Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Last Online
    4 november 2023 @ 20:52
    Locatie
    (Te) dicht bij Brüggen
    Berichten
    139
    Discussies
    7
    Thanks
    167
    Thanked
    62 in 19 posts

    Reden ijsbeer2121 goes to Frankfurt

    Nadat ik inmiddels al meer dan 5 jaar de verschillende saunaclubs in NRW heb afgestruimd (en daarbij voornamelijk GT trouw ben gebleven) is het tijd voor iets anders - ijsbeer2121 goes to Frankfurt!

    In alle eerlijkheid, het was geen doordachte actie: ik heb, in een opwelling van (ik kan er om heen draaien maar wie houd ik voor de gek?) geilheid mijn creditcard gegevens ingevuld op de nshispeed website. Na ongeveer 30 minuten was ik weer bij zinnen (1x Frankfurt is toch zeker 3x GT), maar annuleren bleek niet meer mogelijk

    Efin, ik wil mijn tijd in Hessen maximaal benutten. Helaas lijkt het bepalen van het ideale itinerary een multi-dimensionaal optimisatieprobleem te zijn (line-up, service-niveau, OV-bereikbaarheid, kosten, hotel-in-de-buurt, ...) waar ik, als eenvoudige zondagsneuker, niet goed uit kom. Vandaar dat ik mij richt mij op de ervaren Hessen gangers

    Wat zouden jullie doen als je vrijdag om 10:50 a.s. op Frankfurt Hbf arriveert, en zaterdag om 20:10 weer moet vertrekken?

    Er zijn geen constraints (met in het achterhoofd houdende dat in NRW GT mij het beste bevalt en ik liefst taxi's vermijd). Hotel is nog niet geboekt.

    Palace? Oase? World? Sharks? Mainhatten? Wat zou jullie ideale itinerary zijn?

    Mijn dank is jullie groot (en uiteraard zal mijn bezoek resulteren in een uitgebreid reisverslag)

  2. #2
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    World is misschien niet het beste idee (ben je toch gauw een uur onderweg vanaf Fra Hbf en kost twee keer 19E aan taxi van Giessen Hbf). Als je er toch heen wilt - het is immers een plek die je eens gezien moet hebben - is de latere aankomst op vrijdag geen probleem, omdat het toch pas in de namiddag losgaat. Dit geldt eigenlijk voor de meeste clubs hier, dus voor zaterdag moet je even kijken wat handig is. Mainhattan en Palace zijn makkelijk bereikbaar met het stads OV van Frankfurt; ook Oase is best te doen (half uurtje met S-bahn en 10 minuten met taxi a E10). Line up zaterdag overdag zal in Oase redelijk zijn, maar pas na 4 uur echt vol worden... ik betwijfel echter of het bij de andere clubs overdag beter zal zijn.

    Hangt er ook vanaf of je een bierdrinker bent, inmiddels is World de enige toko waar bier gratis is (Mainhattan sinds kort niet meer)... dus als je een party avond wilt, moet je hier misschien rekening mee houden (Oase bv is 10E per pilsje).

    Een combi van hele avond World of Sharks (nog nooit geweest, maar schijnt goed te zijn) en dan een middag aan het zwembad van Oase lijkt me een 'veilige' keuze.

    Hangt er een beetje vanaf wat je wilt, eten zal met zomer bbq's op de meeste plekken wel te doen zijn (al blijft het ontbijt in Oase bagger).

  3. Onderstaande leden hebben vrije jongen bedankt voor deze bijdrage:

    ijsbeer2121 ( 4 juni 2012)

  4. #3
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ijsbeer2121 Bekijk bericht
    Palace? Oase? World? Sharks? Mainhatten? Wat zou jullie ideale itinerary zijn?
    Palace zou ik niet doen. Mainhattan is redelijk. Oase, World en Sharks zijn daarentegen goede clubs. De clubs zijn met OV redelijk te bereiken. Gewoon even op www.rmv.de of www.bahn.de kijken.

    Je kunt van Frankfurt Hbf met de trein makkelijk naar Giessen (World) of naar Darmstadt (Sharks) of met de S-Bahn naar Friedrichsdorf (Oase). World is wat lastiger te bereiken. Ik ga altijd naar Giessen en neem dan de taxi, kost 18 EUR.

    Oase en Sharks liggen wat dichterbij een treinstation. Dan kost de taxirit rond 9 EUR. Je kunt in Friedrichsdorf het Mercure hotel (http://www.mercure.com/gb/hotel-2937...rf/index.shtml) boeken en in Darmstadt het IBIS hotel (http://www.ibishotel.com/gb/hotel-32...dt/index.shtml).

  5. Onderstaande leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    ijsbeer2121 ( 4 juni 2012)

  6. #4
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Ik zou proberen of je de terugreis wat later kan boeken desnoods zondagmorgen vroeg. Dan kun je de Zaterdag avond/nacht mee maken en dat is wel de moeite waard egal welke club en die zijn dan veelal toch tot 5u open.

    Logistieke adviezen daar heb je al antwoord van van de 2 experts.

    Misschien ligt de Sharks-Oase combi nog wel het meest voor de hand.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  7. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    ijsbeer2121 ( 4 juni 2012)

  8. #5
    Geregistreerd
    10 juli 2007
    Last Online
    Gisteren @ 18:03
    Locatie
    op de grens
    Berichten
    2.743
    Discussies
    168
    Thanks
    2.718
    Thanked
    8.032 in 1.575 posts

    Standaard

    Ik zou dan eerst even door het Rotlichtviertel lopen, dat is meteen voor het station. Om 11 's morgens is daar nog weinig loos, maar je komt er toch langs onderweg naar de binnenstad. De stad is modern en wel interessant om eens te zien. Dan zou ik gaan lunchen in een van de vele restaurants. Vervolgens zou ik eens naar FKK Beach http://www.f35-fkkbeach.de/wellness/start.htm bellen om te vragen of Vicky er nog is. Als ja, dan meteen naar Beach en twee keer een uur met haar op de kamer. De club zelf is de reis niet waard, maar die meid is gewoon zo gruwelijk lekker. Toevallig ben ik morgenavond in Fft, weet nog niet of ik tijd heb, maar als ik de kans krijg dan ga ik er zeker werk van maken.
    Als ze er niet is dan zou ik denk ik Sharks eens gaan proberen, al zou ik niet weten hoe je daar met OV komt, maar dat valt uit te zoeken. Andere optie is Mainhattan, dat ligt op loopafstand van Beach, je gaat er met dezelfde tram naar toe. Palace zou ik persoonlijk niet doen, verschillende keren geweest, maar teveel golddiggers. Mocht je een hotel in de buurt van het station hebben, dan is het wel leuk om nadat je uit de club terug bent het RLD nog een keer te doen. Jammer dat je zaterdag al zo vroeg terug moet, overdag is het rustig in de clubs, ik was een keer op een zondagmiddag in Mainhatten met hooguit 5 gasten en ook niet meer dames. Palace was 's middags altijd wel wat drukker, maar als gezegd uitkijken met die meiden daar, mooie stunners, dat wel, maar toeslagje voor dit, toeslagje voor dat, en altijd toeslagjes van 50 euro ik ben er wel klaar mee. Dan zou ik als ze er is nog een keer bij Vicky/Beach langs gaan. Pas op, zowel het Rotlichtviertel/Bahnhofsbezirk als ook de Schielestrasse waar Mainhatten ligt zijn 's nachts vergeven van de junks.
    Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
    En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bij doen.
    Maar....als vrouwen zelf mogen bepalen wat ze doen.......dan is dat altijd en overal......het begin van het einde.

  9. Onderstaande leden hebben noglangnietuitgewandeld bedankt voor deze bijdrage:

    ijsbeer2121 ( 4 juni 2012)

  10. #6
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Last Online
    4 november 2023 @ 20:52
    Locatie
    (Te) dicht bij Brüggen
    Berichten
    139
    Discussies
    7
    Thanks
    167
    Thanked
    62 in 19 posts

    Standaard

    Wow, snelle reacties allemaal

    Ik overweeg nu:

    • Vrijdag middag: Frankfurt RLD
    • Vrijdag namiddag: FKK World tot in de vroege uurtjes
    • Zaterdag middag: ook FKK World - of - Oase


    FKK world lijkt moeilijk bereikbaar met OV. Is het Mercure Hotel in Friedrichsdorf het dichtsbijzijnde/makkelijkst te bereiken hotel?

    Ik kan ook een nachtje doorhalen; FKK World tot 5:00, en Oase vanaf 10:00. Hmm... het klinkt nu al dom

  11. #7
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Last Online
    27 november 2017 @ 06:53
    Berichten
    2.431
    Discussies
    293
    Thanks
    621
    Thanked
    1.385 in 401 posts

    Standaard

    Op loop afstand van FKK World zit gasthaus: zum grunen Baum, eenvoudig en Duitse degelijkheid. ca 1 km van world voor 27 euro pppn zonder ontbijt (voor 2 dagen zelfs 24 euro pppn).

    http://www.pointoo.de/poi/Pohlheim/G...m-1221907.html (wel even overdag sleutel halen en je laten rondleiden zodat je s nachts weet waar je kamer zit).

    Ik vrees dat als je op de vrijdag voor World kiest je er de zaterdag ook zal (willen) zijn. De ambiance in World kan op vrijdag en zaterdag overweldigend zijn. Het is dan ook echt verstandig je terugreis te verplaatsen naar zondagochtend zodat je niet om 17 of 18 uur world hoeft te verlaten juist voordat de kolkende discosfeer begint (met DJ vanaf 20 uur).

  12. #8
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ijsbeer2121 Bekijk bericht
    Wow, snelle reacties allemaal

    FKK world lijkt moeilijk bereikbaar met OV. Is het Mercure Hotel in Friedrichsdorf het dichtsbijzijnde/makkelijkst te bereiken hotel?

    Ik kan ook een nachtje doorhalen; FKK World tot 5:00, en Oase vanaf 10:00. Hmm... het klinkt nu al dom
    Nee Etap Linden + wat kleine goedkope Gästehausen. Dit is ook dichtbij World:
    https://www.ijsberenforum.com/forum/...948#post185948
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  13. #9
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Last Online
    4 november 2023 @ 20:52
    Locatie
    (Te) dicht bij Brüggen
    Berichten
    139
    Discussies
    7
    Thanks
    167
    Thanked
    62 in 19 posts

    Standaard Carpoolen

    Bij nader inzien overweeg ik het treinkaartje de prullenbak in te gooien en met de auto te gaan.

    Iemand die wil carpoolen?

  14. #10
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    Zoals al gezegd zou ik je ook aanraden om te kijken of je de terugrit kan verplaatsen (bij DB kost dit met het goedkope ticket 15 euro). Als je de eerste trein op zondagochtend neemt, dan kun je vanuit Friedrichsdorf (Oase) of Giessen (World) een van de eerste treinen nemen. Je moet dan wel 2 uurtjes killen op Fra Hbf... maar daar hebben ze gewoon een 24 uurs mac en tentjes die bier verkopen (laatst ook een keer om 7 uur in de ochtend een pilsje gehaald bij een kiosk waar ik met 'goede morgen' werd ontvangen ).

    Als je het bij de tijden die je hebt houdt, zou ik zaterdag naar Oase gaan (op vrijdag middag is het in Oase altijd drukker dan de zaterdag middag in World), kun je ook wat langer blijven. Maar als je nog genoeg 'projectjes' heb is een extra middagje World ook leuk, check wel even hoe laat ze komen (heb altijd het idee dat veel populaire meiden pas wat later komen in World).

  15. Onderstaande leden hebben vrije jongen bedankt voor deze bijdrage:

    ijsbeer2121 ( 4 juni 2012)

  16. #11
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Last Online
    4 november 2023 @ 20:52
    Locatie
    (Te) dicht bij Brüggen
    Berichten
    139
    Discussies
    7
    Thanks
    167
    Thanked
    62 in 19 posts

    Standaard

    En omgeboekt! Viel me mee, €10 extra. Nu de trein zondag ochtend 7:29 vanuit Frankfurt HBF terug.

    Zaterdag wordt dus FKK World tot aan de trein 4:30 's ochtends naar Frankfurt HBF

    Enig dilemma is nog wat ik vrijdag doe; of - ook FKK World - of juist Oase. Ik denk dat ik voor het laatste ga mits de lineup enigszinds redelijk is.

  17. #12
    Geregistreerd
    27 december 2008
    Last Online
    26 maart 2024 @ 23:12
    Locatie
    dobber op m'n ijsschots
    Berichten
    461
    Discussies
    20
    Thanks
    118
    Thanked
    70 in 31 posts

    Standaard

    De dames line-up van Oase is overweldigend, zowel 's middags als 's avonds, dus wat dat betreft zal je niets tekort komen. De inwendige mens daarentegen des te meer want het eten en drinken (€10,- voor simpel biertje) is er belabberd, dan ben je in World stukken beter af, of je moet van cola houden

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

  Living Room 468*60