Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 677
  1. #1
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 11:29
    Berichten
    11.063
    Discussies
    223
    Thanks
    13.004
    Thanked
    17.409 in 6.122 posts

    Standaard NBA Play offs, USA pro sports. Das toch veel leuker?!?

    Vanzelfsprekend is dat veel leuker maar dat weten de meeste mensen helemaal niet. Basketbal heeft in Nederland nooit echt voet aan de grond gekregen. Een sport zonder lange traditie zoals voetbal. Een sport die niet geworteld is in onze samenleving. Kortom: import vanuit Amerika.

    Dit "Draadje" zal net als dat Formule 1 "Topic" weinig volgers hebben. Maar om de "Topic" vervuiling tegen te gaan die notabene door een van de Mods in de voetbalafdeling gepleegd wordt, start ik hier een nieuw onderwerp:

    NBA Play offs. Das toch veel leuker?!?

    Inderdaad "The NBA Finals" dit jaar tussen:



    Miami Heat - Dallas Mavericks


    Tussenstand momenteel 2-2


    De Miami Heat is momenteel het meest gehate team in Amerika. Daarover kan de geïnteresseerde lezer meer lezen (maar dat zijn waarschijnlijk alleen B30 en BS):

    Als Miami Heat verliest, viert sportminnend Amerika feest.
    http://www.depers.nl/sport/574264/Al...ika-feest.html

    "The team you love to hate"
    http://sportsillustrated.cnn.com/201...ure/index.html

    "Most hated teams"
    http://sportsillustrated.cnn.com/201...t.hated.teams/

  2. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 ( 9 juni 2011)

  3. #2
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    Vanzelfsprekend is dat veel leuker maar dat weten de meeste mensen helemaal niet. Basketbal heeft in Nederland nooit echt voet aan de grond gekregen. Een sport zonder lange traditie zoals voetbal. Een sport die niet geworteld is in onze samenleving. Kortom: import vanuit Amerika.

    Daarover kan de geïnteresseerde lezer meer lezen (maar dat zijn waarschijnlijk alleen B30 en BS):

    Als Miami Heat verliest, viert sportminnend Amerika feest.
    http://www.depers.nl/sport/574264/Al...ika-feest.html

    "The team you love to hate"
    http://sportsillustrated.cnn.com/201...ure/index.html

    "Most hated teams"
    http://sportsillustrated.cnn.com/201...t.hated.teams/
    Dat NBA, maar vooral March Madness gevoel dat kun je gewoon niet uitleggen. Ik ben een Portland Trail Blazers fan. Dat geef ik eerlijk toe!

    LBJ is the King, zo is het, dus staat al vast wie zal winnen! Ik kan over de mooiste sport ter wereld veel vertellen. Jimmy Moore in de Diekmanhal in Enschede. De glory tijden van Nashua Den Bosch. Onze Rik Smits bij de Pacers.
    Miami sucks! Laten we hopen dat onze Duitse vriend bij de Mavericks deze keer gaat winnen.

    @BS, Thxs, superlinks

    http://www.nba.com/heat/

    B30
    Laatst gewijzigd door Big30; 9 juni 2011 om 03:46
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  4. #3
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    Nou, ik volg de NBA ook. IK moet wel zeggen dat het in de loop der jaren iets meinder geworden is. Naar mijn mening is de trend waarbij spelers over steed me individuele capaciteiten en fysiek vermogen ten toon spreiden nog altijd niet gebroken. Dit gaat ten koste van team play. Maar.....het blijst spectaculair.

    In principe ben ik blij dat de Lakers al uitgeschakeld zijn. Er bestaat naar mijn mening geen grotere egoist als Kobe Bryant. Heb hem een paar keer in het echt zien spelen. Pfffff.....laat maar...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  5. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 13:16
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Wat is er zo leuk aan het volgen van een sport aan de andere kant van de wereld waar je geen enkele emotionele betrokkenheid bij hebt?

  6. #5
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    nou ja, ik heb er dus wel emotionele betrokkeneid bij omdat ik ooit nog heel even 2. Bundesliga gespeeld heb. Daarnaast kun je die vraag ook stellen voor K1 liefhebbers, pijlltjes gooien en wat weet ik allemaal niet.....
    Een uurtje is ook maar een uur...

  7. #6
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Ik vond de Harlem Globetrotters indertijd wel mooi om te bekijken, maar ik krijg huiduitslag van zogenaamde sport die gedegenereerd is tot een miljonairsclubje waar merchandising de overhand heeft gehaald op sportiviteit. Die gifbeker laat ik aan mij voorbijgaan.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  8. #7
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 11:29
    Berichten
    11.063
    Discussies
    223
    Thanks
    13.004
    Thanked
    17.409 in 6.122 posts

    Standaard

    Mijn basketbal-roots startten in 1972 met de volstrekt chaotische basketbalfinale tussen de USSR en de USA tijdens de Olympische spelen in München. Ik was 14, gaf het voetballen er aan en zocht een basketbalclub die er niet was. Net op dat moment werd er een vereniging opgericht met alleen maar zwarte Amerikanen die gelegerd waren op de diverse legerbasissen. Mijn god, wat was ik nerveus want dat waren wel kerels zo zwart als roet en met getoupeerde "Afro" kapsels die zich alleen in "Slang" konden uitdrukken. Geweldige tijd want ik groeide op, als zat ik in "The Hood of Harlem". En wijven dat die "Bro's" bij zich hadden. Je reinste Bottom Bitch Hoes". Een fantastische omgeving om je puberteit te beleven.

    De NBA werd me met de paplepel ingegoten door de "Brothers" en heel spaarzaam zag ik eens beelden van die gasten voorbij komen. In Nederland had je "Levi's Flamingo's" gecoacht door Janbroers met Kees Akerboom. Andere clubs waren volgens mij "Punch" en "Donar".

    De NBA heeft mij altijd gefascineerd omdat het zo ver weg leek en daardoor bijna mytische vormen aannam. Daar gebeurde het, dat was het walhalla. Nu is die competitie net als de "Champions League" bij voetbal verworden tot een ordinair geldcircus. Maar toch zie je daar het meest spectaculaire basketball. Ook de Europeanen hebben zich goed weten te mengen met de spelers aldaar. Met name de Serviërs en de Kroaten. Dražen Petrović ging een schitterende carriëre tegemoet maar reed zich te pletter in Duitsland (misschien reed hij wel naar een saunaclub!). Op dit moment speelt Nowitski, een Duitser, bij "Dallas mavericks" de pannen van het dak. Het is de enige keer dat ik een Duitser een titel gun.

    De opmerking van Pic1 is wel grappig en ook wel opmerkelijk want:
    "Wat is er zo leuk aan het neuken van hoeren in Duitsland waar je geen enkele emotionele betrokkenheid bij hebt?"

  9. #8
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    omgeving om je puberteit te beleven.

    De NBA werd me met de paplepel ingegoten door de "Brothers" en heel spaarzaam zag ik eens beelden van die gasten voorbij komen. In Nederland had je "Levi's Flamingo's" gecoacht door Janbroers met Kees Akerboom. Andere clubs waren volgens mij "Punch" en "Donar".
    Brings back sweet menories. Bij Donar vaak wezen kijken, was erbij toen ze voor het eerst kampioen werden tegen het altijd sterke den Bosch. Club namen veranderden vaak, Nashua, Remmington. Leiden was toen ook sterk, Parker Leiden dacht ik. Daar speelde een totaal geflipte ex-NBA speler, Wilson Washington maar die kon er wel wat van.

    Nederland was eind 70 begin 80 redelijk goed door alle Nederlandse Amerikanen, nog een keer 4 op de EK. Niet alleen Akerboom maar Dan Cramer, Al Faber, Mitchel Plaat en ga zo maar door.
    Namen van teams veranderden snel. In Haarlem werd het Buitoni weet ik nog. In Dordrecht had je Frisol. Bekend team was ook Kinzo in Amstelveen. Zelf in de jaren 80 vaak bij Hatrans wezen kijken en later in den Bosch en Weert.

    Ere wie ere toekomt. Mag ik dat zeggen? Ja. Mart Smeets heeft veel gedaan aan de bekendheid van de NBA in de jaren 80. De fascinatie is bij mij altijd gebleven. Het bijwonen van een wedstrijd van de Portland Trail Blazers zal ik niet snel vergeten, ik zag Scotty Pipen life, wauw!
    Laten we onze eigen Rik Smits niet vergeten die bij de Pacers speelde en zelfs een All Star Game haalde.

    De namen van het Barcelona Dream Team kan ik zo opdreunen inclusief positie en team waar ze toen speelden. Gisteren speelde ene Erik Pieters in Oranje mee, ik keek met een maat van me en vroeg hem waar speelt die eigenlijk? Met google kwam ik er achter dat ie bij PSV speelt. Ach ja!

    Zo kan ik nog uren doorgaan maar geloof dat we hier op een ander forum zijn !

    Ik ga denk ik maar eens een Handbal topic openen, ook mooi!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  10. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (11 juni 2011)

  11. #9
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    Dirk Nowitzki heeft het hem weer geflikt. Dirk-hules zoals een grote Duitse krant hem noemde....
    Een uurtje is ook maar een uur...

  12. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 13:16
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badslippers Bekijk bericht
    De opmerking van Pic1 is wel grappig en ook wel opmerkelijk want:
    "Wat is er zo leuk aan het neuken van hoeren in Duitsland waar je geen enkele emotionele betrokkenheid bij hebt?"
    Het verschil is dat ik zelf aan het spel deelneem en een zodanige sympathie voor mezelf voel dat ik ontzettend blij word wanneer ik scoor en erg teleurgesteld ben wanneer ik dat niet doe.

  13. #11
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 11:29
    Berichten
    11.063
    Discussies
    223
    Thanks
    13.004
    Thanked
    17.409 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Dirk Nowitzki heeft het hem weer geflikt. Dirk-hules zoals een grote Duitse krant hem noemde....
    Yep. De stand is nu:


    Dallas Mavericks 3 - Miami Heat 2


    Dallas Mavericks heeft wedstrijd vijf in de finale van de NBA tegen Miami Heat gewonnen. In een wederom bloedstollend duel waren de Mavericks in de slotminuten scherper dan Miami. Onder aanvoering van Dirk Nowitzki, die 29 punten scoorde, 6 rebounds pakte en met tien uit tien vrije worpen weer foutloos was van de vrije worp lijn, pakten de Mavs een 112-103 zege. In de serie heeft Dallas nu een 3-2 voorsprong genomen en is dus nog slechts één zege verwijderd van de eerste NBA-titel in de clubgeschiedenis.
    Lees verder

  14. #12
    Geregistreerd
    9 juni 2006
    Last Online
    19 juni 2015 @ 09:00
    Berichten
    155
    Discussies
    14
    Thanks
    2
    Thanked
    7 in 6 posts

    Standaard

    Heb de mooie jaren gevolgd van Magic Johnson,Charles Barkley, Clyde the Clyde Drexler , Scottie Pippen en de beste basketballer
    die er ooit bestaan heeft Michael Jordan, toen de Chigago Bulls en Michael Jordan voor het laatst de NBA kampioenscha hadden gewonnen
    hield ik het voor gezien. Ik heb het geprobeerd maar de huidige NBA spelers vind ik minder interessant dan jaren geleden Kobe Bryant
    Lebron James missen gewoon dat magische en persoonlijkheid wat Magic en Jordan wel hadden. Vaak genoeg probeer ik op sport 1
    weer de play offs te volgen maar het boeit mij gewoon niet meer.

    Trouwens mijn all time fovourite was Julius Erving Dr.J vroeger als 6 jarig jongetje wilde ik net als hem worden die snoeiharde dunks
    hier in Groningen hadden we geweldige Basketball Pleintjes ook waren de toenmalige Donar spelers als Renzo Zwiers, Jimmy Moore
    gewoon op de pleintjes met ons mee speelden ik was helaas toen te jong maar de sfeer die er toen was geweldig vroeger speelden
    we op de pleintjes tot in het donker en namen we the Ghetto Blasters mee met de de nieuwste import Funk muziek op die goeie
    oude cassette bandjes TDK SA 90 wat een tijd was dat!!!!!

  15. Onderstaande leden hebben carrera-gt3 bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 (11 juni 2011)

  16. #13
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carrera-gt3 Bekijk bericht
    Heb de mooie jaren gevolgd van Magic Johnson,Charles Barkley, Clyde the Clyde Drexler , Scottie Pippen en de beste basketballer die er ooit bestaan heeft Michael Jordan, toen de Chigago Bulls en Michael Jordan voor het laatst de NBA kampioenscha hadden gewonnen hield ik het voor gezien.

    Trouwens mijn all time fovourite was Julius Erving Dr.J vroeger als 6 jarig jongetje wilde ik net als hem worden die snoeiharde dunks
    hier in Groningen hadden we geweldige Basketball Pleintjes ook waren de toenmalige Donar spelers als Renzo Zwiers, Jimmy Moore
    gewoon op de pleintjes met ons mee speelden ik was helaas toen te jong maar de sfeer die er toen was geweldig vroeger speelden
    we op de pleintjes tot in het donker en namen we the Ghetto Blasters mee met de de nieuwste import Funk muziek op die goeie
    oude cassette bandjes TDK SA 90 wat een tijd was dat!!!!!
    Jij bent een kenner! Ik heb Renzo Zwiers en Jimmy Moore vaak in de Martinihal zien spelen als klein Biggie toen nog. Jimmy Moore maakte zijn debuut voor Arke Stars weet ik nog in de Diekmanhal de meest onsfeervolle hal voor Basketbal.

    Trouwens de Amerikaanse spelers die je noemt speelden allen in het Dreamteam van Barcelona. Yep those were the days! Barkley was ook my man maar toch ook wel een beetje Larry Bird. De Hoosier uit French Lick Indiana, maar dat begrijpt geen hond denk ik!
    Jan Loorbach was van voor mijn tijd maar die speelde ook bij Donar en daarvan ging het verhaal dat ie in een Eend reed en de voorstoel verwijderd had en op de achterbank zat omdat ie zo lang was. Groningen was en is nog steeds een bastketbal bolwerk.

    Big30
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  17. #14
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 11:29
    Berichten
    11.063
    Discussies
    223
    Thanks
    13.004
    Thanked
    17.409 in 6.122 posts

    Standaard

    Tot mijn grote tevredenheid zie ik dat er een paar ijsberen zijn met verstand van zaken en passie voor het basketbal. B30 is goed ingevoerd in het Nederlandse basketbal van "The Seventies". Ik leef weer helemaal op en zie het voor me. Ik heb hier nog wat boekwerkjes liggen:
    Janbroers, "Modern basketball"
    Het controversiële boek van Sam Smith, "The Jordan Rules" (Engelse versie)
    Nog wat boeken met statistieken.
    Biografieën van Earvin "Magic" Johnson, Dennis Rodman en Larry Bird

    Wat Carrera-gt3 schrijft kan ik onderschrijven. Of was vroeger alles beter? Natuurlijk niet. Maar heden ten dage gaat het de spelers vaak om uiterlijk vertoon, patserigheid en "Cockey" gedrag. Van de andere kant moet ik eerlijk zeggen dat als ik de "Slamdunk Contests" van 1987 en 1988 (Jordan/Wilkins) zie, dan is de kunst van "dunken" wel geëvoleerd.

    http://www.youtube.com/watch?v=dbEE9_AO17o

    Dit is "Definitely Above The Rim"
    http://www.youtube.com/watch?v=I1B8a...=%2526fmt%3D22

  18. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 (11 juni 2011)

  19. #15
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Standaard

    Wel heel grappig zo niet toevallig BS! Er waren nog een paar punten die m.b.t. het basketbal relevant zijn en die ik nog wilde noemen. Jij noemde ze eigenlijk allen al in je bericht d.i.:

    - In Amerika zijn bibliotheken vol geschreven over de bekende profsporten en natuurlijk dus ook over Basketbal. Meer in het bijzonder leven biografieën daar meer dan bij ons. Jij noemt er een aantal die ik trouwens (helaas) nog niet ken. Een Nederlandse boekenzaak heeft 1 of 2 vakken die over Sport gaan. Ga naar een American Book Store in welke plaats dan ook en je kunt daar een hele dag doorbrengen dat heb ik in Portland bij ik men Powells vaak hele Zaterdagen gedaan.
    - Dennis Rodman, ja die naam mag niet ontbreken. Had een speciale band met Michael Jordan. Zeer kleurrijke figuur, had iets met Madonna ja met wie eigenlijk niet. Misschien wel de beste rebounder ooit in de NBA. Geen schutter dat was niet zijn ding.
    - Kon niet meer op de naam komen van die speler die vanaf de rand van de bucket dunkte. Met jou link nu dus wel! Pure kunst is dat.
    - Tuurlijk was vroeger niet alles beter. Maar hoe verder iets van je af ligt hoe meer je het mytholigiseert en gaat romantiseren. Ik bedoel de mooiste tour die ik ken was die van 1948 die Bartali won zoals we ons allen nog wel kunnen herinneren!
    - Oja mag ik dat zeggen, ja ik mag dat zeggen. Niet vergeten weer de basketbal jaarboeken van onze Mart Smeets in de jaren 80 en het blad Full Court Press dat hij toen uitbracht.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  20. #16
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    Dennis Rodman schreef het boek "as bad as I want to be". Hij had iets met madonna maar was ook enkele dagen getrouwd met Carmen Electra. De bofkont....

    Waarschijnlijk de beste rebounder ooit. Laat dat "waarschijnlijk" maar weg. Eventueel val het uit te breiden naar "verdediger". Zeker gezien de awards die hij als defensive player gekregen heeft.
    Enerzijds ging het inderdaad om de band met MJ, maar anderzijds was het ook de coach Phill Jackson die de hele clan (Rodman, Kukoc, Jordan, Pippen, Paxton, Cartwright) enigzins in toom hield.

    Dunker......doel je op Spud Webb? De kleinste winnaar van het dunkcontest ooit? Rand van de backet? JE doelt waarschijnlijk de vrije worp lijn. MJ heeft dat eens tijdens een wedstrijd klaar gekregen en ook Vince Carter kon een redelijk stukje hoog/ver springen.
    Een uurtje is ook maar een uur...

  21. #17
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Standaard

    Haha ja klopt uurtje! Rodman was de best defensive player ever in the NBA, of ie alle rebounds recorden heeft weet ik niet. Bij de Bulls speelde toen ook een Canadees dacht ik maar kan ff niet op de naam komen. De Coach klopt speelde daar ook een belangrijke rol, de chemie klopte.

    Yep Spud Webb. Heb nog een poster van uhm in de kelder liggen. Dat menneke was 1m70cm en wat kon die dunken zeg. Maar ehm vanaf de vrije worp lijn?? Hij won wel de Slam Dunk Contest in 1986. Herinner me hem vooral als een Atlanta Hawks speler.



    Oja de ring hangt 10 ft boven de grond, zeg 3.005m . De ring net raken vond ik al een hele kunst!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  22. #18
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 11:29
    Berichten
    11.063
    Discussies
    223
    Thanks
    13.004
    Thanked
    17.409 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Dennis Rodman schreef het boek "as bad as I want to be". Hij had iets met madonna maar was ook enkele dagen getrouwd met Carmen Electra. De bofkont....
    Zeker weten. Die Rodman had wel smaak. Lijkt me trouwens een echt Rex meisje (om nog enigszins in de gedachte van het forum te blijven!)







    [Dennid Rodman]

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Waarschijnlijk de beste rebounder ooit. Laat dat "waarschijnlijk" maar weg. Eventueel val het uit te breiden naar "verdediger". Zeker gezien de awards die hij als defensive player gekregen heeft.
    Enerzijds ging het inderdaad om de band met MJ, maar anderzijds was het ook de coach Phill Jackson die de hele clan (Rodman, Kukoc, Jordan, Pippen, Paxton, Cartwright) enigzins in toom hield.
    Phil Jackson was een ware "Genius". Werd niet voor niks de "Zen Master" genoemd. Ongelooflijk hoe hij dat team aan het spelen kreeg. Een mooie mix van absolute sterren, "Nobody's", specialisten, "Drop-Outs" en schaduwspelers.
    Toen Dennis Rodman voor de zoveelste keer in de problemen kwam, wilde stoppen met spelen en zich terugtrok op het platteland kwam jackson op zijn "Harley" eens een kijkje nemen bij deze mafkees. Rodman verwelkomde zijn coach met de woorden:
    "Hi coach, I never knew you where a Biker!".
    Waarop jackson antwoordde:
    "I never knew you were a Quiter!"
    Rodman kwam weer terug bij het onverslaanbare team van "The Bulls" (Dat waren nog eens echte "Bulls" vergeleken met het stelletje lamzakken hiero!)

    Zeer bijzondere foto van Rodman die illustratief is voor zijn manier van spelen. Met gevaar voor eigen leven de bal binnen de lijnen houden. Een klassieker. En zoals B30 opmerkt: "Er zijn bibliotheken volgeschreven over deze sport" en de NBA is sinds de komst van Commisioner David Stern "Very Big Business" geworden. Ja B30, jij mag dat zeggen, zelfs van M. Smeets. En dat zeg ik dan weer.


  23. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 (11 juni 2011)

  24. #19
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    De wijze waarop Rodman de "postman" Karl Marlone in bedwang hield, onder andere met een fikse trashtalk, is voor de echte basketbal liefhebber onvergetelijk. Rodman heeft diverse keren deel uitgemaakt van de all-defensive teams an zal volgens mij zeer binnenkort in de NBA hall of fame worden opgenomen.

    Ik weet niet welke Canadees er bedoeld is, maar er speelde wel ff een center van buitenlandse afkomst. Dit was de man met de grootste voeten (dat riep in ieder geval de verslaggever op het toenmalige filmnet). Dat was Will Perdue......

    @ Badslippers: Rodman zorgde eerder voor faam. Dat was toen ie bij Detroit speelde met alle bad boys (Dumars, Thomas) en daar al furore onder de borden maakte.

    Ikzelf ben altijd een enorme Rodman fan geweest. Thuis heb ik diverse afbeeldingen en posters van hem hangen. Dit heeft ook te maken met mijn eigen carrieren waar bleek dat ik met mijn 195cm en 100kg te klein en licht was om op de grote posities te spelen maar door sprongkracht toch heel veel kon conpenseren. En..........mijn shooting skills waren ongeveer net zo slecht )))))
    Een uurtje is ook maar een uur...

  25. #20
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Vandaag @ 11:29
    Berichten
    11.063
    Discussies
    223
    Thanks
    13.004
    Thanked
    17.409 in 6.122 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door uurtje Bekijk bericht
    Ik weet niet welke Canadees er bedoeld is, maar er speelde wel ff een center van buitenlandse afkomst. Dit was de man met de grootste voeten (dat riep in ieder geval de verslaggever op het toenmalige filmnet). Dat was Will Perdue......

    met mijn eigen carrieren waar bleek dat ik met mijn 195cm en 100kg te klein en licht was om op de grote posities te spelen maar door sprongkracht toch heel veel kon conpenseren. En..........mijn shooting skills waren ongeveer net zo slecht )))))
    "Chicago" had altijd van die slungelige "Centers": Corzine, Cartwright, Longley (Australiër), Wennington (Canadees), Purdue.

    100 kg 195cm, niet slecht. En je dan uurtje noemen. Maak daar maar gerust UUR van. Inderdaad, tussen de wal en het schip maar met het juiste duw- en trekwerk had je het beslist tot "Power Forward" kunnen schoppen. Grote bek wil ook nog weleens helpen!

  26. #21
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    ik was power forward Dunken uit stand geen probleem. Grote mond, ellebogen en schorsingen inclusief. Hhahahaahahaha.. De 100kg zijn inmiddels 107kg geworden. Maar goed, we zijn ook een hernia operatie en talrijke enkel en knie blessures rijker.

    Toch vond ik die centers van Chicago wel in het team passen. Het waren onspectaculaire spelers die er gewoon waren als ze er moesten zijn. Niets meer of minder....
    Een uurtje is ook maar een uur...

  27. #22
    Geregistreerd
    9 juni 2006
    Last Online
    19 juni 2015 @ 09:00
    Berichten
    155
    Discussies
    14
    Thanks
    2
    Thanked
    7 in 6 posts

    Standaard

    Badslippers mijn complimenten voor de post en BIG 30 verwoord het helemaal goed kan er niks aan toevoegen

    Heren ik geniet van de mooie anecdotes is voor mij een reis in het verleden natuurlijk kunnen we Rodman niet vergeten
    de exentriekelijke persoonlijkkeid ik heb zijn boek ook gelezen en deze dude heeft heeeel veel meegemaakt interessante
    manier van leven en opvattingen. Rodman heeft de toen die trend gezet met zijn tatoos ,gele,blauwe,roze kapsels ook
    ging ie gewoon naar een concert van Lenny Krevitz in trouwjurk......Als ik die huidige wannabe,s Rodman zie denk ik
    als Dennis al die jongens ziet moet ie heel hard lachen wat een slecht immitaties. Dennis is gewoon the real deal.

    Jammer dat Mart Smeets het commentaar niet meer wil doen bij Sport 1 ook hij kan het niet meer op brengen
    om zich nog te motiveren voor het NBA spelletje en dat is eigenlijk best iets om over na te denken een man met zoveel kennis en ervaring
    maar eigenlijk snap ik hem ook wel waarom en zegt eigenlijk meer over de huidige NBA.

  28. #23
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.220 in 5.158 posts

    Standaard

    Rodman was heerlijk geflipt maar man o man ballen kon die wel! Een andere speler die ook genoemd moet worden is John Stockton misschien wel de beste point guard ooit in de NBA. Een grotere tegenstelling met Rodman is bijna niet denkbaar. Stockton was een koorknaapje vergeleken met Rodman. De ideale schoonzoon. Met Malone een super duo bij de Utah Jaz.

    Nog een speler die goed kon mikken was Reggie Miller van de Pacers. Beschaafd en netjes altijd net als Stockton.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  29. #24
    Geregistreerd
    9 juni 2006
    Last Online
    19 juni 2015 @ 09:00
    Berichten
    155
    Discussies
    14
    Thanks
    2
    Thanked
    7 in 6 posts

    Standaard

    Zekers ............. Ik ga zo ff die 5 uurs documentatie terug kijken van Air Jordan o.a ook zijn hoogtepunten in het College basketball
    gruwelijke beelden vaak geimmiteerd maar nooit geëvenaard ........kippenvel

    Maar Stockton was ook een nasty mannetje vraag maar eens aan Horace Grant waarom hij altijd een bril droeg etc.

    Horace in actie : http://www.youtube.com/watch?v=TWVPhBnyZ5s

  30. #25
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:45
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.067
    Thanked
    3.158 in 946 posts

    Standaard

    Nou, mijnheer Miller had ook wel zo zijn trekjes hoor... Er waren destijds wel meerdere spelers die ontzettend markant waren. Ik denk aan Charles Barkley (tegenwoordig bij ESPN), Patrick Ewing, dhr Mutombo etc etc etc....
    Een uurtje is ook maar een uur...

 

 
Pagina 1 van 28 1234511 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Diamond 468*60   Living Room 468*60