Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    Geregistreerd
    2 augustus 2010
    Last Online
    15 januari 2024 @ 20:48
    Locatie
    home sweet home
    Berichten
    622
    Discussies
    16
    Thanks
    428
    Thanked
    559 in 188 posts

    Standaard Kersttoespraak: the lost passages.. :)


    Zo aan het einde van ieder jaar is het een goed gebruik om terug te blikken op de gebeurtenissen die geweest zijn en vooruit te kijken naar die gebeurtenissen die ons mogelijk te wachten staan. Zo heeft u allen kennis kunnen nemen van de kerstrede van onze vorstin. Helaas heeft zij verzuimd om aandacht te schenken aan de steeds groter groeiende Nederlandse ijsberenpopulatie, een omissie die, hoe begrijpelijk ook, ons allen erg aan het hart gaat. Te meer omdat er in de oorspronkelijke tekst wel degelijk enige passages waren gewijd aan de ijsberen. Vandaar dat ik hoop dat u mij toestaat om enige uit voornoemde kerstrede verwijderde passages alsnog met u te delen.

    PS. Het zal mijn criticasters deugd doen dat de woorden 'Golden Dreams' niet één keer genoemd worden (behalve in deze zin dan )



    Landgenoten,

    Ieder mens heeft behoefte aan een veilige plek en een bestaan in harmonie met anderen; met elkaar maken wij deel uit van één samenleving. Het is ons gebleken, dat deze plekken bestaan, zij het voornamelijk op grondgebied van onze oosterburen. Het Duitse volk, waarmee wij na een lange donkere periode tegenwoordig zo'n goede band mee hebben opgebouwd heeft op diverse lokaties langs onze landgrenzen vele plaatsen van rust en vrede gecreëerd. Havens van veiligheid en harmonie waar landgenoten gehuld in wit, beige of blauwe gewaden zich vrijelijk kunnen bewegen en zich over kunnen geven aan het minnespel. Geholpen door inwoners uit Duitsland, maar ook Polen, Rusland en niet te vergeten Roemenië zijn deze plaatsen van liefde en ja, ook lust dátgene wat ons volk zo lang heeft moeten ontberen. Het woord 'ontberen' is hier niet geheel toevallig gekozen want de bezoekers van deze vrijhavens hebben zich verenigd onder de geuzennaam 'ijsberen', tegengesteld aan ontberen.

    Landgenoten, ons volk staat bekend als innovatief en vooruitstrevend. Daar waar in vroeger tijden belangrijke geschriften op perkament werden geschreven en later op papier werden gedrukt biedt de technologische vooruitgang ons thans de mogelijkheid om belangrijke zaken via digitale weg vast te leggen. De ijsberenpopulatie heeft dit in de vorm van een 'ijsberenforum' gedaan zodat al hun belevenissen tot in de eeuwigheid zullen zijn vastgelegd ter lering en vermaeck van iedereen die zich wil laten informeren over de gebruiken en gewoonten van de ijsberenpopulatie en hun onderkomens.

    Uiteenlopende opvattingen horen natuurlijk bij een open samenleving. We kunnen de verschillen niet ontkennen maar moeten ze zien als startpunt voor maatschappelijke dialoog. Het is niet nodig elkaar te overtuigen om elkaar te verdragen. Ook op het ijsberenforum kunnen we kennis nemen van diverse verschillende meningen en inzichten. Dat de gemoederen in sommige discussies soms wat oververhit raken is logisch maar uiteindelijk overwint toch altijd weer het respect voor elkander, de band die het dragen van het ijsberenuniform met zich meebrengt. Dát is de basis van wederzijds respect.

    Bij de processen die het menselijk leven beheersen zijn wij allen betrokken. In tal van verbanden zijn wij met elkaar verbonden. De Nederlandse ijsberen zijn daar een prachtig voorbeeld van. Door ons te richten op een gemeenschappelijk perspectief kunnen wij trachten angst en argwaan te overwinnen en een goede balans te vinden tussen 'wij' en 'zij'.

    Landgenoten, ik wens u allen, maar in het bijzonder de Nederlandse ijsberenpopulatie, een voorspoedig, liefde- én lustvol 2011 toe. Laten wij elkander en vooral onze Roemeense vrouwelijke medemensen in onze armen sluiten en met goede hoop het nieuwe jaar tegemoet treden. En laten wij geen beren op onze weg zien maar deze voornamelijk in Duitse vrijhavens tegenkomen.


    Het kán zijn dat sommige passages niet geheel naar waarheid zijn overgenomen. Vergeef me, ik weet niet beter. De strekking, 'live and let live' is er eentje die wat mij betreft in ieder geval als eerste ijsberengebod zou moeten gelden.

    Jimbo1


    ---
    Don't cry because it's over, smile because it happened!

  2. #2
    Geregistreerd
    22 april 2010
    Last Online
    15 mei 2023 @ 09:30
    Locatie
    Weert
    Berichten
    151
    Discussies
    11
    Thanks
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Standaard

    Tja, "onze" Trix is zo links als de pest, en ik kan mij totaal niet vinden in de onzin die zij uitkraamt.
    Ik kan beter likken dan Lassie....

  3. #3
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Daumen hoch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo1 Bekijk bericht
    Het kán zijn dat sommige passages niet geheel naar waarheid zijn overgenomen. Vergeef me, ik weet niet beter. De strekking, 'live and let live' is er eentje die wat mij betreft in ieder geval als eerste ijsberengebod zou moeten gelden.

    Jimbo1


    Mooie woorden Jimbotrix!


    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  4. #4
    Geregistreerd
    1 augustus 2010
    Last Online
    Vandaag @ 00:42
    Locatie
    47652 nrw
    Berichten
    1.854
    Discussies
    32
    Thanks
    3.870
    Thanked
    2.355 in 1.020 posts

    Standaard

    zou onze kroonprins ook eens annoniem in de huid van een ijsbeer willen stappen ?,
    schuinmarcheren heb ik niet verleerd

  5. #5
    Geregistreerd
    2 augustus 2010
    Last Online
    15 januari 2024 @ 20:48
    Locatie
    home sweet home
    Berichten
    622
    Discussies
    16
    Thanks
    428
    Thanked
    559 in 188 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht

    Mooie woorden Jimbotrix!



    Welja, nog maar een Nick erbij....

    ---
    Don't cry because it's over, smile because it happened!

  6. #6
    Geregistreerd
    28 mei 2008
    Last Online
    Gisteren @ 15:56
    Berichten
    5.686
    Discussies
    117
    Thanks
    1.869
    Thanked
    4.651 in 1.918 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmjhexe Bekijk bericht
    zou onze kroonprins ook eens annoniem in de huid van een ijsbeer willen stappen ?,
    Die is 3 keer in de week in ACAPULCO maar mondje dicht niks tegen zijn moeder zeggen.

  7. #7
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Last Online
    27 maart 2024 @ 18:16
    Locatie
    Grefrath, Bruggen, Oedt, Kaarst, Boekarest
    Berichten
    1.236
    Discussies
    27
    Thanks
    90
    Thanked
    370 in 124 posts

    Standaard

    Heb gehoord dat zijn moeder in PHG werkzaam is onder de gefingeerde naam Beatrice en haar zelf voordoet als volbloed Roemeense...
    I´m an educated fool with money on my mind

  8. #8
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Last Online
    27 november 2017 @ 06:53
    Berichten
    2.431
    Discussies
    293
    Thanks
    621
    Thanked
    1.385 in 401 posts

    Standaard

    He ijsbeer 11 wat een bloedmooie avatar heb jij, zo te zien een pistolmeisje. Wie is die dame en heb je er meer (pikante) foto's van?

  9. #9
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Last Online
    27 juni 2023 @ 09:47
    Locatie
    mooie stad achter de duinen
    Berichten
    2.953
    Discussies
    105
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.309 in 1.020 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pistol Pete Bekijk bericht
    He ijsbeer 11 wat een bloedmooie avatar heb jij, zo te zien een pistolmeisje. Wie is die dame en heb je er meer (pikante) foto's van?
    Dat is het Roemeense popsterretje Inna. Youtube staat er vol van.

    http://www.youtube.com/watch?v=q3NwJF28wjU

  10. #10
    Geregistreerd
    27 november 2005
    Last Online
    26 april 2018 @ 11:03
    Berichten
    1.737
    Discussies
    198
    Thanks
    13
    Thanked
    84 in 20 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pistol Pete Bekijk bericht
    He ijsbeer 11 wat een bloedmooie avatar heb jij, zo te zien een pistolmeisje. Wie is die dame en heb je er meer (pikante) foto's van?
    Dat is zangeres Inna uit Roemenie. Je weet wel van HOT e.d. Ja, ze lijkt op een clubdame!

  11. #11
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Last Online
    27 november 2017 @ 06:53
    Berichten
    2.431
    Discussies
    293
    Thanks
    621
    Thanked
    1.385 in 401 posts

    Standaard

    aha, zo ziet ze er een stuk onschuldiger (en dus Pistolproof)uit dan op menig videootje... tnks

  12. #12
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Last Online
    27 maart 2024 @ 18:16
    Locatie
    Grefrath, Bruggen, Oedt, Kaarst, Boekarest
    Berichten
    1.236
    Discussies
    27
    Thanks
    90
    Thanked
    370 in 124 posts

    Standaard

    Ja, heb nog meer prive foto's van haar van onze tijd samen
    Vanaf dat ze bekend is geworden ziet ze me niet meer staan en noemt ze me een kansloze hoerenloper
    I´m an educated fool with money on my mind

  13. #13
    Geregistreerd
    28 mei 2010
    Last Online
    1 oktober 2021 @ 01:24
    Berichten
    8
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    heeft ze toch ook gelijk in ijsbeer11 !! ;-)

  14. #14
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Last Online
    27 maart 2024 @ 18:16
    Locatie
    Grefrath, Bruggen, Oedt, Kaarst, Boekarest
    Berichten
    1.236
    Discussies
    27
    Thanks
    90
    Thanked
    370 in 124 posts

    Standaard

    Ja ik kan het niet ontkennen noch bevestigen...

    Goh, wat een diplomatiek antwoord zeg, ik lijk wel een politicus..
    Zo van ik praat wel, maar zeg niks
    Net zoals 80% hier op het forum
    I´m an educated fool with money on my mind

  15. #15
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Blinzeln

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ijsbeer11 Bekijk bericht
    J
    Zo van ik praat wel, maar zeg niks
    Net zoals 80% hier op het forum
    Door jouw bericht en het mijne zitten we inmiddels al op 82 % .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Living Room 468*60