Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Last Online
    2 september 2019 @ 21:15
    Discussies
    336
    Thanks
    67

Daumen runter Verkeersboetes Duitsland fors hoger

Teletekst (124):
    Verkeersboetes in Duitsland worden fors hoger .
    Vooral snelheidsovertredingen, bumperkleven en alcoholgebruik.
    Oppassen met laagvliegen van/naar de clubs en 'n biertje terplekke .

Verkeersboetes in Duitsland drastisch omhoog

Uitgegeven: 17 mei 2006 07:16
    Laatst gewijzigd: 17 mei 2006 07:36

BERLIJN - Duitsland wil sommige verkeersboetes drastisch verhogen. Bovenmatig alcohol- en drugsgebruik kan 3000 euro gaan kosten. Bij forse snelheidsovertredingen en bumperkleven moet de automobilist rekening houden met een geldstraf tot 2000 euro.

Chauffeurs van te zwaar beladen vrachtwagens riskeren ook een boete tot 2000 euro.

Minister Tiefensee van Verkeer presenteert zijn plannen woensdag, meldden Duitse media. Met de opbrengst van de verdubbelde boetes wil de bewindsman de verkeersveiligheid verbeteren. Pas als het in de portemonnee werkelijk pijn doet, veranderen wegpiraten hun gedrag, redeneert de sociaaldemocraat.
    Laatst gewijzigd door Willem2; 17 mei 2006 om 11:51
    Founding Member

Last Online
    8 februari 2023 @ 09:14
    Discussies
    3
    Thanks
    5

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hollandmale
    Teletekst (124):
    Verkeersboetes in Duitsland worden fors hoger .
    Vooral snelheidsovertredingen, bumperkleven en alcoholgebruik.
    Oppassen met laagvliegen van/naar de clubs en 'n biertje terplekke .
    Een tip als je per post een verkeersboet uit Duitsland krijgt (die ik al met sukses heb geprobeerd): vergeet nooit, dat je niet verplicht bent, Duits te spreken of te verstaan...
    Als ik zo'n boet krijg, antwoord ik (in het frans) dat ik Duits helemaal niet versta, dat ik franstalig ben en in franstalige België woon:p ; ik vraag dus een franstalige vertaling van de brief. Ik gebruik in mijn text een heel ingewikkeld frans, met verouderde bewoordingen en obsolete woorden, op zo'n manier dat de geadresseerde er zelfs ook niets van begrijpt :D . Na een paar maanden krijg ik een herinering terug, zonder vertaling natuurlijk, want ze mogen het niet: "Amtsprache ist Deutsch".
    Ik antwoord opnieuw dat ik niet versta, en stel dus voor, om dit "gepraat langs elkaar heen" op te houden. En het gebeurt zo... :D Men mag niet een overtreder verplichten te betalen, als hij werkelijk niet verstaat, om welke reden hij moet betalen. Als ze geen duidelijke uitleg kan geven in de moedertal van een buitenlander, is de administratie schuldig; dus volhardt ze niet.
    Het kost mij de prijs van twee postzegels in plaats van 50 of 100 euros...:thefinger
    Dit modus operandi is natuurlijk moeilijker te gebruiken, als men langs de baan in Duitsland opgepakt is; en het kan ook niet in Nederland, want de Nederlanders slim en ordelijk genoeg zijn, om een kleine verklaring in het Frans met hun boetes te sturen !

Groetjes

Protea

Last Online
    23 december 2022 @ 20:32
    Discussies
    11
    Thanks
    706

Standaard

Ach Protea, het weze je gegund om op zo'n kinderachtige wijze je verantwoordelijkheid te willen ontlopen...

Ik rijd zelf heel af en toe ook wel eens te snel (niet in een dorpskern natuurlijk, maar op een overzichtelijke grote weg). Als ik dan toch - ook heel af en toe - eens geflitst wordt, dan betaal ik, het aloude adagio indachtig: wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten... De verkeersregels zijn er immers voor de veiligheid van iedereen (van kinderen bvb die wel eens onnadenkend durven oversteken)...

Last Online
    25 juni 2007 @ 16:54
    Discussies
    90
    Thanks
    0

Standaard

Ach Flurkman ik geef Protea niet echt ongelijk!

Als een Monagask in België komt en stel dat deze 200 kilometer per uur rijdt en de Politie "pakt" hem, weet je wat ze dan kunnen doen ?

Deze mens een boete geven van 300 euro en hem verzoeken het land te verlaten langs de weg die die het snelst bij de grens uitkomt.

Last Online
    Discussies
    3
    Thanks
    5

Standaard Antwoord aan Flurkman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flurkman
    Ach Protea, het weze je gegund om op zo'n kinderachtige wijze je verantwoordelijkheid te willen ontlopen...

Ik rijd zelf heel af en toe ook wel eens te snel (niet in een dorpskern natuurlijk, maar op een overzichtelijke grote weg). Als ik dan toch - ook heel af en toe - eens geflitst wordt, dan betaal ik, het aloude adagio indachtig: wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten... De verkeersregels zijn er immers voor de veiligheid van iedereen (van kinderen bvb die wel eens onnadenkend durven oversteken)...
    Hartelijk bedankt, geachte Flurkman, voor jouw edele zedenles.
    Kinderachtig en onverantwoordelijk ben ik zeker, zo hebt jij het beslist, met jouw Hoge Wijsheid.
    Het weze je gegund, om zo naïef te zijn, en om te blijven geloven, dat de verkeersboetes maar om humanitaire, menslievende veiligheidsredenen worden opgelegd, en nooit, helemaal nooit, om de kassa van de Staten op te vullen.
    Nog bedankt, namens Europa, voor jouw zo onderdanige aanvaarding van de misbruiken van buitenlandse overheden : want een overheid die een officiële boete (en bovendien dreigingen met gerechtelijke vervolging) verstuurt naar een buitenlander, in het land van deze buitenlander, en in een taal die niet zijn eigene taal is, misbruikt haar autoriteit, beste Flurkman, en ze weet het wel. Ik ook, en ik aanvaard het niet. Jij, blijkbaar wel.
    En nu, nog ietske: ik rijd sinds 30 jaren (30.000 km per jaar door gans Westeuropa), en heb nog, alles samen genomen, geen tiental boetes gekregen, nooit voor dronkenschap, en nooit voor snelheid hoger dan 75 km/u !. Zo zal jou misschien begrijpen, dat ik voorzichtig ben op straat, en geen “overrijder” van overstekende kinderen.
    Maar gewoonweg betaal ik niet. Punt, aan de lijn.

Last Online
    23 december 2022 @ 20:32
    Discussies
    11
    Thanks
    706

Standaard

Ach, de houding is me welbekend: wanneer er politie in de buurt is, houdt iedereen zich schijnheilig aan de regeltjes en rijdt men braafjes in het gelid. Precies zoals vroeger in de kleuterklas: als de meester of de juf toekijkt, zitten we braafjes met de armpjes gekruist...

Maar owee zodra het toezicht wegvalt: dan gaat ieder egoïstisch zijn eigen gangetje...

"Wie iets fout doet moet ook maar de gevolgen dragen". Het is welbekend dat men dat beneden de taalgrens niet graag hoort...

Last Online
    Discussies
    3
    Thanks
    5

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flurkman
    "Het is welbekend dat men dat beneden de taalgrens niet graag hoort...
    Il est aussi bien connu que certains extrémistes du nord de la frontière linguistique méprisent ouvertement les habitants du sud de ladite frontière mais, le lieu étant très mal choisi pour une querelle communautaire, je n'en dirai pas plus.
    Pour moi, l'incident est clos.

Bon amusement chez ces dames, et ne roule pas trop vite pour y aller...

Last Online
    26 april 2018 @ 11:03
    Discussies
    198
    Thanks
    13

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door protea
    Il est aussi bien connu que certains extrémistes du nord de la frontière linguistique méprisent ouvertement les habitants du sud de ladite frontière mais, le lieu étant très mal choisi pour une querelle communautaire, je n'en dirai pas plus.
    Pour moi, l'incident est clos.

Bon amusement chez ces dames, et ne roule pas trop vite pour y aller...
    En nu in het Engels:

It is known as well as certain extremists from the north of language boundary despise openly the inhabitants of the south of a forementioned border but, the place being very badly chosen to be a Community quarrel, I shall not say about it more.
    For me, the incident is rounded off.

Good entertainment at these ladies, and does not run too quickly to go there...

BR, Sonny

Last Online
    Vandaag @ 00:25
    Discussies
    4515
    Thanks
    46

Standaard

Het heeft helemaal niks met grenzen te maken alhoewel.........dan toch zeker niet met de taalgrens. Mensen betalen in het algemeen niet graag een boete. Het is wel zo dat in sommige landen mensen eerder aan hun betalingen voldoen omdat de controle en naleving beter geregeld is. De pakkans is echter nog erg gering. Nu is die in Nederland door de enorme hoeveelheid camera's enorm verhoogd.
    Uiteindelijk moet ik Protea wel gelijk geven voor wat betreft het vullen van de staatskas. Nederland staat 's ochtends en 's avonds in de file en juist net buiten deze tijdstippen komen ze vaak met hele kinderachtige controles. waardoor het meer op burgertje pesten gaat lijken.

Het eerste artikel ging ook over grotere boetes voor wat betreft alcohol en dugs in het verkeer. Daar ben ik wel een voorstander van.

Groeten Willem2

PS Tip boete van 200 euro betaal 20 en kijk of het systeem het pakt
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten