Bron : Het Volk.be

Zie foto : http://www.hetvolk.be/Assets/Images_...mnacht1.MM.jpg

Blote Billen in het museum

Antwerpen - Dat de temperatuur gisteren in het Fotomuseum aan de Waalsekaai enkele graden steeg, lag niet alleen aan een ontregelde verwarming. Achttien bloedmooie vrouwen in sexy lingerie poseerden voor de lens van gerenommeerd modefotograaf Marc Lagrange.

Naaldhakken, roze strings, jarretellen en ingewikkelde kapselconstructies vormde de voornaamste ingrediënten van de fotosessie.

Lagrange, een voormalig ingenieur, is bekend voor zijn stijlvolle portretten van sexy vrouwen. Hij fotografeert ze vooral omdat ,,hun pracht me meer aanspreekt dan gelijk welke andere schoonheid".

Zowel Lagrange als de modellen toonden zich nadien tevreden over het resultaat. ,,Ik ben altijd een fan geweest van zijn werk. Het is een hele eer om voor hem te poseren", zegt model Kim Muysers uit Nederland. Toch wil ze het modellenbestaan niet romantiseren: ,,Het is niet alleen glitter en glamour. Vanavond heb ik vooral de hele tijd stilgestaan en gewacht en dat gaat best wel vervelen na een tijdje."

Wie zich allerminst verveelden, zijn de honderden bezoekers. Camera's flitsen en de mooie vrouwen en stijlvolle foto's lokken bewondering uit van mannen én vrouwen.

Lisa Wouters uit Antwerpen is al langer fan van Lagrange: ,,De foto's doet me denken aan die ene scène in de film Eyes wide shut met al die beeldschone, gemaskerde vrouwen. Uit dit werk spreekt hetzelfde gevoel. Het is speels en sexy, maar het blijft altijd heel stijlvol. Thuis zou ik zoiets zeker aan de muur hangen." (AJW)