Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29
  1. #1
    Geregistreerd
    30 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:29
    Locatie
    Vlakbij Maxima
    Berichten
    1.890
    Discussies
    110
    Thanks
    281
    Thanked
    136 in 53 posts

    Standaard Enquête Erasmus Universiteit Rotterdam

    Heren, via de IM kreeg ik onderstaand bericht. Ik ga hier niet aan mee werken, wat een flauwekul. Bovendien gaat het die drs. Lulletje geen pleuris aan wat ik in mijn eigen tijd doe.............................Zijn er meerdere onder ons die dit berichtje ook hebben gehad??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark g
    Beste Rex,

    Op het ijsberenforum zag ik dat je geïnteresseerd was in de gedwongen prostitutie. Vanuit de Erasmus Universiteit Rotterdam zijn wij bezig met een wetenschappelijk onderzoek naar de klanten van vrouwen die (gedwongen) in de prostitutie werken en hun motieven en ideeën over gedwongen prostitutie.

    Wil jij als hoerenloper geen gebruik maken van vrouwen die in de prostitutie worden gedwongen of maak je dat juist helemaal niets uit? Wanneer weet je nou dat je als klant te maken hebt met een vrouw die gedwongen in de prostitutie werkt? Wat zijn de signalen waaruit jij opmaakt dat je al dan niet met een slachtoffer van mensenhandel te maken hebt? Wat is je mening over gedwongen prostitutie en denk je dat het voorkomen kan worden? In dit onderzoek staan jullie als klanten van (gedwongen) prostitutie centraal en dus niet zozeer de prostituees of de overheid.

    Wij willen met zoveel mogelijk klanten van (gedwongen) prostitutie praten om een zo realistisch mogelijk boek schrijven over jullie ervaringen met gedwongen prostitutie en ideeën hierover.

    Wij willen de komende weken met zoveel mogelijk klanten van prostituees over (gedwongen) prostitutie spreken. Kom je wel eens bij de hoeren en wil je je ideeën en ervaringen hierover aan ons kwijt, dan kun je ons mailen (klantenprostitutie@frg.eur.nl) voor een afspraak of voor eventuele vragen. Wij willen ook graag met je spreken als je in het verleden in contact bent gekomen met gedwongen prostitutie. Alle informatie uit de gesprekken wordt uiteraard volledig anoniem behandeld. De gesprekken duren ongeveer een uur en kunnen op de universiteit of een andere door jouw voorgestelde plek plaatsvinden.

    Vriendelijke groet
    Drs. Mark Griffioen
    And in the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.

  2. #2
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 07:18
    Berichten
    2.863
    Discussies
    81
    Thanks
    2.066
    Thanked
    3.156 in 945 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rex
    Heren, via de IM kreeg ik onderstaand bericht. Ik ga hier niet aan mee werken, wat een flauwekul. Bovendien gaat het die drs. Lulletje geen pleuris aan wat ik in mijn eigen tijd doe.............................Zijn er meerdere onder ons die dit berichtje ook hebben gehad??

    Ik denk dat je niet de enige bent die post ontvangen heeft...

  3. #3
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.219 in 5.157 posts

    Ausrufezeichen

    Nee klopt :D ! Vertrouw het ook niet zo, wel zo flauw geweest deze "Mark" een aantal vragen te stellen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big30
    Beste Mark,

    Ik zou het op prijs stellen als je een korte beschrijving van het doel van het onderzoek zou willen geven.

    Wie financieert het onderzoek, opdrachtgever, binnen welke vakgroep en faculteit wordt het uitgevoerd, is het een promotie onderzoek, ligt er een onderzoeks voorstel, waar op de site van de erasmus universiteit kan ik iets meer vinden over het onderzoek?

    m.vr.gr. big30


    De vooringenomenheid in zijn mail doet me erg denken aan de suggestieve vragen van Kris2 alias ???

    Gr. B.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  4. #4
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Toch weer raar dat ik niks heb gekregen..............

    Ik zal het eens gaan uitzoeken.

    Ik heb onlangs wel meegedaan aan het onderzoek van Intraval. Op zich is dat heel nuttig om ook de kant van de ijsberen/lopers te laten zien.

    Groeten Willem2
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  5. #5
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    3 augustus 2023 @ 15:21
    Berichten
    1.447
    Discussies
    96
    Thanks
    1.465
    Thanked
    801 in 233 posts

    Standaard Mark Griffioen

    Ik kreeg - ik heb een e-mail adres in mijn sig staan - een soortgelijk bericht in mijn gmail boksie (wel een waaruit bleek dat Mark hier meeleest en in ieder geval mijn opmerking bij het oorspronkelijke bericht over dit onderzoek (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=2269) ter harte heeft genomen.).
    Ik vroeg me toen af of het een kosjer onderzoek was (een onderzoek van de erasmus uni met een gmail adres vond ik verdacht...). Ik geloof nu dat het wel snor zit - het mailtje van Mark kwam in ieder geval vanuit de uni. Zegt natuurlijk nog niets. Mundus vult decipi.

    Ik weet hoe moeilijk het is om over dit soort gevoelige onderwerpen voldoende geinterviewden bij elkaar te krijgen, dus denk ik er nog over na of en zo ja wanneer ik die man te woord zal staan - met gedwongen heb ik echter geen ervaring, dus ik weet niet of mijn verhaal iets aan zijn onderzoek toevoegt.

    Ik meel hem wel, jullie horen nog van me.

    Cherio baai baai
    :wink:
    *..._______
    *./________\
    ./OO__V__OO\
    |=_-_____-_=|

    I just bought my wife a "Get Better Soon" card. She's not ill, but there is plenty of room for improvement.
    B'dum tsch ®

  6. #6
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard Ik heb vandaag antwoord gegeven

    Beste Mark Griffioen,
    misschien vraagt je eerst eens Prof. Sigusch in Duitsland, hoe veel of beter hoe weinig vrouwen gedwongen zijn. Sigusch is de sex-paus in Duitsland

    http://de.wikipedia.org/wiki/Volkmar_Sigusch

    Het zijn zeer weinige vrouwen, maar dit thema is altijd goed voor publicity. Spreken wij (ik ben Duitser) in Duitsland over gedwongene poolse vlooienlegers, over gedwongene helpers bij het oogsten van obst? Nee! Alleen in de pay-sex hebben wij dat woord "gedwongen". 99% van de vrouwen uit ooster-europe zijn vrijwillig in D-land/Nl. Sommige vrouwen hebben een pooier en dan weet je ook nog niet of ze haar pooier vrijwillig of niet hebben (liefde enzo)

    Zeker zijn sommige vrouwen gedwongen, maar het zijn er weiniger dan je denkt. Het is in de kranten en magazijnen een top-thema.
    Ik denk dat de situatie in NL is dezelfde dan in D-land.
    Verder: als ik wandelen ga, ho herken ik of een meisje "gedwongen" ist? Denkt jij dat ze dat aan elke klant zegt? En als ze dat niet zegt, hoe herken ik dat?

    Ik heb dijn statement van Willem gekregen en ik zie in dijn tekst, dat je absoluut geen kennisse van prostitutie hebt. En JIJ makt een onderzoeking????? Elke admin van dit forum (alle ex-hookers-mods) en elke goede lid heeft meer kennisse van de pay-sex dan jij. Oke ik weet, dat momenteel dit thema in NL met een beetje heat behandeld wordt. Maar serieus?

    Naar mijn vakantie (ben aan de 15.7.terug) kunnen wij graag eens over dat thema discusseren, als je duits praten kunt. Soms kijk ik ook in de vakantie op het forum, als ik aan een internet-cafe voorbij kom.

    last not least: het is niet zo zeer beleefd, dat je met onze leden contact op neemt, zonder eerst eens het management van dit forum te contacteren. Onze leden zijn onze vrienden en zo is dijn gedraag een beetje een misbruik van dit forum.

    best wishes
    neukie (administrator)
    Laatst gewijzigd door neukie; 23 juni 2006 om 19:47

  7. #7
    Gondolas9 Gast

    Standaard

    Ik geloof niet in dit (zo’n) onderzoek.

    Niet vanuit een gut feeling. Ik heb een instinctieve aversie tegenover iemand die het woord ‘hoer’ en ‘hoerenloper’ graag in de mond neemt. In dit geval is dit overduidelijk geen geuzennaam. Het smaakt naar verheven zijn boven ons.

    Ook niet intrinsiek. De relevante dingen in dit topic zijn hier op het forum (en op het andere forum) al eeuwen geleden gezegd. Door mensen die van binnenuit de zaken geobserveerd hebben. En d’r over nadenken. Lees dat. Gebruik dat. Spreek die mensen rechtstreeks aan. Vraag hun hulp.

    De wetenschappelijke waarde van randomly wat klanten interviewen lijkt me minimaal. Je zult nooit een doorsnede bereiken, nooit de klanten van slachtoffers van vrouwenhandel, enkel de goedmenende wandelaars in hookerlandia. Het scum opereert in het duister. Maar dit forum werkt ergens zelfregulerend, filtert tuig (meestal) weg.

    Wie ben ik om het te zeggen (nou ja). Maar als je een wetenschappelijk relevante studie wil opzetten, laat dan enkele studenten ijsberenforum, hookers, provla doorspitten vanuit deze optiek. Er bestaan overigens zelfs zoekfuncties in deze fora.

    Maar da’s net iets moeilijker. Kost misschien te veel moeite…

  8. #8
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.219 in 5.157 posts

    Ausrufezeichen

    @Gondolas9,

    Kan me goed vinden in je opmerking. De toonzetting in de mail van mark vond ik overigens al erg beschuldigend, steeds weer die bijna insinuatie "jullie weten toch ook niet 100% zeker dat een dame het niet gedwongen doet".

    Je opmerking dat er een redelijk zelfregulerende werking van dit forum uitgaat lijkt me correct, althans ik mag hopen dat dat enigszins zo is.

    Toch wil ik voor een definitief oordeel eerst de antwoorden van mark afwachten. Als hij goed kan schetsen waarom dit onderzoek wordt gedaan, wie de opdrachtgever is, wat de onderzoek methodieken zijn die hij toepast, de vorm van rapportage etc. pas dan wil ik me een oordeel vormen.

    Was wel zo netjes geweest als hij eerst contact met de forum leiding had opgenomen alvorens leden te gaan benaderen.

    Heb zelf wel aan een onderzoek van het buo intraval meegedaan, dat betrof een evaluatie n.a.v. het opheffen van het bordeel verbod. De rapportage daarvan is input voor een evaluatie in deze die in de tweede kamer wordt gehouden.
    Had het ID dat dat een open en redelijk goed opgezette evaluatie betrof inclusief een redelijk gedegen veld onderzoek.

    Tot slot jouw vraag "Wie ben ik om het te zeggen (nou ja)." :wink:

    Gr. B.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  9. #9
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    @Gondolas9
    zeer goede comment. Ik dacht dat het niet zo zeer serieus is. Maar ik dacht ook: "Misschien toch".
    Ik denk nu weer dat deze man een rookie is, geen kennisse van wandelaars, girlies en paysex heeft en een beetje misbruik van ons alle (!!) in zijn formuleringen daarbij is.
    Geen comment aan de jong, alleen een smiley: :keineahnu :shutup[1]

    lg neukie
    daarnaar in vakantie in de medocq

  10. #10
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    4 februari 2024 @ 10:04
    Berichten
    4.055
    Discussies
    196
    Thanks
    2.494
    Thanked
    2.371 in 847 posts

    Standaard

    Heb (uiteraard) ook de mail van Mark gekregen. Apart is dat hij in zijn mail niet zijn volledige naam en positie noemt.

    Op het andere forum is ie ook bekend en staat wat meer info (waar ook Chris2 uiteraard mee praat):
    http://www.hookers.nl/showthread.php?t=64077&page=8

    Goed, met een aantal ijsberen hebben we deze enquete ook in GT even doorgesproken en we geven Mark nog even het voordeel van de twijfel. We zullen hem op een gepaste manier antwoord geven, maar vooral met een aantal vragen komen (zoals de al eerder genoemde onderzoeksdoelstelling, opdrachtgever, methodiek (puur empirisch of ook modelmatig), etc.).

    gr

    MM

    BTW: Mark lijkt aan atletiek te doen en eerder in Utrecht gestudeerd te hebben

  11. #11
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.219 in 5.157 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniME
    We zullen hem op een gepaste manier antwoord geven, maar vooral met een aantal vragen komen (zoals de al eerder genoemde onderzoeksdoelstelling, opdrachtgever, methodiek (puur empirisch of ook modelmatig), etc.).

    gr

    MM

    BTW: Mark lijkt aan atletiek te doen en eerder in Utrecht gestudeerd te hebben
    1. Een empirische model benadering is ook een optie
    2. Ik heb nog geen antwoord van de jongeman mogen ontvangen.
    3. Handig he google! Dattie in Utrecht gestudeerd heeft doet natuurlijk het ergste vermoeden :D !

    Gr. B.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  12. #12
    Geregistreerd
    15 oktober 2005
    Last Online
    9 maart 2009 @ 21:12
    Berichten
    1.608
    Discussies
    94
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniME
    Goed, met een aantal ijsberen hebben we deze enquete ook in GT even doorgesproken en we geven Mark nog even het voordeel van de twijfel.
    Een idee wat opkwam: laat Mark maar eens wat participatief onderzoek in GT komen doen. Zijn er zat dames en beertjes om te interviewen! De dames rekenen 50 EUR voor een half uur (sex is NIET verplicht ), en de beren zijn al blij als Mark hun entree betaalt. Iedereen blij, toch? Een echte win-win! :D

  13. #13
    Geregistreerd
    15 oktober 2005
    Last Online
    9 maart 2009 @ 21:12
    Berichten
    1.608
    Discussies
    94
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard Antwoord aan Mark G.

    Beste Mark,

    Je hebt me via Interne Mail op het IJsberenforum uitgenodigd voor een onderzoek onder klanten van prostituees. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Redenen:

    - ik kan niets vinden op de site van de Erasmus universiteit over dit onderzoek
    - iemand die zelf geen email adres, web site of contactgegevens achterlaat, lijkt mij niet zo betrouwbaar. Of niet zo slim.
    - mij is niet duidelijk wat het doel is van dit onderzoek
    - schrijven dat anonimiteit gewaarborgd is, is makkelijk. Hoe ga je dat doen?
    - je ondertekent je bericht niet, en al met al vind ik de toonzetting van je bericht van weinig respect getuigen (bijv. hoeren, hoerenlopers).

    Kortom, totdat je laat zien dat je serieus met serieus onderzoek bezig bent, zal ik niet meedoen. Overtuig me maar, zou ik zeggen.

    Met vriendelijke groet,
    Randy

  14. #14
    Geregistreerd
    15 februari 2006
    Last Online
    29 juni 2016 @ 17:46
    Locatie
    NRW
    Berichten
    505
    Discussies
    67
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Standaard

    ook ik heb het genoegen gehad deze mail te ontvangen. ook ik ben niet van plan hier aan mee te werken
    :wink: A weak man has doubts before a decision, a strong man has them afterwards.. :wink:

  15. #15
    Geregistreerd
    19 november 2005
    Last Online
    13 mei 2010 @ 22:35
    Locatie
    Ja, wo wohne ich, ach Ja Schiefferhof 28
    Berichten
    496
    Discussies
    9
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Standaard

    Ik heb niks ontvangen, moet ik nu blij of zijn.

    We wachten het wel af en zullen wel horen of het echt is.

    Groeten,

    De Cock.

  16. #16
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Last Online
    24 augustus 2013 @ 19:19
    Locatie
    Beekbergen
    Berichten
    122
    Discussies
    7
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    hoi

    ook ik heb helemaal niks gehoord. was dan toch ook niet van plan om daaraan mee te werken.

    groetjes, nita

  17. #17
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Last Online
    18 september 2014 @ 00:45
    Berichten
    28
    Discussies
    1
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door randy
    - ik kan niets vinden op de site van de Erasmus universiteit over dit onderzoek
    Hier staat wel wat informatie:
    http://www.onderzoekinformatie.nl/en...ek/OND1312892/

  18. #18
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    4 februari 2024 @ 10:04
    Berichten
    4.055
    Discussies
    196
    Thanks
    2.494
    Thanked
    2.371 in 847 posts

    Standaard

    Het blijft altijd moeilijk, je onderzoeksdoelstelling goed formuleren, zonder vooroordelen of met al impliciete conclusies er in opgenomen. Ook deze keer lijkt het niet gelukt:

    1. Uitgangspunt in het onderzoek is de vraag naar "trafficked prostitution".

    Volgens mij is er (uiteraard!) wel heel veel vraag naar prostitutie, maar zit niemand expliciet om "trafficked prostitution" verlegen, tenminste, als de definitie daarvan is dat dit altijd dames zijn die uit de mensenhandel komen. Zonder de hele WWWW discussie hier weer op te willen rakelen, maar trafficking lijkt "slechts" 1 van de vele (foute!) manieren waarop vrouwen in dit wereldje terecht komen. Sommige komen via een lokale loverboy (ook niet echt jofel natuurlijk), sommige kiezen er zeer bewust voor dit tijdelijk te gaan doen tijdens hun studie, etc. Snel veel geld verdienen is in (bijna) alle gevallen uiteraard wel de primaire drijfveer. De reden waarom dit geld nodig is, verschilt echter enorm tussen de dames. Iedereen die wat van de verscheidenheid van de achtergronden van de dames in de Duitse clubs weet, herkent dit beeld neem ik aan.

    Als je nu dus een onderzoek doet naar de VRAAGkant van prostitutie, begrijp ik niet hoe je dit kan beperken tot de vraagkant naar alleen die dames die in de trafficking situatie zitten. Die vraag is er in mijn ogen namelijk helemaal niet zo expliciet, net zo min als er specifieke vraag is naar dames die geld nodig hebben voor hun studie Economie, of zou dat extra opwindend zijn?

    Als de onderzoeksdoelstelling nu zou zijn om te kijken of er überhaupt een relatie is tussen trafficking en de vraagkant, dan zou dat misschien zinvoller zijn. En: "what if no trafficking exists, will this influences demand?". Mogelijk resultaat zou kunnen zijn dat, bij gebrek aan trafficking, er andere mechanismes ontstaan om aan die (gelijkblijvende) vraag te kunnen voldoen.

    2. Dit laatste is ook cruciaal om te weten voordat je de andere doelstelling van het onderzoek kunt waarmaken: "The project may have an impact on the definition and implementation of common standards in the EU for the prevention of trafficking for sexual exploitation through interventions on the demand."

    Het hele tweede stuk gaat er vanuit dat je door de vraag te beïnvloeden, mensenhandel kunt bestrijden. Als je toch tot de conclusie komt dat er een relatie is tussen de vraag en trafficking, dan kun je dit misschien oppakken. Maar als blijkt dat er helemaal geen relatie is tussen de vraagkant en trafficking, dan is dit zonde van de tijd. Bestrijding van trafficking moet je zeer serieus nemen, en zou dus geen tijd verliezen door alle energie op manupilatie van de vraagkant te richten, maar de focus direct richten op bijvoorbeeld bestrijding aan de aanbod kant en/of wetgeving, etc.

    Nogmaals: als het op te lossen is aan de vraagkant, ook prima, maar richt je onderzoek dan zo in dat je eerst zeker weet dat daar überhaupt een verband tussen is. Nu lijkt dat niet zo te zijn en dan gaat kostbare tijd verloren vrees ik.

    PS 1: waar is WW eigenlijk als je hem nodig hebt in dit soort discussies, of is dit eigenlijk Mark? ;-))

    PS 2: beste heren Drs Griffioen en Dr Zaitch, ik neem aan dat jullie meelezen, zo ja, dan ga ik er vanuit dat jullie eea met de beste bedoelingen doen en in ieder geval zo wel een beter beeld van de vraagkant krijgen, maar ik vrees ook dat aan deze kant niet de oplossing zit voor oplossing van een serieus probleem

  19. #19
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 06:18
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.219 in 5.157 posts

    Ausrufezeichen

    Het onderzoek lijkt inderdaad erg uit te gaan van een zeer impliciete voor veronderstelling.

    Alleen de titel van het onderzoek bevestigt dit vermoeden al.


    Overigens beetje googlen en je vindt dit:
    ----------------------
    Zie: http://www.onderzoekinformatie.nl/nl...ek/OND1312892/
    en,
    http://frg.sin-online.nl/staff/index.html?lia=585

    Dr. Zaitch schijnt dus een (deeltijd?) aanstelling aan de erasmus universiteit te hebben. Het is een socioloog van origine, dat verklaart waarschijnlijk veel zo niet alles :D :D !


    Titel-Eng How much? A pilot study in four key EU member and candidate countries on the demand of trafficked prostitution
    Samenvatting-Eng The pilot study in key states (Italy, Romania, Sweden, The Netherlands) aims at: profiling the demand of trafficked/foreign prostitution; understanding the forces that drives it; comparing the characteristics of the demand across-countries; assessing if best practices of intervention are exportable and suggesting new tailor-made ways to reduce the demand. The activities are: to draft a profile of each pilot country on legislative approaches to migration policies, prostitution, trafficking in human beings, and socio-economic factors that could affect the demand; to point out those subjective factors that may influence the demand; to draft and administer a semi-structured interview to collect information on the clients; to analyse the country results by profiling the clients; to compare across countries the results of the interviews and to describe how legislative and social interventions and socio-economic factors may affect the demand; to suggest tailor-made, implementable, policies and practices in order to reduce the demand; to disseminate the results also through an international seminar. The project may have an impact on the definition and implementation of common standards in the EU for the prevention of trafficking for sexual exploitation through interventions on the demand.
    Looptijd 01/2005 - onbekend
    ---------------------------------

    Ik mis W_W en K2 nu wel een beetje !

    Gr. B.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  20. #20
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Last Online
    18 september 2014 @ 00:45
    Berichten
    28
    Discussies
    1
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Goed, jullie dringen zo aan.

    WW heeft een IP-ban.

    Ik (nog) niet. (K2)

    Ik vind de vraagstelling van het onderzoek inderdaad niet zo goed. Ik denk dat dit komt omdat de onderzoekers ervan uit lijken te gaan dat klanten kunnen zien of merken dat een prostituee gedwongen wordt. De onderzoekers vragen zich af hoe het toch komt dat al die (zichtbaar) gedwongen prostituees toch zo gretig aftrek vinden. Het is mij opgevallen dat heel veel mensen denken dat een gedwongen prostituee meteen te herkennen is. Laatst was er op TV ook een Duitse mevrouw van een hulpverlenings-organisatie voor slachtoffers van mensenhandel die verklaarde niet te kunnen geloven dat mannen gedwongen prostituees niet kunnen herkennen (ze verwees naar die hotline). Ook klanten zelf lijken er heilig van overtuigd te zijn. Vandaar dat ook zoveel klanten zeggen nooit een gedwongen prostituee te zijn tegengekomen, ondanks dat sommigen al tientallen jaren 2 X per week een prostituee bezoeken.

    Er is trouwens een ander onderzoek geweest van het IOM naar klanten van prostituees (en huishoudelijke hulpjes)
    Is Trafficking in Human Beings Demand Driven?
    A Multi-Country Pilot Study

    http://www.iom.int/DOCUMENTS/PUBLICA...rs_15_2003.pdf

    De onderzoeksters concluderen in de inleiding al dat:
    "(...) Groups such as the Coalition Against Trafficking in Women therefore call for legal penalties against sex buyers, arguing that "the least discussed part of the prostitution and trafficking chain are the men who buy women for sexual exploitation through prostitution, pornography, sex tourism and mail order bride marketing" (Raymond, 2001: 9). The same arguments are rarely applied to any other sector - consumers who buy the product of the labour of "trafficked" women, children and men in the form of T-shirts, diamonds, processed meat, etc. are not normally identified as part of the "trafficking chain" - and, needless to say, the abolitionist position is unacceptable to those who, in principle, have no moral objection to the sale or purchase of sexual services. For those who adopt a liberal or libertarian stance on sex commerce and view it as little different in moral and political terms from any other market in personal services, the idea that the entire commercial sex market should be eradicated in order to tackle the problem of trafficking for prostitution, is as draconian and wrong-headed as the idea that it is necessary to eliminate demand for carpets in order to address the problem of forced and child labour in the carpet industry. From this perspective, questions about the demand side of "trafficking" for prostitution are clearly about employer demand for forced labour rather than consumer demand. (...)"

    Deze schrijfsters stellen dus met andere woorden het dragen van een T-shirt gemaakt door loonslaven in Azië gelijk met het gebruik maken van de seksuele diensten van een seksslavin. Iemand die een t-shirt draagt is niet verantwoordelijk voor de misstanden in de derde wereld, en dus is iemand die gebruik maakt van de seksuele diensten van een seksslavin dat ook niet.

    Dit hoor ik heel vaak. Maar eerlijk gezegd vind ik die redenering nogal luguber. En trouwens ook niet echt een goed uitgangspunt voor een gedegen onderzoek. Want zo koppel je vraag a priori al los van aanbod.

    Terug op dat onderzoek. De onderzoeksvraag had beter kunnen zijn:
    -Is gedwongen prostitutie voor klanten makkelijk als zodanig te herkennen?
    -Als dat niet zo is, hoe komt het dat veel mannen gedwongen prostitutie niet als zodanig herkennen?
    -Zijn er veel mannen die doelbewust gebruik maken van de diensten van een slachtoffer van vrouwenhandel?
    -Waar vindt vrouwenhandel vooral plaats. Vind het vaak in de ongereguleerde sector plaats? Of in de gereguleerde sector?
    -Zijn klanten zich bewust van het probleem vrouwenhandel?
    -Is er überhaupt veel vrouwenhandel?
    -Nemen klanten voorzorgsmaatregelen om te voorkomen dat ze slachtoffers van vrouwenhandel treffen?
    -Zijn er manieren om te kunnen voorkomen dat klanten slachtoffers van vrouwenhandel treffen?
    -Kan legalisering van prostitutie een bijdrage leveren aan de strijd tegen vrouwenhandel?

    Hier is trouwens een complete beschrijving van het (originele) onderzoek:

    HOW MUCH?
    An Exploratory Study on the Demand of
    Trafficked Prostitution in the Netherlands


    Introduction

    Although most studies and interventions in the field of women trafficking for prostitution focus on the problem of supply (recruitment, business forms, social structure of trafficking networks, cross-border organized crime) and on the situation of the trafficked women (as victims or as migrants), little or no attention has been put on the dynamics and characteristics of the demand side (clients), this in remarkable contrast with other consumers of illegal goods or services such as illegal drug users. Clubs, brothels, windows, private houses or toleration zones operate both as social arrangements for the local supply of these women, while they actually constitute, together with the clients, the demand for trafficked women at transnational level.

    The project 'How much?' responds to the urgent need for reducing trafficking for sexual exploitation by intervening on the demand side. The state of the art of European research on the demand of trafficked/foreign prostitution is very scarce, fragmented and non-comparable across countries. This lack of comparable knowledge hampers the building of effective and tailor-made ways to prevent trafficking in women through legislative and social interventions on the demand side. In the last few years, some EU countries like Sweden have started to intervene on (and criminalize) the clients of prostitution.


    Research Questions

    This exploratory study in the Netherlands aims at profiling the demand of trafficked/foreign prostitution; understanding the forces that drive the demand (legislation, socio-cultural factors, migration patterns, etc.); and assessing the existing practices of intervention and suggesting possible ways to reduce the demand.

    The main questions of this study can be formulated as follows:

    1. What is the nature of the demand of trafficked/foreign prostitution in the Netherlands, and who are the clients?

    2. What are the main forces that shape this demand?

    3. What formal and informal social interventions exist on this demand and which interventions are desirable to eventually reduce the demand?



    Methodology

    This explorative project will analyse the demand of trafficked/foreign prostitution by using a number of (qualitative) methods: document analysis, internet surveys, semi-structured open interviews, direct observation and case studies.

    First of all, we will analyse all existing open documents including earlier scientific research, grey literature, official (policy) reports, and journalistic material. Through analysis, relevant questions can be gathered for the elaboration of the interview instrument used in the semi-structured open interviews.

    Secondly, we will conduct semi-structured open interviews (around 60) with clients of trafficked/foreign prostitutes. Next to that, we will also approach different actors who can provide information about the demand of trafficked/foreign prostitutes in the Netherlands. This will include prostitutes, club and window owners, service providers around the prostitution circuit, social workers, experts (both practitioners in the field and researchers), policemen, policy makers and people from interest groups representing clients and prostitutes, and other organisations involved (churches, self-help groups, NGO’s, etc.). All these informants will also serve as ‘gatekeepers’ to get in touch with the clients.

    A third strategy to collect data will be the direct observation in prostitution areas, streets and places, with the aim of identifying settings and informants that can be presented and described in detail as ‘cases’. The selection of these areas should be made out of the literature analysis and/or interviews with the different actors.

    A fourth option, as it was done in a recent research by Frank Bovenkerk on ‘loverboys’ is to develop an internet-survey to be delivered to prostitution clients within well-visited sites for customers (www.hookers.nl and other sites).

    While the scope of the study will be the whole country, interviews and settings should include large cities, small town and rural areas, and it should try to cover as much types of prostitution known as possible.


    Activities and Timetable

    The project will take a total of 18 months, starting as the latest on 1-1-2006 and will be coordinated by Damián Zaitch and Richard Staring. A team of 4 junior researchers will take part in the project. To achieve the above-mentioned objectives and answer the research questions, we will go through the following activities:

    a) Kick-off meeting in Milan with the other 3 partners in the EU AGIS project (Italy, Sweden and Rumania) to discuss common theoretical and methodological framework, possible data sources, practical issues and the contents of the final report.

    b) To study, collect and summarize the recent and current legislative developments and policy interventions in the Netherlands regarding prostitution, migration and organized crime (so far they relate to the issue of women trafficking), putting particular enphasis on the demand side.

    c) To collect and analyse all existing written open sources on the demand of trafficked/foreign prostitution in the Nederlands.

    d) To conduct the open interviews and observe in prostitution settings.

    e) To analyse all collected data

    f) To write a final report (50-60 pages) for the EU AGIS project.

    g) To present and disseminate the results (International seminar in Milan, CIROC seminar, articles)

  21. #21
    Geregistreerd
    7 mei 2006
    Last Online
    26 september 2007 @ 11:06
    Berichten
    2
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard enige uitleg op de vragen

    Beste lezers,

    Ik trek zelf maar de stoute schoenen aan om te reageren op de stukken die hier zijn geschreven. Ik heb enkele leden van dit forum een mailtje gestuurd en daarbij in het kort het onderzoek beschreven. Het klopt dat de informatie die daarin staat nogal kort door de bocht is. Dat komt omdat ik pakkende zinnen wilde gebruiken om de aandacht van de lezer te trekken. Ik heb mij echter onvoldoende gerealiseerd wat voor uitwerking die woorden zouden hebben.
    De links die in reacties van de leden staan, hebben allemaal betrekking op dit onderzoek en ik vind het goed dat er kritisch met de informatie om wordt gegaan. Het onderzoek wordt gecoordineerd door Dr. Zaitch. Er zijn enkele collega's, waaronder ikzelf, die proberen in contact te komen met klanten van prostituees.
    Er wordt geschrevend dat de onderzoekers met een beschuldigende vinger wijst. Dit is echter niet de bedoeling. Ik sta open voor de verschillende zienswijzen op de prostitutie en zie de prostitutie als een normale beroepssector. Er zijn echter dames in de prostitutie die daar niet vrijwillig werken. In dit onderzoek willen wij niet kijken naar de omvang van deze groep, hoe die vrouwen daar komen en hoe zij aan kijken tegen hun situatie. Wij willen weten hoe de "vraagzijde" van de prostitutie is. Dit wil niet zeggen dat er een expliciete vraag is, maar er zijn mensen die deze vrouwen bij zich laten werken en er zijn mannen die hen bezoeken. Dat wil niet zeggen dat zij dat altijd bewust doen, maar er zijn mannen die deze vrouwen bezoeken. In de reactie van MiniMe schrijft hij dat er wellicht geen expliciete vraagzijde is. Het is goed mogelijk dat die conclusie over enkele maanden te trekken is, maar tot dusver is dat nog niet duidelijk. Het zou goed kunnen dat het allemaal veel subtieler ligt.
    Als onderzoeker ben ik mij ervan bewust dat het niet altijd te zien is dat een vrouw gedwongen wordt, dus verwacht ik niet dat iedereen weet in hoeverre een vrouw vrijwillig werkte. Ik ben echter wel benieuwd naar de ervaringen van mannen. Dit is dan zowel met vrouwen die wel gedwongen worden als vrouwen die niet gedwongen worden (Ik begrijp dat deze tweedeling niet te maken valt).
    Er is eigenlijk nog maar weinig onderzoek gedaan naar klanten van prostituees. Wat bekend is van de klanten is vaak van de vrouwen of van belangenorganisaties. Het is daarom van belang dat de mannen kunnen vertellen hoe zij de prostitutie ervaren. Verder ben ik geinteresseerd in hoe mannen het overheidsbeleid vinden. Het is een exploratief onderzoek, dus er zijn meer vragen dan antwoorden.
    Het voordeel is dat dit onderzoek onafhankelijk is. Er is weliswaar subsidie van de EU, maar zij hebben geen invloed op de uitkomst. Verder zijn we onafhankelijk van de overheid en onze conclusies staan niet van tevoren vast.
    Randy schrijft dat niet duidelijk is dat de anonimiteit is gewaarborgd. Ik ben echter niet geinteresseerd in de echte identiteit van de mannen. Ik zal hun naam niet vermelden. Verder ben ik bereid om (bijna) overal in Nederland af te spreken. Dit kan op een plek zijn waar iemand zich op zijn gemak voelt, maar ook op een kamer op de Erasmus Universiteit.
    Ik hoop dat ik veel van de vragen heb kunnen ophelderen. Als er meer vragen zijn, kan je die gerust stellen.
    Ik hoop dat er meer mannen zijn die contact met mij willen opnemen.
    Dat kan door te mailen klantenprostitutie@frg.eur.nl

    Vriendelijke groet,

    Drs. Mark Griffioen

    P.S. MiniMe: Het klopt dat ik in Utrecht heb gestudeerd, maar ik doe niet aan atletiek.

  22. #22
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark g
    Beste lezers,
    ....

    Ik ben echter wel benieuwd naar de ervaringen van mannen. ......


    Vriendelijke groet,

    Drs. Mark Griffioen

    P.S. MiniMe: Het klopt dat ik in Utrecht heb gestudeerd, maar ik doe niet aan atletiek.

    En daarom zal ik weer meedoen aan een onderzoek.
    Ik wil namelijk dat het geluid van de IJsbeer wel gehoord blijft worden . Wij houden van sneeuw maar laten ons niet ondersneeuwen :D .

    Groeten Willem2 :wink:
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  23. #23
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    4 februari 2024 @ 10:04
    Berichten
    4.055
    Discussies
    196
    Thanks
    2.494
    Thanked
    2.371 in 847 posts

    Standaard

    Dank GS en Mark G voor de serieuze en inhoudelijke response.

    Ben het voor een groot deel eens met de conclusies van het IOM rapport in hoodstuk 5, waarin de (al dan niet afwezigheid van) relatie tussen trafficking en de vraagzijde subtiel, maar onderbouwd beschreven wordt.

    Goed, er is dus meer onderzoek nodig, aan de slag dus.........Mark je hebt een IM!

    En Willem 2.........fijn dat je mee wilt doen nu Mark blijkt in Utrecht gestudeerd te hebben! :D

  24. #24
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Last Online
    18 september 2014 @ 00:45
    Berichten
    28
    Discussies
    1
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniME
    Dank GS
    Ik ben gewoon Kris2 die werkt onder de naam Gualter_Salles. Ik ben geen deel van het onderzoeksteam. (PS:Gualter reed vroeger in de Indycars)

    Oh ja, van het onderzoek van het IOM is nog een andere versie in twee delen (Ik kom er nu pas achter)
    http://jagori.org/wp-content/uploads...and%20Side.pdf
    http://jagori.org/wp-content/uploads...g_Part%202.PDF

  25. #25
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:36
    Berichten
    41.600
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.284 in 8.443 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gualter_Salles
    Oh ja, van het onderzoek van het IOM is nog een andere versie in twee delen (Ik kom er nu pas achter)
    http://jagori.org/wp-content/uploads...and%20Side.pdf
    http://jagori.org/wp-content/uploads...g_Part%202.PDF
    Ik dacht laat ik die link weer eens openen. Heb ik dus gedaan en gekeken wie de opdrachtgever is. Dat kan ik een ieder aanraden. Is namelijk de Zweedse overheid. Welke uitkomst verwacht je in een land waar prostitutie verboden is ? Het is als vloeken in de kerk....
    Ik heb het voor de rest nog even globaal bekeken. Later meer...

    Willem2 :wink:
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

 

 
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.