Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard Globe (Zürich) op 31 december 2010

    Geachte forumleden,

    Op 31 december 2010 was ik in de saunaclub Globe (www.club-globe.ch) in Zürich. Ik wilde weleens Oudjaar in een saunaclub vieren. Op het Rheinforum had ik vorig jaar een bericht van iemand gelezen die daar was geweest tijdens Oudjaar en was er enthousiast over.

    Ik wilde het ook weleens proberen. Ik had het hotel en vlucht al geboekt in juli 2010 om een gunstige prijs te hebben. En gister was het dan zover. Om 11:00 uur het vliegtuig van Amsterdam naar Zürich genomen en kwam om 14:30 uur aan. Het hotel dat ik geboekt had, was 5 minuten van de luchthaven en lag naast een metrohalte. De club Globe ligt ook naast een metrohalte, en was dus binnen 30 minuten te bereiken en 's nachts reden de metro's om het uur. Taxi's in Zwitserland zijn twee keer zo duur als in Nederland, dus ik ging liever met de metro. Je kunt het metrokaartje gewoon met je pinpas (Maestro) betalen. Je kunt eigenlijk alles met je pinpas doen in Zwitserland, je hoeft eigenlijk geen Zwiterse franken op te nemen. Ook in Globe kun je de entree met je pinpas betalen en zelfs de dames. Maar je kunt ook gewoon contant betalen.

    Na het inchecken ben ik naar Globe gegaan. Het was onderweg in de metro al erg druk. Veel Zwitserse mensen hadden zich aangekleed om bij familie en vrienden Oudjaar te gaan vieren. Om 17:30 uur stond ik voor de deur bij Globe. De entree was 200 CHF (160 EUR). Ik wist al dat het duur zo zijn op deze dag, want normaal is de entree 95 CHF (zonder eten, maar wel inclusief gratis niet-alcoholische dranken). Maar voor Oudjaar gaat de entree omhoog, want er wordt dan ook een buffet geserveerd met Champagne.

    De gastvrouw leidde me even rond en legde alles uit. Je krijgt een badjas, slippers en handdoeken kun je bij de receptie halen. Daarnaast moet je 10 CHF borg betalen voor de sleutel van het kluisje, maar dat geld krijg je terug als je de sleutel teruggeeft.

    De club ziet er schoon uit en aan hygiëne wordt veel waarde gehecht. Je kunt in de toiletten ook je mond spoelen met mondwater via een machine met bekertjes. De club heeft verder een sauna, zwembad, twee bubbelbaden, kamers op de begane grond en eerste verdieping, en een bargedeelte met zitbanken en een danspaal in het midden. Het publiek gisteravond waren overwegend Zwitsers, maar ook redelijk wat Italianen.

    Het buffet bestond uit koude hapjes, hoofdgerecht en nagerecht. Er waren noodles met goulashvlees, rijst met kip en zoetzure saus, en een vruchtendessert. Het eten viel eigenlijk tegen als je het vergelijkt met FKK World. Het was zeer zeker de entree van 160 EUR niet waard.

    Daarentegen was het vrouwenaanbod prima. Dit is geen grap, maar er hadden zich 70 vrouwen aangemeld, maar er waren er 2 ziek, dus er liepen 68 vrouwen rond. Ik had er zo'n 50 geschat, maar het bleken er 68 te zijn. Ik vind het knap hoor hoe Globe het voor mekaar krijgt zoveel vrouwen op te trommelen voor Oudjaar. De schoonheid van de vrouwen kan men vergelijken met Golden Time, Oase en World.

    Daarnaast werden er verscheidene shows gegeven. Niet door professionele dansers, maar gewoon door de vrouwen zelf. Dat was echt een verademing. Die zien er vaak veel beter uit en doen het ook naturel. Een van de vrouwen gaf een sex-show met een gast bij de danspaal. Ze deden allerlei standjes, en aan het eind kwam hij in haar mond klaar en vreef ze alles uit over haar mond en lippen. Het zag er zeer geil uit. Daarnaast was er ook een blaspolonaise, waarbij meerdere mannen door meerdere vrouwen werden gepijpt.

    Rond middernacht werd er afgeteld en champagne gedronken op het inluiden van het nieuwe jaar. Op de achtergrond werd dit nummer gespeeld en deden twee vrouwen een lesbo-act en begoten elkaar met Champagne over elkaars borsten.

    Abba - Happy New Year
    http://www.youtube.com/watch?v=3Uo0JAUWijM

    Daarnaast werd er veel andere goede muziek gedraaid, zoals:

    K-Maro Femme Like You
    http://www.youtube.com/watch?v=q_A5j...eature=related

    Tom Boxer feat. Antonia - Morena
    http://www.youtube.com/watch?v=k5AA3-PgEBk

    Van Halen - Jump
    http://www.youtube.com/watch?v=k8LdRJqjjRM

    Alle vrouwen waren gekleed in een avondjurk, wat ik jammer vond, want ik zie vrouwen graag naakt. Het was een vreemd gezicht al die vrouwen in een avondjurk te zien tussen de mannen met badjas. Gedurende de dag ben ik met Adina (Roemeense) en Jackie (Zwitserse) op de kamer geweest. Een half uur kost in Globe 140 CHF (112 EUR) en 1 uur 280 CHF (224 EUR). Dus ik heb alleen maar half uur sessies gedaan. De wachttijden waren een groot probleem. Er waren zo'n 200 mannen aanwezig en 68 vrouwen, en er zijn zo'n 30 kamers. De wachttijden waren 1 uur, en na middernacht kon je het vergeten. Je moest het of in de kino of op een van de banken doen.

    Rond 3:00 uur heb ik het voor gezien gehouden en ben terug naar het hotel gegaan. Op 1 januari 2011 ben ik weer teruggevlogen. Als ik nu terugkijk op Oudjaar vieren in Globe, kan ik het volgende zeggen: Ik ben blij dat ik het een keer heb meegemaakt, maar het is niet voor herhaling vatbaar, want de kosten van entree en vrouwen zijn het niet waard. Het is eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt. Nogmaals, het was verder een goede dag, maar gewoon te duur, en daarom is het niet voor herhaling vatbaar.

    Bergm550

  2. Onderstaande 2 leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    bosbeer ( 1 mei 2011),Nedlovefkk (14 december 2015)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

  FKK Artemis 468*60