Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 147
  1. #51
    Geregistreerd
    26 november 2006
    Last Online
    30 augustus 2010 @ 22:53
    Berichten
    711
    Discussies
    21
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zakkenleger Bekijk bericht
    Niet helemaal waar. Als je met een dame bepaalde diensten afspreekt en ze komt haar afspraken niet na, kun je haar daar op aanspreken. En in een club bijv de Thekenfrau inschakelen.
    Tja je vergelijkt nu feitelijk een gang naar de rechter met een gang naar de theke… maar je hebt gelijk, het geeft de (rechts)positie van dvp duidelijk aan…

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zakkenleger Bekijk bericht
    Ik ben goed in het tussen de regels door lezen.
    Aldus ZL die zo van feiten houdt

  2. #52
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Last Online
    4 mei 2010 @ 20:01
    Locatie
    somewhere down the crazy river...
    Berichten
    2.126
    Discussies
    56
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janjanjan Bekijk bericht
    Tja je vergelijkt nu feitelijk een gang naar de rechter met een gang naar de theke… maar je hebt gelijk, het geeft de (rechts)positie van dvp duidelijk aan…
    Ik heb altijd gelijk. Steeds meer beren komen daar achter.

    Aldus ZL die zo van feiten houdt
    Soms is tussen de regels doorlezen een uitstekende methode de discussie los te krijgen en de feiten in kaart te brengen. Zeker als je benoemt waar het volgens jou om gaat. Dat is wat ik dan ook doe.

    (Ik zal nu niets zeggen over juries en IQs .)
    Wat doet ZL op dit forum? En hangt hij echt alleen maar op banken in de clubs?

    De beste 'gouwe ouwe' van IJBF!

  3. #53
    Geregistreerd
    8 december 2008
    Last Online
    7 augustus 2018 @ 15:46
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    96
    Discussies
    6
    Thanks
    1
    Thanked 2 Times in 1 Post

    Standaard Daar ligt juist het probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    ...............................je kunt als maatschappij samen heel veel druk uitoefenen , waardoor ook pooiers hun geweten steeds meer inde spiegel zien............
    Hi Phea,
    Veel van wat jij zegt kan en wil ik net ontkennen. Maar het probleem ligt juist in het citaat. De pooiers hebben geen geweten, want die kijken alleen naar de pecunia. En wat de maatschapij van ze vindt is al helemaal niet relevant voor ze, omdat de meesten alleen die stoere wagen zien, waarin ze rijden. Dat is hoe ze willen dat de maatschappij tegen ze aankijkt en wat wij daarvan denken raakt hen al helemaal niet.
    すべての息の生活:smile:

  4. #54
    Geregistreerd
    26 november 2006
    Last Online
    30 augustus 2010 @ 22:53
    Berichten
    711
    Discussies
    21
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zakkenleger Bekijk bericht
    Soms is tussen de regels doorlezen een uitstekende methode de discussie los te krijgen en de feiten in kaart te brengen. Zeker als je benoemt waar het volgens jou om gaat. Dat is wat ik dan ook doe.
    Ga zo voort, de discussie, mits op de bal gespeeld is aangenaam.

    Maar goed ik heb mijn zegje gedaan in dit topic en ga aan mijn sociaal leven werken en ja dat bevind zich buiten een club of raamgebied

  5. #55
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Last Online
    27 juni 2023 @ 09:47
    Locatie
    mooie stad achter de duinen
    Berichten
    2.953
    Discussies
    105
    Thanks
    3.238
    Thanked
    3.309 in 1.020 posts

    Standaard

    Het beroep van de dames is idd een dienstverlening. Ik huur haar in en verwacht, 100% inzet, vakkennis en nagekomen afspraken.
    Ik behandel het niet anders dan als ik een schilder, timmerman of loodgieter inhuurd. Voldoet hij niet aan de verwachtingen, krijgt hij zijn centen, word bedankt, en krijgt geen volgende opdracht.

    Alle dames zitten in het vak door thuisproblemen of situatie, daar huur je ze niet voor in en doet niet terzake. Ik bied ze wel een vriendelijk oor en laat het daarbij. Is meestal al genoeg.

    Achtergrond informatie over de vakvrouw/man mag nooit een excuus zijn voor een slechte service.

    "If you don't can stand the heat, stay out the kitchen".

  6. #56
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Last Online
    7 maart 2024 @ 15:19
    Locatie
    holland
    Berichten
    2.265
    Discussies
    278
    Thanks
    15
    Thanked
    70 in 32 posts

    Standaard

    zo is het Bosco, ik ben het helemaal met je eens, je betaald voor de dienst en klaar ben je weer
    de hoeren lusten er wel pap van

  7. #57
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Ik zal zonder fouten trachten te schrijven, maar soms doe ik dat tussen heel veel andere werkzaamheden door. . Het is heerlijk seksen, ik veroordeel het niet. Ik denk dat er een ding heel erg is onze soort samenlevingen. De katholieke kerk kan eindeloos doorgaan met misbruik, dat doen ze namelijk al eeuwen, justitie doet niets. De loper , wandelaar of ijsbeer kan direct ophouden als de gemeenschap beslist geen clubs, bordelen en prostitutie meer. Het zou een stuk makkelijker worden om naar de politie te stappen als je in een bordeel., fkk etc de misstanden die er zijn ( de pooiers die wachten)publiekelijk zou kunnen aanwijzen zonder dat er ook maar en burger, vrouw of man is die jou niet uitkotst omdat je betaald voor sex.

    Het grootste probleem van pooiers is dat zij gewoon hun gang kunnen blijven gaan zolang een ijsbeer niet kan zeggen wie hij is aan zijn buurman of buurvrouw. De geheimen moeten geheim blijven.................en al voel je je verantwoordelijk het belemmert enorm, ik heb eenmaal bij de politie en recherche in de auto gezeten en ze geholpen, maar zodra je niet anoniem bent dan kan de krant of tv alles met jouw bekentenissen van bezoeken doen. Van getuige van pooiers kan je zomaar door de mensen op de straat of de journalist aan de schandpaal worden genageld, want zo zit onze maatschappij momenteel in elkaar.

  8. #58
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    Ik zal zonder fouten trachten te schrijven, maar soms doe ik dat tussen heel veel andere werkzaamheden door. . Het is heerlijk seksen, ik veroordeel het niet. Ik denk dat er een ding heel erg is onze soort samenlevingen. De katholieke kerk kan eindeloos doorgaan met misbruik, dat doen ze namelijk al eeuwen, justitie doet niets. De loper , wandelaar of ijsbeer kan direct ophouden als de gemeenschap beslist geen clubs, bordelen en prostitutie meer. Het zou een stuk makkelijker worden om naar de politie te stappen als je in een bordeel., fkk etc de misstanden die er zijn ( de pooiers die wachten)publiekelijk zou kunnen aanwijzen zonder dat er ook maar en burger, vrouw of man is die jou niet uitkotst omdat je betaald voor sex.

    Het grootste probleem van pooiers is dat zij gewoon hun gang kunnen blijven gaan zolang een ijsbeer niet kan zeggen wie hij is aan zijn buurman of buurvrouw. De geheimen moeten geheim blijven.................en al voel je je verantwoordelijk het belemmert enorm, ik heb eenmaal bij de politie en recherche in de auto gezeten en ze geholpen, maar zodra je niet anoniem bent dan kan de krant of tv alles met jouw bekentenissen van bezoeken doen. Van getuige van pooiers kan je zomaar door de mensen op de straat of de journalist aan de schandpaal worden genageld, want zo zit onze maatschappij momenteel in elkaar.
    Nagel op de kop phea. In België is er zelfs een rechter geweest die "anonieme" getuigen van gedwongen prostitutie op het proces wou laten voorkomen, zelfs al had de politie deze getuigen hun anonimiteit beloofd. Waarschijnlijk dus ook zo'n oerconservatieve lulrechter die het belangrijker vindt om de "perverse hoerenlopers" te schande te maken, dan op te treden tegen de criminaliteit in het milieu.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  9. #59
    Geregistreerd
    26 november 2006
    Last Online
    30 augustus 2010 @ 22:53
    Berichten
    711
    Discussies
    21
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    Ik zal zonder fouten trachten te schrijven, maar soms doe ik dat tussen heel veel andere werkzaamheden door. . Het is heerlijk seksen, ik veroordeel het niet. Ik denk dat er een ding heel erg is onze soort samenlevingen. De katholieke kerk kan eindeloos doorgaan met misbruik, dat doen ze namelijk al eeuwen, justitie doet niets. De loper , wandelaar of ijsbeer kan direct ophouden als de gemeenschap beslist geen clubs, bordelen en prostitutie meer. Het zou een stuk makkelijker worden om naar de politie te stappen als je in een bordeel., fkk etc de misstanden die er zijn ( de pooiers die wachten)publiekelijk zou kunnen aanwijzen zonder dat er ook maar en burger, vrouw of man is die jou niet uitkotst omdat je betaald voor sex.

    Het grootste probleem van pooiers is dat zij gewoon hun gang kunnen blijven gaan zolang een ijsbeer niet kan zeggen wie hij is aan zijn buurman of buurvrouw. De geheimen moeten geheim blijven.................en al voel je je verantwoordelijk het belemmert enorm, ik heb eenmaal bij de politie en recherche in de auto gezeten en ze geholpen, maar zodra je niet anoniem bent dan kan de krant of tv alles met jouw bekentenissen van bezoeken doen. Van getuige van pooiers kan je zomaar door de mensen op de straat of de journalist aan de schandpaal worden genageld, want zo zit onze maatschappij momenteel in elkaar.
    Ik zou het zelf anders formuleren, in andere context, maar je raakt een zeer essentiële kern: het taboe rond seks en helemaal rond p-seks. Haal (p-)seks uit de taboesfeer en misstanden zijn een stuk minder waarschijnlijk.

    En zoals zo vaak in de praktijk mission impossible… Maar er is hoop, waarschijnlijk weet Wilders de oplossing, die schud zo een pooier-verbod uit zijn mouw, problem solved…

  10. #60
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    10 januari 2024 @ 09:06
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard Gedwongen dames - vrije dames?

    Teveel ijsberen romantiseren het saunawereldje veel teveel (natuurlijk ingegeven door de GFE die ze continue krijgen voorgeschoteld) maar de harde werkelijkheid is zeker anders, op een paar zelfstandige uitzonderingen na.

    Deze uitspraak van MiniMe zette me aan het denken...
    Ik kan het zelf niet inschatten, maar wat denken de ervaren ijsberen? Hoeveel dames zijn (in een ruwe schatting) zelfstandige ondernemers, en hoeveel zijn er bij een 'vriendje' in loondienst?

    Iemand enig idee?
    I drown by the flood of your beauty.

  11. #61
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Last Online
    3 februari 2024 @ 21:31
    Locatie
    brabantse land
    Berichten
    320
    Discussies
    16
    Thanks
    145
    Thanked
    132 in 62 posts

    Standaard

    Ik denk dat er maar een klein aantal van de dames als zelfstandig ondernemer aan het werk is , en dat het merendeel van de dames min of meer gedwongen aan het werk is.
    Strangers from the city call my baby's number and they bring her toys
    When I come knocking she smiles pretty she knows I wanna be Candy's boy

  12. #62
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door momentum Bekijk bericht
    Ik denk dat er maar een klein aantal van de dames als zelfstandig ondernemer aan het werk is , en dat het merendeel van de dames min of meer gedwongen aan het werk is.
    Er zijn ook zelfstandige dames zijn met een "mannetje"in "loondienst". Niet alle zelfstandige dames vinden het bijvoorbeeld even lollig om na sluitingstijd alleen een club te verlaten met hordes klanten die tegelijk weg gaan en dan is een chauffeur wel zo makkelijk (een collega van mij is ook taxichauffeur en haalt vaak dames op, vaak een kort ritje naar de eerste de beste carpoolplaats en hij weet dat er ook mannen uit de buurt zijn die dat doen (niet idere vrouw stapt na afloop van een dag werk graag in een taxi met een vreemde chauffeur). Vrouw afzetten, kijken of haar auto start, of ze veilig weg rijdt en of er niet toch toevallig een auto opeens achteraan rijdt.).
    (En zo zijn er nog een paar mogelijkheden)

    Er zijn zelfs enkele dames in "loondienst" die het beter hebben getroffen dan anderen. Niet veel maar goed, niet iedere schoenverkoper is door en door slecht. Hij is natuurlijk wel slecht omdat hij misbruik maakt van de situatie maar geloof het of niet , er zijn ook schoenverkopers die Heilig lijken vergeleken met wat sommige klanten doen, zeggen of zouden willen doen...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  13. #63
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    4 februari 2024 @ 10:04
    Berichten
    4.055
    Discussies
    196
    Thanks
    2.494
    Thanked
    2.371 in 847 posts

    Standaard

    Zoals GMA al schetst, is de grens tussen gedwongen en vrij niet altijd even scherp. Er zijn "vrije" dames (dwz zonder schoenenverkoper) die enorm in de problemen zitten (schulden, ongewenst zwanger, ruzie met ouders/familie, verslaafd, etc) en het hierdoor zwaarder hebben dan sommige "gedwongen" dames die een "nette" schoenenverkoper hebben (in GT liep er tijdje terug 1 rond, daar liepen de (bij hem horende) dames helemaal mee weg). Er zijn dames die de helft afdragen, er zijn er die 100% moeten afdragen! (heel dom, want zo'n dame is bereidt om met weinig genoegen te nemen, ze verdient zelf toch niets).

    Als de vraag van G9 is: hoeveel dames hebben er een schoenenverkoper, dan is dat % zeer hoog schat ik in (de meerderheid sowieso) maar het % hangt enorm af over welke club we hebben en vanuit welk lang de dame komt:
    - er zijn clubs daar is het 90-100%, en er zijn er daar is het 50-60%, veel lager zal het denk ik in Duitsland niet zijn
    - bij Duitse vrouwen is het % veel lager dan bv bij Roemeense en Bulgaarse dames
    - bij een meisje van 18 is het % ook flink hoger dan bij een dame van 35: vaak hebben oudere meisjes wel gedwongen gewerkt, maar zijn ze daar uit "ontsnapt" maar kunnen de inkomsten niet missen (verslaafd, net als wij ijsberen!) en gaan dan zelfstandig aan de slag

    In een aantal andere threads over dit onderwerp valt meer over dit onderwerp te lezen. Het is goed om eea niet te romantiseren, het is harde werkelijkheid.

    Om een indruk te krijgen moet je maar eens na sluitingstijd bij de ingang gaan zitten. Dat zijn echt niet allemaal taxichaffeurs die je ziet staan wachten in hun Beemers en Porkers....... Of je de volgende keer nog zin hebt om met die dame de kamer op te gaan weet ik niet, maar de taferelen die je soms ziet zijn niet altijd even vrolijk.

    Voor al mijn postings geldt de volgende DISCLAIMER

  14. #64
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniME Bekijk bericht
    Om een indruk te krijgen moet je maar eens na sluitingstijd bij de ingang gaan zitten. Dat zijn echt niet allemaal taxichaffeurs die je ziet staan wachten in hun Beemers en Porkers.......
    Die ws ik vergeten, da's ok wel eens een reden voor een dmae om niet met de taxi te gaan maar om een chauffeur te hebben, met een taxi lijk je wat eerder "loslopend wild"en krijg je wel eens een schoenenhandelaar achter je aan.

    Maar vergis je niet in de taxi's, er zijn ook schoenverkopers die taxi rijden, om de inkomsten uit schoenenverkoop te kunnen verklaren. Er zijn ook taxichauffeurs die schoenverkopen als bijbaantje hebben (schoenverkopen is soms een deeltijdbaan).
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  15. #65
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Last Online
    23 april 2012 @ 18:54
    Berichten
    963
    Discussies
    127
    Thanks
    149
    Thanked
    181 in 41 posts

    Standaard

    Ik heb ook een pooier. Die haalt en brengt mij niet naar het werk. Haalt wel automatisch 50% van mijn salaris af elke maand
    herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

  16. #66
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timjava Bekijk bericht
    Ik heb ook een pooier. Die haalt en brengt mij niet naar het werk. Haalt wel automatisch 50% van mijn salaris af elke maand
    geluksvogel, de meesten, in ieder geval de getrouwden, hebben 2 pooiers, 50% naar de ene en wat er overbljjft wordt voor minstens 50% ingepikt door de andere,
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  17. #67
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    10 januari 2024 @ 09:06
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard

    Een interessante techniek om een serieus - misschien te gevoelig??? - onderwerp te laten ondersneeuwen onder 'grappige' reacties die de aandacht afleiden van een realiteit waar men als beertje wellicht liever niet mee geconfronteerd wordt???
    Genre 'wir haben es nicht gewusst'...
    I drown by the flood of your beauty.

  18. #68
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:54
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    [op een paar zelfstandige uitzonderingen na
    Dus in jou ogen is iedere dame die niet als kleine zelfstandige (ZZP-er) werkt gedwongen tot prostitutie? Wat een raar wereldbeeld. Als je dat doortrekt naar de rest van de maatschappij zou iedereen die in loondienst werkt gedwongen zijn dat werk te doen.

    In iedere branche word door uitzendorganisaties en bemiddelingsbureaus die met Oost-Europese arbeidskrachten werken een bovenmatig hoog deel van de verdiensten ingehouden. Kijk maar naar de land- en tuinbouw. Dat zal voor de prostitutie-branche niet anders zijn. Ook de Oost-Europese asperge-steker, die na een lange dag pijn in z'n rug heeft, zal de volgende ochtend aangespoord moeten worden om weer aan het werk te gaan.

    Wanneer een Oostblok-dame zelfstandig in Duitsland wil werken dan moet ze zorgen voor een verblijfplaats, levensonderhoud, vervoer, papierwerk, en niet te vergeten een werkplek. Veruit de meeste 'schoenenverkopers' doen niets anders dan bovenstaande zaken faciliteren. Weliswaar tegen een veel te hoog percentage van de omzet, maar, zoals gezegd, dat is het geval in elke branche waar Oost-Europese uitzendkrachten werkzaam zijn.

    Jan Wandelaar
    Keep on Walking.....

  19. #69
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    10 januari 2024 @ 09:06
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Dus in jouw ogen
    Euh...

    Lees even regel 3 van mijn eerste posting... Ik vind het jammer dat je mij persoonlijk aanvalt (een raar wereldbeeld) op basis van je wat je graag leest maar wat er niet staat...

    Zucht...
    I drown by the flood of your beauty.

  20. #70
    Geregistreerd
    26 november 2006
    Last Online
    30 augustus 2010 @ 22:53
    Berichten
    711
    Discussies
    21
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Dus in jou ogen is iedere dame die niet als kleine zelfstandige (ZZP-er) werkt gedwongen tot prostitutie? Wat een raar wereldbeeld. Als je dat doortrekt naar de rest van de maatschappij zou iedereen die in loondienst werkt gedwongen zijn dat werk te doen.

    In iedere branche word door uitzendorganisaties en bemiddelingsbureaus die met Oost-Europese arbeidskrachten werken een bovenmatig hoog deel van de verdiensten ingehouden. Kijk maar naar de land- en tuinbouw. Dat zal voor de prostitutie-branche niet anders zijn. Ook de Oost-Europese asperge-steker, die na een lange dag pijn in z'n rug heeft, zal de volgende ochtend aangespoord moeten worden om weer aan het werk te gaan.

    Wanneer een Oostblok-dame zelfstandig in Duitsland wil werken dan moet ze zorgen voor een verblijfplaats, levensonderhoud, vervoer, papierwerk, en niet te vergeten een werkplek. Veruit de meeste 'schoenenverkopers' doen niets anders dan bovenstaande zaken faciliteren. Weliswaar tegen een veel te hoog percentage van de omzet, maar, zoals gezegd, dat is het geval in elke branche waar Oost-Europese uitzendkrachten werkzaam zijn.

    Jan Wandelaar
    Interessante vergelijking, waarbij je de aard van het werk als gelijkwaardig beschouwt en de (eventuele) consequenties van werkopzegging voor het gemak even buiten die vergelijking laat…

  21. #71
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Last Online
    11 augustus 2022 @ 17:04
    Berichten
    768
    Discussies
    13
    Thanks
    451
    Thanked
    264 in 174 posts

    Standaard uitbuiting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Weliswaar tegen een veel te hoog percentage van de omzet, maar, zoals gezegd, dat is het geval in elke branche waar Oost-Europese uitzendkrachten werkzaam zijn.
    Dat uitbuiting van Oost-Europeanen veel voorkomt wil toch niet zeggen dat het goed is?

    Groeten,
    Red Devil

  22. #72
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    1 juli 2022 @ 10:33
    Berichten
    2.276
    Discussies
    60
    Thanks
    1.665
    Thanked
    1.610 in 623 posts

    Cool

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Een interessante techniek om een serieus - misschien te gevoelig??? - onderwerp te laten ondersneeuwen onder 'grappige' reacties die de aandacht afleiden van een realiteit waar men als beertje wellicht liever niet mee geconfronteerd wordt???
    Genre 'wir haben es nicht gewusst'...
    Ik weet niet wat er interessant is aan dit uitgemolken onderwerp.
    Is wederom een oeverloze én zinloze discussie.

  23. #73
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:54
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janjanjan Bekijk bericht
    Interessante vergelijking, waarbij je de aard van het werk als gelijkwaardig beschouwt en de (eventuele) consequenties van werkopzegging voor het gemak even buiten die vergelijking laat…
    Iedere werkgever heeft gezag over een werknemer. Slechte werkgevers gebruiken intimidatie (bijv. dreigen met ontslag) wanneer er door een werknemer aan dat gezag getornd word. Van vrijwel elke schoenenverkoper kan gezegd worden dat hij een slechte werkgever is.

    Prostitutie is een bijzonder beroep. Daarom betalen we ook meer dan €8,75 bruto per uur voor iets dat strikt genomen (en puur rationeel gezien) ongeschoolde arbeid is. De uitzonderingspositie voor het beroep komt voort uit de maatschappelijke taboes en stigma's rond seks en prostitutie. Wanneer deze taboes en stigma's aan eten zouden kleven (ook een gewone lichaamsfunctie, net als het hebben van seks) dan zou een patatje mayo ook €50 kosten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Devil Bekijk bericht
    Dat uitbuiting van Oost-Europeanen veel voorkomt wil toch niet zeggen dat het goed is?
    Nee, zeker niet. Het is alleen vermoeiend dat er keer op keer begonnen word over de uitbuiting in de prostitutie, en dat je over uitbuiting in andere beroepsgroepen nauwelijks iets hoort. Waarom denk je dat de artikelen die bij de ALDI, Blokker en Mediamarkt in de schappen liggen zo lekker goedkoop zijn? Omdat er in China geen mensen uitgebuit worden bij de productie van die artikelen?

    Deze planeet word niet bevolkt door louter feeën en elven. Klootzakken vind je overal. Het feit dat het doen en laten van die klootzakken alleen veelvuldig het nieuws haalt wanneer het prostitutie-gerelateerd is stuit mij tegen de borst. Shoppen bij de ALDI of de Blokker is niet meer of minder immoreel dan een wip maken bij een dame die in dienst is van een 'schoenenverkoper'.

    Ten slotte:
    Hoeveel plaats voor moralisten is er op een forum over iets waarbij een groot deel van de klanten hun huwelijksbelofte ligt te breken?

    Jan Wandelaar
    Keep on Walking.....

  24. #74
    Geregistreerd
    14 april 2009
    Last Online
    10 januari 2024 @ 09:06
    Locatie
    Beyond Illusions
    Berichten
    644
    Discussies
    22
    Thanks
    180
    Thanked
    217 in 91 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack42 Bekijk bericht
    Ik weet niet wat er interessant is aan dit uitgemolken onderwerp.
    Is wederom een oeverloze én zinloze discussie.
    Ik vroeg enkel naar cijfergegevens die ervaren beren wellicht ergens wel hebben, al is het enkel maar vanuit een aanvoelen.

    Bij mijn weten zijn zo'n cijfers nog nooit aan bod gekomen.

    Maar het is wel interessant (dan is er misschien toch nog iets interessant) om te zien hoe na een paar berichten de oorspronkelijke insteek volledig/vakkundig/doelbewust/... weggemanoeuvreerd is.

    Enneuh, @ JW: ik ben geen moralist. Ik heb geen oplossingen, ik heb geen lessen voor beren. Maar ik stel mezelf wel eens vragen. Mag dat? Of is er hier een omgekeerde Gedankenpolizei om vermeende moralisten stil te houden?

    En zo trap ik zelf i nde val van het weggaan van het oorspronkelijke onderwerp...
    I drown by the flood of your beauty.

  25. #75
    Geregistreerd
    26 november 2006
    Last Online
    30 augustus 2010 @ 22:53
    Berichten
    711
    Discussies
    21
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gondolas9 Bekijk bericht
    Ik vroeg enkel naar cijfergegevens die ervaren beren wellicht ergens wel hebben, al is het enkel maar vanuit een aanvoelen.

    Bij mijn weten zijn zo'n cijfers nog nooit aan bod gekomen.

    Maar het is wel interessant (dan is er misschien toch nog iets interessant) om te zien hoe na een paar berichten de oorspronkelijke insteek volledig/vakkundig/doelbewust/... weggemanoeuvreerd is.

    Enneuh, @ JW: ik ben geen moralist. Ik heb geen oplossingen, ik heb geen lessen voor beren. Maar ik stel mezelf wel eens vragen. Mag dat? Of is er hier een omgekeerde Gedankenpolizei om vermeende moralisten stil te houden?

    En zo trap ik zelf i nde val van het weggaan van het oorspronkelijke onderwerp...
    Dit thema is immer actueel en verdient daarom aandacht. De reacties van Jack42 en Jan W zijn voorspelbaar. Kennelijk is eenmaal uitgebreid deze discussie voeren (in 2006!) afdoende. Aangenamer zou zijn dat deze beertjes zich niet meer in deze discussie mengen en het draadje gewoon negeren.

    Om G9 een antwoord te geven, harde cijfers zijn er, om uiteenlopende redenen, niet. Allereerst is dwang niet eenduidig definiëren en zijn er verschillende gradaties. Onderzoek is beschikbaar maak vaak methodologisch slecht opgezet en vaak ook sterk moralistisch van aard. Daarbij kun je je af vragen of een dvp tijdens zo’n onderzoek daadwerkelijk toegeeft (durft...) gedwongen te werken….Dit doen zij in de regel niet, om overduidelijk redenen...

    Als voorbeeld: ik herinner me een onderzoek van een Grrristelijke organisatie die in Amsterdam enquêteerde langs de ramen. De uitkomst was opmerkelijk, 80 of 90% van de dvp gaf aan gedwongen te werken! Doel van het onderzoek was duidelijk tussen de regels te lezen: prostitutie is slecht, verwerpelijk en vrouwen zijn per definitie slachtoffers…

    Ander antwoord: vele beertjes zullen zeggen dat bij meer dan 90% van de dvp geld blijft hangen bij een 'vriendje', pooier, bemiddelaar of tussenpersoon, dat zegt genoeg lijkt me.

 

 
Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

FKK Artemis 468*60   Diamond 468*60