Bron : AD.nl

UTRECHT - De Amerikaanse sekte Miracle of Love (MOL) is bezig om vanuit Utrecht voet aan de grond te krijgen in ons land.

Vanuit een pand aan de Lange Nieuwstraat in het centrum van de stad worden nieuwe leden gerekruteerd. Vrijdagavond is er weer een kennismakingssessie. Vrienen en familieleden van MOL-leden waarschuwen voor het gevaar van deze beweging, die zich als meditatieclub presenteert.

Leden van MOL kunnen hun identiteit verliezen. Deskundigen noemen MOL een gevaarlijke sekte die mensen subtiel inpalmt om ze vervolgens geestelijk en financieel leeg te zuigen. MOL-leden die erin geslaagd zijn uit de beweging te stappen, hebben gemiddeld twee jaar therapie nodig om erbovenop te komen. MOL gebruikt dwingende beïvloedingstechnieken en psychische trucs om leden heel geleidelijk afhankelijk te maken van de organisatie. Leden zouden worden aangespoord om banden met familie of vrienden te verbreken. MOL-leden steken zich dikwijls in de schulden om dure meditatiesessies, oplopend tot 1200 euro, te volgen in onder meer Californië, waar de leider Kalindi zetelt.

Deze Amerikaanse vrouw wordt in de organisatie gezien als de leider die de cyclus van leven en dood op aarde kan beëindigen. Het doel van MOL-leden is om rein en puur bij God te arriveren. Volgens de Nederlandse sektedeskundige Drenth-Bruintjes, die als therapeut enkele uitgetreden leden van de sekte behandelt, is de Miracle of Love een gevaarlijke sektarische beweging. ,,Omdat bij hen ‘thuis’ staat voor God en leven na de dood en omdat de leden daar dag en nacht mee bezig zijn, veronderstel ik dat Miracle of Love een destructieve signatuur heeft. En in dat geval acht ik een einde zoals bij Heraven’s Gate, waar 44 leden collectief zelfmoord pleegden, niet uitgesloten.’’ Wereldwijd heeft MOL naar schatting 500 leden. Onbekend is hoeveel daarvan in Nederland wonen. Miracle of Love gaat niet in op herhaalde verzoeken van deze krant om te reageren

Volgens mij moeten de IJsberen deze MOL maar snel laten verdwijnen