Hi mede-badjassen,

Ik ben een trouwe bezoeker van saunaclubs, maar een minder trouw recensent. De laatste jaren probeer ik dat op de laatste dag van het jaar goed te maken door een totaaloordeel te vellen van de door mij bezochte clubs. Gezien de reacties wordt dit altijd gewaardeerd en dus ga ik er dit jaar weer een maken :smile:.

Het afgelopen jaar hebt Golden Time, Living Room, Residenz, Schieferhof en de Oase drie keer of vaker bezocht. Ook ben ik bij Acapulco en de Happy Garden geweest. Als ik dit zo opsom denk ik gelijk: 2010 was een goed jaar . Onderstaand heel kort de bevindingen per club.

Golden Time
Overdag een leuke club, maar s avonds te vol (ik heb er een hekel aan om op een sleutel te moeten wachten). Het aanbod van dames is erg goed (jong & oud, nieuw & ervaren, Oostblok & andere landen) top, maar soms heb je wel eens pech. Nadeel vind ik dat sommige meiden erg agressief jagen en dat andere er zitten zonder iets te willen verdienen (gokkasten/hangen).

Living Room
Overdag te rustig en s avonds veel te vol. Voor de rest is het sterk vergelijkbaar met GT. Het pand is minder leuk, maar het etenaanbod is beter beschikbaar (naar net zo slecht, haha).

Residenz
De gemiddelde schoonheid van de dames is minder dan bij de bovenstaande clubs, maar de gemiddelde sessie met een dame heeft mij beter bevallen. De stemming in de club is echter vaak erg doods (sommige meiden liggen dan ook gewoon te pitten) en dat is niet erg inspirerend. Top is het eten. Dramatisch is het douchen.

Oase
Mooiere (en nog meer) vrouwen dan bij GT. Helaas ook nog meer een jachtcultuur. Moet je niet voor je rust naar toe gaan. De kwaliteit is ook wisselend. Vaak erg professioneel (hoeft niet slecht te zijn, maar het moet niet opvallen en dat doet het vaak wel).

Schieferhof
Alles is hierover gezegd en geschreven. Ongelooflijk dat het nog bestaat, maar ik ben er wel errug blij om.

Acapulco
Toen ik er was waren er opvallend veel erg mooie, jonge vrouwen. Dit is opvallend gezien de prijzen waar ze voor moeten werken. Je hebt (misschien daardoor) vaak het gevoel dat er veel potentiele mishits tussen zitten, maar ik moet zeggen dat me dat in twee jaar en een stuk of vijf bezoekjes slechts 1 keer is overkomen (en dat was nog niet eens heel slecht).

Happy Garden
Ik was er hartje zomer en toen hing iedereen buiten in de zon. Hierdoor geen stemming toen. Ik blijf hier altijd terug mijmeren naar de tijd van Sammy, Leyla en Leona.

De best sessies
De beste sessies waren dit jaar met Zwitserse Michelle (Oase), Debby (PSR), Katja (BSC) en Gabriella (GT).

Mijn ideale club in 2010 heeft de relaxte stemming van het Hof, het gebouw en het eten van Residenz, de afstand van LR/GT, de parkeergelegenheid van Oase en organiseert een revivalparty met Leona, Sammy en Leyla in 2011 .

Ik heb zin in 2011.

Jester.