Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 56
    Last Online
    Vandaag @ 18:14
    Discussies
    1821
    Thanks
    101

Idee IJsberen op het IJs. Schaatsen, de mooiste sport!

Dr. Bibberregel verdwijnt voorlopig niet

http://www.nu.nl/sport/2374594/dr-bi...opig-niet.html

De kans dat de inmiddels beruchte Dr. Bibber-lijnregel op korte termijn uit het schaatsen verdwijnt lijkt klein.

Tron Espeli, lid van de technische commissie van de internationale schaatsbond ISU, laat aan NUsport weten de argumenten van de protesterende schaatsers ‘een klein beetje raar’ te vinden.

“Ik heb hun petitie gezien,” zegt de Noor per telefoon. “Wij luisteren zeker naar ze en hun argumenten accepteer ik, maar ik vind ze een beetje raar. Want als hun argument is dat het slecht voor de sport is als de tijdsnelste wordt gediskwalificeerd, dan houdt dat in dat er nog wel een paar regels voor de sport slecht zouden kunnen zijn.”

Last Online
    Vandaag @ 23:24
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Idee Kramer neemt seizoen rust

http://www.nu.nl/sport/2385000/krame...zoen-rust.html

Sven Kramer komt dit hele schaatsseizoen niet in actie. Dat heeft zijn werkgever TVM maandag bekendgemaakt.

Kramer heeft te veel last van een blessure aan zijn rechterbovenbeen. De olympisch kampioen wil nu volledig herstellen en zich richten op volgend seizoen.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    10 maart 2020 @ 23:21
    Discussies
    11
    Thanks
    694

Standaard

Ik ken enkele meiden met wie ik wel eens wil curlen...
    Is ook een sport

Last Online
    2 augustus 2019 @ 15:32
    Discussies
    14
    Thanks
    223

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    spijtig maar verstandig lijkt me , de boel niet forceren maar eerst goed herstellen .
    Give me control of a nation's money supply and i care not who makes it laws
    mayer rothschild , private banker
    rookworst zonder r is ook worst ,

Last Online
    6 november 2013 @ 15:44
    Discussies
    48
    Thanks
    438

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flurkman Bekijk bericht
    Ik ken enkele meiden met wie ik wel eens wil curlen...
    Is ook een sport

Volgens de verhalen gebeurt dat volop als deze dames meedoen aan een WK of OS. Annemarie Thomas stond zo ooit eens bekend als het matras van Nagano
    PLECAT

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Idee Eerste marathon op natuurijs in Noordlaren

http://www.nu.nl/binnenland/2389698/...oordlaren.html

IJsvereniging De Hondsrug uit Noordlaren verwacht maandagavond de eerste marathon op natuurijs te kunnen organiseren. Zondagavond is het ijs gekeurd door de KNSB en maandagochtend wordt gekeken of de ijsbaan nog steeds in goede conditie is.

Dat maakte ijsvereniging De Hondsrug zondagavond bekend.

Op de asfaltbaan ligt volgens de vereniging nu een ijsvloer met een dikte van 3,5 centimeter.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

Last Online
    9 juli 2019 @ 11:10
    Discussies
    278
    Thanks
    15

Standaard

Ik zit liever warm in een Duitse club dan op dat koude ijs
    de hoeren lusten er wel pap van

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Idee Ritsma in training voor Red Bull Crashed Ice

http://www.zie.nl/video/sport/Ritsma...e/m1fztnlfc96z

Samen met de oud-schaatshelden Annemarie Thomas, Gerard van Velde en Falko Zandstra is Rintje Ritsma een trainingsprogramma ingegaan onder leiding van Red Bull Crashed Ice atleet Remo Speijers.

Op 5 februari verschijnen deze vier schaatshelden aan de start in Valkenburg, waar ze zich kunnen kwalificeren voor het Red Bull Crashed Ice World Championship.

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Daumen hoch Marianne Timmer stopt met schaatsen

http://www.nu.nl/sport/2411109/maria...schaatsen.html

Marianne Timmer heeft dinsdag per direct haar imposante schaatscarrière beëindigd. Dat heeft de schaatsster besloten, een dag nadat ze de NK sprint via de zijdeur verliet.

De drievoudig olympisch kampioene werd in aanloop naar dat titeltoernooi ziek en kwam daardoor duidelijk kracht te kort om voor de ereplaatsen mee te doen.

Omdat het evenement ook een selectiewedstrijd was, was het onzeker of Timmer dit seizoen nog in actie kon komen.
    Marianne Timmer 1500m Nagano 1998

"Timmertje Timmertje wat ga je doen!"

Een kippevel moment en haar meest memorabele prestatie. Een mooi voorbeeld van Groningse nuchterheid en doorzettingsvermogen.

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Standaard

Het schaats seizoen is weer van start gegaan met de NK afstanden in Heerenveen. Blijft een beetje vreemd om het seizoen met de NK afstanden te starten, vooral bedoeld om je voor de WB te kunnen kwalificeren. Waar is de tijd dat het seizoen begon met de al lang ter ziele gegane IJselcup in Deventer?

Dat Jorrit Bergsma de 5 km won was niet een echte verrassing is gewoon een heel sterke marathon schaatser die zijn race goed indeelde. Bob stelde niet teleur en de rentree van Sven Kramer verliep zoals te verwachten was, niet slecht maar hij mist nog wedstrijd ritme.

Dat de 500m heren tussen Mulder en Smeekens beslist zou worden lag ook in de lijn der verwachting. Smeekens won deze keer.

Stefan Groothuis reed een puike 1000 m met weinig verval in de slotronde resulterende in een goede eindtijd zeker zo vroeg in het seizoen. Simon Kuipers stelde wat teleur.

Dat Thijsje Oenema (schitterende naam!) zowel de 500m als de 1000 m won was toch wel zeer verrassend. Zal Marianne (Liga) Timmer coach van Gerritsen en de Boer minder leuk hebben gevonden. Thijsje lijkt veel meer inhoud te hebben dankzij haar coach/trainer Renate Groenewold. De opvolgster van Timmer wordt dus klaargestoomd door een ex-allroundster (en lesbienne maar das een detail)

Dat een juniore genaamd Pien Keulstra de 3000m zou gaan winnen had niemand op voorhand verwacht. Nou ja, bijna niemand dan want bij het schaatsgala was ze al onderscheiden als talent van het jaar en bij de WK voor junioren was ze dit jaar al als tweede geëindigd.
    Ook weer zo"n heerlijke Hollandse naam Pien Keulstra, nou ja Fries denk je dan meteen, maar nee hoor, ze komt wel mooi ff uit Boekelooooo! Een mooi en klein dorpje onder de rook van Enschede.
    Groot talent, benieuwd wat ze morgen zal presteren en hoe het seizoen verder voor haar zal verlopen.

Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Discussies
    310
    Thanks
    2.617

Standaard

Dat Groenewold een Lesbienne is is een detail schrijft Big,maar we hebben al een wereldkampioene rijden die uit Goirle komt en ook van dames houd.
    Dit is dus ook een detail.

Timmer heeft niet opgelet om Gerritsen wat sneller te laten rijden daardoor kan ze nu al een afstand vergeten ze hebben niet ingeschat dat een jongeling als
    Oenema zo maar een prof verslaat.

Jorit Bergsma is gewoon een man met een dieselmotor wat heel verassend is dat Bob de Jong tweede werd ik had hem eigenlijk afgeschreven als vetraan,maar hij bleef Cramer toch voor met een mooie tijd voor iemand met zo'n leeftijd.

Morgen de 10km waar ik verwacht dat het een trainingsrit van Cramer zal worden die hij zelfs gaat winnen.

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht
    Dat Groenewold een Lesbienne is is een detail schrijft Big,maar we hebben al een wereldkampioene rijden die uit Goirle komt en ook van dames houd.

Morgen de 10km waar ik verwacht dat het een trainingsrit van Kramer zal worden die hij zelfs gaat winnen.
    Van Ireentje had ik het niet zo verwacht om eerlijk te zijn, ziet er wel leuk uit.

WK alround, WK afstanden, maar vooral toch Olympisch kampioen 2006 Turijn 3 km en 2010 Vancouver 1500 m, dan ben je een grote mevrouw! Als ze het op haar heupen krijgt en de slag goed zit, op de 1500 m en 3 km, lastig te verslaan.

Om eerlijk te zijn, Bob de Jong had ik ook afgeschreven maar dat had ik al vele malen eerder gedaan. Knap dat ie nog steeds zo'n vechtlust toont.
    Kramer is in potentie de beste schaatser van allen. Dacht dat ie vrijdag de 5 km zou winnen, maar dat kwam net wat te vroeg. Hij reed ook wat te kort, had zijn slag nog niet gevonden. Maar zou me inderdaad niet verbazen als ie de 10 km soeverein zal winnen.
    Ik denk dat de winnende tijd op de 10 km net onder de 13 min zal zijn. OK ik voorspel: 12.58,01.

Voor de experts/freaks (Jansen is een schaats kenner!): 1.58,7/1.58,9 ? Welke race (afstand en deelnemers), wanneer en waar?

Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Discussies
    310
    Thanks
    2.617

Standaard E.K. Schaatsen in Budapest

Na drie dagen is het weer bij de mannen gelukt om te laten zien dat zei de beste zijn van Europa.

Eindstand Op 1 Sven Kramer (NED)
    2 Jan Blokhuijzen (NED)
    3 Havard Bokko (NOOR)

Er was nog een officieel protest ingdient door de Noren om de nummers 1 en 2 te diskwalificeren.

Kramer omdat hij onregelmentair over de finisch kwam ( Blij met een been strak naar voren) en Blokhuijzen vanwege een blokje raken
    ( deze man heet toch niet voor niets Blokverhuizen Haha)

Triest dat de Noren op deze manier E.K willen worden en niet door met schaatsen te winnen.
    Dat daarna de Hollanders gewoon met hem het podium opliepen en elkaar feliciteerden zie je maar weer dat de Hollanders niet kwaadaardig van nature zijn.
    Ik haat die Noren en hoop dat ze geen medailes meer halen dit jaar.

Bij de dames Was Sablikova 1 De 40 jarige Pechstein 2 en Irene Wust had het brons.

14. Onderstaande leden hebben Jansen bedankt voor deze bijdrage:

molaar ( 8 januari 2012)

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jansen Bekijk bericht

Er was nog een officieel protest ingdient door de Noren om de nummers 1 en 2 te diskwalificeren.
    Dat was niet in de geest van een echte sportman meer van een formele regelneuker !

Sven is back en zo'n toernooi buiten heeft ook zijn charme maar ben blij dat de WK weer indoor is.

Last Online
    2 augustus 2019 @ 15:32
    Discussies
    14
    Thanks
    223

Standaard

het was weer een ouderwetse nederlandse hegemonie afgelopen weekend bij de heren sven is weer terug en op het komende wk zal hij alleen nog maar sterker zijn geworden , al zal de concurentie dan vermoedelijk ook wat breder zijn
    Give me control of a nation's money supply and i care not who makes it laws
    mayer rothschild , private banker
    rookworst zonder r is ook worst ,

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Standaard

Het OKT wordt deze week in Heerenveen gereden met al wat opmerkelijke uitslagen.
    Geen winst op de 5km voor Sven Kramer maar hij plaatst zich wel, winst voor de Vries, out voor Bergsma.
    Drama op de 500m voor Ntab na 2 valse starts, ook out voor Olympisch kampioen Michel Mulder, zijn broer Ronald wint overtuigend voor Verbij en Smeekens.

Bij de dames lijkt Wüst nog niet in topvorm maar ze plaatst zich wel. De medaille regen van Sochi zal niet herhaald worden daarvoor is de concurrentie gewoon te sterk zowel bij de dames als de heren.
    Weinig zekere medailles al zal NL natuurlijk wel de nodige medailles halen, maar ik verwacht veel minder dan 4 jaar geleden.

18. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

Wentelt Eefje (27 december 2017)

Last Online
    Vandaag @ 23:11
    Discussies
    9
    Thanks
    2.226

Standaard

Die ijsberen zijn maar veelzijdig. Ze kunnen zelfs schaatsen!
    Sterker: een van onze illustere 'collega's' blijkt in 2017 niet alleen kampioen sc-bezoeker te zijn, maar daarnaast ook nog eens op topniveau te sporten! Waar haalt hij de tijd vandaan?

Das tot eigen verbijstering naar Winterspelen

http://www.telegraaf.nl/e/29612076

en

Das: 'Ik heb er geen woorden voor'

http://www.telegraaf.nl/e/29612164
    Laatst gewijzigd door Meme Moo; 28 december 2017 om 17:50

20. Onderstaande 3 leden hebben Meme Moo bedankt voor deze bijdrage:

molaar (28 december 2017),Partycrasher (28 december 2017),Patjax (29 december 2017)

Last Online
    Vandaag @ 13:18
    Discussies
    158
    Thanks
    2.512

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Drama op de 500m voor Ntab na 2 valse starts,
    Waar is Sylvana? KNSB wilde gewoon geen zwarte schaatser, past niet in het blanke bolwerk . Gelukkig hebben we Anice Das nog
    Ik raak van alles kwijt....

Behalve gewicht

Last Online
    Vandaag @ 19:55
    Discussies
    87
    Thanks
    942

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Waar is Sylvana? KNSB wilde gewoon geen zwarte schaatser, past niet in het blanke bolwerk . Gelukkig hebben we Anice Das nog
    Dai Dai is van Senegalese afkomst en wordt gewoon goed ondersteund door NOC, past dus niet in het plaatje van Syl, die liever een achtergestelde op zichzelf trainende schaatser a la Shany Davis had gehad, maar ja..
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

"Never break the Chain" - Fleetwood Mac

Last Online
    Vandaag @ 13:18
    Discussies
    158
    Thanks
    2.512

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sphinx Bekijk bericht
    Dai Dai is van Senegalese afkomst en wordt gewoon goed ondersteund door NOC, past dus niet in het plaatje van Syl, die liever een achtergestelde op zichzelf trainende schaatser a la Shany Davis had gehad, maar ja..
    Joh, dat was gewoon een complot, "we doen net alsof we die DaiDai steunen maar als het er op aankomt krijgt de starter wat instructies"
    Ik raak van alles kwijt....

Behalve gewicht

Last Online
    Vandaag @ 22:45
    Discussies
    4275
    Thanks
    46

Standaard

Jorien ter Mors grijpt eerste wereldtitel sprint
    Jorien ter Mors heeft in China een wonderlijk seizoen bekroond met de wereldtitel op de sprintvierkamp. De Twentse schaatsster liet zich op de afsluitende 1000 meter niet meer verrassen. ............. https://www.ad.nl/schaatsen/jorien-t...rint~a3f672f2/
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Last Online
    Discussies
    4275
    Thanks
    46

Standaard

Wereldtitel sprint voor Noor Lorentzen, zilver voor Nuis, brons Verbij
    Het WK sprint voor schaatsers op de langebaan in China heeft voor Nederland twee medailles opgeleverd. Kjeld Nuis pakte zilver in het eindklassement, het brons ging naar de onttroonde titelhouder Kai Verbij. De Noor Havard Lorentzen behield op de afsluitende 1000 meter zijn leidende positie in het klassement en veroverde met de vierde tijd WK-goud. ................... https://www.ad.nl/dossier-wk-sprint/...rbij~abbcff67/

Last Online
    Discussies
    4275
    Thanks
    46

Standaard

Pedersen geeft Nederlanders een dreun op 1500 meter
    Sverre Lunde Pedersen heeft op de WK allround in Amsterdam enorm goede zaken gedaan op de 1500 meter. De Noor won in een tijd van 1.48,34 en nam daarmee de leiding over in het klassement van Patrick Roest, die tweede werd in 1.49,87. ............... https://www.ad.nl/schaatsen/pedersen...eter~a28e8633/

Last Online
    Vandaag @ 19:55
    Discussies
    87
    Thanks
    942

Standaard

Een knettergekke ontknoping zojuist op de WK in Amsterdam: Patrick Roest werd kampioen! Sverre Lunde Pedersen leek op koers richting een eerste Noorse WK-titel sinds jaren, maar de Noor ging onderuit en moest de titel verrassend aan Roest laten. Ook Marcel Bosker kwam nog verrassend op het podium, omdat Sven Kramer in zijn rit ondanks die val van Pedersen niet tegen de Noor was opgewassen en als vierde uit de strijd kwam.

Even dacht ik dat Pedersen door het dweilschema was geflikt, eerst zou er op de 10 om de rit worden gedweild, daarna per 2 (en die beslissing viel toen ze al bezig waren) maar in de herhaling blijkt dat Sverre zichzelf haakt en onderuit gaat. Zuur voor hem, maar je moet wel overeind blijven natuurlijk. Je kunt nu wel stellen dat Kramer's seizoen een beetje mislukt is. Geen goud op de tien, geen goud op de ploegenachtervolging en vierde in de eindstand, ondanks de media die verwacht dat Sven even 'zijn' toernooi gaat winnen.
    "When in doubt... go flat out!" - Colin McRae

"Never break the Chain" - Fleetwood Mac

Last Online
    Discussies
    838
    Thanks
    4.560

Standaard

Erg sneu voor Pedersen, de beste schaatser werd geen WK. Kramer zakte bijna letterlijk door het ijs, die was op de OS al niet goed en nu ook weer niet. Maar goed je moet blijven staan en dat deed de Noor helaas niet, zou mooi en goed voor het schaatsen zijn geweest als eindelijk weer een Noor WK zou zijn geworden.
    Was een mooi toernooi in het Olympisch Stadion maar haalt het niet bij de vroegere outdoor toernooien in Bislett, in Gothenburg, Inzell of in Assen, Deventer of Heerenveen.

Bij het WK junioren mannen dit weekend in Salt Lake gereden werd wel een Noor WK voor een Canadees, Italiaan, Koreaan, Duitser, Oostenrijker, Koreaan, Canadees en een Nederlander pas op plaats 9!
    Bij de dames junioren wel 1, 2, 3 voor Oranje met Joy Beune als WK die 3 Wereldrecords voor junioren reed, dat dan weer wel.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten