Shakira zonder voetbalkennis naar WK-finale

27 april 2006

(Novum) - Shakira geeft op 9 juli een optreden voor aanvang van de finale van het wereldkampioenschapvoetbal in Duitsland. Tijdens een persconferentie in de Colombiaanse hoofdstad Bogota gaf de zangeres wel toe geen enkel verstand van voetbal te hebben, meldt het persbureau Reuters donderdag. "Ik zou niet weten wat een penalty is", bekende ze.

Shakira beloofde zich de komende weken in het voetbal te verdiepen om het gevoel van het spel te begrijpen. "Ik geloof dat de passie voor voetbal weinig verschilt van het gevoel van liefde in deze moderne tijden. Ik vind dat fascinerend en ben vereerd deel uit te maken van de WK-finale." De 29-jarige zangeres speelt tien minuten voor aanvang van de finalewedstrijd in Berlijn haar huidige single 'Hips don't lie'.

De in de Colombiaanse badplaats Barranquilla geboren Shakira is deze week in haar geboorteland om aandacht te schenken aan haar La Fundación Pies Descalzos-stichting ('Blote Voeten'-stichting). De organisatie helpt kinderen die slachtoffer zijn geworden van landmijnen in Colombia.