Miss Marokko Nederland heeft grote ambities

25 juni 2006

(Novum) - Miss Marokko Nederland Nabila Marhaben wil haar titel gebruiken als opstap naar een carrière in de showbizz. "Het lijkt me leuk om iets te gaan presenteren op televisie", zegt de Nederlandse van Marokkaanse afkomst tegen Novum Nieuws.

Aan het begin van de maand werd de 22-jarige Marhaben in Amsterdam verkozen tot Miss Marokko Nederland. Het was de eerste keer dat deze missverkiezing werd gehouden. Het is de bedoeling dat het een jaarlijks terugkerend evenement wordt.

Miss Marokko Nederland moet een Nederlandse vrouw van Marokkaanse afkomst zijn, die niet alleen mooi is, maar ook intelligent en sociaal bewogen. De verkiezing onderscheidt zich van reguliere missverkiezingen doordat de deelneemsters niet in bikini verschijnen.

Marhaben kijkt met voldoening terug op de finaleronde. "Het was heel spannend. De concurrentie was groot, maar onderling was er geen negatieve sfeer", zegt de winnares. Op dit moment heeft Marhaben geen baan of opleiding. Ze wil haar misstitel niet alleen gebruiken om een eigen carrière op te starten, maar ook om zich in te zetten voor de maatschappij. "Ik hoop dat ik het komende jaar veel kan doen voor goede doelen."

http://www.nieuws.nl/246088/Miss_Mar...grote_ambities