Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 170
  1. #101
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    Gisteren @ 20:23
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.674
    Discussies
    127
    Thanks
    11.961
    Thanked
    18.383 in 6.024 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moontanner Bekijk bericht
    In de stad Groningen zitten ze momenteel met schrik in de benen, omdat de burgemeester van Groningen de exploitant van ramen in het prostitutiegebied Vishoek, Hoekstraat, Muurstraat heeft aangeschreven zijn panden per 1 februari te sluiten. Omdat 1 februari voor de deur staat (het is vandaag 31 januari), heeft de rechter op verzoek van die exploitant besloten dat de panden in elk geval nog enkele dagen open mogen blijven, totdat diezelfde rechter uitspraak doet over de vraag of de burgemeester die aanschrijving rechtmatig kon doen. Die uitspraak wordt volgende week verwacht.

    Zie bijvoorbeeld http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=144512

    Ik heb van een dame in de Hoekstraat gehoord dat het om vrijwel alle - en misschien wel alle - kamers in het A-kwartier zou gaan. In het bericht is weliswaar sprake van 5 'panden', maar die 'panden' zouden volgens die dame bestaan uit clusters van meerdere kamers.
    En dit is "schokkend" nieuws voor de Groningers??
    Dacht dat die onderhand wel wat gewend waren..
    Bovendien is dit gewoon onderdeel van het plan om de hele provincie Groningen te ontruimen.
    Groningers mogen kiezen tussen Friesland of de Ost-Friesen en leegpompen dat armoedige land ��
    En Garde

  2. #102
    Geregistreerd
    19 oktober 2011
    Last Online
    20 juni 2016 @ 11:09
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    899
    Discussies
    21
    Thanks
    672
    Thanked
    821 in 333 posts

    Standaard

    Daar sta je dan als Groninger met gratis geld voor je gasscheurtjes kun je het niet eens uitgeven aan een roze scheur

  3. #103
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    De argumentatie van de gemeente om reeds nu enkele panden te gaan sluiten is wel wat twijfelachtig. Maar goed, uiteindelijk was het plan toch al om de panden in het A-kwartier te gaan sluiten. Dat betekent uiteraard niet het einde van Raamprostitutie in Groningen. Die zat traditioneel al vooral in de Nieuwstad. Dat zal ook wel zo blijven neem ik aan, kan me niet voorstellen dat er plannen bestaan om weer een ramenbuurt te gaan sluiten, hoort ook een beetje bij de straat en is daar ook goed geconcentreerd zonder echt veel overlast te zorgen.
    Het is zeker niet de bedoeling om in de Nieuwstad iets te sluiten. Ik heb uit de gemeentelijke stukken begrepen dat het de bedoeling is om als het ware het A-kwartier over te brengen naar de Nieuwstad. Dus in het bestemmingdplan voor de Nieuwstad is/ wordt de mogelijkheid geboden om ongeveer net zo veel werkkamers te hebben/maken als nu in A-kwartier en Nieuwstad samen. Qua (mogelijke) kamercapaciteit verandert er dus niets in de stad Groningen.
    Dat ze als gemeente nu 'nog even' die exploitant' van het A-kwartier aanpakken, heeft er denk ik mee te maken dat ze die niet mee over willen laten gaan naar de Nieuwstad, gezien zijn zware strafrechtelijke veroordeling. Dus dat willen ze graag door de rechter bevestigd zien voordat het A-kwartier sowieso over gaat naar de Nieuwstad op 1 januari 2016.

    Met 'schrik in de benen' doelde ik trouwens vooral op de dames en hun bezoekers. De dame die ik sprak heeft voor de zekerheid al een kamer in de Nieuwstad in huur genomen bovenop de huur van haar kamer in de Hoekstraat (!). Als de uitspraak van de rechter is dat de panden dicht mogen, kan ze zo over.
    Laatst gewijzigd door Moontanner; 31 januari 2015 om 16:07

  4. #104
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moontanner Bekijk bericht
    Het is zeker niet de bedoeling om in de Nieuwstad iets te sluiten. Ik heb uit de gemeentelijke stukken begrepen dat het de bedoeling is om als het ware het A-kwartier over te brengen naar de Nieuwstad. Dus in het bestemmingdplan voor de Nieuwstad is/ wordt de mogelijkheid geboden om ongeveer net zo veel werkkamers te hebben/maken als nu in A-kwartier en Nieuwstad samen. Qua (mogelijke) kamercapaciteit verandert er dus niets in de stad Groningen.
    3.5 Prostitutie

    De Nieuwstad is het prostitutiegebied van de stad en maakt volgens de Horecanota (2011) deel uit van de Groninger Nachtstad. De straat kenmerkt zich voor het deel tussen Schoolholm en Kleine Haddingestraat als centrum voor erotisch vermaak door middel van raamprostitutie. Ook is er, vooral op de verdiepingen, sprake van wonen.
    Tot 2016 is er ook in het A-kwartier prostitutie aanwezig. Het woon- en leefklimaat in deze wijk is mede door de aanwezigheid van deze functie behoorlijk onder druk komen te staan. De raad heeft hierover al bij de vaststelling van het Bestemmingsplan Binnenstad in 1997 zijn bezorgdheid geuit. Naar aanleiding hiervan is onderzocht of beëindiging van prostitutie in dit gebied en concentratie in de Nieuwstad mogelijk was. De conclusie luidde dat dit haalbaar was, waarop het college heeft aangegeven de prostitutie in het A-kwartier af te bouwen. Dit zal op 1 januari 2016 zijn beslag hebben gekregen.

    De prostitutie wordt vervolgens geconcentreerd in de Nieuwstad. Onder het regime van het bestemmingsplan Binnenstad 1995 was uitbreiding van raamprostitutie niet zonder meer toegestaan. Wel werd aan ontheffingen meegewerkt ten behoeve van nieuwe vitrines in de Nieuwstad als er sprake was van het opgeven van evenveel vitrines in het A-kwartier. Nu Nieuwstad het enig prostitutiecentrum in Groningen is, kunnen de mogelijkheden voor raamprostitutie worden vergroot. Omdat ook hier de raamprostitutiebranche van invloed is op het woon- en leefklimaat in de directe omgeving, is het totaal aantal toegestane vitrines en werkruimten vastgelegd in bijlagen van de vigerende Algemene Plaatselijke Verordening Groningen.
    Naast raamprostitutie maakt dit bestemmingsplan ook mogelijk om alternatief erotisch vermaak te vestigen, zoals een erotische- of sexclub. Een dergelijk initiatief past binnen het toegestane aantal prostitutie bedrijven.

    Naast de vergroting van de mogelijkheden voor sexuele dienstverlening maakt dit bestemmingsplan ook een uitbreiding van de horecafunctie mogelijk. Een combinatie van erotiek en horeca beoogt van deze straat een aantrekkelijker uitgaansgebied te maken. Eventuele horeca met erotische shows is een denkbare aanvulling op het huidige functioneren van de straat.
    http://gemeente.groningen.nl/ro-onli...-vo01_3.5.html

    Inderdaad is het zo dat er plannen bestaan om de Nieuwstad uit breiden als gevolg vd sluiting vh A-kwartier. Zo bezien is de actie vd Gemeente wel te begrijpen. Natuurlijk weet je dat als je in de binnenstad woont je overlast hebt maar in het A-kwartier werd het wel te veel en dat dan de gemeente iets doet valt te billijken, helemaal als men ook plannen heeft om de Nieuwstad uit te breiden.
    Deze sluiting is dus van een iets andere orde dan die van Arnhem, Utrecht of een gedeelte van Alkmaar en Amsterdam. Opvallend trouwens.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  5. #105
    Geregistreerd
    2 februari 2015
    Last Online
    12 maart 2024 @ 21:08
    Berichten
    7
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    13 in 5 posts

    Standaard

    Volgens mij is het al een bekend gemaakt dat er in de Nieuwstadt geen mogelijkheden bestaan om uit te breiden. Kijk maar eens in de Nieuwstadt waar zouden ze in vredesnaam nog meer kamers vandaan moeten halen. Ook het gros van de dames die nu in de Vis/Hoek/Muurstraat werken willen helemaal niet in de Nieuwstadt werken (dat weet ik van een aantal) , want anders hadden ze dat nu al wel gedaan. Dus de meeste dames die daar nu werken zullen na de sluiting Groningen verlaten.

  6. #106
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    Als je kijkt naar wat er in de Nieuwstad nog bij kan aan kamers aan het trottoir (dus 'geveltje geveltje' gedacht) is dat inderdaad niet veel. Maar er is daarachter een zee aan ruimte. En in die ruimte mag het een en ander gebouwd worden. Dat staat klip en klaar in het bestemmingsplan Groningen Binnenstad, dat vorig jaar door de gemeenteraad is vastgesteld.

    Gisteren of eergisteren heeft de rechter bepaald dat de burgemeester rechtmatig heeft besloten om de panden van Mario M. te sluiten per 1 februari vanwege zijn strafrechtelijke veroordeling voor een gewelds delict. Het is dus te verwachten dat er in de komende tijd in de Hoekstraat en omgeving pandjes worden dichtgespijkerd en verzegeld. En ook dat er nu een Exodus op gang komt van dames vanuit de Hoekstraat en omgeving naar de Nieuwstad. Dus een 'run' op de enkele vrije kamertjes aldaar.

    Want Rapido je hebt natuurlijk gelijk als je constateert dat daar iets gaat knijpen. Immers de Nieuwstad is al vrij goed bezet en kan al de dames uit de Hoekstraat niet van de ene dag op de andere allemaal huisvesten.
    Tja en dat de dames uit het A-kwartier geen zin hebben om naar de Nieuwstad te verhuizen is ook waar en algemeen bekend, maar ze zullen wel moeten. Dus dat is een gepasseerd station.

    Trouwens weer beroerd dat je van de media geen eenduidige informatie krijgt. Bij RTV noord lees ik dat het gaat om 'vijf panden'. In het Dagblad van het Noorden staat dat het gaat om intrekking van de vergunning van '9 prostitutiebedrijven' waaronder 4 van Music . Gewoon weer haastig in elkaar geflanste berichtjes dus. Wie weet hoe het echt zit mag het dus zeggen. Of gewoon geen kranten meer lezen en zelf in de gaten houden wat er gebeurt.
    Laatst gewijzigd door Moontanner; 4 februari 2015 om 04:03

  7. #107
    Geregistreerd
    2 februari 2015
    Last Online
    12 maart 2024 @ 21:08
    Berichten
    7
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    13 in 5 posts

    Standaard

    Al die regeltjes etc. daar begrijpen wij toch niet zoveel van, want officieel is de zoon van Mario M. al weer wat jaartjes de baas van de kamers in de Hoekstraat, omdat pappa geen vergunning meer kon krijgen. Dit is natuurlijk alleen op papier zo Mario blijft de eindbaas natuurlijk. Wat ik dan niet begrijp zoals ik het lees is dat Mario betrokken is geweest bij dat gevalletje in de stad, maar hij is op papier niet meer de baas dan zou je zeggen hoe kan je die kamers dan sluiten als zijn zoon op papier de baas is, want zo werkt het toch in Nederland wat op papier staat is bindend ???? zoals ik al begon voor de normale mens is die niet te begrijpen.

  8. Onderstaande leden hebben Rapido bedankt voor deze bijdrage:

    Rampetamper (14 april 2015)

  9. #108
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moontanner Bekijk bericht
    ........over de sluiting Hoekstraat..

    Met 'schrik in de benen' doelde ik trouwens vooral op de dames en hun bezoekers. De dame die ik sprak heeft voor de zekerheid al een kamer in de Nieuwstad in huur genomen bovenop de huur van haar kamer in de Hoekstraat (!). Als de uitspraak van de rechter is dat de panden dicht mogen, kan ze zo over.
    De rechter heeft dat dus besloten en het schijnt dat de uittocht/ sluiting van panden in de Hoekstraat al is begonnen. De dame over wie ik het had was Maria Hoekstraat 46 IV. Ze had me gevraagd om te publiceren dat ze zou verhuizen naar Nieuwstad 25 I als het daadwerkelijk zo ver zou komen. Dus bij deze.

  10. #109
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    Correctie: Maria zit nu in Hoekstraat 56 III. Ik meld het hier maar even want ze heeft op het IJsberenforum nog geen eigen topic.

    Ik telde deze week in de Vishoek/Hoekstraat zo'n 11 tal gesloten ramen. Dat getal werd mij ook bevestigd door een dame die ik bezocht.
    En verder had ik niet de indruk dat de sluiting grote problemen heeft veroorzaakt, in die zin dat er dames zonder kamer zijn komen te zitten. Ze schuiven gewoon in alle rust wat heen en weer totdat ze (voorlopig) weer goed zitten. Het verloop in de Nieuwstad is erg groot dus de dames uit het A-kwartier schuiven daar vrij gemakkelijk in.

    Hoorde trouwens iemand vertellen dat die Mario M ook al enkele panden in de Nieuwstad zou bezitten. Dus dat verhaal wordt daar waarschijnlijk ook nog wel vervolgd.
    Laatst gewijzigd door Moontanner; 15 februari 2015 om 12:11

  11. #110
    Geregistreerd
    16 april 2010
    Last Online
    27 maart 2024 @ 17:08
    Berichten
    414
    Discussies
    65
    Thanks
    1.284
    Thanked
    1.358 in 356 posts

    Standaard Groningen

    GRONINGEN - Een deel van het A-kwartier gaat de rest van het jaar op slot. In Muurstraat, Hoekstraat en Vishoek kan de gemeente ongewenste ontwikkelingen tegenhouden.

    http://www.dvhn.nl/nieuws/a-kwartier...-12275583.html
    Laatst gewijzigd door Willem2; 23 februari 2015 om 12:52

  12. Onderstaande 2 leden hebben jope bedankt voor deze bijdrage:

    fr_loper (23 februari 2015),Moontanner (23 februari 2015)

  13. #111
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    Een tijd geleden schreef ik in het onderwerp Laura Hoekstraat 15 I (NU 13 III) het volgende over Marleen:


    'Ter info: Deze Marleen je weet wel, de annorex, zusje van Mayra, komt 11 april terug ergens aan de overzijde van de Hoekstraat.'

    Nou, je hoeft naar haar niet meer uit te kijken, want ze is op 10 april even terug geweest en tijdens het schoonmaken van de kamer door de politie uit het pand gehaald. Ze is retour Spanje. Naar verluidt definitief. De reden van dit ingrijpen door de overheid is mij niet bekend, maar de gedachte dat het iets met haar anorexia te maken heeft dringt zich wel op. Ze was er namelijk heel erg aan toe.

  14. #112
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moontanner Bekijk bericht
    . De reden van dit ingrijpen door de overheid is mij niet bekend, maar de gedachte dat het iets met haar anorexia te maken heeft dringt zich wel op. Ze was er namelijk heel erg aan toe.
    Ik weet het niet Moontanner. Overheid/ politie grijpen alleen in als zo'n persoon in direct acuut gevaar is.

    Ik vermoed eerder problemen met haar verblijfstitel/ werkvergunning.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  15. #113
    Geregistreerd
    10 maart 2015
    Last Online
    Gisteren @ 20:19
    Berichten
    13
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    24 in 9 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rapido Bekijk bericht
    Al die regeltjes etc. daar begrijpen wij toch niet zoveel van, want officieel is de zoon van Mario M. al weer wat jaartjes de baas van de kamers in de Hoekstraat, omdat pappa geen vergunning meer kon krijgen. Dit is natuurlijk alleen op papier zo Mario blijft de eindbaas natuurlijk. Wat ik dan niet begrijp zoals ik het lees is dat Mario betrokken is geweest bij dat gevalletje in de stad, maar hij is op papier niet meer de baas dan zou je zeggen hoe kan je die kamers dan sluiten als zijn zoon op papier de baas is, want zo werkt het toch in Nederland wat op papier staat is bindend ???? zoals ik al begon voor de normale mens is die niet te begrijpen.
    Er zijn maar een paar panden ZELF van Mario M. Een aantal andere panden in de vishoek, muur-/hoekstraat worden VERPACHT aan hem en zijn zoon. Dit heeft ook onlangs in een artikel in het DvhN gestaan waaruit blijkt dat een paar bouwondernemingen eigenaar zijn van de bewuste gebouwen. Dat bijv. de kamers aan de vishoek nu ineens wel weer bezet zijn komt omdat deze zonder tussenkomst van vader en zoon nu rechtstreeks aan de dames verhuurt worden.

  16. Onderstaande leden hebben Chica Latina bedankt voor deze bijdrage:

    Moontanner (16 mei 2015)

  17. #114
    Geregistreerd
    11 januari 2014
    Last Online
    12 augustus 2015 @ 23:55
    Berichten
    15
    Discussies
    1
    Thanks
    2
    Thanked
    7 in 5 posts

    Standaard

    was vorige week nog even in de Hoekstraat waarbij er nog voldoende keuze was. Kreeg bij mijn keuze van de week te horen dat het eind dit jaar over is... en dat ze moet verhuizen naar Nieuwstad.
    Jammer wat in de Hoekstraat kun je voor 30 eurootjes bij sommige dames goed uit de voeten...

  18. #115
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door franksjob Bekijk bericht
    was vorige week nog even in de Hoekstraat waarbij er nog voldoende keuze was. Kreeg bij mijn keuze van de week te horen dat het eind dit jaar over is... en dat ze moet verhuizen naar Nieuwstad.
    Jammer wat in de Hoekstraat kun je voor 30 eurootjes bij sommige dames goed uit de voeten...
    Inderdaad sluit het A-kwartier (Vishoek, Hoekstraat, Muurstraat) per 1-1-2016. De Nieuwstad is dan de enige straat in Groningen waar nog raamprostitutie mogelijk is.

    Een deel van de dames zal meeverhuizen, een ander deel zal stoppen en weer een ander deel zal elders opduiken.

    Hou er rekening mee dat het deel van de dames dat naar de Nieuwstad verhuist, dat al rond of na de zomer zal doen om zodoende een "goede" kamer te krijgen.

    Wat de dames met de prijzen gaat doen is afwachten.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  19. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    Strijker (25 mei 2015)

  20. #116
    Geregistreerd
    23 februari 2015
    Last Online
    13 juli 2020 @ 10:22
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    1.074
    Discussies
    31
    Thanks
    448
    Thanked
    738 in 376 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    Inderdaad sluit het A-kwartier (Vishoek, Hoekstraat, Muurstraat) per 1-1-2016.
    De Nieuwstad is dan de enige straat in Groningen waar nog raamprostitutie mogelijk is.
    Een deel van de dames zal meeverhuizen, een ander deel zal stoppen en weer een ander deel zal elders opduiken.
    Hou er rekening mee dat het deel van de dames dat naar de Nieuwstad verhuist, dat al rond of na de zomer zal doen om zodoende een "goede" kamer te krijgen.
    Wat de dames met de prijzen gaat doen is afwachten.
    Zou leuk zijn als de mix van dames ook gaat leiden tot een mix van prijzen. (€ 50 + € 30) /2 = € 40. (instaptarief)
    Persoonlijk verwacht ik echter dat € 50,00 het instap tarief zal blijven in de Nieuwstad.
    De meeste dames die Groningen verlaten, zullen waarschijnkijk gaan verhuizen naar Leeuwarden of Heerenveen.
    Als je doet wat je niet doen wilt, en je raakt je dromen kwijt.
    Niet doet wat je doen wilt, dan is dat zonde van de tijd.

    There is only one way of life, and that is your own!

  21. Onderstaande leden hebben Strijker bedankt voor deze bijdrage:

    fr_loper (19 juni 2015)

  22. #117
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Strijker Bekijk bericht
    Persoonlijk verwacht ik echter dat € 50,00 het instap tarief zal blijven in de Nieuwstad.
    Dat verwacht ik ook.

    Dit hele plan om de prostitutie te verhuizen is puur politiek; Prostitutie wordt door de politiek gelijkgesteld met criminaliteit, mensenhandel en uitbuiting. Terwijl in het A-kwartier al honderden jaren geleden prostitutie voorkwam, toen die woorden nog niet eens bestonden bij wijze van spreken. Ik dreig alweer in herhaling te vervallen en dat ga ik maar niet doen, maar deze hele operatie heeft enkel ten doel de prostitutie de nek om te draaien.

    Exploitanten zullen de toch al hoge kamerhuur niet verlagen, omdat er straks een grote vraag komt naar kamers. Die kamerhuur ligt in de Nieuwstad hoger en niet elke dame uit het A-kwartier kan dan opbrengen. Zeker niet als het aantal klanten gelijk blijft of zelfs minder wordt (met een hogere instapprijs is die kans reëel). Die dames zullen dan ook uit Groningen verdwijnen en elders opduiken.

    Vicky heeft al aangegeven te gaan stoppen en van andere dames heb ik (soms "via via") vernomen dat ze dat ook gaan doen.
    Laatst gewijzigd door Willem2; 26 mei 2015 om 09:16
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  23. Onderstaande leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    fr_loper (19 juni 2015)

  24. #118
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Last Online
    Vandaag @ 11:18
    Berichten
    934
    Discussies
    43
    Thanks
    2.835
    Thanked
    2.259 in 711 posts

    Standaard

    Via rtvnoord

    Gewelddadige prostituee moet voor straf werken
    Geplaatst: 16:59 uur, vrijdag 19 juni 2015
    afbeelding
    Foto: Jos Schuurman / FPS

    Voor het beroven en afpersen van meerdere mannen krijgt een prostituee uit Groningen 240 uur werkstraf. Als waarschuwing is nog een voorwaardelijke celstraf van een half jaar opgelegd.

    De eerste mishandeing was in mei 2013. Toen kreeg de 32-jarige vrouw ruzie met een klant in een pand aan de Oliemuldersweg in de stad. De twee hadden onenigheid over drugs en het vooraf betalen van de diensten.

    Handlangers
    De vrouw begon te tieren. Meteen kwamen twee handlangers naar de prostituee en haar klant toe. De man werd door de drie vastgebonden en mishandeld. Zijn auto werd uiteindelijk meegenomen en twee weken later door de politie teruggevonden.

    De twee helpers, een 40-jarige vrouw en een 28-jarige man, kregen eerder al een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke celstraf van 6 maanden opgelegd.

    Afpersing
    Ook een klant in Hoogezand kreeg het diezelfde maand met de vrouw aan de stok over het vooraf betalen. De Groningse krabde, sloeg en schopte de man en zei dat haar vrienden in een auto, even verderop, wapens hadden. De rechter vond het een poging tot afpersing.

    Vingers in ogen
    In december van dat jaar graaide de vrouw een telefoon weg uit een huis waar ze even op bezoek was. De bewoner wilde haar tegenhouden en kreeg twee vingers in zijn ogen gedrukt. Verduistering met mishandeling is in dit geval bewezen.

    De straf is zwaarder dan de eis van honderdtachtig uur en een voorwaardelijke celstraf van een half jaar, die twee weken geleden werd gesteld. Gezien het geweld dat werd gebruikt acht de rechtbank een iets zwaardere straf passend.
    Gewelddadige prostituee moet voor straf werken

  25. Onderstaande 3 leden hebben fr_loper bedankt voor deze bijdrage:

    Moontanner (19 juni 2015),Strijker (21 juni 2015),Wentelt Eefje (19 juni 2015)

  26. #119
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    Vandaag in het Dagblad van het Noorden, gisteren al op de website van RTV Noord:

    http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/...-13279403.html

    http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155868...uees-strafbaar

    Het bezoeken van dames die illegaal prostitutie bedrijven wordt strafbaar. Volgens Den Oudsten (burgemeester van Groningen) bestaat illegale prostitutie bij de gratie van mannen die de dames bezoeken. Dat is wat kort door de bocht, de rol van de overheid wordt voor 't gemak vergeten (de hand in eigen boezem steken is niet altijd een even goede eigenschap van de mensheid); Sluiting van het A-kwartier, de jacht op thuiswerkers, het zijn allemaal maatregelen van de gemeente Groningen (al dan niet terecht uitgevoerd). De redenatie van de gemeente Groningen is dat prostitutie mag plaatsvinden in de Nieuwstad en op de tippelzone aan de Bornholmstraat. Volgens mij zijn er geen andere bordelen in de stad toegestaan. Dat betekent dan dus dat een dame die thuis werkt, dat illegaal doet (want geen vergunning) en zijn de wandelende heren strafbaar.

    Daarnaast wil de gemeente Groningen de inkomenspositie van de dames verbeteren (lees meer inkomsten), omdat zij (de dames) te maken hebben met hoge huren. Dat zal de dames als muziek in de oren klinken. Om meer inkomsten te genereren zullen of de kosten (huur) omlaag moeten of de opbrengsten (wat de heren betalen) omhoog moeten. Een huurverlaging zie ik niet gebeuren.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  27. Onderstaande 2 leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    Moontanner (12 november 2015),Rolls 47 (12 november 2015)

  28. #120
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
    .......
    Daarnaast wil de gemeente Groningen de inkomenspositie van de dames verbeteren (lees meer inkomsten), omdat zij (de dames) te maken hebben met hoge huren. Dat zal de dames als muziek in de oren klinken. Om meer inkomsten te genereren zullen of de kosten (huur) omlaag moeten of de opbrengsten (wat de heren betalen) omhoog moeten. Een huurverlaging zie ik niet gebeuren.
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik over het eerste gedeelte van jouw bijdrage nauwelijks een mening heb. Ik hou echter altijd wel mijn hart vast als de politiek zich weer eens begint te roeren op het vlak van onze hobby. De politiek schreeuwt altijd maar wat. Daarbij niet gehinderd door enige kennis van zaken. Zag laatst op RTV noord bijv. een filmpje over een vrouwelijk raadslid van de Stadspartij, die terras-warmtestralers kwam plaatsen op de tippelzone, omdat ze verwachtte dat met de sluiting van het A-kwartier, prostituees naar de tippelzone zouden vertrekken. De historie leert echter dat alles wat niet-junk is, meteen verjaagd wordt door de (pooiers van) de junk-tippelaarsters aldaar. Dat hebben we bij de opening van de tippelzone destijds meteen meegemaakt en sindsdien lopen er alleen maar junkies. . Tot haar eigen verbazing kreeg het raadslid van de beheerster van de 'huiskamer' op de zone te horen, dat ze niet welkom was met haar warmtestralers.

    Ik schrik wel van jouw opmerking dat wij wandelaars meer zouden moeten betalen. Ik ben ooit rond de eeuwwisseling als Groninger(!) vertrokken naar Leeuwarden, omdat ik Groningen veel te duur vond. Vooral de Nieuwstad was me toen (60 gulden) en is me nu nog te duur. In de Hoekstraat vond/vind je af en toe nog een dame die redelijke tarieven hanteert zoals Maria 46 IV en Laura. Maar tarieven zoals in Leeuwarden, 50 Euro voor (meestal) ruim drie kwartier, een klein uur, soms zelfs een dik uur, tref je ook in de Hoekstraat bijna niet meer aan. Ik lees te vaak 50 Euro, 25 of 30 minuten. Dus twee keer zo duur als Leeuwarden. Maar als iemand tips heeft......graag.
    Laatst gewijzigd door Moontanner; 12 november 2015 om 20:41

  29. #121
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    6 maart 2024 @ 03:41
    Berichten
    897
    Discussies
    41
    Thanks
    30
    Thanked
    1.111 in 461 posts

    Standaard

    @moontanner

    De gemeente Groningen wil de inkomstenpositie verbeteren. Op het Hookers-forum geloven er nog mensen dat dit gebeurt door lagere huren. Ikzelf geloof daar niet in. Zoals jezelf ook aangeeft zijn in de Neuwstad ooit de prijzen verhoogd van 50 naar 60 gulden, omdat er BTW betaald moest gaan worden. 60 gulden was toen pijpen OF neuken. Een "standje" kostte 25 gulden meer. Met de komst van de euro werd dit opeens 50 euro (dus 110 gulden) voor P&N. Dat was wederom een prijsverhoging, hoewel je nu wel meer kreeg. Alleen pijpen of alleen neuken kwam je toen nauwelijks meer tegen en is sindsdien in de Nieuwstad niet meer mogelijk. Ik heb geen idee hoe de gemeente de dames een betere inkomstenpositie wil geven, maar ik zie het eerder gebeuren dat de dames met elkaar afspreken (via de kamerverhuurders) dat de prijs 60 euro gaat worden (of nog meer), dan dat die kamerverhuurder de huur verlaagd (en dus zijn inkomstenpositie verslechtert).

    Ik vermoed dat met de sluiting van het A-kwartier de dames die naar de Nieuwstad verhuizen ook die hogere tarieven t.o.v. de Hoekstraat gaan hanteren. Op Hookers lijken de meesten hiermee geen problemen te hebben en 50 euro een redelijke prijs te vinden. Een deel van de klanten zal inderdaad richting Leeuwarden gaan, waar je nog wel voor 30 euro terecht kunt bij naar mijn mening vaak even mooie, leuke meiden als in Groningen. Daarnaast zal een deel van de klanten richting prive-adresjes, clubs en richting Duitsland gaan. Zoals je hier op dit forum kunt lezen krijg je in FKK clubs echt veel waar voor je geld. Als ik dan toch 100 euro kwijt ben bij een dame, dan doe ik dat liever in een FKK club incl. wellness, eten en drinken, dan dat ik na 45 minuten weer buiten sta in het Groningse...

    Nog even terugkomend op het 1e gedeelte van mijn bijdrage eerder: De Gemeente Groningen is al heel lang bezig de prostitutie te verbannen. Dat was ook de juiste kop boven de voorpagina van het DvhN gisteren. In dat artikel stond ook dat de gemeente het liefst de tippelzone sluit, maar dat nu nog niet kan. Eerst moeten de verslaafde dames goede opvang krijgen. Reken er maar op dat over 5 jaar de sluiting van de tippelzone een feit is dan wel al is aangekondigd. Het liefst ziet de gemeente waarschijnlijk ook de Nieuwstad gesloten worden en wie weet gaat dat ook nog eens gebeuren. Reden voor de sluiting van het A-kwartier is dat prostitutie niet los kan worden gezien van de drugsproblematiek (woorden van de gemeente, niet de mijne). Die overlast kan zich ook voordoen in de Nieuwstad.

    Je opmerking over de dame van de Stadspartij is inderdaad typerend voor de politieke partijen in de gemeenteraad; Ze hebben werkelijk geen idee wat er speelt. Maar in politiek correct denkend Nederland is prostitutie natuurlijk een heel vies woord, zijn de dames per definitie slachtoffer van uitbuiting, mensenhandel en geweld en is prostitutie een bron van overlast. Desondanks staat er zaterdagavond weer een peleton ME op de Grote Markt ter ondersteuning van de 5 of 6 politieauto's die er sowieso staan. Desondanks worden er weer (meervoud!) mensen in elkaar geslagen in de Poelestraat, Peperstraat of Grote Markt. En als FC Groningen weer thuis speelt staat er ook een kleine politiemacht paraat om een en andere ordentelijk te laten verlopen. Kijk eens wat dat allemaal kost? Waarom mogen de kroegen in de Poelestraat nog wel open zijn en waarom is het FC Groningen nog niet verboden om met publiek te spelen? Maar nee, dan gelden er andere maatstaven. Zie daar de hypocriete politiek. De prostitutie is niet vrij van zonden, maar de overlast is een fractie van met name het uitgangsgebied.
    EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG !!

  30. Onderstaande 5 leden hebben Dennis bedankt voor deze bijdrage:

    latinalover (13 november 2015),Moontanner (13 november 2015),Rolls 47 (16 november 2015),snapper (13 november 2015),Strijker (13 november 2015)

  31. #122
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Last Online
    Vandaag @ 11:18
    Berichten
    934
    Discussies
    43
    Thanks
    2.835
    Thanked
    2.259 in 711 posts

    Standaard

    3 studenten grafische vormgeving uit Groningen hebben een 300+ pagina´s boek en filmpje gemaakt over over de Groningse hoerenbuurt

    Linkje naar youtube

  32. Onderstaande 2 leden hebben fr_loper bedankt voor deze bijdrage:

    jope ( 7 maart 2016),Wentelt Eefje ( 6 maart 2016)

  33. #123
    Geregistreerd
    18 januari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 12:33
    Berichten
    1.103
    Discussies
    61
    Thanks
    1.353
    Thanked
    2.717 in 890 posts

    Standaard

    In de Stad Groningen is momenteel iets aan de hand. De berichtgeving in de media erover is zoals altijd beroerd, maar ik zal opschrijven wat ik ervan opgepikt heb.

    De gemeenteraad heeft in maart /april jongstleden besloten dat er intake- gesprekken moeten komen met de dames die als sexwerker willen gaan werken in Groningen. Het lijkt erop dat de gemeentelijke dienst nu stap voor stap aan de slag is met de uitvoering van dat raadsbesluit .

    Het systeem is als volgt opgezet: Dame X komt naar Groningen en wil aan de slag. Zij meldt zich op het kantoor van de ramen-expoitant. Ze krijgt te horen dat deze exploitant haar alleen een raam mag verhuren als ze een intake- gesprek heeft gehad met een comité van drie personen namens de GGD, gemeentelijke dienst en politie. De gemeente wil door dit gesprek vaststellen of de dame in kwestie al of niet gedwongen wordt om te werken in de P—branche. De gemeente noemt dit trouwens heel geraffineerd en poeslief een ‘kennismakingsgesprek’.
    De dame moet zich melden bij de GGD, die vervolgens het gesprek organiseert. Bij dat gesprek mogen geen anderen dan zijzelf aanwezig zijn. Spreekt ze geen Nederlands, dan wordt er een tolk bijgehaald. Het niet machtig zijn van de Nederlandse taal is trouwens wel een factor om te bepalen of de dame over voldoende ‘zelfredzaamheid’ beschikt.

    Als de dame in kwestie met goed gevolg door deze inquisitie heen komt, dan wordt er voor haar een pasje gemaakt, waarmee ze vervolgens naar de ramen verhuurder gaat. Deze mag haar op vertoon van dat pasje een kamer verhuren voor 11 uur per dag. Ik zag elders al de naam ‘hoerenpasje’. De procedure om dit pasje te verkrijgen zou iets minder dan een week in beslag nemen, zegt men. De dame in kwestie moet een x aantal Euros dokken voor het gesprek. Het pasje is onbeperkt geldig.

    Ook dit onderdeel is heel geraffineerd opgezet door de gemeente. Het pasje heeft zogenaamd juridisch geen status. De gemeente noemt het een ‘advies’ van de intake-commissie aan de verhuurder. In het algemeen is een advies niet dwingend, maar je kunt op je vingers wel natellen dat de verhuurder zijn vergunning op het spel zet, als hij een negatief advies negeert.

    Wat er nu nieuw aan de hand is, is dat de Stichting Proud, die de sexwerkers vertegenwoordigt, onlangs een proefproces is begonnen tegen de gemeente Groningen. De Stichting Proud maakt zich vooral kwaad over het registeren van de gegevens die tijdens het intake gesprek van de dames worden gevraagd. De gemeente voelde hierover onlangs al nattigheid en heeft dus bepaald dat de gegevens niet mogen worden opgeslagen. Maar niemand natuurlijk die dat gelooft. Er schijnt ook al ergens een gemeentelijk stuk te zijn opgedoken waar uit blijkt dat de gemeente wel degelijk de gegevens vastlegt.

    Ik ben benieuwd of ze het redden. Ik geef ze een goede kans, want het gemeentelijke verhaal rammelt aan meerdere kanten. Bijv. de rechteloosheid van de dame als het pasje wordt geweigerd. Maar de tijd zal het leren.

  34. Onderstaande leden hebben Moontanner bedankt voor deze bijdrage:

    fr_loper (28 juni 2016)

  35. #124
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 11:32
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    @ Moontanner
    Dit is toch helemaal niet juridisch haalbaar. Ik denk dat die stichting Proud in deze zaak gaat winnen.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  36. #125
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Last Online
    Vandaag @ 11:18
    Berichten
    934
    Discussies
    43
    Thanks
    2.835
    Thanked
    2.259 in 711 posts

    Standaard

    Brief die PROUD aan gemeente Groningen over nieuw prostitutie beleid heeft gestuurd,
    is op hun website te lezen: http://www.wijzijnproud.nl/action/action10.html

    Klein stukje uit de brief:
    Tevens maakt PROUD bezwaar tegen de definitie van vrijwilligheid: ‘Als een prostituee nauwelijks zelfredzaam is, geen Nederlands of Engels spreekt of bijvoorbeeld niet makkelijk geld kan wisselen, omdat ze niet kan rekenen, is moeilijk voor te stellen dat zij vrijwillig voor de prostitutie heeft gekozen’
    (Art. Toelichting 3:15).
    Uit veldwerk dat we deden in uw gemeente blijkt echter dat de meeste sekswerkers vloeiend Duits, Spaans of Bulgaars spreken en zelf hebben gekozen voor werken in de prostitutie. Ook is het moeilijk te begrijpen dat een lage rekencapaciteit te maken heeft met vrijwilligheid. In plaats van werk ontnemen zou de gemeente Groningen een cursus in rekenen of de Nederlandse taal aan kunnen bieden, iets wat ook de zelfredzaamheid van de sekswerkers verbetert.
    Denk dat de rekensom van de Gemeente inderdaad niet helemaal goed is:
    spreekt geen Nederlands of Engels + lage rekencapaciteit = gedwongen

    PROUD is wel een club die opkomt voor de sexwerkers, waar gemeenten etc vaak wel zeggen dat ze opkomen voor sexwerkers,
    terwijl ze vaak alleen maar meer regels bedenken, wat het leven voor deze sexwerkers, alleen maar moeilijker maakt.

  37. Onderstaande leden hebben fr_loper bedankt voor deze bijdrage:

    Moontanner (28 juni 2016)

 

 
Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

FKK Artemis 468*60   Diamond 468*60