Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 206
  1. #1
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:46
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.630
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen verbiedt roken in kroegen

    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...-kroegen.dhtml

    In alle kroegen in de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen is roken eind dit jaar vrijwel zeker verboden, zelfs met carnaval. Kroegen kunnen zich niet langer als rokersclub presenteren en ook bij feestjes van particulieren in een horecagelegenheid is het verboden een sigaret of sigaar op te steken.

    De nieuwe rood-groene regering van de deelstaat, die grenst aan Nederland, is dinsdag tijdens haar eerste vergadering met een wetsvoorstel daarover akkoord gegaan. Dat meldde de regionale publieke omroep WDR.
    http://www1.wdr.de/themen/politik/ni...gesetz113.html

    Keine Raucherklubs mehr, keine Ausnahmen für den Karneval, alle Gaststätten vollkommen rauchfrei: Das rot-grüne Kabinett hat am Dienstag (26.06.2012) ein verschärftes Nichtraucherschutzgesetz beschlossen. NRW wird damit neben Bayern und dem Saarland den strengsten Nichtraucherschutz in Deutschland haben.
    Geen idee of een club formeel als een horeca gelegenheid geldt maar de wetgeving gaat verder dan alleen horeca:
    Zudem darf in Sport-, Kultur- und Freizeiteinrichtungen, explizit auch in Spielhallen und Spielbanken, kein Raucherraum eingerichtet werden.
    Lijkt me niet dat een Sauna club niet onder deze wet zal vallen. Of de clubs er zich wat van aantrekken blijft natuurlijk de vraag.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #2
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Of de clubs er zich wat van aantrekken blijft natuurlijk de vraag.
    Als ik me niet vergis hangt er bij de ingang bij LR een plakaat/sticker "verboden te roken".

  3. Onderstaande leden hebben MichelJ bedankt voor deze bijdrage:

    Boy69 (26 juni 2012)

  4. #3
    Geregistreerd
    22 januari 2010
    Last Online
    15 januari 2024 @ 21:34
    Berichten
    705
    Discussies
    7
    Thanks
    652
    Thanked
    601 in 214 posts

    Standaard

    Als het zo is, dan is het een verademing

    M
    Bruine beer

  5. Onderstaande 2 leden hebben masseurke bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (26 januari 2013),T&A Addict (26 juni 2012)

  6. #4
    Geregistreerd
    22 april 2012
    Last Online
    29 maart 2023 @ 09:09
    Berichten
    654
    Discussies
    58
    Thanks
    375
    Thanked
    371 in 176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masseurke Bekijk bericht
    Als het zo is, dan is het een verademing

  7. #5
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:56
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    gelukkig heb ik die discussie hier nog nooit gezien......
    Een uurtje is ook maar een uur...

  8. #6
    Geregistreerd
    30 mei 2011
    Last Online
    20 januari 2024 @ 10:42
    Locatie
    Te dicht bij GT ,maar oh zo ver weg de laatste tijd
    Berichten
    262
    Discussies
    7
    Thanks
    690
    Thanked
    91 in 57 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    gelukkig heb ik die discussie hier nog nooit gezien......
    Denk dat het ook de laatste keer is dat we er hier iets over lezen.
    Laatst gewijzigd door hp001; 26 juni 2012 om 22:01 Reden: Hakzinan
    Kiss my schermafbeelding

  9. #7
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:46
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.630
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    gelukkig heb ik die discussie hier nog nooit gezien......
    Dat kan ook niet want het wetsvoorstel is vandaag aangenomen.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  10. #8
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:56
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    discussie ging destijds ook (deels) over het feit of een (FKK) club nou wel of geen openbare gelegenheid was etc etc etc... Gedachte is dus dezelfde, uitkomst wellicht niet.

    https://www.ijsberenforum.com/forum/...ighlight=roken
    Een uurtje is ook maar een uur...

  11. #9
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:46
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.630
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Toen ging het erom hoe de clubs met de toenmalige wetgeving omgingen. Vraag is nu wat er gaat gebeuren als de nieuwe wetgeving ingaat.

    Uiteraard zal de nieuwe wetgeving een verschil maken anders zou deze er ook niet gekomen zijn.

    Bedankt voor de link van de oude discussie.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  12. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    uurtje (26 juni 2012)

  13. #10
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:56
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    bedankt voor het min of meer herhalen van mijn woorden
    Een uurtje is ook maar een uur...

  14. #11
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:46
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.630
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    bedankt voor het min of meer herhalen van mijn woorden
    Geen dank.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  15. #12
    Geregistreerd
    24 mei 2012
    Last Online
    26 juni 2022 @ 10:20
    Locatie
    De Trots van het Zuiden
    Berichten
    1.417
    Discussies
    208
    Thanks
    10.953
    Thanked
    6.521 in 810 posts

    Standaard

    Ik ben helemaal voor. Wat dat betreft zijn de tijden gelukkig veranderd. Ik vind wel dat de mogelijkheid moet bestaan om in een etablissement een separate rokersruimte te creëren. Dit zou de uitbater zelf moeten mogen beslissen. De hoofdruimte moet in ieder geval rookvrij blijven. Wil je roken, ga dat dan even elders doen en kom er dan weer gezellig bij.
    Seen it, done it and want it again and again and again.

  16. #13
    Geregistreerd
    19 oktober 2011
    Last Online
    20 juni 2016 @ 11:09
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    899
    Discussies
    21
    Thanks
    672
    Thanked
    821 in 333 posts

    Standaard

    Gaan ze dat echt controleren dan.

    Ik zie de rookpolitie al alle plekken afschuimen.
    Eerst belletje drukken en dan naar binnen of komen ze als burger dan.
    In dat geval kun je ze vast wel paaien met de club stunner om het ok stempel te krijgen.
    Moet je ook weer niet te veel van dat soort tenten aandoen op een dag want dan trek je het niet en gaat misschien moeders de vrouw ook klagen.

    Als de polizei langskomt moeten die ook eerst belletje drukken en in die tijd kun je alle peuken en asbakken weg-mof-felen.

    Maar ik ben voor rookvrij alleen gaan de rookberen en rookdames dan wel weer samenklitten in aparte rookruimtes, daar moet dan nog iets op worden verzonnen.

  17. #14
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 09:10
    Berichten
    11.086
    Discussies
    224
    Thanks
    13.050
    Thanked
    17.456 in 6.142 posts

    Standaard

    In mijn toekomstige saunaclub "Golden Slippers" geldt:

    Als u niet rookt, laat ik geen scheet!

  18. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Yahoe ( 4 mei 2013)

  19. #15
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    de laatste slewt als een lul op ene drumstel, met een kutgeluid.....sigaretten stinken, scheten laten is zo ongever wa mannen zeggen als ze in ene saunaclub zijn, laat da praten maar over aan de dames...met hun rookwolken die stinken en je op afstand houden

  20. #16
    Geregistreerd
    24 mei 2012
    Last Online
    26 juni 2022 @ 10:20
    Locatie
    De Trots van het Zuiden
    Berichten
    1.417
    Discussies
    208
    Thanks
    10.953
    Thanked
    6.521 in 810 posts

    Standaard

    @Badslippers:

    en deze spreuk komt op de WC's te hangen

    Gooi geen peuk in onze pisbak, anders pis ik in jouw asbak

    Wijze Grijze
    Hoofd P&O
    Golden Slippers
    Seen it, done it and want it again and again and again.

  21. Onderstaande 3 leden hebben Wijze grijze bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (27 juni 2012),Boy69 (27 juni 2012),Goedemorgenallemaal (30 november 2012)

  22. #17
    Geregistreerd
    31 januari 2012
    Last Online
    17 oktober 2021 @ 06:49
    Locatie
    vlak over de grens, NRW
    Berichten
    174
    Discussies
    8
    Thanks
    39
    Thanked
    204 in 90 posts

    Standaard

    Een club geldt als een normaal horeca. Men kan nu volgens de nieuwe wet niet meer de gehele club als een "Raucherclub" bestieren. Maar separate rokersruimtes is nog mogelijk.

    Ik hou niet van roken en ik heb ook in mijn plekje in NRW deze regering gekiezt. Maar dat vind ik nu een soort van deugd-terrorisme! After sales met mijn draga zonder sigaretje - ondenkbaar! Gelukkig ligt mijn liefste club in Nedersachsen vlak bij.

    "Deutsch sein, heißt eine Sache um ihrer selbst willen zu übertreiben."

  23. #18
    Geregistreerd
    7 november 2005
    Last Online
    22 februari 2024 @ 00:41
    Berichten
    3.134
    Discussies
    30
    Thanks
    3.339
    Thanked
    4.261 in 1.566 posts

    Standaard

    Vanaf 1 juli 2012 zijn sigaretten,sigaren en pijpen verboden in nrw....
    Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.

  24. #19
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:19
    Locatie
    Close 2 Paradise
    Berichten
    2.395
    Discussies
    58
    Thanks
    2.496
    Thanked
    2.244 in 707 posts

    Standaard

    Zou super zijn als je weer eens rookvrij kunt viespeuken.
    Enkel in NL houdt niemand zich aan het rookverbod, in BE, FR, UK etc wordt het wel keurig nageleefd.
    Maar goed, hopelijk komen er voor de rokers wel aparte bunkers in/naast de saunaclub.
    Laatst gewijzigd door Admin; 27 juni 2012 om 09:45 Reden: verwijzing

  25. #20
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Last Online
    11 augustus 2022 @ 17:04
    Berichten
    768
    Discussies
    13
    Thanks
    451
    Thanked
    264 in 174 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Lijkt me niet dat een Sauna club niet onder deze wet zal vallen. Of de clubs er zich wat van aantrekken blijft natuurlijk de vraag.
    Een van de voorwaarden van de vergunning van PT Gelsenkirchen is dat de club rookvrij is. Rokers worden naar buiten gestuurd.

    Dit geldt dus al een tijdje en de club houdt zich eraan.

    Groeten,

  26. #21
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Last Online
    16 maart 2024 @ 16:17
    Berichten
    1.866
    Discussies
    23
    Thanks
    1.963
    Thanked
    2.437 in 664 posts

    Standaard

    Ze zullen er toch wel wat op vinden. Ik ben geen roker , maar praktisch alle dames roken en bij een rookverbod zal de spoeling weleens dun kunnen worden. Het lijkt me niet sfeerverhogend als de dames steeds samen in een rookbunker gaan staan roken. Een sigaret hebben die meiden nodig in dit vak. Persoonlijk hoop ik dat de saunaclubs eronderuit komen. Een betere afzuiging strekt wel tot aanbeveling, maar dat zeggen we al zo lang.

  27. Onderstaande leden hebben bosbeer bedankt voor deze bijdrage:

    masseurke (27 juni 2012)

  28. #22
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Hoe groot is het probleem eigenlijk? In GT en LR kan ik me de rookoverlast goed voorstellen. In PHG en VV heb je de keuze om in het rokersgedeelte of in het rookvrije-gedeelte te verblijven, maar de meeste niet-rokers willen graag tussen de rokers zitten .

    In het Frankfurtse heb je vrijwel geen last van rook; Mainhattan heeft een speciale rookruimte, Sharks heeft een hoog gebouw waar de rook omhoog trekt en goed afgezogen wordt en ook in World (grootste gedeelte rookvrij) en Oase heb je nauwelijks last van rook.

    Ook in GD geen last van overmatige rook

  29. #23
    Geregistreerd
    22 januari 2010
    Last Online
    15 januari 2024 @ 21:34
    Berichten
    705
    Discussies
    7
    Thanks
    652
    Thanked
    601 in 214 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosbeer Bekijk bericht
    Ze zullen er toch wel wat op vinden. Ik ben geen roker , maar praktisch alle dames roken en bij een rookverbod zal de spoeling weleens dun kunnen worden. Het lijkt me niet sfeerverhogend als de dames steeds samen in een rookbunker gaan staan roken. Een sigaret hebben die meiden nodig in dit vak. Persoonlijk hoop ik dat de saunaclubs eronderuit komen. Een betere afzuiging strekt wel tot aanbeveling, maar dat zeggen we al zo lang.
    Ik heb van de afzuiging geen klagen, alleen die tanjes van Xenia zijn wat lastig soms... Soit, back to topic; ik stelde me gisteren ook reeds de vraag wat de popjes gaan doen zonder hun stickies. Dat zou wel eens een probleem kunnen worden. Als ze in een rookhok gaan samentroepen heb je helemaal gerookt vlees aan de spies!

    Zeker in GT vind ik het roken vaak storend, vervelend, want GT is net mijn favo cluppie!

    Gegroet,
    M
    Bruine beer

  30. #24
    Geregistreerd
    22 januari 2010
    Last Online
    15 januari 2024 @ 21:34
    Berichten
    705
    Discussies
    7
    Thanks
    652
    Thanked
    601 in 214 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelJ Bekijk bericht
    In GT en LR kan ik me de rookoverlast goed voorstellen. In PHG en VV heb je de keuze om in het rokersgedeelte of in het rookvrije-gedeelte te verblijven, maar de meeste niet-rokers willen graag tussen de rokers zitten .
    Mja, omdat zich net daar 't vertier en plezier afspeelt (In PHG dan toch). Maar vind het rookgedeelte in PHG nog erger dan de volledige rookbar in GT.

    Ben geen roker, als ik na veelvuldig douchen in de club vervolgens in mijn auto naar huis aan 't rijden ben, dan ruik ik vaak nog sigarettenrook aan mijn huid. Das nu net het enige nadeel dat ik ondervind aan 't clubbezoek, maar neen; ik ga het er absoluut niet voor laten!

    Gegroet,
    M
    Bruine beer

  31. #25
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:46
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.630
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichelJ Bekijk bericht
    Hoe groot is het probleem eigenlijk? In GT en LR kan ik me de rookoverlast goed voorstellen. In PHG en VV heb je de keuze om in het rokersgedeelte of in het rookvrije-gedeelte te verblijven, maar de meeste niet-rokers willen graag tussen de rokers zitten .
    "Probleem" is dat men (Rood/Groen in NRW) de wetgeving behoorlijk aan wil scherpen en geen uitzonderingen meer wil toestaan. Je hebt gelijk dat in veel clubs met een hoog plafond en goede lucht verversing het probleem niet zo groot is. Geldt ook voor PSR en ACA.
    Met de nieuwe wet zou geen enkele uitzondering worden toegelaten en zou je dus nergens binnen een club meer mogen roken. Dat gaat wel ver. Ik zie in de winter niet zo snel alle rokende dames en gasten in de vrieskou buiten staan om te roken maar dat zou wel het gevolg zijn.

    Maar zeker in de winter in de bar van GT, PHG en LR is het eigenlijk niet uit te houden. Het bekende punt wat al veel meer is opgemerkt.

    Zie ook:
    http://www.derwesten.de/politik/rot-...id6812508.html
    NRW plant ein generelles Rauchverbot ohne Ausnahmen in Gaststätten. Raucherclubs soll es nicht mehr geben. Auch in Festzelten, auf Schulhöfen und Kinderspielplätzen darf künftig nicht geraucht werden. Die rot-grüne Landesregierung beschloss einen Gesetzentwurf, der nach dem Willen von Gesundheitsministerin Barbara Steffens (Grüne) bereits zum Jahresanfang 2013 in Kraft treten soll.

    Der Gesetzentwurf sieht auch ein Verbot für Raucherräume in Sport-, Kultur- und Freizeiteinrichtungen vor. Bei wiederholten Verstößen von Wirten bei Großveranstaltungen wird das maximale Bußgeld von 1000 auf 2500 Euro erhöht. Der Bußgeldrahmen beginnt bei fünf Euro. Steffens begründete die geplante Verschärfung mit dem Gesundheitsschutz für Nichtraucher. Zudem beende ein konsequenter Nichtraucherschutz Wettbewerbsverzerrungen zwischen Gaststätten. Für die Ordnungsbehörden werde die Kontrolle des Verbots erleichtert.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

FKK Artemis 468*60   Freude 468*60