Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 51 t/m 74 van 74
  1. #51
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:56
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    volgens mij zit het zo; als je ergens heen gaat waar een dress code heerst dan conformeer je je eraan. Zo niet, dan ben je een ongelikte beer. Is er geen dress code, dan doe je naar eigen dunken...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  2. #52
    Geregistreerd
    24 mei 2012
    Last Online
    26 juni 2022 @ 10:20
    Locatie
    De Trots van het Zuiden
    Berichten
    1.417
    Discussies
    208
    Thanks
    10.953
    Thanked
    6.521 in 810 posts

    Standaard

    Bezoekers van verschillende (etnische of sociale) komaf bezoeken een saunaclub. Door iedereen te “verplichten” een badjas aan te doen, maak je iedereen qua kleding gelijk. Vergelijk het met landen waar kinderen verplicht een schooluniform dragen --> er is geen verschil meer tussen arm of rijk. Dan weet je meteen ook mijn standpunt t.o.v. het dragen van bling-bling of het dragen van een zonnebril in binnenruimtes: Vout!

    Verder vind ik het hygiëne aspect wel degelijk een rol spelen. Meerdere malen zag ik iemand in handdoek (Hessendress) in zo’n kunstleren bank zitten. Als zo iemand dan opstaat en een beetje gezweet heeft, is de rugleuning kletsnat van zijn zweet. Dat vind ik ronduit ranzig. Soms hoor je zelfs (!) als zo iemand opstaat. Alsof je een strip Velcro (klittenband) los trekt.
    Een handdoek omwikkelen levert soms problemen op, omdat de handdoek onverwachts los kan laten, ofschoon ik weet dat het van de juiste wikkeltechniek afhangt.

    Tevens vind ik een badjas praktisch, omdat je er iets in de zakken kwijt kunt.

    Tattoos zijn geen enkel probleem, net als huidskleur.
    Seen it, done it and want it again and again and again.

  3. #53
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Waarom zou iedereen gelijk moeten zijn?

  4. #54
    Geregistreerd
    23 december 2011
    Last Online
    Gisteren @ 18:40
    Berichten
    6.141
    Discussies
    449
    Thanks
    1.592
    Thanked
    3.384 in 1.845 posts

    Standaard

    het is ma goed dat niet iedereen gelijk is ma ik geef onze heer wijze grijze wel gelijk een badjas is het schoons

  5. Onderstaande leden hebben de duisburg spesjalist bedankt voor deze bijdrage:

    Wijze grijze (10 juni 2013)

  6. #55
    Geregistreerd
    24 mei 2012
    Last Online
    26 juni 2022 @ 10:20
    Locatie
    De Trots van het Zuiden
    Berichten
    1.417
    Discussies
    208
    Thanks
    10.953
    Thanked
    6.521 in 810 posts

    Standaard

    @Ma doare in pula
    Ho, even nuanceren! Ik schreef in kleding gelijk. Tuurlijk wordt niet iedereen eenheidsworst. We blijven nog steeds individuen. Ik zal de laatste zijn die gaat generaliseren.

    Als er geen kledingverschillen zijn, wordt de sfeer prettiger (ausgeglichen is hier het juiste woord). Je knoopt dan net iets makkelijker een praatje aan met een medebeer. (vind ik dan).
    Seen it, done it and want it again and again and again.

  7. Onderstaande leden hebben Wijze grijze bedankt voor deze bijdrage:

    rmjhexe ( 9 juni 2013)

  8. #56
    Geregistreerd
    16 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 06:15
    Locatie
    Rotterdam en omstreken
    Berichten
    383
    Discussies
    1
    Thanks
    262
    Thanked
    362 in 134 posts

    Standaard

    Wijze grijze heeft gelijk, door een soort van dresscode lijkt het if je allemaal gelijk bent.
    Ik zeg helemaal voor en strak handhaven! Sommige heren / beren stinken namelijk een uur in de wind.

    Daarnaast wordt je, zomaar een vergelijking, ik bedoel er niets mee, in een moskee toch ook verplicht om je schoenen uit te trekken, anders kom je er niet in.

    Ik zeg badjas........anders.....
    LFFFHTE

  9. #57
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wijze grijze Bekijk bericht
    @Ma doare in pula
    Ho, even nuanceren! Ik schreef in kleding gelijk. Tuurlijk wordt niet iedereen eenheidsworst. We blijven nog steeds individuen. Ik zal de laatste zijn die gaat generaliseren.

    Als er geen kledingverschillen zijn, wordt de sfeer prettiger (ausgeglichen is hier het juiste woord). Je knoopt dan net iets makkelijker een praatje aan met een medebeer. (vind ik dan).
    Badjas, handdoek of zwemshort maakt toch geen verschil is het gaat om het aanknopen van een praatje?

  10. #58
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:56
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    Nogmaals, als er een dress code heerst dan conformeer je je eraan. Als je daar 4kant schijt aan hebt mag je er wat mij betreft ook uitgeknikkerd worden. Bij voorkeur "head first" waarbij sommigen anderen waarschijnlijk richting Mekka gelanceerd zouden willen worden.

    Als er verder geen richtlijn is dan staat het de bezoeker in principe vrij. Tenminste, dat denk ik. Die vrijheid houdt net zolang aan tot het management grenzen gaat stellen. Dat is overal anders ook zo.

    Persoonlijk heb ik liever een badjas. Dit is vooral vanuit hygiënisch oogpunt. Gezien mijn sportverleden heb ik immers niets te verbergen...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  11. Onderstaande leden hebben uurtje bedankt voor deze bijdrage:

    wervelwind ( 9 juni 2013)

  12. #59
    Geregistreerd
    13 februari 2006
    Last Online
    25 juni 2016 @ 13:41
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    650
    Discussies
    6
    Thanks
    158
    Thanked
    283 in 161 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ma doare in pula Bekijk bericht
    Wat voor last heb jij er van als ik geen badjas draag maar bv een zwemshort of een handdoek?
    Uit hygienisch oogpunt, en tevens lopen er veel beren rond die zo "atletisch" zijn dat het gewoon pijn doet aan de ogen.

  13. #60
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:46
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.630
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Standaard

    In clubs waar voor de heren een badjas plicht geldt zou dat dan ook voor de dames moeten gelden?!? Anders zou men dat als discriminatie kunnen zien :-) .

    nb. niets mis met huisregels maar die zou je dan wel duidelijk moeten maken als je de club binnenkomt. Ik ben wel een fan van de Hessen dress maar zie die toch eigenlijk het liefst in Hessen land. Bij zomerse temperaturen moet zeker in de tuin een handdoek geen probleem zijn, maar dat zal bij geen enkele club ook zo zijn lijkt me.
    Laatst gewijzigd door Big30; 9 juni 2013 om 19:57
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  14. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 9 juni 2013)

  15. #61
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Vandaag @ 08:16
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.243
    Discussies
    50
    Thanks
    12.566
    Thanked
    4.351 in 1.819 posts

    Standaard

    En hoe zit het met van die "modebewuste" ijsberen die zo nodig een kleurtje aan hun badjas moeten geven? Het zou verboden moeten worden.

  16. #62
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Last Online
    3 januari 2021 @ 14:24
    Locatie
    België
    Berichten
    6.075
    Discussies
    548
    Thanks
    989
    Thanked
    3.898 in 1.218 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clinic Bekijk bericht
    Wijze grijze heeft gelijk, door een soort van dresscode lijkt het if je allemaal gelijk bent.
    Ik zeg helemaal voor en strak handhaven! Sommige heren / beren stinken namelijk een uur in de wind.

    Daarnaast wordt je, zomaar een vergelijking, ik bedoel er niets mee, in een moskee toch ook verplicht om je schoenen uit te trekken, anders kom je er niet in.

    Ik zeg badjas........anders.....
    Juist ja, dan moet je de stank nog meer inwikkelen. Onbegrijpelijke redenatie. Zulke mensen moeten de douche ingestuurd worden .
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

  17. #63
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Last Online
    3 januari 2021 @ 14:24
    Locatie
    België
    Berichten
    6.075
    Discussies
    548
    Thanks
    989
    Thanked
    3.898 in 1.218 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Nogmaals, als er een dress code heerst dan conformeer je je eraan. Als je daar 4kant schijt aan hebt mag je er wat mij betreft ook uitgeknikkerd worden. Bij voorkeur "head first" waarbij sommigen anderen waarschijnlijk richting Mekka gelanceerd zouden willen worden.

    Als er verder geen richtlijn is dan staat het de bezoeker in principe vrij. Tenminste, dat denk ik. Die vrijheid houdt net zolang aan tot het management grenzen gaat stellen. Dat is overal anders ook zo.

    Persoonlijk heb ik liever een badjas. Dit is vooral vanuit hygiënisch oogpunt. Gezien mijn sportverleden heb ik immers niets te verbergen...
    Uit hygiëne? Weer zo een. Ik vind het anders niet hygiënisch als een beer het onprettig warm heeft in zijn badjas en half of volledig er in zweet. Denk ook eens aan de dames die op zo'n moment een leuk gesprekje willen aanknopen. Je zou voor minder terugschrikken. Regels zijn regels maar het probleem specifiek in Sixsens is dat de regels daar telkens veranderen. Dan weer wel, dan weer niet... dat was ook voornamelijk mijn punt. Hoe kan je je kinderen nu iets aanleren als je zelf niet weet wat of hoe je het wil? Ook de praktische kant wil wat. Naar de sauna, badjas aan de haak. Naar het zwembad nadien. Badjas weer aan. Aan het zwembad, badjas uit. Even wat gaan halen in de bar om te drinken, badjas weer aantrekken. En ik haat passen (in de winkel). De zetelproblematiek in Hessen is zo verholpen als je een handdoek over de leuning hangt natuurlijk, net zoals de dames een handdoek onder hun kont leggen .
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

  18. #64
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Last Online
    12 februari 2024 @ 14:13
    Berichten
    1.439
    Discussies
    59
    Thanks
    12
    Thanked
    859 in 393 posts

    Standaard

    Bij SS veranderen de regels nu zeker omdat ze zeer nauwlettend in de gaten houden wat er gebeurd.
    Ze zoeken naar de beste formule door goed te kijken en te luisteren.
    In dit 1e jaar mogen we blij zijn dat een club zo intens probeert te leren een beter te worden.

    Vraag aan de gastvrouw waarom iets is en je wordt uitstekend te woord gestaan.

    BefBeer
    Niet lang foppen, effe poppen!

  19. #65
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Last Online
    3 januari 2021 @ 14:24
    Locatie
    België
    Berichten
    6.075
    Discussies
    548
    Thanks
    989
    Thanked
    3.898 in 1.218 posts

    Standaard

    Helaas, niet waar. Ik kreeg geen tot vage antwoorden en vooral verschillende antwoorden. Niets duidelijks aan. Het personeel staat er ook niet allemaal achter en sommige thekedames vinden het zelf "blöd". Maar goed, ze zijn aan het leren... ze leren enkel te veel het slechte van YY .
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

  20. #66
    Geregistreerd
    10 september 2011
    Last Online
    26 mei 2022 @ 05:54
    Berichten
    162
    Discussies
    0
    Thanks
    23
    Thanked
    62 in 15 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluebear Bekijk bericht
    En hoe zit het met van die "modebewuste" ijsberen die zo nodig een kleurtje aan hun badjas moeten geven? Het zou verboden moeten worden.
    Een ijsbeer met een bloemetjesmotief moet snel naar de veearts

  21. Onderstaande leden hebben frogger bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear ( 9 juni 2013)

  22. #67
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Ik vind een badjas ook veel handiger. Alleen een handdoek lijkt me zelfs erg onpraktisch. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je erg zou gaan stinken van het zweet in een badjas, zeker niet als er heel de tijd douches beschikbaar zijn.
    Daarentegen zie ik geen goede reden waarom zij die wel alleen een handdoek willen dragen dat niet zouden mogen. Wel op voorwaarde natuurlijk dat er steeds consequent een handdoek onder de blote rug gelegd wordt als men ligt of zit in kino of canapé. Misschien dat daar het schoentje wringt bij sixsens.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  23. #68
    Geregistreerd
    1 augustus 2010
    Last Online
    Vandaag @ 12:11
    Locatie
    47652 nrw
    Berichten
    1.855
    Discussies
    32
    Thanks
    3.898
    Thanked
    2.358 in 1.021 posts

    Standaard

    Laatst was ik in hp liep daar een Duitser rond met een blauwe badjas aan en er stond met grote gouden letters Johan opgeborduurd. Geen gezicht, ook heb ik rene de ijsbeer ontmoet enkele jaren terug die had ook zijn familiwapen met zijn naam erop borduurt . Nou heb ik respect voor iedereen maar het moet geen carnaval worden in onze clubjes
    schuinmarcheren heb ik niet verleerd

  24. Onderstaande leden hebben rmjhexe bedankt voor deze bijdrage:

    Ma doare in pula (10 juni 2013)

  25. #69
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:56
    Berichten
    2.870
    Discussies
    83
    Thanks
    2.090
    Thanked
    3.184 in 952 posts

    Standaard

    Ik kan niet ingaan op de specifieke situatie van elke club maar nogmaals, voor de langzamen, ik prefeer een badjas vanwege de hygiene. Als regel zweet ik niet als een otter in zo een ding. Mocht ik mij om de een of andere reden niet fris voelen dan neem ik altijd een douche. Sterker nog, eer ik naar de kamer ga neem ik sowieso een douche, dat hoort er voor mij bij.

    Een handdoek, zoals bijvoorbeeld bij BSH, vind ik niet altijd gemakkelijk. Daarnaast zit ik met mijn halfnaakte lichaam in een sofa dat al van alles en nog wat heeft meegemaakt. Gelukkig absorberen die dingen wel zodat eventueel "hygienische"beren (ja, Seksenfun, deze gaat jouw richting op) schoon en droog gezogen worden door de sofa. En dat voor minder dan 50 Euro....hahahahahahahaha....

    Nogmaals, zolang als er een duidelijke dresscode heerst conformeer ik mij daaraan. Of het nu in mijn straatje te pas komt of niet.

    Veel clubs geven niet duidelijk invulling aan zo een dress code. Ik zie veelal (bruine) beren in Hessen dress waar vele andere beren een jas aan hebben. Als dat mag, dan mag ht. Zo simpel is het. Bovendien geef je op die manier de beer toch ook een beetje ruimte op zichzelf op te dringen en natuurlijk haantjesgedrag te vertonen....hahahahahahahaha
    Een uurtje is ook maar een uur...

  26. #70
    Geregistreerd
    29 maart 2011
    Last Online
    19 februari 2017 @ 23:18
    Berichten
    817
    Discussies
    12
    Thanks
    2.195
    Thanked
    2.253 in 541 posts

    Standaard

    Jullie mogen blij zijn dat de heren nog een handdoek of boxer aan willen doen in plaats van een badjas. In Sharks kwam ik een vent tegen die het hele FKK concept erg serieus nam en dat werd dan ook toegelaten. Een van de dames vertelde dat hij vast klant was en in het begin ook poedelnaakt in het restaurant ging zitten, maar dat hebben ze hem verboden.

    Naar aanleiding van de badjassen discussie - sommige clubs hebben alleen wintervellen en dat is voor mij bijvoorbeeld niet uit te houden bij 25 graden binnen. Dat je dan eventueel om de 10 minuten kan douchen om fris te blijven is niet echt een optie.

    De Duitser met de blauwe badjas ben ik ook wel eens tegen gekomen (in ACA meen ik te herinneren). Hij had er toen ook gele badslippers bij aan, een paar gouden kettingen en een Elton John bril...

  27. #71
    Geregistreerd
    19 oktober 2011
    Last Online
    20 juni 2016 @ 11:09
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    899
    Discussies
    21
    Thanks
    672
    Thanked
    821 in 333 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aamu Bekijk bericht

    De Duitser met de blauwe badjas ben ik ook wel eens tegen gekomen (in ACA meen ik te herinneren). Hij had er toen ook gele badslippers bij aan, een paar gouden kettingen en een Elton John bril...
    En daar gaat het hele principe van Wijze grijze's gelijkheidsbeginsel.
    Je distantiëren aan kledingvoorschriften door een andere kleur, model en dergelijke lichaams-accessoires te dragen welke een zekere status verhogend effect teweeg moet brengen.
    Handig om mee te pronken voor de vrouwtjes in een normale uitgaans-gelegenheid echter in een bordeel maakt dat niets uit.
    Voor flappen komen ze zelfs naar Quasimodo en laten Don Juan zonder poen alleen.

  28. Onderstaande 3 leden hebben Nibor76 bedankt voor deze bijdrage:

    Rezaes (10 juni 2013),rmjhexe (12 juni 2013),Wijze grijze (10 juni 2013)

  29. #72
    Geregistreerd
    29 maart 2011
    Last Online
    19 februari 2017 @ 23:18
    Berichten
    817
    Discussies
    12
    Thanks
    2.195
    Thanked
    2.253 in 541 posts

    Standaard

    Het principe van het Wijze Grijze gelijkheidsbeginsel wordt dus duidelijk niet in elke club gehanteerd Het principe is idealistisch wel goed, maar heb het zelf in de praktijk mindere ervaringen ermee. Neem de schooluniformen - ieder kind "gelijk". Dat geldt zolang de ouders geld hebben en relatief dure (in mijn tijd althans) school kleding kopen, als kind zijnde wordt er gespeeld en gaat kleding snel stuk. Uiteindelijk loop je dan met kleding die weer een beetje aan elkaar genaaid is door je moeder. Of je krijgt de kleding van je oudere broer aan om kosten besparen. Is wel een paar maten te groot. Dat gelijkheidsprincipe vervliegt dus al redelijk snel. Daarnaast zijn er ook scholen die kinderen aan laten trekken wat ze willen, zolang ze de dagelijkse penalty betalen (paar pond per dag). Verschil tussen arm en rijk was er in mijn schooltijd - ondanks school uniformen wel duidelijk hoor

    Hetzelfde vind ik met de badjassen - de personen die het snel koud hebben, zullen zich prima kunnen vinden in een dik warm berenvel. De beren die het snel warm hebben, zullen zich al snel zeer ongemakkelijk voelen bij hogere temperaturen. Aangezien je niet de temperatuur voor een ieder prettig met dik wintervel kan houden, meen ik te moeten vinden dat je beren wat meer vrijheid moet geven uit de ijsberencategorie van kleding.

    Wat betreft hygiëne denk ik dat je er wat van kan zeggen als een beer half naakt zonder handdoek op een bank gaat zitten. Ik ben geen voorstander om iedereen preventief alvast een badjas aan te doen, opdat ze misschien anders wel half naakt op de bank gaan zitten.

    Wat betreft onze blauwe beer - vind ik het eerder komisch dan storend.

  30. Onderstaande 2 leden hebben aamu bedankt voor deze bijdrage:

    Rezaes (10 juni 2013),Wijze grijze (10 juni 2013)

  31. #73
    Geregistreerd
    5 juni 2010
    Last Online
    27 januari 2014 @ 17:49
    Locatie
    In mijn eigen hoofd.
    Berichten
    4.400
    Discussies
    227
    Thanks
    4.864
    Thanked
    4.028 in 1.511 posts

    Standaard

    badjas of handdoek laat iedereen dragen wat hij wil.
    Hygiene is denk ik met handdoeken beter want als jullie geloven dat elke badjas iedere keer netjes gewassen wordt en gedroogd en dan teruggehangen dan zijn jullie nog ..... dan opa Dalton.

    Peroonlijk met mijn goddelijke getrainde lijf -en het is uitstraling en niet looks heren hahahaha - heb ik het liefst een beachshort aan.
    Die stomme saaie unicolor handdoeken en badjassen die transferenrn ons tov de dames die zich proberen leuk te kleden al meteen tot sukkelaars.

  32. Onderstaande 4 leden hebben bad pritt bedankt voor deze bijdrage:

    Ma doare in pula (12 juni 2013),Rezaes (10 juni 2013),uurtje (10 juni 2013),wervelwind (10 juni 2013)

  33. #74
    Geregistreerd
    30 oktober 2012
    Last Online
    14 december 2013 @ 15:04
    Berichten
    311
    Discussies
    6
    Thanks
    203
    Thanked
    210 in 94 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinK Bekijk bericht
    Uit hygienisch oogpunt, en tevens lopen er veel beren rond die zo "atletisch" zijn dat het gewoon pijn doet aan de ogen.
    Alsof die badjassen het toppunt van hygiëne zijn... Krijgen we die klets weer. Lekker fris hoor, die beren die zitten te zweten in een badjas. En wat denk je? Dat ze die krengen elke dag wassen?

    En makkelijk zit het vaak ook niet. Soms krijg je een veel te grote badjas, zo eentje die bedoelt is voor een olifant ofzo.

 

 
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

  Living Room 468*60