Even gokken:
    Nederland haalt medailles op zwemonderdelen, judo en paardrijden? Spanje op balsporten, roei/boot onderdelen en taekwondo? En België op atletiek?

  6. #6
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard

    Kunnen we met deze uitslag een vrijkaart verdienen in London ?

    Mijn verwachting was 6 x goud en 4x zilver met 5x brons maar ik ben bang dat hier hetzelfde gebeurt als met het voetbal en de tour : dus ga ik nu voor minder.

    2012 is een sportief slecht jaar voor Nederland Zowel met het voetbal als de Tour zal ook hier weer een tegenvaller worden voor Nederland

    We gaan vaak net naast de medailes pakken dus plaatsen 4 en 5 zijn goed voor ons.

    Nederland 2x goud
    Nederland 3x Zilver
    nederland 5 x brons

    Goud en zilver voor paardrijden,Watersport,Hockey,zemmen en roeien.
    Brons voor judo en balsporten,zwemmen,baanwielrennen.

    Belgie 1x brons

    Helaas zal er ook nog geweld,grote brand en misschien nog een aanslag plaats vinden
    Laatst gewijzigd door Jansen; 23 juli 2012 om 22:02

  7. #7
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.629
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.256 in 5.175 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Even gokken:
    Nederland haalt medailles op zwemonderdelen, judo en paardrijden? Spanje op balsporten, roei/boot onderdelen en taekwondo? En België op atletiek?
    Lijkt weer op een kwis , de OS voorspel de medailles kwis!

    Meeste medailles haalt NL bij zwemmen denk ik (4*100m vrij bij de dames bijna zeker goud), maar judo en paardrijden (spring en dressuur) zullen ook medailles gehaald worden. Hockey ook altijd goed voor 1-2 medailles, zeilen maar vraag me niet welke klasse. Marianne Vos uiteraard, atletiek en turnen met wat geluk ook een medaille. Beach volley en BMX???

    Zetten we de lijn van de vorige OS door halen we 12-18 medailles, zetten we de EK-Tour lijn door minder dan 8 .

    De Nederlandse handbalsters hadden naar London moeten gaan maar ja die werden een beetje geflikt door ... .

    Spanje was in het verleden goed in Atletiek met name de 1500m bij de mannen. Handbal, basketbal ook wel en hockey wie weet. Voetbal natuurlijk ook. Maar roeien? Denk dat NL een grotere roeitraditie heeft.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Spanje was in het verleden goed in Atletiek met name de 1500m bij de mannen. Handbal, basketbal ook wel en hockey wie weet. Voetbal natuurlijk ook. Maar roeien? Denk dat NL een grotere roeitraditie heeft.
    Voor kanovaren en zeilen heeft Spanje 2 maal goud behaald en 3 maal zilver bij de laatste zomer OS
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanje_...merspelen_2008

    Nederland heeft op dit soort type onderdelen 1 maal goud en 3 maal zilver behaald bij de OS van 2008
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederla...merspelen_2008

    Wat traditie betreft zou het best wel kunnen, heb niet gecheckt wat er allemaal eerder gewonnen werd.

  9. #9
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.629
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.256 in 5.175 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Voor kanovaren en zeilen heeft Spanje 2 maal goud behaald en 3 maal zilver bij de laatste zomer OS
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanje_...merspelen_2008
    Yep maar kanovaren en zeilen is wat anders dan roeien. Bij het Roeien deed NL het altijd wel redelijk (rienks en florijn Seoul goud, Holland acht Atlanta goud, Mexico skiff Jan Wienesse goud etc), kano varen tellen we niet mee. Nou ja ene Mieke Jaapies in de pre-historie (dat ik zo iets stompzinnigs onthoud en dat zonder google !)

    Wildwater kano is dacht ik ook Olympisch, benieuwd waar ze dat houden, zal wel een aangelegde baan zijn net als in München waar het demonstratie sport was.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  10. #10
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    hmm lekker positief weer, aanslag, brand en ikke zit op 25 juli in het vliegtuig naar londen

  11. #11
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    http://www.usatoday.com/sports/olymp...al-tracker.htm

    Netherlands plaats 16 6 Goud 4 Zilver 6 Brons 16 totaal

    We gaan dus eindigen op plaats 16 in het medaille klassement, voor de Spanjaarden die op plaats 20 komen en de Belgen op plaats 39.
    Waarom vermelden dat jullie meer medailles halen dan de Spanjaarden? Is de verloren WK finale nog steeds niet verwerkt?
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  12. #12
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
    Ik kan me wel herinneren dat er een Kees Roeiboot eens meegedaan heeft
    Typisch zo'n beer uit de periode 2004-2009

  13. #13
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.629
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.256 in 5.175 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
    Ik kan me wel herinneren dat er een Kees Roeiboot eens meegedaan heeft ( Barcelona op het meer van Bajones ) deze man roeide de verkeerde richting is maar kwam niet als laatste aan dat was een Belg die hem achterna vaarde.
    Kees was toch een Spanjaard? Die roeide met navi (een waterkaart) maar ja die had je toen nog niet, hij roeide tegen de stroom in weet ik nog wel.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  14. #14
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.629
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.256 in 5.175 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAUL7 Bekijk bericht
    Waarom vermelden dat jullie meer medailles halen dan de Spanjaarden? Is de verloren WK finale nog steeds niet verwerkt?
    Om deze reactie van jou uit te lokken . Het verlies van 1974 en 1978 is inmiddels verwerkt!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  15. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (23 juli 2012)

  16. #15
    Geregistreerd
    12 juni 2006
    Last Online
    26 juli 2023 @ 17:56
    Berichten
    4.123
    Discussies
    1003
    Thanks
    603
    Thanked
    432 in 287 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Om deze reactie van jou uit te lokken .
    Zoveel mensen, zoveel meningen...
    ILUSIÓN ES MI CAMINO, VICTORIA MI DESTINO!

    Sueña como si fueras a vivir para siempre, vive como si fueras a morir hoy!

  17. #16
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Wrijf het er maar lekker in, Raul . Zonder Nadal en Samuel Sanchez zullen we helaas alvast twee potentiële medailles mislopen.

  18. #17
    Geregistreerd
    24 februari 2006
    Last Online
    11 maart 2024 @ 23:57
    Locatie
    3e planeet van ons zonnestelsel
    Berichten
    1.939
    Discussies
    14
    Thanks
    278
    Thanked
    506 in 162 posts

    Standaard

    De in mijn ogen wat overdreven nationalistische uitstraling die blijkbaar om zo'n sportevenement moet hangen heb ik nooit zo begrepen , vooral amerika heeft daar een handje van , dat overdreven met die vlag lopen bij een medaille ja leuk pfffff .
    hoeveel medailles nederland haalt zal mij een zorg zijn ik hoop meer dat FEDERER eindelijk zijn gouden plak haalt in het enkelspel en niet omdat hij zwitser is maar omdat ik hem gewoon een prachtige tennisser vind .
    Give me control of a nation's money supply and i care not who makes it laws
    mayer rothschild , private banker
    rookworst zonder r is ook worst ,

  19. #18
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Berichten
    41.719
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    De in mijn ogen wat overdreven nationalistische uitstraling die blijkbaar om zo'n sportevenement moet hangen heb ik nooit zo begrepen , vooral amerika heeft daar een handje van , dat overdreven met die vlag lopen bij een medaille ja leuk pfffff .
    hoeveel medailles nederland haalt zal mij een zorg zijn ik hoop meer dat FEDERER eindelijk zijn gouden plak haalt in het enkelspel en niet omdat hij zwitser is maar omdat ik hem gewoon een prachtige tennisser vind .
    Ja, inderdaad leuk allemaal maar uiteindelijk gaat het om de vrijkaarten , centen dus.
    En doen die het nog wel voor "hun land". Ja, en dan nog over doping beginnen ..... kortom weer veel kijkplezier

    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  20. #19
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 04:37
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.629
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.256 in 5.175 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CLUBSPORT Bekijk bericht
    ik hoop meer dat FEDERER eindelijk zijn gouden plak haalt in het enkelspel en niet omdat hij zwitser is maar omdat ik hem gewoon een prachtige tennisser vind .
    Wordt op Wimbledon gespeeld zo begrijp ik en dan zal die wel een kans hebben .

    Vind dat tennis trouwens niet op de OS thuis hoort, met al die grand slam tornooien en davis cup krijgt die wat suffe sport toch al te veel aandacht. Jammer dat Baseball niet meer Olympisch is dat is veel leuker om naar te kijken.

    Had wel verwacht dat in Londen cricket een demonstratie sport zou zijn, de meest slaapverwekkende sport waar je noot wie weet gewonnen heeft als je de uitslag hebt gehoord .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  21. #20
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Berichten
    41.719
    Discussies
    4592
    Thanks
    46
    Thanked
    14.442 in 8.520 posts

    Standaard

    Eigenlijk vind ik dat Pelota wel op de spelen gespeeld kan worden. Winnen die Spanjaarden ook weer eens wat tegen bijvoorbeeld Friesland
    Of zal ook hierin de VS zegevieren. Is korfbal niks ?
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  22. #21
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    16 april 2024 @ 12:59
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.923
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAUL7 Bekijk bericht
    Waarom vermelden dat jullie meer medailles halen dan de Spanjaarden? Is de verloren WK finale nog steeds niet verwerkt?
    Ik zeg het anders, de Spanjaarden willen steeds dat voetbalgedoe winnen omdat ze op de Olympische Spelen zo weinig binnen halen. En da's om de vier jaar, zo'n voetbaltoernooitje heb je al om de twee jaar en stelt dus eigenlijk veel minder voor.

  23. #22
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Ik zeg het anders, de Spanjaarden willen steeds dat voetbalgedoe winnen omdat ze op de Olympische Spelen zo weinig binnen halen.
    Ik zeg het anders, de Nederlanders willen met de OS goed scoren omdat ze met dat voetbalgedoe zo weinig binnen haalden
    Bij de OS van 2008 had Spanje overigens 18 medailles, 2 meer dan Nederland dus . Vanaf de spelen van 1992 in Barcelona is het aantal olympische medailles voor Spanje wel redelijk geweest: 22-17-11-19-18. Dit ging gepaard met steeds betere prestaties van het voetbalgedoe want ook daarmee werd voordien weinig binnen gehaald.

  24. #23
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Eigenlijk vind ik dat Pelota wel op de spelen gespeeld kan worden. Winnen die Spanjaarden ook weer eens wat tegen bijvoorbeeld Friesland
    Of zal ook hierin de VS zegevieren. Is korfbal niks ?
    Pelota is een Baskische sport wat zowel door Spaanse als Franse Basken veel wordt gespeeld. Deze sport is te regionaal. Olympische sportonderdelen moeten wel een internationaal karakter hebben lijkt me.

  25. #24
    Geregistreerd
    23 mei 2006
    Last Online
    8 april 2024 @ 19:34
    Locatie
    omgeving Mechelen, België
    Berichten
    989
    Discussies
    30
    Thanks
    698
    Thanked
    971 in 238 posts

    Standaard

    Ja en ging ook gepaard met de komst van dokter Fuentes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Ik zeg het anders, de Nederlanders willen met de OS goed scoren omdat ze met dat voetbalgedoe zo weinig binnen haalden
    Bij de OS van 2008 had Spanje overigens 18 medailles, 2 meer dan Nederland dus . Vanaf de spelen van 1992 in Barcelona is het aantal olympische medailles voor Spanje wel redelijk geweest: 22-17-11-19-18. Dit ging gepaard met steeds betere prestaties van het voetbalgedoe want ook daarmee werd voordien weinig binnen gehaald.

  26. #25
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 00:30
    Berichten
    13.824
    Discussies
    98
    Thanks
    5.267
    Thanked
    10.355 in 4.539 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilovethaigirls Bekijk bericht
    Ja en ging ook gepaard met de komst van dokter Fuentes
    Die arts is inderdaad een Spanjaard, zijn klanten daarentegen waren van internationaal allooi . Of ging Eddy Merckx soms alleen maar bij Belgische dokters langs

 

 
Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Living Room 468*60